פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
תשלום שעות נוספות
yonit
15/08/12
שלום רב, אני עובדת כמזכירה במשרה מלאה - 9 שעות ביום 5 ימים בשבוע. האם מגיע לי תשלום שעות נוספות בחודשים בהם סה"כ שעות העבודה הינו מעבר ל-186 שעות (במסגרת 9 שעות ביום) ? עלי לציין שמזה מס' חודשים קיבלתי תשלום עבור השעות הנוספות, אולם ביום בהיר החליט המעסיק והודיע שלא להגיש שעות נוספות - האם זה בכלל חוקי?
תשלום שעות נוספות
עו"ד שי בן נתן
16/08/12
את זכאית לתוספת עבור עבודה ב- 2 שעות נוספות בשבוע בשיעור 25% על שעות אלו. אם אלו לא שולמו לך- תוכלי לתבוע אותם מהמעסיק. בנוסף, אם המעסיק החליט כי אין לעבוד יותר שעות נוספות- זו זכותו ואין בכך הרעה בתנאי ההעסקה. אם המעסיק דורש לבצע שכעות נוספות אך דורש לא לדווח עליהם- אל תבצעי את השעות הנוספות. המעסיק לא יכול לדרוש מצד אחד ולא לשלם מצד שני.
תנית התחייבות
מירי
15/08/12
בחוזה ההעסקה שלי מופיעה תנית התחייבות לחצי שנה, למרות שלא עברתי קורס או הכשרה כלשהי, רק חפיפה של 4 משמרות.לפי התניה אחוייב בתשלום של 800 ש"ח.האם התניה הזו חוקית? במידה וארצה להתפטר לפני חצי שנה, יש סיכוי שלא ינכו לי מהשכר?
התניית התחייבות
עו"ד שי בן נתן
16/08/12
אם לא עברת הכשרה משמעותית מעבר לחפיפה רגילה- אין שום תוקף לתנייה זו. חפיפה אינה הכשרה לצורך העניין. המעסיק לא יוכל לנכות משכרך את תקופת החפיפה ואם יעשה כן תוכלי לתבוע אותו.
הלנת שכר למשגיח כשרות
שלמה
15/08/12
האם אפשר לתבוע ממעסיק שכר אע"פ שסכום המשכורת נקבע על ידי צד שלישי
השאלה אינה ברורה. נא הסבר.
עו"ד שי בן נתן
16/08/12
פיצויים שמופרשים למבטחים
יעקב
15/08/12
לאחרונה פוטרתי מעבודתי.
התברר לי שהמעביד שלי הפריש את רוב הפיצויים שלי לקרן מבטחים הוותיקה.
ממבטחים נמסר לי שלא אוכל לקבל את הפיצויים שהופקדו אצלם, בלי לאבד את זכויות הפנסיה שלי - האם זה נכון ?
האם איבדתי את הפיצויים ??
מה הזכויות שקיבלתי תמורת הפקדת הפיצויים בקרן מבטחים ?
אודה לכם על תשובתכם
התברר לי שהמעביד שלי הפריש את רוב הפיצויים שלי לקרן מבטחים הוותיקה.
ממבטחים נמסר לי שלא אוכל לקבל את הפיצויים שהופקדו אצלם, בלי לאבד את זכויות הפנסיה שלי - האם זה נכון ?
האם איבדתי את הפיצויים ??
מה הזכויות שקיבלתי תמורת הפקדת הפיצויים בקרן מבטחים ?
אודה לכם על תשובתכם
פיצויים שמופרשים למבטחים
עו"ד שי בן נתן
16/08/12
קשה לענות על שאלה זו במסגרת הפורום. פנה לקבלת ייעוץ אישי אצל עו"ד שיתבדוק את תנאי העסקתך ואת ההסדרים הפניסוניים.
הבראה
מורן
15/08/12
הינני נמצאת בחופשת לידה של 10 ח' ללא תשלום על חשבון חופשה ללא תשלום ועדיין שייכת למקום עבודתי וחוזרת בסוף ספטמבר.
האם מגיע לי לקבל הבראה ? הינני עובדת 4 שנים
האם מגיע לי לקבל הבראה ? הינני עובדת 4 שנים
הבראה בתקופת חופשת לידה
עו"ד שי בן נתן
16/08/12
תקופת חופשת הלידה, לא כל שכן חופשת ללא תשלום, אינה נלקחת בחשבון לצורך תשלום דמי הבראה. אם לא עבדת בפועל במשך 10 חודשים, תהיי זכאית לקבל דמי הבראה רק עבור החודשיים בשנה האחרונה בהם כן עבדת בפועל.
שם העסק הוחלף
אורי
15/08/12
היי
אני עובדת בגן מזה 9 שנים. המעסיקה שלי החליטה שהיא פותחת גן חדש במקום אחר( היא מכרה וקיבלה תשלום ודמי מוניטין), בשכונה אחרת. היא מתכוונת להחליף את שם הגן ומתכוונת להחליף גם רואה חשבון. האם היא צריכה לתת לי מכתב פיטורין בעקבות כל התרחישים? אם אתפטר , האם היא תהייה חייבת לשלם לי פיצויים?
תודה רבה מראש
אני עובדת בגן מזה 9 שנים. המעסיקה שלי החליטה שהיא פותחת גן חדש במקום אחר( היא מכרה וקיבלה תשלום ודמי מוניטין), בשכונה אחרת. היא מתכוונת להחליף את שם הגן ומתכוונת להחליף גם רואה חשבון. האם היא צריכה לתת לי מכתב פיטורין בעקבות כל התרחישים? אם אתפטר , האם היא תהייה חייבת לשלם לי פיצויים?
תודה רבה מראש
שם העסק הוחלף
עו"ד שי בן נתן
16/08/12
אם תמשיכי לעבוד עם אותה בעלת גן לא ייפגעו זכויותייך מאחר ואת ממשיכה לעבוד אצל אותו מעסיק (אפילו אם קוראים לו בשם אחר והוא עובר למקום אחר). בהתאם להוראות חוק פיצויים פיטורים בנסיבות אלו רצף העבודה אינו נפגע ועל כן לא תהיי זכאית בשלב זה למכתב פיטורים ולפיצויי פיטורים. אם המדובר במעסיק אחר (הועסקת על ידי חברה אחת והגן החדש יהיה על ידי חברה אחרת), את זכאית למכתב פיטורים ולפיצויי פיטורים.
הפרת התחייבות למתן תעסוקה
ולרי
15/08/12
התלחתי לעבוד וכעבור מספר ימים לעבודתי,פנו אלי מחברה אחרת,שאליה גם כן שלחתי קורות חיים במסגרת חיפוש העבודה.לאחר שיחת טלפון עם רכזת גיוס מאותה החברה,הגעתי לראיון עבודה.במהלך הראיון הצהרתי בפני הרכזת שהנני עובד כרגע ולא אעזוב את מקום העבודה מבלי שיובטח לי שאני אקבל בוודאות את המשרה.בערב אותו היום,התקשרה אלי הרכזת ובישרה לי שאני עונה על הדרישות שלהם ושהם מעוניינים להעסיק אותי.התפטרתי ממקום עבודה,בו עבדתי,ולאחר יומיים הגעתי להדרכה בת יומיים לפני כניסתי לתפקיד.עברתי את ההדרכה והמבחנים בהצלחה וחתמו איתי על חוזה העבודה.יש לציין שהעבודה היא עתודה ניהולית,כאשר ב-3 חודשים הראשונים הייתי צריך מה שנקרא "להוכיח את עצמי" והסתבר פתאום שהצלחת תהליך היא נחלת החלטתה של המנכל"ית.כעבור 3 ימי עבודה,הגיעה אותה המנכל"ית ובשיחה איתי דרשה שאבוא עם לבוש מסויים(חולצה לבנה-מכנס שחור).לשאלתי האם מדים מסופקים ע"י החברה או לחלופין חברה ממנת את רכישתם נענתי בשלילה.הסברתי לה,שאני בתור עובד יומיים בחברה ואחד שלא עבד 5 חודשים לא יכול להרשות לעצמי כרישות כאלה.כמו כן,יום למחרת,לפני יציאה לעבודה,כתבתי מייל לרכזת שגייסה אותי בנושא וביקשתי ממנה להסביר לי את המצב.כעבור 4 שעות עבודה,הגיע מנהל איזור והביא איתו מכתב פיטורים,כאשר הנימוק לפיטורים היה אי-התאמה לקריטריונים של חברה.למרות שהסברתי לו,שבחוזה עבודה שלי אין שום איזכור לגבי הקוד לבוש,ושאף אחד לא אמר לי לפני זה על עניין,ושעזבתי מקום עבודה אחר על סמך הבטחתם למשרה ושהם פועלים בניגוד לחוק עדיין לא נתן לי להמשיך.שאלות:1)חברה מסרבת לשלם לי עבור יומיים הדרכה בטענה שמשלמים רק אחרי 7 ימי עבודה.האם זה חוקי ואם לא איזה חוק מעגן את העניין?2)האם ניתן לתבוע פיצויים בעבור פיטורים בנסיבות האלה?הרי,השארו אותי ליד שוקת שבורה.תודה
הפרת התחייבות
עו"ד שי בן נתן
16/08/12
1. העמסיק מחוייב לשלם לך עבור כל הימים, לרבות ימי ההתלמדות, אפילו אם לא הוכחת את עצמך ואפילו אם המדובר ביום אחד בלבד.
2. לא נראה שישנה עילה. מרגע שהתחלת לעבוד במקום עבודה חדש, את חשופה לאפשרות פיטורים בכל רגע נתון (מאחר ואף אחד לא התחייב לתקופת העסקה). אם המעסיק החדש החליט שאת אינך מתאימה לתפקיד, זוהי זכותו לפטר אותך. המעבר למקום עבודה חדש תמיד נושא בחובו סיכון של פיטורים ויש לקחת זאת תמיד בחשבון.
2. לא נראה שישנה עילה. מרגע שהתחלת לעבוד במקום עבודה חדש, את חשופה לאפשרות פיטורים בכל רגע נתון (מאחר ואף אחד לא התחייב לתקופת העסקה). אם המעסיק החדש החליט שאת אינך מתאימה לתפקיד, זוהי זכותו לפטר אותך. המעבר למקום עבודה חדש תמיד נושא בחובו סיכון של פיטורים ויש לקחת זאת תמיד בחשבון.
הודעה מוקדמת
דנה
15/08/12
אני נמצאת בחל"ת בחופשת לידה ארוכה והודעתי הודעה מוקדמת של 30 יום להתפטרות אם המעסיק מוותר על ההודעה המוקדמת ואמר שהוא לא רואה בעיה עם זה האם אני צריכה את זה בכתב ממנו
הודעה מוקדמת
עו"ד שי בן נתן
16/08/12
רצוי שהמעסיק יעביר לך בכתב את הסכמתו לויתור על תקופת ההודעה המוקדמת. עדיף שתהיה אסמכתא בכתב להסכמה ביניכם על מנת למנוע מחלוקות וחילוקי דעות בעתיד.
שירות לאומי ואגרת מיון
ישראלה
15/08/12
שלום,
אינני יודעת אם קשור לפורום זה, אך אנסה בכל זאת:
אני משרתת בשירות לאומי, והייתי חולה למשך כשבוע שבמהלכו הגעתי למיון ועליי לשלם אגרת מיון בסך כ-170 ש"ח.
האם יש אפשרות שהסכום ישולם דרך השירות לאומי? כלומר דרך הביטוח?
תודה רבה מראש.
אינני יודעת אם קשור לפורום זה, אך אנסה בכל זאת:
אני משרתת בשירות לאומי, והייתי חולה למשך כשבוע שבמהלכו הגעתי למיון ועליי לשלם אגרת מיון בסך כ-170 ש"ח.
האם יש אפשרות שהסכום ישולם דרך השירות לאומי? כלומר דרך הביטוח?
תודה רבה מראש.
שירות לאומי הוא שירות אזרחי
עינת
15/08/12
בניגוד לשירות צבאי בו את לא נחשבת "אזרחית" לצרכי ביטוח בריאות, בשירות הלאומי את אזרחית ולכן כפופה לביטוח הבריאות הממלכתי. כלומר, ככל שאת רוצה זיכוי על הסכום ששולם במיון, את צריכה לפנות לקופ"ח אליה את שייכת (כללית, מכבי, לאומית וכו')
רישום שעות העדרות בהריון
ענבל
15/08/12
שלום,
אני בהריון בחודש חמישי.
בחודש שעבר הייתי יומיים חולה ויום אחד הייתי בבדיקות הריון.
ציינתי לפני מנהלת החשבונות בעבודה שיום אחד מתוך ה3 היה יום בדיקות.
היא אמרה שהיא רושמת לי את זה מתוך ה40 שעות שמגיעות לי במהלך ההריון.
אך בתלוש בימי המחלה היה רשום שניצלתי 3 ימים, במקום שיהיה רשום רק יומיים מחלה רגילה.
והיא טוענת שכל פעם שאהיה בבדיקות נגיד יום שלם אז היא תוריד את זה מימי המחלה בתלוש ובנוסף תרשום לעצמה בצד שזה חלק מה-40 שעות שלי.
מה נכון לעשות???
תודה
אני בהריון בחודש חמישי.
בחודש שעבר הייתי יומיים חולה ויום אחד הייתי בבדיקות הריון.
ציינתי לפני מנהלת החשבונות בעבודה שיום אחד מתוך ה3 היה יום בדיקות.
היא אמרה שהיא רושמת לי את זה מתוך ה40 שעות שמגיעות לי במהלך ההריון.
אך בתלוש בימי המחלה היה רשום שניצלתי 3 ימים, במקום שיהיה רשום רק יומיים מחלה רגילה.
והיא טוענת שכל פעם שאהיה בבדיקות נגיד יום שלם אז היא תוריד את זה מימי המחלה בתלוש ובנוסף תרשום לעצמה בצד שזה חלק מה-40 שעות שלי.
מה נכון לעשות???
תודה
שעות הריון
מורן
15/08/12
ה- 40 שעות נקראות שעות הריון שהן נועדו באמת לבדיקות את צריכה להביא
אישור על כך שהיית במרפאה גם אם זה סתם מעקב אחות/רופא מגישה בעבודה ומשלמים לך כאילו שהיית בעבודה וזה ממש לא קשור לימי מחלה
ולא אמורים להוריד לך ימי מחלה על כך.
אישור על כך שהיית במרפאה גם אם זה סתם מעקב אחות/רופא מגישה בעבודה ומשלמים לך כאילו שהיית בעבודה וזה ממש לא קשור לימי מחלה
ולא אמורים להוריד לך ימי מחלה על כך.
שעות נספות – האם יש התיישנות ?
אגם
15/08/12
אני עובדת כ- 28 שנה ועד לעצם היום הזה לא שילמו לי שעות נוסופות למרות שאני עובדת 195 שעות חודשיות מעל המותר .
העם אני יכולה לתבוע המעסיק 28 שנה אחורה את השעות הנוספות , אין רישום לשעות אך המעסיק לא מכחיש את שעות העבודה שלי .
העם אני יכולה לתבוע המעסיק 28 שנה אחורה את השעות הנוספות , אין רישום לשעות אך המעסיק לא מכחיש את שעות העבודה שלי .
התיישנות בתיעה על שעות נוספות
עו"ד שי בן נתן
16/08/12
עילת התביעה בגין תשלום תוספת עבור עבודה בשעות נוספות מתיישנת לאחר 7 שנים ולכן תוכל לתבוע רק עבור 7 השנים האחרונות שמיום הגשת התביעה.
חישוב פיצויי פיטורים- האם זה תקין הסכום שקיבלתי?
דני
15/08/12
שלום, עבדתי בחברה 8.9 שניםבשנה שנתיים הראשונות עבדתי בשכר שעתי לאחר מכן קודמתי לשכר גלובאללהלן הרכב התלוש האחרון: שכר ברוטו - 8227ישנה עוד עמודה שמראה את השכר לאחר גילום ( אין לי מושג גילום של מה ) - 7500ימי חופשה הקיימים ברשותי - 17.8וכמובן חישוב הבראהקיבלתי פיצוי פיטורים סהכ : 58500
עדיין לא קיבלתי תגובה
דני
18/08/12
אנא תגיבו זה מאוד חשוב לי תודה
פנסיה
יפיפ
14/08/12
אני עובדת שעתית כחצי שנה במקום העבודה
המעביד טוען שאני אתחיל להפריש לפנסיה רק אחרי 7 חודשים
האם זה נכון או שעובדים עלי ??
המעביד טוען שאני אתחיל להפריש לפנסיה רק אחרי 7 חודשים
האם זה נכון או שעובדים עלי ??
ביטוח פנסיוני- ממתי מתחילים להפריש
עו"ד שי בן נתן
14/08/12
עובד יהיה זכאי לביטוח הפנסיוני ולביצוע ההפרשות עפ"י צו ההרחבה בליטוח פנסיוני מקיף במשק מיד בתום 6 חודשים מתחילת העבודה (להלן: "תקופת המתנה"). עובד שיתקבל לעבודה כשהוא מבוטח בביטוח פנסיוני כלשהו, יהיה זכאי לביצוע ההפרשות החל מהיום הראשון לעבודתו. ההפרשות יבוצעו לאחר 3 חודשי עבודה או בתום שנת המס – המועד המוקדם מביניהם, רטרואקטיבית ליום תחילת עבודתו אצל המעסיק ולא תחול לגביו תקופת ההמתנה האמורה.
קופאיות
חגית
14/08/12
אני עובדת כקופאית בחנות לכלי בית .כל פעם כשחסר כסף בקופה הבוס מוריד מהמשכורת את הסכום החסר אך מנגד אם יש עודף אני לא מקבלת את הסכום האם זה חוקי להוריד לקופאית מהמשכורת על חוסר בקופה?
ניכוי חוסרים מהקופה
עו"ד שי בן נתן
14/08/12
הדבר אסור בתכלית האיסור. המדובר בניכוי אסור על פי הוראות חוק הגנת השכר והניכוי מהווה עילה לתביעה לפיצויי הלנה. פני לייעוץ משפטי אצל עו"ד.
דמי הבראה
ראיסה
14/08/12
שלום רב,
רציתי בבקשה לבדוק כמה ימי הבראה מגיעים לי. אני עובדת מ-12.09.2010 וגם היום. אני עובדת כ-80% מהמשרה ומקבלת 27 ש"ח לשעה. עובדת 6 ימי בשבוע.
אמשח מאוד אם תעזרו לי לחשב ימי הבראה
תודה
ראיסה
רציתי בבקשה לבדוק כמה ימי הבראה מגיעים לי. אני עובדת מ-12.09.2010 וגם היום. אני עובדת כ-80% מהמשרה ומקבלת 27 ש"ח לשעה. עובדת 6 ימי בשבוע.
אמשח מאוד אם תעזרו לי לחשב ימי הבראה
תודה
ראיסה
דמי הבראה
עו"ד שי בן נתן
14/08/12
תלוי במקם העבודה ובהסכמים הקיבוציים או צווי ההרחבה החלים עליו, אך בכל מקרה לא פחות מ- 4 ימים עבור השנה הראשונה ולא פחות מ- 4.8 ימים עבור השנה השניה על פי שיעור משרה של 80%.
פיטורין
אלי
14/08/12
אני רופא בבית חולים ציבורי בתקן מדינה 9 שנים ו- 10מחודשים. בית החולים לא רוצה לתת לי קביעות ומעוניינים לפטר אותי ל- 3 חודשים ולהחזיר אותי בתקן "קרן מחקרים". ברצוני לדעת האם זה חוקי ומהם זכויותיי
פיטורים
עו"ד שי בן נתן
14/08/12
פיטורים שנועדו רק על מנת למנוע קביעות הינם פיטורים שלא כדין. תוכל לפנות לבית הדין לעבודה בבקשה לצו מניעה אשר יאסור על פיטורייך. מומלץ לפנות לייעוץ משפטי אצל עו"ד טרם פניה לבית הדין.
קרנות פנסיה וביטוח
ניסים
14/08/12
שלום רב, בתחילת יוני האחרון פוטרתי מעבודתי בעקבות סגירת המפעל. המעסיק שילם את שכרי האחרון במלואו כולל יתרת חופשה שנתית, הבראה וכו'... אך לצערי הרב המעסיק לא שילם לי את הפיצויים עדיין. יתרה מזאת בקרן הפנסיה/ביטוח שנפתחה על ידו עבורי ישנה עדיין יתרת חוב בערך של כ 3300 ש"ח, בנוסף לכך מיום הפיטורים ועד היום לא הועברה הודעה כלשהיא לחברה המנהלת את הקרן הנ"ל על ידי המעסיק שמאשרת את העברת הקרן על שמי ולבעלותי, וכמו כן לא הועבר אישור למשיכת הכספים ממנה. רציתי לדעת מה אומר החוק בעניין זה? ואלו ערכאות משפטיות ו/או אפשרויות אחרות עומדות לרשותי על מנת למצות את זכויותיי בעניין?
פיצויי פיטורים בקרן הפנסיה
עו"ד שי בן נתן
14/08/12
על המעסיק היה להעביר לקרן הפנסיה הוראת שחרור כספיםן תוך 15 יום מיום סיום יחסי העבודה. אם המעסיק לא עשה כן, פיצויי הפיטורים שלך מולנים. תוכל להגיש תביעה לבית הדין לעבודה לתשלום פיצויי פיטורים ולהלנת פיצויי פיטורים.
קנס עקב איחורים לעבודה
ליאור
14/08/12
היי אני עובד במכירות , רציתי לדעת האם זה חוקי לקזז לי סכומים מהבונוס שמגיע לי עקב איחורים? המעסיק טוען שבניגוד לשכר השעתי מהבונוס שמגיע לי מותר לו לקזז את הסכום, תודה
קנסות מהבונוס
עו"ד שי בן נתן
14/08/12
יש צדק בדבריו של המעסיק. בונוס נבדל משכר עבודה ומעצם טיבו תלוי בהחלטת המעסיק אשר יכול לשנותו בהתאם לכללים שקבע. משכר הבסיס יוכל לנכות רק עם קבלת הסכמה מהעובד בכתב. להבדיל- אם אכן מדובר בבונוס ולא בשכר עבודה ניתן לקנוס בהתאם להחלטות המעסיק (שכן הוראות חוק הגנת השכר אינן חלות עליו).
האם צריך לשלם לעובדת ששוחררה מוקדם על כל המשמרת?
ש.ג
14/08/12
שלום,יש לי שאלה בנוגע לעובדים במשמרות - לא מזמן הייתה אצלי עובדת שהגיעה באיחור למשמרת, ולכן המנהל החליט שהיא לא עולה למשמרת. העובדת טוענת שלפי החוק חייבים לשלם לה על כל שעות המשמרת שהייתה אמורה לעבוד - האם כך הדבר?דבר נוסף - באילו תנאים ניתן לשחרר עובד מוקדם ממשמרת מבלי לשלם לו על זמן המשמרת שנותר? האם בעקבות התנהגות לא נאותה ניתן לשחרר עובד מוקדם ממשמרת?תודה
תשלום לעובד שהתייצב למשמרת
עו"ד שי בן נתן
14/08/12
1. העובדת צודקת- מעסיק המשחרר עובד ממשמרת שהעובד זומן אליה והגיע על מנת לבצעה צריך לשלם לעובד את שכר המשמרת.
2. לא ניתן. אם העובד היה מוכן לעבוד בכל שעות העבודה אליהם זומן הוא זכאי לתשלום עבורן. התנהגות לא נאותה צריכה להיות מטופלת בנמישור הניהולי ואם בחר המנהל לשחרר את העובד מוקדם יותר עליו לשלם לו את שעות העבודה שהפסיד.
2. לא ניתן. אם העובד היה מוכן לעבוד בכל שעות העבודה אליהם זומן הוא זכאי לתשלום עבורן. התנהגות לא נאותה צריכה להיות מטופלת בנמישור הניהולי ואם בחר המנהל לשחרר את העובד מוקדם יותר עליו לשלם לו את שעות העבודה שהפסיד.
צריכה עזרה דחוף-הנהלת החשבונות מנסה לעקל שלא לצורך
ענבל
14/08/12
שלום רב,איך ניתן להוכיח להנהלת חשבונות כי המשכורת שלי לא עוקלה אלא היה נסיון לאיתור חסכונות, קופות גמל וכו'?מס' נומנטור ע080017618 בהוצל"פ נאמר כי לא בוצע עיקול משכורת, אך הנהלת החשבונות טוענת כי כן התבקשה לעקל את משכורתי ולא מוכנה להנפיק לי את הצו מסיבה שישנם עובדים אחרים המופיעים ברשימה, למרות שאימתנו את נומנטור ההליך (ע080017618) כמו-כן, טוענת כי מחשבת את שכרי לאחר העיקול ע"פ טבלת הבטחת הכנסה של ביטוח לאומי ולא ע"פ טבלה של סכומים הלא ניתנים לעיקול (במקרה שלי הסכום שלא ניתן לעיקול הינו 3328 ש"ח אם כי אני אמא חד הורית לילדה והמשכורת שלי לא מגיעה למינימום שכר).אני מיואשת, מה עליי לעשות? איך להוכיח לה שהמשכורת שלי לא עוקלה ע"י ההוצל"פ? הרי כל אשר הם יכלו להנפיק לי זה רשימת העיקולים שבוצעו כנגדי, ולא כתוב שם מה פירוש ההליך אלא רק נומנטורים ויעדי שליחת הבקשה האוטומטית.כל אשר עוקל הוא חשבוני.אנא, עזרו לי לעצור אותה מלשחק עם המשכורת הדלה שלי,זה לכ מה שנותר לי לאחר העיקול חשבון... :(בברכה,ענבל.
עיקול משכורת
עו"ד שי בן נתן
14/08/12
אם המעסיק קיבל הוראת עיקול על המשכורת הוא חייב לפעול בהתאם להוראות הדין ולהציג את העיקול לעובד ששכרו עוקל. כמו כן המעסיק לא יכול לנכות סכומים הגבוהים מאלו המותרים על פי חוק. הודיעי למעסיק בכתב כי ככל הידוע לך משכורתך לא עוקלה וכי אם יתברר כי עיקל את שכרך שלא כדין יידרש לשלם פיצויי הלנה. אם זה לא עוזר- פני בדחיפות לבית הדין לעבודה. מומלץ להיעזר בייעוץ משפטי אצל עו"ד טרם הפניה לבית הדין.
מרמה במקום העבודה
אלכס
14/08/12
שלום לכולםאני התפטרתי מעבודה ביוזמתי, כשבוע לפני הגשת מכתב פיטורין, דיברתי עם חשבת שכר במפעל, והיא אמרה לי כי המפעל חתום על סעיף 14 באופן גורף וכי גם אם אני אתפטר מיוזמתי אני אקבל את כל דמי פיטורין. (זו גם היתה סיבה שבגללה בתפטרתי מיוזמתי)כיום אני מגלה כי המפעל לא חתום על סעיף 14 וכי לא מגיעים לי פיצויי פיטורין, מה עלי לעשותאשמח אם תעזרו לי בבעיהבברכהאלכס
מרמה במקום העבודה
עו"ד שי בן נתן
14/08/12
היה עלייך לבדוק את חלותם של הוראות סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים לפני התפטרותך. יחד עם זאת קיימת סבירות מאוד גבוהה שהסעיף כן חל על המעסיק- פנה בדחיפות לקבלת ייעוץ משפטי מעו"ד.
פיצויי פיטורין
יעל
14/08/12
שלום
עבדתי במקום עבודה קרוב לשנה כששכרי היה גלובלי ועמד על 7000 ש"ח ברוטו.בזמן שעבדתי שם הופרשו לי כספים לקופת גמל לפיצויים.ביקשתי לשחרר את הכסף שהצטבר לי שם ובטופס שקיבלתי ממקום העבודה לצורך פטור ממס הכנסה היה כתוב שסכום הפיצויים הוא קרוב ל-7000 ש"ח(כולל הסכום שלא פטור ממס).בדו"ח האחרון שנשלח לי מקופת הגמל צוין שהסכום שנצבר לי לפיצויים הוא מעל 8000 ש"ח.השאלה היא אם פיצויי הפיטורין שלי הם סך כל הכספים שהיו בקופה נכון לזמן סיום עבודתי או שהם עדיין נקבעים לפי משכורתי והותק שלי בעבודה ויתרת הכסף חוזרת למעסיק.תודה רבה.
עבדתי במקום עבודה קרוב לשנה כששכרי היה גלובלי ועמד על 7000 ש"ח ברוטו.בזמן שעבדתי שם הופרשו לי כספים לקופת גמל לפיצויים.ביקשתי לשחרר את הכסף שהצטבר לי שם ובטופס שקיבלתי ממקום העבודה לצורך פטור ממס הכנסה היה כתוב שסכום הפיצויים הוא קרוב ל-7000 ש"ח(כולל הסכום שלא פטור ממס).בדו"ח האחרון שנשלח לי מקופת הגמל צוין שהסכום שנצבר לי לפיצויים הוא מעל 8000 ש"ח.השאלה היא אם פיצויי הפיטורין שלי הם סך כל הכספים שהיו בקופה נכון לזמן סיום עבודתי או שהם עדיין נקבעים לפי משכורתי והותק שלי בעבודה ויתרת הכסף חוזרת למעסיק.תודה רבה.
פיצויי פיטורים- מה שנצבר בקופה או הזכאות על פי חוק?
עו"ד שי בן נתן
14/08/12
היתרה שנצברה בקופה היא תוצאה של התשואה שהקופה השיגה. עקרונית גם התשואה שייכת לעובד, אך יש לברר האם הוראות סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים חלות עלייך. במקרה שכן- כל הכסף הצבור בקופה, לרבות התשואה, שייך לך. במקרה שלא- המעסיק יכול בהחלט לשלם לך את פיצויי הפיטורים הקבועים על פי החוק ולהחזיר לעצמו את הכספים שנצברו בקרן הפיצויים. הוראות סעיף 14 יכולות לחול בהתאם להוראות הסכם קיבוצי/צו הרחבה החל עלייך, או בהתאם להסכמה בינך לבין המעסיק בהסכם העבודה.
התנהלות לא תקינה של מעביד
אורית
14/08/12
דייווחתי על מנהלת שהתקינה מצלמות בחדרי ללא ידיעתי. אחרי הדיווח דרשו להעביר אותי מתפקידי בטענה שאני והיא לא מסתדרות. אני מזכירה 30 שנה באותו מקום ואינני רוצה להחליף את מקום העבודה. האם יכולים לחייב אותי?
פגיעה בפרטיות והרעת תנאי עבודה בעקבות דרישה להסרתה
עו"ד שי בן נתן
14/08/12
בנביות המתוארות בשאלתך לא ניתן לחייב אותך והמעסיק נהג שלא כדין. הצבת מצלמות בחדרך עשויות לגרום לפגיעה בפרטיותך (גם לעובד זכאות לפרטיות במקום העבודה), הגם שזו זכותו של המעסיק. אם הגשת תלונה לגוף שיכול לפעול בנידון, לא ניתן לפגוע בתנאי עבודתך בשל כך שאת דורקשת לשמור על פרטיותך במקום העבודה. בכל מקרה אם המדובר בהרעה מוחשית של תנאי ההעסקה, פגיעה זו יכולה להוות עילה להתפטרות בדין פיטורים.
פיטורין
חנוך דויטש
14/08/12
מה אומר החוק לגבי פיטורי עובד והחזרתו לעבודה לפני תום ששה חודשים?
רצף לצורך חישוב פיצויים
ניר ברקון, עו"ד
14/08/12
הרצף לצורך חישוב פיצויי פיטורים לא נפגע במידה ולא עבד עד 6 חודשיים במקום העבודה אליו שב.
רצף עבודה
עו"ד שי בן נתן
14/08/12
כל עוד אין הפסקה של 6 חודשים ומעלה ברצף העבודה באותו מקום עבודה או אצל אותו מעסיק, או שיש הפסקה ארעית ארוכה יותר המסכסמת על הצדדים, לא ניתק רצף העבודה.
תשלום קנס על רכב צמוד (ליסינג) עקב פיטורין
מריאלה
14/08/12
שלום רב,
יש לי רכב צמוד מהחברה (ליסינג). כאשר מתפטרים או מחזירים את הרכב, על פי החוזה שנחתם עם החברה, יש לשלם קנס הפרת חוזה ליסינג.
כרגע יש מצב בחברה שבו הרעו תנאים ומאפשרים להתפטר (כדין מפוטר).
האם גם אז אאלץ לשלם קנס על הרכב?
תודה
יש לי רכב צמוד מהחברה (ליסינג). כאשר מתפטרים או מחזירים את הרכב, על פי החוזה שנחתם עם החברה, יש לשלם קנס הפרת חוזה ליסינג.
כרגע יש מצב בחברה שבו הרעו תנאים ומאפשרים להתפטר (כדין מפוטר).
האם גם אז אאלץ לשלם קנס על הרכב?
תודה
תשלום קנס על הרכב עקב התפטרות בדין פיטורים
עו"ד שי בן נתן
14/08/12
תלוי בהסכם החכירה. עקרונית התפטרות בדין פיטורים מקנה לעובד המתפטר את כל הזכויות המוקנות לעובד מפוטר ועובד המפוטר מעבודתו לא יכול להיות מחוייב בהמשך תשלום רכב ההליסינג (שכן סיום עבודתו אינו מיוזמתו). על כן אם ההתפטרות אכן בדין פיטורים, לא ניתן לחייב את העובד לשלם את הקנס על הרכב, ודאי לא אם התפטרות זו מוכרת על ידי המעסיק כפיטורים.



