פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

צבירת ימי חופש-עובד חודשי

אנונימי 09/10/23
שלום,
עובד חודשי , שעובד בכל הימים האפשריים באותו חודש , האם צבירת ימי החופשה שלו תהיה מלאה לפי הטבלה ( עובד 7 חודשים ) ? כלומר יום בחודש ?
אני רואה שלפי חשב השכר הצבירה משתנה בכל חודש וסביב 0.85 . האם תקין ?

צבירת ימי חופשה

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 12/10/23

היי אנונימי,

השאלה אינה ברורה. למשל, לאיזו טבלה אתה מתייחס. 

ככלל, עובד במשרה מלאה זכאי ל-14 ימי חופשה נטו (16 ברוטו), בכל אחת מ-5 השנים הראשונות להעסקתו. משכך, הצבירה לחודש צריכה להיות יותר מ-0.85, מן הסתם.

בברכה,

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפקדה של 8.33% לטובת פיצויים בביטוח מנהלים

אלי 07/10/23
שלום, בתקופה 2002-2011 בעבודתי כנהג אוטובוס ובמסגרת ביטוח מנהלים הפריש המעסיק לטובת פיצויים 8.33%, במעבר חופף למעסיק חדש והמשך הפרשות סוציאליות במסגרת אותו ביטוח מנהלים האם הייתה חובה למעסיק החדש להמשיך ולהפריש לטובת הפיצויים גם 8.33%, 

המשכיות תנאים פנסיונים לאחר חילופי מעסיק

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 12/10/23

היי אלי,

ככלל, אם מדובר באותה העבודה בדיוק ורק שינוי בזהות המעסיק, עליך לקבל את אותם התנאים שקיבלת לפני כן (אלא אם קיבלת גמר חשבון מלא במעבר בין המעסיקים. במקרה כזה, הנושא מעט מורכב יותר).

לעומת זאת, במצב אחר, לדוגמה במעבר לעבודה אחרת, אין חובה על המעסיק החדש לשמור על תנאים מיטיבים מעין אלו.

בברכה,

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעסיק עוצמתי הפוגע בזכויות העובדים

ניצול כח על ידי המעסיק 06/10/23
משרד עוצמתי של בעלי מקצוע חופשיים, פוגע שוב ושוב בתנאי השכר של עובדיו החוששים להתלונן ומתפשרים לבסוף על סכומים נמוכים מהמגיע להם. מה ניתן לעשות?
תודה,
ז'אק

ניצול עובדים ע"י מעסיק חזק

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 12/10/23

היי,

ניתן לפנות לעורך דין העוסק בתחום ולשקול הגשת תביעה, או לפחות מכתב התראה.

ניתן גם להגיש תלונה למשרד העבודה.

ככלל, גם מעסיקים חזקים כפופים למשפט העבודה ועליהם לשאת במלוא החובות החלות על מעסיק.

בברכה,

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלת פיצויים בשמן חופשת הלידה

אביטל 04/10/23
שלום במידה ואני מתפטרת בזמן מהלך חופשת בלידה בתשלום האם ניתן לקבל תשלום פיצויים בזמן הזה הכוונה מפני שקיבלתי דמי לידה מביטוח לאומי ובמקביל לקבל פיצויים? בנוסף נותרו לי חודשים לחופשת הלידה האם ישנו צורך לתת הודעה מוקדמת למעסיק הרי אני בזמן חופשת בלידה?

התפטרות בזמן חופשת לידה

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 04/10/23

היי אביטל,

את רשאית להתפטר במהלך חופשת הלידה לצורך טיפול בילד, ואז תהיי זכאית לפיצויי פיטורים. אין צורך במתן הודעה מוקדמת.



מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשים פנסיונים + תשלום שגוי למס הכנסה משכר עבודה

נועה 04/10/23
היי.
פוטרתי מהעבודה, עבדתי 3 ימים בלבד באוגוסט, ושאר החודש המעסיק שילם לי כהודעה מוקדמת, כשפועל לא עבדתי.
1. האם המעסיק לא אמור להפריש הפרשות פנסיוניות וקה"ל, לפי חודש מלא?
2. על שכר של 12,000 ש"ח ברוטו, ששילמתי מס הכנסה כ700 ש"ח, בחודש האחרון ירד לי 2327 ש"ח. האם העבודה אמורה לתקן ולהחזיר את ההפרש שירד כנרטה בטעות, או שאני אמורה להתנהל מול מס הכנסה?
תודה??

ניכוי מס ביתר ע"י המעסיק

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 04/10/23

היי נועה,

את אמורה לפנות בבקשה להחזר לרשות המיסים. מציע להיוועץ ברו"ח או יועץ מס.

בברכה,

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניצול יום מחלה בגין אשפוז של בן זוג

נועה 02/10/23
שלום,
בעלי אושפז לאחרונה למשך לילה אחד והשתחרר למחרת בצהריים (וכמובן שלא עבדתי ביום זה).
האם אני רשאית לנצל בגין היום הזה יום מחלה ? מה נדרש על מנת לנצל זאת ? (לא רוצה לצרף פרטים רפואיים של בעלי לבקשה).


תודה 

מחלת בן זוג

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 04/10/23

היי נועה,

את רשאית לנצל יום מחלה בשל מחלת בן זוג. במרבית המקרים עליך להציג אישור מחלה (שלא אמור להכיל פרטים רפואיים).

בברכה,

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיזוז ימי חופשה

השואלת 02/10/23
שלום רב,
אם אני בחסרון של ימי חופשה בשנה מסוימת ומבקשת לקזז מימי חופשה של השנה שלאחר מכן. האם יש מגבלה בדין על מספר הימים הניתנים לקיזוז?
המעסיק שלי מסר לי כי ניתן לקזז רק עד 5 ימי חופשה 


 אני לא מכירה סעיף כזה בחוק, ואשמח להבהרה. 

שימוש בימי חופשה עתידיים

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 04/10/23

היי השואלת,

לא לחלוטין הבנתי את השאלה. ימי חופשה נצברים לפי התיישנות - 3 שנים + שנה שוטפת. אם ניצלת את ימי החופשה במלואם, אין חובה על המעסיק לאפשר לך לנצל ימי חופשה "עתידיים", כלומר כאלו שייצברו בעתיד.

בברכה,

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעץ ץנאים

לילי 01/10/23
אני עובדת ערייה כ20 שנה כסייעת פדוגית בבית ספר לפני כחמש שנים ביקשתי לעבור תפקיד ךסייעת אישית שמסתבר שהתנאין לא טובין במשך חמש שנים קיבלתי שכר לפי סייעת פדגוגית רק לפני חודשיים גילו את הטעות ושיו זאת האם כדאח לתבוע על הרעת תנאים ? האם הם יכולים לדרוש את הכספים למרות שזאת לא טעת שלי


סעדים בגין הרעת תנאים

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 04/10/23

היי לילי,

אני לא משוכנע שיש עילת תביעה. לכאורה, עברת מתפקיד לתפקיד ונהנית מהתנאים של התפקיד הקודם בשל טעות כלשהי של המעסיק. כעת אני מניח שהמעסיק מבקש לתקן את הטעות - זאת אכן יכולה להיות הרעת תנאים, אבל המשמעות של הרעת התנאים היא, לכל היותר, שתוכלי להודיע על התפטרות בדין מפוטר, כלומר בתנאים מסוימים להיות זכאית לפיצויי פיטורים מלאים.

בכל מקרה, ממליץ מאוד להתייעץ פרטנית בעניין זה, מאחר והוא סבוך.

בברכה,

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורדת שכר

פגפג 22/09/23


אני עובד במסעדה חצי שנה בתור שליח
השכר בסיס שלי מאז ומתמיד היה 50 ובשישי שבת ב150 אחוז היה 75 
לאחרונה בלי להודיע לנו במפורשות שינו לנו את התלוש ומעכשיו השכר בסיס הוא 43 פלוס כמה השלמות ל50 שקל לשעה אבל השכר בסיס בתלוש הוא 43 כמובן בלי להודיע במפורש
הבוסים טוענים שהכל נשאר אותו דבר ולא נפגענו אבל כן נפגענו וגם בנוסף לזה השכר שישי שבת שלנו 150 אחוז נקבע על פי 43 לשעה ולא על פי 50 מה שפוגע בנו ככה שהשכר שלי ירד מ75 שקל לשעה, הם טוענים שחתמנו על חוזה העסקה שבו היה כתוב שככה זה הולך להיות מהיום כמובן שזה לא היה כתוב במפורש ואף אחד לא הכווין אותנו לסעיף הזה בחוזה, בנוסף לכל זה אני קטין ועדיין לא בן 18 והחתימו אותי על חוזה עבודה ללא אישור ההורה שלי מה שהופך את החוזה הזה ללא תקף משפטית על פי מה שידוע לי
רציתי לדעת מה דעתכם בנושא, מה החוק אומר ומה כדאי לי לעשות

מותר למעסיק לשנות את הרכב השכר?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/23

שלום,

על פניו נראה שמדובר בהרעת תנאים מוחשית שהסעד היחיד שיש לה בחוק זה להתפטר בדין מפוטר.

כלומר, להיות זכאי לפיצויי פיטורים למרות שהעובד התפטר.

מכיוון שאתה עובד רק חצי שנה, אתה ממילא לא זכאי לפיצויים לכן גם אם מדובר בהרעת תנאים מוחשית, אין סעד אחר שתוכל לקבל. 


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה שנייה

לי 22/09/23
שלום, כרגע אני בצומת דרכים אני רוצה לעבוד בעבודה כשכירה ובמקביל לשלב את הכשרון שלי שזה לעשות צמות וכל מה שקשור בשיער. אני יכולה לעבוד בזה כהשלמת הכנסה בלי בעיה? מבחינת מיסים וכאלה...

תפני את השאלה לפורום מיסים

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/23

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים בהריון

שולה לוי 18/09/23
שלום אני נמצאת בחודש חמישי להריון.
רוצים לפטר אותי בגלל העדרויות רבות מהעבודה (אני עובדת שם למעלה מחצי שנה) בזמן שהמניע לכך היה תסמיני הריון חמורים הכוללים עייפות בחילות פריצת דיסק הריונית.
למערי לא הבאתי להם מסמכים על כל ההעדרות כיוון שאף פעם לא העירו לי על זה ועל כן הם מגישים בקשה לפיטורין מלווה במסמכים שמראים על הנוכחות שלי האם אני צריכה להוכיח שזה בגלל תסמיני הריון ואיך אני יכולה להוכיח את זה?
תודה רבה

אני בהריון והמעסיק רוצה לפטר אותי, מה לעשות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/23

שולה שלום,

בוותק שלך המעסיק צריך לקבל היתר מהממונה על חוק עבודת נשים כדי לפטר אותך.

הממונה תבקש לקבל את התייחסותך. כשזה יקרה, תעבירי לה מסמכים רפואיים וכל דבר אחר שיש לך.

שיהיה הריון קל ותקין וחג שמח

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת לידה

בר 18/09/23
יצאתי לחופשת לידה 6 שבועות לפני המועד המשוער , חודש לאחר הלידה קיבלתי במייל טופס 161 מהמעסיק שבוא כתוב שסיימתי לעבוד בתאריך שיצאתי לחופשת לידה . מה לעשות? אני לא התפטרתי רק יצאתי לחופשת חידה

יצאתי לחופשת לידה והמעסיק שלח לי טופס 161

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/23

שלום בר,

מציעה לפנות למעסיק ולהסביר לו שמיממשת את זכותך לחופשת לידה מוקדמת ולא התפטרת ותבדקי למה שלח לך את הטופס.

בברכת מזל טוב וחג שמח

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיום העסקה בימי מחלה

טל 17/09/23
שלום רב
אני בחוזה לתקופה קצובה
הוזמנתי לשימוע בימי מחלה
בשימוע נאמר לי  שאסיים את העסקתי בתאריך שרשום בחוזה למרות שאני במחלה באותם ימים
האם חוקי

אפשר לפטר בזמן מחלה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/23

שלום טל,

כל עוד היית בחופשת מחלה בתשלום ויש לך ימי מחלה צבורים, לא ניתן לפטר אותך בתקופת המחלה.
בברכת בריאות איתנה וחג שמח,

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סוגיה

עובד1 15/09/23
שלום






אבקש לקבל יעוץ בסוגיה זו.






אני עובד בתפקיד שלי כ 6 שנים,אחראי ,אבל לא מוגדר כאחראי,עובד כמו אחראי,מנסה לפתור תקלות,בעיות וכו'






לא מקבל משכורת של אחראי ותוספות של אחראי,למעשה כל מה שקיבלתי זה רק ירוש ת מאנשים שעזבו.






אחרי 6 שנים הם החליטו שאני לא מתאים לתפקיד והביאו מישהו אחר רשמי לתפקיד שלי.






הוא מוגדר רשמית כאחראי ,וכמובן מקבל משכורת יותר גבוהה משלי על ההתחלה לפני שבכלל ראו מי הוא.






אותו מנהל לא קולט שאני כבר כמעט עשור בחברה.






מנסה להדריך אותי על דברים שאני כבר יודע מזמן ואין לי צורך בהסברים שלו






מפקח על כל צעד ושאל שלי משנה סדרי עבודה ,והכי גרוע. משנה שעות עבודה ודורש להישאר שנ אחרי שאני רגיל שנים ללכת ב16-16.30






הבוס הגדול אומר שהוא המנהל ואין מה לעשות יש שינויים בחיים.






אני לא מרוצה בכלל מהמצב הזה והבוס יודע מזה.






אני שוקל לא לחזור יותר למקום העבודה






מה הדין ,מה אני יכול לעשות?






עברו כבר 3 חודשים מאז שהגיע,וגם פיטר עובד אחר אחרי שבועיים בתפקיד.






אשמח לעיצה.


המעסיק הכניס מישהו שינהל אותי, מה אני יכול לעשות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/23

שלום,

ייתכן שמדובר בהרעת תנאים מוחשית שתאפשר לך להתפטר בדין מפוטר.

לאור הוותק, מציעה לפנות לקבלת ייעוץ פרטני כדי למצות את הזכויות.

בברכת חג שמח,

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים

Avoda 12/09/23
שלום,
אני עובדת בחברה על תקן של פרילנסרית (זה אומר שלא מגיעים לי ימי חופשה ומחלה, ואני משלם על ביטוח לאומי ומס הכנסה באופן עצמאי, וגם באה לעבודה באופן עצמאי בלי לקבוע משמרות), עבדתי בעבודה במשך חצי שנה, ולאחר מכן לא הייתה בעבודה במשך חמישה חודשים, לא המנהל שלי ולא אף אחד אחר יצר איתי קשר היכן אני ולמה אני לא מגיעה לעבודה (זה היה בשל מקרה אישי, לא בריאותי) ולאחר חמישה חודשים פניתי אל המנהל שלי שלא הייתי בעבודה עקב מצב אישי ואני רוצה לבוא לעבודה (עשיתי את זה מטעמי כבוד ולא פתאום להגיע כאילו כלום אחרי חמישה חודשים). 
משאבי אנוש התקשרו אליי לאחר מספר ימים שאני רודפת אחרי המנהל שלי ואמרו לי שאין תקן בעבודה (למרות שלא פוטרתי קודם לכן) ולכן הם יפטרו אותי אבל הם רוצים לעשות זאת ״בצורה יפה״ ושאני אבוא לשימוע.
האם זה תקין לקבל עובדים חדשים על חשבון התקן שלי ולהודיע לי שאין תקן עבורי בעבודה כאשר כלל לא פוטרתי ואף אחד לא התקשר אליי כל התקופה הזאת?? 
אשמח למענה.

אפשר לפטר פרילנסר?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/23

שלום,

פרילנסר הוא יצור כלאיים שחוקי העבודה באופן עקרוני לא חלים עליו ומה שחל הוא דיני החוזים הרגילים.

לכן, על פניו, לא ברור למה צריך לבצע הליך פיטורים.

בהערת אגב אגיד שגם לך היתה האחריות להודיע שאת לא מגיעה ולהודיע אם ומתי את עתידה לחזור.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניצול ימי מחלה

יצחק 11/09/23
אני עובד בפנימייה במשרה מלאה (מי זה שנתיים) בשכר שעתי, ובתקופת חופשת הקיץ (שהפנימיה לא עובדת אך כמובן אנו לא מקבלים שכר על תקופה זאת) חליתי וקיבלתי אישור מחלה, האם אני זכאי לקבל מהמוסד תשלום על ימי מחלה אלו? 

אני זכאי לתשלום דמי מחלה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/23

יצחק שלום,

דמי מחלה מהווים חלף שכר ומשולמים לעובד (כל עוד יש לו צבירת ימי מחלה) שנעדר מהעבודה בגלל מחלה, כדי שלא יפסיד גם שכר 

אם ממילא בימים האלה לא היית צריך לעבוד, לא נגרם לך כל נזק כתוצאה מההיעדרות ולכן לא תהיה זכאי לתשלום דמי המחלה.

בברכת בריאות איתנה וחג שמח,


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה על החלפת מנהל מחלקה לפני קבלת מכתב פיטורין

התנהלות תקינה לאחר שימוע 11/09/23
שלום,
אתמול התקיים לי שימוע וטרם קבלתי את מכתב הפיטורין הרשמי.הכיוון הוא כמובן סיום העסקה, מדובר בתפקיד בכיר מאד.
אני מנהל מחלקה בחברה, כאשר מי שאמור להחליף אותי,כבר עובד עם מנכל החברה במקומי בסוג של מידור או חוסר עדכון על מה עובדים.
המחליף ,זימן ישיבת צוות בערב יום השימוע לבוקר היום, בה עדכן כי הוא מחליף אותי, מסתבר, לפני שקיבלתי את מכתב הפיטורין מה גם שעדיין לא עדכנתי את הצוות והמחלקה בצורה מסודרת וגם אני לא זומנתי לישיבת הצוות שאני מנהל.


אשמח לדעת מה רמת הלנת השכר והחשיפה של המעסיק במקרה כזה? ומה אני יכול לעשות מבחינת שמי הטוב, וכו
תודה

התנהלות לאחר שימוע

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/23

שלום,

לא לגמרי הבנתי את הקשר להלנת שכר ו/או לשמך הטוב.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החלפת מעסיקים טענת התיישנות.

משה 10/09/23
שלום רב,
אדם היה מועסק 9 שנים בחברת הבטחה באותו מקום עבודה, לימים התפטר ודרש פיצויים בגין השנה הראשונה,  קרן השתלמות בגין שנה הראשונה , פנסיה על חצי שנה שנה הראשונה. 
כאשר פנה בדרישת תשלום התברר כי לפני שנתיים החברה נכנסה להליכי פירוק ע"י בית המשפט כאשר לא הודיעו על כך לעובדים והמשיכה  להעסיק את העובדים  תחת ישות משפטית נפרדת עם מס' ח.פ. אחר ושם החברה דומה(אף אחד לא שם לב לזה). אציין שהחברה למשך כל השנים רשמה תאריך תחילת העבודה המקורי גם לאחר שינוי ח.פ.
כמובן שב"כ חברה טוען התיישנות וכי אין קשר בין שתי החברות ומפנה להגיש תביעה לביטוח לאומי.
כיצד לדעתכם עדיף לנהוג במקרה כזה.
בתודה מראש, 

מה עליי לעשות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/23

משה שלום,

עדיף לפנות לקבלת ייעוץ פרטני מסודר כדי למצות את הזכויות.

בהצלחה וחג שמח,

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משכורת

אלי7 10/09/23
אם אני מקבלת שכר בצק מה התאריך שצריכים להביא לי אותו בסוף החודש?
כדי שהוא יכנס לחשבון, כי לוקח לו שלושה/ ארבע ימים גם אם לדוגמא העשירי יוצא ביום ראשון כמו היום ועדיין לא קיבלתי ואם נגיד אני יקבל היום זה יכנס ב14/15 זה הגיוני?הוא צריך להביא את זה כבר ב7/8 ?

עד מתי המעסיק צריך לשלם משכורת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/23

אלי שלום,

זה לא משנה באיזו דרך השכר משולם לך (צ'ק, העברה בנקאית או מזומן), השכר צריך להיות משולם עד ה-09 לכל חודש.

חג שמח,


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות וימי מחלה

טל 09/09/23
שלום
הודעתי במכתב למעסיק ב23.8 על התפטרות.
לקחתי ימי מחלה החל מה24.8
האם המעסיק ישלם לי את ימי המחלה?

ימי מחלה בתקופת הודעה מוקדמת

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 09/09/23

היי טל,

במצב המתואר, המעסיק אמור לשלם את ימי המחלה שקיבלת. 

בהצלחה,

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי דיווח לביטוח לאומי

ח. 01/09/23
שלום
אני עובדת במשמרות ויצאתי לחופשה לחודש וחצי שנה שעברה כך שיצא שחצי מאוגוסט עבדתי וקיבלתי תלוש ובכל ספטמבר לא עבדתי ולא קיבלתי תלוש
עכשיו גיליתי שיש לי חוב על חודש ספטמבר בביטוח לאומי כי לא דווח עליי שאני עובדת בחודש הזה..
לא התפטרתי ולא קיבלתי שכר על הימים האלה
האם זה חוקי?

זה חוקי

שלומי 21/02/24



תשלום דמי מחלה בשל ניתוח אסטטי

אלי 29/08/23
בוקר אור.
עובדת בחברתי שוהה בחופשת מחלה בשל  בטיפול אסטטי(שיניים).
לשון החוק אינו מגדיר "מהי מחלה", אולם אני סבור שמדובר על אירוע שאינו בשליטה "כח עליון"
ולא באירוע יזום.
מהי הגישה,פסיקה?
תודה.

יום מחלה לפי החוק

עו״ד שלום כהן 30/08/23

שלום רב,




ההגדרה של יום מחלה לפי החוק :״"מחלה" – אי כשרו הזמני או הקבוע של העובד לבצע עבודתו, הנובע, על פי ממצאים רפואיים, ממצב בריאות לקוי;״

ככל וברשותך אישור מחלה מרופא מדובר במצב רפואי לקוי.




למעסיק שמורה הזכות לשלוח אותך לבדיקה של רופא מטעמו ככל ולא מדובר באישור רפואי רשמי של קופת חולים מוכרת

עיכוב תשלום פיצויים

פבלו 29/08/23
התפטרתי בשל מעבר דירה מהמרכז לרמת הגולן. מגיע לי פיצויים בשל המרחק והמיקום שעברתי. החברה כבר חודשיים לא משלמת לי פיצויים כי חלק מההפרשות לפיצויים לחברת הביטוח לא נמצאים למרות שהחברה טוענת שנפרישה. חברת הביטוח וחברות העבודה מדברים ביניהם ואני מחכה ואי אפשר לדעת מתי ימצאו מה קרה. כבר חודשיים אני מחכה לפיצויים!!! מה אפשר לעשות? מותר להם לעכב תשלום פיצויים בגלל הסיבה הזו?

פיצויי פיטורים

עו״ד שלום כהן 30/08/23

שלום רב,




בד״כ העברה מתבטאת במחשבי חברות הביטוח לאחר כמה חודשים.



מי שזכאים לקבל את פיצויי הפיטורים או חלק מהם מתוך הביטוח הפנסיוני או מתוך קופת גמל אחרת שאליה שילם המעסיק את הפיצויים במהלך תקופת העבודה, עשויים להיות זכאים לפיצוי על הסכום שמגיע להם מקופת הגמל רק אם המעסיק לא הודיע לקופת הגמל בכתב, בתוך 15 ימים מהמועד לתשלום פיצויי הפיטורים, כי הוא מסכים לתשלומם.




עם זאת, על פי פסיקת בית הדין הארצי לעבודה אם המעסיק המציא לעובד טופס 161 ושילם את הפיצויים תוך זמן סביר, העובד לא יהיה זכאי לפיצוי על הלנת פיצויי פיטורים גם אם חלפו 15 יום מסיום עבודתו.



אולם היה ועדיין המעסיק מעכב את ההעברה יכול להיות שמדובר בהלנת כפסי הפנסיה והגמל. במקרה כזה מומלץ לפנות לעו״ד ולשלוח למעסיק מכתב התראה.


 

חופשה ללא אישור

יוס4 28/08/23
שלום
אני מתוסכל בעבודה ורוצה לעזוב את המקום באופן מיידי.
האם יציאה לחופשה ללא אישור יכולה להיות עילה לשלילת פיצויי פיטורין ,או עיכוב משכורת,סנקציה כלשהי?
הבוס יודע על זה ,אבל לא עושה עם זה משהו.

יציאה לחופשה ללא אישור

שלום כהן עו״ד 30/08/23

שלום רב,




יציאה לחופשה ללא אישור כמוה כהעדרות מהעבודה ללא אישור ויכולה בהחלט להוות עילה מוצדקת לסיום יחסי העבודה המהווה הפרת משמעת חמורה העלולה לגרור בעקבותיה שלילת מלוא פיצויי הפיטורים והודעה מוקדמת.

יציאה לחופשה בזמן הריון

רינה 27/08/23
אני בהריון ומעונינת לצאת לחופשה ללא תשלום למשך החודשים הקרובים (לא במסגרת חופשת הלידה אלא קודם לכן).
לפי מה שהבנתי אני חייבת את הסכמת המעסיק כל זמן שאין לי אישור מרופא שהעבודה מסכנת את ההריון.
השאלה היא האם איסור פיטורי עובדת בהריון יועיל לי אם אצא לחופשה ללא הסכמת המעסיק.

יציאה לחופשה בזמן הריון

עו״ד שלום כהן 30/08/23

שלום רב,


לנצל את החוק שאמור לשמור עלייך מפני פיטורים על מנת לצאת לחופשה ללא אישורו של המעסיק הינה מעשה פסול שיכול להביא לפיטורייך.


למעסיק קיימת עילה טובה לפנות לממונה על העסקת נשים במשרד העבדה ולבקש אישור לפטרך שכן עילת הפסקת העבודה אינה בשל היותך בהריון.


 


ממולץ שלא לנהוג כך.

דילוג לתוכן