פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
רכישת דירה ע"ש קטין
בעלי מעוניין לרכוש דירה ולרשום את הדירה בטאבו על שמה של ביתי בת ה-13 עם הערת אזהרה על שמו. האם ניתן לרשום דירה על שם קטין? מה אומר החוק בעניין
אודה לתגובתך
כלנית
רישום דירה על שם קטין
ניתן לרשום את הדירה על שם קטין אולם לפני כן יש לקבל אישור לכך מאת בית המשפט לענייני משפחה.
זהו אינו הליך מסובך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כניסת רוכש דירה בנעלי מכר הדירה לנושא תשלומי איזון
לא חושבו ולא שולמו תשלומי איזון ובעל הדירה מכר את הדירה.
1. האם פס"ד מחייב את הרוכשים החדשים לשלם את תשלומי האיזון?
2. האם על הדיירים לדרוש זאת?
3.האם יש התישנות במקרה שלא ידרשו?
4. מה ההשלכות של אי רישום שטח הדירה בפועל בטאבו?
כניסת רוכש דירה בנעלי מוכר הדירה לצורך תשלומי איזון
כדי לענות על שאלתך עלי לקרוא את פסק הדין.
אולם, ככל הנראה ככל שפסק הדין ניתן כנגד המוכר בלבד, הוא אינו מחייב את הרוכשים בתשלום דמי איזון.
לכאורה פסק דין אינו מתיישן, למעט מקרים מסוימים בהם הוא מתיישן אחרי 25 שנים.
כשתמכרי את הדירה לאחר, הרוכש יקנה את הדירה ללא רישום התוספת כפי שאת קנית אותה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום בעלות בטאבו –
תקון בעלות לאחר הסדר בתאריך לפני שנה וחצי. .
האם ניתן להבין שהוא אכן היה בעל הנכס ואין בלתו?
כמו כן כתוב ש "אין רישום קודם של החלקה".
האם הנכס אכן של בן משפחתי ואין מאן דהוא יכול לטעון אחרת? ומה עלינו לעשות כדי להעבירו לבעלותנו מכח צו ירושה? תודה מראש.
רישום ירושה בטאבו
ניתן להבין שהוא בעל הנכס, וכנראה טרם רישום הבעלות הקרקע לא הייתה מוסדרת.
ליתר בטחון ניתן לפנות לפקיד ההסדר לבדיקת הנושא.
בעקרון כל מי שהוא חלק מהעיזבון רשאי להירשם כבעלי הנכס. לשם כך, יש להגיש צו קיום צוואה / צו ירושה לטאבו בצירוף בקשה לרישום הירושה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בניה לא חוקית
אחד השכנים בנה בשטח משותף הודעתי לרשות מקומית וזה העביר למחלקה משפטית אבל המלקה משפטית מסרבת לעדכן אותי מה עשו אם נושא בטענה שזה מעשה פלילי ולכן יש פה סודיות דבר שמפליא אותי מכיוון שבגלל אני אני נחשב צד בעניין השאלה שלי האם הם צודקים ?ואם יש מה לעשות בנדון?
בתודה מראש
כתב אישום בגין בניה לא חוקית
לכאורה אכן מדובר בעבירה פלילית. אינך צד לעניין שהרי מדובר בתביעה של התובע העירוני כנגד השכן.
הפנה את שאלתך גם לפורום הפלילי.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעיו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חזקה
תפיסת חזקה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום זכויות בטאבו
רישום בטאבו
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום בעלות בטאבו
מה המשמעות של ציון "שטר ביטחון" על שטר חוב?
תודה,
לילי
שטר חוב
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משמעות בר רשות
כעורכת דין קיבלתי לבחינתי חוזה למתן רישיון שימוש בחניה (בר רשות).
הייתי רוצה להבין -
מה המשמעות של היות לקוחי בר רשות?
הבנתי שהמשמעות היא שההסכם אינו נמשך במקרה שהבעלים מתחלף?
האם זה נכון? ומה אם נגדיר אחרת בחוזה במפורש?
איזו עוד השלכות יש לדבר? אני מבין שזה אומר שהזכות היא אישית ולא במקרקעין עצמם, ולא כלפי כולי עלמא. בסדר, אבל מה בעצם המשמעות של זה?
תודה לעונים,
לילי
בר רשות
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איך אדע אם הקבלן אמין?
הזנתי באינטרנט, ברשם הקבלנים את שם חברת הקבלן, הבונה בנין מגורים בן מס´ קומות בעירי,שכבר בנוי חלקית. מצאתי את הקבלן ברשימה (ג, 3).
לדברי הקבלן, הוא ותיק, מזה 50 שנים. לא ראיתי אף פרויקט עבר שלו ואני מודאגת:
1. איך אוכל לדעת אם מדובר בקבלן רציני, שהוא לא פשט רגל בעבר ושאינני שמה את כספי על קרן הצבי?...
2. כיצד אפשר להשמר מסכנת פשיטת רגל שלו בעתיד? לדבריו, חלק מהדירות טרם נמכרו וחלקן- מהוות קושי שווקי (נוף חסום).בקיצור, אם ארכוש, האם כספי מבוטח?
תודה רבה!
האם קבלן אמין?
ואם יש ערבות בנקאית - זה מראה על רצינות.
תבקשי ממנו רשימה של פרויקטים שבנה- ותנסה לאתר דיירים באינטרנט ולשאול אותם לגבי איכות הבניה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת בעלות לדירה
(הדירה היא של הורי ורשומה על שמו).
מה העלויות הכרוכות בכך - בבעלות כל האחים בית אחד.
העברת בעלות לאח
שים לב - זו דירה שניה שלהם ולכן המיסוי יהיה גבוה!
צריך לפנות לעו"ד לצורך תכנון מס נכון וראוי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פרגולה עם הערת אזהרה
פרגולה
וניתן לבקש היתר בניה ואז יסירו את ההערה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח לפני או אחרי 2014
אני מעוניין לקנות דירה לצורך השבחה (לקנות לשפץ ולמכור).
זוהי תהיה דירתי היחידה, יש לי שתי שאלות:
1. האם אני צריך להיות בעל הדירה במשך 18 חודשים לפני המכירה כדי להנות מפטור ממס שבח? או שמגיע לי פטור מכיוון שזוהי דירתי היחידה ללא קשר לפרק הזמן אני הבעלים?
2. האם זה משנה אם אני קונה אותה לפני או אחרי תחילת הפטור ב2014? (בהנחה שאני רוצה לקבל פטור מלא)
תודה רבה על העזרה,
עידו
מס שבח
2. החל מ-1.1.2014 הפטור לפי סעיף 49 ב 1 מתבטל וסעיף 49 ב (2) מתוקן באופן שבין היתר, יש להחזיק בדירת המגורים היחידה 18 חודשים בטרם המכירה ובכפוף לעמידה בתנאים בו.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה-תושב חוץ
האם הוא יהיה פטור מתשלום מס רכישה בגין דירה יחידה?
האם הוא צריך להביא אישור מחו"ל שאין לו דירה שם?
תושב חוץ
תושב חוץ אינו זכאי לקבל את מדרגות מס הרכישה המופחתות (של 0%).
האישור רלוונטי רק לגבי מס שבח.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום במקרה של ביטול עסקה
ביטלתי עסקה לרכישת בית.
האם אני צריך לשלם לעו"ד למרות שהעסקה התבטלה?
בחוזה בינינו סוכם שהוא יקבל תשלום על חצי אחוז מתוך תמורת הבית. מכיוון שאין בסוף תמורה, האם העו"ד צריך לקבל תשלום?
ובעניין אחר, אחת מהסיבות שהעיסקה נכשלה היא בגלל חוסר היעילות של העו"ד. האם זה עילה לא לשלם?
ראיתי שיש כללים של הלשכה לעורכי דין לתשלום, יש כללים כאלה גם במקרה של ביטול?
תודה
תשלום לעו"ד במקרה של ביטול הסכם
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גג משותף
המקרה הוא בבניין מגורים מדורג, כשהגג רכוש משותף.
במשך השנים רוב השכנים בנו תוספת לדירתם באמצעות פריצה וחפירה או תחת הדירה או לצד הדירה.
לשכנים בקומה העליונה לא היתה אפשרות כזו, כעת הם מבקשים לבנות על הגג המשותף.
1. האם העובדה ששאר השכנים בנו גם הם בשטח משותף מונע מהם זכויות ממוניות על הגג או שיש הבדל בין מה שהם בנו ע"י פריצה לחלל שלא היה קודם לכן, לבין בניה על הגג המשותף ?
2. אם וכאשר השכן בקומה העליונה יבנה על הגג המשותף, מה דינו של הגג החדש ? האם זה שייך לשכן או שזה נהפך לרכוש משותף במקום הגג הקודם ?
3. חתימת (75 אחוז מהשכנים) לשכן על בקשה להיתר בניה לעיריה, יש בזה מן הוויתור על זכויותיהם (באם ישנם) בגג המשותף ?
תודה רבה
גג משותף
מדובר במקרה מורכב הדורש בדיקה פרטנית של המקרה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה השיעור להתנגדות דיירים לפרוייקט פינוי
1. האם זה משנה אם מדובר בבנין יחיד או במקבץ בניינים ומה השיעור הנדר בבנין אחד או במקבץ בניינים
2. האם סיבה כלכלית להתנגדות יכולה להיות בכך שמספר המ"ר לפני גדול יותר במס' המ"ר אחרי וזאת למרות קבלת תמורה כפיצוי למשל חנייה שלא הייתה קודם בבנין.( למשל הדירה במקור הייתה 145 מ"ר ולאחר הפינוי 130 מ"ר)
תודה מראש
פינוי בינוי - רוב נדרש
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מצלמות אבטחה
משטרה היתה במקום ומלבד ליעץ לי להתקין מצלמות אבטחה לא יכלו לעזור בכלום.
בתור אזרח שומר חוק ובעל הנכס שאני מתגורר בו רציתי לשאול מה החוק אומר ומה עלי לעשות כדי לצמצם אפשרויות של מטרד משכנים בעבקבות חדירה לפרטיות.(יכול להיות שהם רק יעריכו זאת ).
אני מעונין להתקין מספר מצלמות אבטחה . אני גר בקומה האחרונה והגג נמצא מעלי.
2 מצלמות בקומה שלי ואת יתר המצלמות להתקין בכניסה לבינין. אציין שמהכניסה לבינין שגובלת עם המדרכה קיים שביל לחדר המדרגות. לתיבות הדואר. וכל הדירות נמצאות למעלה.אין דירות גן או חצר פרטית.
מבחינתי לרשת את כל השטח מסביב לבינין שכל המצלמות יופנו כלפי המדרכה הרחוב ומצידי הבינין כלפי החצר שגם ככה מלבד אנשי גז ומיים אף אחד לא מסתובב שם. וכל זאת למנוע תלונות של שכנים על הצצה או חדירה לפרטיות.
כתבתי היום מכתבים לכל הדיירים ומעונין לשלוח לכולם בדואר רשום ולכנס אספית דיירים לצורך זה ולספר להם על המתרחש. אין לי בעיה למסור הקלטות במידת הצורך ויצתרכו עם חלילה יקרה משהו למישהו מהשכנים.
אציין שמלבדי גרים 3 בעלי דירות וכל היתר בשכירות.
ממי אני צריך לבקש רשות מבעלי הדירות או מי שגר בשכירות ? האם אני צריך לקבל רוב כדי להתקין גם בשטחים שצינתי פה ? האם עלי להיות מגובה במכתב מעוד שיצדיק את תענותי על הפריצות ויתר המטרדים כי אם צריך אין בעיה לצורך זה ?
צריך את עזרתכם במהירות
מצלמות אבטחה
ולכן רעיון של אסיפת דיירים הוא מצוין!
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עו"ד וגישור.
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הכשרת השרץ- יחידת דיור ללא היתר
אין היתר ליחידה וגם בתב"ע אין אישור ל2 יח"ד במגרש.
מה הסיכוי להפיכת היחידה לחוקית?
כיצד זה נעשה?
תודה
קראתי תשובות לשאלות דומות בעבר
במה זה כרוך מבחינת ההתנהלות מול הוועדה לתכנון ובניה המקומית?
נאמנות- השאלה ממתינה ללא מענה מ17.11
נאמן ונהנה
התשובה לא ידועה לי.
אולי מנהל פורום אחר?
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
* תומר שזר - וידאו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נשים מוכות
האם זהו סיוע חד פעמי?
כלומר במידה וארע שב ארוע אלמ"ב לאחר ה-36 חודש יש לה זכות ל-36 חודש נוספים?
נשים מוכות
אפשר לפנות למשרד הממשלתי שמתעסק בנושא.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חד הורית
שוכר רגיל בתביעה לפינוי מושכר?
פינוי אם חד הורית
לא אמורה להיות בעיה.
פנה ליעוץ משפטי.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
* תומר שזר - וידאו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פינוי שוכר ללא חוזה
יש לי נכס עם שוכר ללא חוזה שמסרב להתפנות
מה ניתן לעשות?
פינוי דייר בדירה שכורה שאין לו חוזה שכירות
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
* תומר שזר - וידאו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פס"ד הנוגד הלכה של העליון
איך אני יכול לדווח על "עבירה" על חוק ייסוד השפיטה (סעיף 20)? במקרה כזה, איך מבקשים מבית המשפט העליון שייבטל את הפס"ד של השלום?
ערעור על פסק דין
שנית, למיטב הבנתי, באם ניתן פסק דין שבו טענות משפטיות שיש לגביהם פסק דין של העליון ובו נקבע אחרת - ניתן לערער על פסק הדין ולטעון בערעור כי ניתן בניגוד להלכה של העליון.
שם לב למועדים.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
* תומר שזר - וידאו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם הקנייה אפשרית
ברשותי 2 דירות ששוות יחד 2500000 בלי משכנתא.
הון עצמי 100000
רוצה לקנות דירה נוספת במחיר 1700000 ורוצה משכנתא של 1900000 (משכנתא גבוהה כי רוצה גם לשפץ ולהשאיר מזומן בצד).
הכנסות 25000 (משכורות ודמי שכירות על שתי הדירות כאשר הכוונה לגור בדירה השלישית)
יכולים לעמוד במשכנתא של 10000.
1. האם הבנק בהסתמך על הנתונים ייתן לי משכנתא?
2. האם בריביות טובות או גרועות בהתאם לסיכונים הכרוכים מבחינתו.
תודה
יועץ משכנתאות
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
* תומר שזר - וידאו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סכם עם מתווך לקניית בית
ראיתי נכס שאני מעוניין לקנות שהוא לא בבלעדיות של אף מתווך.
המתווך משך אותנו בגלל הסכום הנמוך שהוא פירסם לעומת המחיר שבעל הדירה מבקש.
המתווך זה החתים אותנו על טופס שיש בו סעיף שאסור לי ליצור קשר עם אף מתווך או עם בעל הדירה.
האם זה חוקי?
בגלל שנכס זה הוא לא בבלעדיות אני יכול לתקשר עם מתווך אחר לגבי נכס זה?
מה החוק אומר?
בברכה,
הסכם תיווך - האם תקף?
כלומר - זה לא קשור אליך. ברגע שהוא הראה לך את הדירה, הוא יטען שהוא הגורם היעיל ואתה יכול להיות בבעיה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
* תומר שזר - וידאו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





