פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
מס רכישה עבור דירה שנרכשה ע"י בן זוג במסגרת הנישוא
כיום, בהיותנו נשואים, ברצוני לרכוש דירה על שמי בלבד, מכספי, עם הסכם ממון ובו ייקבע כי לבעלי אין זכויות בדירה.
אנו חיים יחד תחת קורת גג משותפת (לא בדירה שלו מלפני הנישואים) אולם איננו בעלי חשבון משותף ואנו מעוניינים בהפרדת רכוש. האם נצטרך לשלם מס רכישה על הדירה שברצוני לרכוש בגלל שלבעלי דירה מלפני הנישואין, גם במצב בו ישנו הסכם שלא נותן לו זכויות בדירה זו? מה החוק אומר?
מס רכישה שלבן זוג דירה מלפני הנישואין
לפי הוראת ביצוע של מיסוי מקרקעין, הדירה החדשה שתרכשי, גם אם על שמך בלבד, תמוסה מחצית לפי דירה יחידה ומחצית לפי דירה שאינה יחידה.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת דירה לשם הנכד כאשר הסבתא חסויה
ברצוני לשאול שאלה שאולי תשמע מעט מסובכת.
אני אפוטרופוס על סבתי החסויה לה אין כלל בני משפחה ואני מהווה את משפחתה היחידה.
לסבתי דירה בבעלותה והיא כתבה לטובתי צוואה כאשר היא תלך לעולמה ארוש את הדירה.
כיום סבתי מתגוררת במרכז סיעודי ואני ממן חלק מההוצאות שהותה. האם אפשרי מבחינה משפטית שסבתי תעביר לי את הדירה על שמי בלשכת המקרקעין כאשר כמובן היא מסכימה למהלך ומביעה רצון לכך. האם זה אפשרי ומה ניתן לעשות בכדי לקדם את הנושא? (לציין כי מבחינת כשרות משפטית היא מבינה וצלולה).
בתודה מראש!
העברה ללא תמורה של דירה מסבתא לנכד
ניתן להעביר את הדירה אליך ללא תמורה.
ככל שזוהי דירתה היחידה של סבתך, היא מחזיקה בה 18 חודשים לפחות, וב- 18 החודשים היא לא מכרה דירה אחרת בפטור- היא תהיה פטורה ממס שבח.
ככל שאין בבעלותך 1/3 דירה או יותר, והדירה היא בשווי של עד כ- 1,500,000 (המדרגה הראשונה במדרגות מס רכישה של דירה יחידה), תהיה פטור מתשלום מס רכישה.
אני ממליצה לך לפנות לעורך דין לצורך קבלת ייעוץ פרטני.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תוספות בנייה של שכנים
תוספת בניה של השכנים
באפשרותך להגיש תיבעה למפקחת על רישום מקרקעין לצורך קבלת צו עשה שיורה לשכנים להחזיר את המצב לקדמותו.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תודה לא כל כך הבנתי , על מה לתבוע על הבלאגן שהשאיר
תחשיב נזק
פולש לקרקע שלי פונה בצו של בימ"ש .
רציתי לתובעו בתביעה נפרדת על הנזקים שנגרמו לי בעקבות הפלישה.
מדובר על פרויקט לבניית 4 וילות שהתעכב שנתיים בעקבות הפלישה והדיונים בבימ"ש
מהו המפתח לתחשיב הנזק
אודה לתגובתכם
חישוב נזק בתביעה לבית משפט
יש לצרף לתביעתך חוות דעת של שמאי/ מהנדס אשר יעריכו את גובה הנזק שנגרם לך.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קניית דירה חדשה מקבלן
במידה והקבלן לא גומר את הבניין מאיזו שהיא סיבה ?
הבטחת כספים ברכישת דירה מקבלן
על פי חוק המכר (דירות)(הבטחת השקעות של רוכשי דירות), הקבלן מחויב להנפיק לרוכש ערבות בנקאית/ פוליסת ביטוח עבור כל תשלום, וזאת תוך 14 ימים מיום ביצוע התשלום. כמו כן, רשאי המוכר לרשום לטובת הקונה הערת אזהרה "נקייה" ללא שעבודים והתחייבויות קודמות.
אני מציעה לך לפנות לעורך דין על מנת לקבל ייעוץ פרטני על הסכם המכר.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרחבת מרפדת מדורגת
הרחבתי בעזרת קבלן את המרפסת המדורגת בבית באמצעות קונסטרוקצית פלדה
ויציקת בטון (לא נעשה שום שינוי בחזית הבניין הכל פנימי).
השכנים מלמטה רואים
את הקונסטרוקציה הצבועה באפור כהה.
השארתי להם מקום להתקין תקרת גבס במידה
וירצו להסתיר את הקונסטרוקציה.
השכן טוען שאני מחוייב בחוק להסתיר את
הקונסטרוקציה שבתקרה עם גבס.
האם זה נכון? אני אמור לשאת בעלויות הבנייה של
תקרת הגבס? אם כן אשמח לקבל הפנייה לחוק.
ד"א הבנייה נעשתה אך ורק בשטח הדירה
שלי לא הייתה פלישה לשטח השכנים.
תודה מראש!
שינוי ברכוש המשותף
שאלתך לא ברורה לי.
לטענתך השינוי הוא פנימי בלבד, אם אכן כך- מדוע השארת להם מקום להתקין גבס במידה וירצו להסתיר את הקונסטרוקציה שאתה בנית?
ככל שעשית שינוי ברכוש המשותף של הבניין, עליך להחזיר את המצב לקדמותו.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ערר – ועדת תכנון
ועדת תכנון לבניה שינתה יעוד בחלקה, הגשתי בקשה לדחיה ונתנה החלטה על ידם, כמובן שדחו את הבקשה.
החלטה ניתנה לפני כמה חודשים, לא הגשתי ערר ולא המשכתי לבית משפט מנהלי.
השאלה הראשונה - האם ניתן להגיש ערר עם הסיבה לאיחור עם סיכוי שיקבלו זאת ?
האם יש תקדים של פסיקה על הגשת ערר באיחור ? חפשתי אבל זה בנסיבות שהוועדה לא רשמה כי ניתן להגיש ערר.
שאלה שלישית: מה הם הזמנים להגשת ערר ומשם לוועדה מחוזית ולבית המשפט מינהלי ?
שבת שלום
הגשת ערר על החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובניה
ערר על החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובניה בפני ועדת הערר ניתן להגיש תוך 15 ימים ממועד המצאת החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובניה.
בקשת רשות לערור על החלטת ועדת הערר בפני הוועדה המחוזית לתכנון ובניה יש להגיש תוך שבעה ימים ממועד המצאת החלטת ועדת הערר.
ערר על החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בפני המועצה הארצית לתכנון ובניה יש להגיש בתוך 30 יום ממועד המצאת החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובניה.
ככל שמגישים באיחור- יש להגיש בקשה לדחיית המועד להגשת הערר ולנמקו ולאחר קבלת אישור- להגיש את הערר.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ערבות אוואל
דירה ממציאים לבעל הדירה.
ערבות אוואל
ערבות אוואל הינה ערבות שטרית, שניתנת למימוש ישירות בהוצאה לפועל, ללא צורך בהליך משפטי קודם.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטוח צד ג
מבנה אני רוצה להיות מכוסה לגמרי בכל הקשור
לצד ג. האם מספיק לציין לחברת הביטוח שברצוני
לרכוש גם ביטוח צד ג או שיש כמה סוגים ועלי לפרט
איזה סוג? האם אהיה גם מכוסה גם במקרה של תביעה
של השוכרים נגדי בשל נזק? והאם ביטוח צד ג שאני אעשה
מכסה גם את השוכרים מפני תביעות נזק של צד ג,
או שהם צריכים לרכוש ביטוח צד ג בנפרד במידה וירצו
להיות מכוסים מפני תביעות צד ג.
ביטוח צד ג'
הכיסוי תלוי בפוליסת הביטוח עליה תחתום.
עליך לוודא שחברת הביטוח תשפה אותך במקרה של נזקי צד ג', כאשר הנזק נגרם ברשלנות או בזדון.
אין בעיה שבפוליסה יהיו מוטבים גם השוכרים.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה
קיבלתי בירושה 3 דירות כך שבכל דירה יש לי 1/3 מבהעלות. דירות (שלושה אחים שירשנו 3 דירות בחלקים שווים) . כעת אני רוצה ביחד עם אישתי לרכוש בית . האם אצטרך לשלם מס רכישה כמו של דירה נוספת או של דירה יחידה?
מס רכישה כבעלים של 1/3 דירה
בעלות בדירה של 1/3 ומעלה נחשבת כבעלות בדירה, ולכן בעת רכישת דירה נוספת, לא תוכלו ליהנות מהמדרגות הנמוכות של מס רכישה עבור דירה יחידה.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עגורן על קרקע חקלאית
עגורן על קרקע חקלאית
סעיף 145 לחוק התכנון והבנייה התשכ"ה-1965, ותקנות התכנון והבנייה (עבודה ושימוש הטעונים היתר), התשכ"ז-1967 קובעים מהם המקרים שבהם יש להגיש בקשה להיתר, ביניהם: הקמת בניין חדש, הריסתו או הקמתו מחדש, כל תוספת לבניין קיים. לדוגמה: חלון חיצוני, סגירת מרפסת, חניה מקורה, גדר, סככה, פרגולה, לרבות קירוי מרפסת קיימת, גם אם הקיר בנוי מחומרים קלים שונים, כל שינוי בקירות חיצוניים.
בשינוי פנימי אין צורך בהיתר בנייה, למעט במקרים בהם השינוי משנה את שטח הדירה, פוגע בשלד הבניין, במבנה משותף, בצנרת משותפת, במראה השטח או ברכוש המשותף, התווית דרך, סלילתה וסגירתה, חפירה ומילוי המשנים את פני הקרקע, את יציבותה או את בטיחותה, הנחת תשתיות או קירות תומכים, הקמה או העמדת מבנה זמני כמו משרד מכירות, וכן העמדת מחסן, מכולה ומבנים ניידים, כל בקשה לשימוש במבנה בצורה החורגת ממה שאושר בעבר בהיתר הבנייה, במקרים מסוימים, ניתן להגיש בקשה להיתר בדרך של עבודה מצומצמת, למשל: פרגולה, גדר, מחסן וכדומה.
להבנתי, ברצונך להשתמש בעגורן לייעודו, לצורך הזזת דברים ממקום למקום בקרקע.
לדעתי, אין מדובר בהעמדת מבנה זמני, אלא שימוש בכלי תחבורה כך שהוא מתנייד ממקום למקום.
יחד עם זאת, ניתן לפנות לרשות המקומית על מנת לקבל תשובה חד משמעית בעניין.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עיסקת תיווך
לקבל את חלקו בשכר התיווך(שמעולם לא סוכם על כך) יש לציין כי הקונה היה
להוט לקבל את העיסקה שנתן לעו"ד ליצגו בעיסקה וכן למכור את הדירות דבר
שיניב לעו"ד שכר של מאות אלפי שקלים. האם מקובל הדבר ? בתודה.
תשלום דמי תיווך לעורך הדין
שלום רב
שאלתך מתאימה יותר לפורום דיני חוזים וכן לפורום אתיקה מקצועית.
עם זאת אציין כי תשלום כאמור יכול להיות מכח חוזה או מכח הדין. ככל שלא סוכם בינך לבין עורך הדין על תשלום כלשהו - אין חובת תשלום לעוה"ד מכח הוראת חיקוק כלשהי ולכן אני מתקשה לראות כיצד הוא יוכל לאכוף עליך תשלום כאמור
שלום רב
נושא פיצול הנחלה מוסדר כיום בהחלטה מועצת מקרקעי ישראל 1355 אשר החליפה את החלטה 979 והחלטות מאוחרות לה. לפי החלטה זו ניתן לפצל מגרש מנחלה בתנאי שבעל הנחלה הצטרף להסדר והיוון את חלקת המגורים בנחלה בתמורה לתשלום 3.75 % מערך הקרקע וכן ישלם 29.75% מערך המגרש. לחלופין ניתן להוון את מלוא הזכויות בנחלה במסגרת תשלום דמי רכישה כנגד 33% מערך חלקת המגורים ובתמורה לקבל הטבות רבות נוספות לרבות פיצול המגרש מהנחלה ללא תשלום נוסף. המגרש הינו בשטח של 500 מ"ר עם זכויות בניה של 160 מ"ר לפחות.
הקושי המרכזי הינו שהחלטה 1355 אינה מיושמת עדיין על ידי רשות מקרקעי ישראל אלא נערך פיילוט ב - 4 מושבים. עם זאת, מאחר והמועד שנקצב בבג"ץ לרמ"י ליישם את ההחלטה חלף - ממליץ לך להגיש תכניות בניה ולדרוש פיצול של המגרש כבר עתה, כך שגם אם המינהל יודיע לך שהדבר עדיין אינו אפשרי - תוכל לדרוש לקבע את ערך הקרקע למועד הבקשה המקורית .
יצויין שניתן כיום לפצל נחלה גם על פי הוראות אגף 62 אולם הדבר כרוך בתשלום 91% מערך הקרקע ואינו כדאי כלכלית לעומת ההטבות שבהחלטת מועצה 1355
בהצלחה
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם חובות מיסי ועד עוברים מרוכש לקונה?
חובות תשלום לועד הבית
שלום רב,
חובת התשלום לועד הבית חלה על בעלי הדירות ולא על הדירות, ומשכך- נציגות הבית המשותף תתקשה לגבות ממך תשלומי ועד בית בגין תקופה בה לא היית בעלים של הדירה ולא החזקת בה. עם זאת, יש לקרוא את תקנון הבית המשותף ולראות האם יש בו הוראה המחייבת אותך בתשלום גם עבור חובות קודמים הנוגעים לדירה - התקנון חל עליך כמי שנכנס בנעלי המוכר
כמובן שעליך לבדוק את הוראות החוזה וככל שיש סעיף מקובל לפיו המוכר נושא בהוצאות עד מסירת החזקה - יש לדרוש מהמוכר לשלם את החוב כמו גם להודיע לו כי מדובר בהפרה יסודית של חוזה המכר
שלום רב
נושא פיצול הנחלה מוסדר כיום בהחלטה מועצת מקרקעי ישראל 1355 אשר החליפה את החלטה 979 והחלטות מאוחרות לה. לפי החלטה זו ניתן לפצל מגרש מנחלה בתנאי שבעל הנחלה הצטרף להסדר והיוון את חלקת המגורים בנחלה בתמורה לתשלום 3.75 % מערך הקרקע וכן ישלם 29.75% מערך המגרש. לחלופין ניתן להוון את מלוא הזכויות בנחלה במסגרת תשלום דמי רכישה כנגד 33% מערך חלקת המגורים ובתמורה לקבל הטבות רבות נוספות לרבות פיצול המגרש מהנחלה ללא תשלום נוסף. המגרש הינו בשטח של 500 מ"ר עם זכויות בניה של 160 מ"ר לפחות.
הקושי המרכזי הינו שהחלטה 1355 אינה מיושמת עדיין על ידי רשות מקרקעי ישראל אלא נערך פיילוט ב - 4 מושבים. עם זאת, מאחר והמועד שנקצב בבג"ץ לרמ"י ליישם את ההחלטה חלף - ממליץ לך להגיש תכניות בניה ולדרוש פיצול של המגרש כבר עתה, כך שגם אם המינהל יודיע לך שהדבר עדיין אינו אפשרי - תוכל לדרוש לקבע את ערך הקרקע למועד הבקשה המקורית .
יצויין שניתן כיום לפצל נחלה גם על פי הוראות אגף 62 אולם הדבר כרוך בתשלום 91% מערך הקרקע ואינו כדאי כלכלית לעומת ההטבות שבהחלטת מועצה 1355
בהצלחה
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצול נחלה
מהם התנאים לפיצול נחלה ? החלטה 1355
שלום רב
נושא פיצול הנחלה מוסדר כיום בהחלטה מועצת מקרקעי ישראל 1355 אשר החליפה את החלטה 979 והחלטות מאוחרות לה. לפי החלטה זו ניתן לפצל מגרש מנחלה בתנאי שבעל הנחלה הצטרף להסדר והיוון את חלקת המגורים בנחלה בתמורה לתשלום 3.75 % מערך הקרקע וכן ישלם 29.75% מערך המגרש. לחלופין ניתן להוון את מלוא הזכויות בנחלה במסגרת תשלום דמי רכישה כנגד 33% מערך חלקת המגורים ובתמורה לקבל הטבות רבות נוספות לרבות פיצול המגרש מהנחלה ללא תשלום נוסף. המגרש הינו בשטח של 500 מ"ר עם זכויות בניה של 160 מ"ר לפחות.
הקושי המרכזי הינו שהחלטה 1355 אינה מיושמת עדיין על ידי רשות מקרקעי ישראל אלא נערך פיילוט ב - 4 מושבים. עם זאת, מאחר והמועד שנקצב בבג"ץ לרמ"י ליישם את ההחלטה חלף - ממליץ לך להגיש תכניות בניה ולדרוש פיצול של המגרש כבר עתה, כך שגם אם המינהל יודיע לך שהדבר עדיין אינו אפשרי - תוכל לדרוש לקבע את ערך הקרקע למועד הבקשה המקורית .
יצויין שניתן כיום לפצל נחלה גם על פי הוראות אגף 62 אולם הדבר כרוך בתשלום 91% מערך הקרקע ואינו כדאי כלכלית לעומת ההטבות שבהחלטת מועצה 1355
בהצלחה
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העירייה טוענת שיש לי חדר נוסף ללא היתר
יש לציין כי קניתי את הדירה לפני 6 שנים והשמאי לא עלה על שום טעות.
א) מה קובע הגרמושקה בהתיחסות לדירה שלי?
ב)הבניין הוא בעל 20 שנה וכפי הנראה הדירה שנקנתה מהדייר שמכר לי את הדירה הוסיף חדר וביקש הייתר בניה, ומתברר שהקבלן שבנה פשט את הרגל וברח,לכן העירייה טוענת שזו דירה של 3 חדרים, מאידך הגרמושקה מאושרת ע"י חותמת העירייה ל4 חדרים, יש אפשרות שהגרמושקה תוקנה לאחר הוספת החדר?
איך אוכל לדעת האם זה 3 או 4 חדרים?
*** מצורף תרשים הדירה.
בניית חדר נוסף לדירה ללא היתר
שלום רב
העובדות אינן ברורות לי דיין.
ממה שעלה בידי להבין - הוגשה בקשה להיתר בניה שאושרה ונחתמה על ידי העיריה אך בסופו של דבר גם אם העבודה הושלמה ההליך התכנוני בעיריה לא הושלם, כלומר - לא נתקבל "טופס 4" בגין הדירה
בכל מקרה עליך להיוועץ באדריכל באשר למצב התכנוני ולבקש ממנו להשלים את ההליך
שלום רב
נושא פיצול הנחלה מוסדר כיום בהחלטה מועצת מקרקעי ישראל 1355 אשר החליפה את החלטה 979 והחלטות מאוחרות לה. לפי החלטה זו ניתן לפצל מגרש מנחלה בתנאי שבעל הנחלה הצטרף להסדר והיוון את חלקת המגורים בנחלה בתמורה לתשלום 3.75 % מערך הקרקע וכן ישלם 29.75% מערך המגרש. לחלופין ניתן להוון את מלוא הזכויות בנחלה במסגרת תשלום דמי רכישה כנגד 33% מערך חלקת המגורים ובתמורה לקבל הטבות רבות נוספות לרבות פיצול המגרש מהנחלה ללא תשלום נוסף. המגרש הינו בשטח של 500 מ"ר עם זכויות בניה של 160 מ"ר לפחות.
הקושי המרכזי הינו שהחלטה 1355 אינה מיושמת עדיין על ידי רשות מקרקעי ישראל אלא נערך פיילוט ב - 4 מושבים. עם זאת, מאחר והמועד שנקצב בבג"ץ לרמ"י ליישם את ההחלטה חלף - ממליץ לך להגיש תכניות בניה ולדרוש פיצול של המגרש כבר עתה, כך שגם אם המינהל יודיע לך שהדבר עדיין אינו אפשרי - תוכל לדרוש לקבע את ערך הקרקע למועד הבקשה המקורית .
יצויין שניתן כיום לפצל נחלה גם על פי הוראות אגף 62 אולם הדבר כרוך בתשלום 91% מערך הקרקע ואינו כדאי כלכלית לעומת ההטבות שבהחלטת מועצה 1355
בהצלחה
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכר מחסן הבנוי על רכוש משותף
אני עומד לרכוש דירה בבניין משותף על עמודים.
הדיירים כולם בהסכמה סגרו את קומת העמודים וחילקו את הקומה למחסנים מחסן אחד לכל דייר בניין.
הכל נעשה ללא היתר וללא שינוי צו הבית המשותף.
הבעלים מוכר לי גם את הדירה וגם את המחסן שכמובן
לא יעבור בטאבו היות ולא רשום בטאבו .
מה מריך לציין בהסכם בנייו המחסן כך שהרשויות לא יבואו אלי בטענות שאני בניתי את המחסן ללא היתר ?
מחסן הבנוי על הרכוש המשותף
שלום רב
ראשית, אציין כי גם אם רשויות התכנון לא יוכלו להעמידך לדין על בניה ללא היתר עדיין ניתן יהיה להוציא לך מכתבי התראה או כתב אישום בגין שימוש שלא כדין בשטח שנבנה ללא היתר. ככל שהשימוש מופסק על פי רוב לא מוגש כתב אישום בגין שימוש עבר על ידי מי שלא ביצע את הבניה עצמה אך אתה חשוף גם לדרישה להשיב את המצב לקדמותו
לגופו של ענין - רצוי מאוד להוסיף לחוזה סעיף לפיו המוכר מצהיר כי נעשה על ידו שימוש רציף במחסן הממוקם ברכוש המשותף בהסכמת שאר בעלי הדירות אשר הוקם למיטב ידיעת המוכר לפני כ __שנים
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה דעתכם באשר לטופס המצורף
מהם התנאים הנדרשים לבניה ברכוש המשותף
שלום רב,
אין כאן שאלה של חוקיות המסמך המצורף - אלא בהסכמה או אי הסכמה של שאר בעלי הדירות לאישור בדיעבד את פעולות הבניה הבלתי חוקיות של השכן. ככלל, יש להתייחס לפעולות הבניה שבוצעו בשני מישורים שונים: במישור התכנוני- מדובר בבניה של עבודות הטעונות היתר ללא היתר כדין, ומשכך - הוגשה על ידו כעת בקשה ללגליזציה שתידון בועדה המקומית ואתם רשאים להתנגד לה
במישור הקנייני- עסקינן בבניה ברכוש המשותף ובתפיסת חזקה אקסלוסיבית ברכוש המשותף בניגוד להוראות פרק ו לחוק המקרקעין.
על מנת להרחיב את הדירה על חשבון הרכוש המשותף - על השכן לקבל את הסכמת 75 % מבעלי הדירות ששני שליש מהרכוש המשותף צמוד להם. אם רוב זה לא הושג- אזי גם אם יקבל היתר בניה מהועדה המקומית - תוכלו למנוע את מימוש ההיתר בכלל ותפיסת החזקה ברכוש המשותף בפרט בפני בית המשפט / המפקח על הבתים המשותפים.
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חלוקה ראשונה של עזבון
לשאול בקשר לחלוקה ראשונה של עזבון שפטורה ממס שבח ומס רכישה אם בוצעה החלפה ללא
כניסה של נכסים מחוץ לעזבון.
נניח
שהעזבון כולל כמה דירות.
האם
ניתן לרשום בטאבו את נכסי עזבון לפי החלוקה בצו ירושה (נניח שלושה יורשים כל אחד
שליש) ורק לאחר מכן לבצע "חלוקה ראשונה" בצורה של החלפה שוות ערך פחות
או יותר, כמובן ללא כניסה של מזומנים או נכסים אחרים מחוץ לעזבון .
חלוקה ראשונה של עזבון
על פניו, אם תבצעו רישום בטאבו של הירושה, ולאחר הרישום תבקשו לבצע החלפות בין הנכסים, הרי שיהיה כבר מדובר בהליכים של מכירה ורכישה של נכסים בין היורשים, ואלה עשויים להיות חייבים בתשלום מיסים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכירות לדירה ללא ארכה
אני חיה בדירה שכורה מזה שלוש שנים לפני כחודשיים בוצע תיקון בצנרת לאחר פיצוץ בצינור
מאז כל מכשירי החשמל מעבירים זרם
לא קישרתי את עניין תיקון הצנרת לבעיית הקצרים
רק לאחר ביקור חשמלאי נמסר לי כי האינסטלטור שתיקן את הצינור קרע את הארכה
השאלה....
אם חייתי בדירה עם הארכה וכרגע בשל התיקון אין הארכה האם זה חוקי שהמשכירה של הדירה תשאיר אותי במצב כזה בדירה?
האינסטלטור של בעלת הבית גרם נזק לחשמל. מי יתקן?
האם האינסטלטור הוזמן על ידי בעלת הדירה?
פני אליה בדרישה שתתקן הדרוש תיקון מבחינת החשמל, שהרי הנזק לא נגרם באשמתך אלא בשל בעיה בצנרת שלהבנתי נובעת מבלאי סביר של הדירה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בדיקת חוזה + נכס
בדיקת חוזה ונכס
פנה לייעוץ פרטני עם עו"ד מתחום הנדל"ן שיוכל לסייע לך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעת נזיקין בקניית נכס
רכשתי דירת קרקע עם מגרש חצי דונם מחברת עמידר לפני 25 שנים, בהתאם לרישום בטאבו על הנכס ובמפות נמכר הנכס כשהכניסה לבית הינה 40 ס"מ ,גישת מעבר לאדם אחד בלבד, כעת ברצוני לבנות בשטח המגרש אך אין אפשרות כניסה לרכב, האם ניתן לתבוע תביעת נזיקין נגד חברת עמידר??
בתודה מראש
תביעת נזיקין בקניית נכס
יש לבדוק את התכניות ותשריט הבית לפני מתן מענה מפורט על שאלתך.
על פניו אם הבניה עומדת בסטנדרטים ובתקן לטעמי לא קיימת עילת תביעה. כמו כן, ניתנה לך האפשרות לעשות את כל הבדיקות לנכס בטרם רכישתו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אחריות קבלן: בדקתי בשאלות קודמות ולא מצאתי תשובה
1. אני מבין שיש אחריות קבלן לחשמל הבניין למשך 3 שנים מסיום שנה של שנת הבדק.
שאלתי - גילינו שיש פגם בכך שכאשר מדליקים את הלובי באחת הקומות זה מדליק את האור בכל הלובים (מה שמייקר מאוד את החשבון חשמל). האם ניתן לדרוש שמהקבלן שיתקן זאת במסגרת האחריות?
2. האם במסגרת האחריות של משאבות המים (שייך ל "מכונות") הקבלן אמור לבצע לנו בדיקות תקינות ותחזוקה שוטפות למשאבות? או שזה באחריות הדיירים ורק כשיש תקלה זה באחריות הקבלן?
3. יש אחריות קבלן למעלית? וכמה זמן?
תודה רבה.
אחריות קבלן לתיקון ליקויים
1. לטעמי כן.
2. האם הקבלן התקין את משאבות המים? לעיתים עושה זאת חברה חיצונית אשר נותנת אחריות ומבצעת ביקורת. בעיקרון, האחריות היא רק לליקויים.
3. האחריות היא בד"כ של החברה שמתקינה את המעליות והיא גם אמורה לבצע ביקורות לתקינותה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קצת מבולבלת חכירה
1) היכן רשום לי את תקופת החכירה? הדירה עדיין לא רשומה בטאבו...
2) האם מרגע שהדירה תהיה רשומה בטאבו היא תפסיק להיות מהוונת וחכורה ותעבור לבעלות שלי? ואם לא..האם ניתן לעשות הליך כזה ואיך? תודה...
רישום בעלות על ידי חברה משכנת
1. תקופת החכירה מופיעה בהסכם החכירה עם המנהל.
2.צריך לבדוק זאת אל מול החברה המשכנת. במקרים מסוימים הדירה נרשמת ישירות על שם היורשים, ובמקרים אחרים נרשמת בעלות לטובת מדינת ישראל (קק"ל/ רשות הפיתוח וכיו"ב) ואת כיורשת תירשמי כחוכרת.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חתימה על בקשה להיתר בניה
חתימה על בקשה להיתר בניה
יש לצרף החלטה מאסיפת דיירים על מינוי אותם בעלי זכויות כנציגות הבית.
אם התקבלה החלטה כדין באסיפת דיירים כי בעלי דירות מסוימים יהוו נציגים לצורך הפרויקט בלבד, יוכלו הם לחתום בצירוף ההחלטה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נזילה מצינור מיום בבניין- ללא ועד בית
אני שוכרת דירה בבניין שמרבית מדייריו, הנם שוכרים את הדירות אף הם.
לבניין אין ועד בית, ואף אחד מהדיריים לא מוכן לקחת תפקיד זה על עצמו.
לפני שבוע נתלתה בלוח הבניין, "התראה" ע"י פקח, כי יש נזילה בצינור המים בחצר והדבר מהווה מפגע תברואתי. וכי עלינו לטפל בכך במיידי. מאחר ואין ועד בית- הדבר לא טופל וכעת, נתלתה "התראה" נוספת, כי אם לא נטפל בכך- כל הדיירים יקבלו דו"חות.
האם זה בכלל חוקי, לתת דוחות לכל הדיריים? כמו כן, מה ניתן לעשות, אם אין ועד בית ואף אחד לא מוכן לקחת זאת על עצמו?
תודה רבה!
מינוי חברת ניהול בבית משותף ע"י המפקח על המקרקעין
בבית משותף שאין בו ועד בית, ימנה המפקח על המקרקעין חברת ניהול לניהול הבית המשותף במקום הועד.
בעיקרון, קיימת האפשרות לתת דוחות לכל הדיירים ועליהם לשתף פעולה ולתקן את הליקוי אשר גורם לאותו מפגע תברואתי.
עליך להודיע לבעל הדירה שהנך שוכר על אודות ההתראות הנ"ל.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





