פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

קרן השתלמות

בני דמו 11/03/24
שלום,
המעסיק מפקיד לי לקרן 2.5% האם יש חובת הפקדה של 7.5%?

חובת הפקדה לקרן השתלמות ושיעור ההפקדה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 11/03/24

שלום רב

הזכאות לקרן השתלמות נקבעת בהסכם עבודה או בהסכם קיבוצי. בהתאמה, נקבעים גם שיעורי ההפקדה לקרן - חלק העובד וחלק המעסיק. 

לאור האמור שיעורי ההפקדה תלויים בהסכמים החלים עליך. 


מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הכי מאוחר לטופס לפיצויים

צחי 02/03/24
שלום רב,


שאלה שיש לי כזו: פוטרתי באמצע פברואר השנה. עבדתי כמה שנים במקום העבודה האחרון ברציפות. עכשיו כבר תחילת מרץ ועדיין המעסיק לא יצר קשר לגבי הטופס 161. מתי הכי מאוחר הוא יכול למשוך עם זה? כי לפי הבנתי זה לא יכול להיות יותר מחודש מתאריך סיום יחסי עובד מעסיק. האם אני חייב לדרוש את הטופס 161 ממנו או שזה בא אוטומטית כזכות אבסולוטית שלי לקבל אותו אחרי הפיטורים?


תודה מראש על תשובתכם,


צחי


מועד להעברת טופס 161 לאחר פיטורים

עו"ד רעות שגיב מנהלת 06/03/24

צחי שלום

 ככל שהפיטורים נכנסו לתוקף במהלך פברואר, רק לאחר העברת שכר חודש פברואר (בתחילת מרץ) וההפרשות עליו, ניתן לפעול מול הקופה לקבלת טופס עזר ל-161 כך שברמה הפרקטית טרם הגיע המועד להעברת הטופס. 

במידה ואתה עדיין בתקופת הודעה מוקדמת וסיום העסקה עוד לא נכנס לתוקף - המועד יהיה מאוחר יותר. 


מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שלילת בונוס או עמלה כאמצעי משמעת

רפי 18/02/24
היי
במקום עבודה שבו יש בונוסים או "עמלות" שנקבעות על פי יעדים והישגים.
כגון כמות מכירות, תפוקה, וכיו"ב,    ובהתאם השכר עולה או יורד
האם מעסיק רשאי להעניש עובד שהתחצף או עשה לטעמו עבירת משמעת, על ידי שלילת חלק מעמלה או בונוס שהיה אמור לקבל לפי היעדים שהשיג?
וכגון שכל שאר העובדים שהשיגו את אותו יעד כן מקבלים, והוא לא

שלילת עמלות או בונוס כסנקציה כלפי עובד

עו"ד רעות שגיב מנהלת 11/03/24

רפי שלום רב

יש לעיין בהסכם ההעסקה ככל שיש ולבדוק מה תנאי הזכאות לבונוס או עמלות, והאם אין התניה כללית המאפשרת למעסיק שיקול דעת. כמו כן מוצע לבדוק האם יש הוראות או הנחיות  החלות לגבי הפרות משמעת כאלה ואחרות המאפשרות השלילה. 

לאור העובדה כי מדובר בסוגיה פרטנית, מוצע כמובו לפנות לייעוץ משפטי פרטני. 


מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוצאת קבלה כנגד פסק של תביעה על שכר עבודה של עצמאי

רון 14/02/24
שלום,
א. שתובעים שכר שלא שולם בתור עצמאי,  האם יש להכניס גם רכיב של תשלום מע"מ לתביעה או לא?
ב. והאם אחרי הפסיקה בדיון שהצד הנתבע מעביר את התשלום צריך להוציא לו תמורת זה קבלה?
ג. בפרט פרילנסר שהיה תחת חוזה שרשום ללא יחסי עובד/מעביד יכול לתבוע בבית דין לעבודה על שכר שלא שולם לו?
תודה

הגשת תביעה על ידי פרילנסר וטענה ליחסי עובד מעסיק

עו"ד רעות שגיב מנהלת 06/03/24

שלום רב, 

מדובר בשאלה המעוררת סוגיות פרטניות שאינן ניתנות למענה באופן כוללני. מוצע לפנות לייעוץ משפטי פרטני. 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה בסכום קטן

ערן 04/02/24
שלום ,
האם הגשת תביעה (ללא עו"ד) כנגד מעסיק לשעבר על סך 700 ש"ח עלולה להיחשב כקנטרנית ? 

תביעה בסכום קטן נגד מעסיק

עו"ד רעות שגיב מנהלת 06/03/24

שלום רב, 

השאלה האם מדובר בתביעה קנטרנית אינה נגזרת בהכרח מסכום התביעה, אלא מעילת התביעה והשאלה האם היא מבוססת. 

לתשומת הלב ניתן להוריד מהרשת טופס תביעה לבית הדין לעבודה ולהיעזר בו לצורך הגשת תביעה. עם זאת מוצע לשקול גם אמצעים נוספים כגון פניה בכתב אל המעסיק בטרם הגשת תביעה בבית הדין לעבודה. 


מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חצי מישרה בשילטון המקומי

אתי 28/01/24
שלום וברכה,
אני עובדת בחצי מישרה בשילטון המקומי(עירייה) .
בתחילת עבודתי, רציתי לסיים מוקדם כי היה עלי להוציא את ילדי מהגן ומבית הספר ולכן בחרתי לעבוד 4 ימים בשבוע .
כעת, משילדי בגרו ,
אני מעוניינת לעבוד 3 ימים ובהם למלא את מכסת השעות השבועיות שלי (21ש')
וזאת כדי להשאיר לי יומיים פנויים בשבוע ללימודים או עבודה אחרת.
האם המעסיק יכול לחייב אותי לעבוד יותר מ3 ימים בחצי מישרה?
(אינני מקבלת קהל בשעות ספציפיות כך שלא יגרם לו נזק שלא אהיה במשרד יומיים)
תודה רבה

שינוי במספר ימי העבודה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 30/01/24

בוקר טוב,

למעסיק יש את הסמכות להחליט, כי הוא מעוניין שתמשיכי לעבוד את היקף הימים והשעות שעבדת עד כה.

שינוי בתנאי העבודה חייב הסכמה של שני הצדדים ולא יכול להעשות באופן חד צדדי.

ממליצה להסביר למעסיק שפרט לצימצום הימים לא יחול שינוי בכמות השעות ולקבל את הסכמתו.


מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מי בפועל משלם על ימי מחלה

אריק 27/01/24
שלום,
לפי חוזה העסקה מעסיק התחייב לשלם ימי מחלה מיום הראשון.
1. נניח ועובד היה נעדר בגלל המחלה 5 ימי עבודה. מי במקרה הזה משלם לעובד את ימי מחלה? מעסיק או ביטוח לאומי? 
2. האם יש איזשהו גבול (נניח X ימי עבודה וזה בהנחה שלעובד יש אותם X ימי מחלה) שעד הגבול הזה משלם מעסיק ומעבר לגבול הזה כבר ישלם ביטוח לאומי?
תודה מראש,
אריק

תשלום ימי מחלה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 30/01/24
אם יש התחייבות של מעסיק לשלם מהיום הראשון אזי הוא צריך לשלם את ימי המחלה שלך עד למכסה שנצברה לך בתלוש השכר מעבר לימים שצבורים לך השהיה בבית היא על חשבון העובד

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין בזמן חופשת מחלה

שלמה 24/01/24
בת זוגתי החלה לעבוד לפני יותר משבועיים כטבחית ראשית בבית מלון קטן בעכו .. שלושם חשה ברע המנהלת עשתה לה בדיקת קורונה אמרה לי שהיא חולה וחייבת ללכת הבית לנוח אפילו התנדבה לקחת את זוגתי לבית .. למחרת בצהריים המנהלת שלחה הודעת פיטורין לזוגתי בווטסאפ וזאת למרות שזוגתי בחופשת מחלה !!! מה אפשר לעשות למי לפנות ??? אילו רק היתה ממחכה שזוגתי תחלים ותחזור לעבוד ואז היתה מפטרת אותה הכל טוב אבל לפטר בהודעה בזמן שהעובד בחופשת מחלה זה כבר חוצפה 

פיטורים בזמן מחלה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 30/01/24

אשתך עבדה תקופה ממש קצרה ולכן גם ימי המחלה שצברה הם פחות מיום אחד.

לא תקין להתנהג כמו שהתנהגו עם אשתך אבל לא הייתי עושה שום דבר בעניין כי כלכלית הייצוג המשפטי יעלה לכם יותר ממה שתשיגו.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיום העסקה

אלכסנדר 23/01/24
עברתי תאונת עבודה ב16.10 ב18.1 הגשתי מכתב פיטורים עם מכתב מרופא תעסוקה לאובדן כושר עבודה
וכאשר קיבלתי מכתב סיום העסקה התאריך שהיה רשום שסיימתי לעבוד הוא 30.11 בלי שום הודעה מצדם בכל תקופה האם זה מהלך חוקי מבחינתם או יש עילה לתביעה? תודה לעונים/ות

תאונת עבודה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 30/01/24

אם קיבלת 91 ימים מביווח לאומי במסגרת תאונת העבודה אזי מועד סיום העסקה צריך להיות בתום ה 91 ימים.

נא לפנות למעסיק ולבקש שיתקן את מועד סיום העבודה.

אין מקום להגשת תביעה רק בשל תאריך שגוי במכתב סיום העסקה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משיכת מכתב התפטרות לעובד בקביעות

יעל 23/01/24
שלום רב,
אני עובדת עם קביעות במשרד ממשלתי. שאלתי היא האם הקביעות מקנה לי אפשרות למשוך את מכתב ההתפטרות שהגשתי במידה והתחרטתי ולבטל את כל האירוע כלא היה?

התפטרות בעידנא דריתחה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 30/01/24

בוקר טוב,

תלוי כמה זמן עבר ומה היו הנסיבות להתפטרות.

אין לי מספיק מידע כדי לדעת.

אם נניח התפטרת ברגע של כעס וזה היה בימים האחרונים אז סביר להניח שאין בעיה לחזור בך.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום על הפסקות

אביגיל 21/01/24
שלום וברכה!

בחוזה שלי מול המעסיק סוכם על 8 וחצי שעות עבודה ליום שמתוכן חצי שעה הפסקה ובאותה חצי שעה אין חובה מצד המעסיק להישאר במקום העבודה (מעון) והבחירה בידי מדי יום אם לצאת או להישאר אך במידה ואבחר להישאר מרצוני, אקבל על זה תשלום (כל יום לגופו). בפועל נישארתי מדי יום ביומו.
לאחרונה טוען המעסיק שמכיון שאינו מחייב להישאר אזי גם אם בחרתי בכך, התשלום על זה לא אמור להיות כשכר אלא כבונוס ללא גמל, כי על פי החוק הוא לא מחוייב לשלם על זמן זה רק מכוח ההסכם בחוזה, וכעת (לאחר 3 וחצי שנים בעבודה) טוען הוא שמגיע לו החזר על מה שהפריש לגמל עד היום.

עוד טוען הוא שעל חגים וימי חופשות ומחלה ובחירות הוא לא צריך לשלם לפי 8 וחצי שעות כי זה כולל את ההפסקה, ושלכן מגיע לו החזר של התשלום על ההפסקה על כל הימי חגים וחופשות ומחלה ובחירות שהוא כבר שילם עליהם לפי 8 וחצי שעות.

כמו כן, אף שבחוזה סוכם על חצי שעה הפסקה ליום, מאז שהוא העלה את הטענות הנ"ל הוא מחשב את ההפסקה בימי חגים וחופשות לפי 45 דקות כי לדבריו זה זמן ההפסקה שהחוק מחייב ולכן הוא משלם באותם ימים רק עבור 7.75 שעות, וגם ההחזר שהוא טוען שמגיע לו על אותם ימים שהוא כבר שילם לפי 8.5 שעות הוא מחשב לפי אותו חישוב אף שביום עבודה רגיל גם אם אבחר לצאת בהפסקה ולוותר על התשלום, השכר יחושב לפי 8 שעות ולא פחות.

האם טענותיו צודקות?

בתודה מראש!








טענות לא צודקות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 30/01/24

שלום רב,

מהמידע שהצגת מדובר בטענות לא צודקות ואני ממליצה להתייעץ עם עורך דין.

בהצלחה.


מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת עבודה

רוני 16/01/24
שלום

הייתה מעורב בקטטה ונפצעתי, בזמן הליכה לעבודה האם תיחשב כתאונת עבודה.

רוני




תאונת עבודה?

עו"ד נטלי אבני מנהלת 30/01/24

תלוי אם ביטוח לאומי יחליט שתגרה מהווה תאונת עבודה.


מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב וותק עובד לאחר עזיבה וחזרה +חילופי מעסיקים

לילי 13/01/24
שלום רב,
ברצוני לדעת מה החוק אומר לגבי הדברים הבאים:
עובדת עבדה במשך 8 חודשים ובשל גיוסה לצבא עזבה את מקום עבודתה.
עקב בעיות בריאותיות שוחררה משירותה הצבאי ( לאחר 4 חודשים)
וחזרה לעבוד באותו מקום עבודה. 
מדובר גם באותה שנת מס (אם זה רלוונטי)
במהלך הפסקת עבודתה,  בוצעו חילופי מעסיקים (פירוק שותפות)
לאחר שעבדה תחת המעסיק החדש 4 חודשים, העובדת פנתה אליו על מנת שיכיר בוותק הקודם שלה (טרם עזיבתה)
*מדובר בוותק כולל של שנה סה"כ , כך היא תוכל  לקבל 5 ימי הבראה עבור שנה ראשונה ופיצויים בגין שנה זו, כשתעזוב..
נאמר לה כי איננה זכאית לכך
ניסיתי לדלות מידע ומקומות שונים קראתי כי:
1. יש להכיר בוותק עובד במידה ומדובר בהפסקה של פחות מחצי שנה
2. חילופי מעסיקים- העובד לא אמור להיפגע מכך. כלומר במידה והמשיך לעבוד באותו מקום, על המעסיק החדש להכיר בכל מה צבר העובד לפני כן


האם אוכל לקבל תשובה וודאית? כדי שנדע מה נכון ( מי צודק)

תודה מראש
אשמח לקבל תשובה בהקדם
תודה רבה

חילופי מעסיקים

עו"ד נטלי אבני מנהלת 30/01/24

אני אומר בזהירות רבה, כי אם אכן לא היה שום שינוי במקום העבודה ובטיב העבודה אז אין סיבה שלא יצבר הוותק.

בהסתמך על המידע שרשמת.


מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גמלאית מקבלת פנסיה וגם עובדת

דרורה 11/01/24
אני בת 70 ומקבלת פנסיה. מאחר ואני מקבלת פנסיה ובת 70 המעסיק מצרף אותי לקרן פנסיה נוספת. למרות התנגדותי. האם זה חוקי? 

צירוף לפנסיה נוספת

עו"ד נטלי אבני מנהלת 30/01/24

לא הבנתי למה את מתנגדת ולמה המעסיק עושה זאת אבל מציעה להתייעץ עם סוכן ביטוח בעניין


מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי לידה

מור 11/01/24
שלום וברכה,
אשמח לדעת כמה חודשים אני צריכה לעבוד כדי לקבל דמי לידה ואיך מתבצע החישוב ?
האם זה צריך להיות חודשים רצופים?
תודה רבה.

נא לפנות לביטוח לאומי

עו"ד נטלי אבני מנהלת 30/01/24

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנסיה מבטחים

ישי 10/01/24
שלום וברכה,
האם יורשיו של אדם שאינם קטינים זכאים לקבל את הפנסיה של אביהם שנפטר, ככל וזה רלבנטי הילדים סובלים מפיגור קל, וקיבלו מאביהם במהלך החיים כספים לצורך מחייתם. ( המוריש היה גרוש בעת פטירתו ).
האם ישנן זכויות שעוברות לילדים שלו בנסיבות הנ"ל.


בתודה מראש

נא לפנות לעורך דיןם שמתמחה בתחום הביטוחים

עו"ד נטלי אבני מנהלת 30/01/24

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

?עזיבה

אני 05/01/24
שלום


עובד במשכורת קבועה כעשור


רוצה לעזוב אבל אין חלופה


אם הבוס ידע שאני רוצה לעזוב אבל אני לא מודיע רשמית והוא אומר לי לך.


מי נותן מכתב למי?

אם הוא אמר לך ללכת הביתה שיתן לך מכתב פיטורים

עו"ד נטלי אבני מנהלת 30/01/24

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין

דוד 02/01/24
בקופת הפיצוים קיים סכום נמוך מסכום המגלם 8.33% משכר העבודה במהלך תקופת ההעסקה. המעביד מודה שעליו להשלים אך טוען שלפי סעיף 14 לא המשכורת האחרונה היא הקובעת. 
מבפועל  לא הפקיד 2.33% נוספים בכל התקופה. האם העובד לא זכאי במקרה כזה לחישוב פיצויים לפי משכורת אחרונה? 

פיצויים וסעיף 14

עו"ד נטלי אבני מנהלת 30/01/24
על המעסיק להשלים את ה 2.33% לפי שכר אחרון כפול מספר החודשים אחורה

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חלת או חופשה בתשלום

ליאור 05/11/23
עובד שעוזב את הארץ בעקבות המלחמה? ולא מציין מועד חזרה.
האם על המעסיק להוציאו לחלת או שהעובד רשאי לנצל ימי חופש שעומדים לרשותו?

עובד שנטש את העבודה

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 14/11/23

היי ליאור,

ככלל, נטישה של מקום העבודה למשך זמן רב שקולה כהתפטרות.

מאידך, אפשר לראות את זה כזמן שבוא העובד לא התייצב לעבודה ואין צורך לשלם לו שכר. לשיקולכם.

בהצלחה,

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התנהגות לא אתית

מעיין 05/11/23
אני עובדת כנציגת שירות לקוחות מהבית. אני מתחברת מרחוק למחשב המעסיק. מאחר ורשת הארגון חוסמת הרבה אתרים או לא ניתן לפתוח קישורים ששולחים לקוחות מתוך מכשירים ניידים מאפליקציות מסויימות, שלחתי מיליים של לקוחות למייל האישי שלי, כך פתחתי באפליקציות בטלפון. בצורה כזו הצלחתי לסייע להרבה לקוחות. האם הדבר פלילי וניתן להגיש נגדי תלונה במשטרה או בבית דין? ניסיתי למחוק מיילים מהתיבה במחשב העבודה ששלחתי לכתובת gmail. והמעסיק חסם את האפשרות הזאת. כמו כן כופים עלי חופשה כפוייה בת שבוע בסוף החודש. אני מניחה שלפני פיטורין, למרות שלא נאמר דבר בצורה מפורשת. אודה מאוד למענה, אני כואבת מאוד כי הדברים נעשו בתום לב ורצון לסייע לקוחות חסרי אונים. אם הדבר פלילי, מה צפוי לי? המילים נמחקו בגימייל שליבאותו יום בו טיפלתי בלקוח כך שלא ניתן למצוא דבר, למעט מה שנמצא בתיבת דואר נשלח אצל המעסיק. תודה

שימוש במייל אישי במסגרת העבודה

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 14/11/23

היי מעיין,

אני לא רואה חומרה רבה במה שעשית, אלא אם כן זה מפר הוראות ידועות ומוכרות של המעסיק. כך או כך, בטח שאין פה שום דבר פלילי ואת יכולה להיות רגועה.

אם יפטרו אותך בשל העניין הזה, ממליץ לך להיוועץ בעורך דין ולשקול הגשת תביעה בגין פיטורים שלא כדין.

בהצלחה.

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חובותיי במקרה שאעבוד בעבודה חייונית

גלעד 05/11/23
אינני עובד כרגע וחושב לפנות  לעבוד בעבודה חיונית אלא שאני חושש שזכויותיי יפגעו,  
מבקש הסבר מתייחס לדברים שחשובים אך אשמח לקבל הסבר גם לגבי פגיעה בזכויות אחרות
האם זה נכון שיוכלו לאלץ אותי לעבוד שעות נוספות אבל התשלום יהיה כמו התשלום לשעה רגילה בלי תוספת?
האם זה נכון שלא אוכל להתפטר גם אם אני פונה מיוזמתי כדי להציע את עצמי למקום עבודה חיוני?

תודה מראש








זכויות במסגרת עבודה חיונית

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 14/11/23

היי גלעד,

הזכויות שלך מכוח דיני עבודה לא ייפגעו. יחד עם זאת, יכולות לחול עליך חובות התייצבות חמורות יותר מאשר בעבודה רגילה. למעשה במובנים רבים אתה שקול כנגד חייל מגויס.

בהצלחה

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ויתור על שימוע

רון 05/11/23
מעביר אמר לעובד בשיחה דרמטית פתאומי שהוא מפוטר.
העובד הנסער וההמום אמר לא רוצים אותי אני הולך. אני מוותר על שימוע . לא באמת התכוון לכלום רק היה בהלם מטורף
האם המעביד פטור משימוע? או זה קוגנטי ולא ניתן לוותר על שלב זה גם בשום מקרה?

ויתור על שימוע

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 05/11/23

היי רון,

אם המעסיק הודיע באופן פתאומי על פיטורים, אז מהיכן הגיע הרעיון של שימוע? לכאורה בכלל לא הייתה הזמנה לשימוע.

אם הייתה הזמנה לשימוע והעובד ויתר, אז אין צורך בשימוע.

בהצלחה,

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה ללא שכר

ציון 05/11/23
שבוע טוב
עבודה ללא תמורה מה צריך לעשות ,
האם המעסיק צריך לשלם ביטוח לאומי
במידה ואני עובד בעבודה נוספת עם שכר צריך לדווח?


עבודה ללא שכר - הייתכן?

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 05/11/23

היי ציון,

לפי חוק שכר מינימום, התשמ"ז-1987, אין ניתן לעבוד ללא שכר. אם מדובר בהתנדבות גרידא, אז לא צריך לכאורה לשלם דמי ביטוח לאומי.

בהצלחה,

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התעמרות בעבודה

האם אני יכולה לתבוע ? 02/11/23
כאשר סרבתי לעשות משהו בנוסף  לתפקיד .
המנהלת שלי התחילה לצעוק עלי ולעליב אותי .
מנהלת אחרת סגרה לי את הדלת מספר פעמים 
כי הפריע לה שיחות טלפון עם לקוחות שהייתי עושה 
האם אני יכולה לתבוע אותם על התעמרות ?


התעמרות במקום העבודה

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 05/11/23

היי,

עילת התביעה בהתעמרות תלויה בחומרת הדברים ובמידה שהם חוזרים על עצמם. ככלל, אירוע אחד יתקשה להפוך להיות מסכת עובדתית מספקת לצורך ביסוס עילה זו. כמובן שהכל תלוי הקשר וככל שהאירוע הוא חמור יותר, כך ניתן לראות רק בו כעילה מספקת.

מדבריך, לא נשמע שמדובר בהתנהגות הגולשת למתחם של התעמרות במקום העבודה, גם אם בהחלט מדובר בהתנהלות בלתי ראויה.

בנוסף, יש להזכיר את חשיבות הבאת הראיות לצורך תמיכה בטענות. בלי ראיות, אין תיק.

בהצלחה.

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוספה על תפקיד הקיים

הוספת תפקיד 02/11/23
אני עובדת בחברת סיעוד כרכזת עובדים זרים .
הגדרת תפקיד למצוא עובד זר ללקוחות .
על ידי תאגידים .
לאחרונה חיבו אותי להחתים את העובדים ומשפחה על הסכם עבודה מול חברת סיעוד .
אני לא משאבי אנוש שמבינה בחוקי עבודה .
האם מותר להם לחייב אותי לעשות תפקיד זה?

הוספת תחומי אחריות נוספים לעבודה

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 05/11/23

היי,

על פניו מעסיק יכול להחליט במה הוא מעוניין שעובד יעסוק, גם בדרך של הוספת תחומי אחריות. יחד עם זאת, אין ניתן לשנות את המשרה באופן קיצוני. לדוגמה - לא ניתן לקחת מהנדס ולהורות לו לנקות שירותים (וגם ההיפך).

במקרה שאת מתארת, אני לא רואה בעייה עם התנהלות המעסיק, אלא אם כן זה מוסיף לך שעות עבודה שבגינן את לא מקבלת שכר. מטבע הדברים במצב כזה יש לך עילת תביעה.

בהצלחה,

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן