פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

דיבידנדים

ח.ט 30/04/24
בחברה שאני עובדת נותנים דיבידנדים לעובדים בכל סוף שנה. השנה הייתי בחופשת לידה בזמן וזה ולא קיבלתי. כל העובדים בחברה מקבלים מענק אך הסכום משתנה בין עובד לעובד. האם זה חוקי לתת מענקים לכלל העובדים חוץ ממני כי הייתי החופשית לידה?

תשלום דיבידנדים בעת חופשת לידה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 01/05/24

שלום רב

הזכאות לקבלת דיבידנד והתנאים נקבעים בהסכם, כאשר יש לוודא האם תנאי הוא עבודה במהלך כל השנה ובגין איזו תקופה שולם הדיבידנד. 

ישנה גם אפשרות שהמעסיק לא ביצע את התשלום בפועל לאור שהותך בחופשת לידה והוא עתיד לשלם את הדיבידנד עם חזרתך ולכן יש לבדוק גם סוגיה זו וגם את התנאים לזכאות כדי לוודא שלא מדובר בפגיעה אסורה. 


מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חובת הפרשה לפנסיה בעת היעדרות עקב תאונת עבודה

איריס 21/04/24
שלום רב,

כאשר עובד נפגע באמצע החודש ומוכר בביטוח לאומי כתאונת עבודה

האם המעסיק אמור להפריש לפנסיה על כל החודש או עד מתי שהעובד נפגע?

האם מעסיק חייב להפריש לעובד לפנסיה בגין ימי היעדרות בעקבות תאונת עבודה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 01/05/24

שלום רב


ככלל, בעת היעדרות מהעבודה עקב פגיעה בתאונת עבודה לא חלה חובת הפרשה לפנסיה בגין ימי ההיעדרות. האמור תלוי גם בשאלה האם יש הסדר מיוחד במקום העבודה במסגרת הסכם העבודה או הסכם קיבוצי. 


הרבה בריאות

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה כפויה בזמן ימי הודעה מוקדמת

מירב 18/04/24
אני אשמח לעזרה אני דיי אובדת עצות, המעסיק מוציא אותי לחופשה כפויה מה-21/4 עד 2/5. יתרת ימי החופשה שלי הינם 7.25 ימים בלבד. לא ניתן לי כל הסבר לחופשה הכפוייה, אני באמצע חודש שמיני להיריון והייתי רוצה לנצל את הימי חופשה הללו לקראת הלידה לצורך התארגנות ללידה. האם המעסיק יכול להכריח אותי להיות בחופש בימים אלה שקבע? אני עובדת חודשית, עובדת גם בימי חול המועד וערבי חג. כך שהתאריכים נופלים גם על ימים אלה.
מציינת שיתר עובדי החברה עובדים כרגיל בחול המועד, כך שזה לא חופשה מרוכזת. דבר שני הינו שאני בימי הודעה מוקדמת לפיטורין שמעוגן בפסק דין מכיוון שהמעסיק לא קיבל היתר לפטר אותי בזמן היריון ולאחר ערעור בבית הדין האזורי על החלטת הממונה מצידו הגענו לפשרה כי אמשיך לעבוד עד למועד הלידה ולאחר מכן יסתיימו יחסי העבודה.


הוצאה לחופשה במהלך תקופת הודעה מוקדמת

עו"ד רעות שגיב מנהלת 01/05/24

שלום רב

יש להבחין בין הוצאה לחופשה ביוזמת המעסיק, לבין סוגיית ההודעה המוקדמת או ההיריון. 

ככלל, מעסיק רשאי להוציא עובד לחופשה ביוזמתו, כאשר ככל שמדובר בחופשה העולה על 7 ימים, עליו להודיע לעובד 14 יום מראש. במידה ומדובר בחופשה קצרה יותר - אין צורך בהודעה מראש. 

שימי לב כי בתאריכים שאת מציינת חל חג הפסח ומספר ימי העבודה היה מופחת הואיל וימי שבתון אינם ימי חופשה בפרט ככל שאת מועסקת בשכר חודשי. 

לגבי הוצאה לחופשה במהלך תקופת הודעה מוקדמת - ניתן יהיה להוציא לחופשה במהלך תקופת ההודעה המוקדמת ובלבד שנותרים לאחר ניצול החופשה לפחות 14 ימי הודעה מוקדמת. 

הואיל ובעניינך ניתן פסק דין לפשרה - חשוב להבין מה היה ההסדר והאם ניתן להקיש ממנו התחייבות אחרת שלא להוציאך לחופשה. 

לידה קלה. 


מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעסיק מסרב לחתום על טופס שמירת הריון

נעמה 14/04/24
היי אני יצאתי לשמירת הריון ב7.4 , ואני עובדת בבית חולים ממשלתי וביקשתי מהם לחתום על הטופס של שמירת הריון והם אומרים לי שאין באפשרותם למלאות את הטופס עד תחילת החודש הבא , כי התלושים לא נסגרו , רציתי לדעת אם זה נכון ולמה היא אפשר להנפיק לי את התלושים הקודמים , ומה אני יכולה לעשות בנידון  תודה מראש נעמה

הפקת אישור לשמירת היריון

עו"ד רעות שגיב מנהלת 17/04/24

שלום רב, 

להבנתי אם מוציאים אישור במהלך חודש הוא יהיה על השכר הקודם ולא יכלול את השכר בגין החודש הנוכחי שטרם שולם, ואולם ניתן להפיק אישור כאמור מיד עם צאתך לשמירת היריון. 


מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורה יחידני בחופשת לידה

צחי 13/04/24
האם בחופשת לידה של הורה יחידני מפונדקאות נלקח רכב החברה בתקופת חופשת הלידה?
תודה

זכאות לרכב חברה בתקופת חופשת הלידה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 14/04/24

שלום רב

אין זכאות אוטומטית לשמור על רכב חברה במהלך חופשת לידה. האמור תלוי בנהלי החברה ובשאלה האם יש נוהג להשאיר רכב בידי העובד/ת במהלך חופשת לידה, וכן תלוי בשיקולי החברה ובכלל זה צרכיה. 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה על אפליה

מידן 09/04/24
שלום האם אפשר לתבוע חברת השמה על פרסומים שיש בהם אפלייה  ? 
כלומר שהם משתפים פעולה עם המעסיקים המפלים ??
האם אפשר לעשות זאת במקרה שבו האפליה מתגלית רק בתוך מערכות החברה עצמם ולא בפומבי? 
כלומר מתוקף היותי מקושר איתם בהסכם לביצוע שירותים אז אני נחשף למידע המפלה ..
ויש לי גם חשדות אחרים כלפיהם..אבל זה  כבר משהו אחר.. כרגע אני מעוניין לבדוק אם יש לי קייס עליהם בקשר לנושא האפלייה.

תביעה בגין אפליה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 17/04/24

שלום רב

לאור מורכבות הנושא מוצע לפנות לייעוץ משפטי פרטני. 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפיכה לעובדות גלובלית

שירן 07/04/24
שלום,
עובדת במשרה שדורשת שעות נוספות לא מועטות.
שכר בסיס 15 אלף + שעות נוספות לפי עבודה בפועל. (בממוצע 30)
לאור כמות השעות הנוספות המעסיק מעוניין להפוך אותי לעובדות גלובלית.


האם מותר לי להתנגד לשינוי ?


אם יבצעו את השינוי וייתנו לי סכום גלובלי שזהה לברוטו הממוצע שאני מקבלת בכל חודש ,אבל כולל הפרשות סוציאליות מלאות מה שבפועל יגרום לנטו שלי להיות נמוך יותר , האם מדובר בהרעת תנאים ?


תודה

מעבר משעות נוספות לפי דוווח לשעות נוספות גלובאליות

עו"ד רעות שגיב מנהלת 08/04/24
שלום רב

הסכם עבודה ניתן לשנות בהסכמה. התשלום לפי שעות נוספות גלובאליות הוא מנגנון התחשבנות, ובכל מקרה היקף השעות הנוספות הכולל המשולם צריך לשקף את היקף השעות המבוצע, בין ברמה חודשית ובין בהתחשבנות תקופתית. ירידה בנטו עקב תשלום הפרשות סוציאליות ככלל אינה מהווה הרעת תנאים זאת מאחר והמעסיק גם הוא מפריש את חלקו בגין אותן שעות. 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה

סי 07/04/24
ב3 שנים האחרונות  המשכורת שלי היו × שעות תקן היו רגילות שעות נוספות היו תקינות  לאחר החלפת מערכת שכר/ נוכחות  השתנה לי התפלגות שעות לתשלום 
מה זה אומר מסתבר שבחוזה שחתמתי לפני 10 שנים היה סעיף שאומר מ6-8 בבוקר נחשב לשעות ונחשב לשעות נוספות ,כמובן אני לא זכרתי את זה אבל שנתנו לנו תבדוק את השעות זה לא הופיע כשעות לילה . וכן הופיעו שעות התקן כ100 בצורה תקינה ושעות נוספות 
לאחר ששינו את מערכת השכר פתאום השתנה גם צורת ההתפלגות של השעות ואני כביכול לא זכאית לשעות נוספות בימי שישי למרות שאני עושה 42 שעות שבועיות) אבל הם כוללות גם שעות שקיבלתי עליהם שעות נוספות ( 
האם זה תקין עניין הימי שישי  במידה שהגעתי ל42 שעות שבועיות ( שכוללת בתוכם שעות נוספות או שאני צריכה להגיע ל42 שעות שבועיות רק עם השעות הרגילות שעליהם משלמים 100%)
והאם זה תקין לאחר 3 שנים לגרום לסוג של הרעה במשכורת בזה שאני לא מקבלת תשלום לפי ההתפלגות שקבלתי לפני שינו י מערכת השכר 

טענה להרעה בתנאי העסקה עקב שינוי שעות העסקה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 17/04/24

שלום רב

לטובת מענה ובחינה האם יש הרעה בתנאי ההעסקה, יש צורך לעיין בתלושי השכר, הסכם העבודה ולהבין את ההשתלשלות לאורך השנים. מוצע לפנות לייעוץ משפטי פרטני. 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזיבת עבודה

רוצה לעזוב 06/04/24
שלום
עובד בחברה למעלה מ10 שנים.
רוצה לעזוב אבל אין חלופה.
החברה עושה מהלכים שאני אתפטר לבד...
נניח שראשי החברה יודעים שאני רוצה ללכת אבל אני עדיין לא הולך כי אין לי חלופה 
אומרים לי לך עכשיו.
מה הדין?
מי נותן למי מכתב? מה מבחינת דמי אבטלה?

התפטרות או פיטורין

עו"ד רעות שגיב מנהלת 08/04/24

שלום רב

השאלה בסופו של דבר תהיה מי הגורם שיוזם את סיום העבודה. אותו גורם הוא החב במסירת הודעה על התפטרות או פיטורין, לפי העניין, והוא החב במתן הודעה מוקדמת בהתאם. ניתן להגיע להסכמות על סיום מוסכם של העבודה ובנסיבות אלו לסכם גם האם מדובר בפיטורים בהסכמה או לא. 

הזכאות לדמי אבטלה נקבעת בהתאם לשאלה האם עובד פוטר או התפטר. 



מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הכרעה על יסוד מסמכים

חגית 05/04/24
אני התובעת בבית דין אזורי לעבודה, אני מעוניינת שההכרעה תתבצע על יסוד מסמכים וללא דיון הוכחות איך אוכל לגרום לכך? 
תודה רבה

ניהול הליך בבית הדין לעבודה וסדר ההליך

עו"ד רעות שגיב מנהלת 08/04/24

שלום רב

ההחלטה נתונה לשיקול דעת השופט, תלויה גם בעמדת הצד השני ובשאלה האם מתעוררות סוגיות משפטיות או סוגיות עובדתיות שאז יש צורך לברר אותן במסגרת דיון הוכחות. 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצווים בתום 34 שנות עבודה

אלי 04/04/24
אני מועסק משנת 1990 בחברה גדולה בתעשיה, ככל הנראה אני עומד להיות מפוטר, לא זכור לי שחתמתי אי פעם על סעיף 14, מה דין הפיצויים המגיעים לי? וגם מה דינם במידה והוחתמתי? האם יש אפשרות שאני כפוף לחוק סעיף 14 מכורח הסכמים קיבוציים או משהו כזה גם אם לא חתמתי? ומה אז דין הפיצויים?
תודה

סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים

עו"ד רעות שגיב מנהלת 08/04/24

שלום רב

תחולת סעיף 14 יכולה להיות מוסדרת גם בהסכם קיבוצי. לאור האמור ללא בדיקה פרטנית לא ניתן להשיב לך לגבי תחולת הסעיף על העסקתך. 



מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בדיקות הריון

טל 04/04/24
שלום
ברצוני לברר עובדת שמציגה אישור עבור בדיקות הריון לדוג' מהשעה 8 בבוקר עד השעה 11 
אבל נעדרה כל היום בכלל
לדבריה אמנם לא צריך לשלם את השעות שנעדרה מעבר ל שעות שבהם היתה בבדיקות אבל את השעות שכן היתה בבדיקות עליה לקבל תשלום על כך האם נכון הדבר?
וגם האם אין צורך לעובדות לנסות לקבוע את הבדיקות בשעות אחרות מחוץ לשעות העבודה אציין שמדובר על עובדת 5 ימים בשבוע במשך 5 שעות ביום כך שנשאר לה זמן רב ביום ללכת למרפאה
או ללכת מוקדם ולהגיע לעבודה אחרי זה אין לה חובה להיות דווקא בשעה מסויימת יכולה להגיע תמיד מאוחר בשעה שעתיים ולהשלים אם כן אולי שתעבוד אחרי הבדיקות או לפני?

היעדרות לצורך בדיקות היריון

עו"ד רעות שגיב מנהלת 17/04/24

שלום רב

 חוק עבודת נשים מאפשר לעובדת בהיריון המועסקת במשרה מלאה להיעדר עד 40 שעות במהלך ההיריון לצורך בדיקות הקשורות בהיריון, והזכאות לעובדת במשרה חלקית הינה בהתאם לחלקיות משרתה. המעסיק רשאי לבקש אישור מהעובדת על קיומן של הבדיקות. הואיל והחוק מתייחס גם לזכאות באופן יחסי להיקף המשרה, לא ניתן לדרוש מעובדת כי תשלים את שעות ההיעדרות בגין הבדיקות בתום יום העבודה שלה או בשעות אחרות. 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיחת מנהל, ניתוק יזום של מנהל

מרינה 02/04/24
היי,
אני עובדת כמנהלת במוקד שירות לקוחות, מתוקף תפקידי לקחת שיחות מנהל. באחת השיחות הלקוח התחיל לקלל אותי ואנרתי לו שהשיחה הסתיימה וניתקתי את השיחה.
האם יש חוק לגבי זה? אשמח לדעת

התנהלות בין עובד ללקוח

עו"ד רעות שגיב מנהלת 17/04/24

שלום רב

לא ברורה השאלה לגבי חקיקה. מוצע לבחון האם במקום העבודה קיימים נהלים ברורים לגבי התנהלות מול לקוח בסיטואציות כאלה. 


מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי בקשה

חגית 01/04/24
בביהד לעבודה אני התובעת, יש מועד להגשת תצהיר, האם ניתן לבקש לדחות את מועד הגשת התצהיר לצורך הגשת כתב תביעה מתוקן ולבקש שכרגע לא ייקבע מועד חדש להגשת תצהיר , אלא שזה ייקבע לאחר הגשת כתב תביעה מתוקן? 


דחיית מועד להגשת תצהיר לצורך הגשת כתב תביעה מתוקן

עו"ד רעות שגיב מנהלת 08/04/24

שלום רב

ככלל, ניתן להגיש בקשה לצורך תיקון כתב התביעה ולבקש כאמור כאשר יש לקחת בחשבון שתיקון כתב התביעה עשוי לגרור חיוב בהוצאות. 

בכל הנוגע לסיכויי הבקשה הדבר תלוי בהשתלשלות הדברים בתיק ובהצדקה לתיקון כתב התביעה בשלב הספציפי. 


בהצלחה

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין ללא שימוע

מעוניין לדעת 01/04/24
עבדתי כמעט חודשיים בחברה, והמעסיק ללא כל הודעה מוקדמת קרא לי רבע שעה לפני סיום העבודה והודיע לי לא לבוא יותר ללא שום הסברים, כמובן שמדובר בהליך לא חוקי
שהמעסיק לא הזמין אותי לשימוע לא בע’’פ ולא בכתב, וגם בעת הפיטורין לא קיבלתי שום מכתב ולא כל הסבר על הסיבה לפיטורין. שלחתי לו מכתב אזהרה לפני פנייה לבית משפט לענייני עבודה ע’’כ שהוא התנהג באופן לא חוקי,
הוא הזמין אותי לפגישה, ואני רוצה לדעת מה גובה הפיצויים שאני יכול לדרוש ממנו, אני הוסיף מעט רקע, הייתי בעבודה מסודרת לפני כן שהרווחתי כמעט פי שניים, אבל בתחום שהרבה פחות התחברתי, והמעסיק שפיטר אותי שיכנע אותי לעבור ולעבוד אצלו ולהתמחות בתחום שאני הרבה יותר מתחבר, על אף שמדובר בסכום נמוך בהרבה מהעבודה הקודמת, ובשבילי זה יכול להשתלם כדי לקבל שנות וותק בתחום, מה שקרה שעכשיו שהוא פיטר אותי נשארתי ללא כל עבודה, כי בעבודה הקודמת בגין עזיבתי כמובן נעכרו הייחסים בני לבין המעסיק, וכן אני נשוי עם 4 ילדים,
שאלתי מהו גובה הפיצויים בשקלול כל הפרטים, שזה הליך שאינו חוקי, הצער והנזק שנגרם לי מחמת אותו ההליך, מהו הסכום שאני יכול ורשאי לדרוש ממנו? 

זכאות לפיצוי בגין סיום העסקה ללא שימוע

עו"ד רעות שגיב מנהלת 08/04/24

שלום רב, 

יש להבחין בין סיום העסקה ללא שימוע לבין טענות נוספות לגבי הנזק שנגרם לטענתך עקב עצם המעבר ממקום עבודה אחד לשני. 

הדברים תלויים בנסיבות הענין, ויש קושי להעריך זכאות לפיצוי, שממילא נתון לשיקול דעת בית הדין וכרוך בשאלות כמו חומרת הפגם שנפלה בהליך, הסיבה להפסקת ההעסקה, מידת תום הלב של המעסיק וכיו"ב. 

מוצע לפנות לייעוץ משפטי פרטני. 


מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מעסיקים חייבים להעסיק נכים?

מתמודד נפש 01/04/24
אתה מכיר גוף שעוזר בזה?

חובת העסקת עובדים עם מוגבלויות

עו"ד רעות שגיב מנהלת 08/04/24

שלום רב

חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות מחייב מעסיק במקום עבודה בו מועסקים מעל 25 עובדים, לדאוג לייצוג הולם של עובדים עם מוגבלות אצלו. שיעור הייצוג ההולם משתנה בין המגזר הפרטי למגזר הציבורי. 

ישנן עמותות המסייעות לעובדים עם מוגבלות להשתלב במקומות עבודה, וכן ישנה תכנית ממשלתית לעידוד תעסוקה שווה לעובדים עם מוגבלות. מוצע להיכנס לאתר משרד העבודה. 

בהצלחה

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חל"ת בזמן שיפוץ החנות

מיכל 30/03/24
יש כוונה למעסיק להוציא את העובדים בחנות לחל''ת בזמן שיפוץ החנות. מדובר על חברה גדולה מאוד עם הרבה סניפים. האם חוקי להוציא אותי לחל''ת ולא לשלם לי משכורת עקב השיפוץ? האם במקרה כזה מגיעה לי משכורת גם אם לא עובדת ולא מעבירים אותי לסניף אחר? תודה רבה

הוצאת עובדים לחל"ת בזמן שיפוץ חנות

עו"ד רעות שגיב מנהלת 08/04/24

שלום רב

הוצאה לחל"ת, ככלל, טעונה הסכמת העובד. עם זאת, ככל שמדובר בעבודה שממילא טעונה שיבוץ למשמרות והיקפה אינו קבוע, עשוי להיות מצב בו לא יהיה סעד משפטי לעובד שלא שובץ לעבודה במהלך שיפוץ וסגירת הסניף בו עבד. מובן, כי לעובד הבחירה האם להמתין עד סיום השיפוץ ושיבוצו מחדש לעבודה או לסיים עבודתו. לגבי שיבוץ בסניף אחר הדבר תלוי גם הוא בנסיבות הספציפיות ויש קושי לתת ייעוץ ללא מלוא העובדות הרלבנטיות. 



מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סודיות רפואית

כלנית 26/03/24
שואלת בשביל חברה

חברתי מזכירה בקופת חולים, הגיע לקוח שביקש דבר שאין אפשרותה לעשות, היה ויכוח מאד קשה, הרגישה מאד נסערת, וצריכה עדיין לעבוד ולתת שירות ללקוחות, הגיע אדם נוסף, שביקש ממנה להנפיק כרטיס קופת חולים חדש, לפי מספר ת.ז. בלבד ללא הצגת ת.ז. עם כל הלחץ וסערת הרגשות שהייתה, הנפיקה לו כרטיס מבלי לזהות אותו על ידי ת.ז.. מסתבר, שהאדם שביקש כרטיס, ביקש כרטיס של אדם אחר, האדם שזהו מספר התעודת זהות שלו, התחיל לקבל SMS לנייד על פעולות שונות בתיק הרפואי, התחיל לברר בקופת החולים, לאחר בירור, התבהר שחברתי זו שהנפיקה לאדם השני כרטיס מבלי לזהות אותו, ועל עילת הפצת סודיות רפואית, חברתי הושעתה מהעבודה, נפתח נגדה תיק פלילי.וכנראה שגם בהמשך תפוטר,

שאלתי היא – איך אפשר לעזור לה, שהרי מדובר בטעות, בשגגה, שלא היה בכוונתה לעשות מעשה זה. שהיא אדם אחראית מאד, מוכרת מאד בקופה, הלקוחות מאד אוהבים אותה, והיא מרגישה שנעשה לה עוול, מתחרטת מאד, הייתה בסערת רגשות ונסערת, איך אפשר לפעול על מנת לעזור לה? לפעול גם לסגירת התיק הפלילי. תודה

 

תיק פלילי נגד עובדת בגין פעולות במסגרת העבודה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 27/03/24

שלום רב, 

לאור מורכבות הנושא - עליה להיוועץ בעו"ד, הן להיבטים הפליליים והן להיבטים במקום העבודה. 

בברכה

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה דחופה

חגית 20/03/24
אני התובעת בביהד אזורי לעבודה,  כמה ימים או זמן לפני מועד הגשת תצהיר יש להגיש בקשה לדחיית מועד הגשת תצהיר?


במצב בו הנתבע לא העביר מסמכים הנדרשים להכנת חווד מומחה ולא ניתן להגיש חווד. 


שבוע לפני להגיש בקשה לדחיית המועד ? או כמה




בקשה לדחיית מועד להגשת תצהיר

עו"ד רעות שגיב מנהלת 27/03/24

שלום רב, 

אין כללים ברורים המחייבים הגשת בקשה כאמור במועד מסוים, אבל לבית הדין שיקול דעת האם לתת הארכת מועד או לא. לכן הדברים תלויים בנסיבות העניין ומטבע הדברים ככל שבית הדין דוחה את הבקשה צריך שיהיה מספיק זמן היערכות. 

ככל שאת מיוצגת יש להיוועץ בעוה"ד המייצג אותך. 


מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השלמות

צחי 19/03/24
שלום רב
יש לי שאלה כזו: האם המעסיק האחרון שלי חייב להשלים 2.33% להפרשות פיצויים שהיה מפריש במשך תקופת העסקתי כל חודש 6% לקופה? בשיחה האחרונה שלי איתו הוא הודיע שהוא לא מכיר כזה דבר כשמפטרים ורק ה-6% הנ''ל הם שלי במלואם. אני כרגע מפוטר כחודש וקצת כבר. אין במקרה שלי נסיבות מיוחדות, פיטורים רגילים לחלוטין. עבדתי עצלו מספר שנים.


תודה מראש על תשובתכם.


צח



זכאות להשלמת פיצויי פיטורים במקרה שבו הופרשו 6%

עו"ד רעות שגיב מנהלת 20/03/24

שלום רב


ככל שהופרשו 6% בלבד לפיצויים, ומדובר בסיום עבודה בנסיבות של פיטורים, יהיה העובד זכאי, ככלל, להשלמת פיצויים בשיעור 2.33% במכפלת שכרו האחרון ומספר חודשי העבודה. 

האמור אלא וככל שיש נסיבות ייחודיות המצדיקות לדוגמא שלילת פיצויי פיטורים. 


מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובדת שרוצה לסיים העסקה

רבקה 19/03/24
בס"ד
שלום רב 
רציתי לשאול על דודה שלי שהיא בת 70, עבדה במקום במשך 12 שנה, והיא בשנים האחרונות לא מרגישה טוב, (היא הייתה לסירוגין מאושפזת על רקע נפשי). מה החוק אומר לגבי סיום העסקה? האם היא יכולה לבקש את כספי הפיצויים ממנו? כי שאני התקשרתי אליו הוא אמר לי שהיא יכולה להמשיך לעבוד והציע לה 8-9 שעות, היא כמובן לא יכולה לעבוד כל כך הרבה שעות ורוצה משהו 4-5 שעות. במקביל לשיחה שלי איתו הוא מסרב לתת לה מכתב פיטורין, ומבקש שתגיע למשרד על מנת לחתום לו (איני יודעת על מה). מענין אותי מה החוק אומר במקרה שהיא מעוניינת לקחת את כספי הפיצויים איך זה עובד במקרה כזה? בנוסף איך אני יכולה לדעת שהוא הפקיד את כל הכספים שלה?
תודה רבה 




סיום העסקה על רקע מצב בריאותי לקוי

עו"ד רעות שגיב מנהלת 19/03/24

רבקה שלום רב, 

בנסיבות מסוימות עומדת לעובד הזכות להתפטר על רקע מצב בריאותו בדין מפוטר - דהיינו להיות זכאי לזכויות מכח חוק פיצויי פיטורים כמפוטר.מובן כי על העובד להציג אסמכתאות למצבו הבריאותי, אם כי לא נדרש שהמצב הבריאותי ימנע עבודה לחלוטין. מובן כי נדרש לוודא את הנסיבות הפרטניות של המקרה. 

לגבי הפקדת הכספים - ניתן להוציא דיווחים מקרן הפנסיה / ביטוח המנהלים ולוודא אלו סכומים הועברו, ורצוי להשוותם לתלושי השכר והניכויים בהם. 


הרבה בריאות. 


 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובדת שרוצה לסיים העסקה

רבקה 20/03/24

בס"ד

תודה רבה על התשובה המפורטת בדבר הדודה שלי שהיא בת 70, היא צריכה להביא אישור מרופא תעסוקתי על מנת להראות מה המצב שלה?

ואם תרצה לעבוד במקום אחר זה לא יפגע בה, כאמור רוצה לסיים מול המעסיק הזה ולהמשיך במקומות אחרים, חצי משרה 

תודה רבה לך 

התיעצות

יעוץ 16/03/24
אני עובדת במקום עבודה כ25 שנים.
נותרה לי 8 שנים לגיל פרישה.
חברת הסתדרות.  
המעסיק מבקש ממני להכשיר עובדת ללא ניסיון לתפקידי.
מיותר לציין שאני עובדת טובה ומסורה.
ובכל זאת נראה כי יש כוונה "להיפטר" מהדור המבוגר.
מה עליי לעשות?האם יש כאן התעללות.


ניסיון לסיום העסקה לפני גיל פרישה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 17/03/24

שלום רב

 ככל שמדובר בטענת אפליה או ניסיון לפיטורים על רקע גיל, מוצע לפנות לייעוץ פרטני לאור הצורך לבחון מכלול הנסיבות 



מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המעסיק לא מספק כיסאות

מיכל 16/03/24
שלום, אני עובדת בחנות עם שתי קופות, אך אין שם כיסאות כמספר הקופות. יש רק כיסא אחד (ללא משענת) אשר שייך לבעלים הקודם של החנות, שמשכיר אותה לבעלים החדש (המעסיק שלי). העבודה יכולה עקרונית להתבצע בישיבה כי מדובר בעבודה מול מחשב, אלא אם צריך להביא משהו או לעזור ללקוחות. האם יכולה להתפטר בדין מפוטרת כי אין כיסאות כמספר המחשבים? (עובדת ברשת 3 שנים). תודה רבה

התפטרות בדין מפוטר - הזכות לישיבה בעבודה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 17/03/24

שלום רב

הוראות החוק מגדירות זכות לישיבה בעבודה, אלא אם כן הוכח כי ביצוע העבודה אינו מאפשר ישיבה. לאור האמור יש לבחון את התנאים והנסיבות הספציפיים במקום העבודה. 

באשר לאפשרות להתפטר בדין מפוטר, בכל מקרה נדרש להתריע בפני המעסיק טרם ההתפטרות ולאפשר לו לתקן הפרה ככל שהיתה. 



מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברה כפויה ממשרה קבועה לארעית/מילוי מקום

יבגני 11/03/24
שלום, אני עובד תקני קבוע (משרה תקנית קבועה תחת הסכם קיבוצי) בהיקף של 50 אחוז משרה באחד ממוסדות להשכלה גבוהה בארץ. האם משאבי אנוש יכולים באופן חוקי להכריח אותי לעבור למשרה ארעית (זמנית) או משרת מילוי מקום בטענה שמעוניינים לבטל את המשרה התקנית בה אני עובד הרבה שנים? כמו כן, אם אני מסרב לעבור למשרה זמנית או משרת מילוי מקום שהוצעה לי, האם זו עילה חוקית לפטר אותי מהמוסד בו אני עובד? תודה מראש

ניוד למשרה זמנית לאחר ביטול משרה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 12/03/24

שלום רב

יש לבדוק בהסכם הקיבוצי הרלבנטי מה הכללים לביטול משרה והאם יש חובת ניוד למשרה חלופית או חובת היוועצות עם נציגות העובדים לגבי עצם הניוד. 

כמו כן בהנחה והמשרה בוטלה כדין, הרי הכללים לניוד גם הם תלויים בהסכם הקיבוצי ובשאלה האם יש משרה תקנית פנויה אליה ניתן לנייד. 

שאלת החוקיות תלויה במכלול הנושאים ומובן כי נדרש לבחון אותה פרטנית על בסיס הנסיבות. 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התנהלות לאורך זמן של מוסד

ציפי 11/03/24
מקום העבודה בו אני עובדת - מוסד לחינוך מיוחד, עבר לבעלות חדשה בצורה חלקית בתחילת שנת הלימודים. העובדות פוטרו וקיבלו פיצוייםכדין.
למעשה, מתחילת שנת העבודה לא קיבלנו משכורת כלל תוך הסבר שמוסד שעובר לבעלות חדשה יכולים להשהות את המשכורת עד סוף ינואר של השנה החדשה.
כתוצאה מכך נגרמו נזקים רבים כמו: מענקי שעות למורות, תשלום חופשות לידה מושהות, בעיות מול חברות הביטוח על קופות הגמל, פנסיה וההשתלמות.
בנוסף, מתחילת השנה המוסד לא חתם איתנו על חוזים למרות בקשותינו החוזרות.
מצב זה גרם למגוון הבטחות שנאמרו רק בעל פה שלא יקוימו.
השאלות כדלהלן:
1. האם טענת המוסד לגבי השהיית המשכורת בשנת המס הקודמת צודקת?
2. מי אמור לשאת בנזקים הנגרמים כתוצאה מהשהיית המשכורת?
3. האם עובדות יכולות לתבוע זכויות על הבטחות בע"פ לאחר שעבדו בפועל ולא קבלו חוזים למרות בקשותיהן החוזרות?
4. האם כדאי לפנות בצורה משותפת לעורך דין? ואם כן- האם יש המלצה על מישהו שמתמצא בעובדי הוראה וחנ"מ דוקא?
בתודה!

החלפת בעלות במוסד חינוך והשלכות על זכויות העובדים

עו"ד רעות שגיב מנהלת 11/03/24

ציפי שלום רב, 

עת מועברת בעלות במוסד חינוכי, אמור להיחתם הסכם העברה, וגם אם לא נחתם, הבעלות המקבלת אמורה להחזיק ברישיון הפעלה. אמנם בפועל, ישנם מקרים בהם משולמות מקדמות שכר וקיימים גם מקרים בהם הבעלות החדשה מעכבת תשלום השכר עד קבלת התקציב. 

הבעלות אמורה עם תשלום השכר לבצע גם הפרשות, וזאת גם אם וככל שמדובר במקדמות. 

בכל הנוגע לרכיבי שכר אחרים שלא שולמו במסגרת המקדמות, אלו אמורים להיות משולמים. 

מובהר כי לא ניתן להשיב תשובה מפורטת ומחייבת ללא עיון במסמכים הרלבנטיים ולכן אכן מוצע לפנות לייעוץ משפטי פרטני. 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אני סבור בהחלט שכן

רן 14/06/24

נכון מאד תודה

דילוג לתוכן