עקב חילופי מנכ"ל השתנה היחס אלי והדרישות - מה הזכויות שלי?
היי, אני עובדת במשרד מפורסם כבר כמעט עשור, לאחרונה התחלף מנכל ומהרגע שהחדש הגיע הוא לא מפסיק להפיל על משימות שלא בתחום טיפולי, הרים עלי קול וביקשתי שיוריד, זורק עקיצות והשפלות. כעת לאחר כמעט חצי שנה המשרדים עוברים לקומה אחרת בבניין, קיבלתי שולחן שהוא רבע ממה שהיה לי כך שאין לי מקום לכל מה שצריך, ובמקום תאורה יש מנורה תלויה שבקושי יש אור, כולם שודרגו ואני שונמכתי כחלק מהרעיון של להשפיל. חסרה עובדת וכבר 3 חודשים אני מבצעת 2 משרות באותו שכר וכשביקשתי שכר ענה לי בעיה שלך שעשית וכשעניתי שאפסיק ענה לי שאם אני מתחשבנת על שעות הוא גם יתחשבן איתי. האם זה נחשב הרעת תנאים?האם מותר לי לספר תחושותיי ללקוחות או ספקים של המשרד שמאוד אוהבים אותי?
חילופי מנהל עשויים להביא לשינוי מסוים בדרישות או בציפיות. ככל שמדובר בשינוי לגיטימי המועלה בתום לב, ואינו משנה באופן מהותי את ההתקשרות, סירוב העובד לבצע המשימות עשוי להוות תפקוד לקוי. השאלה טמונה למעשה בשאלה האם מדובר בשינוי מהותי בתנאי העבודה. כך, גם ביחס למערכת היחסים והשיח עם המנכ"ל עצם העובדה שיש שינוי אינה מהווה כשלעצמה הרעת תנאים, והשאלה האמיתית היא האם התנהלות המנכ"ל תקינה ומקצועית או שמא מדובר בהתנהלות החורגת מהתנהלות סבירה של מנהל. בכל מקרה אין מקום לטעמי לשתף בנושא זה לקוחות או ספקים דבר שעשוי לפגוע בחברה ואינו מתיישב עם חובותייך כלפי המעסיק. נושאים אלו יש ללבן אל מול המנכ"ל ורצוי לנסות לבצע תיאום ציפיות לגבי הגדרת התפקד, השכר והתנהלות הצדדים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!