פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

רכישת דירה ע"ש קטין

calanit 25/11/13
שלום רב,

בעלי מעוניין לרכוש דירה ולרשום את הדירה בטאבו על שמה של ביתי בת ה-13 עם הערת אזהרה על שמו. האם ניתן לרשום דירה על שם קטין? מה אומר החוק בעניין

אודה לתגובתך

כלנית

רישום דירה על שם קטין

עו"ד ענת קציר מנהלת 25/11/13
שלום רב,

ניתן לרשום את הדירה על שם קטין אולם לפני כן יש לקבל אישור לכך מאת בית המשפט לענייני משפחה.

זהו אינו הליך מסובך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כניסת רוכש דירה בנעלי מכר הדירה לנושא תשלומי איזון

יעל 25/11/13
בפס"ד  נקבע כי כדי שתרשם תוספת בניה לדירה, שבוצעה בהיתר מכח תקנון מוסכם , בטאבו, יש לשלם תשלומי איזון . 

לא חושבו ולא שולמו תשלומי איזון ובעל הדירה מכר את הדירה.

1. האם פס"ד מחייב את הרוכשים החדשים לשלם את תשלומי האיזון?

2. האם על הדיירים לדרוש זאת?

 3.האם יש התישנות במקרה שלא ידרשו?

4. מה ההשלכות של אי רישום שטח הדירה בפועל בטאבו?

כניסת רוכש דירה בנעלי מוכר הדירה לצורך תשלומי איזון

עו"ד ענת קציר מנהלת 25/11/13
יעל שלום,



כדי לענות על שאלתך עלי לקרוא את פסק הדין.

אולם, ככל הנראה ככל שפסק הדין ניתן כנגד המוכר בלבד, הוא אינו מחייב את הרוכשים בתשלום דמי איזון.

לכאורה פסק דין אינו מתיישן, למעט מקרים מסוימים בהם הוא מתיישן אחרי 25 שנים.

כשתמכרי את הדירה לאחר, הרוכש יקנה את הדירה ללא רישום התוספת כפי שאת קנית אותה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום בעלות בטאבו –

יעל 25/11/13
בנסח טאבו רגיל שהפקתי באינטרנט על נכס , כתוב שהבעלים הם: עזבון ..... ת.ז. ..... שזה בן משפחתי שנפטר לפני למעלה מ 10 שנים,  ובמהות הפעולה כתוב:

תקון בעלות לאחר הסדר  בתאריך לפני שנה וחצי. .

האם ניתן להבין שהוא אכן היה בעל הנכס ואין בלתו?

כמו כן כתוב ש "אין רישום קודם של החלקה".

האם הנכס אכן של בן משפחתי ואין מאן דהוא יכול לטעון אחרת? ומה עלינו לעשות כדי להעבירו לבעלותנו מכח צו ירושה? תודה מראש.

רישום ירושה בטאבו

עו"ד ענת קציר מנהלת 25/11/13
יעל שלום,



ניתן להבין שהוא בעל הנכס, וכנראה טרם רישום הבעלות הקרקע לא הייתה מוסדרת.

ליתר בטחון ניתן לפנות לפקיד ההסדר לבדיקת הנושא.

בעקרון כל מי שהוא חלק מהעיזבון רשאי להירשם כבעלי הנכס. לשם כך, יש להגיש צו קיום צוואה / צו ירושה לטאבו בצירוף בקשה לרישום הירושה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בניה לא חוקית

דניאל 24/11/13
שלום

 אחד השכנים  בנה בשטח משותף  הודעתי לרשות מקומית וזה העביר למחלקה משפטית אבל המלקה משפטית מסרבת לעדכן אותי מה עשו  אם נושא  בטענה שזה מעשה פלילי ולכן  יש פה סודיות דבר שמפליא  אותי מכיוון  שבגלל אני אני נחשב צד בעניין  השאלה שלי האם הם צודקים ?ואם יש מה לעשות  בנדון?



בתודה מראש

כתב אישום בגין בניה לא חוקית

עו"ד ענת קציר מנהלת 25/11/13
דניאל שלום,



לכאורה אכן מדובר בעבירה פלילית. אינך צד לעניין שהרי מדובר בתביעה של התובע העירוני כנגד השכן.

הפנה את שאלתך גם לפורום הפלילי.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעיו

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חזקה

לילי 24/11/13
הי. בבקשה תעני לי על השאלה ששאלתי לפני כמה ימים האם המשפט העברי אצל הדתיים שאומר שמישהו שגר בדירה 3 שנים אז יש לו חזקה עליה האם זה תופס במשפט האזרחי גם???

תפיסת חזקה

עו"ד תומר שזר מנהל 24/11/13
לא. ממש לא.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין 

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום זכויות בטאבו

24/11/13
מה עושים במקרה זה : נרכשה דירה מקבלן. עורך הדין של החברה לא סיים את הרישום בטאבו למרות שקיבל את כל המסמכים כבר ב-2012. הנכס רשום במינהל והבנין רשום כבית משותף. בטאבו אישרו שעורך הדין הגיש את המסמכים ב-2012 אך היה חסר מסמך אחד (לא ציינו איזה) . עורך הדין נעלם והחברה המשכנת פשטה רגל. איך אפשר לסיים את הרישום? האם צריך להמציא את כול המסמכים מחדש, או שאפשר להזמין את התיק בטאבו לראות מה חסר?

רישום בטאבו

עו"ד תומר שזר מנהל 24/11/13
בעיה גדולה - לרוב ממנים מפרק או נאמן לצורך העברת הזכויות - במקרה דנן - בוצעה פעולה שכזו במסגרת תיק הפירוק בבית המשפט המחוזי?



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין 

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום בעלות בטאבו

עו"ד תומר שזר 25/11/13
צריך לבקש מהטאבו הסברים - לרוב שהוגשה בקשה והיא לא אושרה - הטאבו לא מחזיק במסמכים ! הוא מחזיר אותם לעו"ד! ולכן צריך לעשות את הכל מחדש...

 

מה המשמעות של ציון "שטר ביטחון" על שטר חוב?

לילי 24/11/13
אם בכלל ישנה.



תודה,

לילי

שטר חוב

עו"ד תומר שזר מנהל 24/11/13
אין משמעות - כי במילא שטר חוב לא מופקד בבנק...



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין 

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משמעות בר רשות

לילי 24/11/13
שלום רב,

כעורכת דין קיבלתי לבחינתי חוזה למתן רישיון שימוש בחניה (בר רשות).

הייתי רוצה להבין -

מה המשמעות של היות לקוחי בר רשות?

הבנתי שהמשמעות היא שההסכם אינו נמשך במקרה שהבעלים מתחלף?

האם זה נכון? ומה אם נגדיר אחרת בחוזה במפורש?



איזו עוד השלכות יש לדבר? אני מבין שזה אומר שהזכות היא אישית ולא במקרקעין עצמם, ולא כלפי כולי עלמא. בסדר, אבל מה בעצם המשמעות של זה?



תודה לעונים,

לילי

בר רשות

עו"ד תומר שזר מנהל 24/11/13
שיש לו מעמד נחות ממעד של שוכר, וזכויותיו נמוכות מהזכויות של שוכר, לטעמי את צריכה לקרוא כמה מאמרים בנושא לפני שתחתמי על הסכם. חפשי "בר רשות" בגוגל - ויעלו לך כמה מאמרים טובים.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין 

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איך אדע אם הקבלן אמין?

מיכל 24/11/13
שלום,

הזנתי באינטרנט, ברשם הקבלנים את שם חברת הקבלן, הבונה בנין מגורים בן מס´ קומות בעירי,שכבר בנוי חלקית. מצאתי את הקבלן ברשימה (ג, 3).



לדברי הקבלן, הוא ותיק, מזה 50 שנים. לא ראיתי אף פרויקט עבר שלו ואני מודאגת:



1. איך אוכל לדעת אם מדובר בקבלן רציני, שהוא לא פשט רגל בעבר ושאינני שמה את כספי על קרן הצבי?...



2. כיצד אפשר להשמר מסכנת פשיטת רגל שלו בעתיד? לדבריו, חלק מהדירות טרם נמכרו וחלקן- מהוות קושי שווקי (נוף חסום).בקיצור, אם ארכוש, האם כספי מבוטח?



תודה רבה!

האם קבלן אמין?

עו"ד תומר שזר מנהל 24/11/13
אם לקבלן יש בנק מלווה - מוכר - כמו לאומי או פועלים

ואם יש ערבות בנקאית - זה מראה על רצינות.

תבקשי ממנו רשימה של פרויקטים שבנה- ותנסה לאתר דיירים באינטרנט ולשאול אותם לגבי איכות הבניה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין 

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת בעלות לדירה

אייל אלון 24/11/13
אחי רוצה להעביר את הדירה שבבעלותו על שם שלשת האחים.

(הדירה היא של הורי ורשומה על שמו).

מה העלויות הכרוכות בכך - בבעלות כל האחים בית אחד.

העברת בעלות לאח

עו"ד תומר שזר מנהל 24/11/13
כל אחד מהאחים יצטרך לשלם שליש מס רכישה מהקבוע בחוק.

שים לב - זו דירה שניה שלהם ולכן המיסוי יהיה גבוה!

צריך לפנות לעו"ד לצורך תכנון מס נכון וראוי

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פרגולה עם הערת אזהרה

אלעד 24/11/13
מבקש לשאול בעניין דירה שאני מעוניין לרכוש - שבה ישנה פרגולה במרפסת ועליה רשומה הערת אזהרה. 1.מהי הפרוצדורה הפיכת הפרגולה לתקנית וחוקית? ומהי העלות? 2.האם פרגולה מהווה תוספת בתשלום הארנונה? תודה רבה.

פרגולה

עו"ד תומר שזר מנהל 24/11/13
כן יש תוספת ארנונה - כי יש גג .

וניתן לבקש היתר בניה ואז יסירו את ההערה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין 

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח לפני או אחרי 2014

עידו 24/11/13
היי,

אני מעוניין לקנות דירה לצורך השבחה (לקנות לשפץ ולמכור).

זוהי תהיה דירתי היחידה, יש לי שתי שאלות:

1. האם אני צריך להיות בעל הדירה במשך 18 חודשים לפני המכירה כדי להנות מפטור ממס שבח? או שמגיע לי פטור מכיוון שזוהי דירתי היחידה ללא קשר לפרק הזמן אני הבעלים?

2. האם זה משנה אם אני קונה אותה לפני או אחרי תחילת הפטור ב2014? (בהנחה שאני רוצה לקבל פטור מלא)



תודה רבה על העזרה,

עידו

מס שבח

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 24/11/13
1. עד 31.12.2013 אתה זכאי לפטור לפי סעיף 49 ב (1) לחוק מיסוי מקרקעין וכן לפטור של סעיף 49 ב(2) כנוסחם לפני התיקון.



2. החל מ-1.1.2014 הפטור לפי סעיף 49 ב 1 מתבטל וסעיף 49 ב (2) מתוקן באופן שבין היתר, יש להחזיק בדירת המגורים היחידה 18 חודשים בטרם המכירה ובכפוף לעמידה בתנאים בו.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה-תושב חוץ

אבי 24/11/13
תושב חו"ל רוצה לרכוש דירה בארץ . אין לו דירה בחו"ל.

האם הוא יהיה פטור מתשלום מס רכישה בגין דירה יחידה?

האם הוא צריך להביא אישור מחו"ל שאין לו דירה שם?

תושב חוץ

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 24/11/13
אבי שלום,

תושב חוץ אינו זכאי לקבל את מדרגות מס הרכישה המופחתות (של 0%).

האישור רלוונטי רק לגבי מס שבח.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום במקרה של ביטול עסקה

דוד 24/11/13
שלום,

ביטלתי עסקה לרכישת בית.

האם אני צריך לשלם לעו"ד למרות שהעסקה התבטלה?

בחוזה בינינו סוכם שהוא יקבל תשלום על חצי אחוז מתוך תמורת הבית. מכיוון שאין בסוף תמורה, האם העו"ד צריך לקבל תשלום?

ובעניין אחר, אחת מהסיבות שהעיסקה נכשלה היא בגלל חוסר היעילות של העו"ד. האם זה עילה לא לשלם?

ראיתי שיש כללים של הלשכה לעורכי דין לתשלום, יש כללים כאלה גם במקרה של ביטול?

תודה

תשלום לעו"ד במקרה של ביטול הסכם

עו"ד תומר שזר מנהל 24/11/13
לטעמי כל עוד אין הסכם, אז יש לקונה, ואז זה נתון לפרשנות נהוג לשלם מחצית משכ"ט . אבל זה נוהג לא מחייב.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין 

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גג משותף

מני 24/11/13
שלום



המקרה הוא בבניין מגורים מדורג, כשהגג רכוש משותף.

במשך השנים רוב השכנים בנו תוספת לדירתם באמצעות פריצה וחפירה או תחת הדירה או לצד הדירה.

לשכנים בקומה העליונה לא היתה אפשרות כזו, כעת הם מבקשים לבנות על הגג המשותף.

1. האם העובדה ששאר השכנים בנו גם הם בשטח משותף מונע מהם זכויות ממוניות על הגג או שיש הבדל בין מה שהם בנו ע"י פריצה לחלל שלא היה קודם לכן, לבין בניה על הגג המשותף ?

2. אם וכאשר השכן בקומה העליונה יבנה על הגג המשותף, מה דינו של הגג החדש ? האם זה שייך לשכן או שזה נהפך לרכוש משותף במקום הגג הקודם ?

3. חתימת (75 אחוז מהשכנים) לשכן על בקשה להיתר בניה לעיריה, יש בזה מן הוויתור על זכויותיהם (באם ישנם) בגג המשותף ?





תודה רבה

גג משותף

עו"ד תומר שזר מנהל 24/11/13
מני שלום רב,

מדובר במקרה מורכב הדורש בדיקה פרטנית של המקרה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין 

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה השיעור להתנגדות דיירים לפרוייקט פינוי

בני 23/11/13
בינוי כדי להכשיל את הפינוי, כמו כן,

1. האם זה משנה אם מדובר בבנין יחיד או במקבץ בניינים ומה השיעור הנדר בבנין אחד או במקבץ בניינים

2. האם סיבה כלכלית להתנגדות יכולה להיות בכך שמספר המ"ר לפני גדול יותר במס' המ"ר אחרי וזאת למרות קבלת תמורה כפיצוי למשל חנייה שלא הייתה קודם בבנין.( למשל הדירה במקור הייתה 145 מ"ר ולאחר הפינוי 130 מ"ר)

תודה מראש

פינוי בינוי - רוב נדרש

עו"ד תומר שזר מנהל 24/11/13
עד לתיקון חוק המקרקעין אשר נכנס לתוקף בחודש יוני 2012, הרוב שנדרש לצורך ביצוע פרויקט תמ"א 38 תיקון 2 (פינוי בינוי) היה רוב מוחלט של כל הדיירים (100% הסכמה).החל מחודש יוני 2012 שונה חוק המקרקעין, ונקבע בו כי לצורך ביצוע עבודה ברכוש המשותף שמטרתה הריסת בניין קיים והקמתו מחדש בהתאם לתכנית חיזוק, נדרש רוב בעלי הדירות שבבעלותם ארבע חמישיות (80%) מהדירות בבית המשותף וארבע חמישיות (80%) מהרכוש המשותף.במקרה שבו הושג הרוב הדרוש כאמור, זכאים הרוב לתבוע את המיעוט הסרבן אצל המפקח על המקרקעין ("המפקח"), אשר רשאי לאשר את העסקה ולחייב את המיעוט לחתום על ההסכם.יש לציין שעל המפקח לתת לכל בעל דירה בבית המשותף הזדמנות לטעון את טענותיו.בהחלטה כאמור על המפקח לשקול, בין השאר, את הנסיבות המיוחדות שבהריסת דירתו של בעל דירה המתנגד לביצוע העבודה והשלכותיהן.בנוסף קובע החוק כי בנסיבות שבהן סבור המפקח, כי לשם קבלת החלטה נדרשת חוות שמאית, בסמכותו לפנות ליושב ראש הוועדה לעניין מתחמי פינוי ובינוי כדי שימנה, לשם מתן חוות הדעת, שמאי מוסמך.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין 

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מצלמות אבטחה

יונתן 23/11/13
אני מתגורר בבית דירות ומלבד הדירה שלי ישנן 11 דירות נוספות בשנים האחרונות וגם בתקופה האחרונה פרצו לי לדירה מספר רב של פעמים. וחבלה במזיד בקטנוע שלי בנוסף שבירת תיבות דואר וריסוס כתובת נעצה על גדר הבינין.התלוננתי מסרתי פרטים שמות ומחכה למשיח בנתים.

משטרה היתה במקום ומלבד ליעץ לי להתקין מצלמות אבטחה לא יכלו לעזור בכלום.

בתור אזרח שומר חוק ובעל הנכס שאני מתגורר בו רציתי לשאול מה החוק אומר ומה עלי לעשות כדי לצמצם אפשרויות של מטרד משכנים בעבקבות חדירה לפרטיות.(יכול להיות שהם רק יעריכו זאת ).

אני מעונין להתקין מספר מצלמות אבטחה . אני גר בקומה האחרונה והגג נמצא מעלי.

2 מצלמות בקומה שלי ואת יתר המצלמות להתקין בכניסה לבינין. אציין שמהכניסה לבינין שגובלת עם המדרכה קיים שביל לחדר המדרגות. לתיבות הדואר. וכל הדירות נמצאות למעלה.אין דירות גן או חצר פרטית.

מבחינתי לרשת את כל השטח מסביב לבינין שכל המצלמות יופנו כלפי המדרכה הרחוב ומצידי הבינין כלפי החצר שגם ככה מלבד אנשי גז  ומיים אף אחד לא מסתובב שם. וכל זאת למנוע תלונות של שכנים על הצצה או חדירה לפרטיות.

כתבתי היום מכתבים לכל הדיירים ומעונין לשלוח לכולם בדואר רשום ולכנס אספית דיירים לצורך זה ולספר להם על המתרחש. אין לי בעיה למסור הקלטות במידת הצורך ויצתרכו עם חלילה יקרה משהו למישהו מהשכנים.

אציין שמלבדי גרים 3 בעלי דירות וכל היתר בשכירות.

ממי אני צריך לבקש רשות מבעלי הדירות או מי שגר בשכירות ? האם אני צריך לקבל רוב כדי להתקין גם בשטחים שצינתי פה ? האם עלי להיות מגובה במכתב  מעוד שיצדיק את תענותי על הפריצות ויתר המטרדים כי אם צריך אין בעיה לצורך זה ?

צריך את עזרתכם במהירות

מצלמות אבטחה

עו"ד תומר שזר מנהל 24/11/13
ראה זה לא ממש קשור לפורום אבל אנסה לעזור. למיטב הבנתי מותר לצלם בשטח פרטי -כלומר - כניסה של הדירה שלך וחניה פרטית.כל היתר - דרוש אישור.

ולכן רעיון של אסיפת דיירים הוא מצוין!

בהצלחה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עו"ד וגישור.

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הכשרת השרץ- יחידת דיור ללא היתר

אני 23/11/13
אנחנו שוקלים רכישת בית, שהבעלים הנוכחיים עשו בו יחידת דיור, על ידי סגירת חדר וממ"ד בקומה התחתונה. 

אין היתר ליחידה וגם בתב"ע אין אישור ל2 יח"ד במגרש.

מה הסיכוי להפיכת היחידה לחוקית?

כיצד זה נעשה?

תודה

קראתי תשובות לשאלות דומות בעבר

אני 23/11/13
מה המחיר של הוצאת היתר? במידה ואכן מאשרים (כי הרי בבית בפועל לא יהיה ממ"ד כך שאולי הסיכוי שיאשרו לא גבוה)

במה זה כרוך מבחינת ההתנהלות מול הוועדה לתכנון ובניה המקומית?

נאמנות- השאלה ממתינה ללא מענה מ17.11

דביר 23/11/13
אני מעוניין לרכוש דירה בנאמנות עבור בני בן 30 לבני פטור ממס רכישה כי אין לו נכסים. לי אין פטור כי יש לי דירה נוספת. האם ברכישה זו אתחייב במס?

נאמן ונהנה

עו"ד תומר שזר מנהל 23/11/13
שלום דביר,

התשובה לא ידועה לי.

אולי מנהל פורום אחר?

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.



* תומר שזר - וידאו

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נשים מוכות

YAEL 23/11/13
נשים מוכות זכאיות לסיוע בשכ"ד עד 36 חודש.

האם זהו סיוע חד פעמי?

כלומר במידה וארע שב ארוע אלמ"ב לאחר ה-36 חודש יש לה זכות ל-36 חודש נוספים?

נשים מוכות

עו"ד תומר שזר מנהל 23/11/13
לא ידוע לי .

אפשר לפנות למשרד הממשלתי שמתעסק בנושא.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חד הורית

דן 23/11/13
האם יש קושי לפנות שוכרת חד הורית יותר מאשר

שוכר רגיל בתביעה לפינוי מושכר?

פינוי אם חד הורית

עו"ד תומר שזר מנהל 23/11/13
לא.

לא אמורה להיות בעיה.

פנה ליעוץ משפטי.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.



תומר שזר - וידאו

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פינוי שוכר ללא חוזה

דוד 22/11/13
שלום רב,

יש לי נכס עם שוכר ללא חוזה שמסרב להתפנות

מה ניתן לעשות?

פינוי דייר בדירה שכורה שאין לו חוזה שכירות

עו"ד תומר שזר מנהל 23/11/13
לטעמי לא תוכל לבצע סעד עצמי, אשר מוגדר בחוק רק במקרה של פלישה טריה . כאן זה לא פלישה טריה, זה שוכר עם חוזה בעל פה (יש חוזה - בעל פה...).ולכן תאלץ להגיש תביעה לפינוי מושכר .



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.



תומר שזר - וידאו

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פס"ד הנוגד הלכה של העליון

עודד 22/11/13
בתביעה מסויימת ציטטו פס"ד של השלום שכביכול דומה למקרה שלי. לאחר חפירות וחיפושים מצאתי פס"ד של העליון שאומר בדיוק ההפך..



איך אני יכול לדווח על "עבירה" על חוק ייסוד השפיטה (סעיף 20)? במקרה כזה, איך מבקשים מבית המשפט העליון שייבטל את הפס"ד של השלום?

ערעור על פסק דין

עו"ד תומר שזר מנהל 23/11/13
ראשית, זו לא שאלה שמתאימה לפורום נדל"ן.

שנית, למיטב הבנתי, באם ניתן פסק דין שבו טענות משפטיות שיש לגביהם פסק דין של העליון ובו נקבע אחרת - ניתן לערער על פסק הדין ולטעון בערעור כי ניתן בניגוד להלכה של העליון.



שם לב למועדים.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.



תומר שזר - וידאו

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם הקנייה אפשרית

אמיר 22/11/13
שלום

ברשותי 2 דירות ששוות יחד 2500000 בלי משכנתא.

הון עצמי 100000

רוצה לקנות דירה נוספת במחיר 1700000 ורוצה משכנתא של 1900000 (משכנתא גבוהה כי רוצה גם לשפץ ולהשאיר מזומן בצד).

הכנסות 25000 (משכורות ודמי שכירות על שתי הדירות כאשר הכוונה לגור בדירה השלישית)

יכולים לעמוד במשכנתא של 10000.

1. האם הבנק בהסתמך על הנתונים ייתן לי משכנתא?

2. האם בריביות טובות או גרועות בהתאם לסיכונים הכרוכים מבחינתו.



תודה

יועץ משכנתאות

עו"ד תומר שזר מנהל 23/11/13
את השאלות שלך ניתן להפנות ליועץ למשכנתאות ...



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.



תומר שזר - וידאו

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סכם עם מתווך לקניית בית

אלכס 22/11/13
שלום רב,

ראיתי נכס שאני מעוניין לקנות שהוא לא בבלעדיות של אף מתווך.

המתווך משך אותנו בגלל הסכום הנמוך שהוא פירסם לעומת המחיר שבעל הדירה מבקש.

המתווך זה החתים אותנו על טופס שיש בו סעיף  שאסור לי ליצור קשר עם אף מתווך או עם בעל הדירה.

האם זה חוקי?



בגלל שנכס זה הוא לא בבלעדיות אני יכול לתקשר עם מתווך אחר לגבי נכס זה?

מה החוק אומר?

בברכה,

הסכם תיווך - האם תקף?

עו"ד תומר שזר מנהל 23/11/13
הבלעדיות מתייחסת למוכר ולא לקונה.

כלומר - זה לא קשור אליך. ברגע שהוא הראה לך את הדירה, הוא יטען שהוא הגורם היעיל ואתה יכול להיות בבעיה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.



תומר שזר - וידאו

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן