פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

עוזרת בית – בגיל פרישה

יעל 15/01/17
עוזרת הבית שלנו עובדת אצלנו מזה 15 שנים. עתה היא בת 67. מזה שנים מספר היא איננה מסוגלת לבצע את כל המטלות הפיזיות. האם אפשר לפטרה? האם היא זכאית לדמי פיטורין? היא מקבלת קצבת זקנה מהביטוח הלאומי.
תודה לעונים

סיום עבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 16/01/17

מותר לסיים את עבודתו של כל עובד שאינו מסוגל למלא את חובותיו כעובד, בכל גיל. כפוף לשימוע ותשלום כל הזכויות. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מטלות מרובות שאני לא אמור למלא לפי החוזה שלי.

ברק 15/01/17
שלום.  

לפני 4 חודשים התחלתי לעבוד בחברת הייטק קטנה. התפקיד עצמו שאני ממלא לפי החוזה שלי מתאים לי מאוד.  מה גם שבתור בחור צעיר שזאת המשרה המלאה הראשונה שלו התשלום הוא בסדר גמור.  

אבל מאז שהגעתי כל הזמן גם מטילים עליי עבודות נוספות שלא הייתי אמור לעשות לפי החוזה שלי.  כמו כל מיני עבודות סבלות בגלל שאני בנאדם גדול וחזק.  או עבודות בתמיכה טכנית שהטילו עליי לאחר שהתקבלתי למרות שציינתי בראיון שלי שיש לי חרדה חברתית שלא תאפשר לי תפקוד תקין בעבודה הסדירה שלי בגלל שיהיו לי התקפי חרדה וזה כאמור דבר שהיה ידוע למעסיק שלי.  הדברים הללו גורמים לי לתחושה רבה של תסכול וייאוש.  אני מרגיש שמזלזלים בי וגורמים לי לעגמת נפש רבה.  האם מותר לי לסרב לביצוע העבודות הללו שלא נכתבו בחוזה שלי?  אני כבר ממש נואש. 

בתודה. 
ברק. 

מטלות נוספות

עו"ד רענן קריב מנהל 16/01/17

מטלות הקרובות לתפקידך עךיך לבצע. ניקיון, סבלות וכיו''ב מותר לסרב. אם תפוטר עקב סירובך, זה יהיה  חוקי. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים עקב רומן בעבודה

צברי מיכל 15/01/17
שלום. השאלה היא בקשר לבעלי.כנראה שמפטרים את בעלי עקב רומן שהיה לו עם מישהי מהעבודה,(כרגע הוא בהשעיה עד לשימוע)שניהם מדריכים ולא היו יחסי מרות.זה קרה לפני שנה וחצי, המדריכה כבר לא עובדת שם (רוב הרומן שלהם היה כשהיא כבר לא עבדה שם) העניין הוא כזה, שבוע שעבר בשיחה אישית שהייתה בינו לבין המנהלת שלו בעלי שיתף אותה בסיפור הזה ובעוד מקרה של "פלירטוטים" שהיו ופסקו עם מדריכה נוספת ובעקבות זה הוא זומן היום לשיחה ובא הודיעו לו שהוא מושעה מהעבודה עקב ההתנהלות הזאת. הם טוענים שזה לא חוקי והוא היה צריך להודיע למנהלת. בנוסף הם אמרו שיודיעו לו מתי יהיה שימוע. ברצוני לדעת האם בעלי עבר על החוק והאם יש טעם לערער. תודה 

מה פיטורים עקב רומן בעבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 16/01/17
אין אי חוקיות בפיטורים כאלה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום דמי הבראה

מיכל 15/01/17
הי
אני עובדת כבר 5 שנים באותו מקום
עכשיו אני מתפטרת לטובת הטיפול בילד שלי
במרץ השנה זו תהיה השנה ה- 6 שלי
בדרכ אני מקבלת דמי הבראה בחודשים יולי/אוגוסט
מה קורה אם אני מתפטרת בחודש פברואר?
האם אני זכאית לתשלום החלקי של דמי ההבראה?
איך זה הולך?

דמי הבראה

עו"ד רענן קריב מנהל 16/01/17

כן.  מחשבים את החלק היחסי. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לפני דיון משפטי

רוני 15/01/17
אני מנסה לתבוע מעסיק שהעסיק אותי לעבודה פרטית אך לא שילם לי שקל, עבדתי כחודש. אני תובע כ 5000 ש״ח (אין לי עדיין תיק במע״מ). קיבלתי בינתיים את כתב ההגנה.

הדיון יתקיים בבית דין לתביעות קטנות ברחוב ויצמן בת״א.

האם אני יכול להגיע עם עו״ד? האם הוא יוכל להגיע במקומי אם לא אוכל להגיע?

בנוסף המעסיק שלח לי מספר מסרונים בטענה שקרית שאני שולח לו הודעות פיקטיביות ושהוא הגיש תלונה במחלק ההונאה של ת״א. אין לי מושג על מה הוא מדבר והוא תופר לי תיק והוא מתכוון להציג זאת בדיון. לא ברור איך בדיוק.

מה עליי לעשות?

תביעה בתביעות קטנות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 17/01/17
רוני בוקר טוב בתביעות קטנות אין ולא ניתן לקבל ייצוג של עוה"ד. ועוד פרט קטן לא מדובר ביחסי עבודה אלא בשירות. אם המדובר מבחינת ביחסי עובד ומעביד עליך להגיש תביעה בביה"ד האזורי לעבודה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפסיקו לתת לי משמרות

אדיר 14/01/17
שלום. עבדתי 6 משמרות (סהכ שבועיים ימים) במקום שעובד לפי משמרות. חליתי וקיבלתי 4 ימי מחלה מהרופא. היום (שבת) פורסמו המשמרות לשבוע הבא ואני לא מופיע בכלל בסידור, לדעתי בגלל שהייתי חולה ונעדרתי רוב השבוע. יש לציין שסוכם בתחילת ההעסקה על 4-5 משמרות בשבוע, המנהלת מסננת אותי בטלפון. האם מגיע לי פיצויים על השבוע הזה? אני כרגע לא עובד ולא ניתנה לי שום התראה מראש. תודה רבה.

הפסקה במתן משמרות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/01/17
שלום רב
על פניו פיטרו אותך ללא שימוע וזה לא תקין- הוצא הודעה חד משמעית למעסיק כי אתה זמין לעבודה ודורש לעבוד וכי ככל ולא תשובץ לעבודה תדרוש תשלום בגין ימים אלה 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חזרה לעבודה של מפוטר

יאיר 14/01/17
עוזרת הבית שלנו, שעבדה חלקית כ-3 שעות בשבוע, בקשה שנשלם לה פיצויי פיטורין (בהסכמה).
ואכן, כך עשינו. 
היא עבדה אצלינו כ-29 שנים. ערכתי חישוב די נדיב (עיגלתי את השנים,את הסכומים וגם את הסכום הכולל)  ושילמתי לה  סכום מוסכם.
היא עזבה  בתחילת ינואר.
עכשיו, היא רוצה לחזור ולעבוד. אבל כפי שלא רק העגל רוצה לינוק, גם הפרה.. אישתי מעוניית שהיא תחזור.
לי זכור, כמעסיק מהעבר, שצריכה לעבור תקופה של 6 חודשים לפני ההתחלה מחדש, אחרת, בסוף התקופה החדשה, עלולים אנו להדרש גם לתקופה הקודמת.
אז, מה נכון לעשות  אם בכלל מותר להחזירה לעבודה?

חזרה לעבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/01/17
שלום רב
תקופת ניתוק של פחות מחצי שנה לא מנתקת את הוותק דהיינו מבחינת כל הזכויות ( חופשה הבראה פנסיה וכיוב) היא תהיה זכאית לתשלום קדימה לפי מלוא הוותק שלה כאילו לא הפסיקה. מנגד- זה לא אומר שלא ניתן להשיב לעבודה- ערכו איתה הסכם מסודר שהיא כבר קיבלה את כל הזכויות הסוציאליות וג"ח בגין מלוא התקופה וכי מבחינת הוותק והזכויות הסוציאליות הוותק שלה ממשיך אבל מכל סכום שיגיע לה בעת סיום יחסי עובד מעביד ינוכה הסכום שכבר שולם לה. 


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביצוע שימוע לא תקין לפני פיטורין

מוטי 14/01/17
בשנת2013 הזמינו אותי למשרד המנהל והוא עשה לי שימוע מידי, ללא הזמנה לשימוע ולאחר מספר  ימים פוטרתי. אציין שעבדתי 5 שנים . קיבלתי 7000 ברוטו לפני רכב כך שעם רכב זה 10100 שאלתי: האם אוכל להגיש תביעה כעת על כך? ואם כן באיזה סכום? אז אמרו לי שיש 7 שנים להתישנות ואני רוצה לתבוע כעת כי התפנתי ממאבק משפטי אחר ולא רציתי לפתוח חזית נוספת.
תודה רבה

ביצוע שימוע לא תקין

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/01/17
ברמה היבשה ניתן להגיש כעת בפועל בפרקטיקה אתה חשוף לטענת שיהוי ולכך שאין הסבר לעיכוב הממושך בהגשת התביעה.
לגבי כימות רכיבי התביעה לא ניתן לעשות זאת בפורום 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלות לפני הגשת תביעה

צחי 14/01/17
עבדתי חמישה חודשים בחברה ופוטרתי ללא שימוע כלל.
אני טכנאי שרות והיה לי רכב צמוד. שכר ברוטו 8000 שכר ברוטו לביטוח לאומי 10400.
שאלותיי.
1. כמה משכורות לדרוש כפיצוי על אי עריכת שימוע כלל? האם לפי שכר ברוטו לביטוח לאומי או לפי שכר ברוטו רגיל?
2. המעסיק פעמיים קרא לי גולם ובכלל התיחס אליי כמו לכולם בצורה פוגענית, האם עליי לדרוש פיצוי גם על זה? אם כן כמה?
3.בכמה העתקים עליי להגיש את התביעה?
תודה רבה על עזרתכם.

שאלות בדיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/01/17
1. החישוב הוא לפי שכר בסיס ברוטו תמיד ולא ניתן לדעת לייעץ כמה משכורות לדרוש בלי לדעת את נסיבות הפיטורים והאופן בו בוצעו
2. לטעמי לא אך שוב לא ניתן לענות ולדעת בלי להכיר את נסיבות המקרה וכן לראות את עילות התביעה 
3. 3

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורים לעובד שהתפטר

שמרית 14/01/17
שלום,

מעסיק לא הפריש פיצויי פיטורים לעובדת. היא התפטרה מרצונה. האם עכשיו הוא צריך לשלם לה פיצויי פיטורים ?

ואם כן האם פיצויי פיטורים מלאים (8.335) ו חלקיים (6%) ?
תודה

פיצויים לעובד שהתפטר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/01/17
אם המעסיק לא הפריש את רכיב הפיצויים בניגוד לחוק אז עליו לשלם את חלק הפיצוים שהוא חובה על פי מה שחל על מקום העבודה ( אם חל הצו הכללי אז זה 6 אחוז היום האחוזים השתנו לפי תקופות יש לערוך חישוב לפי התקופות) ואם יש הסכם קיבוצי שקובע אחוזים גבוהים יותר אז לפיו

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה ניתן לעשות לגבי זה?

דלית ג'רבי 14/01/17
היי שואלת עבור חברה, 
היא עובדת חמישה חודשים בעבודה בתור סוכנת שטח(מועסקת באיזור השפלה והמרכז).לאחרונה היתה בחופשת מחלה (בעקבות ההיריון) למשך שבוע וארבעה ימים.
בשובה לעבודה הודע לה על עריכת שימוע. במתן הזימון הודיעה למנהלת שהיא בהיריון.
לאור היותה בהיריון הודיעו לה שהשימוע מבוטל ונערכה לה שיחה עם מנהלת משאבי אנוש עם המנהלת.בשיחה הובהר לה שזו אינה שיחת שימוע אך במסגרתה הועלו טענות כלפיה. 
בתום השיחה חברתי שובצה , בנוסף לאיזור בו שובצה לפני כן(שפלה ומרכז) באיזור גיאוגרפי שונה(חיפה, השרון, קיסריה , חדרה) מכפי שהיתה לפני כן, חברתי סרבה וזומנה בשנית לשימוע.


האם ניתן לטעון שהפיטורים נעשו שלא כדין בעקבות היותה בימי מחלה בעקבות מחלה עקב ההיריון? 
האם המרחק מהווה הרעת תנאים?

פיטורים בהריון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/01/17
שלום רב
יש לבחון היטב את הסכם העסקתה אך ככל וניתן יהיה להראות קשר בין ההריון לפיטורים/ להרעת תנאים אז הפיטורים/ הרעת התנאים אינם חוקיים

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורדת רכיב בשכר החודשי ללא הודעה .

שי 13/01/17
שלום רב.הנני עובד באחת העיריות החזקות במדינה כ-9 שנים במסגרת תפקיד שטח כמו כן אני עובד קבוע במערכת, לפני כשנה וחצי נפגעתי בתאונת עבודה וכתוצאה מכך יש לי הקלה רפואית מרופא תעסוקתי לא לבצע עיסוקים הכרוכים בהליכה מעבר ל10 דקות לצמיתות .ברכיב השכר יש לי תוספת שנקרא שכר עידוד(בונוס חודשי בממוצע 800 ש"ח) שמושלמת לי כ-6 שנים והיא משולמת על עבודה בשטח והחישוב מתבצע בסוף כל רבעון לפי היכולת של כל עובדי המחלקה , תוספת זו קיבלתי באופן רציף גם לאחר פציעתי עפ"י שמאז הפציעה אני לא עובד יותר בשטח אך הוחלט להשאיר אותי באותו מחלקה והנני מבצע עבודה קצת שונה אך המקצוע שלי לא נפסל! לאחרונה קיבלתי הודעה מהנהלה שרכיב זה יותר לא ישולם לי וגם מה ששולם זה היה בטעות להלן מספר שאלות 1.האם ניתן להוריד לי תוספת זו ? 2.ביקשתי שיתנו לי אישור(אסמכתא) על כך שאני יותר לא אקבל את התוספת תשובת המנהל הבכיר הייתה שהוא לא נותן לי אישור על כך כי הוא לא חייב האם זה נכון? סה"כ מדובר בשינוי משמעותי בשכר שלי. תודה מראש אשמח לתשובה כללית

הוורדת רכיב בשכר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/01/17
שלום רב
ראשית יש לבחון את הסכם העסקתך על מנת לענות באופן וודאי אך על פניו: 1. ככל ומדובר בתוספת בגין פעולה שאינה מבוצעת ושאינה יכולה להתבצע נוכח מגבלות אז אין חובה לשלם אותה. 2. המעסיק מחויב לתת לך הודעה על שינוי בתנאי העסקה 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים ללא כל סיבה מוצדקת

אנונימי 13/01/17
שלום,
אני עובדת ברשת מזון כקופאית,לאחרונה בשל מחסור בעובדים בסניף אחר שולחים אותי לסניף המרוחק לי מהבית,שגם ככה הסניף הנוכחי לא ככ קרוב לביתי השאלה היא האם יכולים לפטר אותי כי אני לא מסכימה לסוע מאוד רחוק בישביל לעבוד, יש לציין שקיבלו אותי לעבוד מלחתחילה בסניף שאני שייכת אליו ולא לסניף שאני נשלחת אליו לאחרונה דיי הרבה , האם זה סיבה לפיטורים במידה ואני מסרבת לסוע לסניף שם שהוא מרוחק לי מהבית ומעוניינת להשאר לעבוד בסניף שלי שמלחתחילה קיבלו אותי לעבוד בו קבוע,האם יכולים לזמן אותי לשמימוע בשל זה והאם אני יכולה להתגונן מפני זה, הכוונה אם זה חוקי לעשות לי דבר שכזה.

פיטורים בשל שיבוץ במקום אחר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/01/17
שלום רב
ראשית יש לבחון את הסכם העסקתך וכן יש לבחון את המרחק והשינוי בין הסניפים.
על פניו זכותו של המעסיק לדרוש שתעבדי בסניף השני ככל ואין הבדל בין הסניפים והוא משלם על זמן הנסיעה באם מדובר בזמן ארוך יותר ושעות העבודה הן אותן השעות או באם את חושבת שמדובר בהרעה אז לאחר התראה בכתב ניתן להתפטר בדין מפוטר.
בכל מקרה ככל והמעסיק מעונין להעסיק אותך בסניף אחר אז לאחר שימוע באם לא תהיי מעוניינת בכך יוכל לפטר אותך 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פגיעה במעמד

ים כהן 13/01/17
שלום, אני עובד בחברת הייטק בצוות פיתוח. אנחנו 4 מפתחים בצוות ולאחרונה ראש הצוות החליט כי אחד המפתחים יהיה מנהל שלי והשלישי יהיה מנהל של הרביעי וכולם עדיין תחתיו - מעין היררכיה הזויה כזו. הדבר פגע בי אישית והמפתח השני נותן לי הוראות לגבי העבודה שלי שזה קצת מוזר ומשפיל כי הוא בעמדה דומה אך שונה. האם יש לי עילה להתפטרות ולטעון לפיטורים עקב פגיעה במעמדי?
תודה מראש..

פגיעה במעמד

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/01/17
שלום רב
קשה לענות בכן ולא על סמך המידע שנמסר. עצם זה שנקבע שיש לך מנהל אינו דווקא מקים את העילה להתפטרות.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום משכורת אחרונה

אלכס 13/01/17
סיימתי לעבוד בדצמבר ,נתתי הודעה מוקדמת ,החזרתולפי הודעה מוקדמת סיימתי אבודתי שם.ב-11 בדקתי חשבון בנק ופתאום ראיתי שכסף לא שולם ,התקשרתי עליהם ואז פתאום התברר שיש להם נוהל שמשכורת אחרונה לא משלמים עד שמגיעים למי ציודשרדים ,חותמים על איזה שהוא טופס ואם עכל בסדר אז יתנו לי צ'ק.
שאלה - האם זה חוקי ,האם אין חובה למעביד לשלם משכורת ולתת תלוש בזמן ולא על תנאי.תודה

תשלום משכורת אחרונה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/01/17
מדובר בהליך לא חוקי- לא ניתן להתנות את תשלום השכר בחתימה על אף מסמך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפליה בעבודה

ז'אנה 12/01/17
שלום. בשנת2006 התחלתי לעבוד בתחום מערך פקחי תנועה באתרי עבודה בכבישים בינעירוניים. האופי שלי הוא לעבוד לפי הנוהלים ולא להתחמק מהם. הפקחים שעבדתי איתם לא אהבו אותי עקב כך. על כל בעיה באתר העבודה הייתי מדווחת (מלשינה). היינו אמורים לדווח למוקד על כל בעיה בטיחותית שישנה באתר. קיבלתי גיבוי מלא מהממונים עלי כך שאנשים שעבדתי איתם לא יכלו לפגוע בי. לקראת סוף השנה הרביעית לעבודה בחברה מההנהלה הפסיקו לתת לי גיבוי. מאז התחילה ההתעללות הנפשית בעבודה. אחרי 4 שנים עזבתי את העבודה עקב הלידה.
אחרי כ5 שנים החלטתי לחזור לתחום. באותו זמן הצטרפה חברה חדשה שגייסה פקחים. היחס היה מעולה. הבעיה היחידה הייתה משכורת נמוכה. אחרי מספר חודשים התקשר מנהל המערך והציע לי לחזור. אותו מנהל מערך שהיה כשהתחלתי לעבוד ב2006.. המשכורת בחברה השניה הייתה הרבה יותר גבוהה מהחברה החדשה.הבעיה היא שאותם הפקחים שעבדו איתי אז עובדים גם עכשיו. עשיתי טעות גדולה שעברתי. הייתי מאוד זקוקה לכסף. מהיום הראשון עשו עלי חרם. התחילה התעללות נפשית מאוד קשה. הייתי חוזרת עם הדמעות הביתה. אבל הייתי צריכה להמשיך כי יש לי שלושה ילדים קטנים שאני צריכה לפרנס. השאלה שלי האם אפשר לעשות משהו בתחום המשפטי.
אודה על ההתייחסות.
 


















הפליה בעבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/01/17
שלום רב
על פניו לא מדובר בהפליה אלא בסביבת עבודה שלא ניתן לצפות ממך לעבוד בה.
ראשית עליך לפנות לממונים בדרישה כי הם יפעלו להסדרת הנדרש אם על ידי הפרדה / מענה משמעתי למול הגורמים המפריעים ובמידה וזה לא עוזר אז ניתן לתת התראה למעסיק בכתב שאם זה לא ישתנה את תתפטרי בדין מפוטר בשל סביבת עבודה שלא ניתן לצפות ממך לעבוד בה ותהיי זכאית למלוא  התנאים כמפוטרת לכל דבר. כדאי שתאספי ראיות הקלטות וכל שניתן שתומך בגרסתך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החתמת נוכחות דרך סלולר של העבודה

מאןר 12/01/17
שלום 

יש לי מכשיר נייד מהעבודה.  
כרגע המעסיק דורש שאני אוריד אפליקציה של נוכחות כדי להחתים .
אין לי בעיה  להוריד הבעיה שלי שהאפליקציה מבקשת אישורים לאלבום התמונות.  להקלטת שיחה גישה למצלמה ולכל דבר שיש בפלאפון . האם אני חייב להוריד את האפליקציה הזאת כי זה מכשיר הנייד של העבודה . 
ואני מרגיש שזה יותר מדי חדירה לפרטיות . 


החתמת נוכחות דרך סלולר של העבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/01/17
אכן כן.
זהו מכשיר של העבודה- אתה מרגיש חדירה לפרטיות אל תעשה בו שימוש לצרכים פרטיים ועשה הפרדה בין המכשירים.
כאשר מדובר במכשיר של העבודה זכותו של המעסיק לבצע מעקב על המבוצע בו.


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברה מתפקיד לתפקיד

דודו 12/01/17
אני עובד בחברה X והחליטו להעביר אותי מתפקיד X לתפקיד Y האם צריכים לקיים שימוע ?, קראתי באינטנרנט שיש לי זכות שימוע לפני שמעבירים אותי לתפקיד אחר בארגון. 

העברה בין תפקידים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/01/17
שלום רב
לא מדובר פה בתשובה של שחור ולבן- השאלה לאיזה תפקיד אתה עובר מאיזה תפקיד, מה התנאים הנלווים, מה השינוי וכן מה קובע הסכם העסקתך בנושא. ככל ומדובר בשינוי מהותי אז על פניו יש צורך בשימוע

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשות המעסיק לפנסיה לאחר גיל הפרישה

אלכס 12/01/17
שלום רב,

החודש הגעתי לגיל הפרישה.

יש לי 2 תכוניות פנסיה בקרנות שונות
:ותיקה וחדשה. לותיקה הגשתי בקשה לקבלת פנסיית זקנה .

כיום אני עובד בחברת שמירה (משכורת  5500 ש"ח) והם מפרישים לי פנסיה לקרן
החדשה (של איילון).

אני אמשיך לעבוד בחברה גם לאחר גיל
הפרישה באותו הקף משרה.

שאלות:

1. אם אדחה יציאה לפנסיה באיילון  , האם מעסיק יהיה חייב להמשיך להפריש לי גם
תגמולים וגם פיצויים?

2. אם אחליט להגיש בקשה לקבלת פנסיית
זקנה, האם מעסיק יהיה חייב להמשיך להפריש פיצויים?

 

תודה מראש

אלכס

הפרשות לפנסיה לאחר גיל פרישה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/01/17
שלום רב, 
ככל ואתה מקבל פנסיה מקופה פנסיוניות המעסיק לא חייב להמשיך ולהפריש ככל ואתה לא מקבל אז יש חובת הפרשה.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוב למעסיק בעת גמר חשבון

ניר 12/01/17
שלום רב.בסוף חודש נובמבר פוטרתי ממקום עבודתי במוקד הטלפוני של חברת החשמל.הוחלט לפטר אותי במיידי ולתת לי תשלום על חודש דצמבר במסגרת הודעה מראש.ביקשתי להמשיך ולהגיע למשמרת דצמבר לפי השיבוץ המקורי שלי (בין השאר משמרות ערב ולילה) על מנת להשיג משכורת מכובדת שתשמש לי בסיס טוב לחישוב אבטלה.בקשתי נענתה בסירוב,הוסבר לי שאני אקבל שכר לפי משכורת בסיס (מקבילה למשמרת בוקר בסיסית).שלשום הופתעתי לגלות שמשכורת דצמבר שקיבלתי היא -2200 שקל.לא קיבלתי שכר על דצמבר,אלא קיבלתי דרישת תשלום על חוב לחברה.שביקשתי לברר מה פשר הדבר,הוסבר לי במייל ממחלקת שכר שנעשה עימי גמר חשבון ובמסגרתו קוזזו לי סכומים רבים מהתלוש:א.2000 שקל שחזרו לחברת חשמל במסגרת הסכם קיבוצי חדש שנחתם.ב.סכום נוסף שקוזז בגלל תחשיב מחדש של ימי חופשה/מחלה ששולמו לי לפי אחוז משרה מלאה,ואז בגמר חשבון גילו שאחוז המשרה הממוצע שלי הוא 57 אחוז,אז נלקחו ממני כספים נוספים.ג.גם השכר הבסיסי ששולם לי בגין חודש דצמבר היה נמוך מאוד (2800) שקל לפי התלוש,וגם שם הסיבה היא תחשיב שכר לפי 57 אחוז משרה ולא 100 אחוז.לסיכום...חברת חשמל שלחה אותי הביתה ללא יכולת לעבוד בחודש האחרון בו שובצתי לעבודה,ובפועל לא רק שלא שילמה לי שכר אלא גם דאגה לקזז ממני סכומים אדירים מסעיפים שונים ומשונים...שהביאו למצב אבסורדי של חוב של 2000 שקל שנאלצתי לשלם כי הם התנו את זה בשחרור כספי הפיצויים של במנורה מבטחים.לי זה מריח מסריח,השאלה האם חוקי....תודה מראש.

חוב למעסיק בגמר חשבון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/01/17
שלום רב
יש לבחון כל אחד מהקיזוזים שנעשו אבל ככל ומדובר בחובות שאכן אתה חייב למעסיק מכח החוק/ הסכם אז המעסיק רשאי לעשות זאת בעת גמר חשבון.
כן זכותו של המעסיק לוותר על עבודה בפועל במהלך תקופת ההודעה מוקדמת ולשלם תמורתה .

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פגיעה בתשלום עבור שעות נוספות

גבי 12/01/17
שלום רב, במקום עבודתי עובדים 5 ימים בשבוע ( יום שישי הוא היום החופשי) , אולם מקום העבודה פעיל 6 ימים בשבוע. ולכן יש צורך בהעסקת עובדים גם ביום שישי לפי צרכי המערכת. זה מתנהל באופן הבא לפי 2 אופציות :  באופציה הראשונה יש אפשרות לעבוד ביום שישי לפי שעות, לא יותר מארבע וחצי שעות כמדומני , עליהם מקבלים תוספת תשלום בשכר החודשי . ( זו אגב אופציה שבוחרים בה עובדים שרוצים וזקוקים לתוספת בשכר . כלומר אם עובד רוצה לעבוד בכל ימי שישי הוא מבקש ויכול להיות משובץ ). אופציה שניה היא לעבוד ביום שישי ולקבל יום אחר במקומו באמצע השבוע ( לעובד אין אפשרות לבחור את יום השישי וגם לא את היום החלופי באמצע השבוע . כאמור זה הדברים נקבעים לפי צרכי המערכת ואציין כי כל עובד עושה  בחובה תורנות לפחות פעם בחודש באופציה זו  ) ,הזכות לניצול היום החלופי היא עד כ1/2 שנה מיום השישי שבו עבד , אחר כך נמחקת הזכות ליום חלופי. האופציה השניה היא בעייתית ובגללה אני פונה אליכם . למעשה ביום שישי התקן לעבודה הוא אינו 8 שעות כמו ביוםעבודה רגיל אלא כחמש וחצי שעות כמדומני. המערכת דורשת מאיתנו העובדים להשלים את השעות החסרות עבור כל יום חלופי שקיבלנו  וקיימת אפשרות שלא יתקבל יום חלופי באותו חודש   ( יתר על כן עובד עד גיל 55 משלים על יום כזה שעה ו 25 ד' ועובד מעל  55 משלים 3 שעות כי  יש להם הטבה בשעות עבודה חודשיות ) . השלמה היא ברמה חודשית ויתכן מצב שעובד  יקבל 2 או יותר ימים חלופיים באותו חודש מה שמחמיר את הבעיה  כפי שאפרטי להלן  : במהלך החודש העובדים מתבקשים לעבוד  שעות נוספות  ללא קשר לימי השישי בגלל עומסי עבודה  ( ואגב לא מעט שעות נוספות  , אציין שיש לוח שיבוץ עבודה וכל עובד יודע את שעות העבודה והמשמרות שלו כולל שעות נוספות למשך החודש ) עקרונית אין בעיה של השלמת שעות החוסר עבור היום החלופי . אבל כאשר מבקשים מאיתנו לעבוד שעות נוספות שעליהם משלמים לנו לפי 125% או אפילו 150% ואחר כך גורעים משעות אלו את השעות החסרות בגין הימים החלופיים הרי שיש פה בפועל פגיעה בתשלום עבור השעות הנוספות ( הרי כפי שציינתי ולרוב  אין חוסר בשעות יתר על כן המערכת מאפשרת למי שלא היו שעות נוספות להיות בחוסר עד 3 שעות נוספות , מעבר ל 3 שעות חוסר של עובד במהלך חודש נגרע לו חצי יום חופש ממכסת ימי החופש השנתי ) . ואני תוהה  האם אין פה בעיה  של חוקיות בהפחתת שעות נוספות  שהתשלום עליהם הוא מעל 100% ? האם למעביד מותר לעשות זאת ? והרי הוא עושה זאת לאורך שנים לעשרות ומאות עובדים .  אודה על האמת שיש לי חשש לפנות למעביד .  אשמח מאוד לקבלת מענה , וכיצד עלי לפעול

תשלום שעות נוספות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/01/17
שלום רב
קשה לענות בלי לראות את הסכם ההעסקה תלושי השכר ודוח הנוכחות אבל על פניו זה לא תקין- אין כזה דבר לא לשלם בעבור שעות נוספות וזה שבסופו של יום ייתכן מצב בו נמחקים הימים אינו תקין. 
ישנה אפשרות להמיר תשלום שעות נוספות במנוחה בחלק מהתחומים ובתנאים מסוימים אבל יש לזה חישוב אחר לא של שעה תמורת שעה ויש לבחון לעומק האם אתם נכנסים לתנאים אלה ועל פניו נראה כי גם כאן הנעשה אינו תקין

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום ימי חופש ומחלה

לימור גביש 11/01/17
שלום אני עובדת בגן פרטי כסייעת 5 ימים בשבוע כל יום 9 שעות . כאשר אני לוקחת יום חופש או ביום מחחה המעבידה משלמת לי 8 שעות ולא 9 שעות. וגם בתלוש כתוב שאני עובדת משרה של 8 שעות .  האם זה חוקי ? או שעל המעבידה לשלם לי 9 שעות . 
תודה לימור

תשלום יום חופש ומחלה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 11/01/17
לימור שלום,
באשר לחופשה - אם את עובדת במשכורת חודשית, המעסיקה צריכה לשלם לך את שכרך הרגיל.
אם את עובדת במשכורת שעתית, ערך יום החופשה יהיה שווה לערך השכר היומי שמתקבל ממומצע 3 החודשים שקדמו ליציאתך לחופשה.

באשר למחלה - גובה דמי המחלה הוא שכר העבודה הרגיל.
לכן, נראה כי המעסיקה נוהגת שלא כדין ועלייך לקבל דמי מחלה עבור 9 שעות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין ללא הפרשה לקרן פנסיה מצד המעסיק

מיקי 11/01/17
מה קורה אם עובד מפוטר מעבודתו לאחר חודשיים והמעסיק לא הפריש עבורו לקרן פנסיה או קופת גמל. האם במקרה זה ניתן לא לתת לעובד את טופס 161 או המעסיק חייב לתת לו את טופס 161 בכל מקרה.

ראה תשובתי לשאלתך מאתמול

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 11/01/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי הודעה מוקדמת

ליאור 11/01/17
שלום, פוטרתי מהעבודה והחליטו לא להמשיך את העסקה שלי ולשלם לי ימי הודעה מוקדמת.
לטענת החברה משלמים לי 22 ימים לפי ממוצע שנתי של המשמרות שעשיתי.
לפי מה שאני מכיר אמורים לשלם לי 22 משמרות.
מה נכון מבין השתיים?
תגובת החברה:
"הממוצע השנתי כולל בתוכו שעות עבודה, שעות מחלה ושעות חופשה – כלומר כל מה שבגינו אתה מקבל שכר עבודה.אם היית ממשיך לעבוד, היית עובד 3-4 משמרות בשבוע כפי שעבדת עד היום והיית מקבל שכר בהתאם."

כיצד משלמים חלף הודעה מוקדמת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 11/01/17
ליאור שלום,
ימי ההודעה המוקדמת הם ימים קלנדריים, כלומר ימי לוח הכוללים שישי-שבת וימים בהם אתה לא מוצב למשמרת.
אם היית עובד בימי ההודעה המוקדמת, המעסיק צודק שהיית מקבל תשלום עבור הימים בהם היית עובד לפי המשמרות שנקבעו לך.

לכן, במקרה הזה נראה שהמעסיק בא לקראת ושילם יותר משהוא מחוייב על פי חוק.

לרשותך בכל שאלה נוספת,


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דיני עבודה מול רשויות מקומיות

טירנית 10/01/17
שלום רב
אשמח אם תפנו אותי לעו"ד שמתמצא בדיני עבודה,אבלשיש לו נסיון מול רשויות נקו עות.
מדובר על סייעת מול רשות מקומית . 
תודה

המלצה על עו"ד

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 11/01/17
טירנית שלום,
הפורום מנוהל ע"י 3 עו"ד שעוסקות בדיני עבודה. לכן, איננו ממליצות כאן על עו"ד אחרים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן