פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
כניסת ושימוש בעל הדירה ללא רשות
תודה
כניסת ושימוש בעל הדירה ללא רשות
נהוג שבעל דירה נכנס לדירה מושכרת רק לאחר תיאום מראש עם השוכרים או לאחר קבלת אישורם כאשר אינם נמצאים בבית.
ראשית, הבהר לו כי התנהגותו אינה מקובלת.
שנית, אם אתה שוכר את הדירה ביחד ו/או לחוד עם השותפה, והשותפה סיימה את תקופת השכירות ואין היא מתגוררת יותר בחדרה ונתנה הסכמתה להכנסת הרהיטים, לטעמי אין באפשרותך למנוע את הכנסת הרהיטים כל עוד מדובר בחדר שאינו בשימושך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סיום חוזה שכירות
בגלל שהייתה תקופה שהמערכת הסולרית בבניין הייתה מקולקלת ולא היו מים חמים (רק עם הדלקת הדוד) וכן הבניין מאוד מלוכלך,השוכרים לא מוכנים לשלם את דמי וועד הבית. למרות שבחוזה השכירות מצוין כי בנוסף לשכירות הם אמורים לשלם 100 שח לחודש בגין וועד הבית.
נושא המים החמים טופל אולם עדיין לא מנקים את הבניין באופן מסודר.
יש אצלי צ'ק פתוח של הדיירים לפקודת ועד הבית.
האם הם צודקים בכך שאינם מוכנים לשלם לועד הבניין בגלל שהבניין מלוכלך??
האם אני יכולה מבחינה חוקית להשתמש בצ'ק שנשאר אצלי כדי לשלם לוועד הבית.
תודה
תשובה
דמי היוון – שאלה ממש לא קלה
מפעילת התחנה הקימה תחנה ל-18 שנה אך נאלצה לשלם למנהל בגין המשבצת דמי היוון ל-49 שנה.
השאלה - האם מפעילת התחנה זכאית להחזר יחסי של דמי ההיוון מהמושב ???
הבהרה
המנהל = מנהל מקרקעי ישראל
המושב ימשיך להנות מדמי היוון למשך 49 שנה בעוד התקופה של מפעילת התחנה במקום זה בסך הכל 18 שנים.
האם יש פס"ד שפוסק לטובת מפעילת התחנה ומקנה לה זכות לקבל את דמי ההיוון שהיא שילמה ביתר ?
פינוי דיירים שוכרים עקב מכירת הנכס
אנחנו נכנסנו לסיטואציה בה אנחנו חייבים למצוא דירה דחוף כי היא התחילה את השיפוץ. בשנים האחרונות גרנו בדירה בלי חוזה, רצינו לדעת כמה זמן אנחנו יכולים חוקית להמשיך לגור שם עד שנמצא פתרון דיור (גרים ביישוב בלי הרבה אופציות, הילדים במסגרות שם), והאם היא יכולה לשפץ גם כשאנחנו עדיין גרים שם? תודה רבה
פינוי דיירים שוכרים עקב מכירת הנכס
ראשית, איני יודעת מהו היקף השיפוץ, ולכן לא בטוח שתוכלו / תרצו להמשיך לגור בבית שעובר שיפוץ.
שנית, האם בעל הדירה המקורי דאג לזכויותיכם כשוכרים אל מול בעל הבית החדשה?
שלישית, האם קיים הסכם כלשהו ביניכם אשר קבוע בו כמה זמן מראש יש לתת הודעה בגין פינוי ?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי הוגנות מצד מוכר דירה
חוסר תום לב ברכישת דירה
לא ברורה שאלתך.
האם את הדירה שרכשתם החלטתם להשכיר והשוכרת גם קנתה אותה?
בברכה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב
אני קונה דירה, לפי הנסח רשום 100 מ"ר ולדירה מוצמד חניה, קרקע, ועוד, ולכל הצמדה את המידות שלה, העניין הוא שנאמר לי זה 190 מ"ר, אבל בנסח רשום השטח בפועל 100 מ"ר, זה הגיוני ? או שבשטח מבחינת ארנונה השטח גדול כמו שאמרו לי 190 מ"ר ?
הבדל בין שטח בית בטאבו וחשבון הארנונה
כנראה שנאמר לך 190 מ"ר כשטח הכולל את הקרקע הצמודה.
בקשי לקבל חשבון ארנונה מהמוכרים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ייפוי כוח
בעסקה מול עו"ד שאני בא מטעם ההקונה הייפוי כח של הקונה אמור להשאר אצלי על מנת למחוק או לבטל הערת אזהרה אם יש צורך, משום מה הוא רוצה מתעקש שיופי הכח ישאר אצלו ומן הסתם הריני בא מטעם הקונה וכל הערה שנצטרך לבטל תהיה של הקונה, לרוב פעלתי כך שזה נשאר אצל בא כוח מטעם הקונה.
אודה לייעוץ.
מי שומר בנאמנות את יפוי הכוח לביטול הערת אזהרה?
בעסקת מכר נהוג כי יפוי הכוח לביטול הערת האזהרה נותר בנאמנות בידי עוה"ד של המוכר.
הסיבה היא פשוטה, הערת האזהרה לטובת הקונה נרשמת על הבעלות של המוכר בדירה, ועל כן, אם הקונה יפר את החוזה הפרה יסודית, יוכל ב"כ המוכר להשתמש ביפוי הכוח למחיקת הערת האזהרה.
יפוי הכוח לביטול הערת האזהרה נמסר לב"כ הקונה במועד מסירת החזקה בדירה והעברת יתר מסמכי העברת הזכויות מהמוכר לקונה.
בברכה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בניין הרשום כ"חברה בע"מ"- מעין "מושע
רציתי לשאול האם בניין הרשום כחברה בע"מואשר כל דייריו הם "חוכרים"- שונה במשהו מבניין משותף רגיל.
האם לועד הבית בסוג בניין כזה- יש משמעות אחרתמאשר בבניין רגיל?
האם לחברת ניהול- אשר "מנהלת" את הבית- גובה דמי ועד- יש אילו שהן זכויות?
האם האיש העומד בראש החברה "המנהלת" את הבית ואליו פונים כל ילדי הגן- סליחה- הדיירים-- כמו אל גננת, והוא נוזף עליהם מלשינים הילדים החנונים- הוא פונקציה כלשהי?
יש לציין כי אותה גננת נקטה לשון של איום כלפי אחד הילדים.
תודה על תשובה מושכלת.(היתה שואה, יש איראן, מלא בעיות- במה אנשים מתעסקים).
שאלת הבהרה
האם הכוונה כי הבנין רשום בטאבו בבעלות חברה בע"מ והדיירים הם חוכרים לדורות?
בעיקרון, לא אמור להיות הבדל מבניין אחר המנוהל על ידי ועד בית או חברת ניהול.
כמו כן, כדאי לעיין בתקנון הבית המשותף לצורך בדיקת קיום הוראות בעניין חברת ניהול או חלוקת תשלום דמי ועד הבית.
בברכה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם זו דירת מגורים מזכה ??
מכרתי את הדירה, ויש לי שתי דירות נוספות - האם יש לי פטור ממס שבח על המכירה של הדירה הספציפית הזאת ?
ודבר נוסף - מה בכלל ההגדרה של דירת מגורים מזכה ולפי איזה חוק וסעיף ?
מהי דירת מגורים מזכה?
צר לי אך לא הבנתי את שאלתך, וחסרים בה נתונים.
אם מכרת כבר את הדירה הספציפית? האם אתה שואל בדיעבד אם הגיע לך פטור ממס שבח?
ההגדרה לדירת מגורים מזכה קיימת בחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), תשכ"ג- 1963 וכדלקמן:
דירת מגורים מזכה" – דירת מגורים ששימשה בעיקרה למגורים לפחות באחת משתי התקופות שלהלן:(1) ארבע חמישיות מהתקופה שבשלה מחושב השבח;(2) ארבע השנים שקדמו למכירתה;
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קנטרנות
לא מיני ולא מקצתיי- בעלי המקצוע לא נגעו ולא פגעו בכלום.
איך עליי לנער מעליי הודעה קנטרנית המספרת לי שעליי לשלם
תודה על תשובה עניינית
השכן טוען שהשיפוץ שעשיתי בדירה גרם לו נזק
ניתן להשיב במכתב בליווי חוות דעת של בעלי המקצוע המעיד כי לא נגרם שום נזק.
פנה בנוסף גם לפורום דיני נזיקין.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ויתור על אחריות קבלן
האם מכירת דירת קבלן לצד ג' מבטלת התחייבויות הקבלן?
על פניו, העברת הדירה לא גורעת מהתחייבויותיו של הקבלן לתיקון ליקויים על פי חוק המכר (דירות).
חוק המכר (דירות) המסדיר את העניין הינו חוק קוגנטי, דהיינו לא ניתן להתנות עליו בחוזה.
יחד עם זאת, יש לקרוא בעיון את הסכם המכר עליו חתמת על מנת לענות באופן מלא על שאלתך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכישת דירה באריאל
אריאל נחשבת אדמה בשטחים, מה קורה שמה מבחינת אדמה? הבנתי שהאדמות שמה הם אדמות מנהל, כמה צריך לשלם דמי היוון ל49 שנים?
תודה
היכן רשומות זכויות בדירה הממוקמת באריאל?
ניתן לפנות לרשות מקרקעי ישראל, המינהל האזרחי- אזור יהודה ושומרון
ת.ד. 43
בית- אל ולברר את כל הנתונים.
כמו כן, מוכר דירה צריך להציג לך אישור זכויות מהמנהל המעיד כי הזכויות בדירה אכן שייכות לו.
גובה תשלום דמי היוון- יש לבדוק מול המנהל
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה
כל התמורה שולמה
וקבלתי החזקה
מתברר שהעו"ד לא העביר הדירה בטאבו על שמי
כרגע יש רק הערת אזהרה ומשכון לבנק למשכנתאות
העו"ד לא מוכן להעביר בטאבו
ווטוען שכבר לא עובד בזה
המוכר לא מוכן לחתום על שום מסמך כולל לא על שטרי מכר, כי טוען שכבר חתם לפני שנים ולא זוכר כלום.
איך אני יכול להעביר בטאבו על שמי
ללא מסמכים עדכניים?
י לי רק העתקים של מסמכים שקבל התמורה
כולל אישור מעו"ד לבנק למשכנאתות.
עוה"ד לא מוכן לסיים את רישום הזכויות על שמי בדירה
אני מציעה לך לפנות במכתב רשמי לעוה"ד בדרישה שישלים את רישום הזכויות על שמך כפי שמתחייב ממנו מכוח יפוי הכוח שקיבל ממך בעת ביצוע העסקה.
יתר על כן, בד"כ המוכר מתחייב בהסכם המכר לחתום על כל מסמך שיידרש לצורך העברת הזכויות על שם הרוכש.
אם הוא מסרב לחתום, ניתן לפנות אליו במכתב דרישה רשמי להשלים את התחייבויותיו על פי הסכם המכר.
בהצלחה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח
עברו חודשיים המחוזה ולא קבלנו עדיין שומה בגללה עיכובים ברשות המיסים עש שהעסקה עברה אצלם היו חסרים המון אישורים כי המוכר זה עמותה
מה לעשות?
חתמתי על חוזה אך טרם קיבלתי שומת מס שבח
בעיקרון, רשות המיסים יכולה גם לעכב עד 8 חודשים
פנה במכתב דרישה רשמי לרשות המיסים או גש לשם.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פינוי מושכר
השוכר הפר חוזה בשמוש פלילי בדירה ואף לא שלם חשבונות.
הוא כרגע במעצר עד תום ההליכים ואח"כ יכנס לכלא לזמן ממושך ללא ספק.
הוא אמר לי בטלפון שאשכיר הדירה לאחר.
אבל אין לי מסמך ותעוד לזה
מותר לי לפנות החפצים מהדירה ולהשכירה?
פני בבקשה לפורום הפלילי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שמוש פלילי במקרקעין
התברר שעשו בדירה שמוש פלילי והמשטרה מצאה שם מעבדת סמים.
גם הפרו חוזה
גם גרמו נזקים ממשיים לדירה (זרקו רהיטים פרקו צנרת לחממות שלהם)
וגם בחוזה כתוב שישלמו לכל התקופה גם אם יעזבו.
יש לי צ'קים של השוכרים
אבל הם עצורים
האם להפקיד הצקים / לתבוע אותם בגין נזקי?
בנוסף איך אנשים בכלא ישלמו לי כשאין להם כלל רכוש והם לא עובדים ולא מתפרנסים
פני בבקשה לפורום הפלילי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יחידת דיור
פיצול דירה לצורך מגורי קרוב משפחה
פיצול הוא הפיכת יחידה אחת למספר יחידות דיור עצמאיות (שלכל אחת מהם מטבח).
לצורך ביצוע פיצול כדין נדרש היתר בנייה.
כאשר הפיצול הוא לצורכי מגורי בין משפחה מדרגה ראשונה ושגודל הדירה אינו עולה על 140 מ"ר, קיים פטור מהיטל השבחה.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התייעצות
להוריי יש בית קרקע עם שטח גינה, הם רכשו את הבית לפני 25 שנים.
ועדה מקומית לתכנון ובניה טוענת שחלק מהשטח מסביב לבית הם שטח ציבורי (הועדה שלחו מכתב ראשון בעניין לפני חודשיים בערך). יש לציין שההורים שלי קנו ככה את הבית עם חומות וגדרות ולא הם אלה שבנו חומות או גידרו את השטח, זה מה שהוצג להם ברכישת הבית.
מה אפשר לטעון?
יש התיישנות?
פניית הוועדה המקומית בדבר גידור שטח ציבורי
אני מציעה לבדוק את תשריט הנכס בטאבו, בעירייה, וככל שיש תשריט/ מצג בהסכם המכר לפני 25 שנים- לבחון גם אותו.
לאור העובדה שמדובר בעניין פרטני, אני מציעה לך לפנות לעורך דין על מנת שיסייע לך להגיב לטענות הוועדה המקומית.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה שכירות ללא עורך דין
האם אפשר לעשות חוזה שכירות, וששני הצדדים יחתמו עליו, ללא עורך דין? האם זה תקף חוקתית למעמד של בית משפט אם חלילא מישהו ירצה לתבוע משהו?
עריכת הסכם שכירות ללא עורך דין
באפשרות שני צדדים לחתום על הסכם שכירות ויהיה לכך תוקף משפטי.
יחד עם זאת, מומלץ מאוד לפנות לעורך דין לקבלת ייעוץ משפטי בטרם חתימת ההסכם שיסייע לכם לנסח את ההסכם לעמוד על זכויותיהם ולדאוג לערבויות מתאימות, על מנת למנוע מחלוקות בעתיד.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה
ואם חלפו חודשיים + ולא קבלת טופס תשלום מרשות המיסים יצבור ריבית?
מועד לתשלום מס רכישה
המועד לתשלום מס רכישה הוא תוך 60 יום מחתימת הסכם המכר.
רשות המיסים לא מחויבת להמציא שובר לתשלום. אם השובר לא התקבל- יש לפנות לרשויות המס על מנת לקבלו (ניתן לפנות גם פיזית).
מעבר ל- 60 יום, סכום מס הרכישה יצבור הצמדה, ריבית וקנסות.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצול דירה חוקי בטאבו
אמא שלי ודודה שלי מעוניינות לרכוש דירה גדולה ולפצל אותה לשתי יחידות דיור למגורים עבורן. (כולל מטבח בנפרד, הכל בנפרד). הפיצול הוא לא למטרת השכרה. איפה אני בכלל מתחילה לבדוק אם זה חוקי או לא, האם מול משרד הבינוי והשיכון, העירייה? איפה בעירייה בודקים את זה? מי הפונקציה שנותנת תשובות חד משמעיות לגבי הדבר הזה?תודה רבה! :)
כיצד ניתן לפצל דירת מגורים בהיתר?
פונים לרשות המקומית למחלקת ההנדסה- פיקוח על הבניה
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השכרת דירה
החוזה נעשה עי עוד לפני 4 שנים,כעת השוכרים מתחלפים ופניתי לעוד שוב לשם כך,הוא ביקש לערוך חוזה שכירות חדש בסכום של חצי שכדחודשי.
יש חוזה קייים ששילמתי עבורו לפני מס שנים,האם אין אפשרות מבחינתו להשתמש באותו חוזה רק להחילף את שמות השוכרים?
בתשלום מופחת
תודה
עורך דין לצורך הסכם שכירות
כל עורך דין רשאי לתמחר את שכר טרחתו לפי ראות עיניו.
נראה כי דרישתו של עורך הדין היא לגיטימית (חצי חודש שכירות הוא שכר טרחה הוגן בהחלט).
עורך דין לא רק "מחליף את השמות", אלא מעדכן את החוזה, בוחן את הוראותיו, קובע פגישה בנוכחות הצדדים, דואג להחתמת הערבים, מעדכן את הצדדים בחובות ובזכויות עפ"י ההסכם וכו' ויש חשיבות רבה לעורך דין בעריכת הסכמי נדל"ן, לרבות הסכמי שכירות.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היטל השבחה לרשות המקומית ללא תנאים מכירה או בניה
הזמנת שומת היטל השבחה
מועד תשלום היטל ההשבחה הינו בעת מכירת הנכס או מימוש הזכויות, ולכן הוועדה המקומית מאפשרת הזמנת שמאי בסמוך למועדים אלו.
באפשרותך להגיש בקשה לוועדה לתכנון ובנייה לקבלת חוות דעת שמאי, בטרם נחתם הסכם מכר.
בברכה,
יפית יוחפז, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בקשר להפסקת שכירות
אני משכיר דירה ולפני זמן לא רב כחודש לאחר הארכת החוזה, השוכר הודיע לי שברצונו לעזוב.
לפי החוזה הוא יכול לעשות כך אם יביא דייר חלופי באותם תנאים ולשביעות רצוני.
יש בידי צ'קים שלו לעוד כשנה וכן צ'ק בטחון לפקודתי. האם הוא יכול לעזוב חד צדדית גם אם לא נמצא דייר חלופי לשביעות רצוני והאם אני יכול להמשיך להפקיד את הצ'קים שלו, האם מותר לו לבטל צ'ק ? ומה אני יכול עוד לעשות אם זה מה שקורה ?
תודה
עודד
הפסקת שכירות
יש לפעול בהתאם להוראות הסכם השכירות.
ביטול שיק היא עבירה פלילית, ולכן אסור לשוכר לעשות כן. ככל שהשוכר יבטל את השיקים- באפשרותך להגישם לביצוע להוצאה לפועל, וכן להפעיל את הערבויות שנמצאות בידיך.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת דירה במתנה
2. במידה והדירת מתנה נמכרת האם מכירת הדירה שלי ורכישת אחרת פוטרת אותי מהגדלת מס שבח ורכישה(במקרה של שתי דירות)?
מכירת דירה במתנה
לגבי שאלתך הראשונה- קיימת תקופת צינון של 4 שנים אם מקבל המתנה לא גר בדירה ו- 3 שנים אם מקבל המתנה גר בדירה.
שאלתך השנייה לא ברורה לי.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




