פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

כניסת ושימוש בעל הדירה ללא רשות

עידו 19/08/15
אתמול בערב נכנס בעל הדירה שלי ללא רשות או הודעה לדירה ומילא את החדר החצי ריק של השותפה שלי (שהעבירה חלק מהרכוש שלה לדירה החדשה שלה אך עדיין חתומה ומשלמת עד סוף החודש) ברהיטים שלו. הוא מסרב להוציא אותם. מה האפשרויות שלי?



תודה

כניסת ושימוש בעל הדירה ללא רשות

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/08/15
עידו שלום,



נהוג שבעל דירה נכנס לדירה מושכרת רק לאחר תיאום מראש עם השוכרים או לאחר קבלת אישורם כאשר אינם נמצאים בבית.



ראשית, הבהר לו כי התנהגותו אינה מקובלת.

שנית, אם אתה שוכר את הדירה ביחד ו/או לחוד עם השותפה, והשותפה סיימה את תקופת השכירות ואין היא מתגוררת יותר בחדרה ונתנה הסכמתה להכנסת הרהיטים, לטעמי אין באפשרותך למנוע את הכנסת הרהיטים כל עוד מדובר בחדר שאינו בשימושך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיום חוזה שכירות

נועה 19/08/15
הדירה שלי מושכרת וחוזה השכירות מסתיים בימים הקרובים.

בגלל שהייתה תקופה שהמערכת הסולרית בבניין הייתה מקולקלת ולא היו מים חמים (רק עם הדלקת הדוד) וכן הבניין מאוד מלוכלך,השוכרים לא מוכנים לשלם את דמי וועד הבית. למרות שבחוזה השכירות מצוין כי בנוסף לשכירות הם אמורים לשלם 100 שח לחודש בגין וועד הבית.

נושא המים החמים טופל אולם עדיין לא מנקים את הבניין באופן מסודר.

יש אצלי צ'ק פתוח של הדיירים לפקודת ועד הבית.

האם הם צודקים בכך שאינם מוכנים לשלם לועד הבניין בגלל שהבניין מלוכלך??

האם אני יכולה מבחינה חוקית להשתמש בצ'ק שנשאר אצלי כדי לשלם לוועד הבית.

תודה

תשובה

נועה 30/08/15
אבקש תשובה  ממש דחוף לי

דמי היוון – שאלה ממש לא קלה

שלמה 19/08/15
במושב של ממ"י המנהל הקצה משבצת להקמת תחנת דלק.

מפעילת התחנה הקימה תחנה ל-18 שנה אך נאלצה לשלם למנהל בגין המשבצת דמי היוון ל-49 שנה.

השאלה - האם מפעילת התחנה זכאית להחזר יחסי של דמי ההיוון מהמושב ???

 

הבהרה

ש 19/08/15

המנהל = מנהל מקרקעי ישראל


המושב ימשיך להנות מדמי היוון למשך 49 שנה בעוד התקופה של מפעילת התחנה במקום זה בסך הכל 18 שנים.


האם יש פס"ד שפוסק לטובת מפעילת התחנה ומקנה לה זכות לקבל את דמי ההיוון שהיא שילמה ביתר ?

פינוי דיירים שוכרים עקב מכירת הנכס

גלית 18/08/15
אנחנו שוכרים בית כחמש שנים, לפני שבועיים קיבלנו הודעה מבעל הדירה שהוא מכר את הנכס, וכי הקונה מעוניינת המשיך להשכיר לנו יחידה. לאחר שיחה עם הקונה התברר לנו שהיא מתכוונת לערוך שיפוץ מקיף בבית ומתכננת לבנות יחידת דיור שאינה מתאימה לצרכינו.

אנחנו  נכנסנו לסיטואציה בה אנחנו חייבים למצוא דירה דחוף כי היא התחילה את השיפוץ. בשנים האחרונות גרנו בדירה בלי חוזה, רצינו לדעת כמה זמן אנחנו יכולים חוקית להמשיך לגור שם עד שנמצא פתרון דיור (גרים ביישוב בלי הרבה אופציות, הילדים במסגרות שם), והאם היא יכולה לשפץ גם כשאנחנו עדיין גרים שם? תודה רבה

פינוי דיירים שוכרים עקב מכירת הנכס

עו"ד ענת קציר מנהלת 23/08/15
גלית שלום,



ראשית, איני יודעת מהו היקף השיפוץ, ולכן לא בטוח שתוכלו / תרצו להמשיך לגור בבית שעובר שיפוץ.

שנית, האם בעל הדירה המקורי דאג לזכויותיכם כשוכרים אל מול בעל הבית החדשה?

שלישית, האם קיים הסכם כלשהו ביניכם אשר קבוע בו כמה זמן מראש יש לתת הודעה בגין פינוי ?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי הוגנות מצד מוכר דירה

ezi 18/08/15
שלום רב,קנינו דירה שרצינו להתגורר בה ובסופו של בר החלטנו להשכיר. בעלת הדירה שרכשה דירה חדשה רוצה לשמור לעצמה את האופצייה לשכור מאיתנו את הדירה במידה ודירתה החדשה לא תהיה מוכנה בזמן. מצד שני היא לא מוכנה לחתום על חוזה שכירות וגם לא מוכנה שנכניס שוכרים פוטנציאליים לראות את הדירה. כך שאיננו יכולים להשכיר אותה כעת. הדירה אמורה להתפנות ב 1/10/15 גם כשניסיתי למצא פשרה של שכירות לחודש במחיר רגיל היא לא הסכימה להתחייב לכלום ואמרה שהיא מבינה שאנחנו עלולים להיתקע עם משכנתא ללא שכירות אבל היא דואגת לעצמה...למעט העובדה שזו ניבזות האם ניתן להכריח אותה להכניס שוכרים פוטנציאליים או לתבוע אותה על נזק?תודה רבה

חוסר תום לב ברכישת דירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 23/08/15
שלום רב,



לא ברורה שאלתך.

האם את הדירה שרכשתם החלטתם להשכיר והשוכרת גם קנתה אותה?



בברכה

ענת קציר, עו"ד

 מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב

בת 18/08/15
שלום



אני קונה דירה, לפי הנסח רשום 100 מ"ר ולדירה מוצמד חניה, קרקע, ועוד, ולכל הצמדה את המידות שלה, העניין הוא שנאמר לי זה 190 מ"ר, אבל בנסח רשום השטח בפועל 100 מ"ר, זה הגיוני ? או שבשטח מבחינת ארנונה השטח גדול כמו שאמרו לי 190 מ"ר ?

הבדל בין שטח בית בטאבו וחשבון הארנונה

עו"ד ענת קציר מנהלת 23/08/15
שלום רב,



כנראה שנאמר לך 190 מ"ר כשטח הכולל את הקרקע הצמודה.

בקשי לקבל חשבון ארנונה מהמוכרים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ייפוי כוח

בן 18/08/15
שלום,

בעסקה מול עו"ד שאני בא מטעם ההקונה הייפוי כח של הקונה אמור להשאר אצלי על מנת למחוק או לבטל הערת אזהרה אם יש צורך, משום מה הוא רוצה מתעקש שיופי הכח ישאר אצלו ומן הסתם הריני בא מטעם הקונה וכל הערה שנצטרך לבטל תהיה של הקונה, לרוב פעלתי כך שזה נשאר אצל בא כוח מטעם הקונה.

אודה לייעוץ.

מי שומר בנאמנות את יפוי הכוח לביטול הערת אזהרה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/08/15
בן שלום,



בעסקת מכר נהוג כי יפוי הכוח לביטול הערת האזהרה נותר בנאמנות בידי עוה"ד של המוכר.

הסיבה היא פשוטה, הערת האזהרה לטובת הקונה נרשמת על הבעלות של המוכר בדירה, ועל כן, אם הקונה יפר את החוזה הפרה יסודית, יוכל ב"כ המוכר להשתמש ביפוי הכוח למחיקת הערת האזהרה.

יפוי הכוח לביטול הערת האזהרה נמסר לב"כ הקונה במועד מסירת החזקה בדירה והעברת יתר מסמכי העברת הזכויות מהמוכר לקונה.



בברכה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בניין הרשום כ"חברה בע"מ"- מעין "מושע

מושע 17/08/15
שלום רב

רציתי לשאול האם בניין הרשום כחברה בע"מואשר כל דייריו הם "חוכרים"- שונה במשהו מבניין משותף רגיל.

האם לועד הבית בסוג בניין כזה- יש משמעות אחרתמאשר בבניין רגיל?

האם לחברת ניהול- אשר "מנהלת" את הבית- גובה דמי ועד- יש אילו שהן זכויות?

האם האיש העומד בראש החברה "המנהלת" את הבית ואליו פונים כל ילדי הגן- סליחה- הדיירים-- כמו אל גננת, והוא נוזף  עליהם מלשינים הילדים החנונים- הוא פונקציה כלשהי?

יש לציין כי אותה גננת נקטה לשון של איום כלפי אחד הילדים.

תודה על תשובה מושכלת.(היתה שואה, יש איראן, מלא בעיות- במה אנשים מתעסקים).

שאלת הבהרה

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/08/15
שלום רב,



האם הכוונה כי הבנין רשום בטאבו בבעלות חברה בע"מ והדיירים הם חוכרים לדורות?

בעיקרון, לא אמור להיות הבדל מבניין אחר המנוהל על ידי ועד בית או חברת ניהול.

כמו כן, כדאי לעיין בתקנון הבית המשותף לצורך בדיקת קיום הוראות בעניין חברת ניהול או חלוקת תשלום דמי ועד הבית.



בברכה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם זו דירת מגורים מזכה ??

אריאל 17/08/15
רכשתי דירת מגורים בשנת 1997.

מכרתי את הדירה, ויש לי שתי דירות נוספות - האם יש לי פטור ממס שבח על המכירה של הדירה הספציפית הזאת ?

ודבר נוסף - מה בכלל ההגדרה של דירת מגורים מזכה ולפי איזה חוק וסעיף ?

מהי דירת מגורים מזכה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/08/15
אריאל שלום,



צר לי אך לא הבנתי את שאלתך, וחסרים בה נתונים.

אם מכרת כבר את הדירה הספציפית? האם אתה שואל בדיעבד אם הגיע לך פטור ממס שבח?



ההגדרה לדירת מגורים מזכה קיימת בחוק מיסוי מקרקעין  (שבח ורכישה), תשכ"ג- 1963 וכדלקמן:



דירת מגורים מזכה" – דירת מגורים ששימשה בעיקרה למגורים לפחות באחת משתי התקופות שלהלן:(1)   ארבע חמישיות מהתקופה שבשלה מחושב השבח;(2)   ארבע השנים שקדמו למכירתה;



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין




הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קנטרנות

רמי 17/08/15
בית עם שכנים קנטרניים טוען ששיפוצים שנעשו גרמו "נזק" לדירה שמתחת.



לא מיני ולא מקצתיי- בעלי המקצוע לא נגעו ולא פגעו בכלום.

איך עליי לנער מעליי הודעה קנטרנית  המספרת לי שעליי לשלם

תודה על תשובה עניינית

השכן טוען שהשיפוץ שעשיתי בדירה גרם לו נזק

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/08/15
רמי שלום,



ניתן להשיב במכתב בליווי חוות דעת של בעלי המקצוע המעיד כי לא נגרם שום נזק.

פנה בנוסף גם לפורום דיני נזיקין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ויתור על אחריות קבלן

יוני 17/08/15
האם העברת זכויות בדירה לצד ג' מבטלת את האחריות הקבלן לתיקון ליקויים? החוזה בין הקבלן לרוכשים נחתם ב2010 .האם יש תוקף לויתור על אחריות קבלן שמתבקש על ידי החברה המשכנת כתנאי למתן הפניה למנהל?

האם מכירת דירת קבלן לצד ג' מבטלת התחייבויות הקבלן?

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/08/15
יוני שלום,



על פניו, העברת הדירה לא גורעת מהתחייבויותיו של הקבלן לתיקון ליקויים על פי חוק המכר (דירות).

חוק המכר (דירות) המסדיר את העניין הינו חוק קוגנטי, דהיינו לא ניתן להתנות עליו בחוזה.

יחד עם זאת, יש לקרוא בעיון את הסכם המכר עליו חתמת על מנת לענות באופן מלא על שאלתך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת דירה באריאל

מוטי 17/08/15
איך אני בודק אם האדם שמציג את עצמו כבעל דירה באריאל אכן הבעלים של הדירה?

אריאל נחשבת אדמה בשטחים, מה קורה שמה מבחינת אדמה? הבנתי שהאדמות שמה הם אדמות מנהל, כמה צריך לשלם דמי היוון ל49 שנים?
תודה

היכן רשומות זכויות בדירה הממוקמת באריאל?

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/08/15
מוטי שלום,



ניתן לפנות לרשות מקרקעי ישראל, המינהל האזרחי- אזור יהודה ושומרון
ת.ד. 43
בית- אל ולברר את כל הנתונים.

כמו כן, מוכר דירה צריך להציג לך אישור זכויות מהמנהל המעיד כי הזכויות בדירה אכן שייכות לו.

גובה תשלום דמי היוון- יש לבדוק מול המנהל



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה

אולג 17/08/15
קניתי דירה לפני 5 שנים

כל התמורה שולמה

וקבלתי החזקה

מתברר שהעו"ד לא העביר הדירה בטאבו על שמי

כרגע יש רק הערת אזהרה ומשכון לבנק למשכנתאות



העו"ד לא מוכן להעביר בטאבו

ווטוען שכבר לא עובד בזה

המוכר לא מוכן לחתום על שום מסמך כולל לא על שטרי מכר, כי טוען שכבר חתם לפני שנים ולא זוכר כלום.

איך אני יכול להעביר בטאבו על שמי

ללא מסמכים עדכניים?

י לי רק העתקים של מסמכים שקבל התמורה

כולל אישור מעו"ד לבנק למשכנאתות.




עוה"ד לא מוכן לסיים את רישום הזכויות על שמי בדירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/08/15
אולג שלום,



אני מציעה לך לפנות במכתב רשמי לעוה"ד בדרישה שישלים את רישום הזכויות על שמך כפי שמתחייב ממנו מכוח יפוי הכוח שקיבל ממך בעת ביצוע העסקה.

יתר על כן, בד"כ המוכר מתחייב בהסכם המכר לחתום על כל מסמך שיידרש לצורך העברת הזכויות על שם הרוכש.

אם הוא מסרב לחתום, ניתן לפנות אליו במכתב דרישה רשמי להשלים את התחייבויותיו על פי הסכם המכר.





בהצלחה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח

עמותה 16/08/15
מה מועד תשלום מס שבח?

עברו חודשיים המחוזה ולא קבלנו עדיין שומה בגללה עיכובים ברשות המיסים עש שהעסקה עברה אצלם היו חסרים המון אישורים כי המוכר זה עמותה

מה לעשות?

חתמתי על חוזה אך טרם קיבלתי שומת מס שבח

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/08/15
שלום רב,



בעיקרון, רשות המיסים יכולה גם לעכב עד 8 חודשים



פנה במכתב דרישה רשמי לרשות המיסים או גש לשם.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פינוי מושכר

שיר 16/08/15
האם מותר לפנות חפצים מדירה

השוכר הפר חוזה בשמוש פלילי בדירה ואף לא שלם חשבונות.

הוא כרגע במעצר עד תום ההליכים ואח"כ יכנס לכלא לזמן ממושך ללא ספק.

הוא אמר לי בטלפון שאשכיר הדירה לאחר.

אבל אין לי מסמך ותעוד לזה

מותר לי לפנות החפצים מהדירה ולהשכירה?

פני בבקשה לפורום הפלילי

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/08/15

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שמוש פלילי במקרקעין

שיר 16/08/15
בדירה שהשכרתי רשום שהדירה למגורים בלבד וזה סעיף .

התברר שעשו בדירה שמוש פלילי והמשטרה מצאה שם מעבדת סמים.

גם הפרו חוזה

גם גרמו נזקים ממשיים לדירה (זרקו רהיטים פרקו צנרת לחממות שלהם)

וגם בחוזה כתוב שישלמו לכל התקופה  גם אם יעזבו.

יש לי צ'קים של השוכרים

אבל הם עצורים

האם  להפקיד הצקים / לתבוע אותם בגין נזקי?

בנוסף איך אנשים בכלא ישלמו לי כשאין להם כלל רכוש והם לא עובדים ולא מתפרנסים


פני בבקשה לפורום הפלילי

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/08/15

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יחידת דיור

נור 16/08/15
שלום רב .. האם יחידת דיור למשפחה מדרגה ראשונה נחשב לפיצול?? ומה הכוונה לקשר פיזי בין הדירות ?!

פיצול דירה לצורך מגורי קרוב משפחה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 16/08/15
שלום,



פיצול הוא הפיכת יחידה אחת למספר יחידות דיור עצמאיות (שלכל אחת מהם מטבח). 



לצורך ביצוע פיצול כדין נדרש היתר בנייה.



כאשר הפיצול הוא לצורכי מגורי בין משפחה מדרגה ראשונה ושגודל הדירה אינו עולה על 140 מ"ר, קיים פטור מהיטל השבחה.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התייעצות

אפרת 15/08/15
שלום.
להוריי יש בית קרקע עם שטח גינה, הם רכשו את הבית לפני 25 שנים.
ועדה מקומית לתכנון ובניה טוענת שחלק מהשטח מסביב לבית הם שטח ציבורי (הועדה שלחו מכתב ראשון בעניין לפני חודשיים בערך). יש לציין שההורים שלי קנו ככה את הבית עם חומות וגדרות ולא הם אלה שבנו חומות או גידרו את השטח, זה מה שהוצג להם ברכישת הבית.
מה אפשר לטעון?
יש התיישנות?

פניית הוועדה המקומית בדבר גידור שטח ציבורי

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 16/08/15
שלום,



אני מציעה לבדוק את תשריט הנכס בטאבו, בעירייה, וככל שיש תשריט/ מצג בהסכם המכר לפני 25 שנים- לבחון גם אותו.



לאור העובדה שמדובר בעניין פרטני, אני מציעה לך לפנות לעורך דין על מנת שיסייע לך להגיב לטענות הוועדה המקומית.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה שכירות ללא עורך דין

מלי 15/08/15
שלום,

האם אפשר לעשות חוזה שכירות, וששני הצדדים יחתמו עליו, ללא עורך דין? האם זה תקף חוקתית למעמד של בית משפט אם חלילא מישהו ירצה לתבוע משהו?

עריכת הסכם שכירות ללא עורך דין

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 16/08/15
שלום,



באפשרות שני צדדים לחתום על הסכם שכירות ויהיה לכך תוקף משפטי.



יחד עם זאת, מומלץ מאוד לפנות לעורך דין לקבלת ייעוץ משפטי בטרם חתימת ההסכם שיסייע לכם לנסח את ההסכם לעמוד על זכויותיהם ולדאוג לערבויות מתאימות, על מנת למנוע מחלוקות בעתיד.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה

אור 15/08/15
כמה זמן אחרי מועד רכישת נכס יש לשלם מס רכישה?

ואם חלפו חודשיים + ולא קבלת טופס תשלום מרשות המיסים יצבור ריבית?

מועד לתשלום מס רכישה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 16/08/15
שלום,



המועד לתשלום מס רכישה הוא תוך 60 יום מחתימת הסכם המכר.



רשות המיסים לא מחויבת להמציא שובר לתשלום. אם השובר לא התקבל- יש לפנות לרשויות המס על מנת לקבלו (ניתן לפנות גם פיזית).

מעבר ל- 60 יום, סכום מס הרכישה יצבור הצמדה, ריבית וקנסות.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצול דירה חוקי בטאבו

JANIS10 15/08/15
היי

אמא שלי ודודה שלי מעוניינות לרכוש דירה גדולה ולפצל אותה לשתי יחידות דיור למגורים עבורן. (כולל מטבח בנפרד, הכל בנפרד). הפיצול הוא לא למטרת השכרה. איפה אני בכלל מתחילה לבדוק אם זה חוקי או לא, האם מול משרד הבינוי והשיכון, העירייה? איפה בעירייה בודקים את זה? מי הפונקציה שנותנת תשובות חד משמעיות לגבי הדבר הזה?תודה רבה! :)

כיצד ניתן לפצל דירת מגורים בהיתר?

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/08/15
שלום רב,



פונים לרשות המקומית למחלקת ההנדסה- פיקוח על הבניה



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השכרת דירה

נננ 15/08/15
ברשותי דירה שאני משכירה.

החוזה נעשה עי עוד לפני 4 שנים,כעת השוכרים מתחלפים ופניתי לעוד שוב לשם כך,הוא ביקש לערוך חוזה שכירות חדש בסכום של חצי שכדחודשי.

יש חוזה קייים ששילמתי עבורו לפני מס שנים,האם אין אפשרות מבחינתו להשתמש באותו חוזה רק להחילף את שמות השוכרים?

בתשלום מופחת

תודה

עורך דין לצורך הסכם שכירות

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 16/08/15
שלום,



כל עורך דין רשאי לתמחר את שכר טרחתו לפי ראות עיניו.



נראה כי דרישתו של עורך הדין היא לגיטימית (חצי חודש שכירות הוא שכר טרחה הוגן בהחלט).



עורך דין לא רק "מחליף את השמות", אלא מעדכן את החוזה, בוחן את הוראותיו, קובע פגישה בנוכחות הצדדים, דואג להחתמת הערבים, מעדכן את הצדדים בחובות ובזכויות עפ"י ההסכם וכו' ויש חשיבות רבה לעורך דין בעריכת הסכמי נדל"ן, לרבות הסכמי שכירות.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היטל השבחה לרשות המקומית ללא תנאים מכירה או בניה

יוסי 14/08/15
שלום  לכם   מבקש לשאול   שווי  או קביעת שומה   של היטל השבחה אפשרי בזמן נתון זה כאשר   אין לי קונה ולא חוזה מכירה וגם לא תוכניות בניה בעתיד  האם ניתן ואפשרי להזמין שמאי מיטעם הועדה  ולשלם אגרה  לקביעת שומה  של היטל השבחה  ללא קשר עם אני מוכר  או בונה  למה מציבים את התנאים הנל  מה הקשר בינהם  תודה

הזמנת שומת היטל השבחה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 16/08/15
שלום,



מועד תשלום היטל ההשבחה הינו בעת מכירת הנכס או מימוש הזכויות, ולכן הוועדה המקומית מאפשרת הזמנת שמאי בסמוך למועדים אלו.



באפשרותך להגיש בקשה לוועדה לתכנון ובנייה לקבלת חוות דעת שמאי, בטרם נחתם הסכם מכר.



בברכה,

יפית יוחפז, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה בקשר להפסקת שכירות

עודד ניר 14/08/15
שלום,

אני משכיר דירה ולפני זמן לא רב כחודש לאחר הארכת החוזה, השוכר הודיע לי שברצונו לעזוב.

לפי החוזה הוא יכול לעשות כך אם יביא דייר חלופי באותם תנאים ולשביעות רצוני.

יש בידי צ'קים שלו לעוד כשנה וכן צ'ק בטחון לפקודתי. האם הוא יכול לעזוב חד צדדית גם אם לא נמצא דייר חלופי לשביעות רצוני והאם אני יכול להמשיך להפקיד את הצ'קים שלו, האם מותר לו לבטל צ'ק ? ומה אני יכול עוד לעשות אם זה מה שקורה ?

תודה

עודד

הפסקת שכירות

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 16/08/15
שלום,



יש לפעול בהתאם להוראות הסכם השכירות.



ביטול שיק היא עבירה פלילית, ולכן אסור לשוכר לעשות כן. ככל שהשוכר יבטל את השיקים- באפשרותך להגישם לביצוע להוצאה לפועל, וכן להפעיל את  הערבויות שנמצאות בידיך.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה במתנה

מיכל 14/08/15
1. האם קיימת תקופה זמן שיש להחזיק בדירה במתנה כדי לקבל פטור ממס שבח?

2. במידה והדירת מתנה נמכרת האם מכירת הדירה שלי ורכישת אחרת פוטרת אותי מהגדלת מס שבח ורכישה(במקרה של שתי דירות)?

מכירת דירה במתנה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 16/08/15
שלום,



לגבי שאלתך הראשונה- קיימת תקופת צינון של 4 שנים אם מקבל המתנה לא גר בדירה ו- 3 שנים אם מקבל המתנה גר בדירה.



שאלתך השנייה לא ברורה לי.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן