פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

הוספת הערה בשטר מכר ( העברה לזרים)

יואל 25/11/15


שלום רב,

חברה קנתה דירה מאדם פרטי.

שלחתי את המסמכים הנדרשים, לפי תקנות 9 ו10. ( התיק חזר)

נדרשתי לקבל את אישור המנהל לכך

 שלחתי למנהל שטר "שכותרתו שטר העברת זכות שכירות"' וכול המסמכים הנדרשים לכך .

המנהל לא חתם על השטר הנ"ל, אבל הוא הוציא מכתב חתום, על הסכמתו.

 שלחתי שוב את התיק בהתאם לתקנות כולל אישור המנהל. שוב חזר-  בהודעה של לשכת רישום מקרקעין.

הם כותבים : מסמך חסר- שטר מכר בהערות: נא להוציא שטרי מכר חתומים ע"י הצדדים והערה בדבר                       העברה לזרים.  

השאלה היא                        

   1. יש שטר מיוחד לזה? או זה השטר הרגיל ששולחים כאשר   רוצים לביצוע רישום.                             

 במידה וזה שטר רגיל בהתאם לתקנות (ניהול ורישום), אז

היכן רושמים את ההערה בדבר העברה לזרים.ממש,

אודה לך

יואל

שטר מכר - הערת העברה לזרים

לילך עתני, עו"ד ונוטריון 30/11/15
שלום יואל,

על פי הרפורמה במקרקעי ישראל עם קבלת זכויות הבעלות (ולא החכירה) מתווספת הערת אזהרה בדבר המנעות ממכירה לזרים.

באתר הרשות מקרקעי ישראל (המינהל) בלשונית הטפסים תמצא את השטר המתאים. (http://www.land.gov.il/static/tfasim.asp#a1)

בברכה,

לילך עתני, עו"ד ונוטריון

זיכוי על ירידת מע"מ

אהוד 25/11/15
שלום רב,



חתמתי לפני שנה וחצי לערך על הסכם לרכישת דירה מקבלן סכום הרכישה עמד על 1200000 ש"ח מתוך סכום הנ"ל שולם לקבלן 100000 ש"ח כמקדמה בזמן חתימת חוזה.

מאז הייתה ירידת מע"מ של 1%. 

השאלה היא האם אני יכול לדרוש מהקבלן את ההפרש ע"ס של 1% מהסכום הנותר שהוא 1100000 ש"ח, כיוון שבפועל בזמן סגירת התשלום המע"מ יהיה יותר נמוך בערך הירידה.

תודה.

לדעתי, כן. הקבלן לא יכול לגבות מס שונה מהקבוע בחוק

אסף 26/11/15
הנושא עלה בפורום לא מזמן.

השאלה שנשארה פתוחה מהדיון הקודם היא, האם ההסכמה שלך בחוזה לשיעור מס גבוה יותר "מכשירה" את גבייתו בניגוד לחוק.

לאחר שבדקתי את פסקי הדין של בית המשפט, מצאתי שבית המשפט העליון קבע שהסכמה בחוזה לתשלום מס גבוה מהקבוע בחוק לא נותנת "הכשר" לגבות את המס הגבוה.



וכך נקבע בפסק דין ע"א 7368/06 דירות יוקרה בע"מ ואח' נ' ראש עיריית יבנה, מר צבי גוב-ארי, בסעיף 57:



"בנסיבות
בהן הרשות אינה מוסמכת לדרוש מן הפרט תשלום חובה מסוים, היא גם אינה מוסמכת לכרות
עמו חוזה שבמסגרתו יבוצע תשלום זה; אי-חוקיות הדבקה בדרישת הרשות כלפי הפרט תדבק
גם בכריתתו ובתוכנו של חוזה המעגן דרישה זו. אי-חוקיות זו אינה מתרפאה על ידי
הסכמת הפרט לקבל על עצמו את התשלום הנדרש ממנו בניגוד לחוק, גם אם כנגד תשלום זה
מקבל הפרט טובת הנאה שהוא מעוניין בה."




מס רכישה

שירלי דניאל 25/11/15
שלום רב

אני בעלת דירה ושליש ו מעוניינת כעת לרכוש דירה חדשה תוך התחייבות למכור את הדירה (המלאה) בתוך 24 חודשים. האם אוכל לדווח על רכישת דירה יחידה למרות השליש שיש לי?

תודה

מס רכישה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 25/11/15
שלום רב

אנא הפני שאלתך לפורום דיני מסים

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שטרי מכר אגב גירושין

נטע 25/11/15
האם בשטרי מכר לצורך העברת זכויות בנכס במסגרת הסכם גירושין יש לציין "בתמורה" או "ללא תמורה"?

העברת זכויות אגב גירושין

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 25/11/15
שלום רב

יש למחוק את המיותר ״תמורה/ללא תמורה״ ולרשום על פי הסכם גירושין

בברכה

עו״ד יהודה וישניצקי

מנהל פורום נדל״ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה זה תימוכין קנייניים?

ליאור 24/11/15

מה זה תימוכין קנייניים?

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/11/15
ליאור שלום,



תימוכין קניינים, משמעו, הרוב הדרוש מבחינה קניינית להגשת בקשה להיתר בניה, אליו נדרש מגיש הבקשה לקבלת היתר הבניה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזיבת תקרה עקב נפילת תקרה

שלומית 24/11/15
שלום, 

בדירה שאני משכירה כשנה וחצי יש רטיבות ונזילה קבועה שלא טופלו כראוי אחרי שהתראתי פעמים רבות, ולפי כמה ימים נפלה התקרה בעקבות הנזילה.

מכיוון שזה לא מטופל כראוי ולא הוצעה לי דירה חלופית, אני עוזבת את הדירה ונותנת התראה של שבוע במקום חודש לבעל הבית ומבטלת את הוראת הקבע. 

האם אני חשופה לתביעה?


ביטול חוזה שכירות בגין נפילת תקרה

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/11/15
שלומית שלום,



לא ניתן לענות על שאלתך מבלי לקרוא את חוזה השכירות על תנאיו והתחייבויות הצדדים.

באופן כללי אענה, כי חוק השכירות והשאילה קובע כך:



.(א)  היה הנכס המושכר מקרקעין ונמנע מן השוכר להשתמש בו למטרת השכירות מחמת נסיבות הקשורות במושכר או בדרכי הגישה אליו והשוכר לא ביטל את החוזה בשל כך, פטור הוא מתשלום דמי השכירות בעד הזמן שהשימוש נמנע כאמור; המשכיר רשאי, כעבור זמן סביר בנסיבות הענין, לבטל את החוזה, זולת אם הודיע לו השוכר לפני כן שהוא מוותר על הפטור מתשלום דמי השכירות.           

(ב)  הפטור האמור יחול רק אם בעת כריתת החוזה לא ידע השוכר על הנסיבות האמורות בסעיף קטן (א) ולא היה עליו לדעת עליהן, או לא ראה אותן ולא היה עליו לראותן מראש, ולא יכול היה למנען.



בהצלחה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חסימה קבועה ע"י בנייה של כניסה לבית

sami 24/11/15
שלום לכולם. 

אני מתעתד לקנות בית פרטי שנבנה במושב שלאחר בנייתו התברר שבגלל טעות מדידה במושב כל קוי החלקות צריכים לזוז כ1.5 מ. עד היום השכן שליד הבית לא בנה חומה וכך התאפשרה כניסת הרכב למקום חנייתו. לאחר שאקנה את הבית השכן מתכוון לבנות חומה (בשטחו) דבר שימנע ממני את יכלתי להגיע עם הרכב לחנייה. שאלתי היא - האם למרות שהחומה בשטחו ותחת העובדה שהבית שאני קונה נבנה תחת טעות מדידה בכל המושב, יש לי מה לעשות מבחינה משפטית למנוע את החסימה. (אני בסה"כ צריך מהשכן משהו כמו 2מ"ר של שטח בשביל לפתור את הבעייה, אין לי בעייה לקנות את זה ממנו אפילו במחיר מופקע אבל הוא סתם מתעקש לדעתי בגלל שהוא הסתכתך עם מי שאני קונה ממנו את הבית). תודה, 

חסימה קבועה ע"י בנייה של כניסה לבית

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/11/15




שלום רב,



שאלתך מורכבת ומצריכה בדיקה של תשריטים ומסמכים.

אני מציעה לפנות לייעוץ פרטני אצל עו"ד המתמחה בנדל"ן ומקרקעין.



בהצלחה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה שרשומה כתעשיה בטבו ומשמשת כמגורים.

ו.ק. 24/11/15
אמא שלי קנתה דירה שבתב"ו רשומה כמלטשה . ובפועל משמשת כבר שנים
רבות כמגורים. בעירייה במחלקת בארנונה מוכרת כדירת מגורים. בשכונה הזאת יש עוד
מאות מלטשות שמשות למגורים, במחלקת ארנונה, מופיעות כמגורים, בתב"ו ממשיכות
להיות מלטשות ובתי מלאכה והעירייה לא עושה בעיות).
הנכס הזה אמור להניב תשואה מהשכרה כמגורים.
השאלות שלי הם: איך העיניין משפיע על מס הרכישה? האם מס רכישה צריך
להיות 8% כדירת מגורים כי זה מה שהיא משמשת בפועל (וזאת דירה שניה) או 6% כעסק. כי
הריי בתאבו מוכרת כמלטשה.
האם ברגע שמשכירים אותה כמגורים ב2000-  2500 ₪ לחודש - מחוייבים במס הכנסה ומע"מ
על הכנסות של השכירות מהמגורים?
אם במקרה זה משנה. לאמא כבר יש דירת מגורים אחת בה היא גרה. והיא חיה
אך ורק מקצבת נכות. 

תשלום מס עבור רכישת מלטשה כידועה כדירת מגורים

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/11/15


שלום רב,



יש לבדוק במשרדי מיסוי מקרקעין כיצד מוגדרת אותו נכס- האם מוגדר כמלטשה או כדירת מגורים?



הכנסות של שכירות חודשית שלא עולה על סך של 5080 ש"ח אינן מחויבות במס הכנסה. בעניין זה מציעה לך להתייעץ גם בפורום  דיני מיסים. 



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת בעלות

כמי 23/11/15
אם בהמרצת פתיחה נקבע שאני הבעלים של דירה שהמוכר שלה נפטר מזמן ואני קניתי ממנו. עכשיו מכרתי לאדם אחר אבל אני צריך להעביר הדירה קודם על שמי. איך אשיג אישור מס שבח ומס עיריה ממוכר שנפטר? ד"א האם אפשר לרשום ה"א על הרוכש ממני כשיש על הדירה שעבוד וכשיש ה"א על שם הגרושה שלי אבל פס"ד ברבני מאשר שהבית שלי וגם המרצת הפתיחה? אודה לכל תשובה וברור שאין מדובג ביעוץ משפטי.

האם ניתן להעביר בעלות בדירה כשקיים שעבוד עליה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/11/15


שלום רב,



יש לפנות למשרדי מיסוי מקרקעין עם פסק הדין בצירוף טופס דיווח על העסקה ובקש לקבל אישורי מיסים.

לגבי אישור עיריה- יש לשלם ארנונה עבור הדירה על פי דרישת העירייה על מנת לקבל את אישור העיריה.

לא ציינת בשאלתך איזה שעבוד קיים על הדירה? ובגין מה רשומה הערת אזהרה לטובת גרושתך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מי מבצע אני מבולבל

רועי 23/11/15
שלום. רכשתי דירה. קיבלתי טפסים מהבנק התחייבות לרישום משכנתא משכון והערת אזהרה.החתמתי את המוכרים. מה הלאה. מי רושם הערת אזהרה לטובת הבנק. מי רושם משכון.למי מעבירים יפוי כח נוטריוני? הבנק או עוהד שלי הקונה?

מי מבצע אני מבולבל

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 24/11/15

רועי שלום,


אינך מיוצג ברכישת הדירה ? אם אתה מבולבל כנראה שלא  ?


ככלל רישום המשכנתא הינו באחריות הקונה בלבד- ואילו חיוב המוכר הוא רק לחתום על כל מסמך נדרש ומקובל על ידי הבנק


לכן עליך לרשום את הערת האזהרה בלשכת רישום המקרקעין וכן את המשכון ברשם המשכונות


כמו כן עליך לגשת לנוטריון ולחתום על יפוי הכח הנוטריוני לטובת הבנק


בהצלחה


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין


 


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טעות ברישום בטאבו

אורן 23/11/15
קניתי דירה בתשלום מלא ולהפתעתי כאשר הוצאתי נסח טאבו (אדמת מינהל) מופיע:  "העברת שכירות ללא תמורה"

מה עלי לעשות כדי לתקן את המעווות?

תודה





הערת מערכת: ראה הוצאת נסח טאבו

המנהל טעה ורשם את עסקת המכר כעסקה ללא תמורה

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/11/15
אורן שלום,



עליך לפנות למנהל עם העתק של שטרי העברת זכות שכירות והעתק מחוזה המכר שהגשת בשלב ביצוע העברת הזכויות במנהל ולבדוק מדוע נרשם כי מדובר במכר ללא תמורה.

לאחר גילוי מקור הטעות, ינחו אותך במנהל כיצד לתקן את הדרוש תיקון.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פרשנות של סעיף מתוך חוזה קניית דירה מקבלן

אהוד 23/11/15
קניתי דירה מקבלן בפרויקט תמ"א 38. בקניית נאמר ע"י הקבלן שניתן לבצע שינויים בדירה ולעצבה כרצוני וללא תשלום נוסף ורק על התוספות אני אמור לשלם. בעקבות כך נוסף סעיף לחוזה כדלקמן:

"יובהר, כי תזוזות חלוקה פנימית אשר לא מצריכה אישור כלשהו תהיה ללא תוספת תשלום". 

נכון לעכשיו ישנם חילוקי דעות לגבי הסעיף הנ"ל ופרשנותו. הקבלן טוען ש"אישור כלשהו" זה כולל גם את אישור הגורמים הפנימיים של המערכת שלהם ואני הטוען שעומד הדעת בניסוח סעיף זה הוא "אישור כלשהו" הכוונה של אדם הסביר היא לאישור של גורם חיצוני חוץ מערכתי. אני צריך עצה איך להמשיך הלאה עם הקבלן האם כדאי ללכת עמו לערכאה משפטית.

תודה.

פרשנות חוזה עם הקבלן

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 24/11/15

אהוד שלום


נראה כי הצדק עמך והפרשנות המסתברת של הסעיף הינה כי שינויים פנימיים בדירה להבדיל משינויים המצריכים אישור של הרשויות השונות (תיקון היתר בניה וכו) אינם טעונים תוספת תשלום. פרשנות הקבלן נראית מאולצת ומתחכמתף אם כי על מנת לבחון את אומד דעת הצדדים יש לבחון את הוראות החוזה כולו כמו גם נסיבותיו החיצוניות


האם להגיש כנגד הקבלן תביעה זו כבר שאלה כלכלית ולא רק משפטית של בחינת עלות מול תועלת.  ברור שככל שהחיוב הנוסף של הקבלן משמעותי  הרי שכדאי לעמוד על זכויותיך


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הטאבו מראה שאין פרפרלציה, כדאי להמשיך ולשלם לעו"ד?

golan 23/11/15
אנחנו זוג צעיר, חשבנו לקנות דירה ישנה בבית משותף באזור שכונת שפירא בת"א.ראינו דירה שנראית לנו דבר ראשון הוצאתי נסח טאבו - קיבלתי 200 עמודים!הצלחתי לאתר את השורה שעל שם בעל הבית ורואים שהוא הבעלים בלי הערות מיוחדות.הבעיה שמהעמוד הראשון של כל חבילת הדפים רואים שאין פרפרלציה (גם השטח במ"ר שרשום בטאבו יוצא 1000 מ"ר רבוע כשהדירה בסף הכל 50 מ"ר)השאלה שלי אם כדאי לשלם לעו"ד מקרקעין על בדיקה או להניח לזה בגלל שאין פרפרלציה.





הערת מערכת: ראה הוצאת נסח טאבו

האם כדאי לקנות דירה הבנויה על קרקע שאין פרצלציה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 23/11/15
שלום לך,



מצב בו לא קיימת פרצלציה בקרקע אינו מהווה מניעה לרכישת הדירה.

אם הדירה מוצאת חן ועונה על דרישותיכם, כדאי לשכור את שירותיו של עו"ד מתחום הנדל"ן והמקרקעין לבדיקת המצב המשפטי והתכנוני של הקרקע עליו בנוי הבניין.

חשוב לבדוק מדוע לא בוצעה עדיין פרצלציה ואת זה יוכל עוה"ד לבדוק עבורכם.



בהצלחה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם רוכש דירה שחתם על סעיף פיצוי מוסכם לקבלן על סך

דני 23/11/15
חתמתי על סעיף פיצוי מוסכם שאם אפר חוזה עם קבלן אשלם לו עשרה אחוז. ניסוח הסעיף שרק אני משלם. האם יש פסק דין שאומר שמגרה שווה גם קבלן חייב לשלם עשר אחוז

חוזה שמנוסח חד-צדדית לטובת קבלן הוא חוזה אחיד מקפח

אסף 23/11/15
כדי להסיק מסקנות משפטיות ברורות, יש ללמוד היטב את כל מה שנכתב בחוזה. תשובה חד משמעית לא ניתן לקבל.


העברת דירה לילד

טלי 22/11/15
שלום,

רציתי להבין מה התהליך שצריך לבצע בשביל שהורה יעביר את הדירה ע"ש הילד והאם צריך עו"ד בשביל זה?

בנוסף לפי מה שהבנתי העברת הדירה פטורה ממס נכון?

האם כרוך בכך הוצאה כלכלית?

תודה רבה והמשך שבוע מקסים

העברת דירה לילד

לילך עתני, עו"ד ונוטריון 23/11/15
טלי שלום.

העברת דירה לילד היא עסקת מקרקעין לכל דבר ועניין. מאוד לא מומלץ לבצע עסקה כזו ללא יעוץ וליווי של עו"ד שעיסוקו בתחום.

לא ציינת בשאלתך אם מדובר בהעברה במתנה, האם מדובר בקטין או בגיר וכיצד רשומות הזכויות.

ככל שמדובר במתנה לילד בגיר, נדרשים תצהירי מתנה, וכמובן נדרשים המסמכים לרישום העסקה בהתאם למקום רישום הזכות (טאבו, מינהל, חברה משכנת). 

יש לדווח העסקה לרשות המסים.

ניתן לבקש פטור ממס שבח, נדרש תשלום מס רכישה בשיעור 1/3 מהמס בעסקה רגילה).

ככל שמדובר בקטין, נדרש גם אישור של בית המשפט לעסקה.

בברכה, לילך עתני, עו"ד

מס רכישה

עו"ד צעיר 22/11/15
שלום לעזרתכם אודה



בעסקת מכר שערכתי בין לקוח שלי לקבלן (הדירה שנרכשה היא דירה חדשה - הלקוח שלי הוא הקונה כמובן ) ייעצתי ללקוח שלו דירת מגורים נוספת לגבי השלכות המיסוי ולאחר שהסברתי לו את כל האפשרויות העומדות בפניו הוא החליט על הצהרה האומרת שדירתו הנוכחית תימכר (בתוך שנה מכניסה לדירה החדשה שכן עדין בבניה) וכל כן יוותר עם דירה יחידה הפטורה ממס רכישה. לאחרונה (כ-6 חודשים לאחר החתימה על ההסכם וכשהדירה עדין בבנייה) החל הלקוח להשמיע אי אילו טענות בדבר חזרה מהחלטתו למכור את הדירה הנוכחית. שאלותיי הם במקרה כזה איך עלי לפעול מול רשויות מיסוי מקרקעין בעניין חזרה מהצהרה שניתנה? האם השומה שהוקפאה (ד. מגורים בהקפאה) תישא הפרשי ריבית וקנסות (כמובן שתישא הצמדה) במידה ויוחלט לשלמה כעת עקב חזרה מההחלטה למכור את הדירה הראשונה? ואודה מאוד להרחבה בעניין איך עלי לפעול בשם הלקוח שכן טרם נתקלתי במקרה דומה (וסיבות הלקוח עמו)?



אודה מאוד להארות ולתשובתכם

מס רכישה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 24/11/15

שלום רב


אנא הפנה שאלתך לפורום דיני מסים


בהצלחה


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אחריות על תיקון אינסטלציה בדירה שכורה

לאה 22/11/15
שלום רב.



בדירה אותה אני שוכרת יש בעיה עם זרם המיים. כך שלא ניתן כלל להתקלח.

פנינו לבעל הבית ולועד הבית, הוזמנה חברת המיים ואינסלטור. התשובה שקיבלנו היא כי בבניין מערכת אינסטלציה ישנה מאוד ויש צורך בתיקון/החלפה. כיוון שלא כל הדיירים משלמים ועד בית הועד החליט שלא לתקן עדיין את הבעיה. 



בינתיים גילינו כי יש אפשרות להגביר את זרם המיים לכל דירה ע"י הוספה של מכשיר מיוחד לשעון המיים הדירתי.



בעל הבית שלנו אינו מוכן לשלם עבור תיקון שכזה. לדבריו הוא אינו אחראי על תקלה זאת ולכן אין בכוונתו לשלם.



כפי שכתבתי - אין זרם מיים ברמה שלא ניתן להתקלח כלל.



האם באמת זהוהי אינה אחריותו של בעל הבית? הרי מדובר בבעיה כללית של המבנה כולו.

האם זוהי עילה מבחינתי לצאת מהחוזה לפני הזמן?



תודה רבה


אחריות על תיקון אינסטלציה בדירה שכורה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 23/11/15

לאה שלום


על מנת להשיב על שאלתך יש לעיין כמובן בהוראות חוזה השכירות.


ככלל, בהנחה שאין הוראות סותרות אחרות = הרי שבעל הדירה חייב להעמיד לרשותך דירה הראויה למגורים וכן לתקן כל נזק הנובע מבלאי סביר ורגיל. הדירה כוללת גם את הרכוש המשותף בחלק בלתי מסויים הצמוד לדירה. המקרה אותו את מתארת אינו מאפשר שימוש סביר בדירה . אם ניתן לתקן את הליקוי בזרם המים על ידי פעולה שאינה מצריכה תיקון של הרכוש המשותף נראה כי על בעל הדירה קמה חובה לבצע תיקון זה


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה

אברהם 22/11/15
שלום

לי ולאשתי יש דירה שרשומה על שם שנינו ואנחנו רוצים למכור את הדירה ולקנות דירה אחרת במקומה -בקיצור לעבור דירה

כמו כן יש דירה נוספת שרשומה על שמי בלבד מירושה (לא רשומה על שם אשתי)כמה מס רכישה אנו צריכים לשלם ע"מ לעבור דירה מבלי למכור את הדירה שרשומה על שמי

תודה

מס רכישה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 23/11/15

שלום רב


אנא הפנה שאלתך לפורום דיני מיסים

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היקף ממון

דליה שרי 22/11/15
איך אדם יכול לבדוק מה היקף הממון שבבעלותו... הכוונה שלאדם הורישו חלק מבית מסויים ובירושה אחרת הורישו גם חלק מבית (לא מדובר על אותה ירושה- שני מקרים נפרדים)... השאלה היא איך אדם יכול לבדוק את כלל הנכסים שלו הקיימים? תודה מראש

למה הכוונה היקף ממון

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 23/11/15

שלום רב


לצערי לא עלה בידי להבין את שאלתך - אנא הבהירי למה כוונתך "איך אדם יכול לבדוק מה היקף הממון שבבעלותו"


כוונתך היא כיצד אדם יכול לדעת האם יש לו זכויות בירושה כלשהי?


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין


 


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דיווח עסקאות רשות המיסים

אליהו 21/11/15
שלום,

אני לפני רכישת דירה יד שניה ואני מעוניין לדעת את מחירי הדירות באזור בו אני קונה.

לפי דיווחי עסקאות נדל"ן לרשות המיסים המחירים נראים נמוכים באופן קיצוני למחיר הדירה שאני מעוניין.

ע"פ נתוני רשות המיסים דירות 4 ו-5 חדרים בראשל"צ (בה אני מעוניין לקנות) נמכרו במחירים של 1.2-1.38 ואלו נתונים מהשנה האחרונה.



השאלה שלי, היא האם המחירים המדווחים הם אלו ששולמו בפועל או שהיו תכנונים אחרים בדרך?

 

תודה

האם המחירים המדווחים ברשות המיסים נכונים?

עו"ד טלי קסלר מנהלת 21/11/15
למעט מקרים חריגים מאוד שבהם אנשים מעלימים מס ומדווחים על מחיר נמוך מהמחיר שבו התבצעה העסקה הסכומים המדווחים לרשויות המס נכונים. בד״כ החישוב מתבצע לפי מחיר למ״ר. תבדוק את המחירים בחלקות הצמודות לנכס שאותו אתה מעוניין לבדוק. בדיקה של כל העיר אינה רלבנטית.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חברות בנציגות הבית המשותף

אפי 20/11/15
האם חברות בנציגות הבית המשותף מחייבת בעלות על נכס בבית זה, והאם קיימים פסקי דין לעניין זה?

האם כדי להיות חבר בוועד הבית צריך להיות בעלים של ד

עו"ד טלי קסלר מנהלת 21/11/15
השאלה אינה ברורה. אם אין לאותו אדם זיקה לבניין אז מדוע שיתמנה כחבר בנציגות?

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אין מניעה שחבר ועד בית יהיה מי שאינו בעל דירה

אסף 22/11/15
ראה פסקי דין בקישור המצורף

.

. 06/02/16
.

אם ניתן לתבוע מתווך

ליאת סופר 19/11/15
הלכתי לרכוש דירה שמתווך קיבל בלעדיות עליה הגעתי להסכמה עם המתווך ועם בעלי הדירה לקחתי יעוץ משכנתאות והתחלתי את התהליך קבענו אצל עורכת דיין לחתום על הסכם ביני לבין בעלי הדירה אני מגיעה לשם באים לחתום ורואים שהבית רשום בטאבו 30 מטר והבית עצמו הוא 150 מטר לא הסכמתי לחתום השאלה אם יש לי זכות לתבוע את המתווך? כי בגללו הודעתי כבר לבעלי הדירה שאני שוכרת שאני עוזבת את הדירה בעוד חודשים הוא החתים מישהו אחר ועכשיו אני אמורה לעזוב את הדירה שאני זוכרת בעוד חודשים ואין לי בית אחר ללכת אליו והמתווך לא אמר לי כלום על הטאבו עד רגע החתימה שקראתי את זה בהסכם

האם ניתן לתבוע מתווך

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 23/11/15

שלום רב


מתווך חב כלפייך לפי חוק המתווכים חובת נאמנות וכן חובת זהירות . יחד עם זאת, לא ברור משאלתך האם המתווך ידע או לא ידע על  חריגות הבניה בבית ואי ההתאמה האמורה וידיעתו זו היא משמעותית לענין הפרת חובת תום הלב והנאמנות כלפייך. לצד זה ודאי יטען הטוען כי אין לך אלא להלין על עצמך שכן ניתן היה להתחקות אחר אי ההתאמה בבדיקה פשוטה של הוצאת נסח טאבו כפי שאכן נבדק על ידך רק במועד חתימת החוזה ולא קודם לכן


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה לתשלום וועד בית

נועה 18/11/15
שלום רב,

פנו אליי בבקשת ייצוג מספר דיירים שהינם וועד (אשר לא מונה באסיפת דיירים, אלא מאז ומתמיד כיהן כ"וועד").

הם רוצים לתבוע את הדיירים שאינם משלמים וועד.

מה הפרוצדורה המשפטית? למי פונים?

ובכלל - מי קובע את גובה התשלום של וועד הבית? ע"פ מה?

תודה,

נועה.

כיצד מחושב גובה דמי ועד הבית?

עו"ד ענת קציר מנהלת 23/11/15
נועה שלום,



דמי הועד נקבעים על פי ההוצאות המשותפות שקיימות לבנין ועלות האחזקה. למשל, עלות חברת ניקיון, מספר מעליות וכיו"ב.

ניתן לתבוע את הדיירים שאינם משלמים ועד באמצעות פניה למפקח על הבתים המשותפים בכתב תביעה כנגד אותם דיירים.

בד"כ נהוג לשלוח מכתב התראה לאותם דיירים בטרם תוגש התביעה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חניה פרטית

סימה 18/11/15
אני גרה בבניין אשר לכל אחד מהדיירים חניה פרטית מסומנת בטאבו. למרות זאת, הרבה פעמים חונים בחניה שלי , בעלי רכבים של שכנים או זרים אחרים. מה ניתן לעשות לחצופים אלה במסגרת החוק? - להזמין משטרה? לתבוע נזק ?

הרבה פעמים אני מגיעה הבייתה, אך במקום לחנות באופן ישר אני צריכה לחפש חניה ברחוב..

חניה פרטית רשומה בטאבו

יוסיי 21/11/15
שלום  סימה  ניתן לפנות למישטרה  והם מיתקשרים  לבעל הרכב שיוציא את הרכב במיידי  ולא ירשם דוח  וגרירה הרכב   בתנאי שהחניה  רשומה בנסח הטאבו בהצמדה לדירתך   ביי

השכן חונה בחניה שלי - מה עושים ?

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 23/11/15

שלום רב,


ככל שהחניה צמודה לדירה שלך בלשכת רישום המקרקעין, הרי שניתן במישור הפלילי - להגיש כנגד מי שחונה בה תלונה במשטרה.


במישור האזרחי - עומדות עילות תביעה בעוולה נזיקית של הסגת גבול, וכן בעילה קניינית מכוחה ניתן לעתור לסעדים המפורטים בפרק ג לחוק המקרקעין שעניינו הגנה על הבעלות (מסירת חזקה, מניעת הפרעה לשימוש וכו).


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת דירה מושכרת

שירלי 17/11/15
שלום,
אני נמצאת במו"מ לרכישת דירה שאמורה להיות מושכרת בעת המכירה. בחוזה השכירות אין סעיף שאומר שהמשכיר יכול למכור את הדירה בכפוף לזכויות השוכר. האם אני יכולה לרכוש? האם השוכר יכול להתנגד למכירה?
תודה

העברת זכויות במושכר

עו"ד רקפת שפיים 17/11/15
שלום שירלי,



את מעלה שאלה חשובה. אם אין כל הוראה בחוזה יש לפעול על פי סעיף 21 לחוק השכירות והשאילה (אלא אם הצדדים לחוזה השכירות הסכימו שהוראות חוק זה לא יחולו עליו). על פי סעיף זה יש למשכיר זכות להעביר את הזכויות במושכר, אולם יש להפעיל מנגנון הודעה לשוכר כמפורט בסעיף. יחד עם זאת, ללא קשר לסעיף 21 האמור, אני ממליצה לקבל מן השוכר הסכמה בכתב על הסכמתו להעברת הזכויות במושכר והמשך חוזה השכירות כלשונו עד לתום תק' השכירות. ישנן מס' שאלות שעולות מהעברת הזכויות ויש לבחון ולוודא את כולן.

מובן שאין לפעול על פי האמור ללא ייעוץ פרטני ע"י עו"ד מטעמך.



בהצלחה,



רקפת שפיים, עו"ד
דילוג לתוכן