פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

מס שבח

דניאל 21/10/14
שלום

אני רוצה למכור נכס שקניתי ב-2013 ואני מעוניין למכור אותה היום.

האם חל עלי מס שבח למרות שלא מכרתי ב-4 שנים האחרונות?

אם צריך לשלם האם אני מקזז הוצאות תיווך וכדומה?

תשלום מס שבח על נכס מקרקעין

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 22/10/14

שלום רב, שאלתך כללית מידי- ולא ברור


א. האם מדובר בדירת מגורים מזכה או בנכס שאינו דירת מגורים


ב. האם יש ברשותך דירה / דירות מגורים אחרות אם לאו


ג. האם הדירה מומנה מכספך או מכספי מתנה ?

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נופל בין הכסאות

מנחם מן 21/10/14
קניתי דירת 3 חדרים לפני
15 שנה.
את הבעלות על שמי במינהל
קיבלתי. ואז יצא חוק שהם צריכים להעביר אותנו לטאבו, הקבלן התחיל את ההעברה, ואז
פשט את הרגל.
נוצר מצב שלחוק אין
'שיניים' לחייב אותו לגמור את התהליך, ומאידך השכנים לא מעוננים לשלם לעו"ד
להוציא מהקבלן את הניירת בכח, (הוא מבקש על זה תשלום שלא מגיע לו), ולהשלים את
העברת הבעלות בטאבו.
היום משפחתי מונה 9 נפשות,
אך עקב זאת שהדירה לא  רשומה על שמי בטאבו,
אין לי בכלל אפשרות להגיש בקשה להיתר להרחבת דיור. (אין כרגע אחוזי בניה לא
מנוצלים).
מה באפשרותי לעשות?
וכן (שאלה שאני לא רוצה
לשאול, אך אולי זאת הדרך היחידה), אם אבנה בלא רשיון, וכמובן יגיע צו מבית משפט
וכו', האם אוכל להפיל את האשמה על הקבלןאו על המצב בכלל, שבגללם אין לי אפשרות
לבנות חוקי, ולכן לא היתה לי ברירה?
תודה מראש
 

אי רישום בית משותף ע"י החברה הקבלנית

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 22/10/14

מנחם שלום,


לא  ברור משאלתך האם הקבלן פשט את הרגל והוא או החברה שבשליטתו נעדרי כשרות משפטית לרישום הבית כבית משותף או שרק מדובר בהיעדר יכולת כלכלית/ דרישה לתשלום כסף נוסף. על כל פנים, ניתן לפנות לאגף בעלות ורישום במינהל מקרקעי ישראל כדי שיאכוף עליו לרשום בית משותף, לרבות באמצעות הגשת תביעה יזומה על ידי המינהל כנגד הקבלן ו/או הכרזתו כ "סרבן רישום".


בניה ללא היתר בשל אי רישום בית משותף ע"י הקבלן אינה מהווה טענת הגנה טובה בפני הליך פלילי ולא תוכל לגלגל את האשמה על הקבלן. לכל היותר עומדת לך עילה לפיצוי כספי כנגד הקבלן בגין הנזקים הנגרמים לך ולשאר הדיריים בשל העיכוב הבלתי סביר ברישום


שיהיה בהצלחה

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם דיני חוזים ושטרות מתירים הוספת שם על צ'ק ביטחו

ללא 21/10/14


על צ'ק הביטחון (שמסר שוכר אשר השאיר אחריו חובות גדולים ) רשום לפקודת:"צק ביטחון". 
מאחר והמילה בלבד לא כתובה בצ'ק, קרי לא כתוב צ'ק ביטחון בלבד. ניתן למעשה להוסיף את שם המשכיר ולפדות את הצ'ק בבנק.



שאלתי היא:

האם בנסיבות האלו לפי דיני חוזים ושטרות (בתחום דיני המקרקעין) הוספת השם הנ"ל  (קרי כתיבת שם המשכיר על גבי הצ'ק אחרי המילים צ'ק ביטחון לצורך הפקדתו בבנק) הינה חוקית ומותרת לביצוע?

שיק בטחון לפקודת המשכיר

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 22/10/14

שלום רב


שאלתך אינה נוגעת לדיני מקרקעין  אלא לדיני שטרות - אנא הפנה שאלתך לפורום בנקאות

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מינהל מקרקעי ישראל

א. 21/10/14
שלום ,
 


 א. לפי מה מינהל מקרקעי ישראל קובע את התעריף לדמי חכירה /היוון ?
 

 ב. האם מדובר על החלטה של גוף פנימי של המינהל ?
 

 ג. למה קשישים ומבוגרים לא מקבלים הנחות מוסדרות ומשמעותיות מהמינהל ?
 

 ד. מי מבקר את המינהל ?
 

דמי חכירה - מינהל מקרקעי ישראל

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 22/10/14

שלום לך א,


מינהל מקרקעי ישראל (לאחר הרפורמה מכונה כיום "רשות מקרקעי ישראל") קובע את תעריף דמי החכירה בהתאם להחלטות מועצת מקרקעי ישראל , שהיא הגוף האמון על קביעת המדיניות על מקרקעי ישראל, ובהתאם אף לשומות (פרטניות או על פי טבלה) שנערכות על ידי השמאי הממשלתי. המינהל הינו הגוף המיישם בלבד של מדיניות זו.


 הגוף המבקר את המינהל הינו מבקר המדינה.

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם שכירות

מאיה 20/10/14
שלום רב,

אני שוכרת דירה מיזה 13שנים. ביני לבין המשכיר היה חוזה בשנה הראשונה, ולאחריו אותו חוזה רק בע"פ ולא בכתב.

כעת הוא רוצה למכור את הדירה, האם יש לי זכות להישאר בדירה זו עם אותו שכירות ותנאים.

תודה

מאיה

האם ישמרו זכויות שוכר בדירה כשבעליה מוכר אותה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 21/10/14
מאיה שלום,



יש לבדוק האם בהסכם השכירות המקורי מוזכר עניין העברת זכויות בדירה על ידי בעל הדירה.

אם נכתב כי במקרה שבעל הדירה מוכר אותה יישמרו זכויות השוכר כפי שקיימות במועד החתימה גם כלפי בעל הדירה החדש, אזי, תוכלי להשאר באותם תנאים.

במידה ולא, רשאי בעל הדירה החדש לשנות את תנאי השכירות.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין 

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת דירה במתנה

איילת 20/10/14
העברת דירה במתנה , לא בין קרובים משפחה אלא ידידים, מה תהליך לצורך יישום התהליך?

העברת דירה במתנה בין ידידים

עו"ד ענת קציר מנהלת 21/10/14
איילת שלום,



למעשה מדובר בהליך דומה למכר רגיל. יש לחתום על חוזה מתנה, תצהירים, לדווח למיסוי מקרקעין, ולחתום על כל המסמכים להעברת הזכויות על שם מקבל המתנה.

במקרה זה לא חלות ההטבות במס שניתנות בהעברה ללא תמורה לקרוב.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת דירה בטאבו

נילי 20/10/14
האם אפשר להעביר דירה בטאבו רק עם החוזה? האם צריך משהו אחר/מסמכים/אישורים? האם חייבים עו"ד

העברת דירה בטאבו

עו"ד ענת קציר מנהלת 20/10/14
נילי שלום,



לא ניתן להעביר דירה בטאבו רק עם חוזה.

יש צורך בשטרי מכר, יפויי כוח, בקשה לרישום מקרקעין, אישורי מס, אישור עירייה, תעודות זיהוי של הצדדים, שטרי משכנתא (אם נלקחת לצורך רכישת הדירה).

אין אפשרות לבצע את ההליך ללא עו"ד!



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מועצה מקומית פגעה בזכויות של דייר בבית פרטי

יפעת 20/10/14
לפני מספר חודשים מועצה מקומית בנתה כביש מחוץ לביתי שבעבר היה גן ציבורי ולצורך כך הרימה את האדמה לגובה החומה שלי 1.80 מטר. בעקבות כך מהצד החיצוני של ביתי אין יותר חומה. פני הכביש בגובה החומה. פניתי המון פעמים למועצה והסברתי להם כי בעלי חיים כל היום קופצים לי לגינה ומזהמים אותה ופוגעים ברכוש. כמו כן הבית חשוף לכל מי שנמצא בצד הכביש ואין לנו פרטיות. ביקשנו מהמועצה להקים לנו חומה ואפילו פשוטה בגובה של החומה הקודמת והם מתעלמים באופן מוחלט. האם יש לי עילה להגיש תביעה או שמותר להם לעשות בשטח המועצה כרצונם. אודה לעוזרים

מתי ניתן לתבוע את המועצה המקומית בגין פגיעה בשטח?

עו"ד ענת קציר מנהלת 20/10/14
יפעת שלום,



יש לבדוק את התב"ע החלה על המקרקעין עליהם בנוי הבית ואת כל המסמכים הרלבנטים לרבות חילופי הדברים בינך לבין המועצה כדי לענות על שאלתך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירות מגורים ניידות

סמי 19/10/14
בזמני שיפוץ ביתי (שייקח כ 10 חודשים)

ברצוני להשכיר בית נייד (זמני) ולהציב אותו בחצר ולגור בו עם משפחתי איזה אישורים העירייה תבקש ??

היתר להצבת קרוואן

עו"ד ענת קציר מנהלת 20/10/14
סמי שלום,



על
מנת להציב קראוון על קרקע, יש צורך בהיתר בניה. יש לפנות לועדה מקומית לתכנון
ולבניה ולברר מה יעוד הקרקע על השטח בו אתה מעוניין להציב את הקרוואן, והאם התב"ע מאפשרת בניה על הקרקע. ככל שאינה מאפשרת, ההליך עשוי להיות ממושך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלן רשום אך לא מוכר

רון 19/10/14
שלום

אני לפני עבודת שיפוץ ומחפש קבלנים רשומים בלבד. העניין הוא שמצאתי קבלן רשום אך בפנקס הקבלנים בקטגוריה של "רשום כקבלן מוכר" כתוב "לא מוכר" - מה הקטע? אם הוא רשום בפנקס הקבלנים אך לא מוכר? אפשר הבהרה על זה?

קבלן רשום אך לא מוכר

עו"ד ענת קציר מנהלת 19/10/14
רון שלום,



לטעמי, הכוונה היא כי מדובר בקבלן מבצע ולא קבלן שגם מוכר דירות לרוכשים חדשים.

כדאי לפנות לארגון הקבלנים לבירור נוסף.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צו עיקול

משה 19/10/14
שלום רב,

לטובתי רשומה הערת אזהרה בדבר הימנעות מעשיית עסקה, לגבי דירה שברשות בת משפחה.

אני מעוניין לקבל הלוואה מגורם אשר ירצה לרשום הערת אזהרה.

האם ניתן לרשום הערת אזהרה על הערת האזהרה שלי?



תודה

האם ניתן לרשום הערת אזהרה שניה על נכס?

עו"ד ענת קציר מנהלת 19/10/14
משה שלום,



ניתן יהיה לרשום הערת אזהרה נוספת לאחר קבלת הסכמת בעלי הדירה הרשום ובהסכמתך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הערת אזהרה

מיטל 19/10/14
שלום רב,

מהי המשמעות של הערת אזהרה בדבר הימנעות מעשיית עסקה? היכן ניתן לראות את פרטי ההערה?



תודה.

מהי הערה בדבר הימנעות מעשיית עסקה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 19/10/14
מיטל שלום,



בד"כ נרשמת הערה כזו לטובת צד ג' על מנת שהבעלים הרשומים של הדירה לא יוכלו לבצע כל טרנזאקציה בדירה מבלי לקבל את הסכמתו של אותו צד ג' שלטובתו רשומה ההערה.

ניתן לקבל בטאבו את השטר לפיו נרשמה אותה ההערה ולראות את הפרטים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חריגות בניה

מוטי 19/10/14
hש לי 2 קומות בדירה, ובקומה השניה הרמתי את הגג במקצת והשכרתי את הקומה בתור יחידת דיור קיבלתי תביעה מהמועצה, יש לי משפט עוד בערך 3 חודש, השאלה היא כך, הדירה למעלה כרגע משעובדת לקבלן ששיפץ לי אותה עד שאני יגמור את התשלומים אליו (שנלקחים מהדמי שכירות שהשוכרים שם משלמים) האם בבית משפט יכולים לחייב אותי לפרק את הבניה ולשלם קנס אפילו שהדירה כרגע לא שלי אלא של הקבלן?

אילו סנקציות יטיל עלי בית המשפט בגין חריגות בניה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 19/10/14
מוטי שלום,



למיטב ידיעתי הדבר אפשרי.

הדירה כן בבעלותך. אני מניחה שאם מדובר בדירה שרשומה בטאבו הרי שיש רק הערת אזהרה לקבלן.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סמכות ייחודית

נתי 19/10/14
שלום ,



תביעה שמוגשת כנגד "נוהל חנייה" בבית משותף, האם מדובר בניהול של הרכוש המשותף והסמכות ייחודית למפקח או שהסמכות היא מקבילה גם לבית המשפט? 



תודה,

המושג "נוהל חניה" לא ברור

אסף 19/10/14
המושג "נוהל" לא קיים בבית משותף.

מאיפה הגיע אותו נוהל?

האם זה תקנון מוסכם שנרשם בטאבו?

זה נובע מהיתר הבניה?

אולי מחוק עזר עירוני?

או שזה סתם נוהג שהשתרש לאורך השנים?

מתי לביהמ"ש קיימת סמכות מקבילה למפקח על המקרקעין?

עו"ד ענת קציר 19/10/14
נתי שלום,



על פי הנתונים שמסרת התביעה יכולה להתברר מול המפקח על המקרקעין, אולם אם מדובר בהסגת גבול במקרקעין התביעה יכולה להתברר גם בפני בית המשפט.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

מס רכישה ומס שבח

שגית 19/10/14
ידוע לי שבהעברה ללא תמורה בין זוג שהתגרש אין תשלום של מס רכישה ומס שבח. האם כך נהוג גם בהעברה ללא תמורה בין בני משפחה אחרים? 

תשלום מס שבח ורכישה בהעברה ללא תמורה לקרוב

עו"ד ענת קציר מנהלת 19/10/14
שגית שלום,



כאשר המתנה המועברת היא הדירה שבה מתגוררים בני הזוג, לא ישלמו בני הזוג מס שבח או מס רכישה בהעברה.

לגבי יתר בני המשפחה, בהנחה שמדובר בהעברה לבן משפחה שהוא נחשב "קרוב" לפי הגדרתו בחוק מיסוי מקרקעין, המעביר לא ישלם מס שבח והנעבר ישלם מס רכישה מופחת (1/3).



יש לשים לב גם לתקופות ה"צינון" בחוק לאחר קבלת מתנה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רעש בלתי נסבל

יוליה 17/10/14
שלום רב

אני גרה בלוד בשכונת מגורים חדשה יחסית מרוחקת ואמורה להיות שקטה.

כל שני וחמישי כל פעם בדירה אחרת עושים ערבי קריוקי עם מכשירי הגברה מטורפים ורעש בלתי נסבל.

לעתים אפילו פותחים באירועים מתחת לבניין בגינה הצמודה ממש תחת חלונות של השכנים. כל זה בשעות הערב המאוחרות  + - מהשעה 8-9 ואף עד השעה שגולשת אחרי 00.00.גם בימי חול.

לדוגמה באחד הימים של חול המועד סוכות עשו מסיב חלקה מתחת לבניין בסוכה שהתחילה ב08.30 ונגמרה ב00.00 עם ציוד כבד הגברה רמקולים זמר צעקות... וכל זה תחת החלון ממש. בקשות להנמיך לא צלחו,משטרה שלחה ניידת אחרי 40 דקות וגם אמרו שאין מה לעשות עד השעה 23.00 ואתמול זה היה הקש ששבר את גב הגמל מסיבת שמחת תורה בלב שכונת מגורים כולל ראש העיר ומפקדי משטרת לוד עם ווליום שלא שמעתי כזה מאז שאני בשכונה...

אני מנסה להבין האם כל רעש שנעשה הוא מותר כל עוד הוא בשעות מוגדרות לפי החוק עד 23.00 ו 00.00?

האם יש הגבלה לרמת הרעש שמותר לעשות בצמוד לבניין?


מטרד ליחיד- רעש בלתי נסבל

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/10/14
יוליה שלום,



פני לפורום דיני נזיקין בשאלה של מטרד ליחיד.

שאלתך אינה רלבנטית לפורום זה.





בהצלחה



ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת דירה שנתקבל ללא תמורה

alm 17/10/14
לפני שנה וחצי מסר בני ללא תמורה  40%  מהדירה להורים הדירה היתה מושכרת  בני  ואנחנו ההורים  רוצים למסור  לבתנו את הדירה  ללא תמורה  40% שלנו  60% בננו  להורים ולבן  יש דירה נוספת  ולבת  אין  האם  צד כלשהו מחוייב  במס שבח  ומה הדין לגבי מס רכישה

תודה

תקופת צינון- בעסקת מתנה בין קרובים

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/10/14
שלום רב,



הבת תחויב בתשלום מס רכישה מופחת (1/3).

ההורים יחוייבו במס שבח בגין העברת ה- 40% כל עוד לא חלפה תקופת הצינון הקבועה בחוק (3-4 שנים בהתאם לנסיבות).

הבן לא יחויב במס שבח בגין העברת 60% מהדירה שהיו בבעלותו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעלית מפתח

חגי 16/10/14
בבית המשותף בו אני גר הותקנה מעלית מפתח לפני 9 שנים. כל דייר ששילם קיבל מפתח למעלית. אני לא השתתפתי בעלויות ההתקנה ולא קיבלתי מפתח.

לאחרונה החלטתי לבדוק אפשרות לקבל מפתח ולשאול מה העלות שהיתה לכל דייר בזמנו אולם:

1. חברת המעליות שביצעה את ההתקנה פורקה.

2. למי אני אמור לשלם במידה ואני רוצה לקבל מפתח למעלית? חברת המעליות קיבלה את התמורה והיא פורקה.

3. לפי מיטה ידיעתי אין תקנון מוסכם של הבית המשותף האוסר על דיירים שלא שילמו על התקנת המעלית להשתמש בה. האם לאור זה ולאור מה שרשמתי לעיל יש לי זכות לקבל מפתח למעלית ולהשתתף מעתה ואילך בהוצאות האחזקה למרות שלא השתתפתי בעלות ההתקנה?

האם זוהי זכותי לקבל מפתח למעלית הבניין?

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 17/10/14
יש לבדוק את הוראות התקנון והאם שילמת הוצאות אחזקה שוטפת ובכל מקרה הסכסוך יכול להתברר אצל המפקח על רישום בתים משותפים.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת דירה ראשונה

אילה 16/10/14
שלום רב,

אנו ובעלי רוצים לרכוש דירה במיליון מאתים וחמישים שקלים.זאת דירתנו הראשונה. האם נשלם מס רכישה.

תודה מראש

מדרגות מס רכישה לדירה יחידה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 17/10/14
שלום רב

ככל וזו דירתכם היחידה, לא תידרשו לשלם.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שלום, הסבר : רכשתי דירה חדשה 4.5 חדרים בפרויקט

יאיר 16/10/14
שלום, הסבר : רכשתי דירה חדשה 4.5 חדרים בפרויקט מקבלן 118 מטר + מרפסת 15 מטר אני רוצה להקטין מספר חדרים בדירה ל 4 חדרים ומגדיל את סלון , שאלה לעתיד הערך של דירה ירד במכירה ?

ירידת ערך דירה בשל ביטול חדרים בה

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/10/14
יאיר שלום,



לטעמי הערך ירד.

ממליצה לשאול שמאי מקרקעין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעלית שבת בבנין חדש עם מעלית אחת

מייק 16/10/14
שלום,



לפני כשנה נכנסנו להתגורר בדירה חדשה מקבלן בו ישנה מעלית אחת עם מנגנון שבת ומרבית הדיירים ככל הנראה שומרי שבת (לא כולם מהם זקוקים למעלית שבת כיוון שלמשל גרים בקומת הכניסה).

לפני כשבועיים, בעקבות לחצים של דיירים שומרי שבת החלו להפעיל מעלית שבת בזמני תפילות (4 פעמים כאשר כל סבב הינו שעה החל מליל שישי ־ סה״כ 4 שעות).

העניין הוא שבעת רכישת הדירה, בדקתי שמופיע בחוזה כי לבניין אין מעלית שבת והדבר התאים.

מצד אחד, מדוע דייר שומר שבת יקנה דירה בקומה גבוהה כאשר לפי החוזה אין מעלית שבת ויבוא לאחר מכן בדרישה למעלית שבת. מצד שני, אני מעוניין לשמור על שלום בי. ולהתחשב במי שזקוק לכך וכנראה להפעיל מעלית שבת בשעות התפילות למרות שהדבר מאוד מפריע בייחוד כאשר ישנם ילדים קטנים.



רציתי לשאול מה אומר החוק בנושא:

1. האם אני מחוייב להתפשר למעלית שבת בשעות התפילה (לפי החוזה אין מעלית שבת)?

2. מהן שעות התפילה הסבירות? 4 שעות זה נראה מוגזם בייחוד כאשר ההפעלה הינה בשעות השימוש העיקריות במעלית. מדוע כל סבב צריך להיות שעה ולא רבע/חצי שעה? האם יש לי מה לעשות בעניין? (מרבית הדיירים הינם ככל הנראה שומרי שבת).



תודה מראש,

מייק




מעלית שבת

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 17/10/14
די ברוב רגיל כדי להחליט על הפעלת אחת המעליות כמעלית שבת וכן להחליט ברוב דעות על מועדי הפעלת המעלית כמעלית שבת.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיוסי דירות לרכישה

מישהו יודע 15/10/14
לפני הנישואים אחד מבני הזוג קיבל מהורו דירה, היא בבעלותו, כעת הם רוצים לקנות דירה משותפת. איך זה הולך מבחינת המס? לבן הזוג השני אין דירה רשומה על שמו. 

הלכת פלם

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/10/14
שלום רב,



על מנת להעריך את גובה המס, לבדוק את העניין לעומק.

על פניו, נראה כי ניתן להחיל במקרה זה את הלכת פלם, לפיה לא  מחילים את חזקת התא המשפחתי על דירות קודמות לנישואין, ולכן, מס הרכישה יופחת ממס מלא בגין דירה שניה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס על מכירת דירה שקיבלתי במתנה

מנחם 15/10/14
אמא שלי נתנה לי רבע דירה  במתנה באוגוסט 2011. המדובר ברבע דירה שהיא קיבלה בירושה בשנת 2004 מסבא שלי שקנה אותה בשנות השבעים. 

חוץ מזה יש לי עוד דירה. מעולם לא מכרתי דירה. אני רוצה למכור היום את רבע הדירה. האם אצטרך לשלם מס שבח במכירה 

תקופת צינון בהעברה ללא תמורה לקרוב

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/10/14
מנחם שלום,





על פניו, כיום החוק קובע כי אם התגוררת בדירה ממועד קבלת המתנה- יש לספור 3 שנים של תקופת צינון בהן לא ניתן למכור את הדירה בפטור ממס שבח.

אם לא גרת בדירה- יש לספור 4 שנים של תקופת צינון בהן לא ניתן למכור את הדירה בפטור ממס שבח.



כמו כן, יש לבדוק האם ישנן השלכות לכך שמדובר בדירת ירושה של אמך. לצורך כך יש לקבל את מלוא הפרטים בקשר למכירה לשם הכנת תחשיב מס אופטימלי והיערכות מראש למס הצפוי.







בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רעש בלתי נסבל

בנץ 14/10/14
שכר שלי משכיר דירה, במהלך תקופת ההשכרה כבר כמעט שנה שאנחנו כמשפחה סובלים רעש בלתי נסבל בשעות הלילה המאוחרות והמוקדמות של השחר,מספר פעמים פניתי לבעל הדירה שהדיירת גורמת לנו לרעש בלתי נסבל, בין היתר ביקשתי מבעל הדירה שיסדר לשוכרת את הדלת מכיוון שהדלת כולה שבורה קיים חור בדלת בקוטר של 40 ס"מ , למעשה כל שיחה ורעש של יושבי הדירה שומעים בתוך הדירה שלי,בשל מחלוקות בינו שוכרת הוא אינו מוכן להחליף את הדלת, אילו סעדים קיימים על מנת להכריח אותו לסדר את הדלת ובכלל להחזיר לנו את איכות החיים.

תביעה בעילה של מטרד ליחיד

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/10/14
שלום רב,



ניתן להגיש תביעה כנגד בעל הדירה בעילה של "מטרד ליחיד" לפי פקודת הנזיקין.

החוק קובע:

"מטרד ליחיד הוא כשאדם מתנהג בעצמו או מנהל את עסקו או משתמש במקרקעין התפושים בידו באופן שיש בו הפרעה של ממש לשימוש סביר במקרקעין של אדם אחר או להנאה סבירה מהם בהתחשב עם מקומם וטיבם."



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין



י

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם ניתן לדרוש מקבלן לראות הסכם מכר של דייר אחר?

דירה חדשה 14/10/14
לפני כמה זמן שאלתי כאן בפורום לגבי קבלן של הבנין בו רכשתי דירה שמכר לי ולעוד דייר את אותו המחסן, בתשובה שעניתם לי ציינתם שחשובה גם העובדה מי חתם על החוזה ראשון. לפי דברי הקבלן הדייר השני הוא הקודם.

שאלתי: האם אני יכולה לדרוש מהקבלן להוכיח לי או לראות את החוזה של הדייר השני שאכן כך הדברים?

האם ניתן לדרוש מקבלן לראות הסכם מכר של דייר אחר?

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/10/14
שלום רב,



אתה יכול לנסות לבקש אולם הוא אינו מחויב להראות לך.

ככל שהעניין יגיע לכתלי בית המשפט, באמצעות הליך משפטי ניתן יהיה לדרוש לקבל את ההסכם הנוסף.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן