פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

העברה אגב גירושין

לי 09/12/13
במסגרת הסכם גירושין שאושר ע"י בימ"ש, נקבע כי הזכויות בדירה של הזוג יועברו לבן שלהם, הקטין. 



1.   איך אני מבצעת את החתימות על שטר המכר כשמדובר בקטין? שני ההורים חותמים בשמו?



2.   הסכם הגירושין קבע כי הילד לא יוכל למכור את הדירה עד להגיעו לגיל 21, לאחר ביצוע ההעברה מההורים לקטין, צריך להגיש בקשה לרישום הערת אזהרה על הימנעות מעשיית עסקה? איך ניתן לרשום תנאי בטאבו?



תודה

העברת דירה על שם קטין אגב גירושין

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/12/13
לי שלום,



1. בד"כ יש לפנות לבית המשפט לקבלת אישור מיוחד לביצוע הפעולה של חתימת הורה בשם הילד. לאחר קבלת האישור, אחד ההורים או שניהם יחתמו בשם הילד לפי החלטת בית המשפט.



2. כאשר רושמים את הדירה על שם הילד, מצרפים בקשה לרישום הערת אזהרה על הימנעות מעשיית עסקה. הבקשה צריכה להיות חתומה ומאומתת על ידי עורך דין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תקנה 21 מס רכישה

שירה 09/12/13
ידוע לי שיש פטור ממס רכישה בהעברה בין בני זוג המתגוררים יחד בדירה.

אך מה קורה במידה והם השכירו את דירתם היחידה ומתגוררים בדירה אחרת בשכירות?

האם תקנה 21 חלה במקרה זה? הרי שזוהי דירתם היחידה.

העברה ללא תמורה בין בני זוג המתגוררים יחדיו בדירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/12/13
שירה שלום,



אם בני הזוג לא מתגוררים יחדיו בדירה, בן הזוג שיקבל את המתנה יצטרך לשלם 1/3 ממס הרכישה. כשתדווחו על המכירה למיסוי מקרקעין, תצטרכו להצהיר כי אינכם מתגוררים בדירה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגדרת החוק לאכלוס דירה

jango 09/12/13
שלום רב,



אבקש את חוות דעתכם לעניין הגדרת האכלוס בחוק תכנון ובניה, להלן המקרה:



קנינו דירה חדשה מקבלן ונוצר מצב של עיכוב בלו"ז והדירה טרם קיבלה טופס 4, מדובר בשלבים אחרונים ממש (כחודש- חודשיים) ולנו הסתיים תקופת השכירות ללא אפשרות להארכה,לכן בתום תקופת השכירות שלנו העברנו את כל הריהוט והציוד שלנו לדירה ובנתיים אנחנו חיים בדירה של ההורים.

בשלב זה התחלנו כבר לארגן את הדירה הזמנו ארונות ומוצרי חשמל שהועברו לדירה. מאחר ואנחנו גרים ליד הדירה אנחנו ניגשים לדירה מידי כמה ימים ומארגנים את הדירה, אני בזמני החופשי מגיעה לדירה ומארגנת את המטבח מנקה ומאכסנת ציוד בארונות. 

בנתיים העירייה עלתה על זה ובביקור המפקח בדירה הוא קבע שהדירה מוגדרת כמאוכלסת והם מתחילים לאיים בהליכים משפטיים נגדנו. למרות שהוכחנו להם שאנחנו לא גרים בדירה ולא ישנים cv (עוד אין אפילו מזרונים רק הריהוט והציוד) הם עדין מתעקשים שהדירה מוגדרת כמאוכלסת. האם זה נכון? 

תודה מראש,

אכלוס דירה לפני קבלת טופס 4

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/12/13
שלום רב,



על פי החוק, לא ניתן להיכנס לדירה לפני קבלת טופס 4, גם קבלנים שמאפשרים להכניס ציוד של הדייר אינם עומדים בתנאי ההיתר שקיבלו. לכן, לעניות דעתי, העירייה צודקת במקרה זה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם עדיף צ'ק בטחון או שטר בטחון לשכירות?

שלמה 09/12/13
שלום,

אני רוצה להשכיר דירה שברשותי,

האם עדיף לדרוש מהשוכרים צ'ק בטחון או שטר אוואל? עם צ'ק אני מניח שאפשר פשוט ללכת לבנק במקרה הצורך וזה נשמע פחות מסורבל, ואם הוא בוטל אז ללכת עמו להוצאה לפועל...

אבל מה עושים עם שטר בטחון?

אגב, נניח שיש לי צ'ק בטחון ע"ס 2000 שח ואני משתמש בו כדי לתקן נזק ע"ס 500 ש"ח, איך מבחינה פרקטית נהוג להחזיר את 1,500 הש"ח הנותרים לשוכר?



תודה

שיק בטחון לעומת

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/12/13
שלמה שלום,



ניתן לבקש גם שיק בטחון למקרה של נזק או אי תשלום וגם שטר חוב. את שניהם ניתן להציג למימוש בהוצאה לפועל.

לגבי הפרש בין שיק הבטחון לבין תשלום הנזק, אתה יכול להחזיר את הכסף באיזה צורה שתרצה, או לחילופין לבקש מהשוכרים לתת לך שיק על הסכום המדויק ככל שאינם חייבים בתשלומים נוספים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת שם בטאבו

יעקב 08/12/13
שלום,

אחי בעל דירה בטאבו. אם הוא מעביר את הדירה לאבא שלנו (לאבא שלנו אין דירה על שמו) , האם פטורים ממס ?

האם ניתן לאחר פעולת העברה זו לבצע העברה נוספת של הדירה מאבא אליי (לי יש דירה בבעלותי) ? ומהו שיעור המס ?

כמה זמן לוקח התהליך? יש צורך בתוקף בית משפט?

תודה. 

העברה ללא תמורה לקרוב

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/12/13
יעקב שלום,



אחיך יהיה פטור ממס שבח בהעברה, ואביך ישלם מס רכישה מופחת (1/3).

ניתן להעביר במתנה אליך, אולם קיימת תקופת "צינון" בחוק של מספר שנים במהלכה לא יוכל אביך למכור את הדירה בפטור ממס שבח.

אם אביך יעביר לך את הדירה לאחר תקופת הצינון, אתה תשלם 1/3 ממס הרכישה, אבל המס המלא יהיה גבוה יותר משום שיש לך דירה נוספת.

אין צורך בתוקף בית משפט.

משך ההליך תלוי במשך הזמן להמצאת כל האישורים להעברה בטאבו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס השבח החדש ושחלוף דירת מגורים

אלון 08/12/13
אבקש הבהרה לגבי תקנות מס שבח החדשות, האם לאדם יש דירה בבעלותו אך הוא מעוניין לעבור לגור בדירת מגורים אחרת. אותו אדם רוכש דירת מגורים נוספת (בתחילת 2014), אך עדיין לא הספיק למכור את הדירה בבעלותו ששימשה אותו עד עתה. האם אותו אדם יכול למכור את דירתו הישנה במהלך 2014 ללא תשלום מס שבח מכוון שהדירה החדשה היא תחליף לדירתו הישנה?



1. אם לדוגמא (מציאותית) אמכור את הדירה היחידה שלי (שבה גרתי) ב25 בינואר 2014 וקיבלי את הדירה החדשה (גם למגוריי) ב20 לינואר 2014 אז בגלל שבמשך 5 ימים החזקתי 2 דירות אני חייב מס שבח על החלק שבין תחילת ינואר למועד מכירת הדירה? בנוסף ישנו שבח אנפלציוני האם הוא גם מחושב לינארית או שלא?



2. אם אדם קנה דירה מקבלן - מאיזה יום נחשב שברשותו הדירה (לצורך הכרעה אם ברשותו יותר מדירה אחת לחישוב מס שבח),

יום הקניה? 

יום קבלת המפתח?

תודה! אלון

רכישת דירה לאור השינויים בחוק מיסוי מקרקעין

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/12/13
אלון שלום,



1. תוכל למכור את הדירה היחידה בפטור ממס שבח אם תכנס לשנת 2014 עם דירה יחידה אשר היא ברשותך 18 חודשים. באשר לדירה השנייה, המועד הקובע הוא מועד רכישתה ולא מועד קבלתה.



2. יום הקניה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מתווך ששיקר לגבי בלעדיות

דפנה 08/12/13
שלום,

פנינו למתווך והוא הראה לנו דירה שטען שיש לו בלעדיות עליה, ולפיכך החתים אותנו על טופס שהוא זה שהראה לנו את הדירה ויקבל 2% אם נקנה אותה.

באותו היום פנינו למתווכת נוספת שהציעה לנו את אותה הדירה ובמחיר נמוך יותר.

אנחנו מרגישים מרומים, ולא רוצים להמשיך לעבוד עם המתווך הראשון (שהראה לנו את הדירה). מצד שני, אנחנו לא יודעים מה מותר לנו לעשות. האם הטופס שחתמנו עליו מחייב אותנו אם הוא שיקר לגבי הבלעדיות?

תשלום עמלה למתווך ששיקר לגבי בלעדיות

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/12/13
דפנה שלום,



בעיקרון אם חתמתם, ההסכם מחייב אתכם.

אם הוא שיקר את יכולה לנסות לפנות אליו ולהתנות את התשלום של העמלה בהורדת עלות מחיר הדירה. מניסיוני המקצועי בדרך כלל מתווך שלא מקבל את העמלה שהובטחה לו עלול לתבוע את מי שחייב לו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חנייה בבית משותף

אלירן 08/12/13
ערב טוב,

אנחנו מתגוררים מזה כ-3 שנים בבנין משותף(בניין בן 9 קומות), לכל דיייר יש חנייה בטאבו שנמצאת ברחבה חיצונית במקביל לבניין(חניון עילי לא מקורה).

רכשנו את הדירה ואת הדירה מאדם פרטי והנכס נרשם על שמנו בטאבו, מאז רכישת הדירה ומידי חורף אנחנו סובלים מהצפות חוזרות ונשנות בחנייה שלנו(מדובר בשורה של כ-5-6 רכבים), הנ"ל מאוד מפריע ובתקופת הגשמים מפלס המים מגיע עד לכחצי מטר בשל השיפוע שיש בחנייה ובעקבות חוסר ניקוז ומאחר ואין פתח ניקוד למי הגשמים בסמוך.

כל המים מתקנזים לאזור שלנו ואין אפשרות לצאת מהרכב מבלי להירטב (אנחנו משפחה עם 2 ילדים קטנים ותינוקת קטנה).

פנינו מספר פעמים ועד הבית בנושא ובכדי למצוא פתרון בכדי למנוע את ההצפות החוזרות ונשנות מידי כל תקופת החורף ובעיקר בגשמים, נציגת הועד(דיירת בבניין שלנו) דחתה את כל הטענות שלנו והפנתה אותנו לקבלן הבניין ולקבלן המבצע(הבניין נבנה לפני כ-8 שנים ויותר).

ושאלתי היא האם הנ"ל בטיפול ועד הבית או שעלינו לפנות לתביעה או להסדר מול הקבלן שבנה את הבניין ?

האם כל הדיירם שחנייתם מוצפת צריכים לפנות בנפרד ולתבוע את הקבלן ולדאוג לחיבור לניקוז הקיים ? האם הנושא לא אמור להיות מטופל ע"י ועד הבית ונציגתה בבניין ? לשם מה אנחנו משלמים ועד בית מידי חודש בחודשו ?

כמו-כן נציגת הועד טענה שעליי לפנות לאיש מקצוע- קבלן תשתיות לבירור העלות לחיבור לניקוד ולפתרון הבעיה ואת התשלום עליי לשלם בעצמי או לדרוש מהקבלן, האם הנ"ל נכון ?

מה קבע המחוקק במקרים דומים ? מדובר הרי בשטח ציבורי, לא ?

תיקון חנייה בבית משותף על ידי הקבלן

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/12/13
אלירן שלום,



יש לבדוק מה התחייב הקבלן באשר לנושא בניית החניון, וכן לבדוק האם הבניה תקנית, או שמא בניית החניון נעשתה במחדל. אם זה המצב, יש לפנות לקבלן לשם תיקון.

אם זה אינו המצב, הרי שאם מדובר בתיקון כל שטח החניה, עלות התיקון צריכה להתחלק בין דיירי הבנין.

אם כל שטח החניה מחולק לחניות שמוצמדות לדירות בטאבו, הרי שמדובר בבעלות פרטית של דיירי הבנין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הערת אזהרה באטבו – דירה מקבלן

איליה 08/12/13
שלום,

הנני מתכנן לרכוש דירה בפרויקט אזורים באשקלון - הדירה הינה חדשה מקבלן.

קיבלתי לידי את ההסכם למכירת דירה.

בהסכם בעמוד 24 סעיף 12.4 מצויין כי הבטוחה הוצאה לטובת הקונה בתנאי מפורש שהקונה לא ירשום ולא

יגרום לרישום הערת אזהרה בלשכת רישום המקרקעין.."

אני מכיר כי הוראת כזו היא תנאי מקפח ובוטלה על ידי בית המשפט העליון וכי אין לכלול בחוזה הערה כזאת המונעת רישום הערת אזהרה בלי קשר לבטוחות שניתנו

איך יתכן שהנ"ל מופיע בחוזה?

מה נדרש לעשות?

איליה 

הערת אזהרה בטאבו

עו"ד תומר שזר מנהל 08/12/13
יתכן ולא ירדתי לסוף דעתך.

באם ניתנת לך ערבות בנקאית אין צורך ברישום הערת אזהרה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בנית גשר

דני 08/12/13
שלום,

האם בנית "גשר" שמוביל מהרחוב ישירות לדירה בקומה השניה נחשבת ל"הרחבה" לפי סעיף 71א?

תודה

חריגת בניה

עו"ד תומר שזר מנהל 08/12/13
אני לא יודע לגבי סעיף 71 , אבל למיטב הבנתי זה משהו שדורש אישור וזו חריגה.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם קיים פטור למכירת דירת מגורים בה יש לי 10%

דרור 08/12/13
בבעלותי 3 דירות מגורים מזכות באופן הבא: דירה 1 - 100%; דירה 2 - 100%; דירה 3 - 10%.

ברצוני למכור כעת את דירה 2 בפטור ממס שבח מקרקעין וגם את ה-10% שיש לי בדירה 3 (יחד עם בעל ה-90%).

האם יש לי פטור על מכירת ה-10%?

תודה רבה

 

פטור ממס שבח

עו"ד תומר שזר מנהל 08/12/13
שלום, אני סבור שהמקרה שתואר מצריך בדיקה יותר לעומק של הפרטים, פני לפגישת יעוץ.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דחוף דחוף-פינוי דירה מושכרת

יעל 08/12/13
אני משכירה דירה, תמה תק' השכירות אך הדיירים איחרו ביציאה, עבר מאז כשבוע והם נעלמו ולא מסרו את המפתח, מה גם, שהדירה מלאה ברהיטים שלהם, הדירה לא מסויידת (לפי החוזה הם חייבים לתקנה עם המסירה), אני לא מצליחה להשיג אותם, מה לעשות? האם אני יכולה לפנות את הרהיטים? הדירה נחשבת כנמסרה חזרה לידי למרות שלא מסרו מפתח?

פינוי שוכרת מהדירה

עו"ד תומר שזר מנהל 08/12/13
שלום זה מקרה מאוד בעייתי.

קשה לי ליתן לך המלצה מחייבת.

אופצה א' - דרך ארוכה , אבל בטוחה - להגיש תביעת לפינוי, כאילו הם גרים שם ולעשות את כל ההליך הארוך.

אופציה ב' - דרך שיש בה סיכון, לאחסן את הציוד שלהם, ולמעשה כאילו קיבלת את הדירה בחזרה.

הסיכון- יכולים לטעון כי ציוד שאוחסן הוא לא כל הציוד... ונעלמו דברים ועוד.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברה ללא תמורה להוריי

אירה 08/12/13
היי,



אני שוקלת להעביר דירה ללא תמורה להוריי. לא מכרתי דירה ב 4 שנים האחרונות. האם אצטרך לשלם מס שבח ? האם הוריי יצטרכו לשלם מס רכישה (1/3?). יש לי דירה נוספת לדירה הזאת. האם אוכל למכור אותה ללא מס שבח בתחילת 2014 ?

העברה ללא תמורה

עו"ד תומר שזר מנהל 08/12/13
למיטה הבנתי - לא תצטרכי לשלם מס שבח, והוריך יצטרכו לשלם שליש מס רכישה.

זה לא פוגע בפטורים הנוספים שקיימים לך ככל שקיימים.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוש בחצר הבית המשותף

יעל 08/12/13
שלום רב ותודה מראש,

אנו בניין משותף עם 8 דירות. אחת מדירות הקרקע פתחה לפני שנים פתח לחצר והציבה של כסאות שולחות עציצים ולמעשה החצר היא שלהם. אפילו קשה מאוד לעבור שם על מנת להגיע לשעוני מים, מוני גז או סתם להרים כביסה שנפלה וכיו"ב. האם יכול ועד הבית בהחלטה ברוב קולות להחליט לפנות את החצר מתפיסת הקבע שנעשתה בה? ואז לתת להם שבועיים לפנות הכל, ואז לפנות להם מה שלא יפונה ולהחזיר את החצר לךכל הדיירים. יצויין כי אין לנו מה לעשות בחצר, אבל הם פשוט חסמו אותה לגמרי ואפילו משקים את העציצים שלהם עם המים של השימוש המשותף. 

האם ועד הבית צריך נימוק לגיטימי? האם הם לא יוכלו לטעון שזה שימוש סביר.

תודה!!!

שימוש בחצר הבית

עו"ד תומר שזר מנהל 08/12/13
שלום לדעתי זה מקרה מעט מורכב יותר מהפתרון שהוצע, אבל בהחלט אפשר לקיים אסיפת דיירים ולעשות הצבעה ביחס להחזקת הרכוש. אני מניח שזה יהיה רק הקדימון לתביעה שתצטרכו להגיש בפני המפקחת על המקרקעין.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום ועד ביית לדירת גן עם כניסה ניפרדת

ארנון שאול 08/12/13
אנו בעלים של דירת גן עם כניסה נפרדת לדירתנו.

אין לנו שום גישה עם יתר הדיירים

עד היום שילמנו 50% מתשלום ועד הבית,כעת העלה אחד הדיירים את בקשתו שנשלם מלוא הסכום.

הדבר המשותף היחיד הינו חדר האשפה והחניה.

האם אנו אכן צריכים לשלם את מלוא הסכום למרות שכניסתינו ניפרדת משאר הדיירים?

תשלום ועד בית

עו"ד תומר שזר מנהל 08/12/13
לא חושב שזה שיש כניסה נפרדת משנה את התמונה, אבל יש תקנון בית משותף - התשובות שם.

בגדול - למיטב ידיעתי כל עוד לא נכתב אחרת אתם צריכים לשלם תשלום מלא.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם מכר

יאיר 08/12/13
שלום רב, יש לי שאלה בנוגעה להסכם מכר   "ציטוט מהסכם מכר" 





1. הרוכש מתחייב להעביר את כספי התמורה עד תאריך 30 לנובמבר 2013 שעה 17:00  איחור של עד 7 ימים בקיום התחייבויות הצדדים לא ייחשב להפרה, ולא יקנה זכות לפיצוי כלשהו.  





שאלה?  היום זה היום 8 , אין ולא עובר כסף בפועל.





ועו"ד שטיפל ב"הסכם מכר" מבולבל וטען לעשרה ימים מה עלי לעשות? ועו"ד היה גם מצד של רוכש ומוכר?





תודה רבה מראש 

הפרת הסכם מכר

עו"ד תומר שזר מנהל 08/12/13
לא הבנתי מה הבילבול... רשום 7 ימים, לא?

יש הפרה לכאורה!



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת דירה מקבלן

קטי 08/12/13
שלום!

השבוע קיבלנו את הדירה מהקבלן ולצערי נמצאו ליקויים רבים שלא תוקנו. במסירה הראשונה צפו הרבה בעיות שממש בלטו ואת חלקם הקבלן תיקן עד למסירה השניה.

התבקשנו להגיע לקבלת המפתח ובפגישה זו היה מתח רב בינינו לבין מנהל העבודה שמסר את הדירות. הוא החתים את בעלי על מסמכים תחת לחץ ורק אחר כך הסכים שנעלה לראות את הדירה. חשוב לציין שחייב את בעלי לציין בפרוטוקול המסירה הסופי כי הוא שבע רצון ולחתום וזאת לפני שבדקנו את התיקונים. הרגשתי שאנחנו פשוט במלחמת התשה שנמשכה קרוב לשנתיים.

ברשימת הליקויים קיימים גם חוסרים של ציוד שנרכש על ידנו וטרם סופק. האם עצם קבלת המפתח מקנה לקבלן אישור שלא למסור לי את הציוד? (תריסים, כיור שאבד להם, דלת שבורה שצריך להחליף, מנעולים שבורים).



כמו כן הייתי רוצה לדעת מהו הנוהל לתיקונים לאחר המסירה? לאחר שהתחלנו להעביר דברים מצאנו עוד ליקויים שלא עלו בפרוטוקול המסירה.



ושאלה אחרונה, החתימו אותנו על וויתור תביעות עתידיות. האם זה חוקי? האם ניתן לאכוף את זה?



אודה לעזרתכם בנושא.

רכישת דירה מקבלן

עו"ד תומר שזר מנהל 08/12/13
לכאורה, אם חתמתם על העדר תביעות יהיה בעיה לתבוע...

צריך לבדוק את נסיבות החתימה וכו' - זה מקרה שלטעמי דורש פגישה אישית ולא יעוץ אינטרנטי.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השכרת דירת מגורים

אלעד 07/12/13
ערב טוב ושבוע טוב

1. האם שוכר דירת מגורים לתקופה של מעל 10 שנים (בחוזה שמתחדש אחת לשנה) רוכש זכות כלשהי בדירת המגורים?

2. איך המשכיר יכול להגן על עצמו כדי למנוע בעיה עתידית בנושא זה? (אודה מאוד אם ניתן יהיה להפנות לפסיקה/חוק רלבנטיים

תודה ושבוע טוב

רישום חוזה שכירות מעל 10 שנים

עו"ד תומר שזר מנהל 08/12/13
לא תהיה לדייר זכות בדירה. אומנם הדייר יכול לרשום זאת בטאבו, אבל הרישום לא נותן לו זכות מעבר לאמור בחוזה השכירות, כך שמשמעות הרישום היא למעשה מאומה.

הייתי אולי מוסיף סעיף שאוסר על הרישום...



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה בירושה

קארין 07/12/13
בעלי קיבל דירה בירושה חד עם 4 אחים, כך שלכל אח חלק שווה. לאחרונה נודע לנו כי האחים מכרו את החלקים שלהם מבלי להודיע לבעלי במחיר נמוך.

האם יכולים לעשות זאת?

בעלי רוצה לבטל את עסקת המכר הזו האם יכול? האם עליו להגיש תביעה לביטול? ומה עם צד ג' שקנה?

מכירת דירה בירושה

עו"ד תומר שזר מנהל 08/12/13
לא כך כך ברור,  לא ניתן למכור חלק מהדירה, משהו כאן טעון בדיקה יותר מעמיקה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת דירת סטודיו בבית מלון

יעקב 07/12/13
קרובי משפחה שהינם תושבי חוץ מעוניינים לרכוש דירת סטודיו בבית מלון לצורך שהייה בעת ביקוריהם בארץ.

קיימות דירות מסוג זה אשר נרשמות בטאבו על שם הרוכשים.

מהם הסיכונים הצפויים? 

רכישת סטודיו לתושב חוץ

עו"ד תומר שזר מנהל 07/12/13
צריך יהיה לבדוק שני דברים, ראשון - את הדירה עצמה כמו כל דירה כאילו היה תושב הארץ.

והשני ההשלכות של המיסוי.



תומר שזר, עורך דין ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור.

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בירור לגבי תביעה אפשרית

אילן 07/12/13
שלום רב,



לזכותי פס"ד נגד חייב שברח לחו"ל .החוב שלו אליי בגין הפרת חוזה ואי תשלום מס שבח על נכס שרכשתי .

כיום בטאבו רשומה על הנכס הערת אזהרה בלבד עבורי + הערת לפקודת המיסים עבור מס שבח בגין החוב.



פתחתי נגדו גם תיק בהוצל"פ אך קשה לפעול מכיוון שהוא בחו"ל .

מצאתי שישנה דירה שאחותו קיבלה בירושה מההורים (לא צוואה)לאחרונה. הוא כנראה הסתלק מהירושה תמורת תשלום שקיבל מאחותו.

השאלה היא:

כיצד אני יכול לפעול ובאילו הליכים כדי "לשים יד" על חלקו בירושה בדירה שכנראה ויתר לאחותו (סביר מאד שתמורת תשלום)כדי להתחמק מנושים?



שמעתי על פרוצדורת תביעה נגד האחות בבי"ד לענייני משפחה -האם זה אפשרי או במסגרת הליכים אחרים?



אודה לתשובתכם 



אילן

תביעה כנגד חייב שנמצא בחו"ל

עו"ד תומר שזר מנהל 07/12/13
אני באופן אישי לא רואה כאן קייס או סיכוי.

תנסה אולי בפורום דיני משפחה.



תומר שזר, עורך דין ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור.

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום בית משותף וחוב לבעל הקרקע

אלעד 07/12/13
היי,

שאלה לגבי רישום בית משותף וחוב לבעל הקרקע (חיובים שלובים)

צד א'(פלוני) וצד ב'(בעל קרקע) עשו עסקה לפיה על קרקע של צד ב' יבנה בניין ויחולק בין הצדדים.

צד א' חייב לצד ב' מתוקף העסקאה סכום כסף כאשר הסכום שנוי במחלוקת.

צד ב'(בעל הקרקע) סרב לחתום על מסמכי הבית המשותף עד אשר יקבל את הכסף אותו הוא סבור שמגיע לו.

צד א' טוען שאין מדובר בחיובים שלובים ועל כן על צד ב' לחתום על כל המסמכים ואז לתבוע אותו על החוב הכספי לטענתו.

האם טענתו של צד א' נכונה?

אם יש פסק דין שנושא אשמח לשמוע עליו.

רישום בית משותף

עו"ד תומר שזר מנהל 07/12/13
אלעד שלום רב,

ראה המקרה שתואר היינו ממש קייס משפטי אשר דורש עריכת סקירת פסקי דין, יש לקבוע פגישת יעוץ עם עו"ד.



תומר שזר, עורך דין ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור.

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי סעיף אחריות תיקון מיטלטלין של המשכיר-אני השוכר

נדב 06/12/13
שלום.

מתעתד לשכור יחידת דיור עוד שבוע וחצי בפעם הראשונה.



אני(השוכר) ובעלת הבית, החלפנו ביננו מיילים לגבי נוסח החוזה.

יש להדגיש שעדיין לא נחתם שום דבר.



היא קצת מתעקשת שאמנם תהיה אחראית לתיקון פגם(שלא באשמתי) בתשתיות הקבועות בבית והמזגנים, אך לא תהיה אחראית לתיקון מיטלטלין שהיא עצמה קנתה/משאירה בדירה(לא שלי), למשל מקרר וריהוט סלון.



האם נהוג בד"כ לדרוש בחוזה, תיקון מיטלטלין הניתן לי ע"י המשכיר כתוצאה מנזק שלא באשמתי??

(הרי לא נראה לי הגיוני שאתקן עוד חודש את המקרר שלה ב- 2000 ש"ח והוא עוד יישאר אצלה בסוף).



תודה

חוזה שכירות

עו"ד תומר שזר מנהל 07/12/13
אין כאן נהוג.

אם הדירה באה עם המקרר - אז היא אמורה להיות אחראית לתיקונו.

אתה אמור להיות אחראי לכל נזק שאתה גורם, והיא לכל נזק כתוצאה מבלאי



תומר שזר, עורך דין ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור.

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מילוי צו רישום בית משותף ותקנון מוסכם

אפי 06/12/13
שלום רב,

יש לי שתי שאלות :

1) בעת מילוי הצו לרישום הבית המשותף איך ממלאים בדיוק את העמודה של החלקים ברכוש המשותף? האם לוקחים את שטח הרצפה של כל דירה חלקי השטח הכולל של כל הדירות ?

2)לגבי התקנון המוסכם, האם יש אפשרות לשים את כל מה שרשום בתקנון המצוי ולהוסיף כמה דברים/שורות בעניין ההצמדות לכל דירה.?

צו רישום בית משותף

עו"ד תומר שזר מנהל 07/12/13
פנה לאתר של לשכת רישום המקרקעין, אולי יש שם הסבר מפורט ביחס לטופס זה.

תומר שזר, עורך דין ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור.

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה בנוגע לתמא 38

אייל 05/12/13
שלום רב,

ידוע לי שישנו תיקון לסעיף 5 בחוק המקרקעין המאפשר הסכמה של 2/3 מהדיירים לבניית דירות נוספות ואף להפקעה של הרכוש המשותף לטובת חניות.

מה הדין לגבי הגג המשותף? בהנחה והקבלן בונה דירות חדשות על הגג המשותף (והזכויות לדירות מועברות אליו) ומשאיר לדיירים פחות שטח מהגג (שימוש ברכוש משותף), האם ניתן להגיד שגם אז מספיקה הסכמה של 2/3 מהדיירים או שנדרשת הסכה של 100% מהם?

האם למפקח יש סמכות במצב זה לאשר תוכנית למרות שישנם דיירים מתנגדים? במילים אחרות המפקח לוקח מדייר שטח ששייך לו (חלק יחסי מהשטח המשותף) ומעביר את הזכויות לקבלן וזאת ללא הסכמתו. אם כן, מה הסעיף בחוק המאפשר זאת?

 

תודה.

תמ"א 38

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 06/12/13
אייל שלום,

נא פנה לפורום תמ"א 38.

בהצלחה 

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן