פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

פיצויים

אירית 05/11/14
שלום 

רציתי לשאול מה הסכום המקובל בחוזה מכר עבור כל יום איחור במסירת דירה יד שנייה?



תודה.

פיצוי בגין איחור במסירת הדירה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 07/11/14
שלום רב

מקובל לקבוע כי 7-10 ימים בקיום מי מחיובי שני הצדדים לא יהווה הפרה של החוזה ( למשל - איחור במסירת הדירה מצד המוכר או איחור בתשלום מצד הקונה). מעבר לכך נקבע הפיצוי המוסכם שהמקובל הינו 10%



בברכה

עו״ד יהודה וישניצקי

מנהל פורום נגל״ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת נכס ללא תמורה כאשר קיים סיכון בחוב

משה 05/11/14
בס"ד


אני מעוניין להעביר 40% מדירה שלי לבני הנכה הבוגר למען הבטחת עתידו וללא
תמורה. יש לי ילדים אחרים להם שאר החלקים בדירה. שאלתי היא האם אם יתבעו
אותי בעקבות איזהו חוב שייתכן ויהיה בעתיד - כרגע- לא ידוע על תביעה בבית
משפט /הוצל"פ ההעברה תתפוס או שזה יחשב הברחת נכסים - מה שלא נכון כלל?

העברה ללא תמורה האם מהווה הברית נכסים

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 07/11/14
משה שלום


למיטב הבנתי קיבלת כבר תשובה בפורום אחר


אוסיף רק כי גם אם כעת לא ידוע על חוב אולם בעתיד תוכרז כפושט רגל במועדים המפורטים בפקודת פשיטת רגל הנושים יוכלו לבקש לבטל את ההענקה ובמקרה כזה תצטרך להוכיח כי אכן פעלת בתום לב ללא קשר לחוב נשוא פשיטת הרגל ולא מתוך כוונה להבריח נכסים





למידע נוסף: פורום פשיטת רגל

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם מכר

מורן 05/11/14
שלום רב



אני עו"ד צעירה שעורכת בימים אלו הסכם מכר דירה.

נתקלתי במצב שבו לפני מספר שנים המוכרת שינתה את שם משפחתה בתעודת הזהות, כך שהשם כיום שונה בנסח הטאבו.

שמה הפרטי ותעודת הזהות תואמים, ורק שם המשפחה שונה.

 האם זה מהווה בעיה לצורך העסקה? ואם כן, מה עליי לעשות?

 המון תודה, מורן.

שם המוכר בתעודת הזהות שונה מהשם שמופיע בטאבו

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/11/14
מורן שלום,



עדיך שעל כל מסמכי העסקה יופיע שם המוכרת כפי שהוא מופיע בטאבו.

ניתן לצרף צילום ת.ז. של המוכרת בליווי אישור ממשרד הפנים על שינוי שם.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עמותת בנייה

דניאל 05/11/14
מה הסיכונים ברכישת דירה באמצעות עמותת בנייה?

 

סיכומים ברכישה באמצעות עמותה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 07/11/14
שלום רב

שאלתך כללית מידי - ולכן אענה באופן כללי

ככלל, חלים כל הסיכונים החלים על עסקה רגילה

ובנוסף - יש לבדוק מי העמותה מה כשרותה לבצע את העסקה המיועדת, מי עומד מאחוריה (מי הועד המנהל מיהם לברי האגודה) , מהן הוראות תקנון העמותה ואילן מגבלות ברכישה בשימוש בדיר. ובהעברת זכויות הוא מטיל עליך, מהן הוראות המכרז אליו ניגשת העמותה (ככל שהדבר רלבנטי) ועוד

בברכה

עו״ד יהודה וישניצקי

מנהל פורום נדלן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה בנושא תיווך

אוסנת 05/11/14
שלום רב,

ברצוננו למכור את הדירה שלנו. לפני 3 ימים, חתמנו עם משרד שירותי תיווך על הסכם בלעדיות.

יומיים לפני החתימה, הגיע אלינו מתווך אחר מאיזור אחר בעיר. הוא התקשר ושאל פרטים אודות הדירה ואמר שאמנם זה לא האיזור שלו, אך יש לו לקוחה פוטנציאלית והוא מעוניין להגיע ולראות את הדירה עבורה. אם זה יהיה שייך לפי מה שהיא מחפשת, הוא יביא גם אותה.

הוא אכן הגיע לבדו לפני החתימה על הסכם הבלעדיות, ראה את הדירה וטען שהיא באמת עשוייה לעניין את הלקוחות שלו.

יום לאחר חתימת הסכם בלעדיות, הוא יצר איתנו קשר וביקש לבוא לראות את הדירה עם הלקוחה שלו הפעם.

הסכמנו, ושאלנו את המתווך שלנו- מהו הדין במקרה זה.

המתווך שלנו הסביר כי אם היה מדובר בלקוח פרטי שראה את הדירה- לא היינו חייבים בדמי תייוך במקרה זה. אך בגלל שמדובר במתווך שראה את הדירה (אפילו שזה היה עבור לקוחה ספיציפית), אנחנו חייבים בדמי תיווך.

רצינו לשאול האם תשובת המתווך שלנו היא נכונה מבחינה חוקית.

תודה רבה מראש!

הסכם תיווך

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 07/11/14
שלום רב

נא הפנו שאלה זו לפורום דיני חוזים

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חברה משכנת

אלעד 05/11/14


איך ניתן לאתר פרטים (טלפון או דוא"ל) של חברה משכנת בשם "בתים חברה לבנין ופיתוח בע"מ"?

כתובת חברה משכנת

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 06/11/14

ניתן לבדוק את פרטי החברה ומענה הרשמי


ברשם החברות- הנה מצאתי לך (שים לב שהחברה מפרת חוק...)


























































































מספר תאגיד: 510434632
שם תאגיד (עברית): בתים חברה לבנין ופיתוח בעמ שם תאגיד (אנגלית):


סטטוס: פעילה סוג תאגיד: חברה פרטית
סוג חברה ממשלתית: חברה לא ממשלתית סוג מגבלות: מוגבלת
מעמד חברה מפרת חוק: חברה מפרת חוק


מדינה: ישראל ישוב: ירושלים
רחוב: דרוק שלמה זלמן מספר: 69
מיקוד: 97436 תא דואר:
אצל: יישומים פיננסיים ייעוץ ארגוני וכלכלי- אלי חממי


מטרת החברה/השותפות: לעסוק בסוגי עיסוק שפורטו בתקנון
תיאור החברה/השותפות:
דוח שנתי אחרון הוגש לשנה: 1988







דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ישוב אקולוגי בצפון

מתיישב 05/11/14
שלום לכולם ואשמח להבין כמה דברים ובין אם יש פורום מתאים יותר באתר הנל אשמח לדעת
לשם התיעצות.

בתור אזרח שומר חוק שעובד לפרנסתו ולומד גר במרכז הארץ . אני אוהב
לטייל בארצנו הקטנטונת ו אוהב מאוד את אזור הצפון. ישנו ישוב אקולוגי שלמיטב הבנתי
לא ממש מוכר ע"י הרשויות אבל למרות זאת מתגוררים שם אנשים ואפילו קימים שם מספר קטן
של עסקים של צימרים ומסעדות וגם אנשים שגרים . אין תשתיות חשמל מסודרת ותשתיות ביוב
וכל אחד דואג לעצמו בדרכים שונות ומשונות ויצירתיות כגון מערכות סולאריות שבשבות
רוח מייכלי מיים בורי ניקוז ושריפת זבל וכו...הכל נעשה במעשה ידיים של כל האנשים
שמתגוררים שם.

בגלל שאין תשתיות והישוב לא מוכר. וקצת קריאה בגוגל על פינוים
בלתי חוקיים שנבנים מעט לעט.

רציתי לנסות להבין למי אמורים לפנות כדי להבין את
החוקים כדי לעשות הכל בצורה המקובלת מבלי לגרום נזק לאיש ולשמור על שלום בית בין
השכנים במקום וללא צורך בפינוי עתידי ?

האם קיים קשר לעיירת צפת כי זה 10 דקות
מצפת ? האם משלמים מיסים על השטח ? וכל היתר נעשה עי התושבים לצורך כלכלתם באזור
(דואגים למיים חשמל וניקוז )

אשמח לדעת בנושא ולדעת למי אני אמור לפנות כדי לקבל
קצת מידע בנושא ? ומה עלי לעשות הרי אי אפשר לבוא סתם למקום ולהחליט פה אני מתישב
קיימים חוקים במדינה אחרת יש צוי פינוי ....

תודה רבה ומחכה לשמוע מניסיונכם


מגורים באזור אקולוגוי בצפון

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 06/11/14

שלום רב,


אני מציע שתכתת רגליך לישוב המדובר והסביבה, ותבדוק את מצב הדברים:


א. במזכירות הישוב - בועד המקומי ובועד הנהלת האגודה


ב  במשרד לפיתוח הנגב והגליל


ג. במועצה האזורית בו הישוב כלול כולל בועדה המקומית


בהצלחה


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי,


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוש בחנות בבעלות האב

ee 05/11/14
שלום

לאבי יש חנות שסגורה כבר כמה שנים בעיקר בגלל שמבחינתו רק ככה יש לו "שקט" ממנה ולא רודפים אחריו ממס הכנסה. לי חבל לראות את החנות סגורה. מה היא הדרך הכי פשוטה וכלכלית להעביר לי את הזכות להשכיר אותה לצד שלישי. העברת בעלות או אולי עדיף יפויי כוח ? מה דורש התהליך ?

(חשוב לציין שהוא לא מעוניין להרוויח שקל ממנה רק שהיה מסודר בחוק שהכל עליי) 

השכרת החנות

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 06/11/14

שלום רב,


בשתי הדרכים שציינת ניתן להגיע לתוצאה לפיה את תוכלי להשכיר את החנות ולעמוד מול השוכרים. איני משוכנע שבחלופה של מתן יפוי כח יהיה לאביך "שקט" ממס הכנסה שהרי הוא יצטרך לדווח על הכנסתו מהחנות גם אם הושגה באמצעות טיפול שלך.


עלייך כמובן לבדוק את העלויות הכרוכות בהעברת הבעלות על שמך וכן את ההשלכות לגבייך במיוחד אם אינך עצמאית אלא שכירה ועלולה לחוב בדיווח למס הכנסה בגין דמי השכירות או הפעלתה בכל דרך אחרת


 


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי,


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזקת שתי דירות

אורטל 04/11/14
אני כעת מחזיקה שתי דירות, כאשר אחת מהן מוצעת למכירה. לדירה החדשה עברתי בחודש מאי,2013.

במידה ולא אצליח למכור את הדיה הישנה, ממתי אצטרך לשלם מס בגין החזקת שתי דירות ובאיזה שיעור?

תודה מראש,

אורטל

החזקת שתי דירות

עו"ד ענת קציר מנהלת 05/11/14
אורטל שלום,



בעת רכישת הדירה החדשה היה עליך לסמן בטופס הדיווח למיסוי מקרקעין כי בבעלותך דירה נוספת אשר בכוונתך למכור תוך 24 חודשים. 

אם כך, התשובה לשאלה תלויה בדיווח למיסוי מקרקעין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין




הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חכירה

עו"ד צעיר 04/11/14
ערב טוב,

הנני עורכת דין צעירה המייצגת קונה בעסקת מכר,

בנסח טאבו רשום : חכירת משנה תאריך סיום 2012 מה זה אומר לגבי הקונה האם יחוייב  בתשלומים למנהל וכו'?!

אודה לתשובה בהקדם.

הארכת חכירה בטרם רישום זכויות בטאבו

עו"ד ענת קציר מנהלת 05/11/14
שלום לך,



ראשית, ייתכן ויהיה צורך בתשלום לצורך הארכת החכירה. יש לפנות למנהל ולבדוק העניין.



שנית, כדי לבצע את העברת הזכויות, הטאבו ידרוש ראשית להאריך את החכירה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חיוב ארנונה במקרקעין נטושים של נפטר

כלנית 04/11/14
אם סבא וסבתא שלי נפטרו ובצוואתם הורישו לי ולאחיי את הבית שלהם, אך משום שנפטרו  עוד כשהיינו ילדים קטנים, אחריות על הבית קיבל אפרוטופוס .הבית עמד נטוש שנים רבות ולא הושכר וכיום לאחר שכל האחים גדלו אנו רוצים למכור ובינתיים לפני חודש נכנסתי לגור בו כדי לשמור עליו. הגיע לאחרונה מכתב מחברת גביה של העירייה (מילגם) עבור סבא וסבתא ז"ל  שיש חובות ארנונה (50,000) ושאם לא ישולמו יעקלו כספים/חפצים מהבית (ויש לסבא ז"ל כספים בקרן פנסיה) .....





להלן שאלתי: האם ניתן איכשהו לדרוש ביטול חוב ארנונה בגין נכס שעמד נטוש קרוב לעשרים שנים מפאת שהיורשים היו קטנים והאפרוטופוס לא טיפל בנכס? והאם יש יכולת לחברת גביה לקחת כספים של אדם נפטר? 

האם ניתן לקבל הנחה בארנונה עבור נכס ריק?

עו"ד ענת קציר מנהלת 05/11/14
כלנית שלום,



לפי מיטב ידיעתי, ניתן לקבל הנחות בארנונה עבור תקופה שבה לא מתגוררים בנכס.

יש לפנות לעירייה לבדיקה אילו מסמכים יש להציג על מנת לזכות בהנחה. 

בד"כ הם דורשים גם תצהיר מאומת על ידי עו"ד.



בהצלחה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הערת אזהרה

אברי 04/11/14
שלום רב,

אני במו"מ לרכישת דירה. הדירה רשומה בטאבו. אין משכנתא. הכל נראה תקין.

שאלתי נוגעת לנושא הערת אזהרה. על פי הטיוטה המנגנון אומר שהתשלום הראשון (10 אחוז) ישאר בנאמנות בידי עוה"ד של המוכר עד לרישום ההערה (או תוך 3 ימים).

אני מעוניין שיכנס סעיף לפיו במידה ותהיה מניעה כלשהי לרשום ההערה, מניעה שתלויה במוכר, יושב לי מיידית הכסף שהושאר בנאמנות , ההסכם יבוטל, וכל אחד ילך לדרכו ללא פיצוי כלשהו. 

משום מה יש התנגדות לכך מצד עוה"ד של המוכר. הוא טוען כי במידה ותהיה מניעה הוא ידאג לתקנה, אך ההסכם לא יבוטל.

מה דעתכם ? כיצד ניתן להגיע לפשרה בנושא כדי ששני הצדדים יהיו מרוצים ?

תודה רבה רבה .






ביטול הסכם מכר בגין אי יכולת לרשום הערת אזהרה

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/11/14
אברי שלום,



בעיקרון, מבוקשך אינו מקובל בעסקאות מכר.

אתה יכול לבקש שאם לא תבוטל המניעה שתלויה במוכר לרישום הערת אזהרה תוך X ימים, (ולא באופן אוטומטי) אזי תהיה לך האופציה לביטול החוזה והשבת הכספים.

אגב, מה עמדת עוה"ד מטעמך בעניין?





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עסקה לפני 20 שנה

נחמה 04/11/14
הורי רכשו דירה לפני כ 20 שנה

עוה"ד לא רשם את הזכויות עפ ההסכם

הנכס רשום על שם עמידר והמוכרים נפטרו

היום אני מבקשת להסדיר את העניין בטאבו

איך אני יכולה להסדיר את העניין ולרשום את הבית על שם הורי על פי ההסכם מכירה ?

העברת זכויות בנכס לאחר 20 שנה

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/11/14
נחמה שלום,



יש לפנות לעמידר ולברר מהו ההליך המקובל במקרה זה בחלוף 20 שנה.

בעיקרון יש צורך בשטרי מכר אשר אמורים להיחתם על ידי המוכרים והקונים.כמו כן יש צורך באישורי מיסים ואישור עירייה. 

יש לבדוק האם קיים יפוי כוח בלתי חוזר מהמוכרים.

היות והמוכרים אינם בין החיים ההליך יהיה מסורבל יותר מאשר רישום זכויות רגיל.



מציעה לך לשכור את שירותיו של עו"ד המתמחה במקרקעין. לטעמי לא תוכלי לבצע את ההליך ללא עו"ד.



בהצלחה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי התאמה בין תסריט לנסח

אמיר 04/11/14
אני רוצה לרכוש דירה, לפי הנסח טאבו רשום שמוצמד לה מחסן ואילו בתסריט רשום שהמחסן מוצמד לדירה אחרת.

כמו כן בצו תיקון לצו רישום ובצו רשום בית בפנקס משותף המחסן אכן מוצמד לדירה שאני מעוניין לרכוש.

האם זה מהווה בעייה? כיצד ניתן לתקן זאת? מה גובר?

אי התאמה בין הרשום בנסח הטאבו לבין תשריט הבית

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/11/14
אמיר שלום,



על פניו מה שקובע הוא מה שרשום בפנקסי הבתים המשותפים.

יחד עם זאת, אני מציעה לך לפנות לטאבו ולבדוק מהם המסמכים באמצעותם תוקן צו רישום הבית המשותף, וכן, מדוע קיים פער בין התשריט שבידך לבין הרשום.

תיקון צו רישום הבית המשותף נעשה באופן דקדקני ועל כן תמוה השוני.





בהצלחה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה לפני נישואין – האם ניתן להימנע מהסכם ממון?

גלעד לוי 04/11/14
שלום. 

ברשותי דירה שרכשתי לפני כ-3 שנים, אשר בשנה הראשונה השכרתי אותה, ובשנתיים הנותרות גרתי עם חברתי. בשנתיים הללו, חברתי שלמה לי דמי שכירות סמליים (כ-50 אחוז פחות ממחיר השוק). בימים הקרובים אנחנו הולכים לרבנות להתחתן. 

כששוחחנו על הסכם ממון, היא טענה שאין לה שום עניין בדירה והדבר מראה על אי אמון, חוסר בטחון מצידי ושאני לא סומך עליה. התכנית שלנו היא בעוד כ-3-4 חודשים לעזוב את הדירה ולעבור לדירה אחרת.

יש לציין שהמשכנתא מחוייבת רק מחשבון הבנק שלי וגם לאחר הנישואין היא תמשיך לרדת מהחשבון שלי (אנחנו מתכוונים לפתוח חשבון משותף נוסף, ועדיין לשמור על חשבונות הבנק הקיימים של כ"א מאיתנו).

 האם הסכם ממון במקרה זה מחייב? האם תדפיסי חשבון בנק שמעידים שבכל חודש נכנס צ'ק של שכירות ועצם העובדה שהמשכנתא יורדת אך ורק מהחשבון בנק שלי מספקים, והחוק עומד פה לצידי גם בלי הסכם ממון? 

אני מאוד מוטרד ולא ישן טוב בלילה כי זה מצב מביך ולא נעים, אודה למגיבים. 

פנה בבקשה לפורום דיני משפחה

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/11/14

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חדירת מי גשמים מבעד לגג

יורם 04/11/14
שלום רב, אבקש לשאול האם קיימת אחריות הקבלן לחדירת גשם מבעד לגג רעפים, לבית פרטי שנבנה לפני כ-15 שנים?

תודה 

אחריות קבלן לתיקון ליקויים

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/11/14
יורם שלום,



לצערי לא. תקופת האחריות הסתיימה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיזבון בתוך נכס ( חנות)

שרון 04/11/14
בוקר טוב .
אבהיר את שאלתי שוב .
ישנו נכס (חנות ) שקיבלנו בצוואה מהורנו ז״ל , נכס זה היה רשום בזכויות לשלושה אחים שליש כל אחד .אחד האחים ניפטר והוא ערירי , זה עיזבונו היחיד , ולא היתה לא צוואה . ישנם עוד שני אחים הדורשים את חלקם בעיזבון שהינו שליש מהנכס המהווה 1/12 ( כלומר כולנו ארבעת האחים יורשים את חלקו של הניפטר )
שניים שנימצאים בזכויות , ושני אחים נוספים
שזכאים על פי דין .
השניים הציעו היסתלקות בתמורה
האים התמורה ( תשלום) מחוייב מהנכס
ומה השלכות המס .

הסתלקות מירושה בתמורה

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/11/14
שרון שלום,



לכאורה הסתלקות בתמורה היא הסתלקות על-תנאי האסורה לפי סעיף 6(ד) לחוק הירושה. 



בעיקרון, עסקאות בזכויות היורש כפופות עקרונית לתשלום מס הכנסה  או מס שבח (אלא במידה והמעביר נהנה מפטור אישי). לכן, כאשר משולמת תמורה בגין הסתלקות, אי תשלום מס הכנסה או מס שבח, מהווה דרך להתחמקות מתשלום מיסים. 

באופן כללי החיוב במס שבח כפוף לפטורים אישיים ולכן ייתכנו מצבים בהם המסתלק לא היה נהנה מפטור בגין מכירת המקרקעין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיזבון מקרקעין .

שרון 04/11/14
ישנו עיזבון בשליש נכס (חנות ) סך כל הנכס 39 מ״ר , שניים מחזיקים בזכויות , ושניים זכאים על פי דין (יורשים) לקבל את חלקם המהווה 1/12 .
שאלה ? מה המשמעות הכלכלית ורישום הזכויות לשניים מבחוץ , ופרוק השיתוף .
(שזה כניראה מה שיכפה בית המישפט) הנכס קיים משנות ה70.

עיזבון מקרקעין

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/11/14
שרון שלום,



ראה תשובה לשאלתך מעלה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תמורה להיסתלקות

שרון 03/11/14
שלום .
אנו שלושה אחים ברשותנו נכס מצוואה של אבינו שליש כל אחד רשום בזכויות
אחד היורשים ניפטר ערירי , ישנם עוד שני אחים המבקשים את חלקם בשליש הנכס
המהווה 1/12 ומבקשים תמורה להיסתלקותם
האים התמורה מחוייבת מיתוך נכס העיזבון
והאים יש לכך השלכות מס .

תמורה להיסתלקות

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/11/14
שרון שלום,



צר לי אך לא הבנתי את שאלתך ואת נסיבות המקרה.

נא הבהר.



בברכה,



ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוכחת בעלות על גג – מושע

שואל 03/11/14
שלום,

רכשתי דירה בשנות ה-90 ועל פי הסכם הרכישה, המוכר מכר לי דירה עם גג. הבניין לא רשום כבית משותף. אמרו לי שזה במושע. יש לי בעלות על 30/2000 מ"ר.

לא רשום בנסח טאבו שהגג בבעלותי. אין הסכם שיתוף עם הדיירים. אני רוצה עכשיו למכור את הדירה.

1). איך אני מוכיח לקונה שהגג בבעלותי חוץ מלהראות לו את ההסכם רכישה שאני קניתי?

2). כשיעשו רישום בית משותף- מה צריך להציג לטאבו כדי שהגג יוצמד לדירה שלי?? האם הסכם הרכישה יספיק? אין לי שום דבר נוסף...

 

תודה.

הוכחת בעלות על גג - מושע

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/11/14
שלום לך,



כיצד הוכיח לך בעל הדירה המוכר כי הגג אכן בבעלותו כשמכר לך?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בניית ממ"ד ברב קומות

שרה שוורץ 03/11/14
אני גרה בבנין רב קומות שהוקם לפני 30 שנה.

מס' דיירים מעוניינים לבנות ממ"ד ומרפסת לבנין.

כמה הצעות לבניה יש להגיש?

איזה רוב דיירים צריך כדי להתחיל לבצע את הפרוייקט?

והיה אם יש רוב, ואני איני מוכנה - האם ניתן לחייב אותי?

האם ניתן לחייב אותי לבצע שיפוץ בבניין?

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/11/14
שרה שלום,



יש להגיש מספר הצעות עד לקבלת החלטה בעניין בחירת הקבלן המבצע באופן חוקי על ידי האסיפה של בעלי הדירות בבניין. לא קיים מינימום / מקסימום למספר ההצעות.

הרוב הדרוש - 60%.

אם קיים רוב ואת מסרבת, בעלי הדירות המבקשים לבצע את הבניה יכולים לתבוע כל אחד מהסרבנים בפני המפקח על המקרקעין על מנת לחייב את הסרבנים להסכים לבנייה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רשות המס לא מוצאת מסמכים

יוסף 03/11/14
שלום רב, בבעלותי 2 דירות, אני מעוניין למכור 1 מהן. כשרציתי לדעת בכמה רכשתי אותה ולקבל אישור בגין תשלום מס רכישה קיבלתי מכתב ממיסוי מקרקעין כי אין להם את המסמכים המבוקשים. רציתי לדעת אם למשל אם איבדו את המסמכים הם יכולים פתאום להגיד שלא שילמתי מס רכישה מלפני 30 שנה ולתת קנס? האם יש התיישנות במצב כזה?

כיצד ניתן לאתר אישור מס רכישה ישן?

עו"ד ענת קציר מנהלת 03/11/14
יוסף שלום,



אם לא היית משלם מס רכישה, הדירה לא הייתה נרשמת על שמך בטאבו/ ברשות מקרקעי ישראל/ בחברה משכנת, וזאת מאחר שלא ניתן לבצע העברת זכויות מבלי להציג אישור מס רכישה.



אם הדירה רשומה על שמך בטאבו, אתה יכול לפנות לטאבו ולבקש להוציא את התיק בו נמצאים המסמכים שהופקדו על ידך או ע"י עוה"ד שטיפל ברכישת אותה דירה, ולצלם מתוכו את פרטי העסקה ואישור מס הרכישה.



בהצלחה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עמלת תיווך

דניאל 02/11/14
שלום רב,

אני מתווך ומכרתי דירה חדשה מקבלן ללקוח.הוא חתום על טופס עמלת תיווך שחתום: "2% מהסכום הכולל של העסקה ובתוספת מע"מ כחוק".אי לכך, האם לא מגיע לי 2% ממחיר הקניה המלא של הדירה החדשה אותה שילם הלקוח לקבלן (המחיר כולל המע"מ) + מע"מ? שכן אחרת, המחיר ישקף מחיר מכירת דירת יד שניה במחיר נמוך בכ-20% ממחירה של זו החדשה.כמו גם שהקונה חתום על "הסכום הכולל של העסקה"...... 

בתודה ובכבוד,

דניאל

עמלת תיווך ברכישת דירה מקבלן

עו"ד ענת קציר מנהלת 03/11/14
דניאל שלום,



היות והחוק לא מפריד בין תיווך של דירת יד שניה לבין תיווך דירה מקבלן, לטעמי, ככל שסוכם כי העמלה תהיה ממחיר הקניה המלא של הדירה, הרי שמדובר במחיר כולל המע"מ בתוספת מע"מ.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום הדירה בטאבו

אניטה 02/11/14
שלום,



תודה על התגובה בפנייתי הקודמת.



אנחנו גרים בדירה 20 שנה, ועדיין לא רשמנו את הדירה בטאבו...מאחר והבנק לא מוסר לנו העתקים של שטרות משכנתא, אבקש לברר האם יש צורך לרשום את הדירה בטאבו, מה עלול להיות הסיכון במידה והיא לא רשומה?



אשמח לקבל תגובה.

רישום דירה בטאבו

טל 03/11/14
תמוה מדוע הבנק אינו מנפיק שטרי משכנתא שכן זהו האינטרס של הבנק שהמשכנתא תירשם בטאבו.



צריך לוודא מול הבנק למה לא מנפיקים את השטרות שכן לרוב מדובר בהליך פשוט בו מציגים לבנק העתק משטר המכר לפיו רושמים את הדירה, או אסמכתא אחרת המעידה על פרטי הנכס, יחד עם בקשה מתאימה.



רישום הדירה בטאבו מהווה ראיה חותכת לבעלות בדירה ולזכות הקניינית שלך בה וככל והדירה אינה רשומה בטאבו הרי מדובר בזכות חוזית בלבד.

ההמשך תלוי היכן רשומה הדירה, האם בחברה משכנת? האם בהערת אזהרה על בעלות הקבלן? האם הדירה רשומה ברשות מקרקעי ישראל?

יש קונים שיעדיפו שלא לרכוש דירה שאינה רשומה בטאבו כאשר ניתן לרשום אותה ויתנו את הסכם המכר ברישום הדירה בטאבו.

חשיבות רישום הדירה בטאבו

עו"ד ענת קציר 03/11/14
אניטה שלום,



ישנם יתרונות רבים לרישום הדירה בטאבו על שם בעליה.



ראשית, רישום הדירה מקנה יתרון כלכלי- במידה ותהיו מעוניינים במכירת הדירה, רוכש פוטנציאלי עלול להירתע מרכישתה ככל שזכויותיכם אינן מוסדרות כראוי, ועשוי לדרוש הפחתה במחיר התמורה בשל כך. לחילופין, יכול להתנות את הרכישה בהסדרת הזכויות טרם לחתימה על חוזה המכר. הליך זה עשוי להימשך זמן רב.



שנית, ביצוע טרנסאקציות בנכס שרשום בטאבו קל ומהיר יותר ולא נדרשת הסכמת בעלי הדירה הרשומים.







בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

שאלה בנושא. ביטול חוזה מקבלן

מיקי אבני 02/11/14
שלום. שאלתי היא הקבלן שרכשתי ממנו דירה. הציע לי לבטל את החוזה עקב עיקוב בטופס ארבע. של חצי שנה. התקנתי שם מטבח בשובי 30 אלף שח. ושלמתי לעורך דין שלו. עוד 20 אלף שח ובנוסף על פי החוזה הוא חייב לי ארבעה חודשי שכירות. האם. על פי חוק הוא צריך לפצות אותי ולהחזיר לי את הכסף של העורך דין ושל המטבח וכן השכירות. מכיווו שהוא לא עמד בתנאי החוזה ומסירת הדירה. אציין שהוא הציע את ביטול החוזה. מכיוון שאין לו תאריך ברור ומדוייק לטופס 4. עקב חריגות בנייה. והבירוקרטייה מול. העיריייה. ושאלה נוספת האם עליי לקחת עורך דין או להסתפק בעורך דין של הקבלן שמכין את מסמכי ביטול החוזה. תודה. על תשובתכם. דרך אגב יש לכם אחלה פורום. יישר כוח

פיצוי בגין ביטול רכישת דירה מקבלן

עו"ד ענת קציר מנהלת 03/11/14
מיקי שלום,



כדי לענות על שאלתך יש לקרוא בעיון את הסכם המכר ולבדוק אילו תנאים צריכים להתקיים על מנת לקבל פיצוי מאת הקבלן ואיזה סוג של פיצוי מגיע לך במקרה כזה.

אין בחוק חובה להחזיר סכום ששולם בעד מטבח או עו"ד במקרה שבוטל חוזה מכר. הכל תלוי במה שסוכם בין הרוכש לקבלן.



לגבי שאלתך השניה, אני מניחה שעוה"ד של הקבלן בקיא בהכנת מסמכי ביטול עסקה. יש לוודא כי ביטול העסקה דווח גם למשרדי מיסוי מקרקעין.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן