פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

מיקור חוץ ופיטורין בהריון

אור 01/06/17
שלום,
אני עובדת מזה שנה ושלושה חודשים דרך מיקור חוץ בחברת הייטק. כעת אני בחודש שביעי להריוני.
אני מתכננת לקחת 6 חודשים חופשת לידה (3+3 חודשים ללא תשלום) ואח"כ לחזור לתפקידי.
בימים אלה יש במחלקה שלנו קיצוץ בתקציב כוח אדם מה שיכול לגרום לסגירת התקן לתפקיד שלי.
האם יכולים לפטר אותי בטענה שנסגר התקן לתפקיד שלי?
האם יכולים במהלך חופשת הלידה לפטר אותי?
האם הם יכולים להגיד לי שאין לי תפקיד לחזור אליו בתום חצי השנה?
מה הזכויות שלי במקרה של מיקור חוץ ופיטורין במקום עבודה?
תודה רבה



מיקור חוץ ופיטורין בהריון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/06/17
שלום רב
על פניו לא ניתן לא לפטר אותך ולא לפטר אותך במהלך חופשת הלידה ללא היתר ממשרד התמת שבשביל לקבל אותו הם יצטרכו להוכיח שלא ניתן לשבץ אותך בתפקיד אחר ושאכן התקן נסגר

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטוח מנהלים

משה 01/06/17
שלום
החברה שלי עומדת להיסגר עוד חודש, במשכורת הנוכחית של 10 מאי אני אמור להפריש לביטוח אבל החברה לא סיפקה לי סוכן ורק אמרו יבדקו,, 
אני חושש שהם ידחו את  התשלום ולא ישלמו גם במשכורת האחרונה
מה הזכויות שלי בנידון
תודה

ביטוח מנהלים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/06/17
אתה זכאי לקבל בעת גמר החשבון את התשלום שהיה עליה להפריש לך או לעמוד על כך שיפרישו לך לקופה אותה אתה בוחר

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

וויתור כל הודעה מוקדמת

רינה קוצ׳וק 01/06/17
שלום, אני עובדת בחברה פרטית מזה כשנה. בעלת העסק הודיעה כי סוגרת את העסק וביקשה ממני לעבוד עוד חודש ימים ״הודעה מוקדמת״. השאלה האם אני יכולה לוותר על ההודעה המוקדמת במידה ומצאתי עבודה או כי פשוט לא רוצה להיות מועסקת שם יותר, האם הוויתור פוגע בזכויות שלי? פיצויים/ דמי הבראה וכו׳ . תודה מראש. 

וויתור על הודעה מוקדמת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/06/17
שלום רב
ככל והמעסיקה דרשה שתעבדי בתקופת ההודעה המוקדמת ואת לא עובדת בה אז המעסיקה תוכל לנכות מהשכר האחרון שלך סכום בגובה שווי תקופת ההודעה המוקדמת. נסי להגיע עמה להבנות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שליחת קורות חיים

ר 01/06/17
לפני 8 שנים עבד בעריית ירושלים פקח הם אמרו שהוא לקח שוחד אלוהים יודע אם זה נכון
הוא פחדן הוא בזמן הזה הוציא 12 שנות לימוד הוא מנסה לשלוח קורו חיים כבר כמה פעמים
לא מספיק שאין תשובה גם לא מחזירים את המסמכים וכל הזמן יש תירוצים תשובה רק דרך
עורך דין .מה זה בעבודה משאבי אנוש וגם מה זה רוחה עריית ירושלים מה זה רוחה הם
אמורים לעזור לאנשים איפו הם

השאלה לא ברורה..

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/06/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד מדינה

ד 01/06/17
אני עובד מדינה . 2 המנהלים הישירים שלי מתנקלים לי ופוגעים לי בשכר . האם אני יכול
לתבוע אותם אישית או שאני חייב לתבוע את המדינה שהיא למעשה המעסיק החוקי שלי ?

עובד מדינה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/06/17
שלום רב
ראשית יש לפנות לממונה על המנהלים שלך בדרישה להתערבותו.
לאחר מכן יש לתבוע את המדינה וניתן במקרים מסוימים גם אותם באופן אישי אך יש לבחון לעומק במה מדובר ובאיזה התנכלות על מנת לענות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משרת אמון

מיטל כהן 01/06/17
שלום. 

אני עובדת במשרת אמון כסוכנת מכירות שטח. 

לאחרונה מנכל החברה דורש שנמלא לו כל יום היכן אני נמצאת מבחינת נק מכירה. 

מיכוון שאני עובדת במשרת אמון הבנתי שאני לא חייבת לפרט לו. מעבר לכך הוא טוען שעל כל יום שלא אדווח הוא יוריד לי יום חופש. 

האם זה חוקי להוריד לי ימי חופשה או לחייב אותי לדווח.? 

אני מציינת שוב שעל פי ההסכם שלנו מדובר במשרת אמון. 

תודה

האם אפשר לחייב עובדת במשרת אמון, לדווח מדי יום על עבודתה?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/06/17
שלום רב, 



ככל וישנה אפשרות לדווח העובדה שמדובר במשרת אמון אינה מונעת חובה זו ואכן זוהי זכותו לדרוש זאת.

לגבי ורדת יום חופש- ככל ותוכלי להוכיח כי עבדת ביום זה הוא לא רשאי להוריד לך יום חופש אך קחי בחשבון כי ככל וזו הוראה חד משמעית שלו ולא תפעלי כך באופן סדיר ( אני לא מדברת על פעם ששכחת..) אז הוא יוכל לזמן אותך לשימוע בהתאם



בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב תמריצים

אייל 01/06/17
שלום עבדתי 4 שנים אני הייתי זכאי בעבודתי  לתמריץ אישי אחיד משתנה כל חודש.אחרי שנה וחצי עברתי בעקבות שינוי תפקיד לתמריץ שמחולק לשלושה מרכיבים גמל נוספות ותמריץ רגיל שהוא ברוב הפעמים נמוך ממה שקיבלתי בהתחלת עבודתי בחברה. אני מסיים את עבודתי בסוף החודש יש לי מכתב פיטורים. השאלה שלי איך יש לחשב את סכום התמריצים בסיום העסקה שלי תודה.

חישוב תמריצים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/06/17
שלום רב
יש לבחון את התלושים לעומק אך על פניו נראה כי יש לערוך ממוצע של שנה אחרונה אלא אם תוכל להוכיח שמדובר בחלוקה פיקטיבית

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שפה זרה במקום העבודה

מישה 30/05/17
האם מותר לי להעיר להעיר לעובדים ערבים  במשרד  שמדברים ביניהם בשפה הערבית שלא בענייני העבודה? אם נדמה לי שמדברים עליי או על מישהו אחר מעובדי המשרד?

מותר לי להעיר לעובד שמדבר בשפה זרה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 01/06/17
מישה שלום,
אין חוק שאוסר על עובד לדבר בשפה זרה במקום העבודה וייתכן שהתערבות המעסיק בעניין זה תחשב כפגיעה בפרטיות.
יחד עם זאת, למעסיק הזכות לקבוע כללי התנהגות בדבר השפה שתדובר על צדדים שלישיים.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלת טופס 161

עובד לשעבר 30/05/17
שלום, 
יש לי שאלה:
כמה זמן יש למעסיק כדי לתת לי את טופס 161, על מנת שאוכל להשתמש בכספי הפיצויים.
המעסיק אומר שיש לו עד 90 יום ולא נראה לי שהוא ממהר לתת את המסמך.

כבר עברו כמעט חודשיים מאז שפיטרו אותי.

תודה רבה

מתי מקבלים טופס 161?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 01/06/17
שלום,
המעסיק צריך היה למסור לך את טופס ה-161 עם סיום עבודתך ולא יאוחר מ-15 יום לאחר מכן

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אופן ניסוח כתב הגנה

ליהי 29/05/17
שלום, במסגרת תביעה שאני מנהלת מול מעסיק לשעבר, הוגש כתב הגנה מטעמו. כתב ההגנה רצוף בהכחשות כלליות ובטענות עובדיות סתמיות, והנתבע לא מצרף שום אסמכתא לטענותיו. לדוגמא - בחודש בו טענתי כי לא הרווחתי שכר, טען המעסיק בכתב ההגנה כי שכרי שולם במלואו כל חודש באמצעות צ'ק (עובדה שאיננה נכונה) אך לא צירף תימוכין לטענה זו, בדוגמת צילום צ'ק/הוראות העברה בנקאית וכד'. כמו כן טענתי כי לא שולם לי עבור פנסיה והמעסיק טען כי "שולם כדין". אני הוספתי צילום ממסמך שקיבלתי מחב' הביטוח בו רואים כי חסר תשלום בחודש אחד, ואילו המעסיק לא צירף לטענתו כל מסמך לשם אסמכתא.
שאלתי היא -
 1. האם המעסיק יכול לפעול בדרך זו בכתב ההגנה? האם ניתן לטעון טענות עובדתיות מבלי לגבות אותן בתימוכין?
 2. האם ניתן לצרף אסמכתאות במסגרת הליך קדם המשפט? למשל בדיון הקדם בפני השופט? תודה רבה לעוזרים!

תביעה נגד המעסיק

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 01/06/17
ליהי בוקר טוב,
בדרך כלל נכון כי יש לצרף את האסמכתאות לכתבי הטענות. אבל כן ניתן להגיש גם אסמכתאות בשלבי הקדם וגם בשלב ההוכחות. כמו כן, במקרה שאין אסמכתאות אזי - ישנם מקרים /רכיבים שאותם העובד צריך להוכיח וישנם רכיבים אותם על המעסיק להוכיח ששילם. וכמובן קיימת גם את התרשמות השופט מהצדדים עצמם.    

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי חגים בענף השמירה ואבטחה

שגיא 29/05/17
שלום
 אני עובד באופן קבוע במשמרות בין השעות 15:23 בימי א'-ה'. במקום עבודה זה יש 3 משמרות כל 8 שעות 24/7.
עקב זה שאני לא משובץ בשום משמרת של ערב חג כי בבוקר יש עובד
אחר וקבוע וכמובן שהמשמרת הרגילה שלי בצהריים נופלת חלקית על ערב חג (אינני עובד
בשבתות וחגים)  - המעביד טוען כי לא מתקיים כאן תנאי "יום לפני ויום
אחרי" כי לכאורה זאת הבחירה שלי לא לעבוד בערב חג ועל סמך זה טוען כי אינני
זכאי לתשלום. 
האם המעביד טועה, האם אני זכאי
לקבל את דמי החגים? 
אודה על התשובה מראש

תשלום דמי חגים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 01/06/17
על מנת להיות זכאי לדמי חגים על העובד להיות עם וותק של 3 חודשים , לעבוד יום לפני ויום אחרי החגים. עם עובד לא משובץ יום לפני או אחרי - מבחירתו ולא שהמעסיק מנע זאת ממנו - ואולי במקרה שלך זה לא מבחירתך - אזי אולי קמה לך זכאות לדמי חגים . קיימת לך הטענה כי לא שובצת לפני יום ואחרי יום חג ולכן נמנעה ממך הזכאות. יש לבחון את המקרה לגופו. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי שרירותי של המעסיק בתשלום עבור ימי מחלה

שרינה אבני 29/05/17
שלום,
אני עובדת כמזכירה בבית ספר ב"רשת מעיין החינוך התורני"
עד היום קיבלו כל עובדי המנהלה והשרתים החזר מחלה מהיום הראשון. אתמול קיבלנו מכתב בו המעסיק מודיע על שינוי בו יחולו מדרגות תשלום כך שהימים הראשונים לא ישולמו ולמעשה נקבל תשלום של 100% רק מהיום ה 15.
האם מותר למעסיק לשנות את התנאים או שזה נחשב להרעת תנאים ונוכל להתנגד?
ובמידה ואין ביכולתנו להתנגד האם זה תואם את החוק לקבל החזר מלא רק מהיום ה 15?

תודה מראש

שינוי בתנאי העס'ה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/05/17
שרינה בוקר טוב,
באם הייתה החלטה של הוועד - אז ההחלטה כשלעמה תקינה ולגיטמית (מבחינת ההחלה עצמה), ההחלטה לשנות את הקבוע והנהוג למשהו אחר. בכל מקרה החלטה של תשלום 100% רק מהיום ה15 - אינה יכולה להתקבל והינה מנוגדת לדין. ועל כן פסולה . אתם בהחלט יכולים להתנגד ולא להסכים לכך - במיוחד כי ההחלטה היא על שינוי החל מהיום ה- 15. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי עריכת שימוע

מוטי 28/05/17
המעסיק שלי לא עשה לי שימוע כאשר הוא פיטר אותי.
אין לי ספק שהוא לא עשה לי שימוע כי הוא לא ידע שצריך לעשות שימוע.
האם אי הידיעה פוטרת אותו מתשלום פיצויים?
תודה

אי עריכת שימוע

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/05/17
תלוי. כל מקרה נבחן לגופו. לא תמיד אי עריכת שימוע מזכה אוטומטית פ"פ. יש לבדוק מה הוותק. מה סיבת הפיטורין וכו. אין לי תשובה חד משמעית לתת לך. יש לבחון את מכלול הנסיבות וגם אז - יש לקחת בחשבו שמי שיושב בדין יכול לחשוב אחרת ממך ו/או מעורך דינך. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים ללא הודעה מוקדמת

ורה מימון 28/05/17
אבי עבד  בחברה 10 חודשיים חברת אבטחה   יש לציין כי הוא פנסיונר .משרה שעתית פוטר  לאלתר מהרגע לרגע ללא בעיות משמעת.נאמר לו כי זה עקב מצב בריאותי שהחל לצלוע הבנתי שזה לא תקין ככה לפטר באותו יום ללא שימוע השאלה שלי כמה ימים צריכים לשלם לו בגין ההודעה המוקדמת שהם לא נתנו לו לאחר שעבד סהכ 10 חודשים אשמח לתשובה 

פיטורים ללא הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/05/17

ורה בוקר טוב, עקרונית לעובד שעובד 10 חודשים יש לתת 10 ימי הודעה מוקדמת. שנית, בענף האבטחה עובד שעובד פחות משנתיים אפשר לפטרו לאלתר. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

8 ימי עבודה רצופים ללא תוספת בשכר

אושר 28/05/17
שלום,
אני עובדת בתחנת דלק הפועלת 24/7, ויצא שבשבוע עבדתי 8 ימים ברציפות(משמרת של 8 שעות).
הבנתי שלפי החוק אסור לעבוד יותר מ6 משמרות בשבוע, ואם נעשה הדבר ,מהמשמרת ה7 מקבלים תוספת בשכר(200%).
פניתי להנהלת חשבונות, והסברתי כי עבדתי בשבוע זה מיום חמישי ועד חמישי ברצף. ללא יום חופש באמצע(בסהכ 64שעות ).
והיא טענה כי חוק זה מתקיים רק כשעובדים מראשון עד ראשון.
האם הדבר נכון? האם אני לא זכאית לתוספת בשכר עקב 8 ימי עבודה רציפים, ללא שום קשר לתחילת היום עבודה  ראשון או יום אחר מסוים בשבוע?



עבודה ללא מנוחה שבועית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/05/17
סעיף 7 לחוק שעות עבודה ומנוחה קובע כי כל עובד זכאי ליום מנוחה של לפחות שלושים ושש שעות רצופות לשבוע. עוד קובע הסעיף, כי המנוחה השבועית תכלול: לגבי יהודי – את יום השבת. דהיינו, כל שבוע עבודה חייב להכיל לפחות 36 שעות מנוחה רצופות, וגם במידה ועובד מועבד ביום מנוחתו השבועית, הוא יהיה זכאי ל36 שעות מנוחה רצופות אחרות במהלך אותו שבוע. ואולם, סעיף 8 לחוק קובע, כי שר העבודה רשאי לקבוע, בתקנות, לעבודות מסויימות, מנוחה שבועית שתחומה פחות משלושים ושש שעות, אך לא פחות מעשרים וחמש שעות רצופות.
יודגש, כי גם כאשר העובד מועבד עפ"י היתר ביום המנוחה השבועית, אין בכך כדי לשלול את זכותו למנוחה של 36 שעות רצופות בפרק זמן של 7 ימים. ולכן את גם זכאית לתשלום שעות עבור עבודה במנוחה שבועית וגם מנוחת פיצויי. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פדיון ימי חופשה ומחלה

כריס 28/05/17
שלום,אני עובד בחברת שמירה ואבטחה מזה שנתיים. עקב מכרז במקום העבודה, החברה בה אני עובד זכתה, אך החליטה להוריד לי את השכר בכמה שקלים. (מ-35 ל-32 ש"ח לשעה). אני חתום על הסכם קיבוצי של 9%שעות נוספות גלובאלי כשהשכר של 35 ש"ח הוא אחרי התוספת. בתלוש רשום לי 32.11 ש"ח כתעריף בסיסי.עקב ההורדה מתאפשרת לי פרישה מרצון וקבלה של הפיצויים המלאים.בתלוש של חודש אפריל 2017 מופיעה לי יתרה של 21.47 ימי חופשה ו-41.61 ימי מחלה.כמה שאלות לי:1. להבנתי החישוב  לפיצויים הוא ממוצע של 12 החודשים האחרונים. במידה ומתוך 12 החודשים הללו במשך 2.5 חודשים לא עבדתי עקב תאונת עבודה, איך עלי לחשב את הממוצע?2. האם כל יתרת ימי החופשה המופיעה בתלוש נספרת ונכנסת לפיצויים? (מדובר ב21.41 ימים שזה הרבה כסף).3. הבנתי שלא ניתן לפדות ימי מחלה ולכן אני רוצה לנצל אותם. איך ניתן לנצל את ימי המחלה? למען הצדק, יש לי כאבים חזקים מתאונת העבודה שלי ולדעתי בהחלט ניתן לקבל בגינם "סיקים". האם כדי לנצל את ימי המחלה הללו אני חייב להיות רשום למשמרת, או שכל עוד אני עובד במשמרות מספיק חתימת הרופא וגם אם לא הייתי רשום למשמרת (דוגמא, שישי צהריים, שבת בוקר, ראשון לילה) אני עדיין זכאי לקבל את התשלום על אותם ימים בהם הייתי חולה?תודה מראש!כריס.

פדיון ימי מחלה וחופשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/05/17
כריס בוקר טוב, 
ראשית לגבי אופן חישוב פ"פ - החישוב נעשה 12 חודשי עבודה ולכם באם לא עבדת 2.5 חודשים מתוך השנה יש לחשב לפי 2.5 חודשים רטרו' או לקצר את התקופה לחישובים. פדיון ימי חופשה נפדים במלואם ואינם חלק מחישוב הפ"פ. לגבי המחלה - נכון שאין פדיון של ימי מחלה אתה זכאי לנצל אותם רק עם אישור מחלה מאת הרופא וכל עוד אתה עובד. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים לאחר התפטרות

יניב 28/05/17
שלום,
אני עובד במשמרות כבר כמעט 4 שנים באותו מקום ועכשיו אני מתפטר. ידוע לי שברגע שאני עוזב כל ימי החופש שצברתי נפדים ואני מקבל את שוויים. אך רציתי לשאול איזה פיצויים מגיעים לי מעבר לכך אם בכלל במצב כזה שאני מתפטר? 
תודה, יניב.

פיצויים לאחר התפטרות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/05/17
ככלל התפטרות אינה מקנה לך את הזכות לפיצויים.
אלא לפ"פ הצבורים לך בקרן הפנסיה.
דהיינו, במידה ואתה מתפטר שלא מאחת הסיבות המקנות לך פ"פ - עילות לפי תקנות פ"פ , בעצם התפטרות בגין אחת מבן הינה כדין פיטורים או שחל עליך סעיף 14 או הסכם קיבוצי או צו הרחבה שחל עליך-  אתה לא זכאי לפיצויים. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים ללא הודעה מוקדמת

ו 28/05/17
אבא שלי בן 70 פנסיונר עבד משרה שעתית בחברת אבטחה 10 חודשים באותו יום פיטרו אותו
ונאמר לו כי זה גם שימוע .כמה הם צריכים לשלם לו בגין ההודעה המוקדמת שהם לא נתנו
לו?

הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/05/17
עקרונית 10 ימים . יום לכל חודש עבודה. דרך אגב הפיצויים אשר הופרשו לו מצד המעסיק - שייכים לאביך. שיהיה בהצלחה.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה בישיבה

מ 28/05/17
שברתי את הרגל בתאונה פרטית יש לי 64 ימים של חופש מחלה אני כרגע מטופלת
בפיזיוטרפיה יש לי מחלה עד 18.6.2017 אני יכולה לחזור לעבודתי כמחסנאית רק בישיבה
בלבד האם זה אפשרי?

עבודה בישיבה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/05/17
בוקר טוב אני מציעה לך לנצל את ימי המחלה שלך עד תום. רק בסיומם ועם אישור מרופא לאת לא זכאית עוד לימי מחלה או אישור מרופא תעסוקתי שאת יכולה לחזור לעבודה רגילה - תוכלי לחזור. יש השלכות מרובות לכך - גם מבחינת חברות הביטוח מהם תרצי להפרע. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ייצוג בלתי הולם

צחי 28/05/17
מה הסכום המקסימלי שאפשר לתבוע בגין ייצוג בלתי הולם של ארגון עובדים ? ( פיצויים לדוגמה וכיו"ב )

פיצויים לדוגמא

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/05/17


בברכה, צחי בוקר טוב, אין סכום מקסימלי לקביעת פיצויי לדוגמא. את זה משאירים לשיקול ביה"ד. לעניות דעתי בתביעות שכאלה גם לא ייפסק פיצויי לדוגמא 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים חלקיים

יעל 28/05/17
הי, פוטרתי מעבודתי לאחר 12 שנה. ב-8 השנים הראשונות עבדתי משרה מלאה ואף יותר כ-198 שעות חודשיות, ב-4 השנים האחרונות בעקבות לידת בתי צמצמתי את השעות וכל חודש הרווחתי באופן יחסי לשעות שעבדתי, אך ההפרשות לביטוח מנהלים וקרן השתלמות היו לפי 100% משכורת כל התקופה, גם כשעבדתי פחות. עכשיו שפוטרתי ובוצע לי חישוב השלמת פיצויים חישבו לי את הסכום לפי 77% משרה שזה ממוצע עבודתי בשנתיים האחרונות. האם הדבר תקין?

פיצויים חלקיים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/05/17
לא. יש לחשב א הפ"פ לפי שתי תקופות עבודה. חישוב של שכר אחרון לתקופה כפול ממוצע שעות או ימים של השנה האחרונה. ועבור התקופה שבה עבדת משרה מלאה - אזי שכר חודשי אחרון של אותה התקופה.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה

שאולי 28/05/17
שלום רב,

ביולי אמורים לקבל דמי הבראה במקום עבודתי. הוותק שלי יהיה אז שנה וחמישה חודשים. האם אני אמור לקבל הבראה עבור שנה וחמישה חודשים ומעתה ואילך בכל יולי עבור שנה, או שאקבל רק עבור שנה גם ביולי הקרוב?
אודה לתשובה

תשלום דמי הבראה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/05/17
אתה תיהיה זכאי לקבל דמי הבראה רק עבור השנה החולפת. דהיינו לא כולל ה- 5 חודשים, של השנה השניה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בוס מכריז על פשיטת רגל

דנה 27/05/17
שלום , 

אני עובדת בסוכנות ביטוח 3 שנים. במידה והבוס מכריז על פשיטת רגל מהן זכויותי והאם אני מפסידה את הפיצויים ? הסוכנות אינה בע"מ 

מה קורה לפיצויים כשהבוס פושט רגל?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/05/17
שלום רב

 לא. את לא מפסידה. 

ראשית מה שצבור בקופה הוא שלך ואת צריכה לקבל מכתב לשחרור הכספים איך.

שנית ככל ואת זכאית להשלמת כספים יש להגיש תביעת חוב לביטוח לאומי כאשר המפרק/ הכונס חותמים עליה



בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איזו קופה מזכה ברצף הפרשה לפנסיה?

רינת 27/05/17
התחלתי מקום עבודה חדש  יש לי 2 קופות פנסיה- אחת לא פעילה והשניה ללא פיצויי פיטורין.

איזו מהן מזכה אותי בהפרשה לפנסיה מהיום הראשון במהלך 3 החודשים, הלא פעילה או זו עם תגמולי עובד ומעסיק בלבד? 

תודה 

קופה פעילה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/05/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הקפאת הליכים

נאוה 27/05/17
שלום רציתי לשאול בעלי ביקש מכתב פיטורים היות והחברה בקשיים לא הועברן פנסיותלעובדים. הוא קיבל מכתב לאחר יומיים החברה נכנסה להקפאת הליכים ומונה נאמן. רק בעוד יומיים הפיטורים יכנסו לתוקף ואז תיכנס תקופת הודעה מוקדמת
 האם המכתב עדיין בתוקף . והאם בעלי חייב לעבוד את כל תקופת ההודעה המוקדמת 30 יום. למרות שאין לדעת מה ישולם ומה לא? תודה

הקפאת הליכים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/05/17
ראשית יש לבחון את המכתב שהתקבל אך כל והנאמן נתן אותו ויש נאמן אז עליו לעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת שכן התשלום ישולם בסופו של יום על ידי ביטוח לאומי באמצעות תביעת חוב שתוגש לנאמן. ( ככל והוא לא יעבוד יוכל הנאמן לנכות לו מתביעת החוב תמורת הודעה מוקדמת ) רצוי להגיע עם הנאמן להסכמות מסודרות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן