פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
מיקור חוץ ופיטורין בהריון
אני עובדת מזה שנה ושלושה חודשים דרך מיקור חוץ בחברת הייטק. כעת אני בחודש שביעי להריוני.
אני מתכננת לקחת 6 חודשים חופשת לידה (3+3 חודשים ללא תשלום) ואח"כ לחזור לתפקידי.
בימים אלה יש במחלקה שלנו קיצוץ בתקציב כוח אדם מה שיכול לגרום לסגירת התקן לתפקיד שלי.
האם יכולים לפטר אותי בטענה שנסגר התקן לתפקיד שלי?
האם יכולים במהלך חופשת הלידה לפטר אותי?
האם הם יכולים להגיד לי שאין לי תפקיד לחזור אליו בתום חצי השנה?
מה הזכויות שלי במקרה של מיקור חוץ ופיטורין במקום עבודה?
תודה רבה
מיקור חוץ ופיטורין בהריון
על פניו לא ניתן לא לפטר אותך ולא לפטר אותך במהלך חופשת הלידה ללא היתר ממשרד התמת שבשביל לקבל אותו הם יצטרכו להוכיח שלא ניתן לשבץ אותך בתפקיד אחר ושאכן התקן נסגר
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטוח מנהלים
החברה שלי עומדת להיסגר עוד חודש, במשכורת הנוכחית של 10 מאי אני אמור להפריש לביטוח אבל החברה לא סיפקה לי סוכן ורק אמרו יבדקו,,
אני חושש שהם ידחו את התשלום ולא ישלמו גם במשכורת האחרונה
מה הזכויות שלי בנידון
תודה
ביטוח מנהלים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
וויתור כל הודעה מוקדמת
וויתור על הודעה מוקדמת
ככל והמעסיקה דרשה שתעבדי בתקופת ההודעה המוקדמת ואת לא עובדת בה אז המעסיקה תוכל לנכות מהשכר האחרון שלך סכום בגובה שווי תקופת ההודעה המוקדמת. נסי להגיע עמה להבנות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שליחת קורות חיים
הוא פחדן הוא בזמן הזה הוציא 12 שנות לימוד הוא מנסה לשלוח קורו חיים כבר כמה פעמים
לא מספיק שאין תשובה גם לא מחזירים את המסמכים וכל הזמן יש תירוצים תשובה רק דרך
עורך דין .מה זה בעבודה משאבי אנוש וגם מה זה רוחה עריית ירושלים מה זה רוחה הם
אמורים לעזור לאנשים איפו הם
השאלה לא ברורה..
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד מדינה
לתבוע אותם אישית או שאני חייב לתבוע את המדינה שהיא למעשה המעסיק החוקי שלי ?
עובד מדינה
ראשית יש לפנות לממונה על המנהלים שלך בדרישה להתערבותו.
לאחר מכן יש לתבוע את המדינה וניתן במקרים מסוימים גם אותם באופן אישי אך יש לבחון לעומק במה מדובר ובאיזה התנכלות על מנת לענות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משרת אמון
אני עובדת במשרת אמון כסוכנת מכירות שטח.
לאחרונה מנכל החברה דורש שנמלא לו כל יום היכן אני נמצאת מבחינת נק מכירה.
מיכוון שאני עובדת במשרת אמון הבנתי שאני לא חייבת לפרט לו. מעבר לכך הוא טוען שעל כל יום שלא אדווח הוא יוריד לי יום חופש.
האם זה חוקי להוריד לי ימי חופשה או לחייב אותי לדווח.?
אני מציינת שוב שעל פי ההסכם שלנו מדובר במשרת אמון.
תודה
האם אפשר לחייב עובדת במשרת אמון, לדווח מדי יום על עבודתה?
ככל וישנה אפשרות לדווח העובדה שמדובר במשרת אמון אינה מונעת חובה זו ואכן זוהי זכותו לדרוש זאת.
לגבי ורדת יום חופש- ככל ותוכלי להוכיח כי עבדת ביום זה הוא לא רשאי להוריד לך יום חופש אך קחי בחשבון כי ככל וזו הוראה חד משמעית שלו ולא תפעלי כך באופן סדיר ( אני לא מדברת על פעם ששכחת..) אז הוא יוכל לזמן אותך לשימוע בהתאם
בברכה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב תמריצים
חישוב תמריצים
יש לבחון את התלושים לעומק אך על פניו נראה כי יש לערוך ממוצע של שנה אחרונה אלא אם תוכל להוכיח שמדובר בחלוקה פיקטיבית
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שפה זרה במקום העבודה
מותר לי להעיר לעובד שמדבר בשפה זרה?
אין חוק שאוסר על עובד לדבר בשפה זרה במקום העבודה וייתכן שהתערבות המעסיק בעניין זה תחשב כפגיעה בפרטיות.
יחד עם זאת, למעסיק הזכות לקבוע כללי התנהגות בדבר השפה שתדובר על צדדים שלישיים.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלת טופס 161
יש לי שאלה:
כמה זמן יש למעסיק כדי לתת לי את טופס 161, על מנת שאוכל להשתמש בכספי הפיצויים.
המעסיק אומר שיש לו עד 90 יום ולא נראה לי שהוא ממהר לתת את המסמך.
כבר עברו כמעט חודשיים מאז שפיטרו אותי.
תודה רבה
מתי מקבלים טופס 161?
המעסיק צריך היה למסור לך את טופס ה-161 עם סיום עבודתך ולא יאוחר מ-15 יום לאחר מכן
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אופן ניסוח כתב הגנה
שאלתי היא -
1. האם המעסיק יכול לפעול בדרך זו בכתב ההגנה? האם ניתן לטעון טענות עובדתיות מבלי לגבות אותן בתימוכין?
2. האם ניתן לצרף אסמכתאות במסגרת הליך קדם המשפט? למשל בדיון הקדם בפני השופט? תודה רבה לעוזרים!
תביעה נגד המעסיק
בדרך כלל נכון כי יש לצרף את האסמכתאות לכתבי הטענות. אבל כן ניתן להגיש גם אסמכתאות בשלבי הקדם וגם בשלב ההוכחות. כמו כן, במקרה שאין אסמכתאות אזי - ישנם מקרים /רכיבים שאותם העובד צריך להוכיח וישנם רכיבים אותם על המעסיק להוכיח ששילם. וכמובן קיימת גם את התרשמות השופט מהצדדים עצמם.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי חגים בענף השמירה ואבטחה
אני עובד באופן קבוע במשמרות בין השעות 15:23 בימי א'-ה'. במקום עבודה זה יש 3 משמרות כל 8 שעות 24/7.
עקב זה שאני לא משובץ בשום משמרת של ערב חג כי בבוקר יש עובד
אחר וקבוע וכמובן שהמשמרת הרגילה שלי בצהריים נופלת חלקית על ערב חג (אינני עובד
בשבתות וחגים) - המעביד טוען כי לא מתקיים כאן תנאי "יום לפני ויום
אחרי" כי לכאורה זאת הבחירה שלי לא לעבוד בערב חג ועל סמך זה טוען כי אינני
זכאי לתשלום.
האם המעביד טועה, האם אני זכאי
לקבל את דמי החגים?
אודה על התשובה מראש
תשלום דמי חגים
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי שרירותי של המעסיק בתשלום עבור ימי מחלה
אני עובדת כמזכירה בבית ספר ב"רשת מעיין החינוך התורני"
עד היום קיבלו כל עובדי המנהלה והשרתים החזר מחלה מהיום הראשון. אתמול קיבלנו מכתב בו המעסיק מודיע על שינוי בו יחולו מדרגות תשלום כך שהימים הראשונים לא ישולמו ולמעשה נקבל תשלום של 100% רק מהיום ה 15.
האם מותר למעסיק לשנות את התנאים או שזה נחשב להרעת תנאים ונוכל להתנגד?
ובמידה ואין ביכולתנו להתנגד האם זה תואם את החוק לקבל החזר מלא רק מהיום ה 15?
תודה מראש
שינוי בתנאי העס'ה
באם הייתה החלטה של הוועד - אז ההחלטה כשלעמה תקינה ולגיטמית (מבחינת ההחלה עצמה), ההחלטה לשנות את הקבוע והנהוג למשהו אחר. בכל מקרה החלטה של תשלום 100% רק מהיום ה15 - אינה יכולה להתקבל והינה מנוגדת לדין. ועל כן פסולה . אתם בהחלט יכולים להתנגד ולא להסכים לכך - במיוחד כי ההחלטה היא על שינוי החל מהיום ה- 15.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי עריכת שימוע
אין לי ספק שהוא לא עשה לי שימוע כי הוא לא ידע שצריך לעשות שימוע.
האם אי הידיעה פוטרת אותו מתשלום פיצויים?
תודה
אי עריכת שימוע
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים ללא הודעה מוקדמת
פיטורים ללא הודעה מוקדמת
ורה בוקר טוב, עקרונית לעובד שעובד 10 חודשים יש לתת 10 ימי הודעה מוקדמת. שנית, בענף האבטחה עובד שעובד פחות משנתיים אפשר לפטרו לאלתר.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
8 ימי עבודה רצופים ללא תוספת בשכר
אני עובדת בתחנת דלק הפועלת 24/7, ויצא שבשבוע עבדתי 8 ימים ברציפות(משמרת של 8 שעות).
הבנתי שלפי החוק אסור לעבוד יותר מ6 משמרות בשבוע, ואם נעשה הדבר ,מהמשמרת ה7 מקבלים תוספת בשכר(200%).
פניתי להנהלת חשבונות, והסברתי כי עבדתי בשבוע זה מיום חמישי ועד חמישי ברצף. ללא יום חופש באמצע(בסהכ 64שעות ).
והיא טענה כי חוק זה מתקיים רק כשעובדים מראשון עד ראשון.
האם הדבר נכון? האם אני לא זכאית לתוספת בשכר עקב 8 ימי עבודה רציפים, ללא שום קשר לתחילת היום עבודה ראשון או יום אחר מסוים בשבוע?
עבודה ללא מנוחה שבועית
יודגש, כי גם כאשר העובד מועבד עפ"י היתר ביום המנוחה השבועית, אין בכך כדי לשלול את זכותו למנוחה של 36 שעות רצופות בפרק זמן של 7 ימים. ולכן את גם זכאית לתשלום שעות עבור עבודה במנוחה שבועית וגם מנוחת פיצויי.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פדיון ימי חופשה ומחלה
פדיון ימי מחלה וחופשה
ראשית לגבי אופן חישוב פ"פ - החישוב נעשה 12 חודשי עבודה ולכם באם לא עבדת 2.5 חודשים מתוך השנה יש לחשב לפי 2.5 חודשים רטרו' או לקצר את התקופה לחישובים. פדיון ימי חופשה נפדים במלואם ואינם חלק מחישוב הפ"פ. לגבי המחלה - נכון שאין פדיון של ימי מחלה אתה זכאי לנצל אותם רק עם אישור מחלה מאת הרופא וכל עוד אתה עובד.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים לאחר התפטרות
אני עובד במשמרות כבר כמעט 4 שנים באותו מקום ועכשיו אני מתפטר. ידוע לי שברגע שאני עוזב כל ימי החופש שצברתי נפדים ואני מקבל את שוויים. אך רציתי לשאול איזה פיצויים מגיעים לי מעבר לכך אם בכלל במצב כזה שאני מתפטר?
תודה, יניב.
פיצויים לאחר התפטרות
אלא לפ"פ הצבורים לך בקרן הפנסיה.
דהיינו, במידה ואתה מתפטר שלא מאחת הסיבות המקנות לך פ"פ - עילות לפי תקנות פ"פ , בעצם התפטרות בגין אחת מבן הינה כדין פיטורים או שחל עליך סעיף 14 או הסכם קיבוצי או צו הרחבה שחל עליך- אתה לא זכאי לפיצויים.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים ללא הודעה מוקדמת
ונאמר לו כי זה גם שימוע .כמה הם צריכים לשלם לו בגין ההודעה המוקדמת שהם לא נתנו
לו?
הודעה מוקדמת
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה בישיבה
בפיזיוטרפיה יש לי מחלה עד 18.6.2017 אני יכולה לחזור לעבודתי כמחסנאית רק בישיבה
בלבד האם זה אפשרי?
עבודה בישיבה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ייצוג בלתי הולם
פיצויים לדוגמא
בברכה, צחי בוקר טוב, אין סכום מקסימלי לקביעת פיצויי לדוגמא. את זה משאירים לשיקול ביה"ד. לעניות דעתי בתביעות שכאלה גם לא ייפסק פיצויי לדוגמא
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים חלקיים
פיצויים חלקיים
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה
ביולי אמורים לקבל דמי הבראה במקום עבודתי. הוותק שלי יהיה אז שנה וחמישה חודשים. האם אני אמור לקבל הבראה עבור שנה וחמישה חודשים ומעתה ואילך בכל יולי עבור שנה, או שאקבל רק עבור שנה גם ביולי הקרוב?
אודה לתשובה
תשלום דמי הבראה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בוס מכריז על פשיטת רגל
אני עובדת בסוכנות ביטוח 3 שנים. במידה והבוס מכריז על פשיטת רגל מהן זכויותי והאם אני מפסידה את הפיצויים ? הסוכנות אינה בע"מ
מה קורה לפיצויים כשהבוס פושט רגל?
לא. את לא מפסידה.
ראשית מה שצבור בקופה הוא שלך ואת צריכה לקבל מכתב לשחרור הכספים איך.
שנית ככל ואת זכאית להשלמת כספים יש להגיש תביעת חוב לביטוח לאומי כאשר המפרק/ הכונס חותמים עליה
בברכה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איזו קופה מזכה ברצף הפרשה לפנסיה?
איזו מהן מזכה אותי בהפרשה לפנסיה מהיום הראשון במהלך 3 החודשים, הלא פעילה או זו עם תגמולי עובד ומעסיק בלבד?
תודה
קופה פעילה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הקפאת הליכים
האם המכתב עדיין בתוקף . והאם בעלי חייב לעבוד את כל תקופת ההודעה המוקדמת 30 יום. למרות שאין לדעת מה ישולם ומה לא? תודה
הקפאת הליכים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






