פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

פיצויי פיטורין

שרון 12/06/17
שלום רב,

ברצוני לדעת איך מחשבים פיצויי פיטורין.

אני התפטרתי מהעבודה מסיבה המזכה אותי בפיצויי פיטורין.

במשך שנות עבודתי (30) היו שינויים במשרה ובמשך השנים הועלתה המשכורת.

במשך 12 חודשים האחרונים לעבודתי, המשרה נשארה אותו דבר והמשכורת היתה אותה דבר.

מבחינת המעסיק הוא טוען שעליו לחשב כל תקופה שכר בנפרד.
ולי ידוע שאם ב12 חודשים האחרונים לא היה שינוי הולכים לפי זה (מה שאצלי בכמה שנים האחרונות לא היה שינוי במשכורת או בשינוי משרה.

מה החוק לגבי זה 

תודה רבה 


חישוב פ"פ

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/06/17

שרון עב טוב, לא רשמת מה היו התמורות . באם מדובר בהיקף משרה שונה, אזי כן יש לחשב כל תקופה כתקופה נפרדת . במידה ורק השכר השתנה ואל המשרה אזי לפי שכר אחרון קובע. ולא רשמת האם את עובדת שתיתי יומית או חודשית כי לכל אחד יש חישוב שונה. עובד חודשי - החישוב הוא שכר אחרון כפול מספר שנות וותק. עובד יומי /שעתי - החישוב הוא לפי ממוצע שעות / ימים כפול שכר אחרון כפול וותק. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים למאבטח

דודי 12/06/17
לאחר שנה ו4 חודשים כמאבטח בחב' אבטחה אחת הוצע לי תפקיד בחברת אבטחה אחרת.
האם לאחר שאתן מכתב הודעה מראש כמתחייב בחוק אהיה זכאי לכספי פיצויים שהופרשו לי ע"י החברה הנוכחית? וכנ"ל גם דמי חופשה ומחלה שלא מימשתי בתקופה בה עבדתי בחברה הנוכחית?

תשלום פיצויים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/06/17
הי, במידה וחל עליך ההסכם הקבוצי בענף משנת 2014 אזי כן חל עליך סעיף 14 לחוק פ"פ ולכן הכספים אשר הופרשו לך לפנסיה ותגמולים שיייכים לך. כמו כן יערך לך גמ"ח לענין תשלום הבראה, פדיון חופשה . אין פדיון שי ימי מחלה  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דרישת דמי הבראה ופנסיה לאחר שנתיים

מתמחה שסיימה 12/06/17
שלום, סיימתי התמחות ביוני 2015. במהלך ההתמחות לא הופרשה לי פנסיה וגם לא שולמו לי
דמי הבראה, עד לפני כשבוע לא ידעתי שהייתי זכאית לכך. האם אני יכולה עתה לפנות
למעסיק שלי דאז בדרישה שישלם לי דמי הבראה בגין תקופת ההתמחות וגם שיפריש לי פנסיה?
תודה.

התיישנות תשלום זכויות סוציאליות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/06/17
כן. בהחלט. ההתיישנות היא 7 שנים. 

עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תלוש משכורת במייל

שרון 12/06/17
שלום,
האם מעסיק יכול למסור לעובד תלוש משכורת במייל? וככל שכן, האם זה משנה האם למייל של העבודה או למייל פרטי של העובד?
תודה.

קבלת תלוש שכר במייל

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/06/17
תלוש צריך להיות חסוי ולעיני של העובד בלבד. ולכן אין כל מניעה כי התלוש ישלח במייל אבל למייל שאליו רק אתה מורשה להיכנס מכלל העובדים  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משרה חלקית על חשבון ימי מחלה

אורנית 12/06/17


האם יש אפשרות לעבוד במשרה חלקית על חשבון
ימי מחלה צבורים בעקבות המלצה של רופא תעסוקתי לצמצום שעות העבודה ?


אני עובדת במקום ציבורי כבר שנים רבות וצברתי
ימי מחלה רבים.


אם כן, מה אני צריכה לעשות / לקבל לצורך
כך ?


עבודה במשרה חלקית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/06/17

אורנית בוקר טוב,
עקרונית כן הדבר ניתן בהמלצת אישור מרופא תעסוקתי גם על חשבון ימי מחלה וגם ע"ח ימי חופשה שצבורים לעובדת, לך. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ופשת לידה

בלה 12/06/17
שלום רב
הנני מעוניינת להאריך חופשת לידה , לא אוכל לחזור לאחר 15 שבועות המשולמים לי מב'ל, אך לא מעבר לחצי שנה,
האים אפשר להודיע למעסיק על הארכה בשתי פעימות?זאת אומרת נכון להיום לעדכן אותו על הארכה עד ל חודש ספטמבר, ואז במידה ואצטרך להאריך לחודש נוסף ,נגיד בתחילת חודש אוגוסט,אודיע לו על הארכה נוספת עד לחודש אוקטובר ...
האים זה תקין מבחינה חוקית?
מציינת שוב זה עדיין לא יהיה מעבר לחצי שנה..



הארכת חופשת לידה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/06/17
בלה בוקר טוב, תהליך מימוש הזכות היא "בהודעה למעסיק". החוק לא מציין האם הודעה יכולה להיות בשתים או בשלוש פעימות, או לחלופין בפעימה אחת. אני, באופן אישי, הייתי הולכת לפי הגישה המחמירה על מנת למנוע הפתעות ואי נעימויות. תוגיעי למעסיק על כוונתך להאריך לתקופה המקסימלית מבחינתך. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טופס 161

ענת 11/06/17
היי ..
כיצד ניתן לקבל או לאתר טופס 161 ממקום עבודה שנסגר ובעליו נפטרו.

איתור טופס 161

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/06/17

אולי באמצעות רו"ח שטיפל בעסק בזמנים הרלוונטים. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אחוזי משרה

אנונימי 11/06/17
שלום, אני עובדת קופאית ברשת מזון,בתלוש השכר רשום לי שעות ליום 6,שעל פי החישוב שלי זה יוצא סביב ה 144 שעות לחודש,ב24 ימיי עבודה,בדרך כלל אני מגיעה ליותר מ144 שעות בפועל,השאלה שלי היא כזו האם הם יכולים להעסיק אותי פחות מ 6 שעות ליום כמו שרשום בתשלוש השכר,או שחייבים לתת לי לפחות את ה 6 שעות,כי,א.לטענתם יש ימים שאני עובדת יותר מ 6 שעות ואז זה משלים לי את הימים האלו וככה אני בעצם מגיעה כן לאחוזי המשרה שלי ואף ליותר,ב.קיימת מדיניות ברשתות מזון שבימים חלשים כאשר אים עבודה משחררעם הבייתה ולכן בעצם לא נותנים להגיע ל 6 שעות יומיות,מה עושים במצב כזה והאם טענותיהם של המעסיקים מוצדקות,אשמח לתשובה,תודה.

אחוזי משרה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/06/17

שלום רב, שאלתך אינה מובנת לי. ראשית אני מבינה שאת עובדת שעתית - ולכן המעסיק משלם לך לפי השעות שאת עובדת בפועל. וזה תקין. שנית, אני מבינה כי בימים חלשים המעסיק משחרר אותך - זה תקין רק באם את מוגדרת כעובדת ע"ב אחוז משרה משתנה כך שהמעסיק יכול להעסיק את העובד רק בשעות שהוא צריך ואינו מחויב להעסיקך 6 שעות כל יום. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אישור העסקה ממקום עבודה קודם

מרינה אומלצ'נקו 11/06/17
שלום רב , 
התבקשתי ממקום העבודה הנוכחי להביא אישור על וותק 10 שנים עם הגדרת תפקיד לצורך חישוב ותק ושכר. במקום עבודה הקודם הייתי רשומה בתפקיד בסקטור פרא רפואי ובפועל ביצעתי בנוסף תפקיד כפקידה במהלך כל השנים וזה מה שצריך להיות רשום באישור לצורך חישוב הוותק .
בעבודה קודמת מסרבים לרשום שהייתי גם פקידה מסיבה שהייתי רשומה בתיק אישי בתפקיד אחר (יש מכתבי המלצה מעידים על כך שעבדתי כפקידה).
ובלי אישור זה לא ייחשבו לי ותק כאן בעבודה הנוכחית מה שיגרום להפסדים רציניים בשכרי.
זקוקה לייעוץ מה ניתן לעשות בעיניין ? 
תודה מראש.

אישור העסקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/06/17
אני מבינה שהמעסיק לא מעוני לשתף עימך פעולה . וכל בקשתך כי באישור ירשם הוותק לפי מה שעבדת בפועל ולא לפי מה רשום בתיקך האישי. ראשית , פני בכתב למעסיק הקודם ובקשי זאת ממנו. לעיתים גם מכתב מגורם אחר כעו"ד או מי מטעם הסתדרות העובדים יכול לעזור. באם לא כך אזי פני הלמתן פס"ד הצהרתי לביה"ד . 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים על אי שימוע

שלומית 11/06/17
שלום רב,

אני עובדת בחברה 3 שנים,

לפני כחודשיים, המעסיק קרא לי לחדרו והודיע לו באופן חד צדדי שהוא מוריד לי את השכר במשרה בערך 20%, ומוריד לי שעה בשעות שלי... לא הודעתי לו אם אני מסכימה או לא.



עבר כשבועיים (חגים, הייתי חולה) וביום שחזרתי מהמחלה, הוא קרא לי לחדרו והראה לי הסכם ע"פ תנאיו החדשים, סירבתי לחתום, והבאתי לו מכתב שזה הרעת תנאים ובמידה והוא לא יחזור בו, אאלץ להתפטר , לא היה מדובר במכתב התפטרות אלא באיום.



המעסיק קפץ על המציאה כהבנתו, ופיטר אותי מהרגע להרגע, ללא הודעה מוקדמת וללא שימוע!



האם אני יכולה לתבוע אותו על אי שימוע?  כמה לדעתם השופטים פוסקים על מקרה דנן על אי שימוע? מישהו אמר לי גם 10 משכורות

פיצויים בגין אי ערכת שימוע

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/06/17
שלומית בוקר טוב, ראשית לתבוע תמיד אפשר אבל אני לא יודעת כמה זה כדאי לך. נכון כי השימוע לא נערך לפי הספר אבל זה לא אומר שלא נערך שימוע . יכול באמת להיות כי מגיעים לך פיצויים - לגבי 10 משכורות אני בספק גדול מאוד עם זאת - אולי כן יגיע לך פיצוי בין משכורת 1 ל- 3. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הבוס לקח מאיתנו חצי שעה של 150% והחזיר חצי שעה של

דני טייב 11/06/17
אני עובד כנהג ועד היום קיבלנו חצי שעה להגיע מהבית לתחנה הראשונה.
מהחודש הבוס מוריד לנו את החצי שעה הזאת  האם זה חוקי אחרי חמש שנים שהוא היה משלם לנו את החצי שעה שלוקח לנו להגיע מהבית לנקודה הראשונה של האיסוף

שינוי בתנאי העסקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/06/17

דני בוקר טוב, עקרונית למעסיק אין זכות לגיטימית וחד צדדית לשנות לכם בתנאי העסקתם. במיוחד שכך הדבר מונהג כבר חצי שנה. עם זאת, ההטבה הזו היא בגדר הטבה ולא חוק ולכן לא בטוח ולא וודאי כי שינוי זה אף שהוא לרעה מהווה שינוי מוחשי בתנאי העסקה. אין רשימה סגורה לענין זה וכל מקרה נבחן לגופו.  
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס' שאלות לגבי פיצויי פיטורים/התפטרות

יוגב 11/06/17
שלום,
אני עובד מזה כ7 שנים באבטחה במשרד ממשלתי דרך חברת קבלן בשכר שעתי.
עקב חידוש חוזה של החברה הקבלנית מול המשרד במהלך התקופה, הייתה ירידה בשכר (ניתנה האפשרות לעזוב בדין מפוטר אך בחרתי לחדש חוזה, הוותק נשמר), וכן עקב לימודים אקדמיים ירד גם אחוז המשרה בשנים האחרונות.
בחודשים הקרובים יהיה שוב מכרז ובו ייקבע האם תיכנס חברת קבלן חדשה או שהחברה הנוכחית תמשיך (ואז יתבצע חידוש חוזה).
האם נק' חידוש החוזה (מול חברה חדשה או מול הנוכחית) מהווה "נקודת יציאה" שבה ניתן לעזוב בדין מפוטר?
מה ההבדל מבחינת פיצויים במקרה הנ"ל בין התפטרות לפיטורין וכיצד בא לידי ביטוי השינוי בשכר ובאחוז המשרה?
תודה רבה!


פיטורים והתפטרות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/06/17
יוגב בוקר טוב, ראשית כל הזכויות הסוציאליות המגיעות לך תמיד יהיו בהתאם לאחוזי משרתך וכך גם לגבי הגמ"ח. זה יעשה לפי ץקופות העסקתך - לפי משרה מלאה, משרה חלקית, משרה משתנה וכו'. 
במידה ותתפטר אתה תיהיה זכאי לכל הכספים הצבורים לך הרן הפנסיה כולל הפ"פ - אבל היות וע"פ צו ההרחבה בשנת 2009 המעסיק לא היה מחויב להפרשות פיצויים מלאות ואינו חייב בהשלמתם לקופה (חלות סעיף 14.9, לא תקבל במידה ותתפטר את הפרשי פ"פ. אלא במידה והמעסיק כן בחר תחולת סעיף 14 וכן הפריש 8.3%. אין באי קבלת מכרז "נקודת יציאה". כל מקרה נבחן לגופו ויש לבדוק את הנסיבות לגופן .  


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות

אפרים 11/06/17
רציתי בבקשה לדעת האם מגיע לי פיצויים במידה והתפטרתי ממקום עבודתי ויש לי ותק של יותר משנה?

התפטרות כדין פיטורים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/06/17
עקרונית לא. אלא באם סיכמת עם המעסיק בכן ( כדאי שסיכום זה יהיה בכתב), או שחל עליך הסכם קיבוצי או צו הרחבה שקובע שדין התפטרות כדין פיטורים. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי שביתה

ל 11/06/17
שלום, אשמח לדעת האם אני זכאית לקבלת דמי שביתה (שהייתה ב2015) למרות שכיום
אני לא עובדת ב'חברה'. נמסר מהחברה כי כל מי ששבת ישלח אליו תלוש דמי
שביתה.

דמי שביתה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/06/17
"דמי השיבתה" אינם משולמם רק למי שעובד בפועל אלא למי שהיה זכאי ושבת באותו המועד . שביתה כדין כמובן ומאושרת. דמי השביתה אינם תמיד בגובה השכר ואינם משולמים ע"י המעסיק אלא ע"י אותו גוף כגון ההסתדרות. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תנאי העסקה

א 11/06/17
אני עובד בחברה כ 9 שנים כאיש מכירות(מנהל איזור שטח) בחודש ינואר חליתי בחום
שהתפתח לדלקת שבעקבותיה התאשפזתי ל40יום לאחר פירכוס והרדמה מלאה.ושיקום בבית
לוינשטיין. נכון להיום עד לסוף חודש יוני. בבית החולים ביקשו ממני כרגע לא לנהוג עד
לסוף הבדיקות שנלקחו גם לחו"ל כי הן לא מוכרות גם בארץ. למעסיק שלי הדבר הזה נודע
והוא ביקש ממני להחזיר את הרכב והנייד שלי המיידי.מבלי שהוא נפטר אותי. האם זה
חוקי? נכון להיום נעזרתי באשתי שלקחה אותי לטיפולים הרפואים הלוך חזור. גם הלקוחות
שטיפלתי בהם המשיכו להתקשר אלי ולהעזר בי ואף להגיע אלי ולבקר אותי. האם יש לו זכות
לקחת לי את הרכב? אין ביננו חוזה העסקה! אני לא חתום על שום דבר! אני יודע שהוא לא
יכול לפטר אותי. אבל האם אין לי איזה זכויות אחרי למעלה מ9שנות עבודה למרות שכרגע
זמנית בגלל מחלה אסור לי לנהוג.(הרשיון לא נלקח לי!!!!!). תודה 

השבת הרכב למעסיק

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/06/17
בוקר טוב, באם הרכב שייך לעבודה ומשמ את המעסיק אזי כן. גם נשים בזמן חופשת לידה מתבקשות להשיב את הרכב למעסיק הואיל והרכב שייך למעסיק וצריך לעמוד לטובת העבודה. כך גם לגבי הנייד. גם אם הוא לא פיטר אותך מהסיבה כי אתה עדין מנצל את ימי מחלה שלך ואסור לו לעשות כן - אין זה מונע ממנו לבקש את הכלים והציוד ששיך לעבודה. אלא באם סוכם בניכם אחרת.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי בתנאי עבודה

מירי 11/06/17
בוקר טוב,
אני עובדת ברשת בתי אבות שבבעלותה מס' בתי אבות, כמעט 5 שנים. בחוזה המקורי שלי היה רשום שאני מועסקת 24 שעות שבועיות במוסד אחד. לפני כשנתיים הודיעו לי בע"פ שמורידים לי בשעות, ל 19 שעות. חודש אחרי זה ביקשו שאעבוד במוסד נוסף שבבעלות הרשת,12 שעות שבועיות נוספות.כלומר, סה"כ 31 שעות שבועיות ברשת ( ב 2 בתי אבות).מעולם לא קיבלתי הסכם בכתב על השינוי. לפני כחודש ביקשתי ממשאבי אנוש אישור על השינוי שנעשה והם סירבו לתת לי משהו בכתב.
במידה ואפוטר מהמוסד בו אני מועסקת 12 שעות שבועיות- האם אהיה זכאית לפיצויים כלשהם? ש לציין כי אני מעבירה כרטיס נוכחות וכי אני רשומה במוסד כאשת צוות.
מה זכויותיי במידה ואתפטר?
תודה ויום טוב

שינוי בתנאי העבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/06/17
מירי בוקר טוב, 
אני ישתדל לעשות לך קצת סדר. שינוי בתנאי העסקה שקרה לפני שנתיים - הוא כבר לא שינוי אלא תנאי העסקה הנוכחיים שלך והקבועים שלך.
עכשיו, כרגע אני לא יכנס באם היית יכולה להתנגד לכך או שלאו. כרגע זהו המצב הנתון ועצם הסכמתך היא בהתנהגות ובשתיקתך. עכשיו אם תתפטרי - עקרונית לא תהי זכאית לכלום, פרט לפ"פ ולקרן הפנסיה כפי שהופרשו לך בקרן הפנסיה לפי הוותק שלך וע"פ הדין. במידה ותפוטרי - אזי תהי זכאית שוב לאותם פ"פ ולאותם כספים המופקדים הקרן הפנסיה עם זאת תהי זכאית להפרשה או להשלמה. גם ירידה למשרה קטנה יותר נמוכה יותר שלא בהסכמתך - מהווה הרעת תנאים שאינך חייבת להסכים לה ותוכלי להתפטר בדין מפוטרת.
   כמו כן הם מחוייבים לתת לך טופס הודעה על תנאי העסקה מעודכן.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום ימי מחלה

ראובן 11/06/17
תשלום ימי מחלה מתבצע כאשר ביום הראשון והשני לא משלמים , ביום השלישי חמישים אחוז ומהיום הרביעי תשלום מלא..
תשלום מלא של יום עבודה כפי שמשלמים יום חופשה?
מה משלמים בימי שישי ? תשלום מלא כמו ביום רגיל?




תשלום ימי מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/06/17
תשלום ימי מחלה ע"פ הדין הוא כדלקמן: עבור היום השני והשלישי של תקופת ההיעדרות זכאים ל- 50% משכר העבודה הרגיל והחל מהיום הרביעי והלאה זכאים ל- 100% משכר העבודה. 100% משכר העבודה הווה אומר שווי יום שכר , שווי יום חופשה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי כיבוד אישור רופא תעסוקתי

אבי 11/06/17
שלום..
לפני שנה נקבע לי לעבוד חצי משרה על ידי רופא תעסוקתי, למשך 3 חודשים,  ולמרות זאת המעסיק שלי הכריח אותי שאני אעבוד יותר שעות בכמה ימים מסוימים כשהוא היה צריך...
רציתי לשאול אם אפשר אותו לתבוע על כך..? וגם האם את קיצוץ המשרה הזמני הוא אמור לסופג ,כנגד ימי מחלה או שהעובד סופג את הקיצוץ.?

העסקה ביגוד לאישור רפואי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/06/17
ראשית, לא. המעסיק לא יכול ואסור לו להעסיק אותך בניגוד לאישור רפואי . כל אישור רפואי. הוא כמובן יכול לזמן אותך להבדק ע"י רופא מטעמו - אך לא להעסיק אותך באופן שנוגד את האישור הרפואי. 
שנית, לגבי קיצות המשרה - הנוהג הוא ולעיתים הרופאים גם רושמים זאת באיור - על ההפרש בין המשרה שהייתה קיימת לעובד בין המשרה הנוכחית שהיא נמוכה יותר - יש לשלם ע"ח ימי חופשה של העובד או ימי  מחלה או גם וגם. אבל זה ע"ח העובד . המעסיק אינו צריך לספוג את הקיצוץ במשרה ושלם לך מכיסו. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוכחת מועד תחילת העסקה

רון לוי 10/06/17
כיצד מוכיחים את מועד תחילת העסקה של עוזרת בית?

הוכחת מועד תחילת העסקה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/06/17
לפי מועד התחלת הדיווח לביטוח לאומי אלא באם העוזרת תוכל להוכיח שלא דיווחת מההתחלה ושהיא עבדה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין לעובד לאחר שנים רבות

אנה 10/06/17
עובד עובד 20 שנה בחברה מסויימת. במשך כל השנים עבד משרה מלאה, אך שכרו כמעט שילש את עצמו במהלך השנים. 

ב-16 שנים מתוך ה-20 עבד בשכר של 5,000 ש"ח לחודש, ב-3 שנים עבד בשכר של 8,000 ש"ח לחודש, ובשנה האחרונה בלבד בשכר של 12,000 ש"ח לחודש.

כעת העובד מפוטר, כי סוגרים את החברה. מה עושים לגבי הפיצויים?

האם יש לשלם לעובד חודש בשנה ע"פ חישוב משכורתו האחרונה? בלי קשר למה היה 20 שנה?

איך מחשבים פיצויי פיטורים לעובד ותיק?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/06/17
שלום רב

ככל ולא היה שינוי באחוז המשרה במשך התקופות אלא רק שינוי בשכר אז אכן יש לשלם לעובד לפי שכר אחרון כפול כל התקופה.

באם העובד חתום על סעיף 14 לחוק והופרש לו 8 ו1/3 מהשכר בעבור רכיב הפיצויים בכל חודש משכרו אז המעסיק לא צריך להשלים פיצויים ומה שהופרש זה מה שעל העובד לקבל



בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום לפי שעת עבודה

קובי 09/06/17
שלום  
אני חייל משוחרר.לאחרונה התחלתי לעבוד כטבח.בעל המסעדה משלם לי 30 שח לשעה , גם אם אני נדרש למשמרת כפולה הוא לא משלם יותר.... כששאלתי הוא ענה שאם אעבוד לפי שכר מינימום אז הוא יתן לי שעות נוספות.. או אם אני עובד מעל 187 שעות חודשיות.האם זה נכון ?

תשלום לפי שעת עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/06/17
המעסיק טועה.
אם אתה עובד מעל 9 שעות ביום על המעסיק לשלם לך שעות נוספות 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חופש שנתיים

אביה 09/06/17
שלום רב.
ברצוני לשאול כמה ימי חופשה יש בשנה, והאם הם מצטברים?
ואם כן אז עד מתי הם יכולים להצטבר?

ימי חופש שנתיים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/06/17
שלום רב
ימי החופשה השנתיים תלויים בהיקף העבודה ובוותק יש טבלה מסודרת הקובעת כמה ימים יש לכל שנה.
ימי החופשה יכולים להצבר במהלך השנה אך לא ניתן לצבור משנה לשנה אלא באם המעסיק מסכים לכך ואז זה בתנאי המעסיק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פרטים חסרים בתלוש משכורת

אבי 09/06/17
היי שלום, 
עבדתי לפני 10 שנים בחברת שמירה במשך 7 חודשים אחרי הצבא.. לא ידעתי ממש על זכויות וכו' .. לא קיבלתי ימי חופשה ופדיון ימי חופשה כשסיימתי לעבוד שם.. אני יודע שיש על זה התיישנות ..
העניין הוא שלא מופיע בתלושי המשכורת ההן צבירת ימי חופשה ומחלה..יש אפשרות לתבוע על כך? 

פרטים חסרים בתלוש מלפני 10 שנים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/06/17
אם מדובר בתלושים של לפני 10 שנים אז ראשית יש התיישנות ושנית לא היה קיים החוק שמחייב את קיומם כך שהתשובה היא לא ניתן לתבוע

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב פיצויים לעובד שיוצא לפניסיה

תהל 09/06/17
מבקשת תשובה מוסמכת מעו"ד לדיני עבודה, בצרוף תודה!עובד עובד 19 שנה בחברה מסויימת. במשך 17 שנה מתוכן עבד במשרה מאד מאד חלקית, בשכר של 2,000 ש"ח לחודש.בשנתיים האחרונות בלבד הוא עבר למשרה מלאה בשכר של 10,000 ש"ח לחודש. כעת העובד יוצא לפנסיה, ואני מבקשת לדעת מה עושים לגבי הפיצויים.
לפי מה שהבנתי מקריאת החוק, יש לשלם לעובד חודש בשנה ע"פ חישוב משכורתו האחרונה? ז"א שאם עבד במשך 17 שנה בשכר של 2,000 ש"ח לחודש, ורק שנתיים בשכר של 10,000 ש"ח - עדין עלי לשלם לו 10,000 לחודש בגין כל 19 השנים?
זה נשמע מטורף. מה אני מפספסת פה?

חישוב פיצויים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/06/17
שלום רב
ככל ומדובר בשינוי בשכר קבוע אשר שונה בהתאם לשינוי בהיקף המשרה אז ניתן להתייחס לכל אחת מהתקופות באופן שונה ולבצע חישוב בגין כל תקופה בנפרד.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בדיקה רפואית

מיה 09/06/17
שלום,
האם מנהל יכול למנוע מעובד ללכת לבדיקות רפואיות, בטענה שזה פוגע בסידור העבודה? בנוסף אציין שהמנהל מעודכן לגבי הבדיקות כחודש לפני מועד הבדיקות. 

בדיקות רפואיות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/06/17
שלום רב
ככל ומדובר בבדיקה שנעשית רק בשעות אלה ושתואם מועד לבדיקה אז המעסיק לא יכול למנוע זאת ועליך להציג לו אישור מחלה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן