פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
תוספת עבודה ללא תמורה
תשלום שעות נוספות - חובה?
היי נולי,
ככל שאת עובד יותר שעות מהיקף העבודה הקודם שלך, את רשאית לתשלום על כך. ככל שמדובר בשעות נוספות לפי הגדרתן בחוק, את זכאית גם לגמול שעות נוספות.
אין דבר כזה מעסיק ש"לא משלם שעות נוספות", יש רק מעסיק שלא משלם שעות נוספות עד שתובעים אותו, ואז הוא מתחיל לשלם שעות נוספות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה
אני עובד בעבודה למעלה מעשור באותו תפקיד.
בשנים האחרונות קיבלתי סוג של אחריות,אבל לא הוגדרתי כאחראי,הייתי מדריך עובדים חדשים לעבודה הם באו והלכו ואני נישארתי.
בשנה האחרונה ההנהלה החליטה שאני כנראה לא מתאים לתפקיד אחראי מנהל.הביאו מישהו מומחה 'לא מצאתי חן בעיניו ועשה הכל שאני אלך לבד
רצה הגורל והתפנה מקום במחלקה אחרת והציעו לי לעבור לשם האופציה השנייה היתה לקבל מכתב פיטורין.
עברו כמה חודשים ושוב אני עובד לבד.
בשורה התחתונה
אני לא מרוצה ורוצה לצאת משם עם הכל.
מכתב פיטורין
פיצויים
וכל הזכויות.
מה עושים במקרה כזה?
הם לא רוצים לפטר כי צריך אותי.
התפטרות בדין מפוטר
היי,
על-מנת לסיים עם פיצויי פיטורים מלאים, ההתפטרות שלך צריכה להיות בדין מפוטר. זה יכול לקרות בנסיבות של הרעת תנאים, אי תשלום זכויות, טעמים רפואיים וכיו"ב.
יש לעשות זאת באופן הנכון, ולא כל התפטרות בהקשר זה תיחשב כהתפטרות בדין מפוטר. לא כדאי לעשות לבד ומוטב להיוועץ בעו"ד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם להעזר בעו"ד בהליך הדרישה לאישור כשירות
אני נציגה ועד בבניין משותף
מעסיקה עובדת ניקיון ומשלמת
כל הנדרש ומסודר בביטוח לאומי .
העובדת נקיון בת 48 עובדת 7 שנים
בחודש האחרון כמעט נפלה פעמיים
1.האם אני יכולה לבקש ולהפנות העובדת
לבצע בדיקות - נקרא לזה - בדיקות כשירות:
* שלא סובלת מסחרחורות
* שאין לה בעיות לחץ דם לא מטופל
* שמצב הראיה תקין ולא זקוקה למשקפיים
* שאין לה בעיות ברכיים ותופעות נלוות
* שנוטלת או לא תרופות כנדרש - ועוד .
כל זאת לביטחונה - לביטחוננו וטובת כל הדיירים בבניין המשותף ומניעת תביעה חלילה -בעתיד ?
*איך מבצעים הפניה ובקשה כזו ?
*האם הבקשה צריכה להגיע ממני ועל חשבוני ?
2.האם לבקש מעובדת נקיון לביא להגיש סיכום מצב בריאותי מרופא/ ת המשפחה ?
3.האם ההליך מתבצע אצל רופא תעסוקתי ולא רופא המשפחה ?
4.האם מומלץ להסתייע בהליך בעו"ד דיני עבודה ?
לכל מידע נוסף אודה
בברכה
עובדת ניקיון בבניין משותף
במידה ואתם משלמים לעובדת את כל הזכויות כולל ביטוח לאומי ופנסיה (עם רכיב אובדן כושר עבודה) אז אתם מכוסים כי במידה ותיפול חו"ח אזי תהיה מכוסה על ידי ביטוח לאומי וקופת הפנסיה שלה
במידה ולא מפרישים לפנסיה ממליצה לתקן זאת במיידי כך שהעובדת תהיה מכוסה במקרה של פציעה.
אם יש לך חשש את יכולה לבקש בדיקה אצל רופא תעסוקתי אבל עדיף פשוט לבטח אותה ולישון בשקט
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
כי זה פוגע במטופלים.
האם סעיף זה בחוזה שלי הוא חוקי? האם מותר להגביל את זכות השביתה שלי?
תודתי מראש
הזכות לשבות
זכות השביתה בישראל היא זכות יסוד המעוגנת בפסיקה ובחוק יישוב סכסוכי עבודה. עם זאת, במקרים של שירותים חיוניים, החוק מאפשר להגביל את זכות השביתה.
במקרה של מוסד המטפל במוגבלים מדובר בשירות חיוני שנדרשת בו המשכיות טיפול ולכן אם תפרוץ שביתה, עליך להמשיך לספק שירותים חיוניים למטופלים אבל תוכל לשבות במתכונת מצומצמת . ב
בכל מקרה מחובתך לתת הודעה מראש על כוונתך לשבות ולדאוג שמישהו יחליף אותך.
בכל מקרה זה לא חוקי לאסור על שביתה באופן כה גורף.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום חוב מעסיק לעובד (פסק דין) שלא שולם ופשיטת רגל של המעסיק לאחר מכן
השאלה שלי כדלהלן:
בגין אירועים שקרו במהלך השנים האחרונות, נוהל משפט בין העובד למעסיק על תשלומים שלא שולמו לו. בשורה התחתונה, נקבע שהמעסיק ישלם לעובד כ-20 אלף ש"ח, והעובד ישלם למעסיק הוצאות משפט.
הפס"ד ניתן בתחילת שנה, אולם המעסיק לא שילם את מה שהושת עליו. חצי שנה לאחר מכן, המעסיק פשט רגל והתחיל הליך של חדלות פירעון.
השאלות העולות:
1. מה אפשרויות העומדות לעובד לקבלת התשלום מהמעסיק? האם בהגשת תביעה לביטוח לאומי (העובד לא מועסק ע"י המעסיק מספר שנים). או בהגשת תביעת חוב כנושה לממונה על הליך חדלות פירעון?
2. מה דין התשלום של העובד למעסיק בגין הוצאות המשפט? האם ניתן לקזז אותו מהכסף שאמור להתקבל מהמעסיק או שחייב לשלם אותו מבלי אפשרות קיזוז?
תודה רבה!
תביעת חוב עובד כאשר מעסיק נכנס לחדלות פירעון
היי,
התביעה היא תביעת חוב עובד, המוגשת במקביל לממונה על הליך חדל"ת ולביטוח הלאומי.
הוצאות המשפט, על פניו, ניתנות לקיזוז.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום חניה
אני פונה אליכם בבקשה לעצה מקצועית בנוגע לבעיה שאני מתמודדת איתה מול מקום העבודה הקודם שלי.
עבדתי במקום העבודה עד לא מזמן, ובמהלך חודש אוקטובר הבטיחו לי להחזיר את הוצאות החנייה שלי (שהן משמעותיות מאוד – 85 ש”ח ליום). לצערי, גם לאחר שסיימתי את עבודתי שם, ההחזרים לא הועברו אליי.
פניתי אליהם מספר פעמים, גם בטלפון וגם בהודעות, אבל אין תגובה. אני לא יודעת איך לפעול מכאן והאם יש דרך חוקית לדרוש את התשלום שמגיע לי. החיוב על סך 1,188₪ כמובן ששמרתי קבלות ויש לי את ההודעה בוואצפ מאחד המנהלים שהבטיח לי שישלמו לי בונוס במשכורת על תקופת אוקטובר, זה היה התנאי שלי שאעבוד שם.
אשמח לשמוע מכם האם יש פתרון משפטי שכדאי לי לנקוט בו, או אולי עצות אחרות להתמודד עם המצב.
תודה מראש על כל הכוונה וסיוע! 🫶
תשלום החזרים על הוצאות
מציעה לכתבו מכתב דרישה מפורט ולצרף את ההודעה
אם לא יצליח תפני לתביעה בבית הדין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים ממקום עבודהההההההההנ
עברתי ניתוח בעיניים לפני חודש ומאז לא חזרתי לעבודה מכיוון שאני רואה עדיין מטושטש אם אני יתפטר עקב מצב בריאותי האם ייתנו לי את כל הזכויות שמגיעות לי כולל חתימת אבטלה?
התפטרות מטעמים רפואיים
עליך לקבל חוות דעת רופא תעסוקתי שממליצה על כך - אחרת התשובה היא שלילית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שקרים ו"מריחות" בקבלה לעבודה
לאחרונה התמודדתי ברצינות על משרה בארגון גדול בחיפה, בה עשיתי תהליך של ראיון טלפוני, ראיון פיזי, מטלות ומבחנים שונים, ראיון פיזי נוסף, ולסיום ראיון פיזי נוסף.
עד כאן בסדר גמור, אבל לאחר מכן התחילו הבעיות:
- בתום הראיון האחרון, שוחררתי לביתי עם ציפייה מפורשת לקבל תשובה בשעתיים שלאחר מכן.
- לאחר מעל יממה בלי שיצרו איתי קשר, פניתי במייל עם
תמיהה מנומסת, וכמענה נאמר לי שהעניין התעכב עקב סיבות אישיות וכי אוכל לצפות לתשובה "היום או מחר".
- לאחר 10 ימים (בלחץ מצד חברים, לאחר שאני אישית ויתרתי על התהליך), פניתי פעם נוספת במייל עם תמיהה מנומסת, ונאמר לי כי "החלטה תתקבל היום, אעדכן לקראת סוף היום".
ומאז עברו יומיים בלי שיצרו איתי קשר.
אין ספק שמדובר בהתנהלות הזויה מצד ארגון מגייס עובדים, אך האם חוקית?
אציין שככל שהתהליך במשרה זו התקדם, ככה זנחתי תהליכים של הזדמנויות תעסוקה אחרות, וזאת לאחר שאני מעשית במשך 3.5 חודשים מובטלת ללא דמי אבטלה או הכנסות, אלא הוצאות רבות בלבד.
וכי בעקבות האירוע נפגעה מאוד המוטיבציה לחפש ולהתמודד על משרות אחרות.
חובת הודעה למועמד לעבודה
שלום רב,
על פי סעיף 3א לחוק הודעה לעובד על המעסיק חלה חובה על מעסיק שמעסיק מעל 25 עובדים למסור למועמד לעבודה שהשתתף בראיון או במבחן מיון הודעה בכתב על התקדמות הליכי המיון או על אי קבלתו.
אם המעסיק הפר את חובתו למסור למועמד הודעה על תוצאות הליך המיון לעבודה, המועמד רשאי להגיש נגדו תביעה לבית הדין האזורי לעבודה:בית הדין רשאי לפסוק פיצויים לטובת המועמד, גם אם לא נגרם למועמד נזק של ממון.בית הדין רשאי לתת צו עשה לתיקון ההפרה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוסר במשכורת
אי תשלום זכויות
תפני שוב למעסיק בכתב ותדרשי לקבל מועד לתשלום הכספים.
במידה ולא עוזר תפני לייעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזיבת עבודה
עובד מעל 10 שנים בעבודה ורוצה לעזוב.
עברתי בחברה הרבה מהמורות שיש לזה קשר ישיר אליי.
למרות הכל השאירו אותי בעבודה ולא פיטרו אותי.
אין לי חלופה אחרת.
איך אני מוציא מכתב מהם בשביל ללכת לביטוח לאומי?
אני לא אחד שייחבל בעבודה בכוונה.
סיום עבודה בהסכמה
במידה ואינך עונה על אחד הקריטריונים לסיום העבודה בהליך של התפטרות בדין מפוטר הרי שאני מציעה לפנות למעסיק ולבקש לסיים את העבודה בהסכמה
ניתן לחתום על הסכם לפיו אתה מתחייב לא לתבוע והם מצידם משלמים לך את כל הזכויות כולל מכתב לביטוח לאומי
מומלץ בתהליך כזה להיות מלווה על ידי עו"ד
בהצלחה רבה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים
זכאות לפיצויים
אם מתפטרים בנסיבות שאינן מזכות בפיצויים אז מקבלים רק את מה שהופרש לך לקופת הפנסיה בחלק של הפיצויים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד זר בקצביה- האם חל צו הרחבה ?
על עובד זר שעובד בקצביה
?
תחולת צו הרחבה עובדים זרים
לא. אין משמעות לעובדת היותו עובד זר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיזוז ימי מחלה
קיזוז זכויות סוציאליות ששולמו ביתר בדיעבד
על פניו נשמע לא חוקי, מאחר שאם התקיימה נורמה מסויימת על פני מספר שנים, היא התקבעה בתור ההסכם בין הצדדים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופש במלצרות
אני עובדת במסעדה כשנה והשכר משולם בטיפים בלבד ממוצע שעתי הוא 60 שח . כמובן עם תלוש שכר ופנסיה וכו.
יש לי צבירה של כ8 ימי חופש ואני רוצה להתפטר. המסעדה טוענת שבגלל שהמשכורת היא מטיפים הימי חופש לא יכולים להיות משולמים. האם ייתכן ? ואם כן אמורים להיות משולמים אז לפי איזה שכר?
תשלום ימי חופשה בסיום עבודה
טענת המסעדה אינה נכונה. על פי חוק חופשה שנתית, כל עובד זכאי לתשלום עבור ימי חופשה צבורים, וזאת ללא קשר לאופן תשלום השכר (משכורת רגילה או טיפים).
בהתבסס על הנתונים שרשמת מחשבים את התשלום במקרה שלך באופן הבא:
1. אם הטיפים נרשמים בתלוש השכר כחלק מהשכר הקובע, התשלום עבור ימי החופשה יחושב לפי השכר הממוצע ב-3 החודשים האחרונים.
2. במקרה שלך, אם השכר השעתי הממוצע הוא 60 ש"ח:
- יום עבודה = 8.6 שעות
- תשלום ליום = 60 ש"ח × 8.6 = 516 ש"ח
- סה"כ לתשלום = 516 ש"ח × 8 ימי חופשה = 4,128 ש"ח
המעסיק חייב לשלם לך את פדיון ימי החופשה הצבורים במועד סיום העבודה יחד עם השאר הזכויות. בכל מקרה לצורך חישוב מדויק יש לראות את תלושי השכר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כמה זמן צריך לתת כשמתפטרים?
עליך לתת חודש הודעה מוקדמת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התייעצות בנוגע להדרכה לאחר משמרת לילה
אני עובד בחברת אבטחה בעמדת לובי של בניין משרדים חלקו פרטי וחלקו ממשלתי.
בשבוע הבא נקבעה הדרכת עזרה ראשונה לפקידי הקבלה בעמדה בשעה 9:00 בבוקר ועד 13:00, נוכחות חובה!
ההדרכה הוקדמה משעה 13:00 ל 9:00.
לילה קודם קבוע לי בסידור עבודה משמרת לילה מ23:00 ועד 7:00.
נוצר מצב אבסורד שמיותר עבורי לעזוב את העמדה לביתי ב7 ולחזור ב 9. המנוחה שתהייה בביתי היא לשעה בלבד, הפתרון שניתן לי הוא להישאר בעמדה.
ההגיון שלי הוא שאפילו ואסור להשאר בעמדה גם שעתיים להתחלת ההדרכה ולאחר כך עוד 4 שעות הדרכה אני מוכן. אבל האם אני זכאי לתשלום עבור שעתיים המתנה אלו( על 4 שעות הדרכה אנחנו מ'בלים תשלום).
האם אני זכאי לדרוש שהתשלום עבור 6 שעות אלו יהיה כשעות נוספות?
ברורה לי חשיבות ההדרכה אך גם ברור לי שאם הייתה התחשבות בשומר לילה קודם ההדרכה לא הייתה מוקדמת מ13:00 ל9:00.
שלכם
לביא שי
הפסקה קצרה בין משמרת למשמרת - מה הדין?
ככלל, ההפסקה בין יום ליום אמורה להיות באורך 8 שעות. אם זה לא המצב, ניתן להתלונן למשרד העבודה והמעסיק חשוף לקנסות. לשאלתך האם ניתן לקבל תשלום על השעתיים שבתווך - התשובה היא שככל הנראה לא, וזאת בהתאם לפסיקת בית הדין הארצי שגם במקרה של הפסקה של פחות משמונה שעות בין משמרת למשמרת, אין לראות בפרק הזמן הזה כזמן עבודה אחד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי תפקיד ללא הסכמתי
הרעת תנאים
אלכס שלום,
אם המעסיק מחליט לשנות את התפקיד שלך לתפקיד שלא מתאים לאופי וליכולות שלך אתה לא חייב להסכים כיוון שמדובר בהרעת תנאים ושינוי שכזה צריך להעשות בהסכמת העובד..
אני כן ממליצה לך לקחת עורך דין שילווה אותך בתהליך כדי שלא תעשה טעויות בדרך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת לידה
המעסיק מאוד בא לקראתי ויהיה מוכן לחתום על מה שאבקש. האם כדאי לי להגיש התפטרות עכשיו? בתום חופשת הלידה ולתלות את ההתפטרות בשעות העבודה?
כיצד אקבל דמי אבטלה מירביים והכי מהר?
התפטרות לצורך טיפול בילד
הי יקירה,
קודם כל מזל טוב.
את יכולה להתפטר לשם טיפול בילד ומומלץ לעשות זאת עד למועד שמלאו לילד 9 חודשים.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הבטחה בע"פ של העלאת שכר
במשך כמה חודשים רדפתי אחרי המנהלת שלי בנסיון לדבר איתה על כך, עד שבסופו של דבר בספטמבר היא אמרה שהיא תוכל לתת לי את ההעלאה בתלוש של אוקטובר. התלוש של אוקטובר התקבל ולא הייתה העלאה. היא אמרה לי שהיא תוכל בעצם רק בינואר.
בשבוע שעבר נאמר לי שכרגע אין צפי בכלל להעלאה הזו. מאחר ואני עובדת בכספים, אני רואה שיש עובדים שכן קיבלו העלאות בשנה האחרונה. אני כמובן לא יודעת אם זה משהו שסוכם מולם בע"פ או דרך החוזה.
האם יש לי דרך להתנהל עם מקום העבודה באופן משפטי? הרי הובטח לי בע"פ כמה פעמים ובסופו של דבר לא קיבלתי כלום.
העלאת שכר
ברגע שהובטח לך בעל פה ואין לך דרך להוכיח אין לזה כל משמעות.
בכל מקרה אם מעסיק מחליט שלא להעלות את שכרך אין דרך להכריח אותו.
יש אמנם את העניין של הסתמכות אבל זו לא עילה מספקת להגשת תביעה.
להבא תוודאי שדברים שכאלה יהיו רשומים בחוזה העבודה בצורה מסודרת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בסוף השימוע הודיע לי שהמחליפה תגיע.
פיטורים שלא כדין
מה שאת מתארת לא תקין לחלוטין.
מדובר בפיטורים שלא כדין וניתן לתבוע בגין התנהלות זו.
הייתי מתחילה במכתב התראה ומשם מתקדמת בהתאם להתפתחויות.
בהצלחה רבה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין
המעסיק דורש שאחזור לעבוד מהמשרד ולא מהבית - האם מדובר בהרעת תנאים?
שלום רב
ראשית לטעמי למעסיק ישנה הזכות לדרוש, משיקולים ענייניים, כי עובד יתייצב לעבודה במשרדי החברה. השאלה האם מדובר בהרעה מוחשית של תנאי העבודה תהיה תלויה באופי העבודה, מרחק המשרדים מהבית, האם המעסיק מפצה על הזמן הנדרש להגיע למקום העבודה וכיו"ב. גם אם יימצא כי מדובר בחוזה עבודה שהתגבש הכולל זכות לעבודה מהבית, הרי במקרה שבו המעסיק אינו מעונין להמשיך ההעסקה במתכונת שהיתה, עליו לזמן העובד לשימוע - ולהבנתי כך פעל. זכות העובד בכל מקרה של הרעה מוחשית הינה להתפטר בדין מפוטר, אך העובד אינו יכול לכפות על המעסיק המשך התקשרות בתנאים שאינם מתאימים לו יותר, הכל ככל שמדובר במדיניות המונעת משיקולים ענייניים, צרכי המעסיק ובתום לב.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשות פנסיה מקיפה תגמולים פיצויים מעביד
מקיפה תגמולים פיצויים על חלק מהשכר שנקרא
פרמיות?
אני מקבל פרמיות בשכרי. האם הן חלק מהשכר לצרכי הפרשה לפנסיה?
הפרשות לביטוח חובה מבוצעות על שכר היסוד של העובד ובכל מקרה אין חובה לבצע הפרשות מעבר לשכר הממוצע במשק.
כדי להבין האם פרמיות מהוות חלק משכר היסוד יש לבחון האם מדובר בתשלומים מותני יעדים או בחלק מהשכר דוגמת עמלת מכירות "מהשקל הראשון", כאשר בכל מקרה אם גובה שכר הבסיס ממילא עולה על השכר הממוצע במשק אין חובה להפריש על כולו.
יש לבחון כיצד הוגדרו הפרמיות בהסכם העבודה ומה מהותן.
באשר לזכאות לפיצויי פיטורים על רכיב זה, הרי גם כאן ככל שיימצא במועד סיום יחסי העבודה כי המדובר ברכיב המהווה, הלכה למעשה, חלק משכרו הבסיסי של העובד ולא בתשלום מותנה יעדים - עשוי להיות מצב בו רכיב זה יזכה את העובד בהשלמת פיצויי פיטורים מעבר לצבור בקופה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הבעת עמדה של מעביד בתביעה לביטוח לאומי על נפגעי עבודה
הוגש לי מסמך מצורף שמשאבי אנוש רושם שאין בחתימתנו כמעביד כדי להביע עמדה לגבי הפגיעה הנפשית הנטענת כשנגרמה תוך כדי עבודתו כל הנטען עי העובד בלבד . ומסמך בל250 הגיש לי אותו ריק לא חתום ולמרות שיש הוכחות למקרה ובית חולים וזה מה שרשם האם זה תקין?
נא לפנות לאתר של נזיקין לשם קבלת מענה בעניינך
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים
עקב חילופי מנכ"ל השתנה היחס אלי והדרישות - מה הזכויות שלי?
חילופי מנהל עשויים להביא לשינוי מסוים בדרישות או בציפיות. ככל שמדובר בשינוי לגיטימי המועלה בתום לב, ואינו משנה באופן מהותי את ההתקשרות, סירוב העובד לבצע המשימות עשוי להוות תפקוד לקוי. השאלה טמונה למעשה בשאלה האם מדובר בשינוי מהותי בתנאי העבודה. כך, גם ביחס למערכת היחסים והשיח עם המנכ"ל עצם העובדה שיש שינוי אינה מהווה כשלעצמה הרעת תנאים, והשאלה האמיתית היא האם התנהלות המנכ"ל תקינה ומקצועית או שמא מדובר בהתנהלות החורגת מהתנהלות סבירה של מנהל. בכל מקרה אין מקום לטעמי לשתף בנושא זה לקוחות או ספקים דבר שעשוי לפגוע בחברה ואינו מתיישב עם חובותייך כלפי המעסיק. נושאים אלו יש ללבן אל מול המנכ"ל ורצוי לנסות לבצע תיאום ציפיות לגבי הגדרת התפקד, השכר והתנהלות הצדדים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות פנסיה
אבי עבד פעם בעבודה שלא שולם לו ממנה פנסיה הוא נפטר וזה היה לפני המון שנים העבודה בשנות ה70 התקשרתי לחברת הפנסיה לברר אם וש זכויות וסכום שהצטבר שם הם כבר חצי שנה בודקים ללא מענה לתשובה , אימי קיבלה פנסיה על אבי שארים גם היא נפטרה, אבל על עבודה אחת לא קיבלו פנסיה ולא שארים, האם יורש זכאי לקבל אם במידה ויש שם סכום שהצטבר בקרן הפנסיה?
תודה
פנית לאתר הלא נכון נא לפנות למי שעוסק בביטוחים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





