פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

תשלום ימי הודעה מוקדמת למתפטר

יוסי 25/04/17
שלום
אני עובד מזה כ-4 שנים במשרה מלאה.
התפטרתי והמנהל הישיר הודיע לי שהוא צריך אותי רק ל-4 ימים והוציאו לי מכתב על סיום יחסי עובד מעביד בתאריך הזה.
אני יודע שאני זכאי לתשלום ל 30 יום. אבל... בחברה שאני הולך אליה ביקשו שאגיע כמה שיותר מהר והחלטתי להתחיל שם אחרי ה-4 ימים, האם אני עדיין זכאי לתשלום עבור 30 יום אפילו שהתחלתי פיזית לעבוד בעבודה החדשה לאחר 4 ימים?

לא עבדתי בכל ימי ההודעה המוקדמת, אני זכאי לתשלום?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 26/04/17
יוסי שלום,
מאחר והמעסיק וויתר על עבודתך בפועל בכל תקופת ימי ההודעה המוקדמת וביקש ממך לעבוד 4 ימים בלבד, עליו לשלם עבור כל ימי ההודעה המוקדמת גם אם התחלת לעבוד במקום אחר בתקופה זו.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם כדין נוכה מס מפדיון תגמולים ?

אולגה 25/04/17
שלום. 
אני בת 79. בתקופת 2011-2002  עבדתי בחברת סיעוד .  הופרש עבורי לקופת גמל. הקופה רדומה/לא פעילה משנת 2011. (מגדל מקפת אישית). בסעיף "תגמולים" היה צבור סך של 3,090 ש"ח. ביקשתי למשוך את התגמולים. נוכה מס בשיעור 35% מסכום התגמולים. כאמור, אני כבר מזמן הגעתי לגיל פרישת חובה. אם לא די בכך, הרי מדובר בסכום התגמולים הפחות מ-8,000 ש"ח. וכמו כן, אני מתקיימת מקצבת זקנה של ביטוח לאומי בסך 3,037 ש"ח לחודש שזה הרבה פחות משכר המינימום. 
האם, לאור הנתונים הנ"ל, המס נוכה כדין? אם לא, איך אוכל לקבל את החזר המס ?

פני לפורום מיסים

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 26/04/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מותר לפטר בגלל חוסר ותק?ואם כן זה נחשב להפליית

ציפי 25/04/17

ניתן לפטר עובד בשל חוסר וותק?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 26/04/17
ציפי שלום,
מעסיק שקלט עובד חסר ניסיון יכול לפטרו ובלבד שהפיטורים ייעשו כדין.
חוסר וותק הוא לא אפליה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מעסיק יכול לחייב אותי לעבוד ביום שבת?

אביבית 25/04/17
שלום רב,
אני עובדת 7 חודשים בסופרמרקט במשמרות ועד היום לא עבדנו בשבת. עכשיו רוצים שנתחיל לעבוד גם בשבת, האם יכולים להכריח אותי?
תודה רבה, אודה לתשובה

המעסיק יכול לחייב אותי לעבוד בשבת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 26/04/17
אביבית שלום,
המעסיק אינו יכול לחייב אותך לעבוד בשבת, שכן, חוק שעות עבודה ומנוחה קובע שכל שבוע זכאי העובד למנוחה שבועית בת 36 שעות, ולעובד יהודי המנוחה השבועית תכלול את שבת.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד שעתי

גל 25/04/17
אני עובד מעל חצי שנה כעובד שעתי. לאחרונה המעביד שלי החליט שאני לא מתאים לעבודה במחלקה בה עבדתי ולכן הפסיק עבודתי בה.
כעת מזה מספר ימים אני לא עובד עד אשר הוא ימצא לי עבודה במחלקה אחרת אם בכלל.
מי מפצה אותי על אובגן ההכנסה בימים אלה שבהם אני נאלץ לשבת בבית?

מי מפצה עובד שעתי על אובדן ימי עבודה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 25/04/17
גל שלום,
אם יש לך צבירת ימי חופשה, המעסיק יכול לנכות לך את הימים שאתה לא עובד מימי החופשה.
אם אין לך ימים צבורים, על המעסיק לשלם לך עבור הימים האלה או לפטר אותך.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטוח מנהלים

מוטי 24/04/17
לאחר שלושה חודשי עבודה המעסיק צריך להפריש לפנסיה רטרואקטית , האם זה נכון רק לגבי קרן פנסיה או גם לגבי ביטוח מנהלים?תודה

ביטוח מנהלים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/04/17
כן. החובה היא על קרן פנסיה ביטוח מנהלים או קופת גמל. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החלטה בדיון מהיר

מוטי 24/04/17
קיבלתי מכתב מבית הדין לעבודה בת"א שהתביעה שלי והתביעה שכנגדי תידון על פי תיקון 18 לחוק בית הדין לעבודה 1969 בדיון מהיר לפי סעיף 31 לחוק.
מה זה אומר?
האם אני חייב להציג מראש את כל המסמכים שבכוונתי להשתמש בהם או שאני  יכול להגיע לדיון עם מסמך ולשלוף אותו?
תודה

החלטה על בדיון מהיר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/04/17
הדבר אומר שאתה באותו מועד יתקיים גישור. באם הגישור לא יצליח אזי יתקיים דיון. בתחילת הדיון השופט ינסה לגשר בינכם ובאם ג זה לא יצלח אזי יהיו חקירות - יתנהל דיון הוכחות ולכן אתה צריך להביא עימך כל מסמך וכל עד שיכול לאמת ולתמוך בגרסתך. ואח"כ אולי תדרשו לסיכומים בע"פ - כאשר הצדדים לא מיוצגים ההליך פחות רשמי.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תעריף שכר במוצ"ש לעובדי משמרות

דניאל שמיל 24/04/17
שלום רב, 
ברצוני לברר מהו תעריף שכר במוצ"ש לעובדי משמרות 4-4( 4 ימים עבודה,2 בוקר ו-2 לילה ו-4 ימי חופש לאחר מכן )?

תעריף שכר במוצ"ש

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/04/17

עקרונית תעריף של עבודה במוצ"ש הוא תעריף של שעה רגילה. אלא באם לא הייתה לך בסופי השבוע הפסקה בת 36 שעות. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעבר עבודה ממשרה מלאה לחצי משרה לקראת הפנסיה

סימה 24/04/17
שלום
הבוס הציע לי לעבור לחצי משרה במקום מלאה וזאת בגלל רצוני לעזוב.אני בת 56 האם המעבר יפגע בי בפנסיה או בפיצויים?

שינוי באחוזי משרה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/04/17
עקרונית כן. את תהי זכאית לפ"פ ולפנסיה מופחתים החל מהתקופה בה אחוזי משרתך השתנתה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי באחוזי משרה

עו"ד עדי אורן-פריאנטי 26/04/17
כן את תהיה זכאית לפ"פ ולפנסיה מופחתת החל מהתקופה בה אחוזי משרתך ישתנו יופחתו. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

פיטורים או התפטרות

לירוי 24/04/17
שלום רב
אני עובד כ 5 שנים במקום מסויים, לאחרונה נקלעתי לקשיים בתא המשפחתי ונשארתי לבדי עם 2 תינוקות בני 2 ו-3 אני לא עובד כבר כ 4 חודשים. החברה מסרבת לפטר אותי ודורשת שאתפטר אם אני רוצה את הפיצויים.אני מציין שאין מי שיהיה עם ילדיי הקטינים, והם במקום העבודה יודעים על בעיותיי.האם יש לי מה לעשות או שבאמת להתפטר כפי שהם רוצים?

הוספה

לירוי 24/04/17
האמא לא נמצאת בבית, עקב כך מצאתי את עצמי לבד.
עקב היותם קטנים אני לא יכול לצאת לעבודה בטח לא בשעות שעבדתי קודם שהיו ב 5 או 6 בבוקר.
האם אני יכול לדרוש שיפטרו אותי עקב מצב משפחתי קשה.
או שלא יעזור ואני אתפטר.

פיטורים או התפטרות

עו"ד עדי אורן-פריאנטי 26/04/17
מצבך אכן בעייתי הואיל ובמידה ותתפטר אתה בעצם תשלול מעצמך את הזכאות לפ"פ מלאים . גם כרגע שאנך מתייצב בעבודה - הדבר יכול לחשב כזניחת העבודה מצידך ובלשון אחרת - התפטרות. אני מציע לך לנסות להגיע לעמק השווה עם העבודה ובמקביל לנסות ולמצוא סידור קבוע לגנים לילדך. לא פירטת מהו המצב המשפחתי ולכן קשה לי לחשוב על פיתרון נוסף. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

קיזוז מהשכר בגין הפסקת אוכל

הדר 24/04/17
הועסקתי שלושה חודשים דרך כח אדם ועכשיו אני עובדת החברה. סוכם עם הכח אדם ששעות העבודה שלי הן שמונה עד ארבע ורבע. עכשיו אמרו לי שמקזזים לי 24 דקות כל יום מהשכר בגין הפסקת אוכל. האם זה חוקי???

קיזוז זמן הפסקה מהשכר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/04/17
במידה והייתה לך הפסקת אוכל . אזי הפסקה היא על חשבון העובד. ולכן במידה ואין לך הסכם הקובע אחרת  - זה הדין. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעת הנקה

יהודית 24/04/17
שלום וברכה

אני עובדת  בהיקף משרה של 40 שעות שבועיות הכוללות בתוכם
חצי שעת הפסקה (כך מוגדרת המשרה בחוזה)


חזרתי מחופשת לידה לפני חודש ולטענת
המעסיק לא מגיעה לי שעת הנקה עקב זאת שהמשרה כוללת בתוכה חצי שעת הפסקה, האם זה
נכון?

ואם כן האם אני יכולה לדרוש מהמעסיק
לאפשר לי לצאת מוקדם חצי שעה מהעבודה ולממש בזאת את חצי שעת ההפסקה?

 תודה מראש
 יהודית 

שעת הנקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/04/17

רק עובדת אשר עובדת במשרה מלאה זכאית לשעת הנקה. ולכן הואיל ואת עובדת פחות ממשרה מלאה - את אינך זכאית לשעת הנקה והמעסיק אינו חייב להעתר לבקשתך.  
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג על שאלות

שמעון 24/04/17
לצוות האתר שלום
למה אתם מדלגים על שאלות? אתמול שלחתי הודעה כזו,על שלא נעניתי על שאלה מ 19.4.17 , ונעניתי שזה בגלל החגים והתנצלות והצעה לעשות שרשור.שרשור לא יקפיץ לי את השאלה למעלה.פשוט מאוד,אפשר לרדת לתאריך 18.4.17 (כולה,שבוע ימים) ולענות על שרשרת של 10 שאלות של אנשים שונים שלא נענתה.

בודקת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 24/04/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השבתי על שאלתך.

עו"ד עדי אורן-פריאנטי 24/04/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

זכויות צבירה לקצבה לעובד שעתי

רות (מבקשת הבהרה) 24/04/17
אנא, הסברכם, לא קבלתי מענה על שאלתי שנסבה לגבי עובד שעתי שמקבל סידור עבודה ממעסיקו, מתברר שבאחד מימי השבוע השעות חורגות מ- 8 שעות עבודה, מאידך גיסה יש ימים שבהם אין לי שעות עבודה בכלל או ימים  עם מעט מאוד שעות, מתברר שבגין היום שבו חרגו השעות מ- 8 שעות (וזה לא דבר שאני מחליטה עליו) המעסיק מפר את זכאותי לצבירת קצבה ואו גם לפיצויים ורושם לי "שעות נוספות". כאשר הערתי למעסיק נעניתי שזה החוק, כלומר שלדעת המעסיק החוק מזכה אותו לא להכיר בכל שעות העבודה שלי שבמסגרת סידור העבודה שהוא נתן לי שבסה"כ יש לי כ- 30 שעות בשבוע (כולל השעות הנוספות) לדעתי המעסיק מפר זכויות עובדים, כאשר הוא מתנהל באופן הזה. מה בכל אלה קבוע בחוק?

שעות נוספות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 24/04/17
רות שלום . שעות נוספות נמדדות לפי יום עבודה . דהיינו באם יום אחד עבדת שעה וביום השני 12 שעות. המעסיק לא יכול לאחד את השעות אלא הוא יצטרך לשלם לך עבור שעת נוספות בימים בהם עבדת מעל שעות העבודה הרגילות ביום . 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת

שרון זיו 23/04/17
שלום רב,

אני עובדת במקום עבודתי 8 חודשים ומעוניינת להתפטר. אני עובדת שעתית ועפ"י החוק אמורה לתת הודעה מוקדמת של יום על כל חודש. אולם, בחוזה ההעסקה שלי אני מחוייבת להודעה מוקדמת של חודש חרף הותק הקצר שלי בעבודה. האם המעביד יכול לחייב אותי להודעה מוקדמת של חודש?
תודה מראש על תשובתכם,
שרון

הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 24/04/17
מאוד תלוי. עקרונית אם העקרון הוא הדדי. גם את צריכה לתת לו חודש הודעה מוקדמת וגם הוא - אז בלעניות דעתי כן את תצטרכי לתת לו את התקופה המוסכמת אף שהיא חורגת מהדין. אבל האם התקופה המוסכמת אינה הדדית - את לא צריכה לתת הודעה מוקדמת ארוכה יותר. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נסיעה במקום העבודה

ימית 23/04/17
האם מעסיק יכול לשלם לי לפי רב קו שבפועל שילמתי יותר ?
התחלתי לעבוד באמצע החודש למשך שבוע ויומיים האם המעסיק יכול לשלם לי לפי רב קו ( לא היה נכון לקנות מכייון שהתחלתי לעבוד באמצע החודש ) ולא לפי מה ששילמתי בפועל ?

תשלום נסיעות לעבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 24/04/17
באם למעסיק יש אופציה לשלם לפי תעריף או אופציה נמוכה יותר - הוא בהחלט יכול. אלא באם הוא שילם לפי רב קו ולא היה לך את האופציה לנסוע באוטובוס. למשל משמרת שהסתיימה כאשר אין תחבורה ציבורית. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תחילת עבודה ביום העבודה הראשון בחודש

יוסי 23/04/17
חתמתי חוזה שבו כתוב שאני מתחיל לעבוד מהראשון במאי.
בפועל בראשון במאי ערב יום העצמאות והחברה לא עובדת.
חוזרים לעבודה ב3 ואמרו שאז יתחילו את תאריך ההעסקה שלי.
שאלתי היא האם צריך לשלם לי על חודש מלא או שאפשר להוריד את היומיים הקלנדריים שבהם לא יהיה רשום שהתחלתי לעבוד בחברה?

תחילת העבודה לאחר חהג

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 24/04/17
אני משערת שתחילת העבודה בפועל תיהיה לאחר החזרה לעבודה. לאחר החג ולכן לא תיהיה זכאי לקבלת תשלום מתאריך 1/5. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיום עבודה

אבי 23/04/17
שלום לאחר 7 שנים אני עוזב את מקום עבודתי על פי חוק ונותן 30 יום. עכשיו אלו טפסים אני אמור לקבל מהמעסיק בעת סיום ההעסקה? והאם אני זכאי לתשלום דמי הבראה יחסים?

סיום עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 24/04/17
ראשית, כן אתה בהחלט זכאי לדמי הבראה יחסיים וכן לפדיון ימי חופשה. כמו כן אתה זכאי לקבל מכתב סיום העסקה וטופס 161. וכמובן עריכת גמ"ח

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה אישית

אלכסה 23/04/17
אני עובדת בחברה קטנה ופיטרו אותי במהלך הריון. אני מגישה תביעה בעניין והשאלה שלי האם אני יכולה לתבוע גם את בעלי החברה ? אני מפחדת שעד סוף התביעה החברה תקרוס ולא יהיה מי שישלם לי.

אחריות אישית של נושאי משרה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 24/04/17

כן ולדעתי את גם יכולה לתבוע מכח חוק עבודת נשים וחוק שוויון הזדמנויות בעבודה - קיימת אחריות אישית של בעלי החברה ונושאי משרה. אני מציעה לך גם לפנות להגשת תלונה במשרד התמת. בכל מקרהבנוסף לתביעה גם מכח החוק את יכולה לטעון לעילות של הרמת מסך ההתאגדות.   
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכותי כפנסיונרית

?גוליה גולדשטיין?‎ 23/04/17
שלום אני פנסיונרית בת 62 התחלתי לעבוד בבית מלון למשך 6שעות ושאלתי היא האם המעסיק חייב להפריש לפנסיה או לקופת גמל  תודה 

זכויות פנסיונית לפנסיונרית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 24/04/17
לעניות דעתי לא, הואיל ואת פנסיונרית . המעסיק חייב בתשלום של  רכיב אובדן כושר עבודה בלבד וכן תשלום יחסי לביטוח לאומי. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה בתחום מתחרה אחרי עזיבת מקום עבודה

יהודה 23/04/17
עבדתי במקום עבודה והבוס לא מתכוון לשלם לי על חוב של משכורות וע"י כך הביא את החוזה לידי הפרה האם מותר לי ע"פ חוק לעבוד במקום עבודה מתחרה באותו תחום??

הפרת הסכם עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 24/04/17
ראשית זכותך לעזוב ובצורה מסודרת. וכן תוכלי למצוא מקום אחר. במידה והייתה הפרה של הסכם עבודה הוא לא חל ולכן כל סעיפיו מופרים ולא רק סעיפים ספציפים. 
אבל שוב במידה וקיים הסכם רצוי וכדאי לעבור עליו ועל הסעיפים להם את טוענת שהופרו. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים ועוד

פראדי 23/04/17
במשך 5 שנים כיהנתי כסייעת בגן ילדים, בסוף הקיץ יצאתי לחופשת לידה.לקראת תחילת שנת הלימודים החדשה נסגרה הגן אך המעסיק הסכים לקבל אותי בתור מטפלת המעון שברשותה. 1. האם שינוי מסייעת בגן למטפלת הינו הרעת תנאים?
2. סירבתי לקבל את העבודה ודרשתי מכתב פיטורים כדי שאוכל במקביל לתבוע דמי אבטלה, המעסיק סרב משום שאסור לו לפטר בזמן חופשת לידה האם צודק בדבריו?
                   תודה מראש

שינוי בתפקיד לאחר חזרה מחופשת לידה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 24/04/17

הצדק עם המעסיק. אסור לו לפטר אותך עד 60 ימים לאחר חופשת הלידה ועוד 30 ימים של מתן הודעה מוקדמת. אבל את יכולה להתפטר דין מפוטרת עקב טיפול בילדך ןלהיות זכאית לפ"פ ואבטלה - לאחר תקופת ההכשרה. . ולכן באם המדובר בגן אחר ובאותו תפקיד ובאותו שכר - ואסור לו להרע לך בשכר - ההצעה שלו נראית לי סבירה. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיום תעסוקה עקב הריון

נטלי 23/04/17
שלום, ילדתי בסוף ספטמבר ויצאתי לחופשת לידה של שלושה חודשים. אחרי שנגמרה התקופה הארכתי את החופשה בעוד 3 חודשים. מאז התפטרתי ובטופס 161 ציינו שיום הפרישה שלי הוא בתחילת ינואר ולא ביום שהתפטרתי שזה באמצע מרץ. כשביררתי למה טענו שחל״ת לא נחשב ולכן לא מגיעים לי פיצויים למרות שהם אישרו הארכת חופשת לידה ולא סיימו איתי התקשרות בשום שלב שהוא. האם זה נכון?

חישוב וותק לפ"פ לאחר חופשת לידה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 24/04/17
וותק לצורך חישוב פ"פ: 14 שבועות של חופשת הלידה בתשלום - נחשבים כוותק לפיצויים. לגבי החופשה ללא תשלום, כל מה שעולה על 14 יום בשנת עבודה, לא יבוא בחישוב לצורך הפיצויים. מקווה שהבנת את ההסבר. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי מענה על שאלות

שמעון 23/04/17
לצוות האתר שלום
חשבתי שבאתר זה עונים לשאלות הפונים לפי הסדר.והנה אני שם לב שיש דילוג על מספר רב של שאלות שנשלחו לפני חמישה ימים ומענה על שאלות טריות.

אי מענה על שאלות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 24/04/17

הי אולי עקב החגים נוצרה בעיה, בתום לב. בשמחה אענה לך על השאלות אם תוכל להציג אותם כאן שוב או לעשות שרשור. סליחה. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות המגיע לנפגע עבודה אצל המעסיק

דודי 23/04/17
היי שלום ,
רציתי לשאול בבקשה איזה זכויות מגיע לי אצל המעסיק כנפגע עבודה?פנסיה ?ימי חופשה בתשלום?

מהן הזכויות שמגיעות לעובד עקב תאונת עבודה ?

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 24/04/17
תלוי מאוד. האם אתה עובד שבוע במקום העבודה או 7 שנים. יש תקופה שבתוך תאונת נעבודה שכן נחשבת לצורכי פ"פ אבל לא לחופשה והבראה וכו'. אצטרך פרטים נוספים 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן