פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
חלוקה של עו"ד ומתווך בדמי תיווך
פניתי לאחד ממשרדי התיווך הגדולים בארץ, וכנראה בגלל שמדובר בנכס של כמה עשרות מליוני ש"ח, ומבלי שביקשתי דבר, הם הציעו לי שדמי התיווך שיתקבלו יתחלקו כך שמשרד התיווך יקבל 80%, ואני 20%.
האם ה- 80/20 הזה זו חלוקה מקובלת או שעלי לדרוש יותר?
שיתוף עורך דין בדמי תיווך
חברי המלומד שלום
אין בעניינים כגון דא תעריף מקובל.
בנוסף, יש לוודא שתוכן ההתקשרות עם המתווך יהלום את חוק לשכת עורכי הדין וכללי האתיקה
בברכה,
עו"ד יהודה וישניצקי,
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח – חישוב
ברשותי
מגרש שנקנה ב 2011. עליו נבנו שני בתים צמודי קרקע.
עלות
המגרש והבנייה ליחידה כ 2.5 מיליון שח
מחיר
המכירה ליחידה כ 3 מיליון שח
תאריך
המכירה המיועד 1.2015
בבעלותי
בית נוסף. לא מכרתי מעולם בית.
שאלות
מה
השבח הצפוי ?
מה
המס הצפוי ?
האם
ניתן למכור את שתי היחידות ?
מתי
אוכל למכור שוב בית ?
האם
חובה עלי להשלים את הבית טרם מכירתו ?
תודה
מכירת 2 דירות בחיוב מס ליניארי
שלום אורן,
אם הבתים שנבנו ראויים למגורים לא תהיה זכאי לפטור ממס שבח במכירה שכן
בידיך יותר מדירה אחת. גם אם כל אחד מהבתים היה דירתך היחידה נדרש היית להמתין 18
חודשים מגמר הבניה ועד המכירה לצורך פטור ממס. ברם, במידה ולא מכרת ב- 4 השנים
האחרונות ובכלל דירה בפטור ממס, נראה שתוכל עקרונית למכור את שני הבתים בחישוב מס
יחסי – חיוב בשיעור של 25% בגין החלק היחסי (עפ"י חישוב לינארי) של השבח
הריאלי שהצטבר מתחילת שנת 2014 בלבד ועד המכירה ולא בגין כל השבח שהצטבר משנת 2011 . רצוי שתיוועץ בעו"ד המתמחה במיסוי מקרקעין ותערוך תכנון מס מסודר בטרם ביצוע העסקאות
בברכה,
עו"ד יהודה וישניצקי,
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
למידע נוסף: אינדקס עורכי דין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה ריקה
תודה רבה.
נכסים בבעלות רשות הפיתוח
דניאל שלום
נכסים בבעלות רשות הפיתוח מנוהלים על ידי מינהל מקרקעי ישראל (כיום מכונה רשות מקרקעי ישראל) ו/או באמצעות חברה ציבורית משכנת (עמידר, שקמונה וכו') - ניתן לברר פרטים אודותיה במחוז הרלבנטי ברשות מקרקעי ישראל.
רכישת דירה ציבורית כזו נעשית בדרך של מכרז
בברכה,
עו"ד יהודה וישניצקי,
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החלפת צילינדר בדירה שכורה
שוכר שמסרב להתפנות מדירתי המושכרת לו. (החוזה נגמר מזמן ולא חודש.
הוא גם לא משלם זמן רב)
הוא כרגע לא בדירה (לכמה ימים טובים) אך חפציו שם.
האם מותר לי להחליף צילינדר כך שלא יוכל לחזור לשם? (למרות שחפציו
בפנים)
האם ניתן לפנות שוכר בכח ?
משה שלום,
סעיף 18 לחוק המקרקעין מאפשר ביצוע סעד עצמי של פינוי בכח של מי שאינו זכאי להחזיק בנכס תוך 30 יום מעת תפיסת החזקה בנכס. על פי הפסיקה הרווחת, לפחות בהתייחס לנכס שהינו נכס למגורים סעיף 18 לחוק המקרקעין אינו חל מקום בו אין עסקינן בפלישה טריה אלא במחזיק כגון שוכר שהחזיק בנכס כדין והחזקתו הפכה להיות שלא כדין בשל סירובו לפנות את הנכס עם סיום חוזה השכירות. גם כאשר נכללו סעיפים המאפשרים סילוק בכח של השוכר מהנכס לרבות על דרך של פינוי חפציו והחלפת המנעולים הם נפסלו מחמת היותם נוגדים את תקנת הציבור (הפסיקה רלבנטית במיוחד לגבי נכס למגורים והיא סויגה ורוככה ביחס לנכסים עסקיים).
עליך לפעול איפוא לפינוי השוכר על ידי הגשת תביעה לפינוי מושכר בהליך מהיר האפשרי לאחרונה לפי תקנות סדר הדין האזרחי.
בברכה,
עו"ד
יהודה וישניצקי,
מנהל
פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דייר לא משלם ועד בית ולא מנקה אחריו בשטחים משותפים
יש לנו דירה בעייתית שבעל הדירה גר בעיר אחרת והבת שלו אם חד הורית חייה בדירה
הבעייה שהיא לא משלמת דמי ועד ,משאירה מיםזבל במדרגות -ועד הבית העיר לה ולא עוזר ,,,
לפנות לעו"ד בתביעה על בעלת הדירה?האם בהסכמת רב בעלי הדירות אפשרות לפנות אותה אם לא תשלם ?
תודה
תביעה בפני המפקח על המקרקעין בגין אי תשלום ועד בית
ככל שאינה משלמת את דמי ועד הבית, ניתן להגיש כנגד בעל הבית תביעה בפני המפקח על הבתים המשותפים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי בעלות דירה
העברה ללא תמורה בין בני זוג המתגוררים יחדיו בדירה
ניתן לבצע העברה ללא תמורה של מחצית הדירה לטובת אשתך.
אם אתם מתגוררים בדירה יחדיו ההעברה תהיה פטורה ממס שבח ומס רכישה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שוכר שמסרב להתפנות לאחר תום החוזה חייב תשובה דחוף
שלום!
לחמותי ישנה דירה שבשנים האחרונות הייתה מושכרת לאדם בעייתי. משרד
השיכון היה משלם עליו סכום זעום וזו הייתה השכירות ששילם בלבד. לאחרונה (כשנה)
משרד השיכון ביטל את זכאותו והוא אינו משלם כלל אך גם לא יוצא מהדירה. מכיוון
שמדובר באדם בעייתי ניסינו לדבר עימו והוא אמר שיצא וכו'.. העניין נמרח זמן רב
מידי וחמותי לא עשתה עם כך דבר.
לפני כחודשיים הוא נכנס לבית הסוהר, על תקיפה כלשהיא או משהו בסגנון..
חפציו נשארו בדירה . חברה/ ידידה שלואמורה להגיע לקחת את חפציו.
יש לי 3 שאלות בבקשה:
1) האם תיעוד וידאו ,ע"י צלם מקצועי ונייטרלי, שהיא לוקחת את חפציו
יספיק לנו למקרה שירצה לתבוע אותנו על כך שנגענו בחפציו או תביעה על זכות בדירה?
(לא הוא אישית לוקח את חפציו כי הוא בבית הסוהר..) (היא לא רוצה לחתם על מסמך
כלשהוא..)
2) האם בכלל אנו צריכים לחשוש
מדבר כזה? הרי הוא אינו בעל הדירה, החוזה שלו נגמר מזמן, והוא נשאר שם בכוח.
האם מותר לנו ע"פ חוק להוציא את חפציו / שהיא תיקח אותם עבורו, ולו לא
תהיה שום אפשרות לתבוע על כך דבר? (לא על שנגענו בחפציו ולא על כך שהוא שוכר את
הדירה שהריאין לו חוזה בתוקף)
3) האם מותר לנו , להזמין בעל מקצוע שיחליף צילינדר בדירה ופשוט להחזיר
אותה לבעלותנו? (אין מי שגר בדירה כרגע ואין צורך בעימות כלשהוא..)
האם יש לו איזושהיא עילה לתביעה על הדירה או על שמנענו ממנו כניסה לחפציו וכו'? (מכוח
חוק להגנת הדייר או דבר דומה..)
אודה לכם
מאוד על תשובה בקרוב מכיוון שאותה חבירה שלו אמורה להגיע בזמן הקרוב ממש לקחת את
חפציו ואולי כדאי לנו לא לאפשר לה כלל להכנס עד שתסכים למה שנרצה – מה שיכסה אותנו
משפטית (כרגע המפתח לא ברשותו כך שיש לנו כח עליהם..)
תודה
רבה!!
פינוי שוכר שנכנס לבית הסוהר
למרות שנושא שאלתך קשור בנדל"ן, אני מציעה להתייעץ בפורום הפלילי / פורום בתי משפט בשל שאלותיך הספציפיות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פרטים
כיצד ניתן לבדוק האם מקרקעין רשומים על שמי?
ניתן להוציא נסח טאבו על פי גוש וחלקה בקישור המצ"ב, ולבדוק האם אתה רשום כבעלים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה בבניין – מקרקעין מסוג מירי
מה הכוונה שרק הרכוש המשותף יושב על קרקע כזו?
מה צריך לבדוק טרם הרכישה?
דירה בבניין - מקרקעין מסוג מירי
כיום איו לכך משמעות.
טרם הרכישה יש לבצע את כל הבדיקות המשפטיות כפי שמבצעים טרם רכישה של כל נכס.
בהצלחה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ספר
אין כמו לקרוא את חוק המקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התייעצות לגבי הפרת חוזה שכירות בלית ברירה
אני שוכר דירה (אותה דירה כבר שנה שניה). החוזה התחדש בחודש ספטמבר. השכנים שלידי מרחיבים את החלק שלהם, זה שיפוץ רציני- הם מוסיפים עוד קומות. בקיצור כבר משנה שעברה סבלתי המון מהשיפוצים האלה אולם החלטתי להמשיך החוזה.
אולם מחודש ספטמבר הם החלו בשיפוצים מסיביים ביותר, ובחודש האחרון חסמו את הגישה לבניין(מקימים שם גשר). ממש הקימו גדר ולא ניתן להיכנס לדירה אלא ע"י טיפוס, שכבר גרם לפציעתי...
כתוצאה מכך אני גם לא יכול להראות הדירה לשוכרים פוטנציאלים. השכנים גם גרמו לנזק בדירה(זה כבר לא ממש ענייני) שגרם להרס הספה והטלוויזיה שלי.
האם במצב כזה אני יכול להפר חוזה? כמו כן, אני מתכנן לדרוש מבעל הבית פיצוי על 3 החודשים במות החזר שכר הדירה.(או לדרוש זאת מהמשפצים).
תודה!
הפרת חוזה שכירות בגין שיפוץ בדירה סמוכה
על בעל הדירה לאפשר לשוכר מגורים סבירים בדירה. ככל שהשיפוץ אינו מאפשר מגורים סבירים בדירה (על פי תיאורך נשמע שאפילו קיים קושי להיכנס לדירה), אתה זכאי שלא לשלם דמי שכירות בגין אותה תקופה עד לתיקון הלקוי.
לגבי ביטול ההסכם, יש לבדוק את תנאי ההסכם עליו אתה חתום.
כמובן, שאם השכנים גרמו לנזק לרכוש שלך אתה יכול לפנות אליהם בדרישה לתיקון הלקוי על חשבונם או לפיצוי.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מהוא המועד לערר על החלטה של וועדה מחוזית
מהוא המועד שבו הפכה החלטת וועדת ערר מחוזית לתכנון ובניה להחלטה חלוטה והאם ניתן לערר עליה לוועדה לאחר מועד זה?
תודה,
שי
מה הוא המועד לערעור על החלטה של ועדה מחוזית?
ההחלטה הפכה חלוטה לאחר שחלף המועד לערעור עליה.
על פי חוק התכנון והבניה ניתן להגיש בקשה לרשות ערעור תוך 15 יום מיום שניתנה ההחלטה. אם ניתנה רשות, יש להגיש את הערר תוך 30 יום ממועד קבלת הרשות או ממועד קבלת ההחלטה עצמה, על פי העניין.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
למה מתיחס המושג "סופיות הדיון"
בוקר טוב,
מהי ההגדרה המשפטית של סופיות הדיון?
האם לאחר קבלת החלטה ע"י הרשות (ועדת ערר מחוזית במקרה שלנו) ובהנחה שלא הוגשה בקשת ערר נוספת, מוגדר הדיון בנושא כסופי?
תודה רבה,
שי
רכישת דירה מצד ג?
זה עתה חזרנו מהתרשמות מדירה, כאשר המוכר נותן למכר שלו להתגורר בה. כאשר ניסינו לברר, מי רשום כבעלים בדירה, הבחור שמתגורר שם אמר שהמוכר לא רשום כבעלים של הדירה בגלל שהוא מחזיק בכמה נכסים.
עניין זה נשמע לי מאוד מפוקפק ויש שם "משהו מסריח". מה אפשר לעשות בכדי לברר פרטים נוספים? הוא אמר שאין מה לדאוג שהכל עובד דרך "עורך דין".
רכישת דירה ממי שאינו רשום כבעליה
אין לרכוש דירה ממכרים של המוכר ולא ממתווכים אחרים, אלא אך ורק מהאדם הרשום כבעליה בטאבו!! (ואם אין טאבו אז על פי הרשום בחברה המשכנת או מנהל מקרקעי ישראל).
ככל שהינך מעוניינת בדירה, על עוה"ד המייצג אותך לבדוק היטב את זהות המוכר באמצעות תעודות זיהוי ברורות, את זכויות הבעלות ומי עומד מאחוריהן.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בנייה ארעית על קרקע לבניית בית פרטי
אני מתכננת לרכוש קרקע לבניית בית פרטי- 0.25 דונם.
מבקשת לדעת אם לא אבנה בית קבוע מבטון, והבניה תהיה ארעית דוגמת קרוואן מסודר עם כל התשתיות הרשויות אמורות לעשות בעיות? האישורים יקרים יותר?
בנייה ארעית על קרקע לבניית בית פרטי
על מנת להציב קרוואן על קרקע יש צורך בהיתר בניה.
יש לפנות לוועדה המקומית לתכנון ובניה ולברר מהו הייעוד של הקרקע עליה את מתכננת לבנות, והאם התב"ע מאפשרת הצבת קרוואן על הקרקע.
ככל שאינה מאפשרת ההליך לקבלת האישור עשוי להימשך זמן מה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצול דירות
וכמו"כ האם אני מעביר בעלות האם האחריות הוא על קונה
פיצול דירה בהיתר
יש להגיש בקשה לועדה המקומית לתכנון ובניה לקבלת ההיתר לפיצול הדירה.
בפועל, ככל שמדובר במכירה של דירה מפוצלת ללא היתר, האחריות תהיה של בעל הדירה בפועל, אלא אם יוכח על ידי בעל הדירה הנוכחית אחרת.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
וועד הבית מתעלם מבעיות ולא מטפל
4 בעלי דירות גרים ו 8 זה שכירות. אחת הדירות זה וועד הבית שיש להם דירה פה והם גרים בית צמוד וגם שם הם וועד הבית.
לפני 9 שנים רכשתי דירה ואז נשעה זיפוט לפני שנתים נעשה שוב זיפוט. בזמן שבין התרעתי מספר רב של פעמים במכתבים שלי ושל עוד על נזיולות ונזקים ללא התיחסות.
נזקים נוצרו תיקנתי נקודתי על הגג.
משלם וועד בית שנה מראש.
אין גנן יש מנקה חדר מדרגות של עושה גינון. לפני שנה בנו בית צמוד והקבלן ביקש לקרות עצ בן 50 שנה בשטח הבית שלנו שטח פרטי וועד הבית אישר זה עברה על החוק יש סעיף כזה רשום בעיריה!!
במקום מטעו 4 עצים צעירים רק פרט שחוב אחד שכחו מיים כמויות אדירות של מיים שאותן עצים צריכים אבל מנקה המדרגות מגיעה פעם בשבוע ורק שותף מדרגות. ככה שהעצים כבר מתים גוססים ומוזנחים. חבל אליהם וחבל על העץ בן 50 שנה בריא ענק גדול ויפה תואר!!!
ב 9 שנים יש סתימות בפתחי הביוב הריח המסריח מורגש עד קומה 4 שאני גר . דיירם בשכירות בקומת קרקע סובלים מזה ולא נשעה דבר. במקום להחליף צנרת שהכל יהיה בסדר לשפץ כניסה שיהיה נעים הכל מוזנח .לא נעשה דבר
לאחרונה תליתי מכתב עם כל הבעיות שיש לטפל לוועד הבית בכניסה לבית וגם ביתב הדואר בבית שלהם ומאז עברו שבועיים ולא יצרו קשר.
במקביל כתב דייר נוסף מכתב לוועד הבית על חלק גדול מהבעיות שאני כתבתי וגם לא נעשה דבר.
כל הזמן וועד הבית מקטר שלא בא לא להיות וועד שלא צריך לתקן כלום שהכל בסדר.
והבעיה שהכל לא בסדר וצריך לתקן הרבה דברים
צריך אסיפת דיירם וגם זה התפקיד שלהם והם לא עושים כלום מלבד להשאיר פתק ולבקש כסף וועד בית.
אז על מה משלמים ? פעם הצלחתי לכנס אסיפת דיירים היו 6 דירות חוץ ממני 5 בשכירות שזרמו עם הרעיונות שלי לתקן לשפץ ולעשות רק טוב לבית. וועד הבית לא נכח וגם יתר בעלי הדירות שגרים לא היו. ולכן ברוב של 6 דירות לא קרה כלום.
מה עושים בכדי לשמור על שלום בית ושדברים יזוזו מכתבים שכתבי ועוד כתב לא מזזים להם הם צוחקים על כולם שני זקנים הם וועד הבית.
יש לי העתקים של המכתבים של העוד. ויש לי הצעת מחיר לתיקון הנזקים בדירה כתוצאה מחוסר טיפול בגג מעל הדירה שלי . אציין שמעל הדירה שלי יש גג נוסף מלבד אחד בצד אחר של הבינין. בגג מעלי נמצאים מנועי המזגנים הדודים הקולטי שמש בקיצור הכל מעל הראש שלי.
למישהו אכפת באמת ? זהו שלא
אבל רק מתעלמים מהבעיות.
מחכה לשמוע תודה
כיצד ניתן להחליף את ועד הבית?
נסה לכנס אסיפת דיירים חוקית, בה יכולים להשתתף גם שוכרים ולהצביע במקום בעלי הדירות ככל שיש להם יפוי כוח מהם על מנת לבחור וועד בית חדש.
ניכר כי אחזקת הבניין חשובה לך ואף טיפוחו ועל כן הייתי מציעה לך לנסות להציע את עצמך כוועד בית על מנת לטפל בכל המצריך טיפול.
כמו כן, כבעל דירה קיימת לך הזכות לדרוש מוועד הבית הנוכחי פירוט של כל ההוצאות והכנסות לחשבון הבנק של וועד הבית.
בהצלחה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום לקבלן באמצעות שוברים
האם שכ"ט עו"ד של קבלן משולם באמצעות שוברים?
שכר הטרחה משולם ישירות למשרד עוה"ד המייצג את הקבלן, וכך גם התשלום עבור תשריטים ורישום בית משותף.
בדוק כי הקבלן לא דורש כי שכר טרחת עורך דינו יהיה חלק מהתמורה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פטור מארנונה ואגרת שמירה
לנכס שבבעלותי יש פטור מארנונה היות והוא לא ראוי לשימוש. לאחרונה שלחה לי העירייה ספחי תשלום של אגרת שמירה לשנה זו ורטרואקטיבי גם. האם זה אפשרי בכלל? יש דרך לבטל זאת? מדובר בעיריית עכו.
תודה!
פטור מארנונה ואגרת שמירה
לטעמי הדבר אפשרי, ככל שחיוב של אגרת שמירה אושר במועצת העיר ועל ידי משרד הפנים כחוק.
בדוק את העניין מול עירית עכו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי מס' חלקה בלשכת רישום מקרקעין
תודה מראש,
שינוי מספרי חלקות באישורי מיסים לטאבו
יש לבדוק מול הטאבו האם שונו מספרי החלקות, יתכן בעקבות פרצלציה בקרקע.
לאחר הבדיקה, ככל שקיימים מספרי חלקות שונים, יש לגשת למשרדי מיסוי מקרקעין ולבקש לתקן את אישורי המיסים בהתאם למספרי החלקות החדשים.
בהצלחה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ירושה
האם ניתן למשכן חלק במקרקעין?
על פניו איני רואה מניעה לכך.
יש לפנות לגורם המלווה לבדיקת התנאים למתן ההלוואה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטוח חיים למשכנתה
האם קיימת חובה לרכוש ביטוח חיים למשכנתא?
הבנק הוא זה שלא יסכים לתת לך משכנתא אם לא תעשה ביטוח חיים למשכנתא, וזאת למקרה שחלילה יקרה לך משהו שבגינו לא תוכל להחזיר לבנק את תשלומי המשכנתא.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בוקר טוב
פתיחת עסק
לא ירדתי לסוף דעתך.
נא הבהירי את שאלתך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאריך על גבי צ'ק לביטחון
בגין אי תשלום חשבונות ע"י השוכר יש להפקיד
בבנק את צ'ק הביטחון. אלא שאין תאריך על גבי הצ'ק.
האם לאור שסיום החוזה חל ב 15.9.14 נכון יהיה להוסיף בצ'ק את התאריך העדכני נניח של היום (26.10.2014) ?
תודה
תאריך על גבי צ'ק לביטחון
בהנחה שהשיק אכן מיועד לפרעון חובות השוכר, ניתן למלא את התאריך העדכני במועד ההפקדה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שיפוץ בדירה מושכרת
לפני כשלושה חודשים התחלתי לשכור חדר בדירה. הדירה הינה דופלקס, כאשר ישנה הפרדה בין הקומה התחתונה, בה אני גר, לקומה העליונה בה גרה בעלת הדירה.
לאחר כחודש בדירה, בעלת הדירה התחלה בשיפוצים מבלי להודיע לי. במשך כחודשיים, רעש השיפוצים לא אפשר לשהות בדירה לאחר השעה 8 בבוקר.
מעבר לכך, בעלת הדירה נתנה למשפצים מפתח על מנת שיוכלו ללכת לשירותים בקומה שהוכרה לי.
במהלך השיפוץ היא שיקרה לי באופן קבוע לגבי הזמן שבו יסתיים השיפוץ.
אני אדגיש - היא לא הודיעה לי על כוונתה לשפץ ולא הורידה את שכר הדירה בהתאם.
בכמה נהוג להוריד את שכר הדירה בעקבות שיפוץ?
אשמח לעזרתכם בנושא.
תודה רבה,
אייל
הפחתה בשכר דירה בשל שיפוץ
על פי החוק, ככל שלא ידעת מראש אודות השיפוץ ונמנע ממך להשתמש בדירה למטרת השכירות מחמת השיפוץ, תהיה פטור מתשלום דמי השכירות בעד הזמן שהשימוש נמנע.
ככל שמדובר בחוסר נוחות בלבד, יש להגיע להסדר אחר עם בעל הדירה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלת אחריות
אחריות קבלן לתיקון ליקויים
ראי את משך התקופות הקבועות בחוק המכר אשר מחייבות תיקון ליקויים על ידי קבלן.
ליקוי במוצרי מסגרות ונגרות, לרבות אלומיניום ופלסטיק – שנתיים;
(2) ליקוי בריצוף וחיפוי פנים לרבות שקיעות ושחיקה – שנתיים;
(3) כשל בתפקוד ובעמידות של מכונות ודוודים – שלוש שנים;
(4) ליקוי בפיתוח חצר, לרבות שקיעות, בין השאר של מרצפות בקומת קרקע, בחניות, במדרכות ובשבילים בשטח הבניין, וכן ליקויים במשטחים מחומרי גימור שונים – שלוש שנים; לעניין זה, "פיתוח חצר" – לרבות שבילים, משטחים, קירות, גדרות, רכיבים בנויים ומערכות, ובכלל זה מערכות מים, ביוב, ניקוז, חשמל, תאורה ותקשורת;
(5) כשל בתפקוד ובעמידות של מרכיבי מערכות הבידוד התרמי – שלוש שנים;
(6) כשל במערכות צנרת, לרבות מים, מערכת הסקה ומרזבים, דלוחין וביוב – ארבע שנים; לעניין זה, "כשל" – לרבות נזילות;
(7) כשל באיטום המבנה, לרבות בחללים תת-קרקעיים, בקירות, בתקרות ובגגות, לרבות גגות קלים עם סיכוך – ארבע שנים;
(8) סדקים ברוחב גדול מ-1.5 מ"מ ברכיבים לא נושאים – חמש שנים;
(9) התנתקות, התקלפות או התפוררות של חיפויי חוץ – שבע שנים;
(10) כל אי-התאמה אחרת שאינה אי-התאמה יסודית – שנה אחת.
האחריות חלה גם כלפי הרוכשים של הדירה מהרוכשים המקוריים מהקבלן כל עוד לא חלפו תקופות האחריות המנויות בחוק.
אני מציעה לך לבדוק על ידי איש מקצוע באיזה סוג ליקוי מדובר בדיוק ולראות האם חלה על תיקון ליקוי זה אחריות על פי החוק.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




