פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

תשלום פיצויי פיטורין למנקה בבניין – ע"י שוכרים?

קורין 19/02/15
שלום רב, 



אני משכירה דירה בבניין משותף. לאחרונה פוטרה המנקה בבניין ותבעה פיצויים + ימי חופשה+ דמי הבראה.  דיירי הבניין נתבקשו לשלם לה. השאלה שלי היא האם על השוכרים לשאת בתשלום או שהוא חל על בעל הדירה. ( המנקה עבדה בבניין בכל התקופה בה אני שוכרת את הדירה) 

אודה לתשובתכם. 

האם השוכר אחראי לתשלום פיצויי פיטורין לעובד הבנין

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 23/02/15

שלום רב,


שאלתך נוגעת גם לדיני עבודה שאינם בתחום מומחיותי אולם אשיב למיטב הבנתי מהזווית של דיני המקרקעין.החבות בפיצויי   פיטורין כלפי עובד היא של המעביד. לכן בהנחה שהמעביד של המנקה היא נציגות הבית המשותף או בעלי הדירות החבות בפיצויי הפיטורין אינה חלה במישרין עלייך.


עם זאת,  נציגות הבית כן יכולה להערכתי לגלגל את התשלום בעקיפין על כלל מחזיקי הדירות  בכך שתעמיס את כלל עלויות עובד הנקיון שעבודתו הינה תחזוקה שוטפת של הרכוש המשותף על תשלומי הועד השוטפים .ככל ומדובר בפעילות נקיון שהיא תחזוקה שוטפת עשויה להיטען הטענה כי אין כל הבדל בין העסקת עובד נקין באמצעות קבלן או חשבונית לבין העסקת עובדת הכוללת לא רק תשלום שכר אלא גם תשלומי הפרשות סוציאיליות


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל הפורום

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוספת מרפסת בבניין מגורים משתוף

יבגני 18/02/15
ההורים שלי גרים בבניין.

לא מזמן ראו הדיירים בבניין סמוך בניית מרפסות והחליטו שגם בבניין של ההורים שלי רוצים לבנות כאלה.

להורים שלי אין את הכסף לזה מדובר בסכום של כ60000 ש״ח. והבנק גם לא יאשר להם הלוואה כזאת והם גם לא מעוניינים במרפסת נוספת.

ידוע לי שבמידה ויעשו אספת דייירים ויוחלט ברוב של לפחות 75% על הבניה ויחתם בכתב כל הנושא, כל הדיירים יהיו חייבים להענות לזה.

ובכל זאת, מה זכויותיהם של ההורים שלי שלא מעוניינים ואין להם את הכסף לבניה הזאת.

אשמח לתשובות מקצועיות מבעלי מקצוע (עו״ד וכו׳)

האם קיימת חובה של דייר מתנגד להרחבת מרפסת

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 23/02/15

שלום רב


ככל ואינך מעוינן להרחיב את מרפסת דירתך לא ניתן יהיה לחייב אותך או את הוריך לעשות כן. הוריך לא יוכלו למנוע את הבניה של המרפסות בדירות האחרות אך בעלי הדירות האחרות לא יוכלו לחייבם לבצע בעצמם את ההרחבה.


עם זאת, ייתכן ותהיינה לעיריה הוראות באשר לשמירת חזית אחידה בבנין - גם אם לא מדובר בהקמה ממש של מרפסת אלא רק מסגרת או מעטפת. למיטב הבנתי, גם פעולות בניה כאלו לא ניתנות לחיוב הדייר, ואילו תעשנה על חשבון הדיירים האחרים כאשר ככל ותרצה להרחיב את המרפסת בעתיד תצטרך לשלם עבור העבודות שבוצעו.


כמובן שמדובר בייעוץ כללי בלבד ועליך לבדוק גם את הוראות תקנון הבית המשותף וכן לבדוק בועדה המקומית לתו"ב את ההנחיות והמדיניות שלה לגבי הרחבת מרפסות כמו גם להיוועץ באופן פרטני בבוא היום


 


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל הפורום

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ייפוי כוח להוספת מרפסות

רועי 18/02/15
אני מייצג דיירים בנושא הוספת מרפסות לבניין קיים.  על איזה סןג של ייפוי כוח אני צריך להחתים אותם.



נוסף על כך מצב בו יש שני בעלי זכויות בדירה כאשר אחד רוצה לייפות את כוחו של השני בקשר עם חתימה על החזה ועל התוכניות. האם נדרש ייפוי כוח נוטריוני בהנחה שמיופה הכוח אינו עורך דין?

יפוי כח להוספת מרפסות

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 23/02/15

שלום רב


לא ברור משאלתך מה הפעולות המשפטיות שאתה אמור לבצע בשם הדיירים. אם מדובר רק בייצוג מול הרשויות מספיקה הרשאה כללי. אם מדובר בפעילות כגון תקון רישום בית משותף וכו - רצוי שתצטייד ביפוי כח בלתי חוזר.


אם דייר רוצה לייפות כוחו של דייר אחר יש צורך ביפוי כח נוטריוני


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל הפורום

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

למכור חצי דירה לבן משפחה

יוסי 18/02/15
שלום

יש לי דירה השווה   כ 800,000  ש"ח.  אני רוצה למכור חצי ממנה לבן משפחה.

מה התהליך? באילו מיסים יחוייב הרוכש? ובאילו מיסים אם בכלל אני(המוכר) אחוייב?



תודה

מכירת דירה לבן משפחה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 23/02/15

יוסי שלום


נא הגדר  "קרוב משפחה"


אח ? אחות ? דוד ?  התשובה משתנה בהתאם לקרבה המשפחתית

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היטל השבחה

אורית 18/02/15
שלום רב,

בעבר קיבלתי אישור בניה לחדר נוסף, וכיום אני מוכרת את הבית.

הבית נמצא ביו"ש.

האם אצטרך לשלם היטל השבחה בגין תוספת בניה?

תודה

תשלום היטל השבחה ביו"ש

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 23/02/15

שלום רב


שאלתך כללית מדי ולא ניתן להשיב עליה


בכל מקרה אני מציע שתבדקי בועדה המקומית מראש לפני המכירה האם קיימת חבות בהיטל השבחה


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה בנושא תיקון ליקויים ע"י הקבלן

יובל 18/02/15
רכשתי דירה מקבלן ונכנסתי אליה לפני 3 שנים. 

יש לי בעיות רטיבות חוזרות באותם המקומות. בכל גשם אני פונה לקבלן , אחרי דין ודברים הוא שולח את אנשיו לתקן , אבל אני לא יודע מה הם עושים והבעיות חוזרות שוב באותם מקומות. האם יש לי בסיס חוקי להביא קבלן איטום מטעמי ולדרוש מהקבלן שלי החזר , או לחלופין לתבוע אותו על העובדה שהוא לא מתקן את הליקוי? מיותר לציין שכל רטיבות חוזרת גוררת אחריה כמובן גם קילופי צבע , עובש, וכו'. 

אחריות קבלן לפי חוק המכר דירות לתיקון נזקי רטיבות

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 23/02/15

שלום רב


בהנחה שהדירה נרכשה מקבלן הרי שגם בחלוף 3 שנים קיימת אחריות לפי חוק המכר דירות לתיקון ליקויי הרטיבות


אם הקבלן אכן לא עומד בהתחייבויותיו לתיקון הליקויים, עומדת לך זכות לבצע את העבודות באמצעות קבלן מטעמך ולדרוש את השבת הסכום שישולם על ידך כמו גם פיצויים מתאימים בגין הנזקים שנגרמו לך. מציע כי לפני שתעשה כן תשלח מכתב התראה לקבלן בהתאם לתשובתו תתייעץ עם עו"ד הבקיא בתחום


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

יחזקאל 18/02/15
שלום,



האם "בר רשות" הוא בבחינת זכות במקרקעין על פי חוק מקרקעין הוא שהוא זכות יציר הפסיקה?



ומה המשמעות של זכות שהיא יציר הפסיקה ולא יציר החוק?



תודתי מראש

דיני בר רשות

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 23/02/15

שלום רב


זכות של בר רשות אינה נמנית על הרשימה הסגורה של זכויות במקרקעין המפורטות בחוק המקרקעין.


אכן בתי המשפט הם שיצקו תוכן לזכות בר הרשות והגדירו את היקפה את התנאים לביטולה בנסיבות הענין (שולמה תמורה אם לאו, שיקולי צדק וכו)


קיימת גם פסיקה הרואה בבר רשות סוג של שאילה ואז הזכות נכנסה לגדרו של חוק השכירות והשאילה.


לא ירדתי לסוף דעתך באשר למשמעות שזו זכות יציר הפסיקה אם לאו. אציין רק כי יש להבחין בין סוגי בר רשות, הן בשים לב לשאלה האם התקיימו נסיבות בהן הזכות הפכה לזכות בלתי הדירה, קרי - בר הרשות אינו ניתן לפינוי והן בשים לב למהות המקרקעין נשוא הרשות (בנחלות חקלאיות ייש לא מעט בעלי נחלות שמעמדם בנחלה הוא של בר רשות בלבד אולם הזכות שלהם כמעו שקולה מבחינת מהותה וטיבה לזכות של חוכר לדורות


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין


 


 


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התנהלות מול בעל הדירה

יוסי 17/02/15
שלום,

אנחנו גרים חודש וחצי בדירה שכורה בבניין חדש בן פחות משנה.

הדירה מפוצלת, יש דוד חשמל אחד עבור 2 דירות, וקיימת בעיה חמורה של חוסר במים חמים.

בעל הדירה הבטיח לנו כבר לפני חודש שיתקין מערכת חימום מים בגז, אך בינתיים עובר הזמן וכלום לא קורה - כל הזמן נשמעות הבטחות שהטכנאי יגיע להתקין...

מה מומלץ לעשות במקרה כזה? לעצור את הצ'ק הקרוב לפקודת בעל הדירה? או שיש דרך עדיפה להתמודד מול בעל בית כזה?

אגב, בחוזה מצוין שתוך 3 ימים הוא מחויב לתקן ליקויים ולא אנחנו נתקן והוא יזכה אותנו.

בעל הבית לא מתקן את הליקויים בדירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/02/15
יוסי שלום,



מומלץ לפנות אל בעל הבית במכתב דרישה רשמי על פיו עליו לתקן את המתחייב ממנו וככל שלא יעשה זאת הוא מפר את התחייבויותיו על פי ההסכם.

במקביל אני מציעה לבדוק בעיון את הסכם השכירות ולבדוק האם קיימת אפשרות לסיים את החוזה בטרם המועד.

בעיקרון, עברו מגורים בדירה שאינה מאפשרת "מגורים סבירים" ניתן שלא לשלם שכר דירה בעד התקופה עד לתיקון הליקויים.



בהצלחה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מתי מגיע לי פטור ממס שבח

דני יריב 17/02/15
יש לי כמה דירות בבעלותי.



דירה אחרונה מכרתי במאי 2011.



כיום אני רוצה למכור דירה שלי בסכום של 700,000 ש"ח. אציין כי השכרתי את דירה זו בשנים האחרונות. מתי יהיה לי פטור ממס שבח עליה?



תודה


אציין שקניתי את הדירה ב-250,000 ש"ח

דני יריב 17/02/15

כספי בנאמנות

מורן 17/02/15
שלום רב,



 האם חובת השארת כספים בנאמנות אצל עו"ד במידה ולא העביר המוכר את כל מסמכי הרישום, חלה על עו"ד הקונה או המוכר? וכיצד קובעים את הסכום שנשאיר בנאמנות?



תודה.

איך נקבע כמה כסף ישאר בחשבון הנאמנות?

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/02/15
מורן שלום,



בד"כ  עוה"ד של המוכר מחזיק כספים בנאמנות עד להמצאת כל האישורים להעברת הבעלות בדירה על שם הקונה.

סכום הנאמנות נקבע על פי אומדן של גובה מס השבח שאמור המוכר לשלם.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזר מס רכישה

יהודה 17/02/15
שלמתי מס רכישה על דירה שנייה למרות שהצהרתי שאמכור את הראשונה תוך שנתיים היות וזו היתה דרישת הבנק למשכנתאות, איך אני מקבל את התשלום חזרה?

החזר מס רכישה לאחר מכירת דירה שניה

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/02/15
יהודה שלום,



יש לשלוח מכתב דרישה מפורט למשרדי מיסוי מקרקעין כולל מספרי שומה ולהודיע על מכירת הדירה. כמו כן, יש לצרף הסכם מכר.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שטח משותף

שמעון 17/02/15
שלום רב

אנחנו דיירים בבניין עם גינות מסביב הבניין שהן שטח משותף וכן גג משותף.

אחד השכנים הגר בקומת הקרקע סיפח חלק מגינה באמצעות גידור מבטון ריצף, פתח פתחים ,והפך אותה למרפסת צמודה לביתו ללא שיש לנו אפשרות גישה.

שאלותינו : 1. מה האפשרויות העומדות לנו והאם אפשר לאלצו להחזיר המצב לקדמותו?

2. באם הוא קיבל אישור עקרוני מהשכנים בקומת הקרקע ובקומה העליונה הצמודה לגג שמהווים 75% עדיין האם הוא חייב לפצות אותנו (בקומת האמצע) ואיך נקבע פיצוי זה?

תודה

שימוש בשטח משותף ללא הסכמת השכנים

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/02/15
שמעון שלוום,



1. כן. ניתן להגיש כנגדו תביעה אל מול המפקח על המקרקעין ולבקש סעד של השבת המצב לקדמותו.

2. הסכמה של השכנים אינה מספיקה. עליו לקבל היתר מהרשות המקומית לכך (בהנחה שהבנתי כראוי את הנתונים בשאלתך).

פיצוי הולם יקבע בפני בית המשפט / המפקחת על המקרקעין.



בהצלחה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ירושות ודירות

אור 17/02/15
שלום-

ירשנו 2 דירות לאחי ולי ואחי הזדרז להעביר את 2 הדירות בטאבו על שמינו אף שלא ידעתי זאת..

1- האם אפשרי דבר כזה להעביר דירה בטאבו  גם על שמי ללא ידיעתי?

2- כעת אנו רוצים לחלק את הדירות -לכל אחד דירה.

3- האם אירוע כזה הינו אירוע מס?

4- מה צריך כדי לעשות זאת?

תודה

חלוקת ירושה בין אחים

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/02/15
אור שלום,



1. כן. זה אפשרי. ככל הנראה אחיך הגיש בקשה לרישום הירושה ובאמצעות צו הירושה ביצע את הרישום בטאבו ללא ידיעתך. כדי לרשום ירושה בטאבו מספיק צו הירושה עצמו ובקשה לרישום ירושה חתומה על ידי אחד היורשים.



2. חלוקת הדירות יכולה להוות אירוע מס היות ולא קיימת צוואה אשר מורישה דירה ספציפית לכל אחד מכם. 

ניתן לבצע פירוק שיתוף בכל דירה או לחלופין לבצע מכירה של כל חלק יחסי לשני כך שבסופו של דבר כל אחד יוותר עם דירה אחת. מכר זה מהווה אירוע מס.



בהצלחה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

 

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח והיטל השבחה

בוריס 16/02/15
האם יש מס שבח או היטל השבחה כשצריך לעשות הסכם חכירה או הסכם שיתוף בין מספר יורשים של מגרש לצורך העברה לבעלותם בטאבו

האם יש לשלם מס שבח בעת רישום הסכם שיתוף?

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/02/15
בוריס שלום,



הסכם שיתוף נחשב כעסקה במקרקעין המצריכה דיווח לרשויות המס, ואף במקרים מסוימים חייבת במס. במידה שנקבע על ידי מנהל מס שבח כי הסכם השיתוף מהווה מכירת זכות המקרקעין, יש לצרף אישורי מיסים בעת הגשת הבקשה לרישום הסכם השיתוף.



לגבי הסכם חכירה- לא הבנתי למה כוונתך. נא הבהר את הסוגיה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פלישה לבית

שרון 16/02/15
יש לנו בית קרקע שאנחנו לא גרים בו כבר 10 שנים.

גילינו שמישהוא פרץ [פלש] לבית והחליט לגור שם. הבית היה נעול וסגור הם נימצאים שם מעל ל30 יום מה ניתן לעשות ואך אפשר להוציא אותם מהבית [מהנכס]

תביעה כנגד פולש לבית

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/02/15
שרון שלום,



ראשית יש לנסות להגיש תלונה במשטרה כנגד הפולשים.

שנית, ניתן להגיש תביעה בבית המשפט כנגד הפולשים לפינוי וסילוק יד.



בהצלחה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקון גג

אלכס 16/02/15
שלום

אנחנו גרים בקומה אחרונה בבית משותף ויש לנו נזילה רצינית בגג לדירה שלנו 

חשוב לציין שאין ועד בית

רוב הדיירים בביניין גרים בשכירות

בעבר נסינו לשכנע שכנים לעשות תיקון לגג ללא הצלחה אף אחד לא מוכן לשלם 

מה ניתן לעשות? ומה השלבים ? 

תודה 

קיימת נזילה בגג הבית אך השכנים לא מעוניינים לתקן

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/02/15
אלכס שלום,



ראשית הייתי מציעה לכנס אסיפת דיירים (בעלי דירות) ולהעלות את נושא השיפוץ להצבעה.

ככל שלא תתקבל הסכמה לביצוע התיקון, ניתן לפנות למפקח על המקרקעין על מנת שהאחרון יפתור את חוסר ההסכמה בין הדיירים.

כמו כן השכנים המעוניינים בתיקון יוכלו לתקן את הגג על חשבונם ולאחר מכן להגיש תביעה כנגד יתר השכנים להחזר כספי.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר טרחה בגין תביעה

bokit 16/02/15
שלום,

רציתי לקבל חוות דעת על הסכם שכ"ט שקיבלתי מעו"ד. אנחנו לפני תביעת בעלות על דירת המשפחה, לאחר שאדם כלשהו גרם לסבי לחתום במרמה תוך שהיה לא כשיר, על העברת בעלות. עו"ד דורש סכום כולל של 90,000 ש"ח על הטיפול בתיק מתוכם 30,000 ש"ח מיידית טרם הגשת התביעה. האם הסכום הגיוני?

תודה

שכר טרחה בגין תביעה

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/02/15
שלום רב,



שכ"ט משתנה בין עוה"ד. איני מכירה את התיק לעומק ולכן איני יכולה לחוות את דעתי.

אני מציעה לך לפנות לעוד כמה עו"ד לקבלת הצעת מחיר על מנת להשוות.



בהצלחה,



ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוי על איחור במסירת דירה

קובי 16/02/15
שלום,

באמצע 2012 חתמתי על חוזה לרכישת דירה מקבלן. לפי החוזה מועד המסירה היה 07/14. עד עתה לא נמסרה הדירה והיא צפויה להימסר בעוד כמה חודשים. כלומר קיים איחור של שמונה חודשים ואיחור עתידי. לפי החוזה אני זכאי לפיצוי בסכום מסוים עבור כל חודש איחור. לא קיבלתי מאומה.

שאלותי:

1. האם איני זכאי לקבל את הפיצוי מידי חודש בחודשו של איחור?

2. אם אני זכאי והקבלן יסרב - האם אני רשאי לקזז את סכום הפיצוי מאחד משני התשלומים האחרונים שמגיעים לקבלן?אציין שבחוזה כתוב שהקונה אינו רשאי לקזז מסכומים המגיעים לקבלן.

תודה על מענה.

פיצוי על איחור במסירת דירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/02/15
קובי שלום,



1. אתה יכול לקבל את הפיצוי מדי חודש בחודשו או את כל הסכום במועד הסופי של מסירת הדירה.

2. בעיקרון לא. תוכל להגיש תביעה כנגד הקבלן בגין הסכומים המגיעים לך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היטל השבחה על הקונה

גלי 16/02/15
שלום.

אני קונה בית קטן ובעתיד מעוניין לבנות (לנצל זכויות בנייה).

המחיר 2 מליון ש"ח. בהתחייבות שלי בהסכם עלי לשלם 1/2 מהיטל ההשבחה. (סביר להניח שיהיה בגלל הזכויות).

אני מעריך את גובה ההיטל ב- 120 אלף ש"ח. ואני אשלם חצי 60 אש"ח.

1. בחישוב מס רכישה צריך להוסיף לשווי הרכישה את החצי שלי בהיטל ההשבחה?

2. האם בשלב ראשון אני מדווח למיסוי את שווי הרכישה לפי ההערכה שלי בעניין ההיטל, או ממתין לשומה המדויקת של העירייה?

האם יש לדווח לעיריה על היטל השבחה משוער?

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/02/15
גלי שלום,



1. אם גובה היטל ההשבחה שאתה סובר שיחול הוא חלק מסך הרכישה, יש לדווח על הרכישה ולשלם מס רכישה בגין הסכום כולו.

2. ממתין לשומת העיריה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ארנונה על מגרש לא מבונה

איתן 16/02/15
שלום 

ברשותי מגרש בישוב באיו"ש .אין על המגרש בית .

גובים ממני ארנונה וכל הכרוך בכך.

האם זה חוקי?

ארנונה על מגרש לא בנוי

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/02/15
איתן שלום,



מה הכוונה כל הכרוך בכך?







בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה להשכרה שמחליפה בעלים

maria portnov 15/02/15
שלום,
אני מעוניינת להשכיר דירה שהיא יחידה נפרדת מפנטהאוז של מישהו. כשראיתי את הדירה הוא אמר שמכר את הפנטהאוס ויגור שם רק עוד חצי שנה ולאחר מכן יגיעו בעלים חדשים ושהוא מודיע מראש. במידה וארצה לשכור אותה..איך עליי להתנהל? לבקש אישור בכתב מהבעלים החדשים? החוזה מולו לשנה..אבל הוא עוזב באמצע.אני לא יודעת אם הוא הבעלים החוקי בזמן החצי שנה. מה צריך לוודא/ לבדוק אודה לעזרכם.

בעל הדירה מוכר. כיצד אגן על זכויותיי כשוכר הדירה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/02/15
שלום לך,



יש לנסח בחוזה השכירות סעיף אשר יגן על זכויותיך כשוכרת לאחר חילוף בעלי הדירה. כלומר, שתנאי השכירות יוותרו על כנם, וכי לבעל הדירה החדש לא תהיה האפשרות לשנותם מבלי לקבל את הסכמתך לכך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכן בעייתי גורם לנזק לגג

תומר 15/02/15
שלום,בבעלותי דירה בקומה האחרונה בבנין, השכן ממול בנה תוספת ובכך הפך את הגג שלי (ושל החלק שלי בבניין) למרפסת/ מחסן.הציוד שהוא הניח מונעים ממי הגשם להתנקז ובכך הורסים את האיטום וחודרים מים לדירתי. תיקון דבר זה מסתכם באלפי שקלים.הבעיה המרכזית היא שהשכן אלים מאוד ואינו מוכן לפנות את הציוד בשום אופן.האם יש חוק המונע ממנו לאחסן ציוד על הגג? אם כן מהו?

זהו בניין מאוד ישן ללא ועד בית או משהו בסגנון..



מה עליי לעשות?



תודה,



תומר

שכן בעייתי גורם לנזק לגג

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/02/15
תומר שלום,



אם השטח שייך לך, הוא אינו רשאי לאחסן בו ציוד.

לטעמי, יש להגיש כנגדו תלונה במשטרה.

פנה לפורום הפלילי.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין






הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה

מיכאל 15/02/15
האם העברה ללא תמורה לאחיין מהווה פטור או פטור חלקי ממס רכישה ? ומה לגבי מס שבח?

העברה ללא תמורה לאחיין

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 16/02/15
שלום,



אחיין אינו מוגדר כ"קרוב" בחוק מיסוי מקרקעין לצורכי מס שבח ומס רכישה.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעות קטנות או המפקח על רישום המקרקעין?

מורי 15/02/15
במקרה של רטיבות בדירתי שמקורה בדירה של השכן הבנתי שניתן לתבוע אותו בשני דרכים:

1. דרך המפקח על רישום המקרקעין

2. תביעות קטנות

האם באמת שניהם מתאימים למקרה זה ואם כן מה היתרונות והחסרונות שלהם?

תביעה בנוגע לתיקון רטיבות

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 16/02/15
שלום,



בבית משפט ניתן לתבוע רק סכומים כספיים ולא "צו עשה".



במקרה שאת מתארת, למיטב הבנתי, ברצונך לקבל צו מבית המשפט שיורה לשכן לתקן את הליקוי.

לפיכך- באפשרותך לפנות למפקח על רישום מקרקעין או לבית משפט שלום, להם סמכות מקבילה בעניין זה.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקון ליקוי

ליאת קורץ 15/02/15
שלום... אני שוכרת דירה חצי שנה ...מלפני חודשיים האטמור באמבטיה היתקלקל ומחם מים כל יומייםצשלוש ורק אדם אחד יכול להיתקלח במהירות...הודעתי ביקשתי היתחננתי וכעסתי שיתקנו את התקלה ...רק לפני שבועיים שלחו מתקין לדוד חשמל אחרי שהתקיןצאמר שאין חיבור למים חמים בכל המבנה זאת דירת מרתף..והלך...שוב מתקשרת מסמסת שיסדרו את הבעיה ..ולא אכפת לי שטב אטמור רק שיעבוד תקין...אמרו שבסוף שבוע הזה ישלחו לבדוק את חיבורי המים...חודשיים עברו...מה לעשות ...לא מגיע משהו על עוגמת נפש ?? מים קפואים ועוד בחורף ..תודה מראש

אי תיקון ליקוי על ידי משכיר

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 16/02/15
שלום,



מדובר בהפרה של הסכם השכירות על ידי המשכיר.



אני מציעה לך לפנות לעורך דין על מנת שישלח מכתב התראה למשכיר ויורה לו לתקן את הליקוי באופן מיידי, וכן לדרוש פיצוי עבור אי יכולתכם לעשות שימוש ראוי במקלחת בתקופה זו.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן