פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
תשלום דמי חג
תשלום דמי חג מגיע לאחר 3 חודשי עבודה.
שאלה: כוונה ל3 חודשים קלנדריים או ל3 תלושים?
תןדה
זכאות לתשלום דמי חג
הכוונה שלעובד שעתי או יומי קמה הזכאות לתשלום דמי חגים לאחר 3 חודשי עבודה קלנדרים.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשה לפנסיה
האם עליי להפריש לפנסיה עבור עובד שהינו פנסיונר?
במידה וכן, האם יש להפריש גם בגין תגמולים וגם בגין פיצויים?
האם יש הבדל בין עובד שנקלט כפנסיונר לעבודה לבין עובד שהתחיל כעובד רגיל ותוך כדי הוותק שלו הפך לפנסיונר?
תודה
הפרשה לפנסיונר
השאלה היא האם הוא מקבל כספים מקצבה או שלא. ככל והתשובה היא לא אז עליך להפריש לו ככל והתשובה היא כן אז אין חובת הפרשה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפחתה בכמות המשמרות
מודה על האפשרות להתייעץ
אני עובדת כ חמש עשרה שנה בעבודה כאחות, בחוזה שלי כתוב משרה מלאה, עובדת 6 משמרות בשבוע למרות של על פי הסתדרות האחיות אני אמורה לעבוד 5 או ארבע משמרות בשבוע. לאחרונה ההנהלה במערכת בה אני עובדת מעוניינת להוריד לי משמרת בשבוע בכדי להכניס אח נוסף כנדרש מה ממשרד הבריאות. אלו ה הרעת תנאי עבודה. במידה ואיני מסכימה ובמידה ואחוז הפחתת המשרה הוא פחות מעשרה אחוזי. הא אני יכולה לתבוע אות מצד שני איני מעוניינת להתפטר, מה נית לעשות אודה מאוד על עצתך.
הפחתה בכמות המשמרות
על פניו מדובר בשינוי שהמעסיק מחויב לעשות / עושה משיקולים לגיטימיים ולכן ככל ואת לא מסכימה לו את יכולה לטעון להרעת תנאים ולאחר התראה בכתב לכך באם המעסיק לא משיבך להיקף המשרה הקודם להתפטר בדין מפוטר בשל הרעת תנאים מעבר לכך ככל ולא תעשי זאת את בעצם מסכימה בהתנהגות לשינוי
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טעיות בתלוש השכר
בכל תלושי השכר שלי יש מספר טעיות:
1. גובה ההפרשה של המעסיק לקרן הפנסיה שמצוין בתלוש השכר שלי נמוך יותר מהסכום שהמעסיק צריך להפריש. בפועל לקרן הפנסיה מופרש חלק המעסיק בגובה הנכון, רק בתלוש מצוין סכום יותר נמוך.
2. אני עובד 6 ימים בשבוע אך בתלוש השכר כתוב שאני עובד 5 ימים בשבוע ( אני מקבל שכר גלובלי).
3. מספר שעות עבודה ביום קטן מהשעות בפועל.
שמתי לב לטעויות הללו רק עכשיו אך הן מופיעות כבר שנים רבות בתלושי השכר שלי. כאמור אני מקבל שכר גלובלי. שאלתי היא האם טעיות אלו פוגעות איכשהו בזכויותיי, במס הנגבה ממני או בגובה השכר שלי או עלולות לפגוע בהם בעתיד (אני קרוב לגיל פרישה)?
תודה רבה
טעויות בתלושי השכר
על מנת לדעת לענות יש לבחון את התלושים ואת המבוצע בם. תלוש השכר אמור לשקף נכונה את שקורה בפועל. לגבי למשל זה שמצוין 5 ימים ואתה עובד 6 ימים זה יכול להיות רלוונטי לעניין הזכאות לכמות ימי חופשה, או שעות נוספות מספר השעות כנ"ל לענין שעות נוספות ושווי יום וכיוב- רק לאחר בחינה מעמיקה ניתן יהיה לעמוד על המשמעויות. לגבי מס יש לפנות לפורום מסים ולגבי פרישה ופנסיה יש לבחון המשמעות למול הקופה ותקנונה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום קרן פנסיה ואי מתן הפסקה כחוק
הנני עובד במשרד פרטי קטן מזה כשנה וחצי.
אציין כי לפני עבודתי במקום, הייתה לי כבר קרן פנסיה שנפתחה ממקום עבודתי הקודם.
לדאבוני הרב על אף שהנני עובד תקופה אשר מחייבת את מעבידי לשלם לי כל חודש לקרן הפנסיה, הוא איננו עושה זאת.
בנוסף לסוגייה זו אינני מקבל במשך יום עבודתי(בן 9שעות), הפסקה כלל.
כמובן שאינני מתכן לעשות כלום בנידון כל עוד הנני עובד אך שאלתי, מה עלי לעשות כאסיים לעבוד במקום העבודה הנוכחי? למי עלי לפנות כדי לקבל את המגיע לי? האם והואיל בעבור כל ההפסקות שלא קיבלתי, מגיע לי לתבוע כסף זה?
תודה רבה
אי תשלום פנסיה והפסקה
ראשית זמן הפסקה הוא על חשבון העובד ולא על חשבון המעסיק כך שאתה רשאי לדרוש מהמעסיק זמן הפסקה במשך היום אך עדיין תידרש לעבוד היקף שעות זה לשם קבלת התשלום עבור משרה מלאה.
לגבי הפרשות פנסיוניות אכן זה לא תקין וזו אף עילה להתפטרות בדין מפוטר בשל הרעת תנאים כדאי לפנות למעסיק בדרישה שיעשה זאת ומכל מקום ניתן לתבוע זאת גם בהמשך כך אם חו"ח יקרה משהו לא תהיה מכוסה ולכן כדאי לדרוש זאת ולעמוד על כך כבר כעת
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה ופיצויי פיטורים
1.ימי חופשה - כיצד מחושבים ימי חופשה, 14 ימים לשנה ראשונה זה אומר כלומר 1.16 צבירה בכל חודש? לפי 14/12?
2. פיצוי פיטורים - כיצד מחשבים שכר קובע אם בתלוש האחרון עבד כחצי חודש כי פוטר ובתלוש לפניו היה בחופשה לרגל נישואיו. השכר היה שעתי אך היקף המשרה היה קבוע.
תודה!!!
ימי חופשה ופיצויי פיטורים
1. לא 14 ימים זה ברוטו יש לבחון האם אתה עובד בהיקף עבודה של 6 ימים או 5 ימים ובהתאמה ניתן לדעת כמה ימים זה כל חודש.
2. אם מדובר בשכר שעתי עושים ממוצע של שנה אחורה כאשר במקרה בו יש חודש עם משהו חריג אין לקחת אותו בחשבון
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד קבלן
עובד קבלן
על פניו התשובה היא לא.
ככל ומדובר בהתנהגות חריגה יש לפנות לממונה לשם בחינתו וטיפולו
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אחוזי הפרשה לפנסיה לפי הרפומה מיולי 2016
מקום עבודה מפריש לעובד 6% לפנסיה ו6% לפיצויים ועוד 0.6% לאובדן כושר עבודה והעובד גילה שמיולי 2016 המצב נשאר אותו דבר. כשהוא בירר אז אמרו לו שבגלל החברה "צ'יפרה" אותו כבר מלכתחילה ב0.6% והיא לא אמורה לעשות זאת אז הוא פשוט צריך לפנות לסוכן הביטוח של החברה כדי לפצל את ה0.6% שיהיה חלק לא.כ.ע וחלק לפנסיה או שהכל לפנסיה, מה שיבחר .האם זה לא בעייתי? כי לפי החוק צריך להפריש לפנסיה עוד רבע אחוז והכספים של א.כ.ע. , אחרי שעובד עוזב והוא בריא נעלמים, בניגוד לכספי הפנסיה שהם שלו .
בנוסף, ה0.6% הם בונוס של החברה וזה לא קשור לזה שהחברה צריכה להפריש לפי החוק עוד 0.25%
יש לציין שכן ניכו ממנו 5.75% לפי הרפורמה
תודה רבה מראש
אחוזי הפרשה לפנסיה
על פניו נשמע לא תקין- יש לבחון את הסכם ההעסקה וההפרשות שמבוצעות וכן את תקנון הקופה הספציפית ואף לבדוק את עמדת הקרן הספציפית לעניין זה כדי לענות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ילדים עם צרכים מיוחדים
אני יועצת השקעות בבנק גדול מזה שנים רבות ובעלת קביעות.
אני אמא לחמישה ילדים כאשר השניים הקטנים בעלי צרכים מיוחדים. הבאתי אישור מרופא לגבי ילד אחד וקיבלתי באופן רשמי אישור על הקלה בשעות העבודה ללא פגיעה בשכרי. כעת אני עובדת בסניף המרוחק ממקום מגורי כ 23 ק"מ אך עקב הפקקים, לעיתים הנסיעה אורכת כשעה.
כעת , עקב שינוי בצרכי המערכת, מבקשים שאסע לסניף מרוחק יותר. נפגשתי עם מנהלת כ"א והסברתי לה שמצד אחד הנהלת הבנק הכירה בצורך שלי לטפל בילד עם הצרכים המיוחדים והפחיתה את שעות עבודתי ומצד שני הם דורשים כעת ממני "לשרוף" זמן זה על הכביש, העובדת אמרה שכנראה לא תהיה ברירה, או לחילופין , הציעה לי להעביר אותי לתפקיד בנקאית בסניף קרוב לביתי. לציין שוב שאני יועצת השקעות וגם פנסיונית (כלומר , אצטרך לתלות את 2 תעודות היעוץ שלי, ע"מ להיות בנקאית)
השאלה היא מה זכויותי ומה אני יכולה לדרוש כאמא לחמישה ילדים כאשר שניים מהם (אחד דיווחתי עליו רשמית) עם צרכים מיוחדים.
האם אני יכולה לדרוש שיעבירו אותי לסניף שזמן הנסיעה אליו הוא לא יותר מהזמן הרב , שגם היום אני נוסעת?
אני יודעת שהחוק מתייחס ל 40 ק"מ , אך בפועל , אני מסתכלת על זמן הנסיעה (הכולל פקקים מרובים)
האם אני יכולה לסרב בתוקף לגבי שינוי התפקיד שלי מיועצת השקעות ופנסיונית לתפקיד בנקאית? האם זה נחשב הרעה בתנאים?
בקיצור מה אני יכולה לעשות ועל מה אני יכולה להתעקש?
שינוי תפקיד
על פניו אכן נראה שמדובר בהרעת תנאים הן בגלל התפקיד והן בגלל זמן ההגעה לעבודה. מנגד ככל והמעסיק יראה צורך בשינוי זה ולאחר שימוע מסודר אין מניעה לכך שזו תהיה החלטתו ואז כל שתוכלי לעשות הוא אכן חהתפטר בדין מפוטר בשל הרעת תנאים וזאת לאחר התראה בכתב למעסיק כי את לא מסכימה לשינוי
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מזגן במקום העבודה
במקום העבודה שלי המזגן תמיד פועל על הקפאה, התלוננו על העניין וזה נמשך מזה שנתיים, חייב לציין שכולנו מצטיידים בבגדי חורף ושמיכות, באמצע הקיץ, ועדיין הקור גורם לנו נזק בריאותי שגורם לחלק הקאות ואברים תפוסים ומגרנות, כפות ידיים כחולות, מדובר על קור בלתי נסבל, פנינו לממונים והובטח שהעניין יטופל ולא טפל, השאלה אם יש צעד משפטי כלשהו שנוכל לנקוט בו כנגד החברה שיפסיקו את הסבל, יצויין שקיימת תקלה ולא ניתן לשלוט במזגן הזה וכל הזמן ממציאים לנו תירוצים
האם אפשר לחייב את המעסיק שלא להקפיא אותנו?
חובתו של המעסיק לדאוג לעובד לסביבת עבודה ראויה כאשר ככל ומדובר בסביבת עבודה שלא ניתן לצפות מהעובד לעבוד בה ותוכלו להוכיח כי אכן הדבר חריג ניתן לאחר התראה בכתב למעסיק ככל והדבר לא יתוקן להתפטר בדין מפוטר.
יש לקחת בחשבון כי אין כאן שחור ולבן ואין לדעת איך בית הדין יראה זאת ולכן יש לבחון את נושא סביבת העבודה באופן מקיף טרם ביצוע פעולה על מנת אכן לראות כי ישנו סיכוי גבוה כי תוכרו ככאלה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ספרות משפטית
ספרות משפטית
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חג
מטפלת שעובדת פעמיים בשבוע 8 שעות (לעיתים הימים משתנים במהלך השבוע)
מקבלת שכר גלובלי.
כמה ימי חג מגיע לה?
ואם נפל החג על יום העבודה האם צריכה לתת יום חלופי כהחזר?
(האם יש שוני בתנאים במידה שהשכר שעתי ולא גלובלי?)
כמה ימי חופש מגיעים בשנה על אחוז משרה כזה? תודה
ימי חג
אם העובדת מקבלת שכר גלובלי אז יש לשלם לה שכר חודשי רגיל בגין אותו החודש גם אם לא עבדה ביום החג והיא לא צריכה לתת יום עבודה חלופי במקום יום החג.
אם היא עובדת בשעות והיא עובדת מעל 3 חודשים אז באם יום העבודה יוצא על יום חג יש לשלם לה בגינו
לגבי ימי חופשה- זה לא קשור לאחוז המשרה אלא שווי יום הוא בהתאם לשווי יום עבודה שלה. על פניו נדמה שהיא לא מגיעה ל75 ימי עבודה ברצף וככל ואכן כך הדברים אז מגיע לה 4% מהשכר השנתי שהיא מקבלת ככל והיא עובדת יותר ימים בשנה יש לבצע חישוב
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת מחלה
הייתי בחופשת מחלה 4 ימים.בתקופה זו שהיתי באילת .המעביד מסרב לשלם לי דמי מחלה.מה קובע החוק??
בכבוד רב
חופשת מחלה
ככל ואכן לא מדובר במחלה אלא שהית בחופשה אז המעסיק צודק. באם היית באילת וחלית ויש לך אישור מחלה על כך אז על המעסיק לשלם בגין ימי המחלה.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרתי ופוטרתי
היום היה פיצוץ במשרד ונשלחתי הביתה. אמרו לי שהיו איתי בקשר להמשך.. אני רוצה לדעת האם זה חוקי והאם זה נחשב למעין פיטורים מטעמם, במידה וכן איך אני מיישמת את זה. עבדתי שם מיוני עד היום 2016, במשרה של 8 שעות, בהיקף תשלום לפי שעה.
תודה רבה נוני :)
התפטרתי או פוטרתי?
אם הבנתי נכון, עבדת פחות משנה ולכן אינך זכאית לפיצויי פיטורים אז אין משמעות לשאלה אם התפטרת או פוטרת.
בכל מקרה, ניתן לחזור מהודעת התפטרות (או פיטורים) בשני מקרים: 1. בהסכמת המעסיק; 2. אם הודעת ההתפטרות נעשתה בשעת כעס והחזרה ממנה היתה בסמוך לכך.
משאלתך לא ברור אם חזרת בך מהודעת ההתפטרות בהסכמת המעסיק או שהיא עומדת על כנה וסיום יחסי העבודה רק נדחה למועד אחר.
לעניות דעתי, ככל שהודעת ההתפטרות עומדת על כנה, לא ניתן לראות בשליחה הביתה כאקט של פיטורים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טלפון מקב"ט והאשמה בגניבת מידע
אשמח אם תוכלו לכוון אותי היכן מוגשת תביעה נגד מעסיק לשעבר מהסיבות הבאות, והאם הן מצדיקות תביעה:
1 - לאחר סיום העסקתי פניתי לחברה בגלל בונוס שלא נכלל במשכורת האחרונה, והוא שולם לי בנפרד עם קיזוזים גבוהים מהרגיל (שליש מהבונוס ירד על מיסים). כשהתעניינתי בסוגיה הזו מול כח אדם ולגבי נסיעות
שכביכול לא שולמו לי גם כן, יצר איתי קשר קב"ט החברה כדי לשאול כמה כסף
אני חושב שחייבים לי. זה די הבהיל אותי, לכן פניתי במיילים רבים לחברה ועד
היום הם מסרבים לענות לי האם הקב"ט מורשה לעסוק בעניינים פיננסיים.
2 - כשהתעקשתי לקבל מענה, באחת התשובות נכתב שבעקבות מידע שהגיע אליהם, אם
אחליט לעשות שימוש במידע פנימי של החברה, יפעלו נגדי..... דרשתי על זה
התנצלות כי מעולם לא גנבתי מידע מהחברות בהן הועסקתי וזו בעינני האשמה
בגניבה.
האם ניתן לתבוע על העקרון של ההתנצלות בהאשמת גניבה בעיקר ועל התעלמות מתשובה לגבי כך שהקב"ט חרג מסמכותו וגרם להפחדה כששאלה זו מחייבת מענה מהנהלת חשבונות או כח אדם?
תודה על העזרה או הכוונה
אייל
היכן תוגש תביעה נגד המעסיק?
תביעות שעילתן מכוח יחסי עובד-מעסיק מוגשות לבית הדין לעבודה.
לכן, ככל שתגיש תביעה, היא צריכה להיות מוגשת בבית הדין לעבודה.
יש לבחון בצורה מעמיקה יותר אם הדבר גובל בלשון הרע ואז ניתן יהיה להגיש תביעה.
לגבי חריגת הקב"ט מסמכות, לא בטוח שהוא חרג מסמכותו. לעניות דעתי עדיף להניח לדבר ולהמשיך הלאה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם עבודה
סגורות כל ימות השנה. חולצות עם שם החברה, מעיל עם החברה ומכנסיים מסופקיים ע"י
המעסיק מלבד הנעליים. האם חובה עליו לספק לי אותם או לחילופין לשלם לי סכום מסויים
על מנת שארכוש אותם? כמו כן באם בחוזה ביני לבין המעסיק אני מתחייב לעבוד 8 שעות
יום עבודה האם גם עליו חלה חובת העסקתי במספר השעות הנ"ל? האם במידה ויספק לי עבודה
בשעות מופחת מכך אפשר לראותזאת כהפרת הסכם העבודה?
מעסיק מחוייב לספק נעליים?
יש לבדוק אם חל עליך הסכם קיבוצי או צו הרחבה המחייב את המעסיק לספק נעליים.
ככל שלא קיים הסכם כזה, המעסיק לא מחוייב לספק או לשלם לך כדי לרכוש.
באשר לשעות העבודה, ככלל, המעסיק לא יכול לשנות בכל משמרת את שעות העבודה אלא אם מדובר בעבודה בשעות גמישות והיה ידוע לך על כך מראש.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות לעובד שמירה
קרוב שלי עובד בחברת שמירה. הוא הועסק 5 ימים בשבוע ועבד 50 שעות (10 שעות כל יום).
האם מותר לו לעבוד בשבת 12 שעות?
מה סה"כ השעות שמותר לעובד שמירה לעבוד? רגילות ונוספות?
תודה
כמה שעות ניתן להעסיק עובד שמירה ואבטחה?
באשר למספר השעות הרגילות, עובד שמירה ואבטחה אינו שונה מכל עובד אחר. היינו, במקום עבודה בו עובדים 5 ימים בשבוע, יום העבודה יהיה 9 שעות ובמקום בו עובדים 6 ימים בשבוע יום עבודה יהיה 8 שעות.
בימי שישי, שבת וחג ובעבודת לילה יום עבודה יהיה 7 שעות.
באשר למספר השעות הנוספות, מותר להעסיק עובד בשמירה: 4 שעות נוספות בכל אחד מימי השבוע, 5 שעות נוספות ביום שלפני המנוחה השבועית ובסך הכל עד 37 שעות נוספות בשבוע. לא יותר מ- 74 שעות נוספות ב- 4 שבועות רצופים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטול תהליך קבלה לעבודה
אני כעת בתהליך למקום עבודה מסוים אשר הגעתי עבדתי בו בעבר תקופה של שנה.
אינני יודע אם אני מסוגל כעת, למרות שהייתי במספר ראיונות לתפקיד.
לא חתמתי על חוזה.
האם אני יכול לבטל הכל?
תודה
ניתן להתחרט באמצע תהליך קבלה לעבודה?
ככל שטרם חתמת על חוזה עבודה והתחלת לעבוד בפועל, אתה יכול לבטל את תהליך הקבלה לעבודה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה עקב ליווי הורה חולה בחו"ל
בתחילת החודש קיבלתי הודעה טלפונית מאימי ששהתה בחו"ל בה נאמר לי שבמהלך טיול (במדינה זרה) אבא שלי עבר אירוע לב חמור וחייו בסכנה מיידית.
הודעתי בעבודה שאני טס מיד למספר ימים לחו"ל אל אבא שלי.
לשמחתי כשהגעתי מצבו של אבי התיצב, הוא שרד את אותו לילה וכעבור מספר ימים עבר ניתוח לב.
בתום הניתוח נמסר לנו מבית החולים שעליו להשאר עשרה ימים נוספים בבית החולים. אבא שלי ביקש ממני בתוקף להשאר ללוות אותו ואת אימי שגם היא שהתה איתו, למשך כל התקופה בה הם ישהו בבית החולים.
נאתרתי לבקשתו ונעדרתי ממקום העבודה למשך 3 שבועות סה"כ שמתוכם בערך 8 ימי עבודה בפועל ושאר הימים ימי חג וחופשות.
מבדיקה שעשיתי ברשת מצאתי שיש מושג כזה שנקרא "ימי מחלה עבור ליווי הורה חולה". אציין שהליווי שלי להורים היה בעיקרו מנטלי ולא היה סיעודי אבל מצד שני יש לציין ולהדגיש שהם נמצאו תלושים במדינה זרה, מנותקים מכל מבקר וחסרי אוריאנטציה. השאלה הנשאלת פה כמובן היא האם אני זכאי למשכורת עבור התקופה?
אשמח לשמוע את דעתכם ולקבל מעט עזרה וייעוץ.
*פרט טכני שאולי צריך לציין, אני עובד במשכורת חודשית.
ליוויתי את אבי החולה בחו"ל, אני זכאי לתשלום?
עובד יכול לזקוף עד 6 ימי מחלה בשנה על חשבון ימי המחלה שלו עקב מחלת הורה, בתנאי שההורה תלוי לחלוטין בעזרת הזולת לביצוע פעולות יומיומיות והוא לא שוהה במוסד סיעודי.
ציינת בשאלתך שאביך לא היה תלוי לחלוטין בעזרת הזולת לביצוע פעולות יומיומיות. לכן, על פי החוק היבש, אינך זכאי לתשלום ימי המחלה.
יחד עם זאת, ממליצה לנסות לדבר עם המעסיק ולהגיע איתו להסכם כלשהו.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת בריאות איתנה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורים עקב מעבר למושב עובדים
עברתי להתגורר שם מפני שהתחתנתי ואישתי גרה שם.
אני עובד במקום עבודתי מזה כ - 5 שנים.
האם כאשר אתפטר מהעבודה הנוכחית עקב המעבר למושב אהיה זכאי לקבל פיצויי פיטורים ע"פ חוק ?
יש לציין שהמושב אינו מרוחק ממקום עבודתי ביותר מ 40 ק"מ.
המושב נמצא כ 20 ק"מ בלבד.
תודה מראש !
התפטרות לרגל נישואים מזכה בפיצויי פיטורים?
עובד שמתפטר לרגל נישואיו ועובר למקום המגורים בו גרה אשתו יהיה זכאי לפיצויי פיטורים רק אם המרחק בין מקום מגוריו החדש של העובד לבין מקום מגוריו הקודם הוא 40 ק"מ לפחות, ומקום מגוריו החדש רחוק יותר ממקום עבודתו מאשר מקום מגוריו הקודם.
לכן, אתה אינך זכאי לפיצויי פיטורים מלאים אך תהיה זכאי לקבל את הכספים שנצברו לזכותך בקופת הביטוח.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
תביעת הלנת שכר
הוא יכול לטעון מה שהוא רוצה. השאלה היא אם הוא יכול להוכיח ולמי בית הדין יטה להאמין - לגרסתך או גרסתו.
בכל מקרה, דע שבתי הדין לא ממהרים לפסוק פיצויי הלנת שכר.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רוועי
לא שייך לדיני עבודה. פנה לפורום הרלוונטי
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב דמי הבראה לעובד שעתי במישרה חלקית +מליאה
איך מחשבים כמה דמי הבראה יקבל אדם שעובד לפי שעות והתחיל לעבוד במישרה חלקית (4 שעות 5 ימים בשבוע ) באוגוסט 2015 ואחרי חצי שנה עבר למשרה מלאה ( 9 שעות 5 ימים בשבוע לפעמים גם קצת פחות) והוא אמור לקבל דמי הבראה רטרו באוקטובר כלומר 6 חודשים במישרה חלקית ו9 חודשים במליאה?
האם הנוסחה הזו נכונה : מספר שעות עבודה רגילות בשבוע חלקי 43 ,כפול מחיר יום הבראה ,כפול מספר ימי ההבראה ואיך מחשבים את זה לפי הנתונים הנ"ל? לגבי המישרה המליאה האם במספר שעות עבודה , בודקים ממוצע של שעות העבודה ב9 חודשים האחרונים כי לפעמים הוא עבד פחות מ 45 שעות בשבוע? והאם כך החישוב גם לגבי שעות העבודה בשבוע למישרה חלקית
תודה רבה מראש
אודה לכם אם תענו לשאלתי לגבי עובד שעתי ולא גלובלי
קבלת פיצויים מקרן הפנסיה
קבלת פיצוים מקרן פנסיה
2. יש לבחון בתקנון הקרן ובמסמכים עליהם חתמתם בעת פתיחת הקרן האם לא קיים שחרור אוטומטי במצב שכזה.
3. לבחון למול הקופה מה עושים במצב שכזה
4. במידה ואין ברירה אחרת לפנות לבית הדין לעבודה למתן צו הצהרתי בהתאם.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מגיע לי פיצויים?
כמו כן אם אני גורם לו שיפטר אותי הוא חייב לתת לי פיצויים?
אשמח לתשובה מפורטת...
תודה רבה.
תשלום פיצוים- דיני עבודה
ככל וסיבת הפיטורים היא לא בשל מצב רפואי לאחר שיש לך אישור רפואי מרופא תעסוקתי אז על מנת להיות זכאי לפיצוים מלאים הנך נדרש להראות שמדובר בפיטורים בדין מפוטר.
על פניו מתיאורך ככל ואכן בפועל לא משולמים לך הזכויות הסוציאליות הנדרשות זוהי עילה להתפטרות בדין מפוטר לאחר התראה בכתב ומתן זמן למעסיק להסדיר את ההפרה באם הוא לא מסדיר אותה אך על מנת לדעת לענות בוודאות יש לבחון את תלושי השכר ונתוני ההעסקתך . בכל מקרה אתה זכאי גם אם אתה תתפטר שלא בדין מפוטר לאחוז שמכוח החוק היה צריך להצבר בקופת הפיצויים שלך בהתאם להפרשות שהמעסיק חייב בהם עפי החוק
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






