פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
פיטורין אחרי חדשיים
דבר שני הוא לא הפריש לקופות גמל. האם בכל מקרה היה צריך לתת לה את טופס 161 למס הכנסה?
פיטורים אחרי חודשיים
אני לא יודעת מה נוסח המכתב שהיא קיבלה. ייתכן שמדובר במכתב פיטורים וייתכן שמדובר רק במכתב סיום העסקה.
טופס 161 הוא טופס התחשבנות של העובד מול רשויות המס בעת קבלת כספי פיצויים. מאחר שהיא איננה זכאית לפיצויים, הוא לא היה חייב לתת את הטופס.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פוריות
אני בטיפולי פוריות, מותר לפטר אותי?
ככל שמדובר בטיפולים לקראת שתי לידות לכל היותר בתקופת העסקתך אצל אותו מעסיק (או באותו מקום עבודה) או שמדובר בטיפולים לקראת שתי לידות מבן/בת הזוג הנוכחי אסור לפטר אותך בלי לקבל היתר ממשרד הכלכלה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לא משלמים לי מה שמגיע לי – מה לעשות??
אני כבר 9 שנים באותו מקום.
ילדתי לפני 7 שנים, כשחזרתי אחרי שמירת הריון של 7 חודשים וחופשת לידה של 3 חודשים, לא שולמו לי דמי הבראה.
עכשיו אני עוזבת אחרי שגם הפעם חזרתי לאחר שילדתי ילדה נוספת לאחר שמירת הריון של 8 חודשים וחופשת לידה של 3 חודשים ולא שולמו לי דמי הבראה כשחזרתי.
ז"א שלא שולמו לי פעמיים דמי הבראה.
תמיד היו משלמים לי בחודש יולי ובגלל שבחודשים האלה הייתי בחופשת לידה, פעמיים, "התפספס" לו התשלום והתעלמו מזה כשחזרתי בספטמבר...
עבר המון זמן מאז הפעם הראשונה שלא שילמו לי והמעסיק שלי אומר שלא מגיע לי.
מה לעשות? האם הוא צודק?
לא שילמו לי דמי הבראה - יש מה לעשות?
התיישנות דמי הבראה הורחבה לאחרונה ל-7 שנים.
לכן, ככל שמדובר בפחות מ-7 שנים מאז הפעם הראשונה שלא שילמו לך, המעסיק מחוייב לשלם.
במידה והוא עומד על סירובו לשלם, באפשרותך לתבוע בבית הדין לעבודה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזיבת מקום עבודה מפאת מחלת הורה
אני עובדת מס רב של שנים בחברת סיעוד נאלצתי להקפיא את עבודתי בעקבות מחלת אימי אני סועדת ומטפלת בה כאשר אושר לאימי מטפלת היא סירבה שגורם זר יטפל בה בחברה שאני עובדת נאמר לי שהם ינסו לטפל שאני יחזור לעבודה דרך טיפול באימי אך עובדת הסוציאלית לא אישרה להם זאת.
אין באפשרותי לחזור לעבודה כלל מפני שאימי אינה מוכנה שאף גורם יטפל בה גם במהלך השיקום חוץ מלקבל את הטיפול הרפואי הצוות לא טיפל בה כגון מקלחות החלפה רחצה אכילה וכו'
אני סועדת את אימי במהלך כל היום וכן מסיעה אותה לטיפולים לכן האם מבחינה חוקית יש אפשרות שאני עזוב את העבודה ויקבל את המגיע לי מבחינה חוקית מפני שזה מתמשך מס' חודשים ואני לא רואה צפי לחזרה לעבודה
(בנוסף אני גם ישנה אצל אימי גם בלילה)
אני סועדת את אימי, אוכל להתפטר מעבודתי?
סעיף 6 לחוק פיצויי פיטורים מאפשר לעובד להתפטר עקב מצב בריאותו שלו או של בן משפחתו, כאשר בן משפחה מוגדר גם כהורה.
התפטרות בנסיבות כאלה מזכה בפיצויי פיטורים.
עלייך להצטייד באישורים רפואיים מתאימים ולתת הודעה מוקדמת.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת בריאות איתנה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סיום חוזה עבודה
אני עובדת במקום העבודה 8 חודשים. כשהתקבלתי לעבודה החתימו אותי על חוזה זמני והוא הולך להסתיים בעוד חודש. אני לא מעוניינת לחדש את החוזה ורוצה לעזוב. האם אהיה זכאית לדמי אבטלה? (לפני העבודה הנוכחית עבדתי שנתיים במקום אחר).
תודה
פני לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מענק
בחודש אוגוסט 2016 פרשתי מפאת גיל לאחר 34 שנות עבודה. בחודש דצמבר 2016 שמעתי שהעובדים קבלו מענק חד פעמי הנקרא מענק מאמץ. הקריטריונים לקבלת המענק: כל העובדים שהועסקו ביום 30.6.16 ועבדו מעל 12 חודשים רצופים וממשיכים לעבוד ביום תשלום המענק.
אני עומדת בקריטריונים : עבדתי ב 30.6.16 + עבדתי מעל 12 חודשים אחורה (במקרה שלי אפילו 34 שנים אחורה). האם אפשר להתנות את התנאי שהוא: "וממשיכים לעבוד ביום התשלום" ובכך למנוע ממני את המענק הזה? אם כך מדוע הלכו אחורנית וציינו דווקא "עובדים שעבדו ב 30.6.16" ?
מענק
מעסיק יכול לסרב לתת לי מענק כי אני לא עובדת יותר?
ככל שלא חל חוק, הסכם קיבוצי או הסכם אישי המחייב מעסיק לשלם מענק, המעסיק יכול להחליט שרק עובדים המקיימים תנאים מסויימים יקבלו את המענק.
על פניו, נראה שעבודה בפועל בעת מתן המענק הוא תנאי חוקי.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
הודעה על הריון
כשעובדת אשר נמצאת במקום עבודתה 7 חודשים , הודיעה למעבידה שלה שהיא בהיריון ( שבוע 14 ) . המעבידה יכולה לפטר אותה יכולה לעשות לה משהו ?
היא ביקשה שתמציא לה אישור מהרופא שהיא בהיריון ובאיזה שבוע ? מותר לה לבקש דבר כזה ? צריך להמציא לה ?
מה זכויותיה
תודה רבהה
ניתן לפטר עובדת שהודיע על הריון?
למעסיקה מותר לבקש אישור רופא, וככל שהיא ביקשה זאת, על העובדת להמציא לה.
במקרה כזה (המצאת אישור רפואי והודעה על ההריון בוותק של 7 חודשים), המעסיקה תצטרך את אישור הממונה על עבודת נשים אם תרצה לפטר.
רק במקרה שיינתן היתר, המעסיקה תוכל לפטר.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סעיף 14 – לא מבינה כלום. צריכה עזרה דחופה
אני עובדת באותו מקום כבר 6 שנים. עכשיו אני רוצה להתפטר לטובת הטיפול בתינוק שלי (במסגרת 9 החודשים). המעסיק שלי אמור לשלם לי פיצויים.
לא מבינה מה אומר הסעיף הזה והמעסיק שלי אומר שחתמתי עליו. אני לא זוכרת שחתמתי על סעיף כזה.
מה עדיף? שיחול עלי הסעיף או לא?
מה קורה לכספים שבקופת הפנסיה שלי?
לא מבינה כלום.
בבקשה תעשו לי סדר בענין אני אוטוטו עוזבת...
סעיף 14
ככל שאת חתומה על הסעיף, את זכאית לקבל אך ורק את הכספים שנצברו לזכותך בחברת הביטוח והמעסיק פטור מלהשלים לך את הסכום לפיצויים בשיעור של 100%.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת
אני עובד במקום עבודה מאז תחילת השנה האזרחית, עד כה נתקלתי בהבה תופעות מדאיגות מאוד במקום זה ואני מבקש לעזוב. מהי התקופה שעליי לתת ע"פ החוק מאחר שחודש זה טרם הסתיים
כלומר זה לא שני חודשים מלאים לעבודה?
אודה למענה.
כמה ימי הודעה מוקדמת אני צריך לתת?
עליך לתת יום לכל חודש עבודה מלא, כלומר, יום אחד.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיני עבודה (פיטורין)
לאחרונה פוטרתי מעבודתי לאחר 3 שנים וחמישה חודשים.
משרה מלאה אך שעתי.
1. במהלך השנים היו הרבה מקרים בהם עבדתי 6 ואף 7 ימים בשבוע. שולם לי על כך באופן רגיל לפי מספר שעןת באותם הימים. האם מגיע לי ימי חופש ואם כן גם על היום השישי?
2. איך מחשבים את גובה הפיצווים על פי החוק, כאשר המשכורת הייתה מורכבת לפי שכר בסיסי לשעה, בונוס, ושעות נוספות וסופ"ש? בחודש האחרון עבדתי הרבה פחות עקב מחלה (ניתוח)
בתודה מראש
עבודה בשבת מזכה ביום מנוחה חלופי?
ראשית, העובדה שקיבלת שכר רגיל עבור עבודתך ביום המנוחה השבועי (שבת) היא לא חוקית, שכן, היה עליך לקבל שכר בגובה 150%.
שנית, היה עליך לקבל מנוחת פיצוי במקום שעות המנוחה השבועית שבהן עבד. זמן ושעות מנוחת הפיצוי צריכים היו להיקבע בהיתר שלפיו עבדת.
שלישית, שאלתך באשר לחישוב הפיצויים מורכבת ולא ניתן להשיב עליה במדוייק בפורום, לכן תשובתי תהיה כללית מאוד.
חישוב פיצויים לעובד שעתי נעשה על פי ממוצע השכר בשנה שקדמה לסיום העבודה.
שעות נוספות לא נלקחות בחשבון לצורך חישוב פיצויים.
באשר לבונוס, ייתכן שהוא נלקח בחשבון וייתכן שלא. יש לבחון מה מהות הבונוס כדי להשיב.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי בתחשיב במשכורת
במהלך 7 השנים האחרונות תיפקדתי כאחראית כיתה במעון וקיבלתי על כך תוספת 10% מהמשכורת
לאחרונה חלו שינויים ובמסגרת חתימת הסכם קיבוצי שינו את התחשיב של השכר וכעת מחשבים לי את התוספת הנ"ל רק מתוך שלושה מרכיבים במשכורת ולא מסהכ וזה אומר שאני מקבלת פחות מחצי מהסכום אם עד היום קיבלתי800 שח תוספת א.כיתה כיום אני מקבלת 340 שח
שאלתי היא האם זה חוקי לשנות את תחשיב השכר על דעת עצמם ביום בהיר אחד ואת מרכיבי התוספת?
ניתן לשנות את שכרי?
הסכם קיבוצי יכול רק להיטב עם העובד ולא להרע לו.
לכן, במידה ויש לך חוזה, על פיו שולם לך שכרך עד כה, על המעסיק להמשיך לנהוג לפי החוזה ולא על פי ההסכם הקיבוצי.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום נסיעות
כשהתקבלתי לעבודה חלק מהפיתוי שאתחיל לעבוד היה תשלום נסיעות מוגדל מעבר לשכר המינימום.וכך היה כשנה.עכשיו ששכר המינימום עלה מעונינים בחברה לבטל לי את הטבת הנסיעות המוגדלות.
אני כמובן לא מקבל זאת,השאלה אם זה נחשב להרעת תנאים?
אם אני מתפטר האם זה נחשב כמו שפוטרתי?
תודה רבה.
ניתן להפחית תשלום נסיעות?
מעסיק צריך לשלם עבור שעות עבודה לפחות את שכר המינימום.
בנוסף, עליו לשלם החזר הוצאות נסיעה. גובה ההחזר הוא בהתאם לכרטיס נסיעה בודד או חודשי חופשי, הזול מביניהם.
כמובן שמעסיק יכול להחליט שהוצאות הנסיעה שישלם לעובד יהיו יותר מכך אך זה לא שייך לתשלום שכר המינימום.
לכן, נראה שהפחתת תשלום הנסיעות המוגדל יהווה הרעת תנאים אך לא מדובר בהכרח בהרעת תנאים מוחשית שמאפשרת התפטרות בדין מפוטר.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלות בעניין משמרות
הנני עובדת כמזכירה וע"פ חוזה העבודה שלי בימים ראשון ורביעי הנני עובדת משמרת ערב.
החודש פנתה אלי מנהלת המשרד ואמרה לי שאני אעבוד ערב כל החודש מאחר והמזכירות הנוספת במשרד לא תיהיה כי היא סטודנטית ויוצאת לתקופת מבחנים, ואין מי שיעבוד משמרות ערב במשרד.
מאחר והרגשתי לא נעים הסכמתי לעבוד ערבים בחודש זה אך סידור זה אינו נוח לי כלל וכלל. עוד באותו הערב (שבו פנתה אלי מנהלת המשרד והסכמתי לסידור) שלחתי מייל למנהלת המשרד ואמרתי לה שמחשבה שנייה אין באפשרותי לעבוד ערב כל החודש.
היא אמרה לי שהסכמתי כבר ושאין ברירה כי אין עוד מזכירה במשרד חוץ ממני שיכולה לעבוד ערב.
האם המעסיק יכול להכריח אותי לעבוד משמרות ערב?
כמו כן, במידה ואני אסרב בתוקף לעבוד ערב מעבר למשמרות שקבועות לי בחוזה האם המעסיק יכול לפטר אותי?
המעסיק יכול לחייב אותי לעבוד בשעות אחרות?
על פניו נראה כי לא ניתן לחייבך לעבוד בשעות אחרות ממה שכתוב בחוזה ודרושה לכך הסכמתך.
המעסיק יוכל לפטר אותך, ובלבד שהליך הפיטורים יהיה בהתאם לפסיקה (יזמן אותך לשימוע וכו').
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלות בעניין התפטרות
יש סעיף בחוזה עבודה שלי שאומר שאני צריכה לתת למעסיק שלי התראה של 3 חודשים מראש אם אני רוצה לעזוב.
הבנתי שעקרונית מותר שיהיה סעיף כזה.
אך מכאן נובעות השאלות הבאות:
1. האם המעסיק גם מחוייב לתת לי התראה של 3 חודשים גם אם הוא מפטר אותי? (בחוזה לא רשום כלום על התחייבות המעסיק לעניין זה, רק מצויין שאם ברצוני להתפטר עלי להתריע 3 חודשים מראש)
2. האם המעסיק יוכל לתבוע אותי במידה ולא אתן לו 3 חודשים התראה כמתבקש בחוזה? (בחוזה לא רשום כי קיימת סנקציה במקרה של אי מתן הודעה מוקדמת).
ובמידה וכן מה הסעדים שיוכל לתבוע?
תקופת מתן הודעה מוקדמת
נכון הסעיף והשינוי הם לגיטימיים בתמאי כי זה הדיי ולא חד צדדי ולכן באם המעסיק שלך לא מחויב כלפייך באותה מידה - אין לדרוש ממך יותר ממה שקובע החוק והדין.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה בסכום קטן כנגד המעסיק
שאלתי - האם עלי להתייחס בתצהיר עדות ראשית שלי לטענות אשר מטיח בי המעסיק בכתב הגנתו. דברים שאין בהם מן האמת. אם כן, עלי להתייחס לכל טענה לגופה או די בהכחשה כללית.
תודה על תשובתכם מראש
הכנת תצהיר עדות ראשית
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשה רטרו של קרן השתלמות לעובדת עירייה (מורה)
במשך שנים הועסקתי דרך משרד החינוך ומתחילת שנה"ל האחרונה (9/2016) אני מועסקת דרך העירייה. טרם הופרשו לי כספים לקרן ההשתלמות, למרות שמילאתי וחתמתי על כל הטפסים שנתבקשתי לצורך כך.
הובטח לי בע"פ ע"י העירייה כי יופרש לי רטרואקטיבית מתחילת עבודתי, אך אני חוששת שלא יקיימו הבטחתם בפועל.
שאלתי: האם בנתונים הללו יש חובה על המעסיק (העירייה) להפריש לעובדת הוראה קרן השתלמות באופן רטרואקטיבי.
אי הפרשות לקרן השתלמות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה
אשמח לתשובה, תודה
ניצול ימי חופשה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מיקום במבנה ארגוני
הועברתי בין שתי חטיבות אצל אותו מעבידאני משמש כמנהל פרויקטיםבחטיבה קודמת דיווחתי למנהל החטיבהבחטיבה הנוכחית , מיקמו אותי למטה שתי רמות מתחת למנהל חטיבהלמרות שהמכרז (פרויקט) שאני מנהל מחייב את המעביד למקם אותי תחת מנהל החטיבה כחלק מתנאי המכרזהאם המיקום החדש הוא פגיעה בתנאי העבודה שלי ?
שינוי במבנה הארגוני.
יכו להיות, על מנת לדעת יש לבדוק מהן ההשלכות של התפקיד במנה הארגוני. באם זהכמו שינוי או ירידה בתקן - ואיך זה משפיע על רכיבי הזכר או זכויות אחרות שקמות לך מכח התקן או המקום בארגון.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה זמני נוסף אצל אותו מעסיק
חוזה זמני - המשכיות
עקרונית את תיהי מוגנת מפני פיטורים- המעסיק יצטרך לקבל את אישור משרד התמת לפיטורייך. ואז כן יכול להיות שלאור ההסכם העבודה לתקופה קצובה - יעתר לבקשת המעסיק . אבל כל מקרה נדון לגופו...
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה פיצויי פיטורין
שאלה שנייה האם שעות נוספות במשכורת אחרונה נכנסות לרכיב הפיצויים ?
ג. האם דמי ימי מחלה או חופשה שאקח בחודש האחרון גם יהיו כמרכיב לתשלום הפיצויים ?
המון תודה
שאלה לגבי פיצויים
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גובה תשלום ימי חופשה לאנשי מכירות
גובה ימי החופשה לעובד במכירות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צו עשה
הנני עובד מדינה.בשנת 2014 פניתי אל מבקר קופות ועדים בהסתדרות.והתרעתי על כך שהועד אינו מפרסם לעובדים הוצאות והכנסות של הקופה וזאת בניגוד לחוק ההסתדרות.בתגובה נעניתי כי תיערך ביקורת בעתיד עד כה לא נעשה מאומה.האם ניתן להגיש צו עשה נגד ההסתדרות??
בתודה מראש.
תביעה נגד ההסתדרות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תגובה לסיכומי המעסיק
נהוג להגביל את התגובה במס' עמ' ?
תודה !
טעות... אין צורך במענה.
הפסקת אוכל בזמן העבודה
הפסקת אוכל בזמן העבודה
שי שלום רב,ראשית עובד שאינו עובד כפיים אינו זכאי להפסקה. ובכל מקרה הפסקה היא תמיד על חשבון העובד ולכן הצעתו של המעסיק כי ההפסקה תהיה על חשבונו היא אדיבה ונדיבה.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות עבודה עובדי משמרות
שעות עבודה במשמרות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





