פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

תשלום פיצויים לעובדת סיעודית זרה שהתפטרה

אמיר 26/11/24
מעסיק עובדת סיעודית זרה שלאחר 3 שנות עבודה, החליטה לעזוב את הארץ ולעבור לאירלנד. נתנה מכתב פיטורין בהודעה של חודש מראש. השאלה:
האם לגבי חלק הפיצויים צריך לשלם 6% או 8.33%. האם משכר של 5880 שקל שהוא שכר הבסיס או מהשכר הכולל ששולם לה שכולל גם 4/5 שבתות שהיא עבדה בעל חודש?

הפרשה לפיצויים משכר בסיס או מעבודה בשבת

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 04/12/24

אני מניח שאתה מתכוון שהיא נתנה מכתב התפטרות. ההפרשה לפיצויים היא 6% ובמידה שיש זכאות לפיצויים מלאים צריך להשלים ל-8.33%. במקרה שתיארת, נראה שאין זכאות לפיצויים מלאים. ההפרשה היא מתוך שכר הבסיס, לא כולל השבתות ולא כולל שעות נוספות.

בהצלחה.

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עוזרת משק בית – חובת תשלומים

הדס 26/11/24
אנחנו מעסיקים עובדת במשק בית פעמיים בחודש בכל פעם 3 שעות החל מינואר 2024.
אין באפשרותי לשלם עוד את העסקתה.
רציתי לשאול האם אני צריכה לשלם לה פיצויים וכן האם קיימים תשלומי חובה נוספים עם סיום העסקתה
 
תודה

מה זכויותיה של עובדת משק בית בסיום העסקה?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 30/11/24

ראשית על מנת לסיים העסקתה של עובדת משק בית יש לבצע לה שימוע - על דרך של שיחה בה מוסברים לה הטעמים ובכלל זה הקושי הכלכלי לשאת בעלות העסקת. יש לשים לב שמוצגת בפניה הסיבה האמיתית דהיינו לא ניתן לציין כי מדובר בסוגיה של גובה שכרה ולאחר מכן לקלוט עובדת אחרת במקומה.

לגבי זכויותיה לא ציינת האם בוצע לה ביטוח פנסיוני במהלך תקופת העסקתה, ואולם בכל מקרה יש לשלם לעובדת פיצויי פיטורים, פדיון חופשה ודמי הבראה כל שלא שולמו, וככל שלא בוצע ביטוח פנסיוני יש לשלם את חלק המעסיק בביטוח הפנסיוני. יש לתעד את התשלום ולנסות לקבל אישורה כי קיבלה התשלומים וכי אלו מהווים מיצוי טענותיה כלפיכם בגין תקופת העסקתה.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מחיקת חופשה צבורה – חל"ד

מיכל 26/11/24
היי
בעבודה שלי הודיעו מראש בתחילת השנה שיש לנצל את החופשה וימים שלא מנוצלים ימחקו בסוף השנה, אבל לא ניצלתי את כל ימי החופש שלי, וכך קרה שיצאתי לחל"ד בתחילת אוקטובר כשיש לי 10 ימי חופשה צבורים.
האם למעסיק מותר למחוק לי את ימי החופש שצברתי עד לחל"ד (10 ימים)?
אני מבינה שאסור לו למחוק מה שאני צוברת במהלך החל"ד, השאלה היא האם כן מותר לו למחוק מה שצברתי עד החל"ד?
תודה

מחיקת ימי חופשה שלא נוצלו עקב חופשת לידה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 30/11/24

מדובר ב-10 ימים צבורים שלא בטוח היו מנוצלים עד דצמבר בכל מקרה. עם זאת, בנסיבות בהן את שוהה בחופשת לידה וככל שלא ניתנה לך דרישה מוקדמת יותר לנצל את הימים בטרם יציאתך לחופשת הלידה אני חושבת שיש קושי במחחיקת הימים.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה החוק ?

פנסיה מוקדמת 25/11/24
הודיעו לי מחברת דן שלא יעסיקו אותי כי אני כבר בפנסיה (מוקדמת) האם זה תקין ? תודה

סירוב להעסקה בפנסיה מוקדמת

עו"ד רעות שגיב מנהלת 30/11/24

חסרים לצערי פרטים מספקים על מנת להבין טיב הסירוב - מה הגיל, מה בדיוק נכתב, האם פרשת בהסדר פרישה מוקדמת מחברת דן עצמה או ממעסיק אחר וכיו"ב.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הכרה בותק-

אילנה 25/11/24
עבדתי במעון ילדים ויצו כ 15 שנה סייעת.
היום אני עובדת בגן ילדים עיריה כ4 שנים.
האם אני היום יכולה להעביר את הותק שלי מוי"צו לעריה?
אשמח לדעת זכויותי בנושא .
תודה רבה

גרירת ותק מגן ילדים בויצו לעירייה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 30/11/24

חוקת העבודה לעובדי הרשויות המקומיות מפרטת רשימה סגורה של מעסיקים מהם ניתן לגרור ותק העסקה, כאשר ויצו אינה נכללת ברשימה זו.

 

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה התנאים לתביעת עובד על נזק שהוא גורם לחברה?

אבי 25/11/24
מה התנאים לתביעת עובד על נזק שהוא גורם לחברה?

האם ניתן לתבוע עובד שגרם נזק לחברה?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 30/11/24

המענה תלוי בשאלה מה טיב הנזק, האם נגרם במסגרת עבודתו השגרתית של העובד (לדוגמא מלצר ששבר צלחת) או בגרימת נזק מכוון. גם במקרה בו נהג העובד ברכב בחוסר זהירות וגרם לנזק, עשויה בנסיבות מסוימות להיות אפשרות לחייבו והדבר תלוי גם בהסכם העבודה או בשאלה האם במקום העבודה הסכם קיבוצי או הסדר אחר המאפשר חיובו של העובד בנזק. בכל מקרה לעובד עומדת זכות הטיעון בנושא

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הריון והגעה למרחב מוגן

דליה 23/11/24
ערב טוב ותודה מראש,
אני בהריון בסיכון ומטופלת אצל רופא המומחה להריון בסיכון. בחודש האחרון החלו כאבי גב תחתון אשר מקרינים לרגל וגורמים לי לצליעה. עקב כך ביקשתי מהממונים עלי בעבודה שיעבירו אותי מקום כי לא אצליח להגיע בזמן של 90 שניות למרחב המוגן שאינו נמצא בקומה בה אני עובדת.
יש לציין שהם הסכימו בטענה שהם לא רוצים לקחת סיכון בשל מצבי והושיבו אותי בקומת הקרקע שמשם הדרך קצרה יותר. לפני יומיים החליטו להחזיר אותי למקומי בקומה השנייה בשל ויכוח שלי עם עובדת במשרד בקומה התחתונה. כאשר שאלתי מה קורה לגבי מצבי שלא אוכל להגיע למרחב מוגן בזמן, דרשו ממני להביא מסמך רפואי שמוכיח שאני סובלת מכאבים ושקשה לי לעלות ולרדת במדרגות.
הבאתי מכתב מהרופא המטפל בהריון בסיכון שבו מצוין שאני סובלת מכאבים וזה לא הספיק להם ולכן הצטרכתי להגיע לאורתופד שרשם בבירור שאני סובלת מכאבים שמקרינים לרגל ושקיים קושי בירידה ועלייה במדרגות ושהוא ממליץ להושיב אותי במקום קרוב למרחב מוגן.
יש לציין שההגעה למרחב המוגן מהקומה השנייה דורשת ממני לצאת דרך מדרגות חירום מברזל שנמצאות מחוץ לבניין (בחורף מאוד מחליקות), ולעשות עיקוף כדי להגיע למרחב המוגן.
שאלתי היא, האם הם יכולים לחייב אותי להמשיך לעבוד מהמשרד שממנו אין סיכוי שאגיע למרחב המוגן בזמן של 90 שניות על אחת כמה וכמה בשל כאבי הגב שמגבילים אותי יותר ושחס וחלילה ריצה או החלקה יכולים לגרום לנפילה או משהו דומה? תודה מראש,

בשל מגבלה רפואית קשה לי להגיע בזמן למרחב המוגן - מה הדין?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 30/11/24

טענותיך הן טענות למגבלות רפואיות, הדורשות מהמעסיק התאמות מסוימות. ככל שיש מחלוקת - עלייך לתמוך הטענות באישור רפואי מתאים שאם לא כן המעסיק אינו מחוייב לבצע התאמות במקום העבודה כך שדרישת המעסיק הינה סבירה עם ובלי קשר למחלוקת בינך לבין עובדת נוספת.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות עבודה

חלי 23/11/24
בתלוש משכורת גלובלי, מופיע לי באופן קבוע שעות עבודה בחברה 192.
ושעות יומיות 7.8
אע"פ שאני עובדת כל יום 8 שעות בחמישה ימים. וביום השישי 5.5 שעות.
לחא הפסקה.
האם תקין?

מספר השעות בתלוש שונה מהעבודה בפועל

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 04/12/24

לא, זה לא תקין. מספר השעות בתלוש השכר צריך לשקף בדיוק את מספר השעות שאת מבצעת בפועל. מדובבר בהפרה של חוק הגנת השכר, בין השאר.

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה עבודה ושעות נוספות

חלי 23/11/24
לפני 5 שנים חתמתי על חוזה עבודה של 5 ימים בשבוע בין השעות 10.00 עד 18.00
וכן יום שישי 5.5 שעות.
שכר גלובלי של 7.500 ש"ח.
עם הזמן השכר עלה ולא חודש חוזה.
וכן הורידו לי כח אדן כך שנאלצתי לעבוד מהשעה 9.00 עד 17.00 באופן קבוע ולאורך זמן.
שאלה, הם צריך לשלם לי שעות נוספות ברמה השבועית? האם החוזה שחתמתי עליו בתחילת עבודתי בתוקף?
לידע כללי, אין לי בתלוש משכורת שורה נפרדת של שעות נוספות.

מה היקף שעות העבודה המזכה בשעות נוספות?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 30/11/24

שלום רב

העסקה מעבר ל-8.4 שעות ביום או 42 שעות שבועיות מזכה בגמול בגין העסקה בשעות נוספות. יש לקחת בחשבון שזמן הפסקה אינו בא במניין לצורך שעות נוספות ויש להפחיתו ממכלול השעות אלא אם סוכם אחרת.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב שעות נוספות לעניין פיצויים

שי 21/11/24
שלום..
 
לפני כשנתיים פוטרתי מתפקידי כנהג שינוע במרכז שירות לרכבים.
מעבר לשעות עבודה הבסיסיות אולצתי, יחד עם נהגים נוספים, לעבוד שעות נוספות, כחלק משירות בתשלום שהחברה העניקה ללקוחות שרכבם נאסף ומוחזר להם מביתם/מקום עבודתם.
 
רציתי לשאול, בהנחה ואין סעיף סותר בחוזה, האם אני זכאי לפיצויי פיטורין גם בעבור שעות נוספות.?
 
תודה.

האם יש לשלם פיצויי פיטורים גם על שעות נוספות?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 30/11/24

ככלל, תגמול בגין שעות נוספות אינו מהווה חלק מהשכר הקובע לפיצויי פיטורין.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העסקת עובד נקיון שעתי בעסק

ירון 21/11/24
שלום, לאבא הפנסיונר יש עסק קטן שהוא עובד בו לבדו. הוא מעסיק פנסיונר פעם בשבוע לשעה אחת לנקיון העסק. עשינו ביטוח פרטי לעסק הכולל צד ג' וחבות מעבידים לעובד אחד. האם זה מספיק כדי לתת כיסוי במקרה תאונת עבודה של העובד? האם חובה להוציא תלוש לעובד או לשלם לו ביטוח לאומי?

האם יש חובה להפיק תלוש לעובד פנסיונר?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 30/11/24

כל העסקה מחייבת דיווח כדין לביטוח הלאומי ולרשויות המס, ותשלום מלוא זכויות העובד וזאת גם אם מדובר בפנסיונר או בהיקף העסקה מצומצם.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נכה נזקק, אבטלה

לימור 21/11/24
אני בתאונת עבודה מחודש 3/24 כרגע עם אחוזי נכות זמניים , בחודש 8/24 פוטרתי מהעבודה. זה אומר שממרץ עד אוגוסט אין לי תלושי שכר עבודה למעט האחרון שהוא גמר חשבון. כרגע מקבל נכות זמנית והשלמה ל100 אחוז,נכה נזקק שנגמר בפברואר 2025. השאלה שלי היא כזאת: מאחר ולא ניתן לקבל גם נכה נזקק וגם אבטלה , מתי אני אמור להתחיל לחתום על מנת לא לאבד את הזכאות של האבטלה. ? הבנתי שלאבטלה צריך 12 חודשים רצוף במהלך שנה וחצי אבל ממרץ אין לי בפועל תלושי שכר. האם זה אומר שלא אקבל אבטלה בגלל הנכה נזקק? או שפרק הזמן אחרי 2/25 שאסיים נכה נזקק מאפשר לי זכאות לאבטלה .אשמח למענה

נא לפנות לאתר שעוסק בביטוח לאומי

עו"ד נטלי אבני מנהלת 02/12/24

 

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

mse270 20/11/24
שלום,
עברתי ניתוח FESS וקיבלתי ימי מחלה מתאריך 7.11.24 ועד לתאריך 21.11.24.
היום פניתי למרפאה שיש לי חום וביקשתי הארכה עד לתאריך 24.11.24.
הרופאה אישרה אבל זה ניתן לי כשתי אישורי מחלה.
השאלה שלי היא האם אני צריכה אישור מחלה אחד מתאריך ה 7 ועד לתאריך ה 24
או שזה בסדר שני אישורים, האחד כמו שקיבלתי לראשונה + האישור שקיבלתי היום
שנכתב מתאריך 22 עד לתאריך 24.
שואלת זאת לעניין זה שתמורת יום מחלה ראשון לא מקבלים תשלום ותמורת יום שני ושלישי מקבלים 50%.
תודה

קיבלתי 2 אישורי מחלה לתקופה רצופה- איך יחושבו ימי המחלה?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 20/11/24

כאשר אישורי המחלה מייצרים רצף בין הימים מדובר יהיה בתקופת מחלה אחת לצורך חישוב דמי המחלה ולא יבוצע קיזוז נוסף מיום המחלה הראשון לאישור השני.

הרבה בריאות

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רפואה תעסוקתית

עומר 20/11/24
שלום, אחד מעובדינו, שעבודתו הינה פיזית ובשטח, קיבל מכתב מרופא תעסוקתי שבו נרשם כי איננו יכול לעבוד יותר בעבודה פיזית זו לפחות בשישה חודשים הקרובים (לא מדובר בתאונת עבודה) ושאנו מתבקשים למצוא לעובד עבודה שתתאים למצבו. אין לנו עבודה משרדית עבורו ואין לו כישורים מתאימים לתפקידי מחשב\משרד ואנו נאלץ לגייס עובד אחר לתפקיד שלו, לפטרו כרגע נראה נושא מורכב, אילו אופציות הגיונית עומדות בפני מעסיק להתנהל במצב זה ? תודה רבה על כל מידע

האם חלה עלי חובה להעסיק עובד שאינו כשיר לתפקיד?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 20/11/24

לפי הדין על המעסיק להציע לעובד עבודה מתאימה אחרת. ככל שאין בחברה תפקיד ההולם את מגבלותיו של העובד לפי אישור הרופא התעסוקתי - על המעסיק לשלם דמי מחלה.

לאחר סיום ימי המחלה הצבורים ניתן יהיה לבחון האפשרות לסיים העסקה כפוף לשימוע בו תינתן לעובד האפשרות להעלות טענותיו לרבות לגבי אפשרות שיבוצו בעבודה מתאימה אחרת. יש חשיבות לראות כיצד נוסח אישור הרופא התעסוקתי ביחס להגדרת התפקיד.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר

עובד 19/11/24
שלום
אני עובד בחברה הרבה שנים.
תוספות שכר זה טאבו בחברה.
רק יחידי סגולה מקבלים כמה שקלים.אם מעלים שכר,זה רק כמה שקלים לשעה פעם באף פעם.
נודע לי שהמעסיק מחפש עובד לאותו תפקיד,בשכר שגבוה בכמה אלפים ממה שאני מקבל.
מה ניתן לעשות?
תשובה אפשרית של הבוס,לא רוצה? לך.
אני חתום על סעיף 14 כל חודש מופרש 8.33 לפנסיה.
מה הדין אם אני עוזב על דעת עצמי?
שכר חודשי קבוע
וותק של מעל עשור בחברה.
תודה

האם המעסיק שלי יכול לקלוט עובד חדש בשכר גבוה משלי?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 20/11/24

מעסיק בעסק / חברה פרטית שלא חל עליה הסכם קיבוצי או צו הרחבה יכול לקבוע תנאי העסקה בתיאום עם עובדים ובהתאם לכישוריהם והישגיהם בעבודה. האמור כל עוד הוא פועל משיקולים ענייניים.

באשר לאפשרות התפטרות - ככל שתתפטר ואכן הוחל סעיף 14 ובוצעה הפרשה מלאה לפיטורין המשמעות היא שתהיה זכאי לסכומים הצבורים בקופת הפיצויים גם במקרה של התפטרות, וללא השלמת פיצויים.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נזק לרכב עבודה.לכאורה.

רוני 18/11/24
שלום
עבדתי בחברה שבועיים בלבד.!!
בתור נהג/מחסנאי.
באחד הימים של חלוקה סחורה.נפגעה מראת הרכב.אני טענתי שזה לא באשמתי ובטח לא ברשלנות או זדון כנראה מישהו פגע במראה.המעסיק טוען אחרת .
האם המעסיק יכול לקזז לי סכום מהמשכורת?

קיזוז מותר משכר

עו"ד נטלי אבני מנהלת 02/12/24

המעסיק יכול לקזז לך רק במידה והחתים אותך על הסכם ובהסכם רשום שהוא יכול לקזז.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דרישות מעסיק

מוטי 17/11/24
האם המעסיק יכול לדרוש מעובד
לבצע עבורו משימות פרטיות שלא קשורות לעבודה
בזמן שעות העבודה

האם המעסיק שלי יכול לדרוש ממני לטפל בנושאים אישיים?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 17/11/24

לא צוין בפניה האם מדובר במעסיק פרטי או ציבורי.

ככל שמדובר במעסיק פרטי, הרי שאלת האפשרות טעונה בהגדרת התפקיד והאם מדובר במשימות המהוות חלק מהתפקיד. לדוגמא, במקרים מסויימים מזכירה יכולה לטפל בזימון תור או תיאומים עבור המעסיק, גם אם אלו לא נוגעים ישירות לעסק, ועדיין ספק אם ניתן לטעון כי לא מדובר בחלק מתפקידה.

ככל שמדובר בדרישת מטלות נוספות שלא הוסכם עליהן, עשויה להתעורר שאלה האם מדובר בדרישה סבירה או לא.

ההתייחסות היא רק בהיבט יחסי העבודה ולא בהיבטים אחרים.

 

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים

אריק 15/11/24
שלום רב, עובדת אשר הודיעה חד-צדדית למעסיק ללא תאום או בקשה או הודעה על כוונה, כי נרשמה ללימודי תואר שני ותוכל לעבוד רק חצי משרה, אציין כי משרתה היא משרה מלאה והדבר אינו מקובל ולא מסתדר עם עומס העבודה בתחום האחריות שלה, האם ניתן לראות זאת כהתפטרות, או נדרש הליך שימוע ופיטורין ע"י המעסיק ומה לגבי השלמת פיצויים מ 6% ל 8.33% במקרה בזה, תודה

עובדת הודיעה למעסיק כי אינה זמינה לעבודה בהיקף הנדרש - האם ניתן לראות בכך התפטרות?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 17/11/24

למעשה הודיעה העובדת כי אינה מסוגלת לבצע עבודתה בהתאם להסכם, ולכאורה ככל שהיא זו שמבקשת לבצע שינוי עליה להגיע לסיכום על תנאי עבודה מעודכנים, ואם המעסיק אינו מקבל זאת, ניתן עקרונית לראות בכך משום התפטרות. עם זאת, למען הזהירות ניתן לשקול להוציא לה מכתב בו היא נדרשת להתייצב לעבודה בהיקף כפי שסוכם עמה, שאם לא כן תראו בה כמי שהתפטרה מעבודתה. מובן כי כל ההתייחסות לאירוע טעונה גם בדיקה מה הוסכם עמה בהסכם, האם היא עובדת חודשית או שעתית והאם תמיד הועסקה בהיקף מלא.

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים המלווה בהסכם חדש

עומר 14/11/24
שלום לכולם, אשמח לעצה.
 
אני עובד כיום בחברה במשרה מלאה. החברה הציעה לי הסכם עבודה חדש שייכנס לתוקף ב-1 בדצמבר 2024, שבו היקף המשרה שלי יורד לחצי משרה והשכר מופחת בהתאם.
 
כרגע אני שוקל לסרב לחתום על ההסכם החדש בשל הרעת תנאים, ומעוניין לדעת:
 
האם אוכל לסיים את עבודתי בהודעה מוקדמת כבר עכשיו, כך שלא אכנס לתנאי ההסכם החדש? ואז למעשה לא אעבוד כבר בחודש הבא?
 
אם אתפטר בעקבות השינוי, האם המהלך ייחשב כהרעת תנאים לצורך קבלת דמי אבטלה מהיום הראשון?
תודה רבה מראש על כל עצה!

מה האפשרויות העומדות לי כשהמעסיק רוצה לצמצם היקף המשרה שלי?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 17/11/24

עובד אינו מחוייב להסכים לקיצוץ בחצי של היקף העסקתו, וככל שאינו מסכים, על המעסיק לבצע שימוע לפני הפסקת עבודה או לפני השינוי בטרם הוא מקבל החלטה.

עם זאת, אין מניעה להגיע להסכמות עם המעסיק שבנסיבות אלו תסיים העסקתך בדין מפוטר וזכויותיך יחושבו על בסיס משרה מלאה. אין צורך בהתפטרות למעט אם המעסיק מנסה לכפות את השינוי ללא הסכמה.

 

 

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סירוב לבצע הוראה מהמעסיק

מוטי 11/11/24
אני עובד בעבודה ללא שעות קבועות , שפעם בשבוע אני מסיים מאוחר , ואז המעסיק נותן לי לחזור במונית שהוא משלם את עלות הנסיעה
אני לא יודע כמה ממכם נוסעים במונית , אבל יש אחוז גבוה של נהגים מהמגזר הערבי, רוב המוניות מסריחות מסיגריות , כולם מתעסקים בפלאפון במהלך הנסיעה , וחלקם מנסה להתחמק מלתת קבלה , דבר שהוא קריטי עבורי , בשביל לקבל החזר .
חוץ מזה כולם נוסעים כמו משוגעים
פניתי למעסיק שלי ואמרתי לו שאני לא רוצה יותר לחזור במונית .
הוא אמור להחזיר לי תשובה בימים הקרובים , במידה שהוא יחליט שהוא לא מוכן לוותר ויאשים אותי בסירוב לבצע את העבודה ויפסיק את עבודתי ויציין במכתב פיטורים שזה לא פיטורים מוצדקים , דבר שישלול ממני השלמת סכום הפיצויים ל 100 אחוז ושלילת האפשרות שלי לקבל דמי אבטלה , למשך שלושה חודשים,
האם פיטורים או התפטרות במקרה שכזה , נחשבים לפיטורין מוצדקים וכשרים ?
תודה

המעסיק מממן לי נסיעה במונית שאינה נעימה לי - האם אני יכול לסרב לכך?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 17/11/24

שלום רב

מעסיק אינו מחוייב לממן נסיעה במונית ואינני סבורה כי ניתן לראות בו אחראי להתנהלות נהגי המוניות שאינה נעימה לך, זאת מעבר לכך שאני מניחה כי ניתן למצוא מוניות באמצעות אפליקציות בהן ניתנת קבלה באופן מסודר. ככל שאינך מתייצב לעבודה מהטעם שלא נוחה לך הנסיעה במונית, איני סבורה כי מדובר בנימוק ענייני להפסקת עבודה ואתה עשוי להימצא כמי שהתפטר מעבודתו.

 

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגנה מפני פיטורים

אנונימי 10/11/24
שלום,
למיטב ידעתי יצאה פסיקה חדשה,
גם זוגות להט"ב אשר עוברים הליך פונדקאות בחו"ל באמצאות פונדקאית
מוגנים מפני פיטורים בתקופת הטיפול(הפריה חוץ גופית) ובמהלך ההריון של הפונדקאית,האם זה נכון?
שאלה נוספת במידה ואכן הפסיקה רלוונטית באילו מקרים מוגנים בפני פיטורים?,האם מכל סיבה?,או רק במקרים מסוימים?

אני בהליך פונדקאות בחול - האם יש לי הגנה מפני פיטורים?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 10/11/24

פסיקה שניתנה בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הרחיבה את איסור הפיטורים גם על הליכי פונדקאות המבוצעים בחול.

המשמעות היא שנדרש היתר לפיטורים במהלך התקופה המוגנת. היתר כזה יכול להינתן ככל שהפיטורים אינם נוגעים לטיפולים או להיריון וכו והממונה השתכנעה שיש הצדקה לתת היתר.

ההגנה חלה על מי שמועסק לפחות 6 חודשים במקום העבודה ומסר הודעה על ההיריון

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת

אייל 10/11/24
שלום,
 
הבנתי שבפטירת אבי אני חייב לשלם בנוסף למטפל שלו, חודש משכורת על אי הודעה מוקדמת.
ואם המשכתי להעסיק אותו עוד חודש לעזור בבית ושילמתי לו את המשכורת הרגילה?
האם מישהו כאן יודע את המשמעות למרות שהבנתי ממישהי שאסור לי להעסיק אותו לפי החוק, השאלה היא אם אני פטור לפחות מהתשלום על אי הודעה מוקדמת?

האם ניתן להעסיק עובד זר סיעודי לאחר פטירת המנוח כחלק מההודעה המוקדמת?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 10/11/24

שלום אייל

צריך היה להודיע לעובד על סיום העסקתו ולהבהיר כי תקופת ההעסקה לאחר הפטירה היא במסגרת ימי ההודעה המוקדמת. לעובדים זרים שהתגוררו בבית זה גם מאפשר היערכות למצוא מקום מגורים חלופי.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה ותלוש 0

שני כהן 10/11/24
אני עובדת בנק פחות משנה. לפני שחושה חודשים יצאתי לימי מחלה בשל בעיה רפואית מתמשכת ומתגלגלת. לאחר שהסתיימו לי ימי המחלה החל המעסיק להוציא לי משכורת בתלוש 0 ללא הפרשות סוציאליות ואף קיבלתי הודעה מהפנסיה על הםסקת הפקדות. האם המהלך חוקי ותקין? מסרתי טפסי ימי מחלה למעסיק. האם הימים יוכרו לי בבוא היום אם ארצה לסיים את החוזה שנה מהעסקה? האם יחשבו לדמי אבטלה? התלוש מאופס לגמרי.

המעסיק הפסיק לשלם לי כשמיציתי את ימי המחלה - האם זה חוקי?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 10/11/24

בהעדר ימי מחלה צבורים לא חלה על המעסיק חובה לשלם שכר או לבצע הפרשות פנסיונית ומדובר למעשה בחופשה ללא תשלום.

ימים אלו שלאחר מיצוי ימי המחלה אינם מהווים חלק מתקופת העבודה לצורך חישוב זכויות או ותק או לצורך תקופת אכשרה לביטוח לאומי.

יש להיוועץ מול קרן הפנסיה עד מתי חל כיסוי ריסק כדי לא להיפגע מעבר לכך וכן לוודא האם המצב הרפואי מאפשר קבלת קצבת נכות או אבדן כושר.

הרבה בריאות

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דחייה של ביטוח לאומי על תאונת עבודה

א 10/11/24
נפגעתי בחזרה הביתה מהעבודה והופנתי למיון בכך שהשתתקו הידיים ללא תזוזה ונרשם לי התקף חרדה וזאת במהלך שיחה קשה עם מנהל באותו היום עד היום ללא יכולת לתפקד עם הידיים שנפגעו ממתינה לשיקום , לפני שלושה חודשים נרשם לי מתח נפשי במרפאה וכל זה התחיל בעצם לפני שלושה חודש אך התנהגתי רגיל והגעתי לעבודה אירוע ספציפי בלבד , בעבודה לא חתמו לי על המסמכים והגשתי לביטוח לאומי זומנתי לחקירה וגם המעסיק , נרשם בדחייה מתח מתמשך מה אני עושה עכשיו שגם המעסיק לא מכיר וגם לא ביטוח לאומי, ומה עם הידיים כחלק מהתאונה העורכ שטיפל לי בתהליך התביעה אומר שזה לא קשור אבל לפני כן האיתי מתפקדת רגיל לחלוטין , האם כדאי ללכת לתביעה לבית משפט זה מצדיק? מתוסכלת

רלבנטי לאתר של ביטוח לאומי

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/11/24

השאלה אינה רבנטית לאתר דיני עבודה יש להפנותה לאתר ביטוח לאומי

בהצלחה

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם חברת אבטחה צריכה להחזיר לעובד הוצאות על הצהרת בריאות

יוסי 10/11/24
מידי שנה מבקשת ממני חברת האבטחה בה אני עובד להוציא הצהרת בריאות חתומה על ידי רופא.
בקופת חולים הכללית חתימת רופא על הצהרת בריאות עולה 130 שקלים.
החברה מסרבת להחזיר לי את ההוצאה.
האם חובה על החברה להחזיר לי את ההוצאה?

הוצאות שעל המעסיק להחזיר לעובד

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/11/24

שלום רב,

לעניות דעתי על החברה לשלם אולם לא נראה לי שיש דרך לכפות זאת עליה.

ממליצה לשוב ולבקש שישלמו לך עבור ההוצאה ולראות מה תהיה תשובתם.

מבחינה משפטית אין דרך לכפות זאת עליה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן