פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

אם הכנסתי שוכר בלי חוזה מסודר – רק זיכרון דברים

גולן 17/11/15
שבו רשמנו וחתמנו על המחיר שסיכמנו לארבע שנות השכירות, עכשיו השנים האלו נגמרו ואני רוצה למכור את הדירה אבל השוכר ממשיך לגור (ולשלם את אותו תעריף) כיצד ניתן לפנות את השוכר מהדירה?עד כמה העניין קשה ארוך ומורכב?

סיום שכירות

עו"ד רקפת שפיים 17/11/15
גולן שלום,



זכרון דברים הוא חוזה לכל דבר וענין ויש לבחון את האמור בו. סוגיות שלא נדונו במסגרת זכרון הדברים יושלמו באמצעות הוראותיו של חוק השכירות והשאילה, אשר מתייחס גם לסיום השכירות במקרה שאין הוראה על כך בחוזה. ראה סעיף 19 לחוק והמנגנונים הקבועים בו.

אני ממליצה להיוועץ עם עו"ד שיעיין בזכרון הדברים, יקבל נתונים וייעץ לך כיצד לפעול.



האמור לעיל איננו בגדר ייעוץ משפטי ואין להסתמך עליו בעת החלטה על פעולה כזו או אחרת.

דירת קבלן

אברי 17/11/15
שלום רב,

אני עתיד לחתום על הסכם לרכישת דירת קבלן שכבר נמצאת לקראת סיום בנייתה. אני מאוד מבקש לדעת אילו מסמכים או העתקי מסמכים עלי לקבל לרשותי בעת מעמד החתימה ? כלומר - אילו מסמכים חתומים צריכים להיות בידינו עם סיום פגישת חתימת זו ? אודה מאוד על קבלת רשימה מפורטת. 

תודה רבה לכם ויום טוב

אברי

אילו מסמכים נדרשים בהסכם מכר עם קבלן

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 17/11/15
שלום רב




ראשית, אם אינך מיוצג על ידי עורך דין בהסכם מכר עם קבלן - אני מציע לך בחום להסתייע בשירותיו של עורך דין , מאחר ועל פי רוב הסכמי המכר הללו הינם דרקוניים, ויש צורך לאזנם או למצער - לרככם.




לגופה של שאלתך - אין רשימת מכולת או ״רשימה סגורה״ של מסמכים נדרשים והדבר תלוי נסיבות. בקצירת האומר, יש לוודא התאמה בין מצגי הקבלן לפי החוזה לבין הרישום בפועל בהתאם לזכות הקבלן במקרקעין (בעלות - נסח טאבו; חכירה לדורות - הסכם החכירה עם המינהל ואישור זכויות עדכני; הסכם הקומבינציה עם בעל הקרקע במקרה שמדובר בעסקת קומבינציה וכו): יש לקבל העתק מהיתר הבניה למגרש, מצג מלא ומסמכים לגבי הצמדות לדירות קיימות שנמכרו או עתידיות והוצאת שטחים מהרכוש המשותף, טופס 50 ממס שבח, מפרט טכני מלא של הדירה לפי חוק המכר דירות , פרטי חשבון הליווי הבנקאי ככל שקיים ובדיקתו מראש, וכהנה וכהנה בהתאם למהות העסקה




בהצלחה !!!


בברכה


עו״ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום הנדל״ן והמקרקעין





הערת מערכת: ראה הוצאת נסח טאבו

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בניית עמודים במסגרת הרחבת דירה

אהרן 17/11/15
שלום,


אני גר בקומה רביעית ובניתי הרחבה לביתי,
במסגרתה הייתי צריך לצקת 2 עמודים, מהקרקע עד ליציקת תוספת הבנייה.


אחד העמודים עולה לאורך הקיר המשותף שבין
הדירה שלי לדירה שלידי וכך גם בקומות שתחתיי.


רוחב העמוד הוא כ-30 ס"מ והקיר המשותף
הינו כ-10 ס"מ.

כעת, לאחר מספר חודשים מהבנייה, התעוררו
לפתע 2 שכנים ולמרות שחתמו על תוכנית שבה הופיעו העמודים, הם מכחישים שידעו על כך שיהיו
עמודים וכמובן שהם זועמים על העובדה שהעמודים בולטים כ-20 ס"מ מהקיר המשותף אליהם
(בתוכנית לא הופיעה בליטה, כיוון שלא נלקח בחשבון שהקיר המשותף כ"כ צר).


 כעת הם מאיימים בתביעה משפטית. מה הם יכולים
לדרוש במסגרת תביעה וכיצד אני יכול להתגונן מתביעה שכזו?
תודה!

תביעה בגין פגיעה ברכוש המשותף

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 17/11/15
שלום רב

אם השכנים חתמו על תכנית הבניה וככל שהבניה היא בהתאם לתכנית ללא סטיה ממנה - אני מתקשה להבין מה עילת התביעה שלהם . ככל שיש סטיה מהתכנית - הם יכולים לטעון לפגיעה בלתי מותרת ברכוש המשותף להפרעה לשימוש סביר ורגיל בו, פגיעה בחזית הבנין והפרת חובה חקוקה



בברכה

עו״ד יהודה וישניצקי

מנהל פורום הנדל״ן והמקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוש בחשמל הבניין ללא רשות

חיים גדיש 17/11/15
לפני כשנתיים פעלה אצלנו בבניין חברת אחזקה מטעם הקבלן. שמנו לב שצריכת החשמל בזמנו היתה כ 11000 שח לחודש וכיום הצריכה הינה 6000 שח בחודש. להערכתי הקבלן עשה שימוש בחשמל הבניין שלנו למגורי העובדים הזרים ולעבודות חשמל שביצע בעת בניית בניין סמוך.האם אפשר לתבוע מחברת האחזקה הקודמת את שימוש החשמל שעשה הקבלן ללא רשותנו?

תביעה נגד חברת הניהול בבית משותף

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 17/11/15
שלום רב

ככל שיש בידכם ראיות טובות להוכחת הנטען על ידכם

ודאי שניתן לתבוע את חברת הניהול ואת הקבלן

בברכה

עו״ד יהודה וישניצקי

מנהל פורום הנדל״ן והמקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה

ריקי 17/11/15
היו לי 2 דירות. בחודש פברואר האחרון מכרתי דירה אחת. אני רוצה לקנות
במקומה דירה במחיר גבוה יותר ממנה. את הדירה שנותרה לי אני רוצה להעביר
במתנה לבני. השאלות שלי: 1. האם אני יכולה בכל עת להעביר את הדירה הנותרת לבני כמתנה מבלי לשלם מס שבח? או שיש תקופת צינון 2. האם אני יכולה מיד לקנות דירה ולשלם מס רכישה רגיל ולא גבוה?

בתודה מראש

מסים ברכישת/מכירת דירה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 17/11/15
כדי לקבל פטור היום, באופן הכללי ביותר קיים הפטור של דירה יחידה  והוא מתקיים במספר תנאים, אך מאחר ולא היית בעלים של דירה יחידה ב1.1.2014 אין לו רלוונטיות למקרה. לגבי העברה ללא תמורה קיים פטור בהעברה לבן. תקופת הצינון רלוונטית למקבל המתנה. יש לכך השפעה על חישוב מוטב שניתן לקבל בתקופה הקובעת שעד ליום 31.12.17. ממליצה להיוועץ בכל מקרה עם עורך דין מומחה בתחום.

בהצלחה,

ציפי רוזנברג, עו"ד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה עבור דירה

רונן 16/11/15
שלום ,ברשותי דירה עוד לפני הנישואין ,לא מזמן התחתנתי ואני ואשתי שוקלים לקנות דירה נוספת - אם נרשום את הדירה על שם אשתי האם ייחשב כדירה ראשונה מבחינת מס רכישה ??? שהרי מדובר בדירה ראשונה עבורה ..... תודה !

מס רכישה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 17/11/15
באם מדובר בדירתך טרם הנישואין, יש לבדוק האם קיים שיתוף בנכסים היינו מגורים משותפים, מימון משכנתא משותף וכו'. ככל ולא, לא יראו בדירה הנוספת כדירתה של האשה.

בהצלחה

ציפי רוזנברג, עו"ד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיוך שטח לרישום על פי צוואה ללשכת רישום מקרקעין

ויטל 16/11/15
היי

שטח שרשום בכפר חבלה על ידי טול כארם, ששייך לנפת קלקיליה, לאיזו לשכת רישום מקרקעין שייך? אם בכלל?

יש שטח שצריך לרשום אותו על פי צוואה על שם היורשים, אלא שהוא נמצא באיזור שנראה לי שעל פניו עבר מרשות ישראל במסגרת הסכמי אוסלו, ולא ברור אם נרשם בלשכת רישום מקרקעין/רשות מקרקעי ישראל/מנהל אזרחי וכו'.

מדובר על גוש 7642 בכפר חבלה, על ידי טול כרם, נפת קלקיליה.

רישום בלשכת רישום מקרקעין

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 17/11/15
שלום רב

לצערי איני יודע להשיב לך - מציע שבשלב ראשון תבדוק בלשכת רישום המקרקעין בנתניה או במינהל האזרחי

ודאי יוכלו לכוון אותך

בברכה

עו״ד יהודה וישניצקי

מנהל פורום הנדל״ן והמקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קניית דירה עם טאבו משותף, מה הסיכונים? והאם כדאי?

משה 15/11/15
הוצא לי לקנות דירת גג עם טאבו משותף בחצי ממחירה בשוק, השאלה מה החסרונות בזה והאם ישנם פתרונות, אשמח לתשובתכם במהירות האפשרית. 

קניית דירה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 17/11/15
משה שלום

אינני מבינה מה המשמעות של טאבו משותף. בכל מקרה ממליצה להיוועץ עם עורך דין מומחה בתחום.

בהצלחה

ציפי רוזנברג, עו"ד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השכרת דירה לעובד זר

מיכל 15/11/15
ברצוני להשכיר דירה לעובדת זרה חוקית. 

אילו בטחונות עליי לבקש? האם כדאי להוסיף סעיפים מסוימים להסכם השכירות? יש דברים מהם אני צריכה להיזהר?

הסכם שכירות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 17/11/15
מיכל שלום,

ממליצה לשכור את שירותיו של עורך דין הבקיא בתחום.

בהצלחה,

ציפי רוזנברג, עו"ד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיסוי מקרקעין בהצמדת חצר

עופרה 15/11/15
שלום,אני מתגוררת בבית דו משפחתי הרשום בטאבו כבית משותף. הבתים עצמם משוייכים בטאבו לי ולשכנתי בהתאמה (מוגדרים כתתי חלקות), והחצר נחשבת רכוש משותף. שכנתי ואני מעוניינות להצמיד כל אחת 50% מהחצר לביתה, ולרשום את ההצמדה בטאבו. האם פעולה כזו כרוכה בתשלום מס שבח ו/או מס רכישה? האם חל היטל השבחה? תודה!

הצמדות בבית משותף

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 17/11/15
עופרה שלום,

יש לבחון האם הדבר אפשרי גם מבחינה תכנונית. אם מדובר על הוצאת חלק מהרכוש המשותף והצמדתו לאחת הדירות או הפיכתו לחלק מאחת הדירות בבית, כי אז יש להמציא אישורים  על תשלום או פטור ממיסים.

בהצלחה

ציפי רוזנברג, עו"ד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה במתנה לנכדה

אורלי 14/11/15
שלום רב!

רציתי לברר האם סבתא יכולה לתת דירה היחידה שלה במתנה, כמובן עם הסכם טוב לטובת הסבתא , לנכדה שבת 17 , היא תצטרך לשלם מס רכישה , מס שבח .ו מתי נכדה תוכל למכור את הדירה בלי מיסים ?

תודה רבה !

העברה ללא תמורה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 17/11/15
שלום רב

אני ממליצה להתייעץ עם מומחה בתחום על מנת לשקול את כל היבטי המיסוי ולתכנן את תכנון המס המיטבי.

בהצלחה

ציפי רוזנברג, עו"ד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פלישה לחנייה פרטית בבניין משותף

איתי 14/11/15
שלום רב, 



הורי עזבו את המושב בו גרו לפני 30 שנה, ועברו לגור בעיר. בעת רכישת הבית, הם קיבלו גם חנייה. מאז ועד לפני כ-10 שנים חנו בחנייה שלהם השכנים ללא רשות מפורשת שלהם. האם הם עדיין רשאים לתבוע אותם על שימוש בחנייה לא להם? 

במידה והחניה רשומה בנסח הטאבו ניתן לפנות למישטרה

יוסיי 14/11/15
ניתן לסמן את החניה עם שילוט  חניה פרטית במידה וחונים בכל זאת  לפנות מידי למישטרה להוצאת  הרכב מהחניה  זה בטיפול המישטרה

שימוש בחניה

עו"ד ציפי רוזנברג 17/11/15
יש לבחון ראשית האם החניה נרשמה כהצמדה לדירה שרכשו. ניתן לעשות זאת בצו הבית המשותף או בנסח הטאבו.

בהצלחה

ציפי רוזנברג, עו"ד

סוגי קרקעות

דביר ברוך 13/11/15
רציתי לדעת איך אני יכול לדעת מה מותר לבנות על כל קרקע?

נגיד על קרקע תעשייתית זה בהכרח מבנה שמשמש לתעשייה , מפעל כלשהו.. ?

אם אני רוצה להקים מועדון למשל, על איזה קרקע זה יכול להיות?

(בלי קשר לאישורים האחרים שצריך)

ייעוד הנכס

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 17/11/15
דביר שלום,

יש לבדוק את ייעוד הקרקע במחלקת ההנדסה שבכל עירייה או בועדה המקומית לתכנון ובניה. שם ימסר לך מידע זה.



בהצלחה

ציפי רוזנברג, עו"ד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה זה אישור זכויות נקי?

לי 12/11/15
הדירה לא רשומה בטאבו. אלא בחברה המשכנת. ביקשו מאתנו לגשת לחברה המשכנת ולהוציא אישור זכויות נקי (העברנו לעו"ד של החברה המשכנת שחרור ההתחייבות לרישום משכנתא. והם אמרו שאישור זכויות נקי כולל: הנפקת אישור זכויות (85 ש"ח)

ומחיקת רישום משכנתא (127 ש"ח) האם זה נכון?

אישור זכויות מהחברה המשכנת

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 17/11/15
לי שלום,

יש למחוק ראשית את המשכנתא ולאחר מכן ניתן להוציא אישור זכויות נקי (היינו נקי משעבודים והערות הרובצים על הדירה). 



בהצלחה

ציפי רוזנברג, עו"ד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שמוש ברכוש משותף

אריאלי 12/11/15
האם שכירת דירה מקנה לי שכות שימוש ברכוש המשותף 0לא מדרגות למעבר וכד) אלא כמו מחסנים?

שימוש ברכוש משותף

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 17/11/15
אריאלי שלום,

יש לבחון את הייעוד של המחסנים בצו הבית המשותף. אם הם רכוש משותף, זכות השימוש הינה לכל בעלי הזכויות במקרקעין.

בהצלחה

ציפי רוזנברג, עו"ד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם הערת אזהרה שיש לי קרקע תמנע ממני הבטחת הכנסה ?

אבי 12/11/15

שאל בפורום "ביטוח לאומי"

אסף 13/11/15
בקישור המצורף

איחור במסירת הפרויקט

אהרון 12/11/15
האם קבלן משני יכול לטעון שבגלל איחורו בעבודות בפרויקט הקבלן הראשי הרוויח שכן, מחיר הדירות עלו?

(אדגיש כי הטענה מופנת כלפי הדירות שעדין לא נמכרו)

אשמח להפניות בפסיקה.

בדרך כלל איחור במסירה כפוף לפיצוי ללא הוכחת נזק

אסף 12/11/15
אך אם מוגשת תביעה על נזק ממשי, רצוי לצרף לה חוות דעת שמאי מקרקעין שיעריך את שיעור הנזק על כל ראשיו, לרבות שינוי במחיר הדירות.

חכירה שהסתיימה וזיקת הנאה

git 12/11/15
האם ניתן לרשום זיקת הנאה על מקרקעין שהחכירה שלו הסתיימה וטרם חודשה.



רישום זיקת ההנאה הינו על פי יפוי כוח בלתי חוזר.



 האם ניתן לעשות בכלל פעילות רישום בטאבו על נכס שהחכירה שלו טרם חודשה?

תודה 

תודה 

רישום זיקת הנאה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 12/11/15
שלום רב

לא ברור משאלתך על איזו זיקת הנאה מדובר - הסכמית או מכח התיישנות

זיקת המאה מכח התיישנות כלל אינה אפשרית במקרקעי ישראל (בהנחה שהחכירה היא מהמדינה ולא מגורם פרטי)

זיקת הנאה הסכמית טעונה הסכמת הבעלים המחכיר ולא תהא אפשרית ללא הסכמתו לרבות הסכמתו להאריך את חוזה החכירה ולעדכן הרישום בטאבו



בברכה

עו״ד יהודה וישניצקי

מנהל פורום נדלן ומקרקעי

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דרישת כתב

סמי 12/11/15
אם שולם מחצית הסכום וניתנו תוכניות הדירה לשם שיפוצה האם ניתן לוותר על סעיף 8 לחוק המקרקעין ?
האם זהו ביצוע בפועל לרכישת דירה ?
תודה

תשובה

דינה בנבנישתי 12/11/15
דרישת הכתב במקרקעין בהתאם להוראות סעיף 8 לחוק המקרקעין הינה דרישה מהותית אולם, אנו עדים לשינוי גישה במסגת פסיקות שונות לרבות  ע"א 986/93  קלמר נ' גיא ופסיקת עליון בעניין  ע"א 8234/09 לילי שם טוב נ' כדורי פרץ ואח'. דרישת הכתב המהותית הינה רק לעניין עסקאות מקרקעין. לא ברור משאלתך האם מדובר על עסקה במקרעין או מדובר על התחייבות חוזית בין צדדים ? כי אז אנו עוברים למסגרת דיני החוזית, אומד הדעת וחובת תום הלב. 

האם ניתן להוכיח קיומה של עסקת מכר ללא הסכם בכתב

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 12/11/15
שלום רב

דרישת הכתב בהתחייבות לביצוע עסקה במקרקעין היא דרישה מהותית. יחד עם זאת, דרישת הכתב רוככה במספר מקרים בפסיקה כאשר כבר נקבע כי ״תום לב או כתב תום לב עדיף"

המסמכים שפרטת יכולים בנסיבות מתאימות וחריגות להוות ראשית ראיה בכתב. עם זאת יהיה עליך להסביר מדוע לא נחתם הסכם מפורש בכתב כפי המקובל ולעמוד בדרישת המסוימות וגמירות הדעת הנדרשים להוכיח השתכללותו של הסכם מכר

לרבות את התנאים והדרישות המהותיות כגון סכום התמורה המוסכם, מועד המסירה, תנאי התשלום וכו



בברכה

עו״ד יהודה וישניצקי

מנהל פורום נדלן ומקרקעי

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פניה למפקחת על בתים משותפים או לבית המשפט

מושון 11/11/15
קיים סיכסוך שכנים בדירות מגורים צמודי קרקע לגבי פלישה לתחום של הצד השני.

האם יש בסמכות המפקחת על בתים משותפים לדון בסוגייה זו או שצריך לפנות לבית המשפט.

תודה ובכבוד רב,

מושון

בתביעה בשל הסגת גבול יש סמכות הן למפקח והן לבימ"ש

אסף 12/11/15
השאלה אם שתי הדירות שייכות לאותו בית משותף

אם כן, אז גם למפקח יש סמכות.

אם מדובר בשני מבנים נפרדים שלא מהווים בית משותף אחד, הרי שיש לפנות לבית המשפט בלבד.

אם אכן מדובר בבית משותף אחד, הרי שגם אם הוא טרם נרשם בטאבו, עדיין יש למפקח סמכות לדון בתביעה.

למי הסמכות לדון בהסגת גבול בבית משותף ?

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 12/11/15
שלום רב

סעיף 72 ב לחוק המקרקעין קובע כי ״ סכסוך בין בעלי דירות בבית משותף בדבר הסגת גבול מצד בעל דירה לגבי דירה אחרת או לגבי הרכוש המשותף, רשאי התובע להביאו, לפי בחירתו, לפני בית משפט מוסמך או לפני המפקח.״

לפיכך ככל שעלה בידי להבין את מהות הסכסוך ובהנחה שמדובר בבית משותף, הסמכות היא סמכות מקהלה. למפקח או לבית משפט השלום



בברכה

עו״ד יהודה וישניצקי

מנהל פורום נדלן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

למי הסמכות לדון בהסגת גבול בבית משותף ?

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 12/11/15
שלום רב

סעיף 72 ב לחוק המקרקעין קובע כי ״ סכסוך בין בעלי דירות בבית משותף בדבר הסגת גבול מצד בעל דירה לגבי דירה אחרת או לגבי הרכוש המשותף, רשאי התובע להביאו, לפי בחירתו, לפני בית משפט מוסמך או לפני המפקח.״

לפיכך ככל שעלה בידי להבין את מהות הסכסוך ובהנחה שמדובר בבית משותף, הסמכות היא סמכות מקהלה. למפקח או לבית משפט השלום



בברכה

עו״ד יהודה וישניצקי

מנהל פורום נדלן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה – מיסוי ?

ערן זהבי 11/11/15



שלום,

לאחרונה התחתנתי. יש לי דירה
שרשומה על השם שלי מלפני החתונה וכנל לאישתי יש דירה הרשומה על שמה מלפני
החתונה.



במידה ואני מוכר את הדירה שרשומה על שמי, האם יש מס שבח? ,

במידה
ויום לאחר המכירה אני קונה דירה אחרת במקומה, על השם שלי, האם יש מס רכישה של 8|%
מהשקלי הראשון כאילו זאת דירה שניה ?

תודה


מיסוי

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 11/11/15
ערן שלום,

נושא של קבלת פטור ממס שבח לאחר תיקון 76 לחוק מיסוי מקרקעין הינו נושא סבוך, אשר בעיקרה זכאי מי שנכנס ליום 1.1.2014 עם דירה יחידה, והוא החזיק בה למעלה מ-18 חודשים הוא יהא זכאי לפטור. ישנם חלופות שונות שבהן עדיין הוא יחשב לבעלים של דירה יחידה למרות שהוא מחזיק בדירה נוספת. אני מציעה להיוועץ עם עורך דין מומחה בתחום לצורך כך.

לגבי מס רכישה, ככל ובמועד המכירה אתה בעלים של דירה יחידה, אזי מדרגות המס שיחולו עליך הינן לפי מדרגות של "דירה יחידה".

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חכירה

מאור 11/11/15
האם ניתן לבצע חכירה ל-20 שנה עם היוון?

יהיה מס?

בחוק כתוב שמס יחול רק על חכירה לדורות - 25 שנה ומעלה

חכירה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 11/11/15
מאור שלום,

חסרים פרטים בשאלה.

מי המחכיר? בהיוון מדובר על תשלום חד פעמי למשך כל תקופת החכירה במקום דמי החכירה השנתיים.

נושא אחר הוא מיסוי מקרקעין, שחל על כל פעולה שנכנסת להגדרת החוק.

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיסוי

דוד 11/11/15
האם זכות קדימה במקרקעין היא עסקה הטעונה מיסוי?

וחכירה לדורות טעונה מיסוי   ? מדובר בחכירה פרטית - אני חוכר ל25 שנה מבעל הדירה (לא מדבור בחכירה מרשות מקרקעי ישראל)

תשובה

דינה בנבנישתי 11/11/15
זכות קדימה הינה זכות במקרקעין. וככל ושולמה תמורה בגינה יחול מיסוי מקרקעין. חכירה לתקופה העוולה על 25 שנים (בין אם בדין ובין אם ביושר) בין פרטים הינה עסקה במקרקעין הטעונה דיווח לרשויות המס וכן תשלום לרשות המיסים. 

התשובות לשאלותייך מצויות בחוק מיסוי מקרקעין

עו"ד יוסף(יוסי) מאור 11/11/15
הגדרת "זכות במקרקעין" מופיעה בסעיף ה-1 לחוק מיסוי מקרקעין ומוגדרת, בין השאר, כ"חכירה
לתקופה העולה על עשרים וחמש שנים בין שבדין ובין שביושר לרבות הרשאה להשתמש
במקרקעין, שניתן לראות בה מבחינת תכנה בעלות או חכירה לתקופה כאמור; ולעניין הרשאה
במקרקעי ישראל – אפילו אם ניתנה ההרשאה לתקופה הקצרה מעשרים וחמש שנים; "

 בהמשך חוק זה מצוין:


 "מס
שבח מקרקעין (להלן - המס) יוטל על השבח במכירת זכות במקרקעין" - ס"ק
6(א).


 "במכירת
זכות במקרקעין יהא הרוכש חייב במס רכישת מקרקעין (להלן – מס רכישה)" – סעיף
חוק 9(א).


(דגש לצורך המענה ואינו במקור)



בהתאם לאמור,
חכירה לתקופה 25 שנים ומעלה חייבת במס ואין רלוונטיות לכך שאיננה ממקרקעי ישראל.


בחכירה ממקרקעי ישראל תחויב אף עסקת חכירה לפרק זמן פחות מזה.




בעניין
השאלה הראשונה שנשאלה, לגבי זכות קדימה –



בחוק מיסוי מקרקעין ישנן זכויות
שאינן מוגדרות כ"זכות במקרקעין" לדוגמה:

זכות קדימה, זיקת הנאה, דיירות
מוגנת, חכירה (שלא מרשות מקרקעי ישראל) הפחותה מ-25 שנים וכד'.



 לפיכך
אינן נחשבות כזכות במקרקין עליה מוטל מס.

אולם, גם עסקה שאינה אירוע מס לצורך חוק מיסוי
מקרקעין עשויה עדיין להתחייב במס רווחי הון.




כדאי ומומלץ לבדוק מענה
לשאלות אלו במקרה הספציפי שלך דרך קבלת ייעוץ אישי מול עו"ד העוסק בתחום מיסוי מקרקעין.




בכבוד רב ובברכה,


 עו"ד יוסף(יוסי)
מאור


 מקרקעין, מיסוי
מקרקעין, תכנון ובניה.
 




 מובן כי הדברים המובאים
להלן לא ייחשבו כייעוץ משפטי

וכל הסתמכות עליהם מבלי בדיקה מעמיקה וספציפית בהיוועצות בעו"ד מיסוי מקרקעין מתאים יהא על אחריות השואל בלבד.

נזק לדירה שכורה

רונן 11/11/15
שכרתי דירה . במהלך המגורים היתה נזילה  רצינית מאוד בגין פיצוץ צינור בדירה עלי. השכנים מיד טיפלו בעייה החמורה. הבעלים לא היה אשם בכלום. אבל אני סבלתי בדירה ובפועל לא סופקה לי דירה מושלמת והולמת כפי שהוסכם בחוזה.

סבלתי מהנזילה וכמויות מים שנשפכו. שעות מסביב לעניין. הרבה מים בדירה וזמן רב בדירה רטיבות וריח וטחב האם מגיע לי פיצוי ? ממי? מה העילה המשפטית?

עסקינן בתביעת נזיקין וענייני ביטוח...

עו"ד יוסף(יוסי) מאור 11/11/15
שלום רונן,



איך הגעת לכלל מסקנה כי הבעלים "לא היה אשם בכלום"?האם סיכמת עימו משהו מבחינת הפחתת דמי השכירות בזמן התיקונים?..

האם ניזוק לך רכוש?



יש במקרה שתיארת הרבה מאוד שאלות פתוחות ובין השאר,

האם יש לך ביטוח תכולה?

האם יש לבעל הבית ביטוח?

מה קובע הסכם השכירות ביניכם לעניין זה?



ועוד.



ראשית כל, מומלץ לשכור שירותי שמאי נזקים שיעריך את הנזק שנגרם לך לרכוש.



לעניין שאלותייך ברמה הכללית.

על פניו, ניתן לפעול בתביעה הנזיקית נגד:

1. ביטוח ; 2. בעל הבית; 3. הביטוח של בעל הבית

4. השכן; 5. הביטוח של השכן;



מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ להמשך דרכי פעולה לעו"ד העוסק בתחום המקרקעין ו/או בתחום הנזיקין שרק במסגרת השיחה והצגת מסמכים (לרבות: הסכם) יצליח לתת מענה מושלם, לבחון סיכויים ורק כך תוכל לקבל החלטה מושכלת על המשך הפעולה המשפטית הטובה ביותר עבורך.



בכבוד רב ובברכה,

יוסף(יוסי) מאור, עו"ד

מקרקעין, מיסוי מקרקעין, תכנון ובנייה



מובן כי הדברים המובאים דלעיל לא ייחשבו כייעוץ משפטי וכל הסתמכות עליהם יהא על אחריות השואל בלבד.

תקופת אחריות על דירה חדשה

יוסי 10/11/15
שלום,

קניתי דירה לפני כשש שנים, מפתח נמסר לפני ארבע שנים, במועד.



לאחרונה התגלו בעיות אינסטלציה בדירה (נזילות בקיר).

אני מבין שתקופה האחריות היא 3 שנים, והיא מתחילה מסוף תקופת הבדק.

מהי תקופת הבדק? כמה זמן היא? איפה זה כתוב?

אחריות על פי חוק מכר (דירות)

עו"ד רקפת שפיים 11/11/15
יוסי שלום,



נכון להיות תק' הבדק בגין צנרת עומדת על 4 שנים, אולם מדובר בתקופה מעודכנת שנקבעה בתיקון בשנת 2011 לחוק המכר ונראה על פי המועדים שאינך עומד בה. אני מציעה לבחון עם עו"ד את תחולת התיקון. ככל שתמה תק' הבדק מתחילה תק' אחריות. מצ"ב לינק לחוק המכר ולתקופות הקבועות בו.
דילוג לתוכן