פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

עבודה של יום אחד ללא תלוש

שרה 14/10/16
עבדתי יום אחד בלבד וקיבלתי את הכסף במזומן ללא תלוש, דרשתי תלוש אך המעביד אמר שעבור יום אחד לא נותנים תלוש. האם זה חוקי לעבוד ללא טופס 101 וללא תלוש למרות שזה יום אחד בלבד? אני יכולה לדרוש בכל זאת תלוש?
תודה.

פנה לפורום מסים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/10/16


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעהבגין פיטורים ללא שימוע

אריה 14/10/16
כמה זמן להתישנות? איך בית משפט יתיחס לתביעה שתוגש לאחר שנהוחצי שנתיים?
תודה

פיטורים ללא שימוע

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/10/16
שלום רב
ההתישנות היא לאחר 7 שנים אבל מדובר פה בשיהוי רב ויש לבחון לעומק מה הסיבה להגשת התביעה רק כעת 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איבוד לפטופ

מוטי 14/10/16
אני עוזב את העבודה ואיבדתי מחשב לפטופ שקיבלתי מהחברה.
שאלותיי
1. האם אני חייב לשלם על זה ואיך יחושב התשלום? מדוברבלפטופ ישן.
2. האם אני חייב לעבור ביום האחרון בו אני  עושה טופס טיולים אצל הבוס שלי כדי להחתים אותו כי לא בא לי לעשות זאת.
תודה

איבוד לפטופ

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/10/16
שלום רב
לגבי החיוב- יש לבחון את הסכם העסקתך ומה הוא קובע בנושא זה אך ככל וניתן לך ציוד ואיבדת אותו גם באם בחוזה לא קבוע דבר בענין זה ככל והמעסיק יתבע אותך לפיצוי ייתכן מאוד ויזכה בתביעתו לגבי גובה התשלום הוא צריך להיות ריאלי למצבו של המוצר.
לגבי מעבר אצל הבוס- יש לבחון מה הנוהג במקום אין חובה שכזו מכוח החוק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הנחה לסטודנט

יעל 14/10/16
האם סטודנט לתואר אקדמי אשר עדיין לא סיים את לימודיו

זכאי לנקודות זיכוי או הנחה מביטוח לאומי?

פנה לפורום מסים וביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/10/16


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העסקה במשותף

ירון 14/10/16
שלום,

העסקתי, כקבלן ראשי,  קבלן משנה לביצוע עבודה.

העובד תבע אותי על זכויות שלא שולמו לו ע"י הקבלן המשנה ועכשיו התברר שהקבלן המשנה נמצא בהליך של פשיטת רגל.

מה ניתן לעשות ?

העסקה במשותף

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/10/16
שלום רב
יש לבחון את הנושא לעומק על מנת לענות לרבות את ההסכם בינך לבין קבלן המשנה והאם אכן יש פה העסקה במשותף וכיוב

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אחיטוב

הרנן סקין 13/10/16
שלום לכולם
עבדתי במקום עבודה 5 חודשים, יש לציין שפיטרו אותי.  
בחודש החמישי והאחרון קיבלתי תלוש שכר שהיה גבוה יותר משנכנס לי לבנק 
לאחר ברורים הבנתי שבפועל לא נכנס לי ימי חופשה לבנק. 
ימי החופשה הופיעו בתלוש שכר שאני אמור לקבל אותם אבל בפועל זה נשאר שם ולא נכנס לבנק
לאחר מרדפים ומיילים חוזרים קיבלתי את ההסבר שאני חושב שזה שקר אחד גדול כדי לנסות להשתיק אותי. 

השקר שלהם היה: 
1. לקחתי יום חופש אחד במהלך תקופת העבודה - מוצדק
2. היו יומים שהייתי חולה ולא הגעתי לעבודה - למה יש ימי מחלה?
3. במהלך החודש העבודה האחרון יצאתי במהלך העבודה 3-5 פעמיים לרעיונות עבודה (לא יותר משעה כל פעם) - לי אישית זה לא נשמע הגיוני, ימי חופש זה לא כל היום?

אשמח מאוד לעזרה בעניין הזה ואיך אפשר לקבל את אשר מגיע לי על פי חוק, בלי לפנות לעורך דין או משפט. 
תודה רבה לעוזרים

תשלום ימי חופשה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/10/16
שלום רב
ראשית יש לבחון את התלוש האחרון ככל ובתלוש זה נרשמו ימי חופשה לזכותך אז לפי יתרת הימים הרשומה יש לשלם פדיון ימי חופשה . לגבי הנימוקים שניתנו לך יש לבחון את התלושים על מנת לענות.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי מקום עבודה

אור 13/10/16
שלום רב,
אני עובד 4 וחצי שנים בחברה שנותנת שירותי מחשב באחת המועצות בארץ.
עבדתי באופן קבוע בבית ספר מסויים כל השנים, המנהל של החברה אמר לי שהם מתכוונים להוציא אותי מהבית ספר ולהמשיך לעבוד במועצה  עצמה, ובמקומי יביאו עובד אחר במקומי , זאת עבודה במקום סביבה אחר עם מנהל אחר אני לא מעוניין לעבוד במועצה ונראה לי שהם עושים מהלך כזה כדי לגרום לי להתפטר.
האם מבחינה חוקית זה אפשרי?

שינוי מקום עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/10/16
שלום רב
ראשית יש לבחון את הסכם העסקתך וכן האם השינוי הוא באותם התנאים ( שעות עבודה שכר אופי העבודה וכיוב) ככל ואין שינוי בתנאי העסקתך והמעסק רשאי להחליט על שינוי השיבוץ ושובצת באופן זמני וכעת הוא זקוק לכישוריך במקום אחר אז על פניו המהלך תקין- כאמור יש לבצע בדיקה מקיפה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מועד קבלת מכתב פיטורין

דפנה 13/10/16
1.מהו הזמן הסביר לקבלת מכתב פיטורין מזמן קבלת הודעה על החלטה לפטר במכתב "החלטה לאחר שימוע"?

מועד קבלת מכתב פיטורים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/10/16
שלום רב
אם השאלה היא בתוך כמה זמן מהשימוע סביר לקבל מכתב פיטורים בגין החלטה לאחר שימוע- אז כל נושא וסיבה לגופה אבל לטעמי כאשר נגיד התשובה תינתן לאחר חודש ואין הסבר סביר לעיכוב ניתן  יהיה לטעון שהזמן לא סביר ושהעובד כבר סבר שהוחלט להמשיך להעסיקו
אם קיבלת לאחר השימוע מכתב שהוחלט כי תפוטר והשאלה היא מתי מקבלים את מכתב הפיטורים הפורמאלי אז יש לבחון את המכתב כדי לענות אך בעיקרון ברגע בו הצדדים יודעים שהפיטורים מתחילים זה המועד שבו יש לקבל מכתב פיטורים

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חג

דנה 13/10/16
שלום,
מטפלת שעובדת אצלי פעמיים בשבוע שנה שניה , 8 ש
מה עושים אם יום החג נופל על יום העבודה? האם מגיע לי יום במקום?

ימי חג

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/10/16
אם העובדת עובדת במשכורת קבועה אז עליך לשלם לה בגין הימים בהם היה יום חג ואין עליה לתת יום חלופי. 
אם המשכורת עובדת לפי שעות אז היא לא זכאית לתשלום יום חג

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אלא אם היא עבדה יום לפני ויום אחרי החג שאז זכאית

עו"ד לילך אקרמן 18/10/16


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

עירוב הורים במקום העבודה

שרון 13/10/16
אני בן 25 וחמש ועובד 5 שנים במקום מסויים, האם מותר למנהל העבודה להודיע ולספר להורים שלי על כל דבר בעבודה או כשאני לא מגיע לעבודה? האם זה חוקי?

מותר למעסיק לספר להורים שלי מה אני עושה בעבודה?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/10/16
שלום רב
ככל ואתה מעל גיל 18 ואתה לא חסוי אסור למעסיק לספק מידע אישי עליך לאף גורם ללא אישורך.
יש לבחון את המידע שהמעסיק מעביר ומספר על מנת לדעת האם מותר לו או לא לספרו אך ככל ומדובר למשל בהיעדרות בשל מחלה אסור למעסיק להתקשר להוריך ולהגיד לכם דעו שהיום הוא לא הגיע כי הוא היה חולה.. ( אלא באם קיים חשש כלשהו למשל והוא מתקשר לבדוק מדוע לא הגעת והטלפון שיש ברשותו ושמסרת ליצירת קשר הוא טלפון בית הוריך)
 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב פיצוים

אבי 13/10/16
שלום אני עובד 7 שנים בחברה פרטית כמחסנאי  שכר הבסיס שלי החל ב4500 וכל שנה עלה מעט וכיום הוא 6000.
לי מופרש ממה שאני מבין לפי צו ההרחבה כל שנה הוא הפריש יותר וכיום זה עומד על 6 אחוז.
אם אני מפוטר הוא יצטרך בכל שנה מ2009 שהתחלתי לעבוד להשלים לי עד 8.33 אחוז? לפי הבסיס הקיים שלי שלי? או לפי שכר הבסיס שקיבלתי באותה שנה?

חישוב פיצוים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/10/16
שלום רב
אם מופרש לפי צו ההרחבה אז המעסיק יצטרך להשלים ל8 ו1/3 לפי השכר הקובע ביום הפיטורים. אם חל סעיף 14 לחוק והמעסיק מפריש בכל חודש 8 ו1/3 מהשכר אז הוא לא צריך לבצע השלמה 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

@@@

@@@@ 13/10/16
אני  עובד  4  שעות ביום חצי  מישרה, האם  גם  מי  שעובד  חצי  מישרה  צריכים  לשלם  לו דמי חגים?,  ולא  משנה  אם  הוא  עובד  שעתי  או  יומי  או לפי תפוקה?.

@@@

@@@@ 13/10/16
ועוד  שאלה:  האם  צריכים לשלם  לי  את  אותו  סכום  כמו  שאני  מקבל  ביום  רגיל?  אם  אני עובד  מעל  3  חודשים,  ועבדתי יום  לפני  ויום  אחרי?.

תשלום דמי חגים

עו"ד לילך אקרמן 18/10/16
שלום רב
בוודאי שיש לשלם לך דמי חגים ככל ואתה עובד מעל 3 חודשים במקום העבודה ועבדת יום לפני ויום אחרי החג ( או שנעדרת בהסכמת/ בהוראת המעסיק)

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

השעיית עובד לאלתר ממקום העבודה

ורד אלון 13/10/16
שלום רב
עובד נמצא ישן במהלך משמרת בתחנת עבודה קריטית.
הוחלט להשעות את העובד מתפקידו עד לסיום הבירור המשמעתי.

על פי ההסכם הקיבוצי אליו משתייך העובד נכתב כי במידה ועבר עובד עבירה חמורה ואין ספק באשר לעובדות רשאית החברה לבפסיק את עבודת העובד ואת תשלום משכורתו וזאצ עד לסיומם של הליכי הסירור המשמעתי שיתחיל מוקדם ככל שניתן וייסתיימו ללא דיחוי. הודעה כל הפסקת העבודה תימסר חוועד תוך זמן קצר ממתן ההודעה לעובד. במידה ותימשך הפסקת העבודה חמעלה משבוע יקבל העובד שכר בגובה מחצית משכרו הרגיל החל מהשבוע השני ואילך

רמיתי לברר האם זה חוקי להשעות עובד מעבודתו ללא מתן שכר

מעסיק יכול להשעות עובד מעבודה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 13/10/16
ורד שלום,

ניתן להשעות עובד מעבודה במקרה שהחוק, הסכם קיבוצי או אישי בינו לבין העובד מסמיך אותו לעשות זאת.

בשאלתך ציינת שקיים הסכם קיבוצי המתיר השעייה ולכן הדבר חוקי.



לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חתימה על מסמך ויתור

דניאל 12/10/16
האם המעסיק יכול להתנות את  התשלום המגיע לי בחתימה על מסמך ויתור.

מדובר ב 6 ימי עבודה , פיצוי בגין אי הודעה מוקדמת, פדיון חופשה
והבראה  .

מעסיק יכול להתנות תשלום בחתימה על כתב ויתור?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 13/10/16
דניאל שלום,

ממש לא! מעסיק לא יכול להתנות תשלום כספים המגיעים לך על פי חוק או הסכם בחתימתך על כתב ויתור.



לרשותך בכל שאלה נוספת,



בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי צינון ושמירת ותק לאחר התפטרות

יולי 12/10/16
שלום אודה לקצת עזרה
עבדתי בחברה כ5 שנים
התפטרתי לאחר לידה מכיוון שלא נמצא תפקיד אשר תואם לשעות שלי
קיבלתי פיצויים בסך 10 אלף עד לפה הכל בסדר ובהסכמה
לאחר כחצי שנה ( פחות 10 ימים ) חזרתי לחברה 
לאחר שהתקבלתי וחתמתי והתחלתי לעבוד נאמר לי שמחויבים לשמור לי את הותק ואני צריכה או להחזיר פיצויים או להתפטר ולחזור עוד חצי שנה שתעבור תקופת צינון חדשה... משהו שהוא בלתי אפשרי כי בקושי מצאתי עבודה בתור אמא לילד קטן אז הסכמתי להחזיר פיצויים
מכיוון שאין לי להוציא 10 אלף מעכשיו לעכשיו הוסכם על הלוואה מהחברה אך לא הוסכם על תשלומים כלומר 2 תשלומים , יוצא מכך שאני לא מקבלת משכורת במשך כ 3 חודשים
אין איזשהו חוק שמגן על משכורת ? אחוז מסויים? 
אני כן בעד להשאיר לעצמי את הותק ואין בעיה להחזיר פיצויים אך לא מצליחה להבין למה לא אישרו תשלומים רבים יותר בכל זאת זה לא סכום קטן 
אשמח להבהרה בנושא הזה 
תודה מראש
יולי

עובד מחוייב בתקופת צינון לאחר התפטרות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 13/10/16
יולי שלום,

אכן, נתק ביחסי העבודה לתקופה של פחות מ-6 חודשים משמר את זכויות העובד שתלויות בוותק.



עובד שמקבל פיצויי פיטורים וחוזר לאותה עבודה לאחר פחות מ-6 חודשים, רשויות המס רואות בכך כאילו הפיטורים או ההתפטרות בדין מפוטר היו פיקטיבים לצורך קבלת פיצויי פיטורים בפטור ממס ולכן הן עשויות לדרוש תשלום מס.



אין חובה להחזיר את כספי הפיצויים ששולמו ולכן אין חוק שמתייחס לשאלתך אלא הדבר נתון להסכמה אליה את מגיעה עם המעסיק.



בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגדרת משרה

ירון 11/10/16
אשמח להסבר בהגדרת היקף משרה.
אני עובד בחברה ומתוגמל על עבודתי לפי שעות עבודה בפועל.
בחוזה העבודה מצוין כי אני עובד במשרה חלקית של כ- 6 שעות יומיות ובמשכורת מצוין כי התגמול הוא לפי שעות עבודה.

לאורך השנים קיבלתי שכר לפי שעות עבודה בפועל.
האם העובדה כי הוגדרתי בחוזה כעובד במשרה חלקית מאפשר לי לדרוש ימי חופש לפי ימי העבודה בפועל ולא לפי שעות העבודה.
וכך בנוגע ליתר הזכויות.

תודה 
ירון

ימי חופשה או שעות חופשה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 13/10/16
ירון שלום,

חוק חופשה שנתית מתייחס לימי חופשה ולא לשעות חופשה.

לכן, אתה זכאי לימי חופשה מלאים כשערך כל יום יחושב בהתאם לשעות עבודתך.



לרשותך בכל שאלה נוספת,



בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לעו"ד הפורום

מתמחה צעירה 11/10/16
שלום
תבעתי מעסיק שהעסיק אותי ללא שום זכויות במשך שנה וחצי. הוא ואשיתו העסיקו אותי. הוא טוען ששמה של אישתו הוא לא השם המלא הנכון ולכן בעצם לא התייחס בכתב הגנה על האישה שלו. האישה נתבעה כמובן. כיצד ביהד מסתכל על טענה כזו? והאם חובה עליו למסור לי ת.ז שלה או שם שלה?

היעדר יריבות, האמנם?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 13/10/16
ככל שהשם ות.ז שציינת בתביעה אינם של האשה מדובר בישות משפטית אחרת ולכן יש היעדר יריבות בינך ובין מי שתבעת.

אם מספר ת.ז שתויין בתביעה הוא נספרה של האשה ורק השם שנכתב הוא לא השם המלא, לעניות דעתי לא ניתן לטעון להיעדר יריבות אך ביה"ד הוא שיכריע בסוגיה.

לא, אין חובה על הנתבע למסור לך שם ות.ז. את זו שצריכה להשיגם.



בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מניעת מכירת השותפות בעסק

אבי חכימי 11/10/16
אני נמצא בעסק עם שותף ואני רוצה למכור את החלק שלי שהוא 40 אחוז ואילו השותף שלי שלו ה60 הנותרים לא מוכן לקבל אף אחד(אבל מוכן לרכוש את החלק שלי ב50 אחוז ממחיר ההשקעה הראשונית) האם מותר לו לפסול מראש כל מועמד ויותר נכון מועמדים ללא שום בעיה או הסבר? ואם מגיע משהו שנותן לי יותר מההשקעה אז הוא יכול להטיל וטו ובעצם לגרום לי למכור את החלק שלי רק לו??? חשוב לציין כי אין בינינו שום הסכם בכתב על שום דבר.

לא שייך לדיני עבודה. פנה לפורום המתאים

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 13/10/16




בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ושאלה נוספת

אחד 11/10/16
כמה שאחות בבקשה :)
מכתב פיטורין עדיין לא קיבלתי,אלא רק הודעה בע"פ.
בזמן ששהיתי בחדר המנהל וקיבלתי הודעה על סיום עבודתי בע"פ, כבר בשלב זה מיהרו לחסום אותי מגישה למייל ושללו ממני את החנייה בבניין.
למרות דרישתי לקבל הודעה מוקדמת בכתב לא נענתי.
האם העובדה כי לא קיבלתי מכתב "הודעה מוקדמת מראה כי הפיטורין וימי ההודעה המוקדמת אינם עדיין תקפים?
האם פשוט להגיע למשאד כרגיל בטענה כי לא קיבלתי המכתב? כי יחד עם זאת, אני בעצם חסום בכל גישה מקצועית וגם תנאי העסקה . איך עלי לפעול?.
תודה..:)

אנא שאל את שאלתך בהמשך לשאלתך הקודמת

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 13/10/16


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

אחד 10/10/16
אשמח לעזרה,
פוטרתי אתמול (נערך שימוע לפני מס' ימים) , הודעה בכתב היתה אמור לעבור אלי במייל אולם טרם שלחו.
 ברצוני לדעת, האם ימי ההודעה המוקדמת נכנסו לתוקפם כבר בעת ההודעה בע"פ או שייכנסו לתוקפם בעת שיגיע מכתב הפיטורין.
תודה על  הסיוע.

תשובה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/16
ההודעה מוקדמת נכנסת לתוקף החל ממועד ההודעה

על הפיטורים - גם אם אלה נעשו בע"פ.
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות עקב מחלת אם

ליאור 10/10/16
התפטרתי למטרת טיפול באמי החולה שגרה בצפון הארץ ואני במרכז.כששאלתי את זכויותי נאמר לי שעלי רק לחתו על טופס 161א. האם אני זכאית לפיצויים מלאים ?ומה עלי לדרוש ?תודה ליאור

התפטרות עקב מחלת אם

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/16
עקרונית במידה והמדובר במחלת אם שעומדת בקריטריונים שמזכים בהתפטרות בדין מפוטר - את בהחלט זכאית לפיצויים מלאים 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תקופה עבודה לצרכי חישוב פיצויי פיטורין

יעל 10/10/16
שלום,
התחלתי את עבודתי בחברת כח אדם לתקופה של 9 חודשים ואחר כך עברתי להיות עובדת החברה כהמשך ישיר. בתלוש השכר רשום שהותק הוא 2.09 שנים וותק מיוחד 3.04 (הכולל את כח אדם).

האם מגיעים לי פיצויי פיטורין לתקופה הכוללת את התקופה בה עבדתי בחברה כעובדת כח אדם , כלומר עבור 3.04 שנים? תודה 




צבירת וותק בזמן עבודה דרך כח אדם

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/16
כן. תקופת העבודה - הוותק הנצבר יחד עם התקופה בה עבדת דרך חברת כח אדם. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשות לפנסיה וקה״ל

ירדן 10/10/16
שלום

אני מועסק כחצי שנה בתפקיד ניהולי
עד כה המעסיק לא פתח עבורי קרן פנסיה וקרן השתלמות לה התחייב לפי חוזה העבודה (גם משכרי לא נוכה)
בסוף החודש אני עוזב את מקום העבודה לטובת משרה חדשה ולא נראה שיפתחו עבורי קופות עד אז.

כיצד אני אמור להתנהל מול המעסיק לעניין חובו ? יש לציין כי אין לי שום קופה פעילה שכן פדיתי את כל יתרותיי ממקומות  עבודה קודמים    תודה


הפרשות לפנסיה ולקרן השתלמות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/16
לא ברור מדבריך האם הוא התחייב לכך מהיום הראשון או לאחר תקופה של וותק. במידה והוא התחייב לכך החל מהיום הראשון או לאחר תקופה אחרת שנקבעה על ידעם (או ע"פ הדין- תוכל לפנות אליו בדרישה לתשלום חובו (רק החלק שלו), ואם הוא לא עושה כן לתבוע בבית הדין. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אשמח למענה

בקרי 10/10/16
תודה על הסיוע.
מצבי הינו כזה:
בוצע לי שימוע בטרם פיטורים,לאחר מספר ימים בהם המתנתי להחלטה זומנתי לשיחה בה נאמר לי כמסיימים עבודתי.
ביקשתי לקבל את מכתב הפיטורים ונאמר לי כי הוא יישלח אלי במייל.
כמו כן, סוכם בע"פ עם המעסיק כי לא אגיע לימים אשר מגיעים לי (ימי הודעה המוקדמת)  וכי מהסכומים הללו יקוזזו מפרעה אשר קיבלתי.
בעקבות הסיכום,לא הגעתי יותר למקום עבודתי, הדבר אטשר כאמור בלחית יד, חלף שבוע והמצב הינו כזה:
- לא קיבלתי עדיין את מכתב הפיטורים.
- אני חושש כי ינכו עבורי את סכום המפרעה נאותם ימי הודעה מוקדמת.
-החמור ביותר, כי חלף שבוע ולא שילמו לי את שכרי אשר היה מגיע ךח.
- בשיחת עזיבתי, סוכם כי בשכר האחרון ישולמו לי כל הפרשי פנסיה אשר לא הופרשו לי מעולם
יש לציין,כי לחצתי את יד המעסיק וסיכמנו על עזיבה בצורה גנטלמית ומכובדת ועל כך הסתמכתי. מאותה לחיצת יד, הפר המעסיק כאמור המצאת מכתב פיטורין, מלין שכרי ואת הפרשי הפנסיה,וכן לא אישר קיזוז מהזכומים להם אני זכאי.
אודה לייעוץ. יש הפתעות בחיים.

סיכום בע"פ עם המעסיק

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/16

ראשית חבל שהסיכום היה בע"פ ולא בכתב. אפילו הקלטה אין ולכן זה מילה שלך מול שלו. אני מציעה לך לפנות למעסיק בכתב ובו גם לפרט את הסיכום את ההפרות ואת הבקשה לתיקון ההפרות. באם הדבר לא יעזור - לפנות לקבל ייעוץ /עזרה . כמובן כי אתה גם יכול להתקשר ולהליט טת השיחה ואת הסיכום בניכם. בהצלחה. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים

יעקב 10/10/16
במקום עבודתי היה נהוג במשך שנים לשלם על ימי מחלה החל מהיום הראשון, כעת הודיעו לנו שבכוונת המעסיק לשנות זאת להוראת החוק (יום ראשון 0 שני שלישי 50% רביעי והלאה 100%) האם הדבר נחשב להרעת תנאים על כל המשתמע? 
תודה רבה.

הרעת תנאים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/16

יכול להיות שאכן מדובר בהרעת תנאים - אבל לא בטוח שמדובר בהרעת תנאים מוחשית . כל מקרה נבחן לגופו וקשה לדעת במקרה שכזה מה יוכרע. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן