פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

פיטורין אחרי חדשיים

מיקי 08/02/17
הבת שלי פוטרה לאחר חודשיים . המעסיק נתן לה מכתב סיום העסקה. האם זה מכתב פיטורין?
דבר שני הוא לא הפריש לקופות גמל. האם בכל מקרה היה צריך לתת לה את טופס 161 למס הכנסה?

פיטורים אחרי חודשיים

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/02/17
מיקי שלום,
אני לא יודעת מה נוסח המכתב שהיא קיבלה. ייתכן שמדובר במכתב פיטורים וייתכן שמדובר רק במכתב סיום העסקה.

טופס 161 הוא טופס התחשבנות של העובד מול רשויות המס בעת קבלת כספי פיצויים. מאחר שהיא איננה זכאית לפיצויים, הוא לא היה חייב לתת את הטופס.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פוריות

שרית אדרי 08/02/17
שלום אני עובדת במקום עבודה כבר שנה וחצי ואני הטיפולי פוריות עדכנתי כמובן כבר מלפני חצי שנה עכשיו הם רוצים כנראה לפטר אותי האם זה מותר לעשות זאת וזה חוקי ישמח לתשובה תודה 

אני בטיפולי פוריות, מותר לפטר אותי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/02/17
שרית שלום,
ככל שמדובר בטיפולים לקראת שתי לידות לכל היותר בתקופת העסקתך אצל אותו מעסיק (או באותו מקום עבודה) או שמדובר בטיפולים לקראת שתי לידות מבן/בת הזוג הנוכחי אסור לפטר אותך בלי לקבל היתר ממשרד הכלכלה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לא משלמים לי מה שמגיע לי – מה לעשות??

מורן 08/02/17
הי,
אני כבר 9 שנים באותו מקום.
ילדתי לפני 7 שנים, כשחזרתי אחרי שמירת הריון של 7 חודשים וחופשת לידה של 3 חודשים, לא שולמו לי דמי הבראה.
עכשיו אני עוזבת אחרי שגם הפעם חזרתי לאחר שילדתי ילדה נוספת לאחר שמירת הריון של 8 חודשים וחופשת לידה של 3 חודשים ולא שולמו לי דמי הבראה כשחזרתי.
ז"א שלא שולמו לי פעמיים דמי הבראה.
תמיד היו משלמים לי בחודש יולי ובגלל שבחודשים האלה הייתי בחופשת לידה, פעמיים, "התפספס" לו התשלום והתעלמו מזה כשחזרתי בספטמבר...
עבר המון זמן מאז הפעם הראשונה שלא שילמו לי והמעסיק שלי אומר שלא מגיע לי.
מה לעשות? האם הוא צודק?


לא שילמו לי דמי הבראה - יש מה לעשות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/02/17
מורן שלום,
התיישנות דמי הבראה הורחבה לאחרונה ל-7 שנים.
לכן, ככל שמדובר בפחות מ-7 שנים מאז הפעם הראשונה שלא שילמו לך, המעסיק מחוייב לשלם.
במידה והוא עומד על סירובו לשלם, באפשרותך לתבוע בבית הדין לעבודה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזיבת מקום עבודה מפאת מחלת הורה

שילי 08/02/17
שלום
אני עובדת מס רב של שנים בחברת סיעוד נאלצתי להקפיא את עבודתי בעקבות מחלת אימי אני סועדת ומטפלת בה כאשר אושר לאימי מטפלת היא סירבה שגורם זר יטפל בה בחברה שאני עובדת נאמר לי שהם ינסו לטפל שאני יחזור לעבודה דרך טיפול באימי אך עובדת הסוציאלית לא אישרה להם זאת.
אין באפשרותי לחזור לעבודה כלל מפני שאימי אינה מוכנה שאף גורם יטפל בה גם במהלך השיקום חוץ מלקבל את הטיפול הרפואי הצוות לא טיפל בה כגון מקלחות החלפה רחצה אכילה וכו'
אני סועדת את אימי במהלך כל היום וכן מסיעה אותה לטיפולים לכן האם מבחינה חוקית יש אפשרות שאני עזוב את העבודה ויקבל את המגיע לי מבחינה חוקית מפני שזה מתמשך מס' חודשים ואני לא רואה צפי לחזרה לעבודה
(בנוסף אני גם ישנה אצל אימי גם בלילה)

אני סועדת את אימי, אוכל להתפטר מעבודתי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/02/17
שילי שלום,
סעיף 6 לחוק פיצויי פיטורים מאפשר לעובד להתפטר עקב מצב בריאותו שלו או של בן משפחתו, כאשר בן משפחה מוגדר גם כהורה.

התפטרות בנסיבות כאלה מזכה בפיצויי פיטורים.
עלייך להצטייד באישורים רפואיים מתאימים ולתת הודעה מוקדמת.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת בריאות איתנה,


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיום חוזה עבודה

ויקה 07/02/17
שלום,
אני עובדת במקום העבודה 8 חודשים. כשהתקבלתי לעבודה החתימו אותי על חוזה זמני והוא הולך להסתיים בעוד חודש. אני לא מעוניינת לחדש את החוזה ורוצה לעזוב. האם אהיה זכאית לדמי אבטלה? (לפני העבודה הנוכחית עבדתי שנתיים במקום אחר).
תודה

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/02/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מענק

יהודית 07/02/17
שלום רב, 
בחודש אוגוסט 2016 פרשתי מפאת גיל לאחר 34 שנות עבודה. בחודש דצמבר 2016 שמעתי שהעובדים קבלו מענק חד פעמי הנקרא מענק מאמץ. הקריטריונים לקבלת המענק: כל העובדים שהועסקו ביום 30.6.16 ועבדו מעל 12 חודשים רצופים וממשיכים לעבוד ביום תשלום המענק.
 אני עומדת בקריטריונים : עבדתי ב 30.6.16 + עבדתי מעל 12 חודשים אחורה (במקרה שלי אפילו 34 שנים אחורה). האם אפשר להתנות את התנאי שהוא:  "וממשיכים לעבוד ביום התשלום" ובכך למנוע ממני את המענק הזה? אם כך מדוע הלכו אחורנית וציינו דווקא "עובדים שעבדו ב 30.6.16" ? 

מענק

יהודית 11/02/17
 למה לא עניתם למייל שלי?

מעסיק יכול לסרב לתת לי מענק כי אני לא עובדת יותר?

עו"ד צילה ניהוז 14/02/17
יהודית שלום,
ככל שלא חל חוק, הסכם קיבוצי או הסכם אישי המחייב מעסיק לשלם מענק, המעסיק יכול להחליט שרק עובדים המקיימים תנאים מסויימים יקבלו את המענק.
על פניו, נראה שעבודה בפועל בעת מתן המענק הוא תנאי חוקי.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

הודעה על הריון

יודה 07/02/17
שלום , 

כשעובדת אשר נמצאת במקום עבודתה 7 חודשים , הודיעה למעבידה שלה שהיא בהיריון ( שבוע 14 ) . המעבידה יכולה לפטר אותה יכולה לעשות לה משהו ? 
היא ביקשה שתמציא לה אישור מהרופא שהיא בהיריון ובאיזה שבוע ? מותר לה לבקש דבר כזה ? צריך להמציא לה ? 
מה זכויותיה 
תודה רבהה

ניתן לפטר עובדת שהודיע על הריון?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/02/17
יודה שלום,
למעסיקה מותר לבקש אישור רופא, וככל שהיא ביקשה זאת, על העובדת להמציא לה.
במקרה כזה (המצאת אישור רפואי והודעה על ההריון בוותק של 7 חודשים), המעסיקה תצטרך את אישור הממונה על עבודת נשים אם תרצה לפטר.
רק במקרה שיינתן היתר, המעסיקה תוכל לפטר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סעיף 14 – לא מבינה כלום. צריכה עזרה דחופה

מיכל 07/02/17
שלום רב,
אני עובדת באותו מקום כבר 6 שנים. עכשיו אני רוצה להתפטר לטובת הטיפול בתינוק שלי (במסגרת 9 החודשים). המעסיק שלי אמור לשלם לי פיצויים.
לא מבינה מה אומר הסעיף הזה והמעסיק שלי אומר שחתמתי עליו. אני לא זוכרת שחתמתי על סעיף כזה.
מה עדיף? שיחול עלי הסעיף או לא?
מה קורה לכספים שבקופת הפנסיה שלי?
לא מבינה כלום.
בבקשה תעשו לי סדר בענין אני אוטוטו עוזבת...

סעיף 14

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/02/17
מיכל שלום,
ככל שאת חתומה על הסעיף, את זכאית לקבל אך ורק את הכספים שנצברו לזכותך בחברת הביטוח והמעסיק פטור מלהשלים לך את הסכום לפיצויים בשיעור של 100%.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת

שואל 07/02/17
צהריים טובים
אני עובד במקום עבודה מאז תחילת השנה האזרחית, עד כה נתקלתי בהבה תופעות מדאיגות מאוד במקום זה ואני מבקש לעזוב. מהי התקופה שעליי לתת ע"פ החוק מאחר שחודש זה טרם הסתיים
כלומר זה לא שני חודשים מלאים לעבודה?

אודה למענה.

כמה ימי הודעה מוקדמת אני צריך לתת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/02/17
שלום,
עליך לתת יום לכל חודש עבודה מלא, כלומר, יום אחד.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דיני עבודה (פיטורין)

דב 07/02/17
שלום רב,

לאחרונה פוטרתי מעבודתי לאחר 3 שנים וחמישה חודשים.
משרה מלאה אך שעתי.

1. במהלך השנים היו הרבה מקרים בהם עבדתי 6 ואף 7 ימים בשבוע. שולם לי על כך באופן רגיל לפי מספר שעןת באותם הימים. האם מגיע לי ימי חופש ואם כן גם על היום השישי?

2. איך מחשבים את גובה הפיצווים על פי החוק, כאשר המשכורת הייתה מורכבת לפי שכר בסיסי לשעה, בונוס, ושעות נוספות וסופ"ש? בחודש האחרון עבדתי הרבה פחות עקב מחלה (ניתוח)

בתודה מראש

עבודה בשבת מזכה ביום מנוחה חלופי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/02/17
דב שלום,
ראשית, העובדה שקיבלת שכר רגיל עבור עבודתך ביום המנוחה השבועי (שבת) היא לא חוקית, שכן, היה עליך לקבל שכר בגובה 150%.

שנית, היה עליך לקבל מנוחת פיצוי במקום שעות המנוחה השבועית שבהן עבד. זמן ושעות מנוחת הפיצוי צריכים היו להיקבע בהיתר שלפיו עבדת.

שלישית, שאלתך באשר לחישוב הפיצויים מורכבת ולא ניתן להשיב עליה במדוייק בפורום, לכן תשובתי תהיה כללית מאוד.
חישוב פיצויים לעובד שעתי נעשה על פי ממוצע השכר בשנה שקדמה לסיום העבודה.
שעות נוספות לא נלקחות בחשבון לצורך חישוב פיצויים.
באשר לבונוס, ייתכן שהוא נלקח בחשבון וייתכן שלא. יש לבחון מה מהות הבונוס כדי להשיב.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי בתחשיב במשכורת

שימחה 07/02/17
אני עובדת בחברה העירונית בגיל הרך כבר 22 שנים 
במהלך 7 השנים האחרונות תיפקדתי כאחראית כיתה במעון  וקיבלתי על כך תוספת  10% מהמשכורת 
לאחרונה חלו שינויים ובמסגרת חתימת הסכם קיבוצי שינו את התחשיב של השכר וכעת מחשבים לי את התוספת הנ"ל רק מתוך שלושה מרכיבים במשכורת ולא מסהכ וזה אומר שאני מקבלת פחות מחצי מהסכום אם עד היום קיבלתי800 שח תוספת א.כיתה כיום אני מקבלת 340 שח 
שאלתי היא האם זה חוקי לשנות את תחשיב השכר על דעת עצמם ביום בהיר אחד ואת מרכיבי התוספת?

ניתן לשנות את שכרי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/02/17
שמחה שלום,
הסכם קיבוצי יכול רק להיטב עם העובד ולא להרע לו.
לכן, במידה ויש לך חוזה, על פיו שולם לך שכרך עד כה, על המעסיק להמשיך לנהוג לפי החוזה ולא על פי ההסכם הקיבוצי.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום נסיעות

דוד עזר 07/02/17
שלום וברכה
כשהתקבלתי לעבודה חלק מהפיתוי שאתחיל לעבוד היה תשלום נסיעות מוגדל מעבר לשכר המינימום.וכך היה כשנה.עכשיו ששכר המינימום עלה מעונינים בחברה לבטל לי את הטבת הנסיעות המוגדלות.
אני כמובן לא מקבל זאת,השאלה אם זה נחשב להרעת תנאים?
אם אני מתפטר האם זה נחשב כמו שפוטרתי?
תודה רבה.

ניתן להפחית תשלום נסיעות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/02/17
דוד שלום,
מעסיק צריך לשלם עבור שעות עבודה לפחות את שכר המינימום.
בנוסף, עליו לשלם החזר הוצאות נסיעה. גובה ההחזר הוא בהתאם לכרטיס נסיעה בודד או חודשי חופשי, הזול מביניהם.
כמובן שמעסיק יכול להחליט שהוצאות הנסיעה שישלם לעובד יהיו יותר מכך אך זה לא שייך לתשלום שכר המינימום.
לכן, נראה שהפחתת תשלום הנסיעות המוגדל יהווה הרעת תנאים אך לא מדובר בהכרח בהרעת תנאים מוחשית שמאפשרת התפטרות בדין מפוטר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלות בעניין משמרות

מימי קיף 07/02/17
שלום רב, 

הנני עובדת כמזכירה וע"פ חוזה העבודה שלי בימים ראשון ורביעי הנני עובדת משמרת ערב.
החודש פנתה אלי מנהלת המשרד ואמרה לי שאני אעבוד ערב כל החודש מאחר והמזכירות הנוספת במשרד לא תיהיה כי היא סטודנטית ויוצאת לתקופת מבחנים, ואין מי שיעבוד משמרות ערב במשרד.

מאחר והרגשתי לא נעים הסכמתי לעבוד ערבים בחודש זה אך סידור זה אינו נוח לי כלל וכלל. עוד באותו הערב  (שבו פנתה אלי מנהלת המשרד והסכמתי לסידור) שלחתי מייל למנהלת המשרד ואמרתי לה שמחשבה שנייה אין באפשרותי לעבוד ערב כל החודש.
היא אמרה לי שהסכמתי כבר ושאין ברירה כי אין עוד מזכירה במשרד חוץ ממני שיכולה לעבוד ערב.

האם המעסיק יכול להכריח אותי לעבוד משמרות ערב?
כמו כן, במידה ואני אסרב בתוקף לעבוד ערב מעבר למשמרות שקבועות לי בחוזה האם המעסיק יכול לפטר אותי?  




המעסיק יכול לחייב אותי לעבוד בשעות אחרות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/02/17
מימי שלום,
על פניו נראה כי לא ניתן לחייבך לעבוד בשעות אחרות ממה שכתוב בחוזה ודרושה לכך הסכמתך.

המעסיק יוכל לפטר אותך, ובלבד שהליך הפיטורים יהיה בהתאם לפסיקה (יזמן אותך לשימוע וכו').

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלות בעניין התפטרות

מימי קיף 06/02/17
שלום רב, 

יש סעיף בחוזה עבודה שלי שאומר שאני צריכה לתת למעסיק שלי התראה של 3 חודשים מראש אם אני רוצה לעזוב.
הבנתי שעקרונית מותר שיהיה סעיף כזה.

אך מכאן נובעות השאלות הבאות:

1. האם המעסיק גם מחוייב לתת לי התראה של 3 חודשים גם אם הוא מפטר אותי? (בחוזה לא רשום כלום על התחייבות המעסיק לעניין זה, רק מצויין שאם ברצוני להתפטר עלי להתריע 3 חודשים מראש)

2. האם המעסיק יוכל לתבוע אותי במידה ולא אתן לו 3 חודשים התראה כמתבקש בחוזה? (בחוזה לא רשום כי קיימת סנקציה במקרה של אי מתן הודעה מוקדמת).
ובמידה וכן מה הסעדים שיוכל לתבוע? 

תקופת מתן הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/02/17

נכון הסעיף והשינוי הם לגיטימיים בתמאי כי זה הדיי ולא חד צדדי ולכן באם המעסיק שלך לא מחויב כלפייך באותה מידה - אין לדרוש ממך יותר ממה שקובע החוק והדין. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה בסכום קטן כנגד המעסיק

רן 06/02/17
שלום, הגשתי תביעה כנגד המעסיק בבית הדין האזורי לעבודה. מדובר בתביעה בסכום קטן יחסית. לאחר דיון קדם המשפט התבקשתי לערוך תצהיר עדות ראשית.
שאלתי - האם עלי להתייחס בתצהיר עדות ראשית שלי לטענות אשר מטיח בי המעסיק בכתב הגנתו. דברים שאין בהם מן האמת. אם כן, עלי להתייחס לכל טענה לגופה או די בהכחשה כללית.
תודה על תשובתכם מראש 

הכנת תצהיר עדות ראשית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/02/17
קייים איסור מוחלט של הכחשה כללית. ולכן התצהיר שלך חייב לכלול את העובדות שאת מכירה ויודעת עליהן מידיעה אישית וכן אני מציעה לך כן להתייחס לטענות אשר הוא מעלה אותם בכתב הגנתו. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשה רטרו של קרן השתלמות לעובדת עירייה (מורה)

רוני 06/02/17
שלום,אני מורה.
במשך שנים הועסקתי דרך משרד החינוך ומתחילת שנה"ל האחרונה (9/2016) אני מועסקת דרך העירייה. טרם הופרשו לי כספים לקרן ההשתלמות, למרות שמילאתי וחתמתי על כל הטפסים שנתבקשתי לצורך כך.  
הובטח לי בע"פ ע"י העירייה כי יופרש לי רטרואקטיבית מתחילת עבודתי, אך אני חוששת שלא יקיימו הבטחתם בפועל. 
שאלתי: האם בנתונים הללו יש חובה על המעסיק (העירייה) להפריש לעובדת הוראה קרן השתלמות באופן רטרואקטיבי. 

אי הפרשות לקרן השתלמות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/02/17
עקרונית וע"פ הנתונים שאת הצגת אזי כן. מדוע אינך פונה לאגף משאבי אנוש/כח אדם ...?בכל אופן אל תשתהי ואל תמתיני בענין זה. כל שיהוי יהיה בעורכייך. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חופשה

אלה מל 06/02/17
היי, אם אני מחוייבת ל5 משמרות בשבוע כשנותנים לי יום אחד בשבוע בלי משמרת לפעמים באמצע שבוע לפעמים יום שישי האם אני יכולה להשתמש ביום חופשה על אותו יום ?
אשמח לתשובה, תודה

ניצול ימי חופשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/02/17
עקרונית כן- אני לא רואה כל מניעה לקחת יום חופשה על יום עבודה - הרי זה כל הענין. יום חופשה בא על חשבון יום עבודה ...

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיקום במבנה ארגוני

שלמה 05/02/17
שלום
הועברתי בין שתי חטיבות אצל אותו מעבידאני משמש כמנהל פרויקטיםבחטיבה קודמת דיווחתי למנהל החטיבהבחטיבה הנוכחית , מיקמו  אותי למטה שתי רמות מתחת למנהל חטיבהלמרות שהמכרז (פרויקט) שאני מנהל מחייב את המעביד למקם אותי תחת מנהל החטיבה כחלק מתנאי המכרזהאם המיקום החדש הוא פגיעה בתנאי העבודה שלי ?

שינוי במבנה הארגוני.

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 06/02/17

יכו להיות, על מנת לדעת יש לבדוק מהן ההשלכות של התפקיד במנה הארגוני. באם זהכמו שינוי או ירידה בתקן - ואיך זה משפיע על רכיבי הזכר או זכויות אחרות שקמות לך מכח התקן או המקום בארגון. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה זמני נוסף אצל אותו מעסיק

לי 05/02/17
שלוםאני עובדת כרגע תחת חוזה העסקה זמני כמחליפה לחופשת לידה.החוזה אמור להסתיים בעוד כחודשיים (כולל הארכה של כחודש) וסה"כ יכלול כ-8 חודשיםהציעו לי להישאר בחברה לעוד משרה זמנית של חצי שנה שוב כמחליפה לחופשת לידה אבל בתפקיד אחר (אגב, כנראה עם שכר נמוך יותר)במידה ולאחר שאעבור לתפקיד השני אכנס להיריון האם אני יוכלו לסיים לי את החוזה או שאהיה מוגנת מפיטורין?תודה רבה!

חוזה זמני - המשכיות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 06/02/17

עקרונית את תיהי מוגנת מפני פיטורים- המעסיק יצטרך לקבל את אישור משרד התמת לפיטורייך. ואז כן יכול להיות שלאור ההסכם העבודה לתקופה קצובה  - יעתר לבקשת המעסיק . אבל כל מקרה נדון לגופו...
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה פיצויי פיטורין

דוד 05/02/17
שאלתי היא האם אני כעובד שעתי בשכר שעובד משמרות הפיצויים מחושבים לפי המשכורת הארחונה לכן כדאי לי לעבוד יותר בחודש האחרון ??
שאלה שנייה האם שעות נוספות במשכורת אחרונה נכנסות לרכיב הפיצויים ?
ג. האם דמי ימי מחלה או חופשה שאקח בחודש האחרון גם יהיו כמרכיב לתשלום הפיצויים ? 
המון תודה 

שאלה לגבי פיצויים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 06/02/17
פיצויים לעובד שעתי מחושבים לפי ממוצע שעות שנתי כפול שכר אחרון. שעות נוספות אינן נלקחות בחשבון לצורכי חישוב פ"פ. ימי מחלה או חופשה יכולים להשפיע על החודש האחרון לעבודה במידה והוא נלקח לצורכי חישוב הפיצויים. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גובה תשלום ימי חופשה לאנשי מכירות

אורן 05/02/17
מזה כ10 חודשים אני עובד בחברה  גדולה ומוכרת בתור נציג מכירות טלפוני, לאחרונה ניצלתי את כל ימי החופשה שלי, ונאמר לי שמחשבים את גובה התשלום עבור ימי החופשה לפי ממוצע של 12 חודשים אחרונים , האם זה חוקי ? הבנתי שצריך לחשב לפי 3 חודשים אחרונים , מה גם שהדבר מהווה עוול עבורי שכן חודשי העבודה הראשונים שלי השתכרתי על בסיס מינימום מאחר ואלה היו מוגדרים כתקופת הכשרה והמשכורות אותם אני מרוויח עם העמלות הם גבוהות משמעותית משכר מינימום.אודה לתשובתכם

גובה ימי החופשה לעובד במכירות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 06/02/17
עובד בעמלות זכאי לצאת לחופשה בתשלום על חשבון מעבידו בהתאם לערך שכר עבודתו היומי כפול ימי החופשה להם זכאי העובד. שכר עבודתו היומי של העובד הינו הסכום היוצא מחילוק שכר רבע השנה שקדמה ליציאה חופשה של העובד למספר תשעים. חוק חופשה שנתית קובע כי היו ברבע השנה חודשי עבודה לא מלאים, יחושב השכר היומי הממוצע לפי רבע השנה של העבודה המלאה ביותר שבשנים עשר החודשים שקדמו לחופשה, בהתאם לבחירת העובד. הפסיקה הדגישה, כי העובד אינו יכול לבחור את חודשים בהם השכר היה הגבוה ביותר אלא יכול הוא לבחור את שלושת החודשים בהם היקף המשרה היה הגבוה ביותר.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צו עשה

מוטי 05/02/17
שלום.
הנני עובד מדינה.בשנת 2014 פניתי אל מבקר קופות ועדים בהסתדרות.והתרעתי על כך שהועד אינו מפרסם לעובדים הוצאות והכנסות של הקופה וזאת בניגוד לחוק ההסתדרות.בתגובה נעניתי כי תיערך ביקורת בעתיד עד כה לא נעשה מאומה.האם ניתן להגיש צו עשה נגד ההסתדרות??

בתודה מראש.

תביעה נגד ההסתדרות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 06/02/17
ההסתדרות היא בהחלט ברת תביעה. ראה ע"ע  57454-11-14 . 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תגובה לסיכומי המעסיק

איציק 05/02/17
לאחר סיכומי המעסיק אוכל להגיש תגובה ? 

נהוג להגביל את התגובה במס' עמ' ?

תודה !

טעות... אין צורך במענה.

איציק 05/02/17

הפסקת אוכל בזמן העבודה

שי נחמני 05/02/17
שלום,אני עובד 9 שעות ביום. זמן הפסקת האוכל אינו נכלל ב-9 השעות הנ"ל.הערתי את צומת ליבו של המעסיק שאני רוצה לעבוד 43 שעות שבועיות לפי החוק.וכרגע למעשה אני עובד 45 שעות.המעסיק הציע שאמשיך לעבוד 9 שעות ביום ואצא לחצי שעה ביום להפסקה על חשבונו.האם זה חוקי ? אני לא רוצה להיות חייב לצאת להפסקה כל יום. למעשה אני נפגע.האם אני יכול לבוא בדרישה לעבוד רק 43 שעות ואם אצא להפסקה אז שזה יהיה על חשבוני ?תודה

הפסקת אוכל בזמן העבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 06/02/17

שי שלום רב,ראשית עובד שאינו עובד כפיים אינו זכאי להפסקה. ובכל מקרה הפסקה היא תמיד על חשבון העובד ולכן הצעתו של המעסיק כי ההפסקה תהיה על חשבונו היא אדיבה ונדיבה.  
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות עבודה עובדי משמרות

סיון 05/02/17
רציתי לדעת האם אני מחוייבת שעובד משמרות המועסק חמישה ימים בשבוע במשרה מלאה, יעבוד 186 בחודש? הכוונה שאם משמרת ערב הינה פחות מ-9 שעות, אזי אני לא מגיעה למכסה זו ברמה החודשית.

שעות עבודה במשמרות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 06/02/17
במידה ואת מחוייבת כלפי העובד כי הוא יעבוד משרה מלאה אזי רצוי שהמשמרות שאלו יגיעו לכדי 186 שעות. אלא באם לא סיכמת עם העובד כי משרתו מלאה מלאה אלא חלקית או משתנה ואז אינך חייבת להעסיק את העובד 186 שעות. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן