פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
דמי הבראה
אורנה
18/07/12
שלום.
ב 20.11.10 התחלתי לעבוד במקום העבודה חדש.
הבוס שלי נותן דמי הבראה תמיד ב-2 תשלומים יולי ואוגוסט ואני לא קיבלתי דמי הבראה מכיוון שעדיין לא מלאו לי שנה במקום העבודה.
שאלתי עכשיו היא - האם ביולי השנה (בחודש הבא) אני אקבל דמי הבראה עבור השנה הזאת + 9 חודשים של שנה שעברה?
תודה.
ב 20.11.10 התחלתי לעבוד במקום העבודה חדש.
הבוס שלי נותן דמי הבראה תמיד ב-2 תשלומים יולי ואוגוסט ואני לא קיבלתי דמי הבראה מכיוון שעדיין לא מלאו לי שנה במקום העבודה.
שאלתי עכשיו היא - האם ביולי השנה (בחודש הבא) אני אקבל דמי הבראה עבור השנה הזאת + 9 חודשים של שנה שעברה?
תודה.
מתי מקבלים דמי הבראה
עו"ד אחז אגם
18/07/12
אורנה שלום,אינני יודע איך המעביד שלך נוהג אולם את בהחלט זכאית למלוא דמי ההבראה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
עיון במסמכים
שמעון
18/07/12
שלום,
נחוצים לי דוחות הנוכחות שלי, טרם הגשת התביעה, ובמכתב ששלחתי למעסיק שלי הוא סירב לתת לי אותם.
קשה לי לדעת כמה שעות הופחתו לי בלי הדוחוץ הללו.
האם ניתן להגיש בקשה לבית המשפט לעבודה לפני הגשת התביעה שיתן להם צו?
נחוצים לי דוחות הנוכחות שלי, טרם הגשת התביעה, ובמכתב ששלחתי למעסיק שלי הוא סירב לתת לי אותם.
קשה לי לדעת כמה שעות הופחתו לי בלי הדוחוץ הללו.
האם ניתן להגיש בקשה לבית המשפט לעבודה לפני הגשת התביעה שיתן להם צו?
גילוי מסמכים בבית הדין לעבודה
עו"ד אחז אגם
18/07/12
שמעון שלום,בעייתך מוכרת מה גם שבבית הדין לעבודה אין באופן קבוע הליך של גילוי מסמכים.תגיש את התביעה על סכום משוער ואח"כ תתקן, הרי ממילא המעביד ירצה לתקן את הסכום שתתבע.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
הרעת תנאים
יניב
18/07/12
האם קיצוץ בחצי של שכר על כוננות, ביטול של מענק מצויינות המשולם מידי חודש , ביטול ארוחות במשרד, שינוי של צורת התשלום על שעות נוספות כך שהתגמול נמוך בהרבה מהנהוג אך תואם לחוק ושינוי מדיניות תשלום על ימי מחלה כך כל זה ביחד נחשב להרעת תנאים?
ראה תושבתי למעלה
עו"ד אחז אגם
18/07/12
הודעת התפטרות
שני
18/07/12
אני עובדת כ3 וחצי חודשים בחברת אירועים אני רוצה לעזוב כמה זמן מראש אני צריכה להודיע?? ובנוסף הוחתמתי לפני שבוע על טופס סודיות ועוד מסמך שכתוב שם שחצי שנה אני לא יכולה לעבוד בעבודה מסוג זה ושאני צריכה לתת להם מענה חצי שנה ושאני חייבת לחפוף מישהי ולהעביר את כל המידע שברשותי, בנוסף גם כתוב שאני צריכה לקבל משכורת לא יואחר מהעשירי לחודש ובפועל זה לא קורה, מבחינתי הוא הפר את החוזה מה שמשתמע מזה שגם אני יכולה להפר אותו
שכחתי לציין תודה :-)
שני
18/07/12
דמי הבראה וחופשה הכלולים בחוזה
TJ
17/07/12
שלום בעבר הועסקתי במקום עבודה על בסיס חוזה אישי שנתי בחוזה נכלל שהסכום ברוטו כולל את דמי ההבראה הנסיעות והחופשה , האם זה חוקי לכלול סעיף כזה ?
אילו תנאים ניתן להכניס בבסיס השכר
עו"ד אחז אגם
17/07/12
שלום רב,למרבה האירוניה, מדובר בעניין של ניסוח וזה הכל. אם בתלוש השכר מופיעה לך רק שורה אחת הכוללת את הכל, הדבר אינו חוקי ואתה אמור לקבל הבראה וחופשה בנפרד (נסיעות ניתן להכיל). יחד עם זאת, המעביד יכול לרשום אותם בשורות נפרדות עם אותו סכום סופי ואז הכל בסדר.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
אני בתאונת עבודה ונכנסתי להריון
ליא
17/07/12
אני בתאונת עבודה מחודש 9.11 ועד היום ( מחלת מקצוע) פוליפ במיתרי הקול לא חזרתי לעבודה מאחר והקול לא חזר לי ורופא תעסוקתי לא מאשר לי לחזור לאותו תפקיד נציגת שירות טלפוני רק לתפקיד אחר ולמקום עבודתי לטענתם אין תפקיד אחר , נכנסתי להריון ואני כרגע בשבוע 13 מה זכויותיי כל התקופה הנ""ל וכן הלאה ? עדיין לא הודעתי למקום העבודה כרגע אני מקבלת אובדן כושר עבודה מהביטוח של העבודה ויש לי 10% נכות מביטוח לאומי . אבקש עזרה בעניין זכויותיי ומה עושים הלאה תודה
תאונת עבודה והריון
עו"ד אחז אגם
17/07/12
ליא שלום,לאחר שתסיימו את תקופת המחלה שלך ותשובי לעבודה, תודיעי למעביד שלך שאת בהריון ותמשיכי כמו כל אישה אחרת בהריון. ההגבלות של המעביד יהיו לעניין תנאי העסקה ופיטורים אבל ביום יום, כרגע הדברים לא אמורים להשתנות.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
"פיצול" של ימי מחלה מצד המעביד
רבקה
17/07/12
שלום! אני עובדת בחברה כ-5 שנים והצתברו לי כ-100 חופשי מחלה.בחודש האחרון,עקב העריוני קיבלתי ימי מחלה חודש שלם-רצוף, אבל אני עבדתי במגביל כמה ימים בחודש הזה (עקב חוסר עובדים).שאלתי, איך המעביד ישלם לי את ימי המחלה האלה?האם קיים חוק מסויים בנושא הזה?רבקה שלום,ככל שיש לך יתרת ימי מחלה על המעביד לשלם לך על ימים אלו בהתאם לחוק. אם עבדת באותם הימים המעביד צריך לשלם על ימי העבודה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודהשלום!קיבלתי את התלוש המשכורת ואני רואה ש"פיצלו" לי את הימי מחלה למרות שהם חודש רצוף, כך שאחרי יום עבודה, כאילו החופש מחלה רק התחיל (יום ראשון 0%, שני-50% וכו'), האם זה נכון?למרות זאת, הורידו מהחופשי מחלה שהצתברו לי את כל הכמות ברצף שהצגתי להם.האם זה נכון מצד המעביד?
פיצול של ימי מחלה
עו"ד אחז אגם
17/07/12
רבקה שלום,מדובר בהתחכמות של המעביד שכן, עבור יום ראשון של מחלה לא משלמים, יום שני ושלישי 50% ורביעי והילך 100%. המעביד ניסה להפחית לך ימים.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
חובתו של המעסיק ליתן מכתב פיטורים?
מומו
17/07/12
שלום רב,רציתי לדעת האם עובד מסרב להמשיך את עבודתו עקב הרעת תנאים, (במשך חמש שנים עבד רק משמרות בוקר וכעת מאלצים אותו לעבוד גם צהריים ולילות, מדובר באדם בן 60 שעובד בחברת השמירה) ומוכן להמשיך לעבוד רק משמרות בוקר תוך סירובו למשמרות לילה, חייב לקבל מכתב פיטורין מהמעסיק? בפועל מה שקרה שהמעסיק כתב במכתב שהוא נענה לבקשתו(של העובד) להפסיק את עבודות, למרות שלא כך הדבר. אבי מאד רוצה להמשיך לעבוד על פי המתכונת הישנה (משמרות בוקר). עוד אציין כי אבי מקבל מהם פייצוי פיטורין כדין אולם הנפקות היא למקרה ויתגלעו חילוקי דעות כמו כן מבחינת דמי אבטלה בביטוח לאומי.האם נתין לדרוש מהמעסיק שיעמיד את הדברים על דיוקם, ויכתוב מכתב המציין את פיטורייו על ידי המעסיק??.
מכתב פיטורים במקרה של התפטרות
עו"ד אחז אגם
17/07/12
מומו שלום,אני מניח שאתה צריך את המכתב לצורך הביטוח הלאומי. כאשר מתפטרים בדין מפוטר, אינך זכאי למכתב פיטורים אולם תוכל לקבל את תנאי הביטוח הלאומי בהתאם לתנאים שם. אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
תקופת צינון בתפקיד מנכ"ל
משה
17/07/12
אני כרגע מועסק כמנכ"ל בחברה מסוימת והודיעו לי על פיטורים מהתפקיד. אני חתום לתקופת צינון ואסור לי לעבוד אצל מתחרים. קבלתי הצעה לעבוד בתור מנכ"ל אצל חברה מתחרה. האם מותר לי לעבוד למרות שאני חתום על איסור עבודה אצל מתחרים בחוזה האישי?
האם תקופת צינון חוקית
עו"ד אחז אגם
17/07/12
משה שלום,השאלה היא מה היא תקופת הצינון. בתי הדין כבר קבעו שתקופות של חצי שנה - שנה, הן לגטימיות. צריך לבחון את העניין על פי כדאיות כלכלית ואולי תדאג שהמעסיק החדש שלך יסע בעלויות.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
פיטורין לאחר חופשת לידה
מיקה
17/07/12
שלום רב
שמי מיקה עבדתי מעל 15 שנה ויש לי 4 ילדים ,שעות עבודתי מרובות ואני מעוניינת לגדל את בני עד גיל שנה ,האם פיטורין לאחר חופשת לידה יחשבו בביטוח לאומי כפיטורין שעליהם אקבל פיצוי מידי של דמי אבטלה ואם לא כיצד ניתן לפי החוק לדרוש התפטרות שתחשב בביטוח לאומי כפיטורין לשם קבלת פיצוי מידי ולא לאחר 90 יום
תודה מראש
מיקה
שמי מיקה עבדתי מעל 15 שנה ויש לי 4 ילדים ,שעות עבודתי מרובות ואני מעוניינת לגדל את בני עד גיל שנה ,האם פיטורין לאחר חופשת לידה יחשבו בביטוח לאומי כפיטורין שעליהם אקבל פיצוי מידי של דמי אבטלה ואם לא כיצד ניתן לפי החוק לדרוש התפטרות שתחשב בביטוח לאומי כפיטורין לשם קבלת פיצוי מידי ולא לאחר 90 יום
תודה מראש
מיקה
האם ניתן לקבל דמי הבטלה בדין התפטרות אחרי לידה
עו"ד אחז אגם
17/07/12
מיקה שלום,בתי הדין דנו בסוגיה ונקבע כי הזכאות איננה תתקיים באופן מיידי אלא אם הביטוח הלאומי יראה את סיבת ההתפטרות כמוצדקת.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
תשלום נסיעות
הילה
17/07/12
במהלך עבודתי לא קיבלתי תשלום נסיעות למעט החודש הראשון. במשרד התמ"ת אמרו לי שעלי לפנות לבית הדין לעבודה. השאלה היא מה מגיע לי כתוצאה מהעיכוב בתשלום דמי הנסיעות? האם זה נחשב כחלק מהלנת שכר?
בנוסף, רציתי לשאול, אם אני פונה לעורך דין, האם אהיה זכאית לקבל החזר עבור הוצאות משפט גם דרך בית הדין לעבודה?
תודה
בנוסף, רציתי לשאול, אם אני פונה לעורך דין, האם אהיה זכאית לקבל החזר עבור הוצאות משפט גם דרך בית הדין לעבודה?
תודה
שכחתי להוסיף
הילה
17/07/12
עבדתי בתור עובדת קבלן, האם אני יכולה לתבוע רק את המעסיק הישיר, או שאני יכולה להפנות את התביעה גם נגד החברה בה עבדתי?
תודה
תודה
האם דמי נסיעות הם חלק מהשכר
עו"ד אחז אגם
17/07/12
הילה שלום,דמי נסיעות אינם חלק מהשכר ועל כן לא ניתן לקבל פיצויי הלנה עליהם.לגבי עלויות עו"ד. בתי הדין אכן מעניקים לך הוצאות עו"ד ככל שתנצחי בתביעה אולם בית הדין יקבע מה העלות שהוא חושב ללא קשר לעלות ששילמת בפועל. אם תרצי יעוץ פרטני, עשי שימוש בכלי היעוץ האישי באתר זה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
הפרשות לפנסיה
בת אל
17/07/12
ערב טוב לכם !
לאחר השרות בצ.ה.ל עבדתי 6 חודשים כמתדלקת על מנת לקבל את המענק מהביטוח הלאומי .
ב21/06/11 התחלתי לעבוד במלון בת"א . בתלושי השכר נרשם :
שכר מבוטח =4.100 ש"ח לחודש .
עזבתי את העבודה כעבור 7 חודשים
ושאלתי , האם היו חייבים להפריש עבורי לפנסיה , אם כן - אז ממתי ?
הנושא חשוב לי מאחר ואני עובדת במקום אחר ואני מעוניינת לדעת , כי במידה ויש רצף , אזי על המעביד החדש לשלם מהיום הראשון לעבודה .
אשמח לקבל תשובה .
תודה ויום טוב !
לאחר השרות בצ.ה.ל עבדתי 6 חודשים כמתדלקת על מנת לקבל את המענק מהביטוח הלאומי .
ב21/06/11 התחלתי לעבוד במלון בת"א . בתלושי השכר נרשם :
שכר מבוטח =4.100 ש"ח לחודש .
עזבתי את העבודה כעבור 7 חודשים
ושאלתי , האם היו חייבים להפריש עבורי לפנסיה , אם כן - אז ממתי ?
הנושא חשוב לי מאחר ואני עובדת במקום אחר ואני מעוניינת לדעת , כי במידה ויש רצף , אזי על המעביד החדש לשלם מהיום הראשון לעבודה .
אשמח לקבל תשובה .
תודה ויום טוב !
ממתי מתחילה הפרשה לפנסיה
עו"ד אחז אגם
17/07/12
בת אל שלום,הפרשה לפנסיה אמור להתחיל אצל מעביד אחרי 6 חודשים, אלא אם יש לך פנסיה קיימת ואז ההפרשה מתחילה לאחר 3 חודשים והתשלום הוא רטרואקטיבי גם עבור 3 החודשים הראשונים.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
תשלום ביטוח לאומי
תמר
17/07/12
אני עובדת באגודה המשלמת לי משכורת ע"ב שעות אותן אני שולחת בסוף כל חודש. באחד החודשים שכחתי לשלוח להם את שעת הפעילות ועל כן לא יצא תלוש משכורת באותו חודש. הם שילמו לי שעות עבודה אלה במשכורת של החודש הבא אחריו, אולם לטענתם איו באפשרותם לשלם את דמי הביטוח הלאומי של אותו חודש שלא יצא בו תלוש משכורת ועליי להוציא זאת מכספי האישי.האם כך הדבר? תודה תמר
מי משלם ביטוח לאומי
עו"ד אחז אגם
17/07/12
תמר שלום,שאלתך נובעת מלכתחילה מטעות. את זו שמשלמת תמיד את הביטוח הלאומי והוא מופחת משכרך. לגבי החודש בו לא שילמת, כאילו לא עבדת ועל כן התשלום הוא מינימלי. בחודש לאחר מכן שילמת על מלוא הסכום.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
תנאים בעבודה
שמעון
17/07/12
שלום אני מאבטח,ויש לי שאלה כללית.האם בימים לוהטים אלו אין תנאים מינימליים לרווחת השומר? האם המעסיק יכול להכריח שומר לעבוד בחוץ עם שמשיה במקרה הטוב,ואף ללא זה במקרה הגרוע,כאשר גם בצל חם מאוד והגוף נוטף זיעה? יש להדגיש שאפילו מאוורר אין,אין אפילו שקע חשמלי.
תנאי עבודה קשים
עו"ד אחז אגם
17/07/12
שמעון שלום,צר לי אבל אין עדיין חוק שמגביל שעות עבודה בחוץ.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
בוס מעשן
אנונימי
17/07/12
שלוםהבוס שלנו במשרד מעשן בחדר שלו כל פעם שהוא מגיע וממש הרבה סיגריות, הריח במשרד חזק במיוחד כאשר מגיעים בבוקר מרגישים מחנק.. האם אפשר לתבוע אותו בביתדין לעבודה על כך וכמה זמן אחרי שמפסיקים לעבוד אפשר להגיש תביעה כזו. האם אני צריך הוכחות לכך... אז כיצד אפשר להוכיח. אודה לתשובה.
עניתי על שאלה זו. ראה למטה
עו"ד אחז אגם
17/07/12
שאלה
אריק
17/07/12
האם אפשר לשנות את השופט שידון בתיק הוכחות בדמש ? ושנית, אם לא נתנה לתובע
אפשרות לחקור את האדם שהיה בדיון הוכחות אך לא היה עד ורק את התובע חקרו, ולא היו
נציגי ציבור ונאמרו דברים והתראות כנד התובע וזה נרשם בפרוטוקול אך לא נאמר בדיון,
האם יש אפשרות לערער על אופן התנהלות הדיון ? ועוד שאלה האם ראיות רבות
יכולות לסתור הודאה שהוצאה הלחץ, הכוונה בערעור לארצי ? ניתן לערער על כך ?
תודה רבה
אפשרות לחקור את האדם שהיה בדיון הוכחות אך לא היה עד ורק את התובע חקרו, ולא היו
נציגי ציבור ונאמרו דברים והתראות כנד התובע וזה נרשם בפרוטוקול אך לא נאמר בדיון,
האם יש אפשרות לערער על אופן התנהלות הדיון ? ועוד שאלה האם ראיות רבות
יכולות לסתור הודאה שהוצאה הלחץ, הכוונה בערעור לארצי ? ניתן לערער על כך ?
תודה רבה
ניהול דיון
עו"ד אחז אגם
17/07/12
אריק שלום,להחליף שופט אפשר רק בטענת פסלות.לא הבנתי איזה אדם לא חקרו אולם ניתן להגיש בקשה לזימון עדים.לגבי דברים שלא נכתבו בפרוטוקול היה מקום לעשות את זה בדיון.הטענה לגבי הודעה בתנאי לחץ היא טענה עובדתית ובית דין לערעור לא מתייחס לטענות עובדתיות.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
אודה מאד לייעוץ
אחד
17/07/12
שלום, המקרה שלי הוא כזה:
אני לפני שבוע בדיוק,רואיינתי לחברה כלשהי,עוד באותו היום קיבלתי תשובה שלשמחתי הרבה,התקבלתי,
נשאלתי לכמה זמן אצטרך בכדי להתחיל,ואמרתי 14 יום.
התבקשתי על ידי מנכל החברה לעשות מאמץ ולהגיע למספר ימי חפיפה ואכן פיניתי לוז שלם,וגיבשתי מס' ימים רציפים בכדי להגיע לאותה חפיפה.
לצערי הרב, נבצר ממני להגיע ליום הראשון של החפיפה והדבר התקבל בהבנה, ביום השני,יצרתי קשר מוקדם בבוקר עם אותו מנכ"ל (באמצעות הודעת סמס) כי לצערי יהיה עלי לדחות את תהליך החפיפה ביום נוסף היות והתחייבותי למקום עבודתי הנוכחי,לא איפשרה לי,והבהרתי באותה הודעה,כי אם הדבר יוצר בעיה, אני אגיע למרות התחייבותי. לא קיבלתי מענה ולכן ניסיתי שוב ושוב ושוב ליצור קשר עם אותו מנכל אולם "סינן אותי". רק לאחר כשעה וחצי קיבלתי שיחת טלפון מאחת העובדות כי הוחלט לא להעסיק אותי ואין המנכל מעוניין לשוחח עימי היות ולא הגעתי לחפיפה.התעקשתי להשיג שוב את אותו מנכל ,אשר כאמור קלט אותי ואישר את תחילת העבודה (לא חתמתי על חוזה,אולם יש התקשרות בתקיעת כף וכן אישור ממנו במייל על תחילת עבודה,שכר,תנאים וכו').
בהתבסס על דברים אלו, לא היססתי והודעתי על עזיבת עבודתי.
כעת,החברה החדשה מסרבת לקלוט אותי,ואני הפכתי קירח מכאן ומכאן.
אבהיר,לטענתם,עצם העובדה כי לא הגעתי לחפיפה, גרם להם לדברהם להסיק כי אינני מעונייין בעבודה וכי אוכזבו מהתנהלותי, ואני,פעלתי ועשיתי את אשר מתבקש, יצרתי קשר מוקדם מאד הבוקר בכדי לקבל האישור,ואזכיר,הבהרתי עצמי היטב כי אם הדבר אינו מאושר,אתחיל מיידית. אבקש רק להוסיף כי כאשר יצרה איתי קשר הנציגה מטעם המנכל ( תחילת החפיפה היתה אמורה להתחיל ב-10 והיא יצרה עימי קשר ב-10:30) מסרתי לה שאם כך פני הדברים,אני עוזב הכל ומגיע ( רבע שעה נסיעה מהמושב שלי). איך לפעול? יצאתי קירח מכאן ומכאן.
עבדו עלי,ייכן ומתחתי החבל עימם אבל בידיעתם ורק מהסיבה שאני מחוייב למקום עבודה נוסף. אנא ייעוץ.
אני לפני שבוע בדיוק,רואיינתי לחברה כלשהי,עוד באותו היום קיבלתי תשובה שלשמחתי הרבה,התקבלתי,
נשאלתי לכמה זמן אצטרך בכדי להתחיל,ואמרתי 14 יום.
התבקשתי על ידי מנכל החברה לעשות מאמץ ולהגיע למספר ימי חפיפה ואכן פיניתי לוז שלם,וגיבשתי מס' ימים רציפים בכדי להגיע לאותה חפיפה.
לצערי הרב, נבצר ממני להגיע ליום הראשון של החפיפה והדבר התקבל בהבנה, ביום השני,יצרתי קשר מוקדם בבוקר עם אותו מנכ"ל (באמצעות הודעת סמס) כי לצערי יהיה עלי לדחות את תהליך החפיפה ביום נוסף היות והתחייבותי למקום עבודתי הנוכחי,לא איפשרה לי,והבהרתי באותה הודעה,כי אם הדבר יוצר בעיה, אני אגיע למרות התחייבותי. לא קיבלתי מענה ולכן ניסיתי שוב ושוב ושוב ליצור קשר עם אותו מנכל אולם "סינן אותי". רק לאחר כשעה וחצי קיבלתי שיחת טלפון מאחת העובדות כי הוחלט לא להעסיק אותי ואין המנכל מעוניין לשוחח עימי היות ולא הגעתי לחפיפה.התעקשתי להשיג שוב את אותו מנכל ,אשר כאמור קלט אותי ואישר את תחילת העבודה (לא חתמתי על חוזה,אולם יש התקשרות בתקיעת כף וכן אישור ממנו במייל על תחילת עבודה,שכר,תנאים וכו').
בהתבסס על דברים אלו, לא היססתי והודעתי על עזיבת עבודתי.
כעת,החברה החדשה מסרבת לקלוט אותי,ואני הפכתי קירח מכאן ומכאן.
אבהיר,לטענתם,עצם העובדה כי לא הגעתי לחפיפה, גרם להם לדברהם להסיק כי אינני מעונייין בעבודה וכי אוכזבו מהתנהלותי, ואני,פעלתי ועשיתי את אשר מתבקש, יצרתי קשר מוקדם מאד הבוקר בכדי לקבל האישור,ואזכיר,הבהרתי עצמי היטב כי אם הדבר אינו מאושר,אתחיל מיידית. אבקש רק להוסיף כי כאשר יצרה איתי קשר הנציגה מטעם המנכל ( תחילת החפיפה היתה אמורה להתחיל ב-10 והיא יצרה עימי קשר ב-10:30) מסרתי לה שאם כך פני הדברים,אני עוזב הכל ומגיע ( רבע שעה נסיעה מהמושב שלי). איך לפעול? יצאתי קירח מכאן ומכאן.
עבדו עלי,ייכן ומתחתי החבל עימם אבל בידיעתם ורק מהסיבה שאני מחוייב למקום עבודה נוסף. אנא ייעוץ.
הפרת תום הלב בקבלה לעבודה
עו"ד אחז אגם
17/07/12
שלום רב,יש כאן הפרה של חובת תום הלב בקבלה לעבודה. הייתי ממליץ, מאחר והנסיבות הן קיצוניות עדיף להתיעץ עם עו"ד ותוכל לעשות שימוש ביעוץ האישי כאן באתר.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
שינוי ייעוד של מיקום העבודה
רונית
17/07/12
רציתי לדעת האם שינוי ייעוד של מקום עבודה הינה עילה לפיטורין. אני מדברת על שינוי של חדר כושר לסטודיו של חוגי ספורט. במקום שאנהל חדר כושר קרי מכירות, עובדים וכ"ו אני אחראית על על שיעורי סטודיו, ארגון קבוצות/יחידים להשתתפות בחוגיםתודה
הרעה בתנאי העסקה
עו"ד אחז אגם
17/07/12
רונית שלום,המקרה שאת מתארת הוא גבולי ביותר לעניין הרעת תנאים, כי מקום העבודה השתנה ובפועל זו התאמה של הדברים. אם העבודה החדשה מצריכה ממך הרבה יותר ויתכן ותתכן כאן הרעה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
תשלום חופשות. הבראה, פיצויים ופנסיה
מיטל
17/07/12
שלום,
אימי עובדת כשבע שנים במקום עבודה בו היא מועסקת על בסיס חוזה אשר מתחדש בכל שנה מחדש ומספר חודשי העבודה בשנה הם 8-9 חודשים וזאת על תנאי החברה שאין לעבוד 12 חודשים ברציפות.
באף אחת משנות עבודתה לא שולמה לה חופשה או הבראה וכן מחוק פנסיה חובה שקיימת במדינה לא נפתחה עבורה כל קופה.
בפנייתה לרואה החשבון של החברה, אשר מבצע גם את המשכורות לתשלום הבראה וחופשה, נאמר לה שלא מגיעה לה חופשה שכן לעולם לא דרשה אותה. עליי לציין שלא הופרשה או נרשמה צבירה של חופשה או הבראה לעולם בתלושי השכר ולא פעם היא פנתה בשאלה האם מגיע לה ואמרו לה שלא.
שאלתי היא האם מגיעים לה תשלומים החופשה וההבראה רטרואקטיבית שלא שולמו לה והאם אכן מגיעה לה פנסיה?
אשמח לתשובה
מיטל
אימי עובדת כשבע שנים במקום עבודה בו היא מועסקת על בסיס חוזה אשר מתחדש בכל שנה מחדש ומספר חודשי העבודה בשנה הם 8-9 חודשים וזאת על תנאי החברה שאין לעבוד 12 חודשים ברציפות.
באף אחת משנות עבודתה לא שולמה לה חופשה או הבראה וכן מחוק פנסיה חובה שקיימת במדינה לא נפתחה עבורה כל קופה.
בפנייתה לרואה החשבון של החברה, אשר מבצע גם את המשכורות לתשלום הבראה וחופשה, נאמר לה שלא מגיעה לה חופשה שכן לעולם לא דרשה אותה. עליי לציין שלא הופרשה או נרשמה צבירה של חופשה או הבראה לעולם בתלושי השכר ולא פעם היא פנתה בשאלה האם מגיע לה ואמרו לה שלא.
שאלתי היא האם מגיעים לה תשלומים החופשה וההבראה רטרואקטיבית שלא שולמו לה והאם אכן מגיעה לה פנסיה?
אשמח לתשובה
מיטל
חוזה פיקטיבי
עו"ד אחז אגם
17/07/12
מיטל שלום,לאימך בהחלט מגיעים כל התנאים, כאשר בתי הדין כבר קבעו כי יש כאן פיטורים פיקטיביים. צרי קשר באתר, דרך ה"יעוץ האישי" ונשמח לעזור לך להתקדם בפעולה נגד המעסיק.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
הסכם העסקה
שרון
17/07/12
שלום רב,
התקבלתי לעבודה בחברה אשר במודעת הדרושים שלה פרסמה את המשרה והציגה אותה כמשרה מלאה. במהלך הראיון האחרון שלאחריו התקבלתי למשרה, נאמר לי כי המשרה מחליפה עובדת בשמירת הריון וכיוון שהיא הודיעה שהיא חוזרת לתפקיד(למרות שיודעת לטענתם כי לא מרוצים ממנה וכי היא ככל הנראה תפוטר בעתיד), הם מחוייבים לשמור לה את התפקיד, המנהל אמר לי שבחוזה הוא חייב להגן על עצמו ולכן החוזה בינינו יהיה לעשרה חודשים, ואם אהיה טובה, כמובן שהוא מתחייב לשמור לי על התפקיד. אני מאוד רוצה את העבודה אך חוששת שאיאלץ לעמוד עוד 10 חןודשים בסיטואציה של חיפוש עבודה (שוב!), ומרגישה קצת מרומה כי זה לא נאמר לפני כן. השאלה היא: איך אוכל בכל זאת במסגרת התנאים הנוכחיים להגן על זכויותיי בחוזה?אם אדרוש הארכת החוזה בינינו לשנה למשל ואז הם יהיו חייבים לתת לי פיצויים זה סביר?האם נכון לדרוש התחייבות כלשהי בחוזה העסקה?
התקבלתי לעבודה בחברה אשר במודעת הדרושים שלה פרסמה את המשרה והציגה אותה כמשרה מלאה. במהלך הראיון האחרון שלאחריו התקבלתי למשרה, נאמר לי כי המשרה מחליפה עובדת בשמירת הריון וכיוון שהיא הודיעה שהיא חוזרת לתפקיד(למרות שיודעת לטענתם כי לא מרוצים ממנה וכי היא ככל הנראה תפוטר בעתיד), הם מחוייבים לשמור לה את התפקיד, המנהל אמר לי שבחוזה הוא חייב להגן על עצמו ולכן החוזה בינינו יהיה לעשרה חודשים, ואם אהיה טובה, כמובן שהוא מתחייב לשמור לי על התפקיד. אני מאוד רוצה את העבודה אך חוששת שאיאלץ לעמוד עוד 10 חןודשים בסיטואציה של חיפוש עבודה (שוב!), ומרגישה קצת מרומה כי זה לא נאמר לפני כן. השאלה היא: איך אוכל בכל זאת במסגרת התנאים הנוכחיים להגן על זכויותיי בחוזה?אם אדרוש הארכת החוזה בינינו לשנה למשל ואז הם יהיו חייבים לתת לי פיצויים זה סביר?האם נכון לדרוש התחייבות כלשהי בחוזה העסקה?
כנסי!!!
אחד
17/07/12
תראי,אני אינני אחד המייעצים כאן,אבל אני אשמח מאד אם תקבלי את ההמלצה שלי, המטרה בחתימתו של חוזה כזה הוא לזרוק אותך לכלבים לאחר 10 חודשים, המון מעסיקים עושים זאת, הביטי,לאחר כשנה,הם ימצאו סיבה וייפטרו אותך וזאת כיוון שהם רוצים להמנע מלתת לך קביעות וזכויות. סביר להניח שזה מה שעשו גם הקודמת..והקודמת..זה דפוס ההתנהגות בחברה שלהם.. כך שלפי דעתי..אם את זקוקה מאד לפרנסה..התחילי בעבודה אבל קחי בחשבון שיש סיכוי לא מבוטל שזה מה שהולך לקרות..למה? כי יש מעסיקים בני ז...ות
האם זה בגדר פיטורים?
נלי
17/07/12
שלוםהשאלה שלי היא כזו, הייתי מתגורר בבאר שבע, עקב כך שהתחתלי לעבוד באשקלון אז עברתי לשם והשכרתי דירה במשך שנתיים, האם כשאני חוזר בחזרה לבאר שבע אני אוכל להיות על תקן מפוטר?המרחק בין באר שבע לאשקלון הוא 62 ק"מ.
מתי מעבר דירה היא התפטרות בדין פיטורים
עו"ד אחז אגם
17/07/12
נלי שלום, על מנת שמעבר דירה יהיה התפטרות בדין פיטורים יש להראות כי המעבר הינו בהתאם להוראות החוק, קרי המניע להעתקה הוא כורח של חיי משפחה, ככל שלא כך הדבר לא תוכל לקבל פיצויי פיטורים.אחז אגם, עו"ד מנהל פורום דיני עבודה
דמי סיכון
רן
17/07/12
שלום , אני טכנאי ונותן שירות בבית אנשים ועסקים בתחום המדפסות , אני מתנהל ביום יום עם קטנוע שאני מקבל מהעבודה , רציתי לדעת האם אני זכאי לדמי סיכון כול שהם עקב הסכנה של להסתובב עם טוסטוס כול היום (9:00-19:00)תודה מראש
מתי מקבלים דמי סיכון
עו"ד אחז אגם
17/07/12
רן שלום,תוספת סיכון איננה בחוק אלא רק בהסכם עבודה ועל כן, רק אם אתה במקום עבודה שיש בו תוספת שכזו, תוכל לקבל אותה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
עובדת משק בית – הבראה וחופשה
לילך
17/07/12
יש לי עובדת משק בית שעובדת אצלי במשך שנה וחצי- 6 שעות חודשיות. רציתי לדעת כמה ימי הבראה וימי חופש עליי לשלם לה?
כמו כן, העובדת כעת בהריון ורציתי לדעת האם עליי לשלם לה תשלום כלשהו לאחר הלידה?
כמו כן, העובדת כעת בהריון ורציתי לדעת האם עליי לשלם לה תשלום כלשהו לאחר הלידה?
תשלום לעובדת משק בית
עו"ד אחז אגם
17/07/12
לילך שלום,החלקיות של תשלום הסכומים הוא בהתאם לחלקיות המשרה שלה.ועליך לנהוג בה כמו כל עובדת בהריון.
חוק חדש מהיום לא משלמים על שעות עבודה.
מור
17/07/12
אני עובד בחברה חמש שנים עם משכורת גלובלית של 5000 נטו. לפני כשנתיים שלוש ביקשתי לקבל גם על שעות נוספות מעבר לשמונה שעות ביום. וכך היה מאז (שנתיים שלוש). ומאז קיבלתי כל חודש את הגלובלית פלוס שעות נוספות כאשר מדי פעם המעסיק התלונן על השינוי הנ"ל אך שילם. השאלה היא כזאת האם עצם התשלום על השעות נוספות מהווה הסכמה על השינוי? או שחייב הסכם שמוכיח זאת.אני יציין שאין הסכם ו/או חוזה עבודה ביני לבין המעסיק.התלוש לא מהווה גורם משפיע מכיון שרוב כולו לא תקין בעליל.(לא משנה כמה יוצאת המשכורת. הוא כותב כמה שנוח לו באותו חודש).השמח לתשובה בהקדם בברכה.
שינוי הסכם עבודה בפועל
עו"ד אחז אגם
17/07/12
מור שלום,דיני העבודה מבינים שבמהלך תקופת ההעסקה לא תמיד מעלים כל דבר על הכתב, ועל כן מה שקורה בפועל בין הצדדים, הוא לרוב "ההסכם החדש" בין הצדדים, ועל כן אם לאורך תקופה ארוכה שונה חוזה העבודה שלך, השינוי הוא החוזה החדש.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
שכר מינימום
יסמין
17/07/12
מסרת לי תשובה שלפי דבריי אני עובדת 87% משרה מה שאומר שעל המעסיק לשלם לי שכר מינימום של 3567 ש"ח ברוטו. לא כולל זמן הפסקות של חצי שעה ביום שהן אמורות להיותל על חשבוני. האם הוא מחוייב לכך על פי חוק? האם השכר לא צריך להיות מופחת מכך?
הפסקות כחלק מהעבודה
עו"ד אחז אגם
17/07/12
יסמין שלום,השאלה לעניין ההפסקות היא האם את זמינה עבור המעביד בזמן ההפסקות. ככל שהתשובה היא "לא" הרי שמעביד לא צריך לשלם לך על מועד זה. אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה



