פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
העסקת עובד בניקיון בית
אלון
17/07/12
שלום רב,
אני מעסיק עובד אחת לשבועיים בניקיון הבית למשך כ-5.5 שעות ובסה"כ 11 שעות ואני משלם לו סכום של 270 ש"ח בכל פעם. לצערי העובד נמצא בהליכים מול רשות האכיפה והגבייה על סכום חוב של 5700 ש"ח וקיבלתי מכתב לביתי כי כל סכום שהוא מרוויח אצלי עלי להעביר לידי הרשות.
לפני מספר ימים גיליתי את נושא חוק הגנת השכר, שאלתי היא האם אני יכול להעסיק את העובד במתכונת של יומיים בחודש ולהגדירו כעובד חודשי ואז חוק הגנת השכר מכסה עליו או שהוא מוגדר עובד יומי.
תודה,
אלון.
אני מעסיק עובד אחת לשבועיים בניקיון הבית למשך כ-5.5 שעות ובסה"כ 11 שעות ואני משלם לו סכום של 270 ש"ח בכל פעם. לצערי העובד נמצא בהליכים מול רשות האכיפה והגבייה על סכום חוב של 5700 ש"ח וקיבלתי מכתב לביתי כי כל סכום שהוא מרוויח אצלי עלי להעביר לידי הרשות.
לפני מספר ימים גיליתי את נושא חוק הגנת השכר, שאלתי היא האם אני יכול להעסיק את העובד במתכונת של יומיים בחודש ולהגדירו כעובד חודשי ואז חוק הגנת השכר מכסה עליו או שהוא מוגדר עובד יומי.
תודה,
אלון.
כיצד ניתן להגדיר עובד
עו"ד אחז אגם
17/07/12
אלון שלום,דרך ההגדרה של העובד בהחלט תלויה בך. אתה יכול להעניק לו משכורת חודשית על בסיס ההסכמות ביניכם, קרי שהוא מתחייב להעניק כך וכך ימים בחודש ואז הוא יהיה עובד במשכורת.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
ימי חופשה
רבקה
17/07/12
שלום!הצתברו לי 14 ימי חופשה.בחודש פברואר כשבועיים לא עבדתי "על חשבוני", האם על סמך זה אני יכולה לקבל את הימי חופשה במשכורת הקרובה? האם זה לא מתנגד לחוק?
מתי ניתן לפדות ימי חופש
עו"ד אחז אגם
17/07/12
רבקה שלום,אני מבין שבפברואר יצאת לחופשה ללא תשלום ומשכרך נוכה הסכום עבור החופשה. את יכולה לבקש מהמעביד לפדות את ימי החופשה ככל שאלו הצטברו ועל מנת שלא יווצר מצב בו תעברי את המכסה המותרת בדין.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
התפטרות שדינה כפיטורים
אבי
17/07/12
אני כבר כשנתיים ו-9 חודשים עובד בחברה , בהתחלה הייתי 3 חודשי נסיון , ולאחר מכן חתמנו על חוזה של חצי שנה הכשרה ואח"כ החייבות לשנתיים עבודה שמתסיימות בסוף אוגוסט . הבנתי שיש סעיף (9) שלפיו אני זכאי לפיצויים גם אם אני מתפטר בגלל "אי חידוש חוזה" , מכיוון ולא קילבתי עד היום הצעה לשדרוג או להארכת החוזה . האם באמת אני זכאי לפיצויי פיטורים ? ורציתי לדעת גם מה גובה הפיצויים - משכורת לכל שנה עבודה או בגלל שיש לי ביטוח מנהלים , אני מקבל את הסכום שנמצא תחת הקטגוריה "פיצויים" בביטוח המנהלים ?
פיצויי פיטורים בסוף חוזה קצוב
עו"ד אחז אגם
17/07/12
אבי שלום,אם אכן מדובר בחוזה קצוב אשר בסיומו מסתיימים יחסי העבודה בין הצדדים, סיום יחסי העבודה יחשב כפיטורים לצורך פיצויי פיטורים. גובה הפיצויי הוא אכן חודש לכל שנת עבודה, כאשר כל עוד המעסיק אינו חוסה תחת סעיף 14, תקבל את מה שהצטבר בקופה כאשר המעביד יצטרך להשלים את הסכום.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
התפטרות או פיטורין
ygm
17/07/12
שלום רב.הנני עובד בחברה גדולה בתעשייה בעלת מספר אתרים ברחבי הארץ.לאחרונה החלטתי לצאת לטיול יחסית ארוך כבן חודשיים בחו"ל שלאחריו אני מתכוון לעבור דירה לעיר אחרת (מרוחקת מהאתר הנוכחי שבו אני נמצא).המעסיק שלי לא מוכן לכבד את הרצון שלי שבו אני אעדר למשך חודשיים ואמשיך את עבודתי מאתר אחר (עבודה משרדית). לאור כך אני נאלץ לסיים את העסקתי.השאלה היא - האם מדובר בהתפטרות מצידי או פיטורין מצידם?
האם מעביד חייב להעסיק באתר אחר
עו"ד אחז אגם
17/07/12
שלום רב,מקום העבודה שלך אצל המעסיק הינו ספציפי ולשם הוא שכר אותך. הוא איננו מחוייב להעסיק אותך באתר אחר.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
שינוי בתנאי העבודה
מזל
17/07/12
שלום רב!אבקש לשאול האם עובד אשר מועסק מזה כשנתיים בבית דפוס כגרפיקאי וכיום מועבר למחלקה אחרת במקום ובעבר השתכר בשכר לפי ימי עבודה בהם עבד בפועל האם היום בתפקידו החדש אנו רשאים להעבירו לשכר אשר ישולם לפי שעות מה החוק בנדוןכמו כן אבקש לדעת האם בתי דפוס כפופים להסכם קיבוצי או הסכם אחר מבחינת תנאי שכר - ברצוני לציין כי הנ"ל מועסק בבית דפוס אשר הינו בבעלות פרטית אודה על מתן תשובתכם בנדון בהקדם תודה
האם מעבר לשכר שעתי הוא הרעת תנאים
עו"ד אחז אגם
17/07/12
מזל שלום,את צריכה לבחון את המשכורת בפועל שתהיה והאם תהיה פגיעה בשכר שאותו תקבלי. אכן, קיים הסכם קיבוצי לענף הדפוס החל על כל הענף.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
מהן הזכויות שלי בעבודה במשמרות?
בב
17/07/12
אני עובדת כמארחת במסעדה, בחצי שנה האחרונה, ועומדת לעזוב בשבוע הקרוב, רציתי לדעת מהן הזכויות שלי, אם בכלל, ומה בקשר לימי מחלה/חופשה שנצברו, אם בכלל, פנסיה וכד', מקבלת תלושי שכר.תודה מראש :)
זכויות של עובדת במשמרות
עו"ד אחז אגם
17/07/12
שלום רב,בכל הנוגע לימי חופשה, עליך לקחת את מספר ימי העבודה שעבדת, לחלק במאתיים ולהכפיל ב-14.פנסיה, ככל שלא הייתה לך קופה קודמת, את זכאית רק לאחר 6 חודשי עבודה.הודעה מוקדמת, יום לכל חודש עבודה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
שאלה ללא מענה-בוס מעשן
אנונימי
17/07/12
שלוםהבוס שלנו במשרד מעשן בחדר שלו כל פעם שהוא מגיע וממש הרבה סיגריות, הריח במשרד חזק במיוחד כאשר מגיעים בבוקר מרגישים מחנק.. האם אפשר לתבוע אותו בביתדין לעבודה על כך וכמה זמן אחרי שמפסיקים לעבוד אפשר להגיש תביעה כזו. האם אני צריך הוכחות לכך... אז כיצד אפשר להוכיח. אודה לתשובה.
האם אי יכולת לעבוד היא עילה להתפטרות בדין פיטורים
עו"ד אחז אגם
17/07/12
שלום רב,אם סביבת העבודה איננה אפשרית, ניסית לשנותה, אבל עדיין לא ניתן, תוכל להתפטר בדין פיטורים אולם הנטל עליך להוכיח שזו הייתה סיבת ההתפטרות. תוכל להביא עדין שיעידו על העניין, מה גם שיש הפרות אחרות של הדין של עישון במקום ציבורי.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
תשלום שעות רגילות
אלון
17/07/12
שלום רב
אני עובד מדי יום בין 10 ל12 שעות עם כחצי שעה הפסקה ביום,הנני שם לב
שהמעסיק משלם לי מדי יום 8.5 שעות כ100% ורק לאחר מכן משלם שעות נטוספות.האם תקין או שעות נוספות צריכים לשלם כבר לאחר 8 שעות הראשונות.מצב זה נמשך כבר שנים רבות .
תודה מראש
אלון
אני עובד מדי יום בין 10 ל12 שעות עם כחצי שעה הפסקה ביום,הנני שם לב
שהמעסיק משלם לי מדי יום 8.5 שעות כ100% ורק לאחר מכן משלם שעות נטוספות.האם תקין או שעות נוספות צריכים לשלם כבר לאחר 8 שעות הראשונות.מצב זה נמשך כבר שנים רבות .
תודה מראש
אלון
תקין.
123456788
17/07/12
למיטב ידיעתי, עפ"י חוק שעות עבודה ומנוחה, מניין השעות הנוספות מתחיל מהשעה ה-9.
מתי מקבלים שעות נוספות
עו"ד אחז אגם
17/07/12
אלון שלום,שאלת המפתח היא כמה ימי עבודה אתה עובד בשבוע. ככל שמדובר ב-6 ימים, שעות נוספות מתחילות לאחר 8 שעות. כל שמדובר ב-5 ימים, שעות נוספות מתחילות לאחר 9 שעות. אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבוד
סעיף 14
tkui
17/07/12
עבדתי כ7 שנים , מתחילת העבודה הופרשו לי כספים לביטוח מנהלים, לאחר 3 שנים חתמה איתי החברה על סעיף 14 .1. האם סעיף 14 תקף אחרי שנחתם לא אחרי 3 חודשים מתחילת ההפרשות ככתוב בחוק.2.במהלך אותה תקופה הכספים שהופרשו לי לפנסיה נעשו רק לפי 70% מהשכר ולא כמצוין בחוק , כיצד יחושבו דמי הפיצויים.
האם חתימה בדיעבד על סעיף 14 תקפה
עו"ד אחז אגם
17/07/12
שלום רב,אני מניח שעם חתימה על סעיף 14, אישרת שאתה מסכים שזה יהיה ההסדר לגביך ועל כן ויתרת על כן עניין קודם לכך.ההפרשות צריך להיות בהתאם להוראות החוק לעניין סעיף 14. ככל שהם לא כך יש לך עילה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
פגמים בפיטורים
אלון
17/07/12
אני עובד בבנק כעובד אאוטסורסינג, הבנק החליט לפטר אותי ואחרי יום קיבלתי טלפון מהחברה שלי שבה סוכם שנחכה כמה ימים לראות אם יש שינוי בהחלטה, למרות הסיכום שבע"פ נשלח אלי למחרת במייל , ללא פניה טלפונית מכתב פיטורים כמסמך וורד לא חתום ידנית , ללא עריכת שימוע. האם הפיטורים תקינים? ברצוני לקבל את הפיטורין על מנת לקבל את הפיצויים , האם המעסיק יכול לחזור בו מהודעתו שכן אין מסמך חתום אלא מסמך שנשלח במייל?
האם ניתן לקבל מכתב פיטורים במייל
עו"ד אחז אגם
17/07/12
אלון שלום,אכן, זה לא הדבר הנעים ביותר, אבל מכתב פיטורים ניתן להעביר גם במייל, המשמעות העיקרית היא ההודעה (שעדיף שתיעשה בכתב) אולם לא הדרך (שיש לה משמעויות אחרות).אתה מציג פיטורים שנעשו ללא שימוש, ויתכן שלא כדין מבחינה זו, הדבר אינו יקנה לך אפשרות להמשיך להיות מועסק אולם יתכן ויעניק לך עילות נגד המעסיק. תוכל לעשות שימוש ביעוץ האישי כאן באתר על מנת לבחון האם יש לך עילת תביעה ראויה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
מכתב התפטרות וזכויות
מיכאל
16/07/12
עבדתי בחברת כח אדם במשך 4 שנים משרה מלאה בשכר של 23 ש"ח לשעה. שכר חודשי הגיע ל4700ש"ח בחודש. עזבתי את מקום העבודה כי התחלתי לימודים לתואר ראשון.האם מגיע לי משהו?
התפטהרות אחרי ליד
אמא
17/07/12
הגשתי התפטרות כ 6 חודשים לאחר הלידה עקב מציאת מקום עבודה חדש.המקום החדש קרוב יותר לבית (הישן 20 ק"מ והחדש 10 ק"מ).השכר יותר גבוה.המקום החדש נותן לי רכב גדול, ילדתי ילד רביעי.האם אני זכאית לפיצויים???תודה.
פיצויים בהתפטרות
עו"ד אחז אגם
17/07/12
מיכאל שלום,אתה ודאי מתייחס לענין פיצויי פיטורים שאינם מגיעים לך. לזכויות שלך בדבר דמי הבראה, ימי חופשה וכד' אתה זכאי.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
ימי חופש
דניאל
16/07/12
שלום רב,
אני עובד במקום עבודתי 5 שנים, אני עובד לפי שעה (כ-25 שעות שבועיות) בחודשים אוקטובר עד יולי (באוניברסיטה) כל שנה מתחדש החוזה.
מעולם לא לקחתי ימי חופש.
פתאום שמתי לב כי בתלוש המשכורת שלי יש זכוי יום חופש 1 וחיוב יום חופש, אני לא יודע ממתי זה כך, רציתי לדעת האם זה חוקי לעשות כך? האם אני יכול לדרוש את ימי החופש שמגיעים לי?
ובאופן כללי אילו זכויות מגיעים לי על פי חוק? כמה ימי חופש? האם מגיע לי דמי הבראה? אם אני מתפטר או יותר נכון לא חותם על חוזה חדש מגיע לי פיצויים?
תודה רבה!
אני עובד במקום עבודתי 5 שנים, אני עובד לפי שעה (כ-25 שעות שבועיות) בחודשים אוקטובר עד יולי (באוניברסיטה) כל שנה מתחדש החוזה.
מעולם לא לקחתי ימי חופש.
פתאום שמתי לב כי בתלוש המשכורת שלי יש זכוי יום חופש 1 וחיוב יום חופש, אני לא יודע ממתי זה כך, רציתי לדעת האם זה חוקי לעשות כך? האם אני יכול לדרוש את ימי החופש שמגיעים לי?
ובאופן כללי אילו זכויות מגיעים לי על פי חוק? כמה ימי חופש? האם מגיע לי דמי הבראה? אם אני מתפטר או יותר נכון לא חותם על חוזה חדש מגיע לי פיצויים?
תודה רבה!
מחכה לתשובה
דניאל
23/07/12
שלום,
העניין חשוב לי מאד אודה אם תענו לי בהקדם.
תודה רבה!
העניין חשוב לי מאד אודה אם תענו לי בהקדם.
תודה רבה!
קנס על טעות של עובד
טל
16/07/12
שלום,
ביצעתי טעות במקום העבודה (בתום לב כמובן) ובגלל טעותי משלוח של מוצר לא
יצא ללקוח ביום שנקבע עימו אלא יצא יומיים לאחר מכן, המעביד איים עלי שאם
אבצע טעות זו שוב איאלץ לפתור אותה בעצמי ולהעביר את המשלוח ליעדו בעצמי
או לשלם על משלוח דחוף ללקוח, שאלתי היא האם זה חוקי בכלל לקנוס עובדים על
טעות בתום לב?
ביצעתי טעות במקום העבודה (בתום לב כמובן) ובגלל טעותי משלוח של מוצר לא
יצא ללקוח ביום שנקבע עימו אלא יצא יומיים לאחר מכן, המעביד איים עלי שאם
אבצע טעות זו שוב איאלץ לפתור אותה בעצמי ולהעביר את המשלוח ליעדו בעצמי
או לשלם על משלוח דחוף ללקוח, שאלתי היא האם זה חוקי בכלל לקנוס עובדים על
טעות בתום לב?
קנס
עו"ד עדי פריאנטי
16/07/12
על המעסיק חל איסור מוחלט לקנוס עובדים. המעסיק אחראי על טעיות עובדיו וכולנו בני אדם שטועים. נכון שלפעמים הטעות היא קריטית אך אין זה יכוללהביא מעסיק לקנוס עובד. כל שהוא יכול לעשות הוא לסיים את עבודתו בחברה ולתבוע אותו על נזקיו - במידה והיו כאלה.
הערת מעסיק בדבר ימי מחלה
לני
16/07/12
האם מותר למנהל בעבודה להתריס בדבר ימי מחלה של עובד או של בן זוגו או של ילדיו גם אם העובד אינו חורג ממכסת הימים שנקבעה בחוק?
האם זוהי עילה להתפטרות כפיטורין?
האם זוהי עילה להתפטרות כפיטורין?
התרסה נגד עובד
עו"ד עדי פריאנטי
16/07/12
התרסה אינה מהווה עילה לפיטורין - אבל כמובן תלוי מהי ההתרסה. כמובן שאם מדובר בקללות ובהעלבות שאין להם מקום - יכול להיות שאכן כן .
דחיית תביעת אבטלה בגלל ימי היעדרות
ענת
16/07/12
האם ניתן לשלם ימי היעדרות (64 יום- חודש וחצי ללא עבודה) באופן עצמאי ואז אהיה זכאית לדמי אבטלה?
אנא פנה לפורום ביטוח לאומי
עו"ד עדי פריאנטי
16/07/12
קיזוז שעות עבודה
איתי ירושלמי
16/07/12
אני איש שטח ותחילת עבודתי היא ברגע עלייתי לרכב (שיחות טלפון ופגישות) המעביד שלי החליט לקזז לי זמן נסיעה ממוצע סה"כ כ25 דקות ביום ובחודש כ8 שעות, את הקיזוז הוא מוריד משעות נוספות!!!אני מבקש לדעת האם זה חוקי
קיזוז שעות העבודה
עו"ד עדי פריאנטי
16/07/12
קיזוז משעות העבודה אינו חוקי . אין זה חוקי גם לקזז לך את השעות הנ"ל מהשעות הנוספות אותם אתה עושה ובמיוחד באם עד עכשיו - זה לא התנהל באופן הזה. במישה ואתה עובד מהרכב על המעסיק לשלם לך גם את זמן הנסיעות.
האם דרישה לאיסור עיסוק בתחום היא חוקית כתנאי קבלה
אודי
16/07/12
האם הדרישה, המוצבת כתנאי לקבלה לעבודה מסוימת, לפיה נאסר על העובד לעסוק בתחום בו הוא נשכר למשך 12 חודשים היא חוקית?
איסור עיסוק
עו"ד עדי פריאנטי
16/07/12
סעיף של איסור תחרות הוא לגיטימי במידה והוא מדתי. ז"א שבעבור אי עיסוקך לעבוד במשך שנה מעת סיום העבודה תפוצה בשכר כלשהו או שאיסור העבודה הוא לתחום גאוגרפי מסויים וכו'.
שאלה חשובה!!!!!!!!
נטלי כהן
16/07/12
שני נטלי כהן אני עבדתי במעון ויצו כפר גבירות עבדתי בחברת ויצו כ3 שנים לאחר לידה התפטרתי ונשלח אליי על ידם מכתב פיטורין בו רשום שמגיע לי על ידם פיצויי פיטורין של שנה ואת השאר מגיע לי מקרנות הפנסייה לפי מה שהבנתי שמגיע לי על כל שנת עבודה משכורת בסיסית בלי שום קשר אל הקרנות הפנסייה האם זה כך או שהפיצויים ששולמו לי הם כדין ?
פיצויי פיטורים
עו"ד עדי פריאנטי
16/07/12
ראשיתעליך לערוך חישוב של סכום הפצויים המגיעים לך. שכר אחרון*וותק. ואז באם צבורים לך פיצויים בקרן פנסיה את צריכה לקבל אותם ולקזז מסכום הפיצויים הכללי. את ההפרש המעסיק צריך לשלם לך.
סיום עבודה
איתי
16/07/12
שלום אני עובד בעבודה חדשה כבר חודש וחצי אני לא מעוניין להמשיך בעבודה כמה ימים אני צריך לתת או להגיד מראש לפני שאני עוזב??אני עובד בחוזה אישי (שכר גלובלי).
הודעה מוקדמת
עו"ד עדי פריאנטי
16/07/12
ייומיים.
ממי לדרוש תשלום עם העבודה נעשית דרך ספק משנה
אלכס
16/07/12
שלום רב.
הנני עובד בתור פילנסר במקצוע מעצב גרפי.
יש לי לקוח "ס"-יבואן מוצרי מזון שמזמין אצלי עבודות גרפיקה שונות. הוא בין היתר מייבא מוצרים לחברה אחרת "ת" יבואנית ומשווקת מוצרי מזון. "ס" מזמין אצלי מדי פעם עבודות בשביל חברת "ת" ובסיום העבודה אני מעביר קבצים גפריים מוכנים לדפוס ל"ס" ושולח חשבונית לתשלום ל"ת". יש כמה עבודות שהתחלתי לעשות לפני יותר מחצי שנה ותקועות בשלב הסופי, כאשר כל הגרפיקות מוכנות. ברצוני לקבל כסף על עבודתי.
"ס" הבטיח לי לא פעם ולא פעמיים לסגור את העניינים עם "ת" אך הדבר לא קרה ועכשיו "ס" מתנער מהעניין ואומר שלא אערב אותו יותר בעניינים הכספיים ביני ל"ת". מצד שני "ס" הוא זה ששלח אלי בקשה לביצע העבודה וכל ההתנהלות וההנחיות לגבי ביצוע ושינויים/עדכונים קבלתי מ"ס".
ברצוני לדעת ממי אני אמור לדרוש את התשלום? מ"ס" או מ"ת"?
תודה מראש על עזרתכם.
הנני עובד בתור פילנסר במקצוע מעצב גרפי.
יש לי לקוח "ס"-יבואן מוצרי מזון שמזמין אצלי עבודות גרפיקה שונות. הוא בין היתר מייבא מוצרים לחברה אחרת "ת" יבואנית ומשווקת מוצרי מזון. "ס" מזמין אצלי מדי פעם עבודות בשביל חברת "ת" ובסיום העבודה אני מעביר קבצים גפריים מוכנים לדפוס ל"ס" ושולח חשבונית לתשלום ל"ת". יש כמה עבודות שהתחלתי לעשות לפני יותר מחצי שנה ותקועות בשלב הסופי, כאשר כל הגרפיקות מוכנות. ברצוני לקבל כסף על עבודתי.
"ס" הבטיח לי לא פעם ולא פעמיים לסגור את העניינים עם "ת" אך הדבר לא קרה ועכשיו "ס" מתנער מהעניין ואומר שלא אערב אותו יותר בעניינים הכספיים ביני ל"ת". מצד שני "ס" הוא זה ששלח אלי בקשה לביצע העבודה וכל ההתנהלות וההנחיות לגבי ביצוע ושינויים/עדכונים קבלתי מ"ס".
ברצוני לדעת ממי אני אמור לדרוש את התשלום? מ"ס" או מ"ת"?
תודה מראש על עזרתכם.
פרילנסר
עו"ד עדי פריאנטי
16/07/12
הואיל ובעבודה כפרילנסר אין ולא מתקיימים יחסי עובד ומעביד אין זהו ה]ורום המתאים לשלאלתך. אנא פנה לפורום בדיני חוזים.
יום מנוחה
סגיב
16/07/12
לום רבאני עובד בחברת השמירה. אני רוצה לדעת מהו ים המנוחה. זה יום שבת ויום חופש שלי ביום חול.כלומר אני עובד 8 שעות ביום שישי לילה ו8 שעות ב מוצאי שבת עד בוקר יום ראשון. מעסיק חייב לשלם משרה במוצאי שבת כ150% ורגיל?
שות מנוחה
עו"ד עדי פריאנטי
16/07/12
באם קיימת הפסקה בת 36 שעות בין העבושה ביום שישי למוצ"ש אזי אין לשלם ל בעבור שעות נוספות. האם זהו המקרה?
האם מדובר בחילופי מעבידים??
דני
16/07/12
שלום,
יש לי סיפור קצת ארוך אבל לא מורכב - אבקש עצה נבונה כיצד לפעול...
הנני מועסק מזה כשנתיים בחברה פרטית שהיא שותפות בין כמה חברות. לחברה יש שם נפרד, ח.פ. נפרד ותיק ניכויים נפרד - שונים מהעסקים האחרים שמחזיקים השותפים.
נודע לי באופן לא רשמי ובע"פ מהמעסיק הישיר שלי, שהוא אינו אחד השותפים אך מנהל את החברה בפועל, כי השותפות מתפרקת ובקרוב נעבור למשרד חדש - מעבר לכך לא אמר דבר.
אני יודע שהם כבר לקראת חתימה על הסכם הפרדות ממש בימים הקרובים ואמורים להפרד סופית עד סוף אוגוסט.
ממה שקראתי באינטרנט - החברה הישנה צריכה לפטר אותי ואם קמה חברה חדשה - אפשר לתת לי את פיצויי הפיטורין או אפשר להעסיק אותי מחדש תוך שמירת זכויותי. מצד שני - אני לא חייב להמשיך עם החברה החדשה - מותר לי לא להסכים למעבר לחברה החדשה - ואז צריך לפטר אותי ולתת לי הודעה מראש ופיצויים.
אינני מעוניין להמשיך עם החברה החדשה שתקום. אני מעוניין לקבל הודעה ולהודיע על אי-הסכמתי. הבעיה היא שאף אחד מהמעסיקים שלי לא מדבר איתי על העניין, בטח שלא נותן הודעה מוקדמת... והתאריך מתקרב... מהיכרותי את הנפשות הפועלות - יש לי הרגשה חזקה שהולכים להתעלם מהחובות של המעביד כלפיי, אף אחד לא יתן לי הודעה מוקדמת, בטח שלא ישאל אותי אם אני מוכן למעבר. מיותר לציין שמעולם לא קיבלתי "הודעה לעובד" כנדרש בחוק...
כיצד עליי לפעול? האם להוציא מכתב בנושא? האם לחכות ליום שיגיד שעוברים חברה ומקום עבודה פיזי ואז להודיע על הרעת תנאים והתפטרות בדין מפוטר? מה קורה עם חובת השימוע?
תודה רבה מראש על הסיוע,
דני
יש לי סיפור קצת ארוך אבל לא מורכב - אבקש עצה נבונה כיצד לפעול...
הנני מועסק מזה כשנתיים בחברה פרטית שהיא שותפות בין כמה חברות. לחברה יש שם נפרד, ח.פ. נפרד ותיק ניכויים נפרד - שונים מהעסקים האחרים שמחזיקים השותפים.
נודע לי באופן לא רשמי ובע"פ מהמעסיק הישיר שלי, שהוא אינו אחד השותפים אך מנהל את החברה בפועל, כי השותפות מתפרקת ובקרוב נעבור למשרד חדש - מעבר לכך לא אמר דבר.
אני יודע שהם כבר לקראת חתימה על הסכם הפרדות ממש בימים הקרובים ואמורים להפרד סופית עד סוף אוגוסט.
ממה שקראתי באינטרנט - החברה הישנה צריכה לפטר אותי ואם קמה חברה חדשה - אפשר לתת לי את פיצויי הפיטורין או אפשר להעסיק אותי מחדש תוך שמירת זכויותי. מצד שני - אני לא חייב להמשיך עם החברה החדשה - מותר לי לא להסכים למעבר לחברה החדשה - ואז צריך לפטר אותי ולתת לי הודעה מראש ופיצויים.
אינני מעוניין להמשיך עם החברה החדשה שתקום. אני מעוניין לקבל הודעה ולהודיע על אי-הסכמתי. הבעיה היא שאף אחד מהמעסיקים שלי לא מדבר איתי על העניין, בטח שלא נותן הודעה מוקדמת... והתאריך מתקרב... מהיכרותי את הנפשות הפועלות - יש לי הרגשה חזקה שהולכים להתעלם מהחובות של המעביד כלפיי, אף אחד לא יתן לי הודעה מוקדמת, בטח שלא ישאל אותי אם אני מוכן למעבר. מיותר לציין שמעולם לא קיבלתי "הודעה לעובד" כנדרש בחוק...
כיצד עליי לפעול? האם להוציא מכתב בנושא? האם לחכות ליום שיגיד שעוברים חברה ומקום עבודה פיזי ואז להודיע על הרעת תנאים והתפטרות בדין מפוטר? מה קורה עם חובת השימוע?
תודה רבה מראש על הסיוע,
דני
חילופי מעבידים
עו"ד עדי פריאנטי
16/07/12
דני שלום,
ראשית לא בטוח אני לא יודעת - כמוך מהם המעסידים החדשים האם זה אנשים פרטיים? לא כל שינויי בסטטוס של חברה או חילופי מעבידים מביא באופן אוטומטי לזכאות לקבלת פיצויי פיטורין.
ראשית לא בטוח אני לא יודעת - כמוך מהם המעסידים החדשים האם זה אנשים פרטיים? לא כל שינויי בסטטוס של חברה או חילופי מעבידים מביא באופן אוטומטי לזכאות לקבלת פיצויי פיטורין.
התפטרות
שושי
16/07/12
ברצוני לשאול שני דברים:
1. האם ניתן לבצע התפטרות בשיחה טלפונית ולאחר מכן להעביר מכתב מסודר?
2. האם ימי ההודעה המוקדמת הינם "ימי עסקים" או מדובר במספר כללי - כלומר אם עלי לתת 12 יום האם מדובר בימי עסקים בלבד ?
תודה
1. האם ניתן לבצע התפטרות בשיחה טלפונית ולאחר מכן להעביר מכתב מסודר?
2. האם ימי ההודעה המוקדמת הינם "ימי עסקים" או מדובר במספר כללי - כלומר אם עלי לתת 12 יום האם מדובר בימי עסקים בלבד ?
תודה
התפטרות
עו"ד עדי פריאנטי
16/07/12
ראשית לשאלתך הראשונה רצוי שההודעה לא תהיה טלפונית אלא בכתב או בע"פ אבל בצורה מכבדת ומסודרת. לשאלתך השנייה - המדובר לא בימי עסקים או בימי עבודה אלא בימים קלנדרים.
שכר מינימום
יסמין
16/07/12
אני בת 35, נשואה + 2 , אני עובדת במשרד עו"ד 7.5 שעות יומיות 5 פעמים בשבוע. מקבלת לשעה 23.04 ש"ח (עובדת שעתית). משתכרת פחות משכר המינימום (4,100 ש"ח) מקבלת 3,300 ש"ח נטו. האם המעסיק שלי מחוייב לשלם לי שכר מינימום או לא?
שכר מינימום
עו"ד עדי פריאנטי
16/07/12
לפי דברייך את עובדת 87% משרה מה שאומר שעל המעסיק לשלם לך שכר מינימום של 3567 ש"ח ברוטו. לא כולל זמן הפסקות של חצי שעה ביום שהן אמורות להיותל על חשבונך.
הפרשות לביטוח מנהלים
יהודה
16/07/12
שלום
אני מועסק בחברה השייכת להסתדרות ולעובדים הסכם קיבוצי.
אני מפריש כספים לקרן פנסיה. אם אחליט שאני מעוניין בכך האם מקום העבודה חייב לאפשר לי לעבור לתכנית של ביטוח מנהלים? האם אוכל לפצל את ההפרשות - חצי לביטוח מנהלים וחצי לקרן פנסיה?
בברכה
אני מועסק בחברה השייכת להסתדרות ולעובדים הסכם קיבוצי.
אני מפריש כספים לקרן פנסיה. אם אחליט שאני מעוניין בכך האם מקום העבודה חייב לאפשר לי לעבור לתכנית של ביטוח מנהלים? האם אוכל לפצל את ההפרשות - חצי לביטוח מנהלים וחצי לקרן פנסיה?
בברכה
קרן פנסיה
עו"ד עדי פריאנטי
16/07/12
תלוימאוד מה רשום בהסכם הקיבוצי, יש שוני בין קרן פנסיה לבין ביטוח מנהלים יש לבדוק בהסכם הקיבוצי האם קיימתאופציה לכך או באם המעסיק מסכים להחלפה.



