פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

היתר עיריה (גרמושקה – שרטוט) שונה מתשריט בטאבו

אבי סלומון 05/06/14
שלום רב,
מצאנו דירה אותה ברצוננו לרכוש ונתקלנו בבעיה שההיתר בעיריה איננו מתאים לתשריט בטאבו ולמצב בפועל של הבניין כולו (התשריט והמבנה בפועל כן מתאימים זה לזה). מדובר בבניין שנבנה בשנות ה60, לפני חקיקת חוק התכנון והבנייה, אשר בו גרים מאז הקמתו מספר שכנים, ללא הפרעה מצד הרשויות. שוחחנו עם מספר שמאים לטובת מתן משכנתא וחוות דעתם היתה כי ללא היתר מחודש או אישור מהעיריה כי הבניין נבנה כחוק, לא נקבל שומה ועל כן גם לא נוכל לקבל משכנתא מהבנק.
מה ניתן לעשות בכדי לקבל את השומה ולפתור את הבעיה באופן המהיר והיעיל ביותר למצב הקיים ולהמשך הדרך בא אנו נרצה למכור את הדירה? על מי מוטלת האחריות לקבלת ההיתר או האישור מהעיריה?
תודה רבה

חריגה מההיתר

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 06/06/14
ככל והמצב בפועל קונה מן ההיתר ישלפו המתואר להכשיר החריגה. ניתן להסכים בין הצדדים על מי מוטלת האחריות לכך. בכל מקרה ככל הנראה המוכר לא יוכל לקבל אישור עירייה להעברת הבעלות ולכן גם לא יוכל לעמוד בהתחייבויותיו על פי ההסכם.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה בנוכחות עורך דין גובר על צוואה??

רועי 05/06/14
השאלה לגבי הבטחת זכויותיי בדירה אליה אני עומד לעבור כשאבי לא מעוניין להעביר אלי בעלות כעת אלא בעתיד:
האם חוזה בנוכחות עו״ד על רצונו להעביר לי את הדירה (בה אני גר דה פקטו) ובחוזה רשום כי במקרה של פטירה הדירה עוברת אלי- האם החוזה גובר על צוואה עתידית ( במידה ותסתור את החוזה- כלומר לא יעביר לי את הדירה)?
כלומר- עם חוזה ומגורים בדירה בתכלס מקנים לי בעלות על הדירה לאחר פטירת אבי , אף אם בצוואה ייכתב אחרת? אני שואל על מנת להבטיח את זכויותיי על הדירה ולפני פגישה עם עו״ד. לתשובה מקצועית אודה.
רועי

הסכם על ירושה עתידית

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 05/06/14
לא ניתן לערוך הסכם על ירושה עתידית אלא בצוואה.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם שכירות

משה 05/06/14
יש בבעלותי דירת מגורים אשר איני מתגורר בה.

אני מעוניין שהבן שלי ואישתו יתגוררו במידה ואלפ אין בכוונתי לתת להם את הדירה במתנה.

ולכן החלטתי לערוך הסכם שכירות על סך 50 שקלים בחודש.

האם להסכם כזה יש תוקף משפטי?

הסכם שכירות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 06/06/14
לכל הסכם בין הצדדים יש תוקף משפטי והוא ייבחן במבחנים מקובלים של סבירות.

בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזיבת הדירה לפני תום תקופת השכירות

מגד 05/06/14
שלום,



חתמתי לפני 8 חודשים על חוזה שכחרות לתקופה של שנה.

בחוזה יש את הסעיף הזה:



א.      אם תפנה השוכרת את הדירה לפני תום התקופה
הקצובה תהיה חייבת לשלם את דמי השכירות עד
סוף התקופה הקצובה ולא תהיה זכאית לקבל מהמשכירים
כל סכום מתוך
דמי השכירות המוסכמים לעיל עד סוף התקופה הקצובה.


ב.       למרות
האמור לעיל כל אחד מהצדדים יהא רשאי להביא הסכם זה לכלל סיום
ובלבד שימסור
הודעה מוקדמת מראש ובכתב לצד השני      
יום מראש.



האם לפי סעיף ב' (ולמרות סעיף א') אני יכול לבקש לסיים את השכירות לפני המועד?



תודה רבה

חוזה שכירות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 05/06/14
ממה שצירפת לא ברור האם צוינה תקופה של הודעה מוקדמת לסיום ההסכם.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיסוי במתנה נדלן

טל 05/06/14
שלום, להלן שאלתי:

האם בעל
יכול לתת במתנה כסף או נדל"ן לידי בת זוגו (מנישואין קודמים)? בפטור ממס שבח
+ מס רכישה מוקטן?
אם לא,
והבעל מעביר נדל"ן לאשתו, האם יש תקופת צינון וכמה – עד שהיא תוכל להעביר
לילדיה (בפטור ממס שבח ובמס רכישה מוקטן)?



תודה רבה

טל

העברה ללא תמורה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 05/06/14
ככל ומדובר בהעברה ללא תמורה יש להבין את מידת הקרבה כיום בין בני הזוג.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי מתווך

דוד 05/06/14
שלום וברכה. לפני שנה וחצי מתווך מסוים  הראה לי דירה. היא מצא חן בעיניי ואני החלטתי  לקנות אותה. אך התברר שאין שם היתרי בניה ולכן לא קניתי אותה. לפני חודש ראיתי את הבעלים שאמרו לי שהם עשו היתרי בנייה , וקניתי את הדירה אבל במחיר יותר גבוה שהיה לפני שנה וחצי.

עכשיו למתווך ההוא נודע שאני קניתי את הדירה והוא דורש שכר טירחה. אבל אני טעון שעברה שנה וחצי ואני  לא חייב לו כלום.                                                                 

האם אני חייב למתווך? ומתי פג תוקף של ההתחחיבות שלי כלפיו?

דמי תיווך

עו"ד שני אוכמן 09/06/14

יש לבחו את מכלול נסיבות המקרה והאם על אף חלוף הזמן המתווך היווה הגורם היעיל לקיום העסקה שכן נראה כי הליך המכירה התעכב עקב סוגיית מתן היתר הבנייה בלבד ועדיין היתה למוכר הכוונה למכור הנכס.


על אף המפגש המקרי עם הבעלים המתווך יטען כי הוא זה שקישר בין הצדדים ואני מניחה כי קיים גם הסכם תיווך שעיגן זאת.

גן ילדים מול הבית ללא חניה- חוסמים את החניה הפרטית

סיון 05/06/14
ברצוני לשאול- מה ניתן לעשות חוקית מול גן ילדים של ויצו הנמצא מול הבניין שלנו ללא מספיק מקומות חנייה המביא לכך שהורים חוסמים חניה פרטית של דיירי הבנין מדי יום בבוקר ואחה"צ? שוחחנו עם העירייה- טוענים שאין מה לעשות, להתקשר על בסיס יומי לפיקוח שיבוא פקח. זה לא ממש עוזר כי עד שהפקח מגיע הרכב איננו במקום. זה הפך את חיינו לסבל...לריבים בלתי פוסקים עם ההורים ובכלל- למה העירייה אינה בעלת אחריות?

גן ילדים

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 05/06/14
שלום רב
השאלה אינה מתאימה לפורום הנ״ל.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה חדשה

איילון 05/06/14
שלום רב,
אני ואשתי רכשנו דירה חדשה מקבלן לפני ארבעה חודשים
כניסה תחילת 2015 שילמנו תשלום ראשון
ונירשמה הערת אזהרה על שמנו עדיין לא נטלנו משכנתא ויש בנו חרטה על קניית הדירה
מה האופציות שלנו במידה ונחליט למכור היום את הדירה מבחינת מיסוי ועלויות אחרות??? ואם זה משנה שאחת הסיבות למכירה הם גרושין??
תודה,

ביטול חוזה רכישה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 05/06/14
יש לראות את הוראות חוזה הרכישה עליו חתמתם כדי לענות לשאלה זו
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שם שגוי בנסח הטאבו

יניב 05/06/14
שלום,



אני מייצג קונה בעסקת מכר. בשם המוכרת בנסח טאבו ישנה טעות באופן שבו השם הרשום הוא השם לשפני הנישואים של המוכרת(עם שגיאת שגיאה באיות), מספר תעודת הזהות הוא נכון.

האם חששי שלא ירשמו הערת אזהרה לטובת הרוכש מוצדקת?

עליי לבקש תיקון טעות סופר?

טעויות בלשכת רישום המקרקעין

עו"ד סיגלית שאלתיאל מנהלת 06/06/14

שלום לך,


אין כמו נסח מדוייק וחף מטעויות.


ןלכן, גם אם לא תהיה בעיית רישום (נניח) בעיסקת המכר הנוכחית, רצוי מאד לתקן את הטעות כבר עתה.


בברכה,


סיגלית שאלתיאל, עו"ד


 

מנהלת פורום ביטוח לאומי

בן יהודה 13, פינת בן הלל 14, ירושלים

02-6221737

s.shaltiel@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לא הבנתם שאלה פשוטה בקשר להערת אזהרה

רועי 05/06/14
בקשר לדירה שאבי רוצה להעביר לי- אני אגור בדירה זו כל שארית חיי כנראה. ייתכן ונקבע מועד להעברה במתנה ב 2030 אך אם הוא נפטר קודם- אפשר להכניס את זה להערת האזהרה וכך להבטיח זכויותיי על הדירה, הלא כן? ( אני חוזר- אני עומד לעבור לגור בדירה עם משפחתי דרך קבע).
השאלה היא אם צוואה עתידית, במידה ותסתור את הערת האזהרה, תוכל לפגוע בזכויותיי במידה ויש הערת אזהרה. שאלה משפטית קלה לא?

תלוי

שלום 05/06/14
הערת אזהרה אינה מחייבת וקיומה לרוב הינו על מנת להתריע בפני קונים פוטנציאלים על קיומה של התחייבות קודמת.



לא מובן מה הכוונה בייתכן ונקבע מועד להעברה במתנה ל-2030. לא ברור האם רשומה הערת אזהרה לטובתך או לא ואם רשומה לא ברור לפי מה נרשמה (הימנעות מעשיית עסקה וכו').



כך או כך, בהתאם לנסיבות שאתה מתאר ניתן יהיה לרשום ירושה ללא כל בעיה והדבר אינו משנה כלל לעניין קיומה של הערת אזהרה. כלומר, הערת האזהרה תישאר רשומה אולם הבעלות תעבור בעקבות הירושה או הצוואה.

הבטחת הזכויות בדירה במתנה

עו"ד סיגלית שאלתיאל מנהלת 06/06/14

שלום לך,


ראשית, פתרון חלקי אפשרי - לא מוחלט - הוא רישום מישכון לטובתך על הדירה במתנה.


שנית, שאביך יצייד אותך כבר עתה ביפוי כח בלתי חוזר נוטריוני לביצוע פעולות בלתי הדירות על ידך בנכס במלאות ימיו ושנותיו.


בברכה,


סיגלית שאלתיאל, עו"ד

מנהלת פורום ביטוח לאומי

בן יהודה 13, פינת בן הלל 14, ירושלים

02-6221737

s.shaltiel@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום נוסח טאבו

ליז 05/06/14
שלום רב ,



אני צריכה לשלם 11 ש"ח יש לי את ניירות הטאבו שלי 



איפה אני משלמת ?



נכנסתי לתשלום נוסח טאבו מבקשים מס' גוש חלקה 

אני מקישה וזה לא מזהה מה עושים ????

נסח

טל 05/06/14
הקישור לאתר מצ"ב.



אם את לא מצליחה להוציא נסח באתר עלייך לגשת ללשכת רישום המקרקעין באופן אישי ולהוציא שם.

ייתכן והגוש והחלקה שיש לך לא נכונים ולכן זה לא מזהה. תכתבי בגוגל "איתור גוש חלקה" ותנסי למצוא את הפרטים בהתאם לכתובת.

בכל מקרה תנסי להמתין יום יומיים ולנסות שוב ואם לא יעזור לפנות לטאבו באופן אישי.

טעות סופר בתשריט ובנוסח טאבו

זיוית כץ 04/06/14
שלום רב , ברצוני לרכוש דירה . אני אדריכלית ובבדיקה ראשונית שערכתי שמתי לב כי ישנה טעות סופר בתשריט של הבניין המשותף . בעצם בקומה שלמה יש טעות ברישום , מספרי הדירות והבעלים תואמים בטאבו , אך בתשריט המיקום שלהן שונה וחלה טעות . המוכר אינו מעוניין לתקן המקרה ומוכן למכור הנכס אז איז . ברצוני לדעת מהו ההליך לתיקון שכזה .מדובר במקרה מורכב מאחר והטעות חלה בין כל ארבעת הדירות בקומה ואין שכן אחד מולו ניתן לפתור הסוגיה , מה גם שאינני בטוחה שאוכל לרתום את כל הדיירים לנושא . כיצד ניתן לפתור , האם אפשר להגיש רק תיקון של התשריט ,מאחר שתיקון של נסח בטאבו יגרור שינויים גדולים מידי לכל הדיירים ??

תיקון טעות בצו

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 04/06/14
שלום רב

יש לבצע תיקון של מסמכי רישום הבית המשותף. עושים זאת מול עו"ד שזהו תחום עיסוקו.

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכירות מדירה או חסכון סולידי זהיר

מתעניין 04/06/14
מקבל פנסיה נמוכה.




יש לי סכום כסף של כמליון  ש"ח.




בהנחה, שאני רוצה לסגור אותו ( בבנק עם תחנות יציאה) רק בתוכנית מאד בטוחה, וכמעט ללא סיכון -




ופועל יוצא מזה, - שלא אקבל רווח גדול:









האם (לפי מה שידוע היום בשוק) -




עדיף לקנות דירה (אני גר באזור שהדירות לא יקרות) ולהשכיר אותה, מאשר לסגור כסף בתוכנית שהיא כמעט ללא סיכון, עם רווח קטן?









כמובן שאתם לא יכולים לענות ספציפית, ואני מבקש הערכה כללית, של כדאיות.




האם בכלל אפשר לשמור על ערך הכסף, כשהוא מופקד בתוכנית זהירה סולידית, ובעלת סיכון נמוך? או שאפסיד את מה שיש לי במהלך השנים?





האם לרכוש דירה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 04/06/14
שלום רב,

זה משתנה מאדם לאדם ותלוי משתנים רבים. ניתן לקבל ייעוץ משפטי פרטני.

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קנית דירה שניה

שואלת 04/06/14
אם ברשותי דירה קטנטנה שבה אני מתגורר שנים רבות. ואני רוצה לרכוש דירה בת 3 ח' על מנת להגדיל את הכנסתי מהפנסיה הנמוכה:



אם אקנה היום דירה שניה - עלי להמתין 4 שנים אם ארצה למכרה (לגבי מיסוי).?



מה גובה וסוג המיסים שעלי לשלם בקנית דירה שנייה? (כמובן  שאני מבקש הערכה כללית של אחוזים, לכמה לצפות... 10%?.. 20? או יותר?.. )



כמה אחוזים נוהג בדר"כ עו"ד לקבל עבור הטיפול בקניה מעין זו. (בערך כמובן)



בקיצור: זה חשוב לי עבור התכנון, שלא אשאר בלי יכולת לשלם להוצאות נילוות מעבר למחיר הדירה עצמה.

מודה לכם




רכישת דירה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 04/06/14
שלום רב

ב-1.1.14 בוטל הפטור ממס שבח שהתייחס למכירה אחת לארבע שנים.

במקומו קיים פטור של דירה יחידה בנסיבות מסוימות. לגבי רכישה יש משמעות אם את בעלת דירה נוספת שאז לא תקבלי את ההטבה של בעלי דירה יחידה.

שכר טרחת עו"ד משתנה מעו"ד לעו"ד.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה התחייבית למכירת דירה שניה תוך שנתיים

דורית 04/06/14
רכשתי דירה על שמי לפני מספר חודשים . ולבעלי ישנה דירה על שמו (שרכש מהוריו במהלך הנישואין)  התחיבתי שבעלי ימכור את הדירה שלו תוך שנתיים  (כי הוא רצה למכור אותה ולקנות לעצמו דירה אחרת) ולכן לא שלמתי מס רכישה, ונותרו יותר משנה וחצי לממש את המכירה של הדירה של בעלי, אני רוצה להתגרש מבעלי מה יקרה כעת. האם אצטרך לשלם מס רכישה אם אני נשארת עם הדירה שלי שרכשתי ובעלי נשאר עם הדירה שלו שהוא רכש.

מס רכישה לדירה יחידה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 04/06/14
שלום רב

לא ברור מהשאלה כיצד דיווחתם ויש לקבל ייעוץ משפטי.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הערת אזרה בטאבו גוברת על צוואה?

רועי 04/06/14
שלום רב.

אבי מעוניין להעביר לי דירה ברשותו.

הוא מוכן להעבירה רק לאחר פטירתו שיבדל"א.

אני עובר לדירה כעת והיא תהא בחזקתי.

אני מעוניין להבטיח את זכויותיי על מנת למנוע מאנשים אחרים לקחת ממני את הדירה לאחר פטירתו של אבי.

האם הערת אזהרה לפי עם פטירתו של אבי הדירה עוברת לבעלותי בטאבו חזקה יותר ממה שיירשם בצוואה (במידה וירשם אחרת, כמובן).

האם צריך בטחונות נוספים להבטיח בעלותי המוחלטת על הדירה?

תודה רבה!

רועי

העברה בחיים

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 04/06/14
שלום רב,

לא ניתן לערוך הסכם לגבי ירושה עתידית אלא בצוואה.

ניתן להעבירה ללא תמורה כבר כעת עם הוראה מתאימה המבטיחה  את זכותו של אביך להתגורר בדירה כל עוד הינו בחיים.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פסק דין והסכמה לאחר מתן פסק דין

רוני 03/06/14
מה קורה לאחר שניתן פסק דין של הרשעה בעבירה של ניהול עסק ללא רישון, אבל לאחר מתן הפסק הדין ישנה הסכמה כתובה שהתובע מסכים בכתב שלא יאכוף את הפסק דין, והוא נותן את הסכמתו שהעסק יוכל להמשיך במתכונתו.



לאחר שנתיים פתאום התובע מחליט להפעיל את הפסק דין.

מה עושים בכזה מקרה? מבחינה משפטית האם יש מונח שמגדיר הסכמה בין הצדדים לאחר פסק דין?


פסק דין והסכמה לאחר מתן פסק דין

עו"ד ענת קציר מנהלת 05/06/14
רוני שלום,



שאלתך מתאימה לפורום בתי משפט.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גדר משותפת

חגי 03/06/14
שלום רב
אני גר בבניין שנבנה לפני כ 4 שנים . בחניון בניין הוקמה חומה כתיחום שטח הבניין .מאחרי החומה הייתה תקופה ארוכה שטח שמיועד לבנייה. הקבלן בנה את הבניין בקו 0 לחומה ואז נוצר מצב שהירידה לחניה הקרקעית ואחת המרפסות ״ נהנות מהחומה של הבניין עליו שילמו כל הדיירים וכאן מגיע קבלן ועושה כפי רצונו. בהמשך ריצף השכן מהמרפסת חצי מהחומה בשיש ועליו הקים גדר. מבחינתנו החומה שלנו מה אנחנו יכולים לעשות מבחינה משפטית ? אנו רוצים לדרוש ממנו להוציא את הגדר והשיש ?

תביעה בגין שימוש בגדר משותפת

עו"ד ענת קציר מנהלת 05/06/14
חגי שלום,



ניתן להגיש תביעה משפטית כנגד הקבלן ובקשה לקבלת פיצוי או השתתפות בעלות הקמת החומה.



בברכה,

ענת  קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בניה חוסמת נוף ודרכי אוויר – עילהתקדים לתביעה?

אריק 03/06/14
האם קיימת עילה או תקדים לתביעה שהצליחה, כנגד העריה או קבלן לגבי בית דירות חדש שנבנה מול בית קיים, כאשר הבנין החדש חוסם חלק ניכר מהנוף ואו דרכי אוויר לבנין הקיים?

אשמח לכל מידע ואו שם או מינוח ידוע לתביעות שכאלה.

תודה,

אריק.



מצ"ב תמונה של הבנין החדש שהוקם מול בית הורי לא מזמן

בניה חוסמת נוף ודרכי אוויר - עילהתקדים לתביעה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 05/06/14
אריק שלום,



קיימת פסיקה בעניין.

ראה למשל פס"ד 46727/04- דויטש נ' מגדל חברה לביטוח



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גדר משותפת עם המגרש הצמוד

אלכס 03/06/14
רכשתי לפי כשנה בית קרקע בנוי וסביבו חומה/גדר כאשר לצד המגרש שלי היה מגרש ללא בית. כעת החלו בניית בית במגרש השכן. האם אני רשאי לדרוש השתתפות בתשלום על החומה/הגדר שנבנתה ומשמשת את שני המגרשים/בתים.

תודה

מחוברים שבמיצר

עו"ד ענת קציר מנהלת 05/06/14
אלכס שלום,



לכאורה על פי חוק המקרקעין, במקרה שאין הסכם בין בעלי מגרשים שכנים, על בעלי המגרשים לשאת בחלקים שווים בהוצאות הכרוכות בשמירה ובהחזקת "המחוברים שבמיצר". אולם, ככל שיסרב השכן להשתתף בעלות הגדר, יהיה צורך להוכיח כי אכן מדובר במחובר שבמיצר, לגבי כך קיימת פסיקה מגוונת.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איזה מש"ח מגישים ברישום בית משותף וייחוד דירות?

רז 03/06/14
האם טופס 7002?

בנוסחו החדש אין התייחסות לייחוד דירות ולכן שאלתי. האם יש טופס שונה היום לייחוד דירות?



תודה.

טופס מש"ח

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 04/06/14
טופס 7002

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פינוי מושכר

אדל 02/06/14
שלום רב, אני משכיר מבנה המשמש כבית עסק ויש ביני לבין השוכר הסכם שכירות לשנה. עוד לא הסתיימה השנה והחלטתי להודיע לשוכר בדבר סיום התקשרות חוזית ופינוי המושכר. השאלה היא: מהו משך הזמן שצריך לתת לו ע"פ חוק מרגע מסירת ההודעה עד הפינוי?

יציאה ממושכר טרם סיום תקופת השכירות

עו"ד ענת קציר מנהלת 03/06/14
אדל שלום,



חשוב לבדוק האם הסכם השכירות מאפשר את סיום ההתקשרות ביניכם טרם חלפה שנה.

אם הוא מאפשר, ולא נקבע מועד בו יש לתת לבעל הנכס הודעה מוקדמת, מקובל לתת הודעה של חודש- חודשיים מראש.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם נשאר לו אפשרות לזכות במחיר למשתכן

02/06/14
יש לי שאלה אני אבא לנכה האם כשנכה זוכה במגרש המיועד לנכים לבניה עצמית ומוכר את זה אח"כ האם עכשיו הוא יכול עדיין לזכות בדירה של מחיר למשתכן (כמובן כשיש לו התנאים לזכות)? אשמח לקבל תשובה.

תשובה

עו"ד ענת קציר מנהלת 05/06/14
שלום רב,



מציעה להפנות את שאלתך לפורום דיני מיסים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חשש מתביעה

אלון 02/06/14
היי ,אפרט מיקרה אשר קרה בשבועיים אחרונים ,ביני לבין חברה מתחרה בענף הנדלן - אני עובד בחברת נדלן כמשווק וחברי עובד בחברת נדלן מתחרה כמשווק. הייתי במשרד המכירות שלו לבקשתו על מנת שהוא יראה לי הסכמים לפני חוזה עם לקוחות על מנת שנהיה זהים מבחינת המחירים מכיוון שהפרוייקטים שלנו מקבילים. ישבנו זה לצד זה והוא הראה לי בקלסר את כל השמות והמחירים ,הוא קם לרגע ואני דפדפתי בקלסר וצילמתי מספר הצעות רכישה כדי שאבחן אותם מאוחר יותר, לא שמתי לב אם הוא ראה שצילמתי או לא !? הפקידה שלי החלה להתקשר לרשימת הממתינים והגיע לקוח אלי למשרד שהוא היה אחד מאותם הסכמים ראשוניים שצילמתי מהמתחרה, אמרתי ללקוח שאני יודע שהוא קנה שם אבל המחיר טוב ואני לא יכול להתחרות בו ,אך הוא כעס שאני יודע שהוא קנה שם , ומכאן התחיל הבלאגן- הלקוח פנה למתחרה ועשה רעש {הוא לא תובע אותם} כי הם חברים ואז אותו חבר מתחרה חייג אלי ואמר שהם שוקלים לתבוע אותי בכך שצילמתי בלא ידיעתם והעברתי מידע חסוי . שאלותיי הם :1. האם הם יכולים לתבוע אותי?, אם כן על כמה כסף? 2. האם בזה שזימנו אותי והראו לי מידע חסוי ,אין בכך הסכמה מסויימת שאני חשוף למידע שלהם? 3. לא חתמתי ולא התבקשתי לחתום על סודיות !4. האם זה שצילמתי זה עבירה? הרי זה שהוא הראה לי את הקלסר עם כל הנתונים אין בכך הסכמה להעברת מידע? לתשובתך והנחייתך אודה!!!

חשש מתביעה

עו"ד ענת קציר מנהלת 02/06/14
אלון שלום,



פנה לפורום פלילי/ זכויות יוצרים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

'הרעת תנאים' בבניין השכירות

אניאניאניאניא 02/06/14
שלום, אנוכי נכנסתי לדירה כשוכרת חלופית לתקופה של 3 וחצי חודשים אחרונים לחוזה של קודמתי. בעל הבית החיל עליי את תנאי החוזה שלה. מדובר בדירה עם 3 דיירים ששוכרים פה חדרים ובעל הדירה החתים את כולם על חוזה אחיד משותף.

נכנסתי לדירה באמצע אפריל ואני צפויה לסיים את החוזה שנכנסתי אליו באמצע אוגוסט. לאחר מכן להחליט אם ברצוני לחתום חוזה חדש מול בעל הדירה לתקופה של שנה.

כאשר נכנסתי לדירה היה פה שקט מופתי. דירה עורפית ונעימה. לאחר חודש התחילו לשפץ פה בבניין לצורך תוספת מעלית ועוד 2 דירות בקומות תחתונות החלו בשיפוצים. אני בסה"כ כאן לחוזה של כ 3 וחצי חודשים ונראה שלפחות חודש וחצי מהם כבר לא יהיה לי בתנאי השקט שנכנסתי אליהם כאשר בחרתי להשכיר פה חדר ואאלץ לסבול רעשים רמים של קידוחים ושל שיפוצים בבניין ואבק . האם הדבר מהווה 'הרעת תנאים' שניתן להכיר בה ולדרוש בגינה שבעל הבית יפחית את דמי השכירות החודשיים שהוא גובה ממני עבור התקופה בה נמשך השיפוץ הזה? הדבר לא הובא לידיעתי. הייתה איזו אמירה כללית עלומה שיוסיפו מעלית לבניין אך המועד שנזרק לאויר היה 'יתחילו באוגוסט' ולא ממש עכשיו בזמן שאני נכנסתי וגרה כאן. השותפה הקודמת ממש רצתה למצוא מחליף בהקדם ועכשיו ברור לי מה בער לה כ"כ. אי אפשר לשהות בנחת בתוך הדירה והחדר עם כל הרעש של דפיקות מסביב. זה פשוט פוגע מאוד באיכות המחייה פה וטורדני.

אשמח לתגובת העו"ד. אני לא חושבת שעלי לשלם כפי שסיכמתי כאשר מסרתי צ'קים על כניסה לדירה ששרר בה שקט ונועם בלי לדעת מה צפוי לי תוך חודש מכניסתי. 

תודה.

הפחתה בדמי שכירות עקב שיפוצים

עו"ד ענת קציר מנהלת 02/06/14
שלום רב,



ראשית יש לבדוק מהם תנאי החוזה. שנית, יש לברר האם בעל הדירה ידע אודות השיפוצים. ככל שידע היה עליו להודיע לך על כך מראש.

את יכולה לנסות לדרוש ממנו הפחתה בדמי השכירות בטענה שהמגורים אינם אפשריים תחת השיפוצים שנעשים בבנין אולם לא חלה חובה עליו להסכים לכך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן