פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
נזילת מים בשיבר ראשי של הבניין
שאלתי:האם עליי לשלם בעבור ה-20 קוב מים?
נזילת מים בשיבר ראשי של הבניין
בעיקרון, על בעל הבית החובה לתקן ליקויים של בלאי סביר בדירה המושכרת, אולם, אם הוא לא ידע אודות הליקוי או שלא היה עליו לדעת, וזאת בשל הסיבה כי הוא אינו מתגורר בדירה, לטעמי עליכם להשתתף בתשלום.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עדות שקר
לפני כ-15 שנה נתבעתי לבית הדין הרבני לבוררות,
בית הדין הרבני חייב אותי,
8 שנים לאחר מיכן אושר הפסק בבית המשפט (בשנת 2013),
רק לאחר אישור הפסק בבית המשפט,התגלו לי מסמכים שכל העדות שנמסרה בבית הדין ואשרה בבית המשפט הייתה עדות שקר,
האם ניתן היום לבקש ביטול פסק הדין בגלל עדות שקר,
אבקש את התשובה למייל שלי,
תודה ובברכה
פנה בבקשה לפורום בתי משפט
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכות לשימוש במעלית מפתח
קניתי דירה בבניין שבו הותקנה מעלית ,שלא כל הדירות השתתפו בעלות התקנתה, לפני 8 שנים. בעל הדירה שממנו קניתי את הדירה לא השתתף בעלות ההתקנה ולא שילם דמי אחזקה מאז התקנתה. כמה שאלות: 1. האם בעלי המעלית (אלו ששילמו על התקנתה) יכולים לחייב אותי לשלם את חלקו של בעל הבית שקניתי ממנו את הדירה על ההתקנה? 2. הסכום שבו יכולים לחייב אותי על ההתקנה נגזר מהסכום המקורי ששולם או עם הצמדות מאז ועד היום? 3. מה המפתח לתשלום באחוזים לקומה שניה מתוך 3 על עמודים?
תודה
זכות לשימוש במעלית מפתח
1. אם בעל הדירה הקודם לא שילם ואף לא השתמש במעלית, מדוע שיפנה אליך כעת ועד הבית בדרישה לתשלום? אם כעת החלטת שאתה מעוניין להשתמש במעלית, תצטרך לשלם.
2. ככל שתחליט לשלם, כל בעל דירה משלם על פי חלקו היחסי בבניין.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עיזבון
בהמשך לתשובתך , מהו המהלך שכדאי שנעשה האים הגשת צו ירושה ורישום זכויות
לשני האחים הנוספים , ופירוק שיתוף מהם
( מהלך שבית המישפט ידרוש בכדי למנוע ריבוי שותפים ,חיכוך והעצמת הסיכסוך )
דבר אשר יצריך כניראה עלויות גבוהות .
ומהם העלויות אשר ידרשו .
או, חתימה על היסתלקות כללית כאילו לא ירשו מלכתחילה , ( ללא תמורה ) והגשת צו ירושה .
מהו המהלך שכדאי לעשות על מנת לחלק את העזבון?
איני יכולה להמליץ על הסתלקות מירושה בעד קבלת תמורה שאינה מדווחת ובניגוד לחוק הירושה.
כדי לתת תשובה מפורטת יש לבחון את כל האופציות הרלבנטיות למקרה שלך ויש לעשות זאת באופן מסודר ולא באמצעות פורום.
אני מציעה לך לפנות לייעוץ פרטני.
בהצלחה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסדרי תשלום ושכר דירה חלקי בקניית דירה
1. מה מקובל הסדרי התשלום : כמה בחתימת החוזה, כמה באמצע וכמה לקראת הפינוי ?
2. ונניח ותאריך הפינוי הוא עוד 8 חודשים,ושילמתי רבע מהסכום בחתימה (האם זה לא גבוה מדי ?)
ועוד רבע תוך 4 חודשים
זה אומר שחצי מהזמן עבר, יעברו עוד כמה חודשים עד קבלת הדירה,
האם מקובל לקבל שכר דירה חלקי מהמוכרים (כי למעשה שילמתי כבר חצי דירה) ?
תודה,שי
כיצד כדאי לחלק את התשלומים עבור הדירה הנרכשת?
לוח התשלומים משתנה בין עסקה לעסקה.
נהוג לשלם בתחילה לא פחות מ- 10% מהתמורה ובכפוף לרישום הערת אזהרה לטובת הרוכש.
רבע מהסכום גם אפשרי. תלוי ברצון והסכמת הצדדים.
כאשר פריסת התשלומים היא ארוכה ומועד מסירת הדירה דחוי, לעיתים מסכימים הצדדים כי החל ממועד מסוים, המוכרים, שטרם פינו את הדירה ישלמו דמי שכירות בעד המגורים בדירה הנמכרת לרוכש.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השכרת דירה לשוכר – שאלה לענת קציר
יש בבעלותי דירה ראשונה שאני רוצה להשכיר.
1.על אילו פעולות חשובות כדאי לשים דגש ?
2.האם כדאי להכין חוזה אצל עורך דין ?
3.האם חתימה על חוזה של עורך דין מחייבת את השוכר לחתום אצל עורך הדין שהכין את החוזה ?
תודה,
אבי
האם כדאי לשכור שירותיו של עו"ד להכנת חוזה שכירות?
1. כדאי לשים דגש לביטחונות (ערבות בנקאית, שיק פיקדון, שיקים לרשויות השונות לתשלום חשבונות), ליכולת לסיים את החוזה על ידי המשכיר, סנקציות של החוזה על ידי השוכר וכו'.
2. לטעמי כן. עוה"ד יודע לערוך חוזה כך שיגן היטב על האינטרסים של המשכיר.
3. לא מחייבת. המשכיר יכול להשתמש בחוזה שנערך על ידי עורך דין מטעמו ולהחתים את השוכר ללא נוכחות עורך הדין.
בהצלחה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קנית דירה שניה להשקעה
כיום יש לנו דירה יחידה בשווי של 1,500,000.
אם נקנה דירה שנייה להשקעה בשווי של 600,000 נצטרך לשלם עליה מס רכישה של 5%.
השאלה:
אם עוד כמה שנים אנחנו נרצה לשדרג את דירת המגורים שלנו (למכור ולקנות דירה יותר יקרה בלי למכור את הדירה להשקעה), האם נדרש לשלם שוב מס רכישה?
תודה רבה
תשלום מס רכישה ברכישת דירה שניה
ככל שבעת השדרוג של דירת המגורים, דהיינו, מכירת דירת המגורים ורכישת דירה אחרת במקומה, תהיו בעליה של דירה נוספת (הדירה להשקעה), תצטרכו לשלם מס רכישה, אלא אם תצהירו בפני רשות המיסים כי אתם מתכוונים למכור את דירת ההשקעה בתוך 24 חודשים מיום רכישת דירת המגורים שלכם.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עברת נכס בירושה
אמי נפטרה לפני מספר שנים ואבי עכשיו החליט למכור את הנכס הנ"ל.
וביקש מאתנו (4 ילדיו) לאור הנחיית עו"ד שלו, שאנו נכתבו בכתב יחד שאנו נותנים לו את החלקנו בירושה לו ומסכימים שימכור את הבית.
שאלתי היא האם העו"ד שלו יכול לבצע עבורי (הבת) את הניירת ואני צריכה רק לבוא לחתום / או מספיק להמציא מסמך הנ"ל וללכת לבית המשפט ולחתום מול כל עו"ד או שאני מחוייבת ללכת לנוטריון ולשלם לו עבור השירות הנ"ל? איך יוצא לי כל התהליך בצורה מהירה וזולה? בתודה, אורלי
סה'כ עצה
הסתלקות מירושה
לא די בחתימה על מסמך שאת מסכימה למכר הדירה.
יש לבצע הליך של הסתלקות מירושה.
לשם כך, יש להגיש מסמכים על ידי עו"ד כחלק מבקשה לקיום ירושה. על המסמכים את צריכה לחתום.
העלויות עבור הליך זה משתנות בין עורכי הדין.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
מכירת דירה שנרכשה מעמידר
מכירת דירה שנרכשה מעמידר
יש לבדוק מהו המנגנון הקבוע בעמידר להעברת זכויות בדירות שרשומות על שמה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה נוספת בחו"ל-אנא תשובתכם
אין לי נכסים נוספים.
אני מעוניין לקנות דירה בארץ- האם לצורך חישוב מס רכישה אני נחשב כמי שיש לו דירה ראשונה (ולא יחשבו לי את זה כאילו יש לי דירה שנייה)?
האם אשלם מס רכישה כאשר בבעלותי דירה בחו"ל?
ככל שאין לך דירה נוספת בארץ, תחשב כרוכש של דירה יחידה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חכירה מהוונת עם הגבלה בהעברה והורשה
כאשר החכירה מהוונת אבל כתוב שנרשמה הגבלה בהעברה ובהורשה.
1. מה משמעות ההגבלות ?
2. האם בשנת 2049 קק"ל יבשקו תשלום על הארכת החכירה ?
3. האם ב 2049 קק"ל יכולים לבחור שלא להאריך את החכירה ?
4. אם עלות חכירה ל 49 שנה היא כמה אלפי שקלים, למה מחיר השוק הוא מעל מליון ? אמנם יש מבנה על הקרקע אבל המבנה עצמו לא שוו מליון, ואני לא קונה את הקרקע ?
תודה,גיא
חכירה מהוונת עם הגבלה בהעברה והורשה
1. משמעות ההגבלה היא כי לא ניתן לבצע העברה של זכויות ללא קבלת אישור ממנהל מקרקעי ישראל.
2. כן.
3. יש לבדוק את חוזה החכירה הקיים כדי לענות על שאלתך.
4. יש לשאול שמאי מקרקעין.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שיכון ציבורי
אני עומדת לרכוש נכס שבנסח הטאבו כתוב "הוכרז כשיכון ציבורי". מה זה אומר? והאם זה ישפיע על עסקת המכר?
תודה
מה המשמעות "הוכרז כשיכון ציבורי"?
הכוונה היא לנכס שהוכרז ככזה לפני שנים רבות. אין לכך השפעה על העסקה, אולם על הרוכש לבדוק האם קיימים דמי חכירה עתידיים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום דירה בטאבו
רישום דירה
קיים קושי ברישום דירה בטאבו ע"ש אדם שנפטר שכן אין מי שיחתום על שטרי המכר לצורך הרישום.
להבנתי ברצונכם לרשום הדירה בטאבו על שם האמא ולכן נראה כי יש לבצע העברת זכויות בחברה המשכנת לשם אימך בלבד ואז לרשום הזכויות בטאבו על שם האמא בלבד.
בהצלחה.
דירה נוספת בחו"ל
אם אני מתכנן לקנות דירה כאן בארץ ובבעלותי דירה באנגליה (מעבר לזה אין לי נכסים נוספים), האם במקרה זה יהיה לי מס רכישה שונה (על רכישת הדירה בארץ)?
דירה נוספת בחו"ל, האם גורם לשינוי במס הרכישה?
ככל שאין לך דירה נוספת בארץ, תחשב כרוכש של דירה יחידה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שחרור מחוזה שכירות
(ומן הסתם המשכיר מעלה את המחיר כל פעם קצת...)
שאלה שלי היא: החוזה שלי מסתיים בחודש יוני... אך שמתי לב שבחורף יהיה לי יותר קל למצוא דירה אחרת במחיר סביר...
קראתי את החוזה מהתחלה ועד הסוף, ולא כתוב שם אף מילה על איך להשתחרר מהחוזה לפני הזמן... אם לא רשום, אז מה מקובל? כמה זמן התרעה מראש ומה עוד עלי לעשות?
ודבר נוסף, ראיתי כי בחוזה כתוב "כן ידוע לו שביום עריכת הסכם זה היה משוחרר מחוקי הגנת הדייר, ועל כן לא יחולו על המושכר ו/או בקשר אליו ו/או ביחסו אליו, לשכירות חוקי הגנת הדייר וזאת בהתאם לאמור בחוק הגנת הדייר (נוסח משולב) תשל"ב 1972".
מה הכוונה? ויתרתי על הזכויות שלי כדייר? לא יכול להיות...
תודה רבה מראש,
בברכה
שחרור מחוזה שכירות
אם לא נקבע בהסכם השכירות מהו המועד בו יש להודיע על סיום חוזה, יש להודיע תוך זמן סביר מראש- חודש- חודשיים.
בד"כ חוזה שכירות רגיל לא יהיה כפוף לחוק הגנת הדייר. חוק זה מסדיר שכירות בדמי מפתח שהיה נהוג בעיקר בעבר.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברה ללא תמורה- בן והורה
שאלה: לי ולאימי יש דירות רשומות על שמנו.
כעת אני קונה דירה חדשה. האם ניתן להעביר את הדירה הקיימת על שמי לאימי ללא תמורה, לשלם על כך 1/3 מס רכישה, וכך להמנע ממס רכישה מלא בדירה חדשה שאקנה?
תודה
העברה ללא תמורה- בן והורה
על פניו כן. אולם, יש לבדוק את הנתונים הספציפיים הרלבנטיים למקרה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירת ירושה כ"דירה נוספת"
טרם התיקון לחוק, יחיד שהחזיק בדירת מגורים ובנוסף אליה בדירת מגורים שאותה קיבל בירושה – היה נחשב כמרובה דירות ולא היה זכאי לפטור ממס לפי סעיף 49ב(2).
מה קורה אם קיבל אדם דירה בירושה ב 2013 (טרם התיקון לחוק ) ובעצם נכנס לשנת 2014 עם שתי דירות האם יהיה זכאי לפטור ממס שבח על מכירת דירת מגורים ראשונה עפ"י החוק החדש?
תודה
דירת ירושה כ"דירה נוספת"- האם קיים פטור במכירה?
במכירת דירת הירושה יהיה זכאי לפטור ממס ככל שעונה על מספר תנאים.
א) המוכר הוא בן זוגו של המוריש, או צאצא של המוריש, או בן זוגו של צאצא של המוריש;
(ב) לפני פטירתו היה המוריש בעלה של דירת מגורים אחת בלבד;
(ג) אילו היה המוריש עדיין בחיים ומוכר את דירת המגורים, היה פטור ממס בשל המכירה.
לגבי הדירה השניה: ניתן יהיה למכור אותה בפטור אם בנוגע לדירת הירושה התקיימו התנאים הבאים:
(א) המוכר הוא בן זוגו של המוריש, או צאצא של המוריש, או בן זוגו של צאצא של המוריש;
(ב) לפני פטירתו היה המוריש בעלה של דירת מגורים אחת בלבד;
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת דירת מגורים
מכר דירות שנתקבלו בירושה
קיים פטור ממס שבח במכירת דירת מגורים שנתקבלה בירושה וזאת אם עומדים בתנאים. היורש נכנס בנעלי המוריש וככל והמוריש היה רשאי למכור הדירה בפטור אז גם היורש פטור.
הפטור ה"רגיל" הינו במכירת דירת מגורים יחידה ומשכך ככל ושלושת הדירות נתקבלו מאותו המוריש אילו היה המוריש מוכר דירה לא היה לו פטור ומשכך גם לך לא יהיה.
למרות זאת, יש לבחון את זכאותך לחישוב ליניארי של השבח. ככל ואכן לא מכרת דירה מעולם נראה כי באפשרותך לשלם מס שבח לפי החישוב הליניארי החדש.
מכירת דירה ללא טאבו
המוכר מסרב להעברת הזכויות בדירה
בהנחה שההסכם שנחתם ביניכם בזמנו עם השותפים אינו כולל הוראות כלשהן שמגבילות או מסייגות את העברת הזכויות - הרי שחיובי המוכרים השותפים זה לזה אינם מעניינכם ולא יכולים להוות עילה לסירוב להעביר את הזכויות,
בעת מסירת החזקה בנכס היו אמורים למסור לכם או לעורך הדין שלכן יפוי כח בלתי חוזר בדיוק בשביל מקרה כזה - האם בדקתם אם קיים יפוי כח ?
בהנחה שלא - לא תוכלו למכור את הנכס ולרשום הערת אזהרה ללא הסכמת הבעלים
יש לפנות במכתב התראה למוכרת ולהדגיש בפניה כי היא תיתבע גם על נזקים עתידיים שייגרמו לכם בגין אי מכירת הנכס
ולאחר מכן - לפנות לבית המשפט לקבלת סעדים הצהרתיים ואופרטיביים
בברכה
עו״ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדלן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התנגדות להוספת מקומות חניה
ברחוב שלנו יש מספר חניות ששיכות לכל דיירי הרחוב (לא חניה פרטית).
עלתה הצעה לשנות את סידור החניה, כך שבמקום להחנות במקביל למדרכה, המכוניות יחנו ב"אלכסון" ואז יתווספו עוד מקומות חניה.
בתמורה לשינוי יהיה צורך להוריד חלק מהצמחייה שברחוב.
מה השלבים שיש לבצע כדי להוציא את זה לפועל?
תודה רבה!
הוספת מקומות חניה ברחוב
פנה לרשות המקומית לבדיקת הדרישות להסדרת העניין.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה במקרקעין
מכרתי דירה למגורים ולאחר שבוע קניתי דירה כמו כן בראשותי דירה להשקעה האם אני חייב במס רכישה על קניית הדירה?
מס רכישה ברכישת דירה שניה
כן. תחויב במס רכישה בגין רכישת דירה שניה אלא אם תצהיר כי אתה מתכוון למכור את הדירה שבבעלותך תוך 24 חודשים כך שתיוותר עם דירה אחת בלבד. (זו הנרכשת על ידך עכשיו).
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם העברה ללא תמורה מאח לאחותו לרבות בעלה פטור ממס
האם העברת מקרקעין לגיס פטורה ממס שבח
לענין מס שבח - לפי הוראות סעיף 62 (א) לחוק מיסוי מקרקעין הפטור הוא רק בהעברה אל – "אח או אחות, לגבי זכות שקיבלו מהורה או מהורי הורה בלא תמורה או בירושה".
לענין מס רכישה (בשלב זה, עלול להיות מתוקן) – אין מגבלה על מקור המקרקעין, אך הגדרת קרוב כוללת מראש רק "אח או אחות" ואז מס הרכישה 1/3 המס ה"רגיל".
בברכה
עו״ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל״ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת דירה שניה
ברצוננו לקנות דירה חדשה , לכן עלינו למכור את דירת המגורים . הבנתי שרצוי למכור את דירת הירושה כי יש פטור ממסים ולאחר מכן למכור את דירת המגורים שיכול להיות פטור ממס שבח אך לא בטוח מפני שרשיות המס יכולות לטעון שהיו לנו שתי דירות ב 2013 ( זמן פטירת אמא של אשתי ) וזה עפ"י החוק המיסוי החדש שנכנס בינואר 2014 .
אם נמכור את דירת המגורים קודם האם נשלם מס ? אם נמכור את דירת הירושה בעתיד לאחר שמכרנו את דירת המגורים ונקנה חדשה האם נשלם גם עליה מס ?
מה ניתן לעשות והאם ניתן להימנע מתשלום מס שבח ?
תודה
עופר
פטור ממס שבח על דירת הירושה
המועד הרלבנטי הוא מועד פטירת המוריש ולא מועד מתן צו הירושה.
היורש זכאי "לרשת" פטור ממס בגין מכירת "דירת הירושה" (סעיף 49ב (5) לחוק מסמ"ק) בתנאי שהיורש הוא בן זוג או צאצא של המוריש, למוריש זו הייתה דירה יחידה והמוריש היה פטור ממס אם היה מוכרה.
בנסיבות אלה אין חשיבות לסדר מכירת הדירות, ועקרונית ניתן יהיה לקבל פטור ממס גם בגין מכירת "הדירה המקורית" - בהנחה שהמוכר תושב ישראל, הדירה המקורית הייתה בבעלותו לפחות 18 חודשים - כעולה מהשאלה והיא הדירה היחידה (דירת הירושה לא תיחשב לעניין זה כדירה נוספת (סעיף 49ג (4)).
את "הדירה החדשה" יש לרכוש לאחר המכירה הראשונה, אחרת יחושב מס הרכישה לפי מדרגות של דירה נוספת (5% ומעלה).
אם הדירה המקורית תימכר שניה – על הרכישה להתבצע לא יותר מ- 18 חודשים לפני המכירה (אחרת הדירה החדשה לא תיחשב כדירה חליפית לצורך פטור ממס שבח במכירת הדירה המקורית כדירה יחידה).
אם הרכישה מקבלן – יש לקחת בחשבון גם טווח של 12 חודשים ממסירת הדירה החדשה עד מכירת הדירה השניה לצורך מס הרכישה המופחת.
בברכה
עו״ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל״ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חומה בין שכנים
חומה בין שכנים
אין מדובר בחובה.
אולם, אם השכנים יבנו אותה ואת נהנית ממנה, יוכלו השכנים להגיש כנגדך תביעה על מנת לקבל את השתתפותך הכספית בבנייתה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מי ישא בתשלום למהנדס קונסטרוקציה ?
בעת שיפוץ בנין ע"י קבלן מורשה, נוצרה לדבריו בעיה בלתי צפויה של חשש להתמוטטות קיר. לדברי הקבלן הבעיה מחייבת התיעצות דחופה עם מהנדס קונסטרוקציה ויתכן שגם פיקוח על ידו.
מי אמור לשאת בתשלום למהנדס הקונסטרוקציה?
האם נהוג שאתחלק ב-50% מהתשלום עם הקבלן ?
אני מודה לך מאוד מראש.
דנה
סכנה להתמוטטות קיר
אין לשאלתך תשובה בחוק, אלא היא פועל יוצא של ההסכמות החוזיות בינך לבין הקבלן וכן בשאלה האם סכנת ההתמוטטות נבעה מעבודה לקויה של הקבלן אן תוך הפרת חובה חקוקה
בברכה
עו״ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל״ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




