פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
העברה ללא תמורה
הבנתי שבמידה ואני מעניקה את הנכס שלי במתנה לביתי, היא מחויבת לשלם שליש מס רכישה.
שאלתי היא, כיצד יודעים כמה מס רכישה לשלם, אם אין מחיר לדירה, כי זה ללא תמורה?
תודה.
קביעת שווי דירה בהעברה ללא תמורה
בעת ביצוע הדיווח לרשויות המס יש לציין את שווי הדירה המוערך על פי שווי שוק של דירות דומות.
משווי זה ייגזר תשלום מס הרכישה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכמת דיירים לשינוי בשטח משותף
הסכמת דיירים לשינוי בשטח משותף
מדובר בזכות בעלים.
כן. בעלי דירה חדשה יכול להעלות טענה כנגד השינוי אם לא השנוי לא נעשה באופן חוקי ואם לא צוין בתקנון הבית המשותף.
בברכה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החזר בגין מס רכישה
רכישה, אך כעבור שנה מסרתי את הדירה במתנה להוריי, האם אני זכאית לבקש החזר בגין
המס ששולם?
החזר בגין מס רכישה
לפי מיטב ידיעתי התשובה שלילית.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מילוי מש"ח
1. מה אני מציין בסעיף "הזכות במקרקעין מהווה" שעה שהמוכר לא רשום כבעלים אלא רק זכאי להירשם מכוח צו ירושה?
2. מה הכוונה לתיאור הנכס הנמכר בהתאם לשטר המכר?
מילוי טפסי מש"ח
1.מציין את המלל שציינת בשאלתך. "המוכר זכאי להירשם כבעלים מכוח צו ירושה" ומצרף את צו הירושה.
2. גוש חלקה שטח
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ו ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היטל השבחה על השבחת טבא מרתפים
אני כרגע מתכנן לבנות את ביתי בישוב בשפלה על קרקע שברשותי. בין רכישת הקרשע עד היום המועצה העבירה תוכנית השבחה בכך שניידה זכויות שטח עיקרי מקומות עליונות למרתף, ובכך אם פעם יכולת לבנות מרתף קטן המשמש לצרכי שירות, כיום אתה יכול לבנות מרתף בקונטור מלא עם גובה של שטח עיקרי. השבחה זאת גררה כמובן היטל השבחה שיכול להסתכם ב200 אלף שקל, שאותם הבנתי ניתן לשלם בהיתר (אם אתה בונה מרתף) או במכירה (אם אתה לא בונה).
אני ואשתי לא מעוניינים במרתף (מסיבות כלכליות ותכנוניות) ולכן לא מתכננים אחד. 1. הבנתי שנושא היטל ההשבחה לא תניד מחויב המציאות במידה וקיים מבנה חדש על הקרקע, וניתן להפחית משמעותית/לבטל את היטל ההשבחה לנכס הספציפי. האם תוכל לשפוך קצת אור על הנושא?2. כרגע אנחנו מתכננים ביסוס לבית. כיוון שיש "חור" מתחת לבית יש לנו מספר אפשרויות ביסוס, כאשר אחת מהן זה קדיחת כלונסאות (עמודי ברזל עמוקים), כ-25 כאלה. זה פיתרון יותר יקר, ולמעשה סוגר את הגולל על נושא המרתף לחלוטין. האם פיתרון זה יכול לתמוך בביטול ההיטל בעת המכירה (בשנים הקרובות כמובן). כלומר האם לדעתך תוספת תשלום של כ-30 אלף שקל יכולה לתמוך משמעותית בביטול ההיטל של ה200 אלף עבור ההשבחה, או האם אין לזה יתרון משמעותי?תודה,ארתור
היטל השבחה בגין השבחת מרתף
שאלתך מורכבת ונדרשת בדיקת הנושא לעומק ועל כן אין אפשרות להשיב עליה במסגרת הפורום.
פנה לייעוץ פרטני.
בהצלחה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ועד בית גובה דמי ניהול על דעת עצמו
ועד הבית שלנו גובה דמי ניהול בגין היותו בועד אין אסיפות דיירים ועניין זה נודע לי במקרה כשבדקתי מדוע יש הוצאות כה גבוהות כשבבניינים זהים הן קטנות יותר...מה עושים במקרה זה?
האם ועד הבית יכול לגבות דמי ניהול על דעת עצמו?
בעיקרון ועד הבית יכול לגבות דמי ניהול או להיות פטור מתשלום ועד בית בעצמו אם התקבלה החלטה חוקית על כך באסיפת דיירים.
אני מציעה לערוך אסיפת דיירים ולבדוק עם הדיירים האם מקובל המצב. ככל שלא, יש לקבל החלטה להעביר את הוועד מתפקידו. ככל שלא יימצא ועד בית אחר יש לפנות למפקח על המקרקעין על מנת שהאחרון ימנה חברת ניהול לבית.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום בטאבו
רכשתי דירה מקבלן לפני יותר מ- 20 שנה.
רק לפני שנתיים נעשה רישום בנסח טאבו.
הבעלים של כל הדירות בבניין שמופיע בנסח טאבו הוא עו"ד של הקבלן שכנראה גם בעל הקרקע.
שמי מופיע בהערת אזהרה וברצוני להפוך לבעל הדירה בטאבו.
יש לי מס' שאלות בנושא:
1. האם אוכל לבצע את הרישום ללא עו"ד (כולל המצאת כל המסמכים הדרושים לשם כך)?
2. אילו מסמכים יש להמציא לשם כך?
3. האם היני צריך את חתימתו על מסמך כלשהו? אם כן, איזה מסמך? והאם בסמכותו לגבות תשלום על כך?
תודה.
רישום זכויות בטאבו
1. כנראה שלא. תזדקק לשירותיו של עו"ד המבין ברישום זכויות בטאבו. (עו"ד מתחום המקרקעין / נדל"ן).
2. תלוי. האם נרשם בית משותף או שמא רשום עוה"ד כבעלי הקרקע באופן כללי וכן מופיעות הערות אזהרה לטובת כל הרוכשים? לפי תשובתך אוכל לפרט מהם המסמכים הדרושים.
3. התשובה תלויה בתשובתך לשאלה השניה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הערת אזהרה
ב. לצורך הרכישה לקחה הבת משכנתא, ההחזר החודשי של המשכנתא משלמים ההורים.
ג. ההורים מעוניינים להגן על הבת בעלת הנכס מבעיות שאולי תיווצרנה לאחר פרוד מבן הזוג, -הסכם ממון נדחה על הסף-
ד. השאלה האם "הערת אזהרה" לטובת ההורים בהסכמת הבת ניתן לבצע בטרם נרשם " רישום בית משותף " הליך שכנראה נמשך מספר שנים
רישום הערת אזהרה בטרם רישום בית משותף
בעיקרון ניתן לרשום הערת אזהרה בגין הימנעות מעשיית עסקה על מנת להגן על ההורים, אולם בשונה ממצב שבו נרשם כבר הבית המשותף, כאן יהיה צורך בקבלת הסכמת בעלי המקרקעין/ הקבלן ולבצע את ההליך בעזרה עוה"ד של הקבלן.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה מחולקת מקבלן
המצב היה ככה, כאשר הקבלן בנה את הביניין ולא עשיתי שום עבודת שיפוץ בשביל שהמצב יהיה כזה.
יש מסדרון פרטי שמפריד בין 2 הדירות, בכל דירה יש שירותים ואמבטיה. בכל דירה יש מטבח. בכל דירה יש מרפסת. בכל דירה יש סלון וחדר/חדרי שינה. בכל דירה יש חיבור למזגן. לכל דירה יש חיבור למכונת כביסה. לכל דירה לוח חשמל משלו. לכל דירה יש דוד משלו. האינטרקום למטה משותף, אבל בתוך הדירות לכל דירה יש את האינטרקום שלו.
אילו פעולות אני צריך לעשות בשביל שאני יהיה בטוח שהדירה שלי מחולקת באופן חוקי, כדי שאני אוכל להשכיר 2 דירות בראש שקט?
דירה מחולקת מקבלן
באיזה אופן רשומה הדירה בטאבו?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מיסוי על רכישת דירה יחידה שהיא לא הדירה הראשונה
ברשותי דירה יחידה שאני מוכרת תמורת 1150000 ש"ח אני מתכוונת מייד לרכוש דירה אחרת בשווי של 1400000 ש"ח.
האם חלים עלי מס רכישה או כל מס אחר ?
תודה
מיסוי במכירת ורכישת דירה יחידה
על פי הנתונים המוצגים בשאלתך, תוכלי ליהנות מפטור במס שבח במכירה אם הנך עומדת בקריטריונים המופיעים בחוק והם: הדירה הנמכרת הינה דירתך היחידה, הדירה נמצאת ברשותך 18 חודשים, לא מכרת דירה אחרת בפטור ממס שבח ב- 18 החודשים האחרונים, והנך תושבת ישראל.
ברכישת הדירה, ככל שהיא תהיה הדירה היחידה שברשותך, תיהני מפטור ממס רכישה על פי מדרגות מס הרכישה המעודכנות בחוק.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חיפוש מסמך – הסכם ישן
איך אפשר לחשב כמה מס שבח במקרה כזה?
כיצד ניתן לאתר מחיר של עסקה שנערכה לפני שנים רבות?
ניתן לפנות למשרדי מיסוי מקרקעין לארכיב ולבדוק האם קיים עותק מהתיק.
לעיתים גם בטאבו נמצא עותק בתיק המכר.
בהצלחה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חלוקת דירת דמי מפתח
התגרשתי ועזבתי דירה בדמי מפתח. מהן הזכויות שלי?
זכויות בדמי מפתח אינן זכויות קנייניות.
ברגע שעזבת את הדירה ולא הייתה בכוונתך לחזור אליה, פקעה זכותך בדירה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מוינק
נודע לי השוכרים יורדים מהארץ באמצע התחייבותם בחוזה
כיצד אבטיח תשלום שכ"ד של שוכרים העוזבים את הארץ?
מצב מעט בעייתי.
לטעמי, יש לדאוג להחליף את השיק המכסה את שכר הדירה העתידי למועד פרעון קרוב או להחליפו במזומן.
וכן לקבל במזומן ומראש את תשלומי המיסים על פי החשבונות השונים.
בברכה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה חכירה
הנכס שלי רשום במנהל ובחברה משכנת.
בחוזה החכירה מול המנהל כתוב: מטרת החכירה-בנייה רוויה(משתכנים). מה זה אומר?
האם הבית שלי נחשב בנייה רוויה, כלומר-בניין רב קומות? כשבפועל יש רק 2 קומות???
תודה
מהי בניה רוויה?
בניה רוויה משמעותה בנייה שאינה צמודת קרקע שלא תפחת מ-4 יחידות דיור לדונם נטו, שנבנות בד בבד.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלת הבהרה לגבי בעלות
הבנתי שלא ניתן להפריד בין הקרקע לבין מה שבנוי עליו.
אך כאשר אחד מקצה קרקע והשני בונה עליו מבנה בכספו הפרטי (בלי כל השתתפות כספית של בעל הקרקע), כיצד קובעים מי הבעלים של כל המכלול (הקרקע והבנוי עליו)?
האם ניתן להפריד קרקע מהבנוי עליה?
יש לערוך הסכם בין בעל המקרקעין לבין בעל הממון בטרם בונים בנייה מעין זו על מנת להסדיר את יחסיהם של שני הצדדים והבטחת אופן רישום הנכס בהתאם למצב החדש.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מיסוי על עסקה שניה בקבוצת רכישה
שאלתי היא 1)אם אצטרף לקבוצת רכעץישה נוספת האם אצטרך לשלם מיסוי כי כאילו זו דירה שניה?
2) מתי אני מחויב למכור את חלקי בקבוצה הראשונה כדי שלא אצטרך לשלם מיסים על הצטרפות לקבוצה השניה? לםני שאני משלם דמי רישום? לפני שהקבוצה זוכה במכרז? או רק לפני שהדירה תיבנה?
אציין שאין לי נכס מלבד הזכות לדירה בקבוצה הרכישה
מיסוי על עסקה שנייה בקבוצת רכישה
1. רכישת דירה מקבוצת רכישה כמוה כרכישת דירה, על פי חוק מיסוי מקרקעין. גם מס הרכישה מחושב כמו ברכישת דירה, ולא כמו ברכישת קרקע.
2. בעת רכישת הזכויות מקבוצת הרכישה השנייה, עליך להצהיר לרשויות המס כי בכוונתך למכור את הדירה הראשונה תוך שנה מקבלת מפתח בדירה הראשונה. במצב דברים זה, תוכל לשלם מס רכישה על הדירה השנייה, כדירה יחידה, אך לא יתקבל אישור מס רכישה לדירה השנייה, עד למכירת הדירה הראשונה.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת דירה שהקבלן לא הספיק להעביר אותה בטאבו
אני עומד לקנות דירה בשלב מיתקדם מקבלן.אני מבין שישנה בעייה ברישום בטאבו אצל קבלנים (שלא באשמתם).ענייני לחץ וביורקרטיה. הבנתי מצב זה ניקרא "טאבו קטן".
שאלתי..אם ארצה למכור את הדירה במצב זה..האם זה אפשרי? האם בתקופה זו הדירה שייכת לקבלן? מה קורה אם הוא פושט רגל בתקופה זו?עיכולים וכו'... ובכלל לאיזה בעיות וסיכונים עלולים לצוץ לי... תודה לכם על פועלכם החשובה.
רכישת דירה שהרישום אינו מוסדר
יש לבחון מדוע לא הושלם הליך רישום הזכויות בטאבו על שם המוכרים.
אם בכוונתך לקחת משכנתא- יש לוודא שהבנק מאפשר לקיחת משכנתא על אף שהרישום לא הוסדר.
ניתן למכור את הדירה לצד ג' במצב זה, על ידי רישום הזכויות בחברה המשכנת (שמשמשת באופן זמני כ"טאבו קטן").
יחד עם זאת, ייתכן שקונים פוטנציאליים יעדיפו דירות אשר הרישום בהן מוסדר מאשר דירה שיש בעיה הנוגעת לרישום והדבר עלול להוריד מערך הדירה.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת חנות
ירשתי יחד עם אחי 1/2 חנות . מעוניין למכור.
החנות הושכרה כל השנים מאז שנרכשה על ידי אבי (המוריש) , בשכירות מוגנת עד היום.
חוץ מהחנות, יש לי דירות מגורים אחרות שירשתי.
כמה מס שבח אצטרך לשלם? האם יש פטור כלשהו על החנות?
מס שבח במכירת חנות
חסרים נתונים בשאלתך על מנת לחשב את מס השבח:
מועד הרכישה של החנות ומחיר הרכישה, וכן מחיר המכירה של החנות.
אני מציעה לך לפנות לעו"ד על מנת לקבל ייעוץ פרטני בעניין זה.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסתמכות על פס"ד קודם
תביעה נגד קבלן
לאור העובדה שלא היית בעל דין בתביעה הקודמת, אינך זכאי לסעדים בהם זכו התובעים.
באפשרותך להגיש תביעה נפרדת בנוגע לנזקים שנגרמו לך מהקבלן.
יחד עם זאת, אם מדובר באותם סעדים בדיוק, לדוגמא פיצוצים בקירות ברכוש המשותף שכבר נתבעו על ידי השכנים, לא תוכל לתבוע אותם בשנית, שכן לגביהם חל כלל "השתק עילה", לפיו בית המשפט כבר דן בכך ונתן את פסיקתו בעניין, ולכן לא ניתן לתבוע בשנית.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סדר רכישת מספר דירות להשקעה
דירה אחת עולה מיליון שבע מאות אלף ש"ח והשניה
מיליון שלש מאות וחמישים אלף. משיקולים של מס רכישה
האם עלי לרכוש תחילה את הדירה היקרה יותר ואם כן כמה זמן יש לחכות עד לרכישת הדירה השניה (אפשר מיד אחרי
הרכישה הראשונה או לאחר תשלום מס רכישה על הדירה
הראשונה?)
רכישת שתי דירות מגורים
קודם עליך לרכוש את הדירה היקרה שתזכה אותך במדרגות מס רכישה של דירה ראשונה.
לאחר מכן תוכל לרכוש מיד את הדירה השנייה, ובה לא תוכל ליהנות ממדרגות מס רכישה של דירה ראשונה, אלא במדרגות מס רכישה "רגילות" (החל מ- 5% ממחיר התמורה).
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכישת שטח אדמה לצורך בניה עתידית
הציעו לי לרכוש שטח אדמה (חצי דונם) לשם בניה עתידית (השטח לא חקלאי ורק צריך לשלם לקבלן ולהתחיל לבנות).
ההצעה מאוד אטרקטיבית מבחינת המחיר כ50 אחוז פחות מהערך...
אני מתגורר באזור המזכה אותי במענקים די גדולים לרכישת דירה באזורים הנ"ל או במענקים רגילים כמו לכל זוג צעיר באזורים רגילים.
שאלתי היא האם רכישת שטח אדמה אשר ירש על שמי ועל שם אשתי יפגע בזכויותיי לזכאות לרכוש דירה במענקים הניתנים לזוגות צעירים?
רכישת קרקע
חסרים נתונים בשאלתך.
באילו מענקים מדובר?
יש לבחון את הקריטריונים לקבלת המענקים הללו ולבחון האם בעלות בקרקע מפחיתה מזכאותך לקבלת המענקים.
לגבי זכאות לתשלום מס רכישה מופחת של דירה יחידה (החל ממדרגות של 0%), בעלות בקרקע אינה פוגעת בזכותך, שכן לא מדובר בדירת מגורים מזכה.
ככל שעל הקרקע תבנה דירת מגורים מזכה, אז דירה נוספת שתרכוש לא תזכה אותך במדרגות מס הרכישה המופחתות (שכן תהיה כבר בבעלותך דירת מגורים אחת).
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום לעו"ד ענת קציר. לפני כמה חודשים ענית לי על
1. דייר השתלט על ועד הבית לפני כמה שנים ללא החלטת אסיפת דיירים וכל הזמן הזה גבה כספים מהדיירים. כמו כן הפריד בין 2 הכניסות
לפני כן במשך הרבה שנים היה ועד בית אחד ל-2 הכניסות והכל התנהל על מי מנוחות (כמה ועדי בית)
2. כמו כן לאחר תקופה הוא העלה לי את מיסי הועד ב- % 20 גם כן ללא החלטת אסיפת דיירים
3. כמו כן הוא דרש ממני עלות תיקונים כללים יותר מהמקובל. עליתי על זה כאשר בדקתי לעומק את כל הקבלות
4. כמו כן סרב לתקן רטיבות קשה מהגשמים בקיר אצלי מהגשמים. שילמתי בעצמי וקיזזתי מועד בית שוטף.
ענית לי שפעולותיו אינן מותרות לביצוע ולכן החלטתי להפסיק לשלם ועד בית שוטף.
הצעת לי לפנות אליו כדי שיכנס אסיפת דיירים. הוא לא עושה כל מאמץ לכנס אסיפת דיירים.
רוב הדיירים גרים בשכירות ולכן לא מעניין אותם כלום
עכשיו הוא ואשתו רוצים לתבוע אותי על התקופה שאיני משלמת כמו כן הם דורשים תשלום על תיקון משותף בעוד שבכניסה השניה דורשים פחות (כאשר הם 8 דיירים ואצלנו 12)
כלומר שוב דרישת יתר
שאלתי לסיכום: האם הם רשאים לתבוע ממני ועד בית על התקופה שלא שילמתי
הרבה תודה
התנהלות שאינה תקינה של וועד הבית
גם באפשרותך לפנות לדיירים על מנת לכנס ישיבת וועד בית ובו תוכלי להעלות את כל טענותייך בנוגע להתנהלות הוועד.
בישיבה זו תוכלו לקבוע מי יהיה וועד הבית ומה יהיה הסכום לתשלום.
בנוסף, באפשרותך לבקש לראות מוועד הבית את מלוא הקבלות עבור הוצאות ניהול הבית המשותף, וזאת על מנת לבסס את טענותייך בדבר התנהלות שאינה תקינה.
אציין כי חלה חובה על דייר בבית משותף לשאת בהוצאות ניהול הבית המשותף, על פי חלקו.
ככל שיש בידך טענות בדבר התנהלות לא חוקית של הוועד- באפשרותך להגיש תביעה למפקחת על לשכת מקרקעין.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח ליניארי
תיקון שומת מס שבח
חוק ההסדרים 2015 טרם נכנס לתוקף.
ככל שהוראותיו אכן יטיבו עם החוק הקיים היום ויחולו למפרע, יש להגיש בקשה לתיקון שומה ובה לדרוש מרשויות מיסוי מקרקעין את העודף.
בברכה,
יפית יוחפז, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הקמת חנייה על שטח משותף ללבעלי דירות
האם יש אופציות נוספות להצמדת החניה לדירתי , כגון : חכירה ל 99 שנים וכדומה
רישום חניה בטאבו
אינני בטוחה שהבנתי את שאלתך.
אני מבינה שבהסכמת הדיירים, תבנה חנייה שתוצמד לזכויותיך בדירה.
יש לבחון כיצד רשומות הזכויות בדירה.
ככל שהזכויות הינן בעלות- גם ההצמדה תהיה בעלות.
ככל שהזכויות הינן חכירה ל- 99 שנים- גם ההצמדה תהיה בהתאם.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי רישום בטאבו
לפני חודש ראיתי במקרה בנסח טאבו שהדירה עדיין לא רשומה על שמי אלא על חברת אשדר ולי יש הערת אזהרה 30 שנה.
פניתי לאשדר והם הודיעו לי שהם יסדרו את זה מיידית.האם יש עילה לתביעת פיצויים?
אי רישום זכויות במשך 30 שנים
אי רישום זכויות במשך 30 שנה מהווה עיילה להגשת תביעת רשלנות נגד עורכי הדין של המוכר.
30 שנה הינם בהחלט מעבר לזמן סביר להסדרת רישום הזכויות.
יחד עם זאת, יש לבחון מהם הסיבות לכך שעד היום הדירה לא נרשמה על שמכם בלשכת רישום המקרקעין.
בברכה,
יפית יוחפז, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




