פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
בניה על הגג בשטח של 40 מ"ר
האם יש צורך בקבלת אישור השכנים לבנייה על הגג?
לא ציינת בשאלתך, האם הגג מוצמד לדירתך בטאבו? האם הוא או חלק ממנו שייך לרכוש המשותף?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה משמעות אישור סופי זה מבחינתי כבעל דירה
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4692017,00.html
מה משמעות אישור סופי זה מבחינתי כבעל דירה
הקישור שצירפת אינו תקין.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוצאות ועד הבית למי שעוזב דירה
על מי חלה חובת תשלום בעד שיפוץ- מוכר או קונה דירה?
לטעמי, אם לא סוכם אחרת בין הצדדים לחוזה, לאחר חתימת החוזה, על הקונה לשלם בעד הזיפות.
בד"כ נהוג, כי תשלומים וחיובים שהוטלו על מי מהצדדים עד למועד חתימת החוזה, יחולו על המוכר ולאחר חתימת הצדדים על הקונה. יש להדגיש, כי אין מדובר פה בתשלומי ועד הבית רגילים וחודשיים , בהם כן צריך המוכר לשאת עד למועד מסירת החזקה בדירה, אלא על הוצאות של שיפוץ חד פעמי.
כמו כן, גם מבחינה הגיונית, השכן המוכר, כבר לא "ייהנה" מהזיפות היות והוא לא יתגורר עוד בדירה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת דירה בתהליך גירושין
האם יחול מס בעת העברת הדירה והכסף?
האם חייבים לחתום על הסכם אצל עורך דין או מספיק שנחתום על הסכם רק שנינו?
מתי לבצע את העברת הכסף והדירה בטאבו - לאחר גירושין?
העברת דירה אגב גירושין
האם האשה התחייבה לשלם 200,000 ש"ח בגין העברת הדירה על שמה?
בעיקרון, רצוי לחתום על הסכם גירושין מסודר ולהגיש אותו לבית המשפט לקבלת תוקף של פסק דין.
העברת מקרקעין אגב גירושין אינה מהווה עסקת מכר ועל כן בד"כ פטורה מתשלום מיסים.
כדאי להסתייע בעו"ד לצורך כך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכישת דירה בחוזה תמ"א
תודה רבה, מיכל.
האם חוק הבטחת השקעות של רוכשי דירה חל על תמ"א 38?
אם הבנתי נכון את תיאור הנסיבות בשאלתך, לפיו את רוכשת דירה מחברה שמבצעת פרויקט עתידי של תמ"א 38, דהיינו הדירה שרכשת טרם נבנתה, על המוכר לתת לך בטוחה בגין כל תשלום עבור הדירה העולה על 7% ממנה.
ראי ס' 2 חוק המכר (דירות) (הבטחת השקעות של רוכשי דירות), תשל"ה-1974.
נא הבהרתך
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לקיחת צד
עו"ד שהינו דייר בבניין משותף, חבר לוועד הבית ויצא כנגד דיירת אחרת בבניין.
האם מותרת לקיחת צד?
אודה לתשובתכם
הבהרה
צר לי, לא הבנתי את שאלתך
נא הבהרתך
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השכרת נכס מסחרי לתקופה ארוכה
ברשותי נכס מסחרי אשר אני משכיר אותו לאותו שוכר כבר 10 שנים ברציפות:
תחילה השכרתי לשוכר למשך 4 שנים (שנה שכירות ואח"כ עוד 3 שנות אופציה ,שנה אחת כל פעם ) .
לאחר מכן חוזה לשנתיים ( שנה שכירות ועוד שנת אופציה )
לאחר מכן השכרתי שוב למשך שנתיים ( בתנאים של שנה שכירות ושנה אופציה ) ואח"כ שוב למשך שנתיים בתנאים הנ"ל .
סה"כ השוכר בנכס למשך 10 שנים .
כעת השוכר רוצה לחדש את חוזה השכירות .
והשאלה שלי :
לכמה שנים עליי להשכיר לשוכר את הנכס באופן שבו לשוכר לא יהיה יתרון כלשהו בתביעה לבעלות על הנכס ?שאני מדבר על יתרון אני מדבר על זכויות בטאבו וכן על מושג ששמעתי לאחרונה שנקרא רשיון הדיר שתמורה בצידה (אני מקווה שאני מדיייק)?אשמח אם תפרטו בנושא זה ותמליצו לכמה שנים כדאי לי לחתום עימו ?
בתודה
ברכה והצלחה
מהו "רשיון הדיר תמורה בצידה "?
רשיון הדיר תמורה בצידה הוא מושג שמתייחס לאדם שהוא בבחינת "בר רשות במקרקעין", דהיינו לאדם המחזיק בפועל במקרקעין במשך שנים רבות, בידיעת בעלי המקרקעין, אך אין בידו הסכם המעניק לו זכות מוגדרת כגון זכות שכירות, חכירה.
מושג זה אינו רלבנטי לעניינך.
מציעה לך לחדש את הסכם השכירות לתקופות קצרות בכל פעם (שנתיים) ולבדוק כי חוזה השכירות מגן עליך היטב בכל מקרה שתרצה להביא את השכירות לסיומה עוד בטרם תסתיים תקופת השכירות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם רכישת חצי דירה חייבת במס רכישה
אם כן, אודה להפניה למקור (חוק, פסיקה וכדומה).
בתודה מראש!
האם רכישת חצי דירה חייבת במס רכישה?
אם מדובר בדירה ראשונה ויחידה לרוכש, דירה ששוויה עד 1568800 תהיה פטורה ממס רכישה.
על פי החוק- כל עוד מדובר בחלק מדירה שהוא שליש ומעלה.
ראה ס' 9(ג1ג)(4) לחוק מיסוי מקרקעין
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב מחיר לצורך חישוב מס בהעברה ללא תמורה
כיצד ניתן לקבוע מחיר של דירה המועברת ללא תמורה, לצורך חישוב מס רכישה (כאשר למקבל אין יש כבר שתי דירות)?
כיצד נקבע שווי דירה בהעברה ללא תמורה?
למקבל יש או אין שתי דירות? לא ברור משאלתך
בכל אופן שווי הרכישה מוגדר על פי שווי שוק של דירה דומה באזור בה נמצאת הדירה.
מס הרכישה יחושב כשליש ממס רכישה רגיל שהיתה חובה לשלמו אם הדירה היתה נרכשת בעסקה רגילה שאינה העברה ללא תמורה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הערת אזהרה
איזו הערת אזהרה גוברת?
טכנית ניתן לרשום הערת אזהרה לטובת רוכש כאשר קיימת הערת אזהרה לטובת בנק מלווה של המוכר. עם רישום הדירה על שם הקונה ומחיקת רישום שמו של המוכר יש להגיש מסמכים לביטול רישום המשכנתא. מעמדה של הערת אזהרה כזו יהיה כשל הערת אזהרה על זכויות הבעלות של המוכר מבלי שהייתה רשומה משכנתא לטובת הבנק שלו.
מבחינת הערת אזהרה לטובת בנק מלווה של הקונה, יש להבדיל בין מצב שלא שולמה המשכנתא לטובת הבנק המלווה לבין מצב שכן שולמה אך רק הרישום לא הוסר.
במקרה הראשון, בו לא שולמה המשכנתא ככל הנראה יהיה צורך בקבלת הסכמת הבנק לרישום המשכנתא לטובת הקונה, מאחר ובד"כ בנק מלווה מעוניין להירשם בדרגה ראשונה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה נגד שוכר שהעלים את עצמו
שוכר זה השאיר חובות בחשבונות, ואף גנב מהדירה מקרר.
מה שאותר זה הכתובת והשם של ההורים שלו.
איך ניתן לתבוע אותו בנתונים הללו?
האם יש דרך לאתר את פרטיו ( אולי דרך משרד הפנים)?
או שניתן ומקובל לתבוע אותו על יסוד הכתובת של הוריו (ומבלי שיש את הכתובת שלו)?
מה ניתן לעשות?
איתור שוכר
ניתן לפנות למשרד הפנים ולקבל דו"ח רישום איכלוסין על פי שם מלא ומס' תעודת זהות.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הצמדת גג בטאבו
כמו כן יש הסכם עם השותף הקודם שהגג מחולק חצי חצי בין בעלי הבניין.
ברצוננו להצמיד את החצי גג שלנו לדירה שלנו בטאבו.
האם השותף יכול להתנגד או לסרב למהלך זה?
רישום הצמדה בטאבו
לצורך ביצוע הצמדות, יש לקבל את הסכמת הבעלים השכן.
ככל שהוא מתנגד מסיבות שאינן סבירות, ניתן להגיש תביעה לצו עשה למפקחת על המקרקעין.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שומה עצמית – שאלות טכניות
האם כאשר מגישים שומה עצמית מס שבח בודק את כל הנתונים שצורפו לשומה ומחליט לבד מה גובה המס שצריך להיות, או שהוא מסתמך על השומה העצמית בלבד ?
במידה ומס שבח מוצא שהשומה העצמית שגויה - האם הוא יכול לעשות שומה משלו ? (זה משנה אם השגיאה היא לטובת הנישום או לרעתו ???)
שומה עצמית ושומה סופית
על פי חוק מיסוי מקרקעין, יש להגיש שומה עצמית תוך 40 ימים מיום חתימת ההסכם.
תוך 60 ימים מבצעים תשלום לפי שומה עצמית.
המפקח בודק את התיק תוך עד 8 חודשים. הוא יכול לקבל את השומה ולהוציא אישור מס שבח סופי לטאבו ויכול שלא לקבל את השומה ולהוציא הפרש לתשלום על פי השומה שהוא ערך, במידה והיא שונה מהשומה העצמית.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מישהו יודע היכן רשומות זכויות של נכסים בעין כרם ?
מישהו יודע ?
רישום זכויות בעין כרם
האם יש בידך את הסכם המכר או שטר המכר המקורי?
אם כן- זה יכול לעזור באיתור.
בנוסף, ניתן לפנות למיסוי מקרקעין על מנת לאתר מהארכיב את תיק העסקה כפי שדווחה בזמנו בעת הרכישה.
ניתן יהיה לקבל משם פרטים.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היתר בנייה של דירה בבניין ישן
זקוקה לעיצה דחופה:
מצאתי קונה מתאים לדירה והנה העורך דין של הקונה מגלה שבתיק הבניין לא נמצא תיעוד של היתר בנייה לדירה שלי.הבניין נבנה לפני 54 שנים.אינני יכולה למכור את הדירה ובעוד כחודש עלי לשלם תשלום שני לדירה חדשה שקניתי.
יש לציין שבידי יש את כל המסמכים כגון: חוזה ,שטר מכירה,נסח טאבו ועדיין משלמת על משכנתא לדירה הישנה.
כמו כן מדובר בבניין שיש בו גוש,חלקה ועדיין רשום כחברה למרות שמי שטיפל בחברה נפטר לפני כעשר שנים וכרגע יש לחברה חובות
אודה מאוד לתשובה מהירה
הערת מערכת: ראה הוצאת נסח טאבו
היתר בנייה שלא נמצא וחברת גוש חלקה
מדובר בעניין פרטני ומורכב.
אני מציעה לך לפנות עם כל המסמכים לעורך דין לצורך קבלת חוות דעת פרטנית.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היטל השבחה
היטל השבחה
לאור העובדה שמדובר בעניין פרטני, יש לבחון את הסכם השכירות ואת דרישת העירייה.
אני מציעה לך לפנות לעורך דין על מנת לקבל חוות דעת בעניין זה.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה עבור נכה
מס רכישה עבור נכה
ההגדרה של נכה לפי תקנות מס רכישה:
"נכה" - אחד מאלה:(1) נכה כהגדרתו בחוק הנכים (תגמולים ושיקום), התשי"ט-1959 [נוסח משולב], או בחוק נכי המלחמה בנאצים, התשי"ד-1954, שדרגת נכותו לצמיתות כפי שנקבעה לו על פי אחד מהחוקים האמורים, אינה פחותה מ-19%;(2) נכה כהגדרתו בחוק נכי רדיפות הנאצים, התשי"ז-1957, שדרגת נכותו לצמיתות, כפי שנקבעה על פי החוק האמור, אינה פחותה מ-50% והוא זכאי לתגמולים מאוצר המדינה על פי החוק האמור;(3) נכה תאונת עבודה כמשמעותו בסעיף 59 לחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], התשכ"ח-1968 (להלן - חוק הביטוח הלאומי) הזכאי לקבל מהמוסד לביטוח לאומי קצבה או מענק לפי פרק ג' לחוק האמור ודרגת נכותו לצמיתות כתוצאה מתאונת עבודה כפי שנקבעה על פי החוק האמור אינה פחותה מ-50%;(4) נכה על פי פרק ו'2 לחוק הביטוח הלאומי שנקבעה לו לצמיתות על פי החוק האמור דרגת אי-כושר להשתכר כדי מחייתו בשיעור של 75% לפחות;(5) אחד מהמנויים להלן שאחוז נכותו נקבע על פי תקנות מס הכנסה (קביעת אחוז נכות), התש"ם-1979 –(א) נכה תאונת דרכים שנקבעה לו לצמיתות, נכות שאינה פחותה מ-50%;לענין זה, "תאונת דרכים" - כהגדרתה בחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975;(ב) נכה משיתוק או קטוע יד או רגל שאחוז נכותו לצמיתות כתוצאה מפגימות אלה אינה פחותה מ-50%;(ג) נכה שנקבעה לו נכות לצמיתות של 100% או נכות של 90% לפחות מחמת שלקה באיברים שונים והאחוז האמור הוא תוצאה של חישוב מיוחד של הליקוי באברים השונים, שבלעדיו היה נקבע אחוז נכות של 100% לפחות.
ההנחה מתקבלת גם אם מדובר בדירה שנייה או שלישית. התנאי הוא שהדירה תשמש למגוריו של הנכה.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי תיווך
קבלת דמי תיווך ללא חתימה על טופס
תנאי הכרחי על פי חוק המתווכים לקבלת דמי תיווך הוא החתמת הלקוח על ופס קבלת שירותי תיווך.
ככל שלא חתמתם על הטופס- אינכם חייבים בתשלום דמי תיווך. סביר להניח שהמתווך החתים את הקונה והוא יקבל את דמי התיווך מהקונה, במקרה והוא יהיה הגורם היעיל בעסקה.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קרווילה
קרווילה
עליך לבדוק את הדרישות בוועדה המקומית.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בניה על שטח משותף
בניה על שטח משותף
לאור העובדה שמדובר בשטח משותף, יש צורך בהסכמת כל הבעלים על מנת להעביר את השטח לבעלותכם הפרטית.
ככל שאין הסכמה ויש לך טענות בעניין, ניתן להגיש תביעת בעלות לבית המשפט המחוזי.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוק התיישנות על חריגה
האם קיים חוק התיישנות על חריגות בניה?
קניתי דירה שיש בה חריגה כבר למעלה מ 10 שנים, האם יש לי אפשרות להכשיר את זה? האם יכולים לדרוש ממני לפרק את החלק הבנוי החורג?
תודה מראש,
דניאל
התיישנות בנוגע לעבירות של חריגת בנייה
חריגת בנייה היא עבירה נמשכת, כלומר כל יום מבוצעת העבירה ולכן היא אינה מתיישנת.
ניתן לפנות לעירייה בבקשה לקבלת היתר לשימוש חורג/ הקלה ולנסות להכשיר את החריגה. ייתכן שהעירייה תקבל את הבקשה.
העירייה רשאית להגיש כתב אישום ולדרוש הריסה ו/או קנס.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח במכירת דירה
אחת נרכשה ב-1993 והשנייה ב-1999.
מחיר הרכישה לשתיהן זהה, וגם ההוצאות לצורך חישוב המס.
על איזה דירה יש צפי לשלם יותר מס שבח במידה ואחת תימכר עוד השנה ?
אודה על תשובה.
חישוב סכום מס שבח לפי מועד הרכישה
בהנחה שכל הנתונים זהים, למעט מועד הרכישה, כלומר בהנחה ששתי הדירות נרכשו באותו הסכום, יימכרו באותו הסכום ובאותו מועד, על הדירה שנרכשה מאוחר יותר (1999) יחול מס שבח גדול יותר, וזאת לאור העובדה שמדובר בחישוב לינארי.
ככל שתקופת הזמן לפני ה- 1.1.2014 ארוכה יותר (1993) אז התקופה שבין ה- 1.1.2014 למועד המכירה (שזאת התקופה החייבת היא קצרה יותר באופן יחסי, ולכן יחול עליה מס שבח נמוך יותר.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שצפ שטח צבורי פתוח ולא מטופל כנידרש ניקיון
שטח ציבורי שלא מטופל
בשלב הראשון יש להגיש את התשובה של המנהל לרשות המקומית על מנת לבחון את תגובתה בנושא.
ייתכן שהרשות המקומית תתן לכם מענה בעניין.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה ברכישת דירה ראשונה כאשר ירשתי חלק מדירה
כשנולדתי אבי נפטר וכתוצאה מכך ירשתי 1/4 מדירה בעל כורחי עוד בהיותי תינוקת. היום, בבואי לרכוש בע"ה דירה "ראשונה" האם אהיה חייבת במיסים כלשהם כפועל יוצא מחלק המזערי של הדירה שהועברה בירושה....אשמח לתשובתכם.
מס רכישה בדירה ראשונה כאשר ירשה 1/4 דירה
פחות מ- 1/3 דירה זו לא דירת מגורים לצורך מס רכישה, ולכן תהי זכאית למדרגות מס נמוכות של דירה ראשונה בעת רכישת דירה נוספת.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניקוש עשבים בתום תקופת השכירות
לפני כשנה שכרנו דירת קרקע קטנה על שטח של כחצי דונם.
בקבלתו את הבית שטח הגינה. הנחה מנוקש מעשבים שוטים. במהלך השנה בחלקים שלא טיפחנו ולא השתמשנו צמחה עשבייה מרשימה.
אציין שבחוזה השכירות לא היה כל איזכור לגינה או למצבה. או לחובות המשכיר או השוכרים.
בסיום השכירות בעלי הנכס דורשים ממנו לשלם שכר גנן שניקש את העשביה.
האם זו דרישה לגיטימית? האם זו מקובל?
תודה רבה!
ניקוש עשבים בתום תקופת השכירות
אם לא הוזכר בחוזה אחרת, עליכם להשיב את הדירה ואת הגינה במצבה כפי ששכרתם אותה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




