פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

תאונת עבודה

דוד 18/04/17
היי שלום,
אני נמצא כעת בתאונת עבודה וביטוח לאומי הבנתי שמשלם לי אך יחד עם זאת לא הבנתי את חלקו של המעסיק ?אני היום צובר לפי החוק כל חודש יום אחד בתשלום על חשבון המעביד למשל ב6 ימים שעבדתי עד המחלה הוא שילם לי בחשבון זכאות רק שעתיים למה הוא הוא לא הפריש מלא האם זה חוקי?ובזמן שביטוח לאומי משלם לי אז הבנתי שהוא מפריש לי גם לביטוח לאומי באיזה סכומים או אחוזים מדובר?
תודה

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 19/04/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היעדרות מהעבודה למספר שעות

ליטל 18/04/17
הבוס שלי הודיע שמי שצריך להיעדר מספר שעות מהעבודה שלא יגיע כלל. האם זה חוקי ואם לא, איזה חוק קובע העניין.
יצוין כי אנו עובדים 8 שעות ביום 

ניתן להיעדר מעבודה למספר שעות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/04/17
ליטל שלום,
חוק חופשה שנתית וחוק דמי מחלה מתייחס לימים ולא לשעות, לכן על פי החוק היבש, עובד שנעדר מספר שעות ביום, המעסיק יהיה רשאי להוריד לו יום חופש/מחלה מלא.
מעסיקים רבים לא נוהגים כך אלא הם מנכים שעות חופש/מחלה בהתאם לשעות ההיעדרות.

על פניו נראה שהמעסיק יכול להודיע על כך, שכן כל היעדרות מצריכה אישור והוא זה שמוסמך לאשר/לא לאשר, ואם לאשר כמה לאשר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פצויי פיטורין לפני שמלאו 12 חודשי עבודה

סתיו 18/04/17
היי,
שמי סתיו , חייל משוחרר בן 21.
בכל חודש אני מפריש מהמשכורת החודשית שלי אחוז מסויים לשם פצויי פיטורין. במידה והתפטרתי לפני שמלאו לי 12 חודשי עבודה , מה קורה עם הכסף ? הולך למעביד(למרות שחלק מן הסכום שייך לי - יורד משכר עבודתי) ,נשמר ופשוט בעבודה הבאה שאני אמצא אמשיך להפקיד לאותה קופה, המעביד לוקח את החלק שלו ואת שלי משאיר בקופה?
תודה מראש.

מה קורה עם הכספים הצבורים בחברת הביטוח?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/04/17
סתיו שלום,
הכספים הצבורים בחברת הביטוח, כולל חלק הפיצויים, שייכים לעובד גם במקרה של התפטרות וגם במקרה של פיטורים.
אם תחליט להתפטר ולא תמשוך את חלק הפיצויים, הכספים ישארו צבורים לך בחברת הביטוח ובעבודה הבאה תפקיד לאותה הקופה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

יוגב 16/04/17
היי, האם עובדת שהגיעה לגיל פרישה והיא ממשיכה לעבוד. ועבדה כל השנים ויש לה פנסיה ממקום עבודה שעבדה רוב חייה תקבל גם פנסיה מחברת הביטוח וגם מהמדינה ( קצבת זקנה) ? 

עובדת בגיל פרישה תקבל קצבת זקנה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/04/17
יוגב שלום,
למיטב ידעתי כן. 
לשאלות נוספות פנה לפורום ביטוח לאומי

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים?

מיה 16/04/17
שלום וחג שמח,
אני עובדת במקום עבודתי כ12.5 שנים, 6 שנים לערך כעובדת שטח ו7 שנים אחרונות כעובדת משרד.
במקום עבודתי רוב העובדים יוצאים לפגרת חג, למעט עובדים המוגדרים כעובדים חיוניים, עבודתי מוגדרת גם כך.
איתי עובדים עוד 2-3 אנשים שהעבודה בזמן הפגרה מתחלקת, כדי שגם אנחנו נוכל להנות מחול המועד.
במשך 4-5 שנים אני עובדת ערבי חג מסויימים ולפעמים עוד יום בחול המועד, והשאר מתחלק עם 2 העובדות שעימי, יוצא לכל אחת לעבוד יום או יומיים תלוי במס׳ ימי חול המועד שיש.
השנה בחג הפסח עבדתי ערב חג, כמו בשנים האחרונות ובשאר הימים הייתי בפגרה, הסידור נעשה בשיתוף פעולה עם העובדות והמנהל.
אחת העובדות קלטה שכביכול יצא לי חופשה ארוכה מערב חג ראשון עד אחרי חג שני, וטענה שמשנה הבאה היא רוצה את ערבי החג שאני עובדת בהם. אציין שאני למעט מנהלת במקום עובדת מס׳ שנים רב יותר מהשאר(ישנו מנהל גם מעליה שאיתו עושים את הסידור), היא מידי פעם מצטרפת לסידור כדי להקל עלינו.
ברצוני לדעת האם המנהל יחליט שמשנה הבאה בחגים ערבי החג עוברים לעובדת האחרת, האם מדובר בהרעת תנאים? 
אציין גם שאם יחליט זו, זו לא תהיה החלטה אובייקטיבית מכוון שהם חברים טובים ותמיד חושב ״שדופקים״ אותה, דבר שאינו נכון לגבי כל הדעות למעט שלו.

שינוי סדרי עבודה מהווה הרעת תנאים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/04/17
מיה שלום,
אם במשך מספר שנים את עובדת באותה המתכונת בדיוק, על פניו נראה שמדובר יהיה בהרעת תנאים.
האם זו הרעת תנאים מוחשית שתוכלי להתפטר בגינה? לא בטוח.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חזרה למקום עבודה לאחר התפטרות של חודשיים

לירון בן 15/04/17
עבדתי במקום עבודה למשך 11 חודשים.
התפטרתי וקיבלתי תשלום של ימי הבראה וימי מחלה, בנוסף קיבלתי טופס 161 למשיכת פיצויים- לא משכתי אותם ואפילו לא החתמתי את מס הכנסה על הטופס.
עברו חודשיים מאז שסיימתי לעבוד במקום העבודה המדובר (בחודשיים האלה עבדתי במקום אחר), כיום אני מעוניין לחזור למקום עבודה שהתפטרתי ממנו וגם המעסיק מעוניין.
האם יש מניעה כלשהי? תקופת צינון או משהו כזה?

הפסקה של חודשיים בעבודה ורצף

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 17/04/17
שלום רב 

ראשית לא ברור מדוע קיבלת דמי מחלה שכן אין פדיון של אלה אבל בכל מקרה אין מניעה להמשך העסקתך למעט העובדה שברצף של פחות מחצי שנה הוותק בעצם ממשיך. דהיינו התחלת העסקתך תחשב ביום בו התחלת לעבוד במקום העבודה לפני שסיימת שם כאשר בפועל קיבלת כבר את הכספים בגין התקופה הראשונה והייתי מיעצת למעסיק לעגן זאת היטב בכתב 



בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי הודעה בדבר קבחה לעבודה לאחר מרכז הערכה

גל 14/04/17
היי
זומנתי לראיון ומרכז הערכה בחברה גדולה של 1000 עובדים. לאחר מרכז ההערכה חא קיבלתי שום תשובה חיובית או שלילית.
האם ניתן לתבוע?
תודה



אי מתן הודעה על קבלה לעבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 17/04/17
שלום רב

יש לבחון לעומק את המבחן אליו זומנת ומה נמסר  לך על מנת לענות על שאלתך לא כל ראיון דורש הודעה



בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב הפסקת שירותים כחלק מזמני מנוחה

דניאל 14/04/17
שלום רב,



האם רשאי המעסיק לכלול את בזמן בו היה העובד בשירותים בתוך או כחלק מזמני המנוחה שזכאי העובד לקבל מכוח חוק ו/או הסכם קיבוצי? 

במילים אחרות, האם רשאי המעסיק לשלול מהעובד את המנוחה בטענה ״שניצל״ את זמן המנוחה כאשר היה בשירותים?

האם המעסיק רשאי לשלול ממני את זמן המנוחה, בטענה שניצלתי את זמן ההפסקה בשירותים?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 17/04/17
שלום רב

על פניו פעולת המעסיק לא תקינה ואין להחשיב את זמן שהייתך בשירותים כחלק מההפסקה השוטפת ויש לאפשר לך הפסקה מלאה. 

מנגד ככל והמעסיק יוכיח כי מדובר ביציאות חריגות מצדך לשירותים וניצול זמן זה לשם הפסקה או פעילות אחרת אז ייתכן וניתן יהיה לקבל טענתו שזה חלק מההפסקה



בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אדם שעבד 4 שנים ודמי הבראה

חדית 14/04/17
1) אדם שעבד 4 שנים מינואר 06 ועד סוף דצמבר 06, כמה פעמים עליו לקבל דמי הבראה? האם זה נכון שבחודש 1/06 עליו לקבל פעם ראשונה , ב1/07 פעם שניה וכן הלאה?

2) אדם שבשנת עבודתו ה 4 והאחרונה קיבל הבראה בחודש  אוגוסט, האם לגבי החודשים שמעבר לחודש אוגוסט חודשים ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר בהם עבד הוא גם צריך לקבל הבראה?

תשלום דמי הבראה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 16/04/17
דמי הבראה משולמים רק לאחר השלמת שנת עבודה כאשר ככל ומקבלים במקום העבודה את דמי ההבראה לאחר השנה דמי ההבראה נצברים לתשלום שלאחר מכן דהיינו אם הוא החל לעבוד בינואר 06 ומקבלים במקום העבודה רק באוגוסט אז בפעם הראשונה הוא יקבל באוגוסט 07 על כל התקופה מינואר 06 ועד אז ולאחר מכן יקבל כל שנה בחודש אוגוסט.
ככל והוא עזב באמצע תקופה יש בעת גמר החשבון לתת בגין חלק מהשנה באופן יחסי

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכיב שכר פקטיבי

השואלת 14/04/17
שלום רב,אני עובדת לפי שכר שעתי, ולפני שנה המעסיק שלי העניק לי העלאה בשכר בצורה של רכיב גלובאלי נפרד. כלומר בכל חודש בחודשו, רשום לי בתלוש "תוספת" כרכיב נפרד של כמה מאות שקלים כתוספת קבועה לשכר, ללא תלות בקיום תנאי כלשהו. אך כשהמעסיק משלם לי שעות נוספות או יום חופש, הוא מחשב לפי הסכום השעתי המקורי הראשון - בלבד! מבלי לכלול את התוספת. האם זה חוקי, או שעליו לחשב את השעות הנוספות לפי שקלול שעתי של שכר היסוד + התוספת? והאם הדבר נכון גם לתשלום ימי היעדרות? בתודה מראש, השואלת.

רכיב שכר פיקטיבי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 16/04/17
שלום רב
יש לבחון את התוספת ואת הצגתה בתלוש על מנת לענות אך ככל וניתן להוכיח שזה אכן רכיב פיקטיבי אז ניתן לדרוש שהוא ייכלל כשכר הבסיס לשם חישוב כל הזכויות הסוציאליות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום א"של

שירה 13/04/17
שלום רב 
אני מועסקת כאשת מכירות בחברה פרטית
קבלתי א"של במשכורתי  מתחילת עבודתי בחברה משנת 2006 עד 1/2016. בסך 15 שח ליום .מבדיקה שערכתי הפסיקו לשלם לי א"של ללא ידעתי ! האם אני יכולה לדרוש 
ממעסקי תשלום א"של ?חשוב לציין שלא מצויין בחוזה עבודתי מרכיב זה אבל נאמר לי בע"פ. אשמח לדעת אם ניתן לדרוש הוצאות אשל רטרואקטיבי ולהמשיך את החזר האשל מהמעסיק??
אשמח לקבל תשובה .

הוצאות אשל

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 16/04/17
שלום רב
באופן עקרוני אכן ניתן לטעון להרעה ולדרוש תשלום זה אבל מנגד המעסיק יוכל לטעון שהסכמת בהתנהגות לשינוי ויש סיכוי לא נמוך שטענה זו תתקבל . יש לבחון לשם כך את התלושים ואיך שזה מוצג בהם ואת השינוי בשכר שהיה ומדוע לא ידעת/ שמת לב לכך שסכום זה הורד לך 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התראה מוקדמת לפני התפטרות

אבירם 13/04/17
שלום רב, 
חמותי עובדת בגן ילדים פרטי ובחרה לסיים את העסקתה עקב זה שלא שולמו לה דמי פנסיה במשך תקופה ארוכה על אף שנתנה למעסיקה התראה על כך.
המעסיק לא שילם את משכורתה האחרונה בטענה כי לא נתנה לו התראה מוקדמת. האם הדבר חוקי ? האם לא היה על המעסיק חובה ליידע אותה שהוא זקוק לה ויש לו לתת לה התראה של חודש ימים ?

הודעה מוקדמת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 16/04/17
שלום רב
יש לראות את חלופת התכתובות ביניהם אבל על פניו כל עוד המעסיק לא אומר לעובד מפורשות שהוא מוותר על עבודתו במהלך ההודעה המוקדמת העובד מחויב להגיע לעבודה בתקופה זו אחרת המעסיק יכול לנכות לו את השכר המגיע לו אילו עבד. 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הקלטת דיון הוכחות

ללא 13/04/17
מה צריך לעשות על מנת שניתן יהיה להקליט דיון הוכחות בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, האם ניתן פשוט לקליט או שצריך לבקש אישור לכך וממי?

הקלטת דיון הוכחות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 16/04/17
שלום רב לא ניתן להקליט על דעת עצמך את הדיון- לא יהיה להקלטה זו כל תוקף. יש להגיש בקשה לבית הדין שהדיון יוקלט ויתומלל 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הזמנה לשימוע בזמן מחלה

שחר שמש 13/04/17
היבת 50 אבדתי במשך7 שנים בניקיון כחצי משרה בקיבוץ לפני שנתיים חליתי בסרטןהשד ניקבע לי אי כושר חלקי ואחרי שהיסתימה התקופה המעסיק סירב להחזרי להיקף הקודם ובדיוק אז התחלתי בבירור רפואי חדש שנמשך כבר כמה חודשים לאחרונה הייתי במחלה והמעסיק זימן אותי לפגישה עם מנהלת כח אדם להבנתי זה סוג של שימועביקשתי לחזור לעבוד אחרי החג משום שאני בהמתנה לניתוחולתור לרופאה תעסוקתית והם מסרבים לשבץ מה עושים הרופאה תעסוקתית מכריחה להביא אישור ממעסיק תודה וסליחה על החפירה

הזמנה לשימוע בעת מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 16/04/17
שלום רב
על פניו ההליך שאת מתארת לא נשמע תקין וגם לא נשמע שהיה לך שימוע כדין ממליצה לפנות לבחינה מקיפה של כל המסמכים וכל הנדרש על מנת לקבל החלטה כיצד הכי נכון לך לפעול

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קופת ג' פנסיה

ריקי 13/04/17
שלום
עבדתי 4 חודשים אצל מעסיק פרטי.
עכשיו כשאמרתי שאני עוזבת, הוא אמר שצריכים להוריד מהשכר האחרון שלי הפרשי פנסיה עבור 4 חודשים בבת אחת וזה 1500 שח. ( שכר שלי ברוטו כ6000 או אפילו 5300 שח בחודש שעבר)
היום, בוצע תיקון, ונאמר לי שהסכום המתוקן הוא 1140 שח ,שזה נשמע יותר הגיוני.
האם חייבים להוריד אותו מהשכר האחרון ? אני עזבתי שם

קרן פנסיה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 16/04/17
שלום רב
אכן על המעסיק לערוך לך גמר חשבון בעת סיום יחסי עובד מעביד ומכיון שעליו לנכות את חלק העובד אז עליו להוריד זאת מהשכר האחרון.
לגבי הסכום זה 6% מהשכר לחודש לקרן הפנסיה ו6% לקופת הפיצוים ערכי את החישוב בהתאם. 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טיעונים לאי עריכת שימוע

אריה 12/04/17
אני מעסיק פיטרתי עובד שעבד חמישה חודשים ולא ערכתי לו שימוע, מה אוכל לטעון להגנתי?

נתבעתי בגין אי עריכת שימוע, מה אוכל לטעון להגנתי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/04/17
אריה שלום,
הפורום נועד למתן מענה שאלות כלליות. 
אכן, היה עליך לערוך שימוע לפני פיטורים.
ככל שנתבעת בגין אי עריכת שימוע, מציעה לפנות לעורך דין בתחום דיני העבודה לסיוע פרטני או לחילופין לעיין בפסיקה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המשך הפקדות לפנסיה בהתחלת עבודה חדשה

מוטי 12/04/17
מה הדין לפי החוקים כאשר מתחילים לעבוד במקום חדש?
תודה

התחלתי עבודה חדשה, מה קורה עם ההפקדות לפנסיה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/04/17
מוטי שלום,
אם היתה לך קופת פנסיה קודמת, על המעסיק החדש להתחיל להפריש לך בתום 3 חודשי עבודה רטרואקטיבית ליום העבודה הראשון.
אם לא היתה לך קופה, המעסיק צריך להפריש בתום 6 חודשי עבודה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לירון

לירון בן 11/04/17
לפני כחודשיים התפטרתי וסיימתי העסקה אצל מעביד. קיבלתי תשלום על ימי מחלה והבראה וקיבלתי אישור למשוך את קרן הפיצויים שלי ( שלא משכתי עד היום).
נכון להיום אני מעוניין לחזור למקום העבודה (וגם המעסיק מעוניין).
האם מבחינה חוקית יש בעיה כלשהי? תקופת צינון או משהו כזה?

אוכל לחזור לעבודה אחרי שהתפטרתי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/04/17
לירון שלום,
אתה יכול לחזור לעבודה בשים לב שמאחר ולא עברו 6 חודשים מהתפטרותך, רצף הזכויות צריך להישמר לך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפחתת משכורת

סאם 10/04/17
שלום , 
מישהו עובד בשכר של 40 ש"ח לשעה ככה הוסכם עם המעביד ושהוא יהיה אחראי בעבודה עד שיחזור וסוכם שאחרי שיחזור המעביד כאחראי השכר יישאר על כנו 40 ש"ח....עכשו משחזר המעביד לעבודה הופתע העובד שהשכר ירד ל 30 ש"ח מבלי שיידע אותו ומבלי שאמר דבר ... כל ההסכמות  הנ"ל היו בעל פה אבל בתלושים הכל מופיע .. האם חוקי מה שעשעה המעביד ? למרות שדיבר איתו הוא מכחיש הוא אומר שסיכמנו
 

הפחתת משכורת

סאם 17/04/17
יש מצב שמישהו עונה בבקשה 

משכורת לצד ג

בני 08/04/17
עובד שלי מבקש שאני כל חודש את אעביר את משכורתו לאדם שמשכיר לו דירה כשכר דירה לאותו חודש. האם מותר? זה לא הלוואה אלא דרך לשלם לו כי נותן לי הוראה להעביר למשכיר במקום אליו,  הוא קורא לזה המחאת זכות כספית שלו למשכיר

משכורת לצד ג'

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 09/04/17
שלום רב
אין שום בעיה עם המחאת זכות אבל כדאי שתעשה זאת באופן מסודר בכתב תוך חתימתו על המחאת זכות מסודרת וכאשר הכל יהי מתועד

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ועדה רפואית

רחל 08/04/17
שלום רב
הוגש ערר על ידי המעסיק שלי על החלטת וועדה רפואית של עובדי מדינה. במשך  חמישה חודשים הוסתר ולא ידעתי על קיומו של הערר רק בשיחת טלפון אקראית עם משרד הבריאות נודע לי על הגשת הערעור האם יש בכך עבירה פלילית 2. האם זה  נכון שחובה על מעסיק  5 אחוזים מכלל העובדים שהם בעלי מוגבלויות ואם הוא לא עומד במכסה עליו להגיש תוכנית 

ועדה רפואית

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 09/04/17
שלום רב
לא מדובר בעבירה פלילית למיטב ידיעתי את מוזמנת לפנות לפורום פלילי עם שאלתך
2. תלוי באיזה מקום עבודה וכיו"ב ומה חל על המעסיק לא אניתן לענות באופן כולל

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

יוגב 08/04/17
שלום,
האם בביהד לעבודה הארצי יכול שיהיה דיון עם שופט אחד בלבד? אשמח לדעת. 

דיון בבית הדין הארצי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 09/04/17
שלום רב
כן.
יש לבחון באיזה הליך/ בקשה מדובר ובהתאם לכך ניתן לדעת מה ההרכב שידון.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים

רובי 07/04/17
שלום רב,
מעוניין לברר מה האפשרויות שעומדות בפני עובד שקיבל הודעה על הרעת תנאי עבודה מבחינה כלכלית (שכר) ? 
אשמח לתשובה מפורטת בנושא ומה הסעד ?
תודה רבה

הרעת תנאים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 09/04/17
שלום רב
העובד רשאי להודיע כמובן בכתב למעסיק שהוא לא מסכים להרעה ואם המעסיק יעמוד על ההרעה אז זכותו של העובד לאחר ההתראה בכתב להודיע כי הוא מתפטר בדין מפוטר בשל הרעת תנאים ולהיות זכאי לכל המגיע לו כאילו פוטר.
מציעה לבחון גם את אופן ביצוע ההרעה ונסיבותיה והאם ניתן לטעון כי היא נעשתה שלא כדין וכי היה מקום לביצוע שימוע לפני ביצועה 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה גובה שכר המינימום המותאם

מיקי 06/04/17
האם בחברת המשקם שכר המינימום המותאם הוא 68%?

איננו עורכים בדיקות פרטניות בפורום

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 09/04/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות עקב טיפול בילד

הדר 06/04/17
שלום רב

אני עובדת בעבודתי כ4 שנים. כרגע נמצאת בחופשת לידה, אמורה לחזור בעוד כשבועיים- אם אני מתפטרת עקב טיפול בילד, עליי להודיע 30 יום מראש ? 

לתשובתכם אודה בהקדם

התפטרות עקב טיפול בילד

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 09/04/17
שלום רב, 

אכן כן.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן