פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
דמי אבטלה
פני לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חל"ת
חלת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחלת מקצוע.
מחלת מקצוע- דינ עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניתוח
ניתוח- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום על "כוננות" בעבודה
האם יש לך הסכם עבודה?
עקרונית אין עבודה חינם!!!
תשלום על כוננות בעבודה
פיטורין בעקבות הריון
ברוך השם נכנסתי להריון בחודש מרץ 2012, חודש לפני התחלתי את עבודתי כעובדת סוציאלית בפנימיה לגוף פרטי, אחרי חודשיים ידעו שאני בהריון ופטרו אותי אך במכתב הפטורים לא רשמו שזו הסיבה אלא רשמו חוסר שביעות רצון מעבודתי.
בחודש אפריל התחלתי בעוד מקום פרטי ואחרי חודש שמעו ממישהו על ההריון שלי ופטרו אותי ובמכתב רשום שאני מפוטרת ללא שום סיבה.
בשני המקומות אין לי הוכחה שהפיטורים היה בגלל ההריון
אז האם אני יכולה לתבוע את שני המקומות? כי הבנתי שצריך להיות לי וותק של 6 חודשים כדי לתבוע. תכוון אותי בבקשה האם יש איזשהי פינה שאוכל לתוע אותם דרכה
תודה
פיטורים בעקבות הריון- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
[ניסיון שני] מה הטיפול הראוי לאי תשלום למטפלת ?
התחלתי לטפל בה ולאחר 3 ימי עבודה הנ"ל נעלמו מבלי להודיע ששינו דעתם וכמו כן לא נענו לבקשתי לשלם על הימים האלו בהם טיפלתי בילדה מכל הלב.
האם זו עבירה שניתן להתלונן עליה במשטרה?
האם זה בגדר הלנת שכר?
מה הטיפול הנכון? תביעות קטנות?
תודה רבה מראש
תשלום למטפלת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי ביטוח
אני מקבל משכורת קבועה X כתוב בתלוש שסכום מס הכנסה הוא קבועY בחישוב שנתי.כל חודש אותו סכום.
האם תקין?
דמי ביטוח- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרתי ואני רוצה לחזור לעבודתי הקודמת
חזרה לעבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טעות בשכר לטובת עובד בעזיבת עבודה
תשלום ביתר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי נסיעה בשעות שאין עדין תחבורה ציבורית
לכן אני נאלץ לבוא עם רכבי הפרטי, עלות הדלק כ 370 ש"ח לחודש,
המעביד טוען שהוא משלם לי המסוכם לפי חופשי חודשי של 250 ש"ח ,
האם המעביד צודק ? או שהוא צריך לשלם לי את הדלק ?
ותודה לפרום הנפלא והמשקעים מזמנם עבור הציבור.
שמי נסיעה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה -דחוףף
2 -כמה זמן מרגע התביעה ועד קבלת הכסף הכי הרבה-בהנחה שהמקום בצרות ובעייתי והתביעה לא גדולה אך יש "בשר"
3.האם קיים והגיוני עובד שתובע מקום עבודתו ולא מפוטר ממנו?להנחת יסודי במיקרה תביעה הפיטורים עיניין זמן.
4 .תביעה על הלנת שכר ואי קבלת ימי חופש עפ כל השנים כולל תשלום כולל הבראה על כל השנים אי הפרשה לפנסיה רק במשך 3 שנים אחרונות -הבנתי שזה רק 3 שנים אחרונות אם מדובר בחצי משרה מה קורה ...כאמור במקרה שמדובר ב9 שנות עבודה על בסיס של 125 שעות קבוע בחודש.ללא שבתות.
תביעה-= דיני עבודה
2. תלוי בסכום התביעה ובאיזה סדר דין היא ובאיזה בית דין אם זה בתל אביב בהליך רגיל יכול להיות גם שלוש שנים..
3. בוודאי שקיים ואסור גם לפטר בגין הגשת התביעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי השלמה תקן ושעות הפסקות
עובד 9 שעות עבודה ביום.
יורד לי 40 דקות זמן הפסקות !
יורד לי אי השלמה תקן 15 דקות!
האם זה חוקי ?
האם צריך לשלם עבור הפסקות
אם וככל שאת לוקח את ההפסקות שלך במפעל, המעביד לא חייב לשלם לך עליהם. אם סתם מנכים לך את הסכום מהשכר למרות שאתה עובד, זה איננו בהתאם לדין. הניכוי של התקן איננו בהתאם לדין.
בברכה,
עו"ד אחז אגם
מנהל פורום דיני עבודה
אי השלמה תקן- דיני עבודה
תשלום שעות נוספות דחוףףףףףףףף
האם זה נכון שמהשעה התשיעית מגיע לי שעות נוספות מ 120% וכו' ?
אני עובדת שעתית ומרוויחה 24 ש"ח לשעה.
שאלתי היא האם אני עושה שעות נוספות אני מקבלת 24 ש"ח עבור שעה נוספת או כמו החישוב של 120% ?
תשובתכם המהירה אודה.
מתי מקבלים שעות נוספות
עו"ד אחז אגם
מנהל פורום דיני עבודה
הגבלת מספר התיקונים בדוח הנוכחות של העובד
הגבלת תיקונים בדו"ח נוכחות
עו"ד אחז אגם
מנהל פורום דיני עבודה
התפטרות בשל מצב רפואי לקוי
לפני כשנה התקבלתי למקום עבודה חדש, בו לא הסתרתי דבר ממצבי הרפואי
ואף הבאתי מסמכי צבא המוכיחים כי את שירותי הצבאי העברתי כמתנדבת ואף השתחררתי מוקדם יותר בשל החמרת מצבי הרפואי.
בתחילת העסקתי עבדתי רק כקופאית בחנות דבר שלא החמיר את מצבי ולא גרם לי אי נוחות יותר מדי גדולה.
עם הזמן נדרשתי לבצע יותר מטלות ואף קודמתי להיות אחראית משמרת על אף חששותי הרבים.
ב4 החודשים האחרונים מאז שקודמתי בתפקידי דבר שמצריך אותי להרים ארגזים לסחוב נגררות להתכופף רבות ואף להסתובב בחנות שעות על גבי שעות
(חלקם דברים שאסור לי בתכלית האיסור לעשות)
אני חשה כאב עזים לכל אורך גבי דבר שמקשה עליי ללכת לעמוד או לשבת הרבה.. בטח ובטח להרים או להזיז דברים. כאבים אלו מלווים אותי גם בחיי היום ייום האישיים שלי.
לאחרונה ביקשתי לחזור ולהיות קופאית בשל בעיותי ברפואיות והשלכותן
אך קיבלתי תגובה מזלזלת וקרה. וכדי לצאת מהתפקיד נאלצתי לעמוד על שלי יותר משעשיתי אי פעם ואף לספוג עונשים מצד מעסיקתי הישירה.
רציתי לדעת האם במצבי ישנה עילה להתפטרות בשל מצב רפואי לקוי?
כפי שציינתי בתחילת העסקתי חלקתי ושיתפתי בנוגע לבעיותי והתקבלתי לעבודה על אף בעיותי הרפואיות.
כיום אינני מסוגלת לעשות את הנדרש ממני בעבודה בשל כאבים עזים שמפריעים לי בחיי היום היום ובהתנהלות תקינה של חיי.
התפטרות בגין החמרה במצב בריאותי
עו"ד אחז אגם
מנהל פורום דיני עבודה
פיצויים לאחר התפטרות
אני עובדת במקום פרטי כבר 5 שנים.
אני מעונינת להתפטר מיוזמתי עקב יחס לא טוב ותנאים לא נוחים.
האם מגיע לי פיצויים על פי חוק לאחר וותק של 5 שנים אם ההתפטרות היא מיוזמתי?
תודה רבה
עינב
פיצויי פיטורים כשמתפטרים
עו"ד אחז אגם
מנהל פורום דיני עבודה
שאלה
כל הבעיות שבעולם ואף אחת
פיטורין לאחר שנת עבודה
עבודה עם הפסקה דין תקופות
עו"ד אחז אגם
מנהל פורום דיני עבודה
פדיון ימי חופשה לעוזרת בית
עוזרת הבית שלי עובדת 60 שעות חודשיות, בשכר של 40 ש"ח בשעה.
כמה עלי לשלם לה עבור ימי החופשה?
הרבה תודה !
כמה חופשה לשלם לעובדת בית
הודעה מוקדמת
האם זכאי לתשלום?
תשלום הודעה מוקדמת גם אם לא מאפשרים לעובד להגיע
זכויות סוציאליות במשרה חלקית
האם זכאים לזכויות סוציאליות במשרה חלקית
עו"ד אחז אגם
מנהל פורום דיני עבודה
תאונת דרכים בדרך לעבודה
שאלתי . מי ואיך צריך לשלם עבור הימים האלה ?
מי משלם על תאונת עבודה
התפטרות בגין רילוקיישן
פיצויים במקרה של מעבר לארץ אחרת
הודעה מוקדמת
תודה




