האם המעסיק חייב לשלם לי שכר מלא אם תאריך תחילת העבודה שונה?

|

כשר אבל מסריח? תרגיל בשכר גלובאלי

ד 10/07/12
לום, אני מועסקת במשרה מלאה בשכר חודשי גלובאלי. המשרד בו אני עובדת פעיל בימים א-ה ולכן בחודש יוני בו התחלתי לעבוד, היום הראשון לעבודתי בפועל היה ה-3 לחודש (1-2 נפלו על שישי שבת). אציין כי בהסכם ההעסקה בגרסתו הראשונית, תאריך תחילת העבודה שהופיע היה ה1.6 ואני בתמימותי הייתי זו שהסבה את תשומת לבו של המעסיק לכך שבפועל אתחיל רק ב-3.6 בגלל הסופ"ש. בהתאם לכך, שינה המעסיק את התאריך בהסכם. כעת, משהגיע תלוש המשכורת הראשון, גיליתי להפתעתי כי אף שעבדתי כל יום מימי החודש, השכר חושב כאילו החסרתי 2 ימי עבודה. כלומר קיבלתי רק את החלק היחסי לתאריכים 3-30 לחודש. זאת אף שמבחינת ימי העבודה בפועל אין כל הבדל ביני לבין עובד שבחוזה ההעסקה שלו הוגדר תאריך תחילת העבודה כ-1.6. שהרי בשישי שבת המשרד סגור. האם המעסיק מחויב לשלם לי 100% מהשכר הגלובאלי או שזה עניין התלוי ברצונו הטוב, בהנתן תאריך תחילת העבודה המופיע בהסכם (אף שהשינוי בוצע בזכותי)? תודה מראש.

מהו תאריך תחילת העבודה

עו"ד אחז אגם 10/07/12
ד שלום,את צודקץ, זה בהחלט כשר אבל מסריח. אם הסכם העסקתך היה מה-1.6 ממילא היית מתחילה לעבוד ב-3.6 ומקבלת עבור שכר מלא. כאן למעשה הופחתו יומיים משכרך, כדין, משום שתאריך תחילת עבודתך שונה. אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
קבלו עכשיו ייעוץ משפטי אישי





    דילוג לתוכן