פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
הבהרה לגבי מבחנים
אביבה
14/08/12
,תודה על תשובתך והתייחסותך לשאלתי מאמש, הבהרה וחידוד השאלה, עשיתי מבחנים למכרז כמנהלת ב-2012 אך המעביד מבקש שאחתום היום שאני מסכימה שישתמש באותו מבחן למכרז שני - הנוכחי שניגשתי, מה שלא ברור, תוצאות המבחנים נמצאים בידיעתו וברשותו של אותו מעסיק שיכול לעשות בו שימוש, כי תוקף המבחנים הוא שנתיים, לכן לא ברור מדוע אני מתבקשת לחתום למעביד שהוא גוף ציבורי לחתום שאני מסכימה שיעשה שימוש באותם מבחנים. ולכן אני שואלת האם זה חוקי לדרוש מעובד שבצע מבחנים למכרז א שיחתום שהמעביד יעשה שימוש במבחנים שנעשו למכרז השני. בתודה מראש אביבה
אנא הפני לשאלתך הקודמת.
עו"ד שי בן נתן
14/08/12
חוק פנסיית חובה
אריאל
14/08/12
האם עובד שלא היה מבוטח בשום ביטוח פנסיוני לפני ושהשלים חצי שנת עבודה יש להפקיד לו לאחר חצי שנה באופן רטרואטיבי או שההפקדות הינם מהחודש השביעי לעבודתו ואילך בלבד.
פנסיה חובה
עו"ד שי בן נתן
14/08/12
עובד יהיה זכאי על פי צו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק לביטוח פנסיוני ולביצוע ההפרשות עפ"י צו זה, מיד בתום 6 חודשים מתחילת העבודה (להלן: "תקופת המתנה"). עובד שיתקבל לעבודה כשהוא מבוטח בביטוח פנסיוני כלשהו, יהיה זכאי לביצוע ההפרשות החל מהיום הראשון לעבודתו. ההפרשות יבוצעו לאחר 3 חודשי עבודה או בתום שנת המס – המועד המוקדם מביניהם, רטרואקטיבית ליום תחילת עבודתו אצל המעסיק ולא תחול לגביו תקופת ההמתנה האמורה.
הרעת תנאים
אורטל
14/08/12
שלום, אני מעבודה של משרה מלאה חמישה ימים חזרתי מחופשה של חודש מהעבודה ועכשיו כשחזרתי הציעו לי משמרת אחת בשבוע , האם אפשר להתפטר עקב הרעת תנאים ולקבל פיצויים?
הרעת תנאים
עו"ד שי בן נתן
14/08/12
הפחתה של 80% מהמשרה היא בהחלט הרעת תנאים מהותית המאפשרת התפטרות בדין מפוטר.
ימי חופשה
סיון
14/08/12
אני עובדת 5 ימים בשבוע, זו השנה הראשונה שלי. כמה ימי חופשה מגיעים לי עבור שנה זו?
מגיעים לך לכל הפחות 10 ימי חופשה.
עו"ד שי בן נתן
14/08/12
זכאות לפיצויים
קטי
14/08/12
היי,
אני עובדת בחברה outsourcing מזה כשלוש שנים .
לפני כחודש פיטרו אותי מהפרויקט .
החברה שלי קראה לי לשימוע ובשיחה אמרו לי שהם יחפשו לי פרויקט חדש אך כדי לי גם לחפש בעצמי עבודה .
לאחר כמה ימים הלקוח ביקש ממני להישאר עוד חודשיים מאחר ויש חודש חגים הסכמתי .
במקביל מצאתי עבודה והחברה הסכימה לחכות לי חודשיים עד לאחר שאני אסיים את ההתחייבות (בעל פה) שאישרתי ללקוח .
פניתי לחברה שלי בבקשה לקבל מכתב פיטורין אך קיבלתי סירוב ושאני זו שצריכה להתפטר ולא לקבל פיצויים.
האם תקין המהלך שהחברה מבצעת? למרות זאת פיטרו אותו והעתיד בחברה שלי לא ידוע .
האם אני זכאית לקבל פיצויים בכל זאת ?
אני עובדת בחברה outsourcing מזה כשלוש שנים .
לפני כחודש פיטרו אותי מהפרויקט .
החברה שלי קראה לי לשימוע ובשיחה אמרו לי שהם יחפשו לי פרויקט חדש אך כדי לי גם לחפש בעצמי עבודה .
לאחר כמה ימים הלקוח ביקש ממני להישאר עוד חודשיים מאחר ויש חודש חגים הסכמתי .
במקביל מצאתי עבודה והחברה הסכימה לחכות לי חודשיים עד לאחר שאני אסיים את ההתחייבות (בעל פה) שאישרתי ללקוח .
פניתי לחברה שלי בבקשה לקבל מכתב פיטורין אך קיבלתי סירוב ושאני זו שצריכה להתפטר ולא לקבל פיצויים.
האם תקין המהלך שהחברה מבצעת? למרות זאת פיטרו אותו והעתיד בחברה שלי לא ידוע .
האם אני זכאית לקבל פיצויים בכל זאת ?
זכאות לפיצויים
עו"ד שי בן נתן
14/08/12
מדברייך לא ניתן להבין כי לחברתך הייתה כוונה לפטר אותך והיא ודאי לא מסרה לך על פיטורייך. אם כך הדבר- אין זכאות לפיצויי פיטורים.
חישוב ימי מחלה מיום שישי לעובד 5 ימים בשבוע
שולי
14/08/12
בעלי עובד 5 ימים בשבוע. לאחרונה הוא חלה וקבל חופשת מחלה מיום שישי עד שלישי שלאחר מכן - סה"כ 5 ימי מחלה.
כיצד מתבצע חישוב ימי המחלה ? האם יום שישי נחשב היום הראשון למחלה (0% תשלום) שבת (50%) ,ראשון (50) שני 100 וכך הלאה ? או שהחישוב מתחיל מיום ראשון בשבוע (0) ?
כיצד מתבצע חישוב ימי המחלה ? האם יום שישי נחשב היום הראשון למחלה (0% תשלום) שבת (50%) ,ראשון (50) שני 100 וכך הלאה ? או שהחישוב מתחיל מיום ראשון בשבוע (0) ?
חישוב ימי מחלה
עו"ד שי בן נתן
14/08/12
אם בעלך אינו עובד בשישי שבת- הספירה מתחילה מיום ראשון.
מחוייבות למעסיק לאחר סיום תקופת ההעסקה
מאור
14/08/12
לאחר שפוטרתי, והסימו יחסי עובד-מעביד, האם המעסיק יכול לבוא בדרישה שאשלח לו מסמכים שכתבתי בתקופת יחסי העבודה? או לחלופין האם יש ״קייס״ לאיום שלו בתביעה משפטית? האם הוא יכול לפגוע בפיצויי הפיטורין?
מחוייבות למעסיק לאחר סיום העבודה
עו"ד שי בן נתן
14/08/12
אם המדובר בחומר השייך למעסיק הוא בהחלט יכול לדרוש זאת ואת מחוייבת להעביר לו את החומר- חובת הנאמנות חלה גם לאחר סיום יחסי העבודה.
פיטורים במהלך חופשת לידה
שיר
14/08/12
הייתי אמורה לחזור לעבודה בתום 14 שבועות חופשת לידה בתשלום. המעסיק הודיע על הפסקת העסקתי. האם אני זקוקה למכתב פיטורין על מנת לחתום בלשכה? מה יחשב מועד סיום העסקה - המועד שחל בתום 14 השבועות או המועד לאחר 60 ימים + 30 ימי הודעה מוקדמת שהמעסיק חייב לי במקרה של פיטורים בחופשת לידה? תוך כמה זמן מותר לי לחתום בלשכת התעסוקה?
פיטורים בתום חופשת הלידה
עו"ד שי בן נתן
15/08/12
פיטורים אלו אינם חוקיים, מהווים עבירה פלילית ועל כן בטלים. המעסיק גם לא יוכל לפטרך תוך 60 יום מיום חזרתך מחופשת הלידה. אשר על כן למעשה אין עדיין תאריך פיטורים.
הגשת תביעה
אייל
13/08/12
לצוות הפורום שלוםלפני ארבע שנים עבדתי כקב"ט במלון קראון פלזה. כאשר התקבלתי לעבודה נדרשתי לחתום על חוזה עבודה וכן השתייכתי להסכם קיבוצי של הרשת עם ארגון העובדים. נוהל העבודה היה משמרות בנות 8 שעות כאשר יש שעה הפסקה שהיא ללא תשלום. ברצוני לציין שבפועל לא ניתנה לי הפסקה בת שעה ואכן עמדתי לרשות העבודה לפי ס' 1 לחוק שעות עבודה ומנוחה. עניתי לטלפונים, סיירתי במלון ובצעתי את כל העבודות שדרושות במהלך המשמרת ללא דופי. ברצוני לשאול מה הם סיכויי התביעה? מהי הפרוצדורה בהגשת תביעה לביה"ד לעבודה? והאם מומלץ לצרף לתביעה עובדים אחרים שגם להם שולם עבור 7 שעות עבודה במשמרת ולא על 8. כמו כן צורת ההעסקה כיום היא דרך חברה קבלנית ואינה משקפת את המציאות התעסוקתית דאז.תודה רבה :)
סיכויי תביעה
ניר ברקון, עו"ד
14/08/12
לפי התאור שלך נראה שהשאלה היא בעיקר ראייתית, האם תצליח להוכיח שלא קיבלת הפסקה.
כמובן שאם תתאגדו מספר עובדים יחד יגדלו הסיכויים להוכיח את הטענה המשותפת.
בכל מקרה מומלץ להתייעץ קודם עם עו"ד.
כמובן שאם תתאגדו מספר עובדים יחד יגדלו הסיכויים להוכיח את הטענה המשותפת.
בכל מקרה מומלץ להתייעץ קודם עם עו"ד.
מכוח איזה חוק אני יכולה לתבוע?
אישה בהריון
13/08/12
שלום רב. אני בהריון בחודש רביעי. פוטרתי לאחר 5 חודשי עבודה וחצי. לטענתי פוטרתי בשל הריוני. קיבלתי מכתב פיטורין ללא הליך שימוע בהם כל מיני טענות לפיטוריי' אשר כולן שקר וכזב. הבנתי כי לא אוכל לתבוע לפי חוק עבודת נשים ( מאחר וטרם חלפו 6 חודשי עבודה ) וכי לא אוכל לתבוע מכוח חוק שיווי הזדמנויות ( במקום יש רק 3 עובדים ). אז מכוח מה אוכל לתבוע את המעסיק?
חוק השוויון
עו"ד רענן קריב
מנהל
14/08/12
יש לך עילת תביעה מכוח חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, בטענה שהופלית על רקע הריונך. יהיה צורך להוכיח זאת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה
הילה
13/08/12
בחודשים דצמבר עד מרץ עבדתי בעבודה זה לא שילמו לי נסיעות. האם אני עדיין יכולה להגיש תביעה בבית הדין לעבודה?
האם אני זכאית לדרוש גם ריבית או פיצוי על אי התשלום או רק לבקש החזר של התשלום עצמו.
האם אני יכולה לבקש גם החזר הוצאות משפט?
תודה
האם אני זכאית לדרוש גם ריבית או פיצוי על אי התשלום או רק לבקש החזר של התשלום עצמו.
האם אני יכולה לבקש גם החזר הוצאות משפט?
תודה
תביעה
עו"ד עדי פריאנטי
13/08/12
כן את בהחלט רשאית להגיש תביעה על הוצאות נסיעות - עילת התביעה מתיישנת רק לאחר שבע שנים מיום גיבוש עילה. כמו כן הינך יכולה לבקש גם הוצאות משפט וריבית והצמדה. בהצלחה.
משרה מלאה- 186 שעות
אלה
13/08/12
היי,
האם משרה מלאה מאז ומתמיד הייתה 186 שעות חודשיות? האם כך גם בשנת 2005 לדוגמא? במידה ולא, אודה להפניה לחוקים המפרטים מה הייתה נחשבת משרה מלאה בכל שנה.
האם משרה מלאה מאז ומתמיד הייתה 186 שעות חודשיות? האם כך גם בשנת 2005 לדוגמא? במידה ולא, אודה להפניה לחוקים המפרטים מה הייתה נחשבת משרה מלאה בכל שנה.
משרה מלאה
עו"ד עדי פריאנטי
13/08/12
כן משרה מלאה תמיד הייתה 186 שעות חודשיות.
מבחנים באדם מילוא
אביבה
13/08/12
ח.נ. ניגשתי למכרז במסגרת עבודתי ועשיתי מבחנים באדם מילוא בחודש ינואר 2012. ניגשתי למכרז נוסף במקום עבודתי והנני נדרשת ע"י פמ"א לחתום על מסמך שאני מסכימה שיעשו שימוש באותם מבחנים האם זה מקובל, נהוג שמעביד ידרוש לעשות שימוש במבחנים שנשלחתי על ידו בינואר 2012 כאשר תוצאות מבחנים אלה נמצאים ברשותו.בתודה ובברכה אביבה
מבחנים
עו"ד עדי פריאנטי
13/08/12
אביבה שאלתך אינה ברורה . האם נדרשת לעשות מבחנים שוב או שלבסוף המעסיק יעשה שימוש במחנים שעשית בעבר?
מכוח איזה חוק ניתן לתבוע?
אישה בהריון
13/08/12
פוטרתי לאחר 5 חודשי עבודה, במקום בו יש 3 עובדים...הבנתי שחוק עבודת נשים וכן חוק שיוויון הזדמנויות בעבודה לא חל עליי...האם אני יכולה לתבוע מכוח חוק אחר?
תביעת מעסיק
עו"ד עדי פריאנטי
13/08/12
לא הבתי האם הינך בהריון? ומדוע שתתבעי ? מהי העילה?
זכאות לחופשה וימי מחלה
אתי
13/08/12
האם בחודש שבו מגיע לי על פי סיכום 1 יום חופש, יצאתי לשבועיים חופשה, ואז המעביד הוריד לי מהמשכורת את הימים העודפים שעדיין לא קיימים כמגיעים לי בתלוש, אך בנוסף הוא הקטין את הזכאות שלי בתלוש במקום יום אחד לחצי יום. האם זה נכון ?
לגבי מחלה- כשהייתי חולה שבוע הוא הוריד יום 1 שלם, ומחצית מהיום השני והשלישי, אך בנוסף הקטין את הזכאות המופיעה בתלוש רק למחצית מ-1.50 ימים. האם זה נכון ?
ומה קורה לפנסיה המשולמת בחודשים שכאלה : תהיה על השכר המסוכם או על השכר המופחת בגין קיזוזי ימי חופשה, וימי מחלה ?
לגבי מחלה- כשהייתי חולה שבוע הוא הוריד יום 1 שלם, ומחצית מהיום השני והשלישי, אך בנוסף הקטין את הזכאות המופיעה בתלוש רק למחצית מ-1.50 ימים. האם זה נכון ?
ומה קורה לפנסיה המשולמת בחודשים שכאלה : תהיה על השכר המסוכם או על השכר המופחת בגין קיזוזי ימי חופשה, וימי מחלה ?
זכאות לימי חופשה וימי מחלה
עו"ד עדי פריאנטי
13/08/12
עובד העובד משרה מלאה צובר יום חופשה אחד בכל חודש. ולכן צבירתו תיהיה בהתאם. במידה וניצלת את כל ימי חופשתך ימים אלה של ניצול החופשה יקוזזו לך מהצבירה במידה ויצאת לחופש ללא צבירה - סכום זה ינוכה לך מהשכר. לגבי ימי המחלה לא ברור מה המעסיק קיזז לך בתלוש השכר אך זה נראה כי הוא קיזז לך פחות ממה שהיה צריך. פנסיה משולמת לפי שכרך וימי חופשה והמחלה - נחשבים לשכר .
דמי הבראה בדיוק לאחר שנה
ניר
13/08/12
דמי ההבראה משולמים בחברה בה אני עובד במשכורת של יולי ( משמע 10/8/2012) ,אני התחלתי לעבוד ב1/8/11 . האם מגיע לי גם ל'קבל את דמי ההבראה? או שאני צריך לחכות שנה?
דמי הבראה
עו"ד עדי פריאנטי
13/08/12
עקרונית ע"פ החוק יש לשלם דמי הבראה לעובד שעובד שנה בחודשי הקיץ שלאחר מכן. אבל אין כל מניעה כי תקבל את דמי ההבראנ כבר עכשיו.
דמי פיצויים לא משולמים עדיין
ליאת
13/08/12
עדיין לא קיבלתי דמי פיצויים, עברו מעל 30 יום, מה עושים ? הודעתי למקום העבודה, אומרים שבודקים את זה, האם הם צריכים לשלם לי הלנת פיצויים, ריבית והצמדות או שצריך לתבוע עבור זה?
אי תשלום פיצויים
עו"ד עדי פריאנטי
13/08/12
במידה ואכן המדובר בהתחמקות מכוונת יש אפשרות בהחלט לתבוע ולדרוש הלנה או ריביות והצמדה. במידה ולאו - למשל עקב ךל שהכספים מצויים בחברת ביטוח או קרן פנסיה - אז בדרך כלל שחרור הכספים אורך זמן רב יותר.
שעות נוספות במקום עבודה + החזרי נסיעות
ליאור
13/08/12
אני עובד בתור טבח עם שכר של 27 שקלים לשעה, כשחתמתי על חוזה עבודה הבעלים אמר לי שהוא לא משלם על שעות נוספות במידה ואני עובר את ה9 השעות כששאלתי אותו אם אני יעבור את ה9 שעות במטבח הוא אמר "שלא אמור להגיע מצב כזה אבל אם מבקשים ממני לעבוד מעבר ל9 אני מודע לכך שאני לא יקבל שעות נוספות" האם זה חוקי?
בנוסף בחוזה רשום שעל כל שעת עבודה שאני עובד אני זכאי ל2 שקלים נסיעות במידה ואני עובד 9 שעות אני מקבל 18 שקל נסיעות ביום האם זה חוקי? לפעמים אני עובד פחות שעות ולא מקבל החזר מלא על נסיעותי למקום העבודה. אשמח לתשובה
בנוסף בחוזה רשום שעל כל שעת עבודה שאני עובד אני זכאי ל2 שקלים נסיעות במידה ואני עובד 9 שעות אני מקבל 18 שקל נסיעות ביום האם זה חוקי? לפעמים אני עובד פחות שעות ולא מקבל החזר מלא על נסיעותי למקום העבודה. אשמח לתשובה
שעות נוספות+נסיעות
עו"ד עדי פריאנטי
13/08/12
ליאור שלום,
ראשית תשלום דמי נסיעות הוא חובה במידה והינך מתגורר במרחק של 2 תחנות ואין משנה מהו אורך יום העבודה שלך באותו יום. כך גם לענין תשלום שעות נוספות כל שעה נוספות מעבר ליום העבודה שלך עליך לגביה עליה תשלום.
ראשית תשלום דמי נסיעות הוא חובה במידה והינך מתגורר במרחק של 2 תחנות ואין משנה מהו אורך יום העבודה שלך באותו יום. כך גם לענין תשלום שעות נוספות כל שעה נוספות מעבר ליום העבודה שלך עליך לגביה עליה תשלום.
זכאות לחופשה וימי מחלה
אתי
13/08/12
1) סכמתי עם המעביד כי אקבל יום אחד חופשה לחודש. אבל האם זכאות זו קטנה( באופן יחסי ) אם יצאתי באותו החודש לחופשה בת שבועיים ? ( ואז הוא ירשום בתלוש המשכורת כי אני זכאית רק לחצי יום חופשה ולא יום שלם ?
2) אם הייתי חולה בחודש מסויים שבוע- האם זה נכון להקטין בהתאם את הזכאות לימי מחלה הנצברת של אותו החודש ?
2) אם הייתי חולה בחודש מסויים שבוע- האם זה נכון להקטין בהתאם את הזכאות לימי מחלה הנצברת של אותו החודש ?
אנא נסחי שאלתך מחדש היא לא ברורה
עו"ד עדי פריאנטי
13/08/12
האם מותר לפרסם מעסיק שמתחמק מלשלם שכר עבודה?
שחר בר
13/08/12
שלום רב,פוטרתי מעבודתי לפני כחודש וחצי,עפ"י הסכם העבודה אני זכאי להודעה מוקדמת של-30 יום,לא קיבלתי שכר מלא על החודש בו פוטרתי, ולא הועברה אלי משכורת כלל על החודש שלאחר מכן - למרות הבטחת המעביד ביום הפיטורין.המעביד לא עונה למיילים שאני שולח, והוא מתעלם מהדרישה לשלם.האם במקביל לתביעה בבית-הדין לעבודה,מותר לי לפרסם בדף הפייסבוק שלי את המקרה?ברצוני לשתף מכרים שלי ולקוחות שלו במקרה,על מנת שיכירו את פרצופו האמיתי...אשמח לדעת מה החוק בנושא זה.תודה!
פרסום התנהלות המעסיק
עו"ד עדי פריאנטי
13/08/12
אני מציעה לך לפנות לפורום המתאים שעוסק בהסתכנות בלשון הרע והן בפרסום באינטרנט.
חזרה מחל"ת
אלה ל.
13/08/12
אני נמצאת מול הבוסים שלי בתהליך עם התמ"ת בשל פיטוריי בהריון. היות והרגשתי לא טובה ובשל המצב הבלתי נסבל מול המעסיקים לקחתי חל"ת מיוזמתי, כהתחשבות בחברה מבלי להוציא ימי מחלה, אמרתי להם שעם החלטת התמ"ת נדבר. המעסיקים פנו אלי בכתב בבקשה שאתן הודעה מוקדמת של שבוע לפני חזרתי לעבודה. מה הרציונל של הבקשה והאם הם רשאים לבקש כך? אשמח לעזרה, תודה
חל"ת בתקופת הריון
עו"ד עדי פריאנטי
13/08/12
ראשית חבל שלקחת חל"ת, הואיל ותקופה זו בעיייתית במיוחד לאור מצבך מול מעסיקיך. הייתי רוצה שתעדכני את משרד התמ"ת בכך ותפני להם את השאלה. אין לי תשובה חד משמעית ליתן לך ואייני מעוניינת לדרום לך לנזק. אני מציעה שתפני לאותה הגברת שמטפלת בך המשרדי התמ"ת ענין זה.
קנס בגין עזיבת מקום עבודה לפי חוזה
חן
13/08/12
שלום רב, בחוזה עבודה שחתמתי עליו , ישנו סעיף כללי בו מפורטים בין היתר, ימי עבודה, נהלי המקום, תשלום בגין שיעורים שאני מעבירה ועוד. הסעיף האחרון קובע כי הפרה של כל אחד מהסעיפים תגרור פיצוי 5000 שח. האם הסעיף חוקי? יצוין כי לא קיבלתי שום הכשרה מהמקום.
קנס
עו"ד עדי פריאנטי
13/08/12
לא הסעיף אינו חוקי. קנס עקב עזיבת מקום עבודה דורש הכשרה מתאימה והגדרתו למצב ספיציפי.
מציאת עבודה חדשה כ"נסיבות מיוחדות שעקב קיומן…"
רועי
13/08/12
שלום,החברה שבה אני עובד החליטה להיסגר (לא עקב קשיים כלכליים, אלא מסיבות של חוסר כדאיות).חילקו לנו, לעובדים, מכתבי פיטורין, עם הודעה מוקדמת של חודשיים מראש. אציין כי החברה קיימת פחות משנה, כך שההודעה ניתנה המון זמן מראש והרבה מעבר לחובת המעביד בעניין הזה.השאלה היא, האם כל החודשיים הם "תקופת הודעה מוקדמת", או שרק הימים הקבועים בחוק הם "התקופה" (על 8 חודשי עבודה, אני מעריך שזה באזור השבועיים מראש שהיו מחויבים, עפ"י חוק, להודיע לי).אני שואל את זה, כי מצאתי עבודה חדשה, ורוצים שאתחיל שם באופן מיידי, מה שהגיוני לי לעשות עקב כך שבעוד חודשיים אשאר מובטל בוודאות עקב סגירת החברה.האם מציאת עבודה חדשה, בנסיבות אלה, זה נסיבות מיוחדות שבגינן אני יכול לעזוב באופן מיידי? ואם אלו לא "נסיבות מיוחדות...", אז האם אני צריך לתת הודעה מוקדמת מירבית (כשאני למעשה כבר מצוי בתוך תקופת ההודעה המוקדמת שניתנה לי!), או שבגלל שכבר פיטרו אותי אז יש לי הקלה מסוימת ואני יכול לתת הודעה מוקדמת קצרה יותר?תודה מראש, אני מאוד מבולבל עם העניין הזה.
עבודה חדשה
עו"ד עדי פריאנטי
13/08/12
במקרה שלך לדעתי אתה יכול במידה ומצאת עבודה חדשה להודיע להם על עזיבתך. המצד החברה היא בכל מקרה הודיעה לך על הפסקת עבודתך בעוד כחודשיים ימים. ולכן אתה מצידך - תודיע להם מהיום כי בעוד שבועיים אתה עוזב.
קרן השתלמות שלא שולמה למרות הופעתה בחוזה העסקה
רותם
13/08/12
שלום,
בחוזה העסקה אישי כתוב שמגיעה קרן השתלמות,
לאחר כשנה וחצי גיליתי שלא הופקד כלום לקרן, בפנייה למדור שכר הם טענו שלא מילאתי טפסים, מה שלא נכון, אך הם טוענים שלאחר בדיקה הטפסים אינם.
כעת הם לא מוכנים להפקיד רטרואקטיבי אלא רק מעכשיו.
מה החוק האם לפי חוזה מחובתם לבצע את ההפקדה רטרואקטיבי?
בחוזה העסקה אישי כתוב שמגיעה קרן השתלמות,
לאחר כשנה וחצי גיליתי שלא הופקד כלום לקרן, בפנייה למדור שכר הם טענו שלא מילאתי טפסים, מה שלא נכון, אך הם טוענים שלאחר בדיקה הטפסים אינם.
כעת הם לא מוכנים להפקיד רטרואקטיבי אלא רק מעכשיו.
מה החוק האם לפי חוזה מחובתם לבצע את ההפקדה רטרואקטיבי?
הפרשות רטרו' לקרן התשלמות
עו"ד עדי פריאנטי
13/08/12
עקב רשלנותם או מחדלם אינך אמורה להנזק ולכן ני מציעה לך לפנות אליהם בכתב ובאם הם לא יסכימו לתקן הפרה זו לדרוש זאת בהם גם בתביעה משפטית אף היותך עובדת שם. קחי בחשבון שאם תחליטי לא לתבוע זאת - יחשב ענין זה של אי הפרשות לקרן רטרו' כהסכמתך לכך.
אי תשלום משכורת במלואה
מלי
13/08/12
הבן שלי עבד כסוכן מכירות של חברה בכבלים עם רכב צמוד .
עם שכר מינימום ושעות ללא הגבלה.
לאחר חודש ימים החליט לעזוב היות והשעות הם מטורפות ללא שום תשלום בגין שעות נספות .
העבירו לו סכום זעיר מהמשכורת מינימים - 1500 ש"ח מחזיקים לו לתקופה של 3 חודשים ועוד 1200 שח אמרו לו שווי רכב .
האם מותר להחזיק משכורת ? ולגבות שווי רכב? כשכל המשכורת היא שכר מינימום .......
עם שכר מינימום ושעות ללא הגבלה.
לאחר חודש ימים החליט לעזוב היות והשעות הם מטורפות ללא שום תשלום בגין שעות נספות .
העבירו לו סכום זעיר מהמשכורת מינימים - 1500 ש"ח מחזיקים לו לתקופה של 3 חודשים ועוד 1200 שח אמרו לו שווי רכב .
האם מותר להחזיק משכורת ? ולגבות שווי רכב? כשכל המשכורת היא שכר מינימום .......
אי תשלום שכר מלא
עו"ד עדי פריאנטי
13/08/12
מלי שלום. לא אסור להם לגבות משכר הימנימום שווי רכב או להחזיק שכר ולא משנה מאילו סיבות. אני מציעה לך לפנות לסניף ההסתדרות אשר במקום העבודה ולבקש עזרתם. הואיל ומדובר בסכום קטן וחו"ח ומבלי לזלזל בשכרו של בנך.




