פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
רכישת דירה מקבלן
אני עומד בפני חתימה על רכישת דירה מקבלן. בעל הקרקע הוא מינהל מקרקעי ישראל ויהיה עליי לחתוןם על הסכם חכירה מול המינהל. האם זה אומר שיהיה עליי לשלם תשלומים נוספים מעבר למחיר הדירה? כמו דמי חכירה, היוון וכו'? תודה רבה
רכישת דירה חדשה במקרקעין של רשות מקרקעי ישראל
תבקש מעוה"ד של הקבלן לקבל את הסכם החכירה של הקבלן עם מנהל מקרקעי ישראל. בהסכם ניתן לראות אם החכירה מהוונת. אם היא מהוונת, תשלום דמי החכירה למנהל מגולמים בדמי ההיוון, ולא תצטרך לשלם גם למנהל.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה יד 2 לא רשומה בטאבו
שנים.
לאחר החתימה, ועוד לפני שפניתי לעו"ד, גיליתי במנהל מקרקעין כי אין הדירה וכל הבניין רשומים בטאבו - הקבלן סידר רק חלוקת פורצלציה ומאז פשט את הרגל.
שאלות:
1. האם הצד השני ו/או המתווך היו צריכים לגלות עובדה זו במהלך מו"מ? האם אין כאן הפרה של התנהלות בתום לב?
2. האם במקרה זה ניתן להוכיח באופן חד-משמעי וללא כל חשש סביר כי המוכרים הם אכן הבעלים החוקיים של הדירה ולא מכרו את דירתם לצד נוסף?
3. האם, במידה ואקנה את הדירה, תהיה לי אפשרות חוקית למכור אותה בעתיד?
תודה
לאון
רכישת דירה מקבלן שפשט את הרגל
לדעתי היה על המוכר לגלות מידע זה בייחוד לאור העובדה שהקבלן פשט את הרגל. אולם, אי רישום דירה בטאבו לא אומר בהכרח שלא ניתן לרכוש אותה.
כדי להוכיח שהמוכרים הם אכן הבעלים יש לפנות לעוה"ד של הקבלן ולבקש ממנו אישור זכויות בקשר לדירה.
במידה ותקנה את הדירה, אני מניחה שתוכל למכור אותה בעתיד, אך כדאי מאוד להסדיר את רישום הזכויות, שייתכן וייקח זמן.
בכל מקרה אני ממליצה לך לשכור עו"ד טוב מתחום הנדל"ן.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסבת משרד לדירה
כיצד ניתן להסב אותו לדירת מגורים?
מהן עלויות המיסוי וההיטלים הצפויים?
הסבת משרד לדירת מגורים
כדי להסב את המשרד לדירת מגורים יש לדווח על כך למיסוי מקרקעין ולרשות המקומית למחלקת הנדסה.
מבחינת עלויות- בגין ההסבה עצמה לא תחויב במיסוי מקרקעין. ברשות המקומית- יתכן ויש לשלם אגרות או היטלים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תלוי בתכנית בניין עיר ו/או בהיתר בניה
שתי האופציות כרוכות באישור הועדה המקומית וככל הנראה בתשלום היטל השבחה.
אם המשרד מוגדר בתבע כמגורים אך בהיתר כמשרדים (כלומר נבנה בהיתר כמשרד) ניתן להסב את המשרד בהליך של שימוש חורג לצמיתות . גם במקרה הנ"ל צריך את אישור
הועדה וככל הנראה היטל השבחה.
אם גם בתבע וגם בהיתר הנכס מוגדר כמגורים, ההליך פשוט יותר ותואם את התגובה של העו"ד לעיל.
בברכה ובהצלחה
דינו של גג חדש שנוצר לאחר בניה על גג צמוד
לשכן שלי יש גג צמוד שהוא בונה עליו האם הגג החדש שנוצר הוא רכוש משותף או שהוא גם כן צמוד אליו ?
אם זה לא צמוד אליו מה מותר לו לעשות שם ?
האם יש חוק ברור בעניין ?
תודה רבה
בניה על גג צמוד לדירה
אם הגג מוצמד לדירתו של השכן לפי הטאבו והוא אינו מהווה חלק מהרכוש המשותף, מה שייבנה השכן על גביו יהיה שייך אף הוא לשכן.
כדאי לבדוק מה כתוב לגבי הגג בצו רישום הבית המשותף.
כדי לבנות על הגג, יידרש השכן לקבלת היתר בניה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תצהירי זיהוי
אח שלי הינו תושב חוץ הגר בארצות הברית ויש בבעלותו נכס בארץ. בזמנו כנראה הגיע לארץ עם דרכון אמריקאי ורשמו את הבעלות שלו עם מספר הזיהוי של הדרכון דאז.
היום למעלה מ-20 שנה מאוחר יותר הוא רוצה למכור את הדירה ומעביר לי יפו"כ קונסולרי המייפה את כוחי למכור בשמו את הנכס.
הטאבו אומרים שאין התאמה בין מספר הדרכון היום לבין מספר הדרכון דאז ולכן לא מוכנים להעביר את הבעלות.
איך מוכיחים להם שמדובר באותו אדם. אציין שוב, כי הוא גר בארה"ב ואני לא יכול להביא אותו לארץ לצורך המכירה.
אודה לתשובתך המהירה,
רונן.
תצהיר זיהוי
אחיך יכול לחתום על תצהיר זיהוי שיאומת על ידי עו"ד שתוכנו יהיה כי הוא מצהיר שהוא זה שרשום בטאבו עם אותו מס' דרכון .
קיים נוסח מקובל לתצהיר מסוג זה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם יש פטור מהיטל השבחה בהעברה ללא תמורה של יחידות קרקע ?
תשלום היטל השבחה בהעברה בין קרובים
בהעברה ללא תמורה בין קרובים,עצם ההעברה לא כרוכה בהיטל השבחה היות ולא מדובר במימוש של הקרקע.
אולם, כשבנותיך יבנו על גבי הקרקע הן תחויבנה בהיטל השבחה.
לגבי שאלתך השניה- האם הן שילמו על ההעברה או על הבניה את הטל ההשבחה?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשה לרישום הערת אזהרה
1. אין הסכם בין הצדדים, איזה מסמך אני יכולה לצרף? יש לי ייפוי כוח כללי נוטריוני של הסבא לנכד - זה מספיק? האם חייבים להגיש עותק מקורי לטאבו?
2. בטופס הבקשה לרישום הערת אזהרה, צריך לסווג האם מדובר ב"התחייבות לעשות עסקה / הימנעות מעשיית עסקה". איך צריך להיות הניסוח במקרה הזה? איפה ואיך אני מציינת שההערה היא על הצורך בהסכמה?
תודה!!
הערת אזהרה בגין הימנעות מעשית עסקה
אם הדירה רשומה על שם הסבא, יש צורך לקבל ממנו יפוי כוח ספציפי לרישום הערת אזהרה על הדירה שלו. יש להגיש עותק מקורי או עותק נאמן למקור.
בטופס הבקשה יש לסמן את האופציה "הימנעות מעשיית עסקה". ברגע שקיימת הערה זו, הסבא לא יוכל לבצע דיספוזיציה בנכס מבלי לקבל את הסכמת הנכד.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היטל השבחה מרפסת שמש
ברצוני לקנות דירה אשר נוספה לה מרפסת בשנה האחרונה.
הדירה שייכת לבניין בן 8 קומות שכולו עבר תוספת בניית מרפסת לכל הדירות.
המרפסת מוצהרת ע"י המוכרים כ-12 מטר.
לדירה קיים טאבו מלפני השינוי.
המרפסת כלולה בארנונה של המוכרים.
האם יחול על המרפסת היטל השבחה כלשהו ומתישהו ?
תודה מראש,
אדי
היטל השבחה
ניתן לברר סכום מדוייק בעירייה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה בת שתי קומות כאשר הקומה השנייה מושכרת
להורי יש דירה בת שתי קומות כאשר הקומה השנייה מושכרת על ידם, בימים אלה בונים מעלית חדשה בבניין, הוריי נדרשים עכשיו לשלם פי שתיים מדייר רגיל כאשר הטענה היא ששתי קומות שייכים להם האם הטיעון הזה צודק??אשמח לפסיקה ולציטוטים משפטים תודה מראש
דירה בת שתי קומות
מה שאתה מבקש זה סקירה משפטית,
זה לא מתאים לאופי השאלות והתשובות בפורום.
יש לפנות לפגישה עם עו"ד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חריגת בנייה
אני ובעלי ראינו דירה שהיינו רוצים לקנות. המתווך אמר לנו שיש בה חריגת בנייה.
רצתי לדעת מה זה אומר מבחינתנו הקונים, האם אפשר לפתור את החריגה (עי תשלום קנס לדוגמא) ומה צריך לעשות כדי להמשיך בתהליך הקנייה.
חריגת בניה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חכירה מינהל -בהמשך לשאלה קודמת
אם כך, כשתסתיים תקופת החכירה,נצטרך לפעול אנחנו (כבעלים החדשים) להארכת החכירה/חידוש היוון או לחזור ולשלם דמי חכירה שנתיים.
אנחנו מאד מעוניינים בדירה אבל מוטרדים מהעניין שייתכן ובעצם צפויות לנו בקרוב עלויות נוספות.
האם עלינו לדרוש מהמוכר התחייבות להסדיר את כל העלויות (אם יהיו) הקשורות מול המינהל? האם המוכר יכול עוד לפני המכירה להאריך את החכירה/היוון? מה מומלץ ונהוג?
מחיר מבוקש לבית הוא 1,330,000 והיינו שמחים לקבל לפחות הערכה גסה לגבי תשלומים צפויים( האם מדובר במאות שקלים? אלפים?) כדי לדעת האם כדאי להתקדם במו"מ.
אודה מאד להתייחסותכם .
חכירה מאת מינהל מקרקעי ישראל
אבל מהשאלה הזו אני יכול לומר לך שכן ניתן לשלם את ההיוון כבר כעת
הסכום אמור להיות כמה אלפי שקלים (לא מעל עשרת אלפים להערכתי - אבל ניתן לבדוק זאת במינהל כבר כעת).
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ערעור על מדיניות של עמותה
נניח ורשות מקומית הקצתה קרקע ללא תמורה לפעילות ציבורית של עמותה כלשהי - גן ילדים/בית כנסת וכו'
במידה ויש חילוקי דעות מאד עקרוניים בין תושבים לבין הנהלת העמותה על ענייני מדיניות עקרוניים של אותו מוסד - מי הערכאה שמעל העמותה שניתן לערער בפניה על כך?
כגון אם גן הילדים החליט שהוא לא מכיר ביום העצמאות ויום הזכרון לחללי צה"ל - למי ניתן לפנות?
וכן לגבי בית כנסת בו התגלו חילוקי דעות לגבי נוסח תפילה ודברים נוספים
ערעור על מדיניות של עירייה
אני חושב שיש לנסות ולבצע פניה לעירייה ובמידה ותענו בשלילה למשרד המתאים - משרד החינוך , משרד החינוך וכדומה, מבקר המדינה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכירת דירה אחרת
שכרתי דירה למשך 36 חודשים בשוק הפרטי וההסכם אמור להסתיים באוגוסט 2015 (אני מקבל סיוע בשכר דירה ממשרד השיכון )
ברצוני לעבור לדירה יותר גדולה ובמחיר סביר יותר האם
מעבר לדירה החדשה הגדולה יותר ישפיע על המשך קבלתי לסיוע בשכר דירה
יצוין שבעל הדירה הישנה אינו מתנגד למעבר לדירה החדשה למרוות שהחוזה טרם פג תוקפו .
זכאות לקבצה בשכר דירה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פירוק שותפות במקרקעין
דיירי הבניין דורשים פירוק השותפות בדרך של רישום כבית משותף לכל החלקה.
האם זו דרך שגוזלת מאימי זכויות האם פירוק השותפות יכולה להעשות בדרך אחרת רצויה יותר כמו נאמר חלוקה בעין?
אודה לכל הארה והערה תודה.
פירוק שותפות
יש כמה אופציות, אפילו רישום הסכם שיתוף
אבל צריך לבדוק את העניין ביותר יסודיות אני ממליץ לך פגישה עם עו"ד במקרה שלך.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות משרד השיכון
האם יש אפשרות להעביר את הזכאות משרד השיכון
למשכנתא לאח מהמשפחה.מהסיבה שאני לא יכול לקחת
בעצמי משכנתא בגלל חשבון מוגבל.
תודה.
זכאות משרד השיכון
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סרטוטים של דירה
רכשנו דירה חדשה מקבלן, נוצרו אי הבנות לגבי החוזה לאחר חתימת החוזה.
שילמנו 42% אחז מערך הדירה. היתה לנו פגישה עם נציגת לקוחות של החברה בשלב סיום המרתף.
ביקשנו תוכניות (סרטוטים של מבנה הדירה-חשמל ואינסטלציה. כולל כלים סניטרים)
כדי שנהיה מוכנים מבעוד מעוד, כדי לא לצרוך מספר רב של פגישות ובזבוז של ימי עבודה מצידנו.
וכדי שנגיע לפגישות מוכנים ולא כמו סגירת החוזה.
שאלותיי הם:
1) מה אומר החוק לגבי תשלום של 42% אחוז מערך הדירה ?
2) האם משפטית יש אפשרות לקבל סרטוטים של החשמל והאינסטלציה כאשר שולם רק 42% אחוז מערך הדירה?
3) הקבלן מקבל את מלוא הסכום של הדירה זמן רב לפני הכניסה לדירה.
4) במשך 4 חודשים ואינספור בקשות טלפוניות ועדיין מתעקשים לא למסור את הסרטוטים בטענה שאף לקוח לא מקבל את הסרטוטים של אינסטלציה וחשמל. וכמו-כן מתחייבים לפגישה של שעה בכדי לסגור פינות של חשמל ואינסטלציה.
אודה לכם על תשובה.
שרטוט של דירה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכשית שטח בבניין משותף
אשמח לתשובה מהירה,תודה מראש.
רכישת שטח משותף מהדיירים
צריך להתיעץ עם עו"ד לצורך בדיקת סיפוח השטח הזה, באם בכלל אפשרי לידך.
לטעמי כדאי לך לעשות זאת רק באם תוכל לרשום זאת בטאבו, שאחרת - כל פעם שדירה בבניין תמכר לצד ג' -יוכל צד ג' לבוא אליך בטענות.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום מס רכישה
אבא שלי קנה משרד קטן לפני 20 שנה . הוא חתם על חוזה , ושילם את הסכום שסוכם. הנכס לא נרשם על שמו של אבא שלי עד היום , ולכן גם לא שולם מס רכישה .
האיש שנקנה ממנו הנכס נפטר לפני כמה שנים.
האם אפשר לתבוע לקבל חוקית את הנכס??
והאם ניתן להימנע מקנס עבור המס רכישה מלפני 20 שנה??
רכישת משרד שלא הושלמה
לפי התיאור שלך מדובר במקרה מאוד מורכב.
האם בידך מסמכים אודות המכירה האמורה?
אם כן - ניתן אולי בדרך של המרצת פתיחה שתוגש לבית המשפט, לנסות ולהשלים את העברה. ברור ונהיר שאם היה צריך לשלם בזמנו מס רכישה, אז צריך יהיה לשלמו בערכו של היום, אני מניח שגם ידרשו קנסות, וזה בטח יהיה משהו שנתון למו"מ.
בכל מקרה, מקרה כה מורכב - מחייב לטעמי התערבות של עו"ד.
פנה ליעוץ משפטי.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חניות
האם לא מגיע לי פיצוי משאר הדיירים שכן קיבלו חניה?
תודה
ג'ימס
חניות בבניין משותף
לשאלה שלך יש הרבה נעלמים, החניות לא חולקו עד כה? מי החליט על החילוק?
לטעמי לאור העובדה כי קיים סיכוי שמגיע לך פיצי בגין המקרה שתואר, הייתי שוקל לשכור עו"ד שיבדוק את המהלך של הדיירים, על פניו יש לך כאן טענות לא רעות.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השכרת דירה
מה עושים כאשר במעמד החתימה השוכר לא יכול להביא את הערבים?
איך מכניסים לחוזה סעיף של תמא 38 (הדירה אמורה לעבור תמא 38 אבל זה יקח זמן) תודה!
הסכם שכירות
ניתן לקבוע בהסכם כי לא ייכנס לתוקף, כל עוד לא ימציא השוכר ערבים
לגבי התמ"א, אין מניעה להכניס סעיף בהסכם השכירות שיתייחס לאפשרות של ביצוע תמ"א 38 בדירה. את צריכה לחשוב איזה תנאים היית רוצה לסכם במקרה זה.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השכרת דירה
נהלי משרד השיכון
אני מציעה לפנות ישירות למשרד השכיון על מנת לבדוק מהם הנהלים שלהם לצורך כך.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קומה ראשונה על עמודים – האם אפשרי תוספת בניה?
רציתי לדעת האם מבחינה חוקית בכלל קיימת אופציה להגדיל את הדירה?
צריך להוסיף עמודים בחצר הבניין או להרחיב את הלובי/מקלט (הדירה שלי חלקית מעל המקלט בקומה 0) - מי צריך לאשר כזה דבר, במה זה כרוך?
תודה
תוספת בניה
יש לשכור את שירותיו של אדריכל לצורך כך.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוש בשטח של שכן לצורך מעבר
אני בונה בית בבנייה פרטית. בניית הבית מתבצעת כ – 2.5 מטר מתחת לגובה הכביש. מכיוון שלבית שלי כרגע אין מדרגות כל מי שמגיע לאזור לביצוע עבודות (אדרכיל, מפקח, קבלנים ועובדים) עושים שימוש במדרגות של השכן. השכן ביקש ממני שהאנשים שעובדים על הבית שלי לא יעשו שימוש במדרגות שלו. אני לא נמצא באתר רוב היום ועל כן, פרט מלבקש מהאנשים לא לרדת במדרגות של השכן לא יכול לעשות הרבה על מנת למנוע מהם לעשות זאת.
האם אני יכול להיות מואשם בהסגת גבול?
הסגת גבול
נא פנה לפורום פלילי.
עו"ד ציפי רוזנברג,
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות בניה בבעלות חברה שפשטה רגל
דיירי הבניין בו אני גרה התחילו בבדיקות לתמ"א 38 וגילינו שהזכויות לבנייה על הגג נמכרו לפני שנים רבות וכיום שייכות לחברה שפשטה את הרגל. מה עושים במצב כזה?
תודה
זכויות בניה על הגג
היכן גיליתם זאת?
המקום שניתן למצוא למי שייכות זכויות הבנייה הוא בתקנון הבית המשותף. גם אם צמוד הגג לדירה מסויימת אין זה אומר שזכויות הבנייה גם שייכות לאותה הדירה.
ככל והן אכן שייכות לחברה בפירוק, יש לפנות למפרק או לכונס ואם צריך, אף לנהל הליך מתאים בבית המשפט.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטול העסקה לפני חתימת החוזה
הורי הסתייעו במתווכת (מרימקס) לצורך מכירת דירתם ורכישת דירה אחרת והיה ביניהם הסכם בע"פ שהורי לא מוכרים את הדירה עד שהמתווכת לא תימצא להם דירה לרכישה. כאשר נמצאו קונה ומוכר הורי חתמו על חוזה למכירת דירתם ולמחרת היו אמורים לחתום על החוזה לרכישת הדירה, אך ביום חתימת החוזה הודיעו המוכרים כי הם התחרטו, ןהורי נותרו קירחים מכאן ומכאן.
האם ניתן לתבוע את המוכרים שהתחרטו והותירו בשל כך את הורי ללא דירה (הורי לא היו מוכרים ללא מציאת דירה אחרת)? האם ניתן לתבוע את התשלום ששולם למתווכת?
יש לציין כי עוד ביום חתימת החוזה המוכרים הראו נכונות לחתימה על החוזה ופתאום לא הגיעו לפגישה וכשהתקשרו אליהם לברר היכן הם הם פתאום הודיעו לתדהמת הורי שהם לא מעוניינים.
תודה
ביטול מכר דירה לפני חתימת החוזה
בתנאים מסויימים בית המשפט יפסוק פיצויים במקרה זה ובמקרים קיצוניים גם אכיפה.
לגבי דמי התיווך, צריך לבדוק מה נרשם בהסכם התייווך. חשוב שיפורטו בו ברחל ביתך הקטנה כל התנאים.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





