פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

אחריות על תיקון נזילת ביוב משכן יחיד (בבית דו קומתי)

דרור 25/03/14
הי לכולם



משפחתי מתגוררת בדירת קרקע במבנה דו קומתי, ומעלינו ישנה משפחה אחת בלבד (דורת גן, עם דופלקס מעליה - של מפשחה אחרת )







מזה מספר שנים שיש עובש חוזר בחלק העליון של קיר המקלחת .



מסתבר שעובר שם צינור ראשי של הביוב מבית המשפחה (היחידה) שמעלינו



שרברב של "שחר נזקי צנרת" אמר שכל הנראה המחבר אל הצינור הראשי דולף (אולי גומיה שנתבלתה) וצריך לשבור את הקיר כדי להגיע ולסדר (וגם הציע תיקון ב 2100 ש"ח)



שאלתי היא - האם השכן אמור לממן את תיקון הבעיה (שהרי מדובר בצינור המעביר ביוב שמגיע מדירתו) או ששנינו אמורים לשאת בעלות התיקון ?





האם יש מקור שניתן להעזר בו, אשר מציין את לשון החוק בעניינים מסוג זה ?



תודה!

אחריות לתיקון נזילת מביוב בבית דו משפחתי

עו"ד ענת קציר מנהלת 26/03/14
דרור שלום,



לטעמי,אם צינור הביוב יוצא מדירתו של השכן אך משרת את כל  המבנה, יש לשאת באופן שווה בתשלום עבור התיקון.

החוק מדבר על תיקון ליקויים בבית משותף, ולפיו כל אחד מדיירי הבניין ישתתף בעלות התיקון על פי חלקו היחסי בבניין. 



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום חכירה של עירייה בנסח של בית משותף

גדי 25/03/14
שלום רב,

הוצאתי נסח של בית משותף מהאתר של משרד המשפטים.

בתחילת הנסח נרשם "הערות: 10303/65/דר' בצו רישום הבית המשותף קיימת הפניה לתקנון מצוי או לתקנון מוסכם. יש לעיין בתיק הפעולה".

לאחר מכן נרשמה כותרת "חכירות" ובה נרשם שהחוכרים הם העירייה, בשלמות, לתקופה של 999 שנים.

לבסוף נרשמה כותרות חלקת משנה 1 וה-"בעלויות" בחלקה, חלקת משנה 2 וה-"בעלויות" בחלקה וכו'.

שאלותיי הן:

1. מה משמעות ההערה המופיעה בתחילת הנסח (אותה ציטטתי לעיל)?

2. מה משמעות החכירה (בשלמות) לעירייה לתקופה של 999 שנים?

3. האם החכירה של העירייה קשורה לבעלות בחלקות המשנה?

לתשובתכם אודה,

גדי

 

רישום חכירה של עירייה בנסח של בית משותף

עו"ד ענת קציר מנהלת 25/03/14
גדי שלום,



קל יותר לענות לך אם הייתה לי האפשרות לראות את הנסח.



ובכל זאת, למיטב ידיעתי, ההערה למעלה אומרת שכדאי לעיין בתקנון הבית המשותף, יכול להיות שיש שם אי אלו תקנות מיוחדות בייחוד לאור כך שהעיריה היא החוכרת של המקרקעין.



לגבי החכירה- זה אומר שהעיריה חכרה את הקרקע ממדינת ישראל (לא ציינת האם רשומה גם המדינה בנסח)



לגבי שאלתך השלישית- יש לראות את הנסח כדי להבין יותר טוב.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

ו

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום לנאמן

דולב 25/03/14
האם הפקדת כספים אצל הנאמן מהווה תשלום למוכר? אם כן באיזה פס"ד ניתן לקרוא זאת?

תשלום לנאמן כמוהו כתשלום למוכר

עו"ד ענת קציר מנהלת 25/03/14
דולב שלום,



אם הכספים שמופקדים אצל הנאמן הם חלק מהתמורה (למשל, כסף שנשאר בנאמנות עד להמצאת אישור מס שבח על ידי המוכר) הם אכן מהווים חלק מהתשלום למוכר.

בדרך כלל מצוין בהסכם מכר מפורשות שתשלום לנאמן כמוהו כתשלום למוכר.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שמאות פרטית

אמיר 25/03/14
שלום, לפני חתימה על חוזה רכישת דירה הזמני שמאות פרטית ועל פי חוות הדעת , ושווי הדירה רכשתי את הבית .

עברוכמה חודשים והתגלו דברים שהיו נסתרים [קוסמטית } מענינו הלא מקצועית .



 שאלתי האם זו רשלנות מקצועית ?

אם הפגמים הללו היו מתגלים והיו מובאים לידיי לא הייתי רוכש את הדירה .

אי גילוי פגמים נסתרים בדירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 25/03/14
אמיר שלום,



אם הפגמים הם אכן נסתרים, לטעמי השמאי לא היה יכול לדעת על קיומם ולכן לא מדובר במקרה זו ברשלנות.



בדרך כלל בהסכם רכישה, מצוין מפורשות, שהרוכש לא יוכל לבוא בטענות למוכר בנוגע לפגמים למעט פגמים נסתרים שלא גילה המוכר אודותם לקונה.

אני מציעה לבדוק האם המוכר ידע על קיום הפגמים האלו. אם ידע, ייתכן וקיימת עילת תביעה כנגדו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה מותנה

אבנר 25/03/14
שלום רב, אני ואישתי רכשנו את דירתנו הראשונה לפני כשנה בחוזה מותנה. ההתניה הינה שמותר לי לבטל את העסקה עד שלא התקבל היתר מלא לפרוייקט. שילמתי מקדמה בגובה 7% וההיתר המלא אמור להתקבל בחודש הקרוב. במידה ואבטל את העסקה כעת וארכוש דירה חדשה בעוד מספר חודשים האם אהיה זכאי לפטור ממע"מ על רכישת דירה ראשונה כפי שהוחלט בישיבת קבינט הדיור האחרונה? או ברגע שהקבל דיווח על הרכישה לא אהיה זכאי למרות החוזה המותנה? תודה רבה

ביטול רכישת דירה מול משרדי מיסוי מקרקעין

עו"ד ענת קציר מנהלת 25/03/14
אבנר שלום,



אם תחליט לבטל את הרכישה, יש למלא גם את המסמכים הרלבנטים לביטול הרכישה מול משרדי מיסוי מקרקעין. 

לטעמי, ברגע שהנתונים מול משרדי מיסוי מקרקעין יתעדכנו תחשב כאדם שאין בבעלותו דירת מגורים.

בעתיד, לכשתרכוש דירה נוספת חדשה מקבלן, ככל הנראה תהיה פטור מהמע"מ לפי ההחלטה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגדרת דירה ראשונה

צחי 25/03/14
שלום, 

אמא של אשתי התגרשה לפני כ-30 שנה ומסתבר שבעלה התנה את הגירושין בזה שחצי מהדירה שלהם יעבור על שם שני הילדים. (אשתי ואחיה). כך שכיום אשתי עדיין רשומה על רבע מהדירה של אמא שלה. האמא עדיין גרה באותה הדירה. 

אנחנו גרים בשכירות ואין לנו שום נכס אחר. האם רבע הדירה שרשומה על שם אשתי יפסול אותנו כזכאים להטבות של זוג שקונה דירה ראשונה? 



לפי מה שהצלחתי להבין ולקרוא רבע דירה לא נחשב אבל אני לא ממש בטוח. 



האם שינוי הרישום כיום, להעביר את כל הדירה על שם האם בחזרה, ישפר את המצב? 



תודה

הגדרת דירה ראשונה

עו"ד ענת קציר מנהלת 25/03/14
צחי שלום,



החוק מאפשר להתייחס לדירה כיחידה אם יש לרוכש דירה נוספת אשר יש לו בה חלק הקטן מ- 25%.



אם אשתך תעביר את הרבע שבבעלותה לאמה, היא תחשב כתושבת שאין בבעלותה דירה נוספת ותוכל ליהנות מהטבת מס רכישה ברכישת דירה ראשונה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תליית שלט למכירה בפרויקט בשטח פרטי באישור בעל הנכס

אביחי נטף 25/03/14
שלום רב,
היני מתווך מקרקעין ברישיון ותלתי שלט על מחסן בשטח פרטי באישור בעל השטח מול משרד מכירות של קבלן הבונה בשכונה.
בשלט כתוב למכירה דירות חדשות בפרויקט לאכלוס מיידי בלי להזכיר את שם הקבלן.
הקבלן התקשר אלי ודרש שאוריד את השלט בטענה שאני גונב לו לקוחות.
אשמח להבין את החוק לעומק בנושא זה.
תודה מראש
אביחי נטף


תליית שלט למכירה בפרויקט בשטח פרטי באישור בעל הנכס

עו"ד ענת קציר מנהלת 25/03/14
אביחי שלום,



לטעמי אם בעלי המחסן הפרטי נתנו את אישורם לתליית השלט, אני מניחה שלקבלן לא יכולה להיות טענה בעניין, אולם, השאלה שלך מתאימה יותר לפורום בתי משפט.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מפתח לדירה וסתימה בכיור

שני 25/03/14
שלום, 

אני המשכירה של הנכס. לפני כשבועיים החל ויכוח איתי ועם שתי הדיירות מכיוון שהן ביקשו שיהיה להן מפתח ספר.

בעת הכניסה לנכס נתתי לדיירות שלוש מפתחות. הן טענו שלפעמים הן יהיו מעוניינות לסבלט את החדר הפנוי אז יצטרכו עוד מפתח. 

לאחר תקופה התקשרו אלי לבקשת מפתח נוסף, סירבתי. אחר כך אמרו לי שהמפתח "הלך לאיבוד" לא היה לי דרך להוכיח זאת ,לכן אמרתי להן שאני מוכנה לתת מפתח נוסף אבל הן צריכות להתחייב בפניי שלהבא, במידה והמפתח הולך להן לאיבוד הן יצטרכו לשלם על החלפת הצילינדר שאחליף. הן סירבו. 

במקביל שבוע לאחר כניסתן לדירה הייתה סתימה בכיור במטבח, תיקנתי את הסתימה והאינסטלטור החליף את הסיפון. 

כעת (לאחר חודש וחצי) הן טוענות ששוב יש סתימה. קשה לי להאמין שכול כך מהר שוב יש סתימה. אני חוששת שהן גרמו לכך, בגלל שלא הסכמתי לתת להן מפתח נוסף, אך אין לי דרך להוכיח. 

בחוזה לא רשום שום דבר על נושא המפתחות. 

בנוגע לסתימה כתוב שעלי לתקן רק אם זה "בלאי סביר". 



מה עלי לעשות בנוגע למפתח ובנוגע לכיור?

תיקון תקלות בדירה על ידי המשכיר

עו"ד ענת קציר מנהלת 25/03/14
שני שלום,



לטעמי, אם סיפקת להן מספיק מפתחות ומישהי מהן איבדה מפתח, האחריות לשכפל מפתח נוסף היא על אותה שוכרת.



לגבי הכיור, שלחי לשם אינסטלטור שאת סומכת עליו אשר יוכל להגיד לך אם לדעתו הנזק הוא במכוון או שמדובר בבעיה ספציפית אשר אינה תלויה בדיירות. ככל שהנזק נגרם על ידן במכוון, דרשי מהן את התשלום בעד התיקון.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יפוי כוח נוטריוני

אהרון 25/03/14
שלום



אבא שלי רוצה להעביר לי דירה במתנה. הוא רכש את הדירה בקבוצת רכישה. אני עו"ד במקצועי, לא בתחום מקרקעין.



אני אטפל בעסקה. האם חייבים בכל מקרה יפוי כוח נוטריוני, כלומר גם בעסקה מעין זו?



שאלה נוספת - איך מוציאים אישורי מס שבח ומס רכוש?



אודה מאוד על עזרה





למידע נוסף: נוטריון בתל אביב

ביצוע העברה ללא תמורה בדירה ללא עו"ד מייצג

עו"ד ענת קציר מנהלת 25/03/14
אהרון שלום,



אם אתה מקבל ההעברה, אתה צריך לחתום על תצהיר והסכם מתנה וכמובן שאינך יכול לאמת את חתימתך על התצהיר או על המש"ח. יש לשכור את שירותיו של עו"ד על מנת שיבצע את ההליך.

כדאי שיהיה יפוי כוח נוטריוני מאביך.

כדי להוציא אישורי מיסים יש לפנות למשרדי מיסוי מקרקעין אליהם שייך אזור המגורים בהם נמצאת הדירה עם יפוי כוח מאת אביך. בד"כ אם שולמו כל המיסים והטיפול בשומה הסתיים, הם נותנים את האישור במקום.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ייפוי כוח בלתי חוזר לפי סע' 91

עו"ד צעיר 24/03/14
בעסקת מכר שבה אני מייצג את המוכרים הם הביעו בפני דאגה רבה בקשר ליכולתם של הקונים ל"השיג" את כל סכום התמורה. ב"כ הקונים ניסח את ההסכם (שעדין לא נחתם) ואני לאור דאגתם הרבה של לקוחותיי הוספתי בהסכם סעיף שמחייב את הקונים לחתום לטובת המוכרים ייפוי כוח בלתי חוזר (שמסמיך אותי ) למחיקת הערה או משכון שירשם במידה והקונים לא ישלמו את מלוא התמורה במועד.

שלחתי לב"כ הקונים ייפוי כוח בלתי חוזר לפי סע' 91 על מנת שיחתים אותם הוא אכן החתים אותם אבל לא בפני (ועל כן איני יכול לאמת את חתימתם) ומבלי שהוא אימת את החתימה. האם ייפוי הכוח בתוקף?

כשהתרעתי בב"כ הקונים הוא הציע לאמת את החתימות למרות ששמו אינו מופיע בייפוי הכוח. האם זה אפשרי ? ועקב האימות ייפוי הכוח אכן יקבל תוקף? או שלפי הוראות סעיף 91 הם חייבים לחתום בפני ואני מאמת כי ייפוי הכוח מיפה אותי בלבד?



רב תודות ומראש 

אימות חתימה על גבי יפוי כוח

עו"ד ענת קציר מנהלת 25/03/14
שלום רב,



יפוי כוח שאינו מאומת אינו תקף.

עו"ד שיכול לאמת חתימה של מייפה כוח, הוא אחד מאלה שמופיעים ביפוי הכוח עצמו כמיופיי כוח.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גג לא מוצמד בטאבו

מיכל 24/03/14
שלום רב,



אנו מתעניינים בקניית דירת גג שהורחבה. להרחבה היתר בניה כחוק אך לא עודכן תקנון הבית המשותף ובנוסף הרישום בטאבו קטן משמעותית מהמציאות. 

בעל הדירה טוען כי מסמכי הטאבו לא עודכנו מכיוון שלא כל השכנים מוכנים לחתום על שינוי תקנון הבית המשותף. (למרות זאת השכנים כן חתמו על הסכמה עבור היתר בניה  לעירייה).



האם במקרה כזה קיים ספק אם הגג אכן שייך לבעל הדירה ומומלץ לוותר על העסקה ?

עד כמה קריטי נושא הסדרת הרישום הדירה בטאבו מבחינת זכותינו על הגג?



תודה מראש,

מיכל ויניב

רכישת דירה גג שרישומה אינו מוסדר בטאבו

עו"ד ענת קציר מנהלת 25/03/14
מיכל שלום,



ניתן לבדוק בטאבו כיצד רשום הגג המקורי, ואם אכן צמוד לדירתו של המוכר או שהוא חלק מהרכוש המשותף.

כדאי לבצע תיקון רישום של צו הבית המשותף לשם תיקון השטחים וההצמדות כפי שהם בפועל וזאת על מנת למנוע מצבים בהם אחד השכנים יטען כי יש לו חלק בשטח החדש. 

לפי תיאור המקרה, השכנים בעצם נתנו הסכמתם לבניה על פי דיני התכנון והבניה ולא מדובר בהסכמה לשינוי קנייני כל עוד לא מתבצע תיקון הרישום. 



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה אגב גירושין

יוליה 24/03/14
שלום רב, 



קניתי את חלקו של בעלי בדירת המגורים במסגרת הסכם הגירושין. הבנק ממנו נטלתי משכנתא נתן לי מספר מסמכים אותם עליי למסור לעורך דינו של בעלי לשעבר לשם החתמתו והבנתי שעליי להחתים אותו גם על טופס מש"ח וייפוי כח בלתי חוזר. 

שאלתי היא האם אני יכולה להחתים אותו על גבי ייפוי כוח בלתי חוזר בפני עורך דינו ובו הוא ייפה את כוחי לבצע פעולות ביחס לנכס או שמא חייב הוא לייפות כוחו של עו"ד בלבד (נכון להיום אין לי עו"ד-עד היום קיבלתי ייצוג מטעם עו"ד של הסיוע המשפטי ולשם ביצוע כל פעולה היום היא דורשת תשלום)

מכירת דירה אגב גירושין

עו"ד ענת קציר מנהלת 25/03/14
יוליה שלום,



ראשית, כדי ליפות כוחו של אדם שאינו עורך דין יש להחתים את מייפה הכוח על יפוי כוח בפני נוטריון. שירות כזה חייב בתשלום לנוטריון. 

שנית, ישנן פעולות שלא תוכלי לבצע בכוחות עצמך ללא עזרת עו"ד ועל כן אני מציעה לך לשכור את שירותיו של עו"ד לשם השלמת רישום הזכויות בנכס על שמך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום





למידע נוסף: נוטריון בתל אביב

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת בעלות על דירה מבת להורים

טובה 24/03/14
שלום, לפני 5 שנים קנינו דירה והחלטנו לרשום אותה על שם הבת(בת 20 בזמן הקניה) כדי לחסוך במס רכישה. כעת אנו רוצים להעביר את הדירה על שמנו. מהו המס שיש לשלם? האם בתנו תחשב כבעלת נכס,גם אם העבירה את הנכס על שמנו והיא עצמה קבלה את הדירה בהיותה בת 20(עדיין לא התפרנסה). תודה

העברת דירה ללא תמורה לקרוב

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/03/14
טובה שלום,



יש לבצע הליך של מכר ללא תמורה (עסקה מתנה לקרוב).

בתכם תהיה פטורה מתשלום מס שבח במכירת הדירה, ואילו אתם תשלמו מס רכישה מופחת. לאחר העברת הדירה, בתכם לא תחשב כבעלת דירה (אלא אם כן יש בבעלותה דירה נוספת).

 (אין קשר להיותה מתפרנסת או לא באותו מועד).



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לרכישת נכס בקייסריה דורש עו"ד המתמחה בחתימת ויצירת חוזה

נועה 24/03/14
לרכישת בית בקיסריה מהחברה הנ"ל אני מחפשת עו"ד המתמחה בחוזיי רכישת הנכס לייעוץ

רכישת בית בקיסריה

עו"ד ענת קציר מנהלת 25/03/14
נועה שלום,



את מוזמנת לפנות לעו"ד מחיפוש בגוגל או באינדקס עורכי הדין באתר זה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום 

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול חוזה שכירות יום לאחר חתימת החוזה

חן 24/03/14
האם ניתן לבטל חוזה שכירות יום לאחר חתימתו במידה והתחרטתי עקב התנהגות השוכר ,החוזה נחתם ביום 17/3 והשוכר אמור להיכנס ב15/4 לדירה.

בחוזה כתוב כי ניתן לבטל את קשר השכירות בהתראה של חודשיים מראש.

החוזה הוא סטנדרטי ורציתי לשאול האם אני יכולה להודיע כבר היום לפני כניסתו  ומתי ייחשב לי יום הביטול?

בתודה

ביטול חוזה שכירות יום לאחר חתימת החוזה

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/03/14
חן שלום,



לא תוכל לעמוד בסעיף לפי ההתראה תהיה בת חודשיים. 

אתה יכול להודיע על ביטול השכירות אך קח בחשבון שלשוכר הפוטנציאלי עשויות להיות טענות שונות ואולי אף עילה לדרישת פיצוי ממך בגין הסתמכות, הוצאות וכו'.

אני מניחה שבשל חלוף הזמן הקצר בין החתימה לבין הביטול שמועדו יחשב יום ההודעה על כך, השוכר לא יבחר להשתמש בעילות אלו.



בהצלחה



ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת חלק מבית

יפה 24/03/14
שלום,

שאלה: בית פרטי עם שתי קומות, האם ניתן למכור רק קומה ראשונה של הבית , והלמשיך להתגורר בקומה השניה?

בהנחה שכל הבית רשום רק על שם מישהו אחד.

תודה

מכירת חלק מהבית

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/03/14
יפה שלום,



עקרונית בעל הבית יכול למכור חלק מסוים מהבית (למשל חצי או רבע) ובהנחה ולרוכש אין התנגדות ימשיך המוכר להתגורר בבית. אולם, לא ניתן לקבוע כי מכירה של קומה אחת מבין שתי קומות תחשב מכירה של חצי בית בדיוק אלא לאחר הערכת שמאי. כמו כן, לא ניתן להפוך כל קומה לבית בפני עצמו ללא קבלת כל ההיתרים המתאימים לחלוקתו ולאחר רישום כל חלק בנפרד. 



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חלוקה לא נכונה של חצר בבית דו משפחתי

יעל 24/03/14
שלום, אני בעלים של בית הנמצא על גוש ובו 2 חלקות. לאחר הזמנת מודד לשטח נודע לי כי החלקות אינן שוות (כפי שאמורות להיות לפי הנסח טאבו) וכי מגיע לי עוד כ 30 מ' מהרכוש המשותף. השכן כמובן אינו מסכים לחלק את השטח שווה בשווה. מה עליי לעשות? האם אני חייבת לצורך תביעה לשכור שירותיו של עו"ד? מה הדרך הזולה והכי פחות מסורבלת לקבל את מה שמגיע לי? תודה

תיקון רישום שטח חלקה

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/03/14
יעל שלום,



תחילה יש לבדוק כיצד רשום הבית והצמוד לו בטאבו ו/או ברשות מקרקעי ישראל. כדי לשנות הרישוםתזדקקי לעו"ד. ואם השכן אינו מוכן לשינוי, אכן יש להגיש תביעה ולהציג את חוות הדעת של השמאי. לשם הגשת התביעה רצוי מאוד לשכור את שירותיו של עו"ד בעל ניסיון בתחום זה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול עסקה

ענת 24/03/14
שלום.

אתמול עשיתי מנוי לאתר **** ***- אתר דחרות מכונס נכסים, נאמר לי שרוב הדירות עד 40% פחות ממחיר השוק כשבפועל לדירות שהתקשרתי היה אפילו יותר ממחיר השוק, התקשרתי הבוקר וביקשתי לבטל את המנוי אך נאמר לי שבלתי אפשרי מאחר ונחשפתי למידע, האם יש להם את האפשרות לא לתת לבטל מנוי??

תודה

ביטול מנוי

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/03/14
ענת שלום,



יש לבדוק את הסכם ההתקשרות בנוגע למנוי מול האתר או את "האותיות הקטנות" על מנת לדעת מהם התנאים לביטול המנוי.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקון צו בית משותף ומס שבח

יעקב 24/03/14
ברשותי 2 דירות שאחת מהן, שנקנתה בשנת 1989, רשומה בטאבו בגודל של 25 מ"ר ובפועל עברה הגדלה מאושרת ע"י התרי בניה לגודל של 180 מ"ר וזאת בשנת 1996. מה המשמעות לגבי באם אני מבקש לתקן את הגודל בנסח ע"י תיקון צו בית משותף על מנת למכור את הדירה:

1) האם חל עלי מס שבח?

2) האם יש אפשרות להליך שניתן להעביר בו את הרישום בטאבו רק על פי חוזה מכירה ללא תיקון צו בית משותף.

תיקון רישום צו הבית המשותף

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/03/14
יעקב שלום,



1- מס שבח יחול בהתאם לעסקאות נדל"ן/ דירות נוספות שברשותך. ייתכן שתחויב בהיטל השבחה יש לבדוק זאת טרם המכירה.

2- כדי לשנות רישום בטאבו יש לבצע הליך של תיקון רישום צו הבית הבית המשותף. חוזה אינו מספיק.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזרה בבקשה

רעות 23/03/14
אבקש עזרה מעו"ד הוא מאדם שבוודאות יודע את התשובה,מכר משפחתי אשר מעוניין לקנות כמה אדמות צמודות.יש מכרז אשר רוצה שאני ירשום את שמי במכרז וכאשר הוא יזכה בזה אני כיבכול ימכור לו את האדמה.עד כו נישמע בסדר ולא אכפת לי לעזור.אבל בעתיד זה יכול לפגוע בי ...אולי מס הכנסה,אולי מינהל מקרקעי ישראל.לא יודעת במה. את זה אני רוצה לדעת מימכם.. זה דחוף לי ! יש לציין שלי יש בית עם משכנתא.

מס רכישה

עו"ד תומר שזר מנהל 23/03/14
אני כן רואה כאן בעיה

ברגע שיש נכס על שמך - צריך לשלם מס רכישה - מי שילם את זה?

ממליץ לך לפנות לעו"ד ליעוץ יותר מקיף





תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מתווך וכינוס נכסים

יוסי 23/03/14
אשתי נפגשה עם מתווך שהציג את עצמו כ"מומחה לנכסים בכינוס נכסים". הוא הציג בפניה מגרש שנמצא בכינוס נכסים ואמר שהוא יכול לדעת את ההצעות שהגישו על המגרש ובכך לעזור לנו לזכות בו (כלומר שאנחנו נגיש הצעה קצת יותר גבוהה מההצעה שאחרים הגישו).

לי זה נשמע כשחיתות בהתגלמותה. האם דבר כזה בכלל חוקי? או שצריך להשלים שככה הדברים עובדים בתחום הזה ואני תמים ו"צדיק" ועם התמימות הזו לא אגיע רחוק...

כינוס נכסים

עו"ד תומר שזר מנהל 23/03/14
לא הבנתי בדיוק מה השאלה המשפטית כאן?

אני לא מאמין באנשים הללו

כל אחד ודרכו הוא.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם מתנה של דירה מאב לבן

רענן 23/03/14
אם אני מעביר לבן שלי דירה במתנה, האם יש הגיון לרשום בטאבו הערת אזהרה? יש בכך טעם?



שאלה נוספת - איך אפשר לדעת באיזה טפסים להשתמש לצורך טיפול בכל המיסים?



תודה רבה

הסכם מתנה

עו"ד תומר שזר מנהל 23/03/14
האינטרס של הבן שלך... שלא תתחרט..

אחרת אין טעם 

לגבי טפסים - תשכור עו"ד.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה אשר רשומה ע"ש בני זוג לשעבר

עו"ד צעירה 23/03/14
שלום לכולם,

בפניי בני זוג לשעבר (גרושים מזה 9 שנים) ועל שם שניהם רשומה דירת מגורים בה מתגוררת עד היום האישה. בהסכם הגירושין עליו חתמו בפני ביהמ"ש לע' משפחה נקבע, כי מחציתו של הבעל בדירה תעבור לידי האישה, כך שהאישה תהיה הבעלים היחיד של הדירה. עם זאת, עד ליום זה טרם פעלו הצדדים לצורך העברת מלוא הבעלות בדירה ע"ש האישה. 

כיום, מבקשת היא למכור את הדירה. יצוין, כי אין התנגדות מצד האיש והוא מוכן לשתף פעולה בכל שידרש. 

שאלתי היא כזו, 

האם ניתן למכור את הדירה כאשר בעצם שני בני הזוג לשעבר יהיו המוכרים? או שמא, יש לבצע קודם כל את העברת הדירה ע"ש האישה בלבד ואז להוציא לפועל את מכירתה?

אציין, כי לאב יש כיום דירה נוספת בה הוא מתגורר עם משפחתו החדשה. 

תודה

פורום דיני משפחה

עו"ד תומר שזר מנהל 23/03/14
פנה לפורום דיני משפחה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קניית דירה משותף שקיבל דירה במתנה

חדי 23/03/14
אנחנו שני שותפים לדירה שהועברה בירושה (אין קשר משפחתי) יורש אחד קיבל 50% והשני 48% 2% הנותרים אינם בחיים /לא ידוע לנו על יורשים.

אנחנו רוצים לרכוש את ה48% מהיורש (מסכים למכירה) .

נשמח לדעת מה ניתן לעשות עם ה2% הנותרים.

הצעת המוכר לקנות ממנו את חלקו ולשמור בקרן את ה2% הנותרים .עד פתרון הנושא.

מה הצעתכם ומה קורה כשנרצה למכור את הדירה בעתיד. 

קניית דירה במשותף

עו"ד תומר שזר מנהל 23/03/14
מי רשום כבעלים של 2 אחוז?

צריך לבדוק בנסח טאבו

זה יכול להיות בעייתי מאוד בעתיד.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בעיה ברישום

מור 23/03/14
שלום, לקחתי הלוואה לבנייה אשר הבנק נותן את הכספים בהתאם להתקדמות הבנייה. חלק מהסכום כבר ניתן לנו ובשלב הסופי הבנק "נזכר" שהמגרש טרם נרשם על בעלותנו ושהוא אינו מוכן לתת סכום נוסף עד שנירשם כבעלים במושע. התחלנו את תהליך הרישום והטאבו לא מוכן לרשום אלא אם הבנק יבטל את הערת האזהרה הרשומה לטובתו או שייתן לנו שטרי ביטול משכנתא והבנק כמובן יש לו בעייתיות עם כך כי כל עוד לא נירשם כבעלים והוא יסיר את ההערה כספיו לא יהיו מבוטחים בזמן הזה..אודה לייעוץ.

בעיה ברישום

עו"ד תומר שזר מנהל 23/03/14
זה ניתן לפתרון,

צריך רק לדבר עם המחלקה המשפטית של הבנק ואפשר למצוא פתרון יצירתי.

כמו - מסירת השטרות כנגד המחיקה וכו'.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן