פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

להראות את הדירה לשוכרים חדשים

alona 08/05/14
 שלום, לפני כמה שנים עשיתי חוזה עם דייר והסעיף שאומר שלפני תום תקופת השכירות כשלושה וחצי חודשים, יאפשר הדייר להביא שוכרים חדשים במידה סבירה. המילה סבירה הוא עשה בה שימוש כאוות נפשו ולא הראה את הדירה, קבענו איתו והוא לא היה בבית וכו'

הפעם בהסכם השכירות הוספתי שיאפשר להראות את הדירה כשלוש פעמים בשבוע והדייר החדש לא מסכים והוא לא רוצה. השאלה האם זה בסדר לכתוב ככה ? 

הסכם שכירות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 09/05/14
אלונה שלום רב

חוק השכירות הוא דיספוזיטיבי כלומר ניתן להתנות על הוראותיו. הגיעי להסכמה עם השוכר הפוטנציאלי.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תמא 37

ש.א 08/05/14
האם בבניין עליו חלה תמ"א 38, ויש זכויות בנייה מכוח תבע אחרת עבור קומה נוספת, בבניית 2 קומות האם יהיה חיוב בהיטל השבחה עבור קומה אחת או פטור משתי הקומות?

תמ"א 38

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 09/05/14
אני מציעה לפנות לפורום תמ"א 38



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פטור ממע"מ לדירה רשונה

יצחק 08/05/14
שלום,

אני מעוניין לרכוש דירה מקבלן, בעקבות הצעת הממשלה לפטור ממע"מ לדירה ראשונה , ברצוני לדעת איזה סעיף עלי להוסיף בהסכם על מנת שהפטור ממע"מ יכול עליי, אם אפשר לצטט סעיף שאוכל לצרף להסכם 

תודה

מע"מ בשיעור אפס

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 09/05/14
יצחק שלום,

זה עדיין לא נקבע בחקיקה.

לכל היותר, ניתן כרגע לחתום על מסמך עקרונות מותנה עם הקבלן, לפיו ישולמו דמי רצינות, אך יהיה כפוף לחתימת חוזה מפורט בהמשך.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח

אלעד 08/05/14
שלום, 



אשמח לתשובה.



פלוני מוכר כרגע את ביתו הישן, לפני שנתיים קנה קרקע אחרת ובנה בה את ביתו החדש. עבר לגור בה (טרם קיבל טופס 4) עכשיו הוא מוכר את הבית הישן. 



האם ייחשב בעיני החוק כבעל דירה אחת היכול ליהנות מפטור ממס שבח או שתיים ויוחל החישוב הלינארי ? 



בתודה



האם ייחשב כבעל דירה יחידה 

פטור ממס שבח לדירה יחידה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 09/05/14
החישוב הלינארי אינו קשור לפטור. לפי החישוב הלינארי עליו להחזיק לפחות 18 חודשים ממועד שהדירה הפכה ראויה למגורים. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פינוי מושכר

מירב 08/05/14
שלום רב.
כיצד ניתן לפעול נגד משכיר חנות אשר אינו משלם את דמי השכירות במועד? ואף מסרב להתפנות, כפי שסוכם מבעוד מועד.
האם כדאי לנקוט צעדיים משפטיים? ואלו?
האם יותר נכון לשלוח מכתב התראה קודם לנקיטת צעדים משפטיים.

פינוי מושכר

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 09/05/14
יש להוציא מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב מס שבח

ליאת 08/05/14
שלום רב,
במידה ואני רוצה לחשב האם קיים שבח לצורך המכירה, לגבי דירה שנרכשה בלירות?

חישוב מס שבח

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 09/05/14
יש להמיר לשקלים חדשים.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מי בעל הבית

עירד 08/05/14
בנובמבר 13 חתמתי על חוזה לשכירת דירה בבניין. בעל הבית גר בדירה מולי. חתמתי איתו על חוזה שכירות ומאז אני גר שם. לאחרונה בעל הבית קיבל דו"חות חנייה למרות שיש לו תו חנייה ובעירייה הסבירו לו שלא רשום שהוא גר שם, אלא דייר אחר. מסתבר שכשהלכתי להירשם בעירייה, רשמו אותי בדירה שרשומה על שמו, כי איתו עשיתי את החוזה. מסתבר שהדירה רשומה בכלל ע"ש אחותו, והדירה שהוא גר בה רשומה על שמו. מה ה"בעל בית" עשה? הביא לי חוזה נוסף, הפעם חתום ע"י אחותו, אמר לי לחתום, לשנות את התאריך, ולהביא לעירייה. לא הלכתי עדיין לעירייה עם החוזה ש"אחותו חתמה" (לא בנוכחותי כמובן, וכמובן שלא חתמתי עליו). כרגע יש לי שני חוזים ביד, אחד על שמו והשני על שם אחותו, כאשר בכל אחד מהם רשום הסעיף המתבקש: "הואיל והנכס שייך בבלעדיות לחתום מעלה". אני בכלל רוצה לצאת מהדירה, אבל בחוזה רשום שאני צריך למצוא דייר שימשיך את החוזה, אחרת עליי להמשיך לשלם. מה אני יכול לעשות בנושא?

הסכם שכירות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 09/05/14
עירד שלום

כביכול אתה חתום מול מי שאינו בעליו של הדירה. בכל זאת חלות חובות של תו"ל בהפעלת זכות. יש לשקול לאור זאת את המשך ההתנהלות.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דייר נכנס במקום דייר קיים

אלונה 08/05/14
שלום,

שאלתי לפני כמה ימים על כיצד לערוך חוזה חדש לדייר נכנס במקום דייר שעזב את הדירה לפני תום תקופת השכירות.

נאמר לי שבזמן שאני מחזירה לו את השיקים שנותרו והבטחונות, אני מחתימה אותו על סיום תקופת השכירות. השאלה היא האם אני יכולה לעשות את החוזה החדש לפני שאני מחזירה לדייר היוצא את השיקים כי הרי אני צריכה להיות בטוחה ולבדוק שהוא לא השאיר חובות וכדומה ולמעשה יש לי שני חוזים ביד. זה בסדר ? אגב, הוא הביא את הדייר המחליף.

הסכם עם דייר חילופי

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 09/05/14
שלום רב,

על פניו אין מניעה לחתום עם הדייר החדש בטרם עזיבת הדייר הקודם.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה איך קבלן צריך לזכאות אתי בנכס הקודם העניין של אופן החישוב לפי מדד תשומות הבנייה ?

יאיר 08/05/14
שלום, הסבר אני רכשתי דירה חדשה מהקבלן 4 חדרים לפני שנה.



כל סכומים ותשלומים שולמו במועד, כולל דמי מפתיח.



הגיעה שלב של שינויים ושידרוגים גם אתן שילמתי בכסף מלא.



חשוב לציין כדירות 4 חדרים בפרוייקט של לקבלן אזלו. 



קבלן מציעה לי לרכוש במקום דירת 4 חדרים, נכס אחר גדול יותר 5 חדרים במחיר סביר.



בנק אישר את בקשתי באישור עקרוני.



שאלה איך קבלן צריך לזכאות אתי בנכס הקודם העניין של אופן החישוב לפי מדד תשומות הבנייה ?

הסכם מכר חדש

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 09/05/14
שלום רב,

יש לקרוא את ההסכם הקודם לעניין השבת כספים עקב ביטול ההסכם.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי מתווך על דירה שהתבררה כחופשיה מתיווך

ברי 08/05/14
שלום,



חיפשנו לקנות דירה ובעזרת מתווך מצאנו דירה שאהבנו (הוא החתים אותנו על טופס של הזמנת שירותי תיווך לפני שהראה לנו את הדירה).



במקרה גילינו לאחר מכן, שהדירה הזאת נמכרת חופשי ללא תיווך, ושהמתווך מביא קונים לדירה רק כדי לגבות דמי תיווך מהם (ולא מהמוכר).



1. האם המתווך היה חייב להודיע לנו שאין לו בלעדיות על הנכס לפני שהראה לנו אותו?



2. בהנחה שאנחנו מכירים את המוכרים (גילינו זאת כאשר הגענו לראות את הדירה) האם קיימת מניעה חוקית לתאם עם המוכרים כדי להפעיל לחץ יחד על המתווך להוריד לנו את דמי התיווך? או שתיאום שכזה אסור?



תודה






דמי תיוון

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 09/05/14
יש לקרוא את הסכם התיווך כדי לענות האם מחויבים. על פניו אתם כן.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום מקרקעין

ענת הרמלין 08/05/14
שלום רב , 

רכשתי דירה יד שנייה . הדירה רשומה בחברת "אפרידר" . 

האם לצורך השלמת רישום הזכויות חובה להמציא אישור של ועד הבית/חברת ניהול ? 

נאמר לי שע"פ חוק מקרקעין נדרש רק אישור של רשויות המס ורשות מקומית , אך העו"ד המטפל הודיע לי שמאחר והמוכר טרם המציא אישור של חב' הניהול (יש עדיין חוב שבגינו בוצע הסדר) , לא ניתן להעביר הזכויות על שמי. 

אבקש תשובתכם .תודה 

רישום זכויות בחברה המשכנת

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 08/05/14
יש לבדוק את נהלי החברה המשכנת לצורך העברת הזכויות בספריה.





בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה

שימי 07/05/14
שלום,



אני צריך עזרה. בשבוע שעבר קניתי דירה וכשנפגשתי עם המוכרים ועם עורך הדין שלי, אחרי שחתמנו על הסכם המכר, עורך הדין מילא טופס למס שבח והוא אמר לי שהוא מבקש פטור  ממס שבח בשבילי וגם בשביל המוכרים באותו טופס. שכחתי לגמרי שאני צריך גם לקבל פטור ממס רכישה כי הדירה שקניתי עולה פחות ממיליון וחצי, התקשרתי לעורך דין והמתמחה שלו אמרה לי שזה באותו טופס שמילאנו למס שבח. זה נכון? אני לא רוצה להודיע באיחור ולקבל קנס ואני גם מפחד שיעשו לי בעיות עם המשכנתא בבנק. בבקשה תעזרו לי.



תודה,



שימי.

מס רכישה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 08/05/14
ניתן למלא טופס דיווח אחד משותף לשני הצדדים.





בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חיבור שתי דירות

מיכאל 07/05/14
קנינו שתי דירות מעמידר צמודות, חיברנו אותן לדירה אחת. הן רשומות בטאבו כדירה אחת כיום. אני רוצה לפצל אותן שוב כדי למכור דירה אחת . מה הפרוצדורה לכך ???? 

פיצול דירות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 08/05/14
מיכאל שלום רב,

ככל ויש צורך בהליך של פיצול דירות יש לקבל היתר לכך ולאחר מכן לשנות את מסמכי רישום הבית המשותף.

 


בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה לאח

מיכאל 07/05/14
האם אני יכול למכור דירה לאח שלי בכסף מלא ולשלם מס שבח ומס רכישה כמו שמכרתי לאדם זר שלא ממשפחתי , כלומר עם כל ההטבות הקיימות במס שבח למוכר דירה וכן הטבות לרוכש דירה ( שזה אחי).

מכירת דירה לאח

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 08/05/14
שלום רב,

כמובן שאתה יכול למכור לאחיך בתמורה מלאה. רשות המסים תבדוק שהתמורה לא הושפעה מהיחסים המיוחדים.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מסמכי טאבו לאחר רישום דירה ידשניה

moshe25 07/05/14
שלום



רכשתי דירה יד שניה והרישום בטאבו הושלם.



מהטאבו הגיע בדואר מסמכים חתומים על ידם של :



רישום העסקה

רישום שטר משכנתא ( החזירו לי כמה עותקים)



מה עליי לעשות איתם ?  האם רק לשמור אותם ?



האם עליי להעביר משהו לבנק למשכנתאות ?

מסמכי העסקה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 07/05/14
יש להעביר לבנק עותק משטר המשכנתא



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח

אירית 07/05/14
שלום רב,

רציתי לשאול באופן כללי, מה קורה במצב שבו יש לבני זוג כל אחד דירה שרשומה על שמו, ואחד מהם רוצה למכור בפטור ממס שבח של דירת מגורים יחידה, האם עצם העובדה שהם בני זוג ולכל אחד מהם נכס, תשפיע על הפטור?

פטור ממס שבח

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 07/05/14
קראי את הוראת ביצוע  מקרקעין מס' 5/2011 היקף תחולת חזקת התא המשפחתי.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שטר מכר

גדי 07/05/14
שלום רב,

רציתי לברר האם חל שינוי בנוסח של שטר מכר.

הורדתי היום את הנוסח מאתר משרד המשפטים, אך גיליתי שאין בו אימותי חתימה של המוכרים או הקונים.

האם זהו הנוסח המעודכן? האם אין עוד צורך באימותי חתימה על שטרות המכר?

שטר מכר

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 07/05/14
למיטב ידיעתי לא חל שינוי לאחרונה. חייב להיות אימות חתימת המוכרים והקונים.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה במתנה בכפוף לקבלת דמי שכירות עד סוף חיי נותן המתנה

דיאנה 07/05/14
כיצד ניתן לרשום בטאבו את התנאי הבא:

אם נותנת לביתה דירה במתנה בכפוף לקבלת דמי שכירות כל ימי חייה. במידה והבת לא תעביר את דמי השכירות לאם - ניתן יהיה להחזיר לאם את הדירה.

 

דירה במתנה עם תנאי

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 07/05/14
דיאנה שלום,

יש לערוך הסכם מתנה שיכלול את התנאי וניתן לרשום הערה על תנאי זה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי תיווך כשהלקוח קונה חצי מהנכס מהגרוש שלו

יוני 07/05/14
שלום , החתמתי זוג שרצה למכור את דירתו על הסכם בלעדיות לחצי שנה .בזמן החתימה לא אמרו לי בעלי הנכס כי הם בעלים של חצי מהנכס ולמעשה חצי שייך לגרוש של המוכרת. לדירה אין טאבו ולכן לא ניתן היה לברר את הנושא. ככל שעבר הזמן ביקשו ממני להוריד את המחיר משמעותית ולקדם מכירה מהירה ככל שניתן. לאחר שמצאתי לזוג קונה פוטנציאלי שהסכים לכל התנאים ואף העביר את פרטי העו"ד לקידום החתימה .מאותו רגע עשתה המוכרת כל דבר אפשרי כדי להתחמק, היא טענה לפתע שהגרוש שלה ביצע כינוס נכסים - אני איתרתי אותו והוא מסר שהוא מוכן לבצע עסקה מיידית עם הקונים שלי . בסופו של דבר הודתה המוכרת כי היא מתכוונת לרכוש בעצמה ונראה כי כל התהליך נעשה שלא בתום לב עם מניעים שלא נחשפו בפניי. האם אני זכאי לעמלת תיווך בגין ביצוע העסקה ? לא היו שום חריגים בחוזה הבלעדיות שלה

הסכם תיווך

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 07/05/14
שלום רב,

אני ממליצה לפנות לייעוץ משפטי פרטני.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עסקה במקרקעין

מורן 07/05/14
שלום רב,

אני עו"ד צעירה שבימים אלו מטפלת בעסקת מכר.

אני מייצגת גם מוכר וגם קונה.

הנכס הנמכר הוא דירה שהועברה בירושה ע"פ צוואה.

האם ניתן למכור את הנכס לאדם אחר רק לאחר מימוש הצוואה?

עסקה על ידי יורשים

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 07/05/14
מורן שלום

ראשית, אמליץ לך מכל הלב לא לייצג את שני הצדדים. הפסיקה בנושא רשלנות עו"ד בעסקאות מקרקעין רבה וקל להימצא במצב של ניגוד עניינים.

שנית, את יכולה לערוך חוזה מותנה בקבלת צו קיום צוואה.

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבירות בנייה ותמ"א 38

כושי 06/05/14
האם ניתן לבצע תוספות והרחבת דירות לפי חוק תמ"א 38 או הוספת ממדי"ם גם אם כל הדירות בבניין ביצעו עבירות בנייה וכבר הרחיבו דירותיהם ללא היתרי בנייה? תודה וחג שמח.

עבירות בנייה ותמ"א 38

עו"ד ענת קציר מנהלת 07/05/14
שלום רב,



למיטב ידיעתי ניתן לבצע תוספות אלו.

אני מציעה כי תפנה בשאלתך דם לפורום תמ"א 38.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקןן צו בית משותף

עו"ד 06/05/14
שלום - אשמח לדעת האם במקרה בו קיימת דירה בבית משותף שמחוברת לה חלק נוסף מדירה נוספת בבית משותף אחר אך צמוד (עם חלקה שונה לגמרי) דרך המלך היא לבצע פירוק שני הבתים המשותפים ולאחר מכן רישום בית משותף אחד , כיוון שהלקוח לפני מכירה האם ישנה דרך אחרת למזג את שני הדירות לדירה אחת??

תיקןן צו בית משותף

עו"ד ענת קציר מנהלת 07/05/14
שלום רב,



שאלתך אינה ברורה. האם אין הלקוח מוכר את הדירה יחד עם ההצמדות שלה?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה הם מקרקעים מוסדרים ולא מוסדרים ?

יוסי 06/05/14
האם דירה של עמיגור היא מקרקעין מוסדרים או לא ?

תודה

מה הם מקרקעין מוסדרים ולא מוסדרים ?

עו"ד ענת קציר מנהלת 07/05/14
יוסי שלום,



ניתן להוציא נסח טאבו על פי הגוש והחלקה ולבדוק האם רשומים המקרקעין בפנקס זכויות או בפנקס בתים משותפים או רק במנהל. כך תוכל לברר האם אלו מקרקעין מוסדרים או לא.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שלום רב. אחד הדיירים מינה עצמו לועד-בית ללא החלטת אסיפת דיירים

גלי 05/05/14
וגם ללא רוב באסיפת דיירים 



1.  האם הוא רשאי לגבות כספים מהדיירים (ועד בית שוטף)



2.  האם הוא רשאי להעלות לי את המיסים השוטפים ללא אישור אסיפה



3.  הוא לא הסכים לתקן נזק אצלי בקיר חיצוני - ידוע לי שהועד אמר לשאת בהוצאות - כלומר כל הדיירים



תיקנתי בעצמי - האם אני רשאית לקזז עלות זו מועד-בית שוטף



4.  האם הוא רשאי לעשות פעולות כלשהן שנוגעות לכספי הדיירים



תודה רבה






מינוי ועד בית

עו"ד ענת קציר מנהלת 07/05/14
גלי שלום,



דייר בבניין אינו רשאי למנות את עצמו להיות בוועד הבית ללא כינוס של אסיפת הדיירים וקבלת החלטה על פי רוב.

לכן, כל הפעולות שציינת בשאלתך, בעיקרון אינן מותרות לו לביצוע.

לגבי קיזוז מדמי ועד הבית- מקובל לכנס אסיפה של דיירי הבניין גם כדי לקבל החלטה על תיקון כלשהו בבניין. ככל שהתיקון רלוונטי לכל דיירי הבניין עלותו אמורה להתחלק בין הדיירים.  אני מציעה שתפני לוועד הבית בבקשה שיכנס אסיפת דיירים על מנת שהדיירים ישיבו לך את ההשקעה שלך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין 

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גנרטור

מ.ג 05/05/14
קניתי דירה בבניין חדש הבניין הוא מדורג כניסה ראשית ועוד שני קומות מינוס סך הכל 10 קומות רציתי לדעת עם החוק מחייב את הקבלן להתקין גנרטור תודה

חובת התקנת גנרטור בבניין רב קומות

עו"ד ענת קציר מנהלת 07/05/14
שלום רב,



על פי חוק התכנון והבניה:

בכל בנין רב-קומות יותקן גנרטור להספקת זרם חשמל בשעת הפסקת זרם החשמל ממקור האספקה הראשי, לחלקי הבניין ולמתקניו.

לא יינתן היתר לבניית בנין רב-קומות שאין בו תנאי המחייב התקנת גנרטור כאמור.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן