פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

נזילת מים בשיבר ראשי של הבניין

רפי בז 10/11/14
שלום.הנני משכיר דירה בבנין בן 4 דירות.לאחרונה קיבלנו חשבון מים בעל צריכה משותפת ממש גדולה של 80 קוב כאשר כל דייר קיבל לשלם 20. בעל הדירה טוען שהייתה נזילה והוא סידר אותה בזמנו. עד להיום לא ידעתי כלל שהייתה בעיה ושהייתה נזילה.משיחה שביצעתי עם שטר הדיירים מסתבר שגם הם לא ידעו שהייתה נזילה. בעל הדירה ראה במקרה את הנזילה כשבא לבקר את אמו שגרה באחת מן הדירות שבבניין.רק היום הובא לידעתי אודות הנזילה והתיקון תו"כ שיחתנו.
שאלתי:האם עליי לשלם בעבור ה-20 קוב מים?

נזילת מים בשיבר ראשי של הבניין

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/11/14
רפי שלום,



בעיקרון, על בעל הבית החובה לתקן ליקויים של בלאי סביר בדירה המושכרת, אולם, אם הוא לא ידע אודות הליקוי או שלא היה עליו לדעת, וזאת בשל הסיבה כי הוא אינו מתגורר בדירה, לטעמי עליכם להשתתף בתשלום. 



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עדות שקר

בצלאל 10/11/14
בס"ד

לפני כ-15 שנה נתבעתי לבית הדין הרבני לבוררות,

בית הדין הרבני חייב אותי,

8 שנים לאחר מיכן אושר הפסק בבית המשפט (בשנת 2013),

רק לאחר אישור הפסק בבית המשפט,התגלו לי מסמכים שכל העדות שנמסרה בבית הדין ואשרה בבית המשפט הייתה עדות שקר,

האם ניתן היום לבקש ביטול פסק הדין בגלל עדות שקר,

אבקש את התשובה למייל שלי,



תודה ובברכה

פנה בבקשה לפורום בתי משפט

עו"ד ענת קציר מנהלת 10/11/14

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכות לשימוש במעלית מפתח

קובי 10/11/14
שלום,

קניתי דירה בבניין שבו הותקנה מעלית ,שלא כל הדירות השתתפו בעלות התקנתה, לפני 8 שנים. בעל הדירה שממנו קניתי את הדירה לא השתתף בעלות ההתקנה ולא שילם דמי אחזקה מאז התקנתה. כמה שאלות: 1. האם בעלי המעלית (אלו ששילמו על התקנתה) יכולים לחייב אותי לשלם את חלקו של בעל הבית שקניתי ממנו את הדירה על ההתקנה? 2. הסכום שבו יכולים לחייב אותי על ההתקנה נגזר מהסכום המקורי ששולם או עם הצמדות מאז ועד היום?   3. מה המפתח לתשלום באחוזים לקומה שניה מתוך 3 על עמודים? 



תודה

זכות לשימוש במעלית מפתח

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/11/14
קובי שלום,



1. אם בעל הדירה הקודם לא שילם ואף לא השתמש במעלית, מדוע שיפנה אליך כעת ועד הבית בדרישה לתשלום? אם כעת החלטת שאתה מעוניין להשתמש במעלית, תצטרך לשלם.

2. ככל שתחליט לשלם, כל בעל דירה משלם על פי חלקו היחסי בבניין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיזבון

שרון 10/11/14
שלום שוב.
בהמשך לתשובתך , מהו המהלך שכדאי שנעשה האים הגשת צו ירושה ורישום זכויות
לשני האחים הנוספים , ופירוק שיתוף מהם
( מהלך שבית המישפט ידרוש בכדי למנוע ריבוי שותפים ,חיכוך והעצמת הסיכסוך )
דבר אשר יצריך כניראה עלויות גבוהות .
ומהם העלויות אשר ידרשו .
או, חתימה על היסתלקות כללית כאילו לא ירשו מלכתחילה , ( ללא תמורה ) והגשת צו ירושה .

מהו המהלך שכדאי לעשות על מנת לחלק את העזבון?

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/11/14
שרון שלום,



איני יכולה להמליץ על הסתלקות מירושה בעד קבלת תמורה שאינה מדווחת ובניגוד לחוק הירושה.



כדי לתת תשובה מפורטת יש לבחון את כל האופציות הרלבנטיות למקרה שלך ויש לעשות זאת באופן מסודר ולא באמצעות פורום.

אני מציעה לך לפנות לייעוץ פרטני.



בהצלחה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסדרי תשלום ושכר דירה חלקי בקניית דירה

שי 10/11/14
שלום,בקנייה של דירה,

1. מה מקובל הסדרי התשלום : כמה בחתימת החוזה, כמה באמצע וכמה לקראת הפינוי ?

2. ונניח ותאריך הפינוי הוא עוד 8 חודשים,ושילמתי רבע מהסכום בחתימה (האם זה לא גבוה מדי ?)

ועוד רבע תוך 4 חודשים

זה אומר שחצי מהזמן עבר, יעברו עוד כמה חודשים עד קבלת הדירה,

האם מקובל לקבל שכר דירה חלקי מהמוכרים (כי למעשה שילמתי כבר חצי דירה) ?

תודה,שי

כיצד כדאי לחלק את התשלומים עבור הדירה הנרכשת?

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/11/14
שי שלום,



לוח התשלומים משתנה בין עסקה לעסקה.

נהוג לשלם בתחילה לא פחות מ- 10% מהתמורה ובכפוף לרישום הערת אזהרה לטובת הרוכש.

רבע מהסכום גם אפשרי. תלוי ברצון והסכמת הצדדים.



כאשר פריסת התשלומים היא ארוכה ומועד מסירת הדירה דחוי, לעיתים מסכימים הצדדים כי החל ממועד מסוים, המוכרים, שטרם פינו את הדירה ישלמו דמי שכירות בעד המגורים בדירה הנמכרת לרוכש.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השכרת דירה לשוכר – שאלה לענת קציר

אבי 10/11/14
שלום,

יש בבעלותי דירה ראשונה שאני רוצה להשכיר.

1.על אילו פעולות חשובות כדאי לשים דגש ?

2.האם כדאי להכין חוזה אצל עורך דין ?

3.האם חתימה על חוזה של עורך דין מחייבת את השוכר  לחתום אצל עורך הדין שהכין את החוזה ?

תודה,

 

אבי

האם כדאי לשכור שירותיו של עו"ד להכנת חוזה שכירות?

עו"ד ענת קציר מנהלת 10/11/14
אבי שלום,



1. כדאי לשים דגש לביטחונות (ערבות בנקאית, שיק פיקדון, שיקים לרשויות השונות לתשלום חשבונות), ליכולת לסיים את החוזה על ידי המשכיר, סנקציות של החוזה על ידי השוכר וכו'.

2. לטעמי כן. עוה"ד יודע לערוך חוזה כך שיגן היטב על האינטרסים של המשכיר.

3. לא מחייבת. המשכיר יכול להשתמש בחוזה שנערך על ידי עורך דין מטעמו ולהחתים את השוכר ללא נוכחות עורך הדין.



בהצלחה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קנית דירה שניה להשקעה

רונית 10/11/14
שלום,

כיום יש לנו דירה יחידה בשווי של 1,500,000.
אם נקנה דירה שנייה להשקעה בשווי של 600,000 נצטרך לשלם עליה מס רכישה של 5%.
השאלה:
אם עוד כמה שנים אנחנו נרצה לשדרג את דירת המגורים שלנו (למכור ולקנות דירה יותר יקרה בלי למכור את הדירה להשקעה), האם נדרש לשלם שוב מס רכישה?
תודה רבה

תשלום מס רכישה ברכישת דירה שניה

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/11/14
רונית שלום,



ככל שבעת השדרוג של דירת המגורים, דהיינו, מכירת דירת המגורים ורכישת דירה אחרת במקומה, תהיו בעליה של דירה נוספת (הדירה להשקעה), תצטרכו לשלם מס רכישה, אלא אם תצהירו בפני רשות המיסים כי אתם מתכוונים למכור את דירת ההשקעה בתוך 24 חודשים מיום רכישת דירת המגורים שלכם.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עברת נכס בירושה

אורלי 10/11/14
שלום רב,


אמי נפטרה לפני מספר שנים ואבי עכשיו החליט למכור את הנכס הנ"ל.


וביקש מאתנו (4 ילדיו) לאור הנחיית עו"ד שלו, שאנו נכתבו בכתב יחד שאנו נותנים לו את החלקנו בירושה לו ומסכימים שימכור את הבית.


שאלתי היא האם העו"ד שלו יכול לבצע עבורי (הבת) את הניירת ואני צריכה רק לבוא לחתום / או מספיק להמציא מסמך הנ"ל וללכת לבית המשפט ולחתום מול כל עו"ד או שאני מחוייבת ללכת לנוטריון ולשלם לו עבור השירות הנ"ל? איך יוצא לי כל התהליך בצורה מהירה וזולה? בתודה, אורלי

סה'כ עצה

שולמית 10/11/14
מעבר למה שכתב העו'ד , עצתי היא לא להיות שאננים ולדאוג להמשיך לבקר את האבא בכל זמן נתון. היו מקרים שאת הירושה קיבלה מטפלת זרה כי הילדים הפסיקו לבקר את אביהם הסיעודי תהיו ערניים כאשר ישנה מטפלת. נכון לעכשיו הכל בסדר אך לעולם אין לדעת.

הסתלקות מירושה

עו"ד ענת קציר 11/11/14
אורלי שלום,



לא די בחתימה על מסמך שאת מסכימה למכר הדירה.

יש לבצע הליך של הסתלקות מירושה.

לשם כך, יש להגיש מסמכים על ידי עו"ד כחלק מבקשה לקיום ירושה. על המסמכים את צריכה לחתום.

העלויות עבור הליך זה משתנות בין עורכי הדין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

מכירת דירה שנרכשה מעמידר

רות ממן 09/11/14
שלום אמא שלי רכשה את הבית שבו גרה 40 שנה, לפני כארבע שנים והיא מעונינת למכור האם זה אפשרי ?הבית נרכש ללא משכנתא

מכירת דירה שנרכשה מעמידר

עו"ד ענת קציר מנהלת 10/11/14
רות שלום,



יש לבדוק מהו המנגנון הקבוע בעמידר להעברת זכויות בדירות שרשומות על שמה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה נוספת בחו"ל-אנא תשובתכם

אלי 09/11/14
אני תושב ואזרח ישראלי ובבעלותי דירה באנגליה.

אין לי נכסים נוספים.

אני מעוניין לקנות דירה בארץ- האם לצורך חישוב מס רכישה אני נחשב כמי שיש לו דירה ראשונה (ולא יחשבו לי את זה כאילו יש לי דירה שנייה)?

האם אשלם מס רכישה כאשר בבעלותי דירה בחו"ל?

עו"ד ענת קציר מנהלת 10/11/14
אלי שלום,



ככל שאין לך דירה נוספת בארץ, תחשב כרוכש של דירה יחידה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חכירה מהוונת עם הגבלה בהעברה והורשה

גיא 09/11/14
אני בודק רכישת בית צמוד קרקע, בנסח כתוב שהבעלות היא של קק"ל עם חכירה עד שנת 2049

כאשר החכירה מהוונת אבל כתוב שנרשמה הגבלה בהעברה ובהורשה.

1. מה משמעות ההגבלות ?

2. האם בשנת 2049 קק"ל יבשקו תשלום על הארכת החכירה ?

3. האם ב 2049 קק"ל יכולים לבחור שלא להאריך את החכירה ?

4. אם עלות חכירה ל 49 שנה היא כמה אלפי שקלים, למה מחיר השוק הוא מעל מליון ? אמנם יש מבנה על הקרקע אבל המבנה עצמו לא שוו מליון, ואני לא קונה את הקרקע ?



תודה,גיא

חכירה מהוונת עם הגבלה בהעברה והורשה

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/11/14
גיא שלום,



1. משמעות ההגבלה היא כי לא ניתן לבצע העברה של זכויות ללא קבלת אישור ממנהל מקרקעי ישראל.

2. כן.

3. יש לבדוק את חוזה החכירה הקיים כדי לענות על שאלתך.

4. יש לשאול שמאי מקרקעין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיכון ציבורי

אירית 09/11/14
שלום רב

אני עומדת לרכוש נכס שבנסח הטאבו כתוב "הוכרז כשיכון ציבורי". מה זה אומר? והאם זה ישפיע על עסקת המכר?

תודה

מה המשמעות "הוכרז כשיכון ציבורי"?

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/11/14
אירית שלום,



הכוונה היא לנכס שהוכרז ככזה לפני שנים רבות. אין לכך השפעה על העסקה, אולם על הרוכש לבדוק האם קיימים דמי חכירה עתידיים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום דירה בטאבו

אשקלוני 09/11/14
שלום אנו מעוניינים למכור דירה, הדירה היא בבניין משותף באשקלון של חברת חפציבה, כאשר הבניין רשום בטאבו והדירה שלנו לא רשומה, הדירה היא של אמא שלי אבא שלי וסבי, אבי וסבי נפטרו יש לנו צו ירושה מאבי אך אין מסבא, מה אנחנו צריכים לעשות כדי לרשום את הדירה בטאבו? וכמה זה יעלה?

רישום דירה

טל 09/11/14
ככל והזכויות רשומות בחברה משכנת (חפציבה) עליך לפנות אליהם על מנת לקבל תשובה לשאלותיך.



קיים קושי ברישום דירה בטאבו ע"ש אדם שנפטר שכן אין מי שיחתום על שטרי המכר לצורך הרישום. 



להבנתי ברצונכם לרשום הדירה בטאבו על שם האמא ולכן נראה כי יש לבצע העברת זכויות בחברה המשכנת לשם אימך בלבד ואז לרשום הזכויות בטאבו על שם האמא בלבד.



בהצלחה.

דירה נוספת בחו"ל

אלי 09/11/14
שלום רב,

אם אני מתכנן לקנות דירה כאן בארץ ובבעלותי דירה באנגליה (מעבר לזה אין לי נכסים נוספים), האם במקרה זה יהיה לי מס רכישה שונה (על רכישת הדירה בארץ)?

דירה נוספת בחו"ל, האם גורם לשינוי במס הרכישה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/11/14
אלי שלום,



ככל שאין לך דירה נוספת בארץ, תחשב כרוכש של דירה יחידה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שחרור מחוזה שכירות

מארו 09/11/14
שלום רב. אני נמצאת באוה דירה כבר 6 שנים ברצף. כל שנה חותמים מחדש לעוד שנה...
(ומן הסתם המשכיר מעלה את המחיר כל פעם קצת...)
שאלה שלי היא: החוזה שלי מסתיים בחודש יוני... אך שמתי לב שבחורף יהיה לי יותר קל למצוא דירה אחרת במחיר סביר...
קראתי את החוזה מהתחלה ועד הסוף, ולא כתוב שם אף מילה על איך להשתחרר מהחוזה לפני הזמן... אם לא רשום, אז מה מקובל? כמה זמן התרעה מראש ומה עוד עלי לעשות?
ודבר נוסף, ראיתי כי בחוזה כתוב "כן ידוע לו שביום עריכת הסכם זה היה משוחרר מחוקי הגנת הדייר, ועל כן לא יחולו על המושכר ו/או בקשר אליו ו/או ביחסו אליו, לשכירות חוקי הגנת הדייר וזאת בהתאם לאמור בחוק הגנת הדייר (נוסח משולב) תשל"ב 1972".
מה הכוונה? ויתרתי על הזכויות שלי כדייר? לא יכול להיות...
תודה רבה מראש,
בברכה

שחרור מחוזה שכירות

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/11/14
מארו שלום,



אם לא נקבע בהסכם השכירות מהו המועד בו יש להודיע על סיום חוזה, יש להודיע תוך זמן סביר מראש- חודש- חודשיים.



בד"כ חוזה שכירות רגיל לא יהיה כפוף לחוק הגנת הדייר. חוק זה מסדיר שכירות בדמי מפתח שהיה נהוג בעיקר בעבר.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברה ללא תמורה- בן והורה

יוסי 08/11/14
שלום,

שאלה: לי ולאימי יש דירות רשומות על שמנו.

כעת אני קונה דירה חדשה. האם ניתן להעביר את הדירה הקיימת על שמי לאימי ללא תמורה, לשלם על כך 1/3 מס רכישה, וכך להמנע ממס רכישה מלא בדירה חדשה שאקנה?



תודה

העברה ללא תמורה- בן והורה

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/11/14
יוסי שלום,



על פניו כן. אולם, יש לבדוק את הנתונים הספציפיים הרלבנטיים למקרה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירת ירושה כ"דירה נוספת"

עופר 08/11/14
שלום

טרם התיקון  לחוק, יחיד שהחזיק בדירת מגורים ובנוסף אליה בדירת מגורים שאותה קיבל בירושה – היה נחשב כמרובה דירות ולא היה זכאי לפטור ממס לפי סעיף 49ב(2).

מה קורה אם קיבל אדם דירה בירושה ב 2013 (טרם התיקון לחוק )  ובעצם נכנס לשנת 2014 עם שתי דירות האם יהיה זכאי לפטור ממס שבח על מכירת דירת מגורים ראשונה  עפ"י החוק החדש?

תודה

דירת ירושה כ"דירה נוספת"- האם קיים פטור במכירה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/11/14
עופר שלום,



במכירת דירת הירושה יהיה זכאי לפטור ממס ככל שעונה על מספר תנאים.

א)   המוכר הוא בן זוגו של המוריש, או צאצא של המוריש, או בן זוגו של צאצא של המוריש;

(ב)   לפני פטירתו היה המוריש בעלה של דירת מגורים אחת בלבד;

(ג)    אילו היה המוריש עדיין בחיים ומוכר את דירת המגורים, היה פטור ממס בשל המכירה.





לגבי הדירה השניה: ניתן יהיה למכור אותה בפטור אם בנוגע לדירת הירושה התקיימו התנאים הבאים:

 (א) המוכר הוא בן זוגו של המוריש, או צאצא של המוריש, או בן זוגו של צאצא של המוריש;

(ב)   לפני פטירתו היה המוריש בעלה של דירת מגורים אחת בלבד;







בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירת מגורים

יעל שטיין 08/11/14
אני מחזיקה בשלוש דירות למגורים שירשתי.אם ברצוני למכור דירה אחת מהן ולא מכרתי נכס מעולם האם יהיה עלי לשלם מס ב2014???ואם אמכור הדירה ב2015???תודה מראש

מכר דירות שנתקבלו בירושה

טל 09/11/14
ראשית יש לשאול האם כל שלושת הדירות נתקבלו מאותו המוריש?



קיים פטור ממס שבח במכירת דירת מגורים שנתקבלה בירושה וזאת אם עומדים בתנאים. היורש נכנס בנעלי המוריש וככל והמוריש היה רשאי למכור הדירה בפטור אז גם היורש פטור.



הפטור ה"רגיל" הינו במכירת דירת מגורים יחידה ומשכך ככל ושלושת הדירות נתקבלו מאותו המוריש אילו היה המוריש מוכר דירה לא היה לו פטור ומשכך גם לך לא יהיה.



למרות זאת, יש לבחון את זכאותך לחישוב ליניארי של השבח. ככל ואכן לא מכרת דירה מעולם נראה כי באפשרותך לשלם מס שבח לפי החישוב הליניארי החדש.

מכירת דירה ללא טאבו

ניסים 08/11/14
ברשותי דירה מזה 20 שנים שרכשתי אותה משני שותפים קבלנים ונרשמה על שמי הערת אזהרה,אשת אחד השותפים שהקרקע דירתי נבנתה עליה רשומה על שמה בטאבו טוענת שהשותף שבנה ומכר לי את הדירה לא שילם לה את שווי הקרקע בהתאם להסכם שהיה ביניהם( הוא טען ששילם אל אין לא הוכחות) ולכן היא לא מוכנה לחתום על מנת שהדירה תירשם בטאבו, שאלתי היא האם אני יכול למכור ללא הסכמת בעלת הקרקע רק על סמך הערת האזהרה,איני חייב כסף לאף צד ושילמתי כמובן מס רכישה.

המוכר מסרב להעברת הזכויות בדירה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 09/11/14
שלום רב

בהנחה שההסכם שנחתם ביניכם בזמנו עם השותפים אינו כולל הוראות כלשהן שמגבילות או מסייגות את העברת הזכויות - הרי שחיובי המוכרים השותפים זה לזה אינם מעניינכם ולא יכולים להוות עילה לסירוב להעביר את הזכויות,

בעת מסירת החזקה בנכס היו אמורים למסור לכם או לעורך הדין שלכן יפוי כח בלתי חוזר בדיוק בשביל מקרה כזה - האם בדקתם אם קיים יפוי כח ?

בהנחה שלא - לא תוכלו למכור את הנכס ולרשום הערת אזהרה ללא הסכמת הבעלים

יש לפנות במכתב התראה למוכרת ולהדגיש בפניה כי היא תיתבע גם על נזקים עתידיים שייגרמו לכם בגין אי מכירת הנכס

ולאחר מכן - לפנות לבית המשפט לקבלת סעדים הצהרתיים ואופרטיביים

בברכה

עו״ד יהודה וישניצקי

מנהל פורום נדלן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התנגדות להוספת מקומות חניה

אלון 07/11/14
שלום

ברחוב שלנו יש מספר חניות ששיכות לכל דיירי הרחוב (לא חניה פרטית). 

עלתה הצעה לשנות את סידור החניה, כך שבמקום להחנות במקביל למדרכה, המכוניות יחנו ב"אלכסון" ואז יתווספו עוד מקומות חניה.



בתמורה לשינוי יהיה צורך להוריד חלק מהצמחייה שברחוב.



מה השלבים שיש לבצע כדי להוציא את זה לפועל?



תודה רבה!

הוספת מקומות חניה ברחוב

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/11/14
אלון שלום,



פנה לרשות המקומית לבדיקת הדרישות להסדרת העניין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה במקרקעין

משה 07/11/14
שלום לכולם

מכרתי דירה למגורים ולאחר שבוע קניתי דירה כמו כן בראשותי דירה להשקעה האם אני חייב במס רכישה על קניית הדירה?

מס רכישה ברכישת דירה שניה

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/11/14
משה שלום,



כן. תחויב במס רכישה בגין רכישת דירה שניה אלא אם תצהיר כי אתה מתכוון למכור את הדירה שבבעלותך תוך 24 חודשים כך שתיוותר עם דירה אחת בלבד.  (זו הנרכשת על ידך עכשיו).



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם העברה ללא תמורה מאח לאחותו לרבות בעלה פטור ממס

יוסי 07/11/14
אח רוצה להעביר לאחותו ובעלה קרקע האם פטור ממס שבח? האם בעלה של האחות הינו גם קרוב לפי הגדרת מס שבח?

האם העברת מקרקעין לגיס פטורה ממס שבח

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 07/11/14
שלום רב



לענין מס שבח - לפי הוראות סעיף 62 (א) לחוק מיסוי מקרקעין הפטור הוא רק בהעברה אל – "אח או אחות, לגבי זכות שקיבלו מהורה או מהורי הורה בלא תמורה או בירושה".

לענין מס רכישה (בשלב זה, עלול להיות מתוקן) – אין מגבלה על מקור המקרקעין, אך הגדרת קרוב כוללת מראש רק "אח או אחות" ואז מס הרכישה 1/3 המס ה"רגיל".



בברכה



עו״ד יהודה וישניצקי

מנהל פורום נדל״ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה שניה

עופר 06/11/14
אשתי ואני בבעלותינו  דירת מגורים כ 11 שנה (המחיר שלה פי 3 ממחיר הקניה לפני 11 שנה)   . אישתי ירשה דירה ב 2013 ( צו ירושה בפועל ב 2014)





ברצוננו לקנות דירה חדשה   , לכן עלינו למכור את דירת המגורים .  הבנתי שרצוי למכור את דירת הירושה כי יש פטור ממסים ולאחר מכן למכור את דירת המגורים שיכול להיות פטור ממס שבח אך לא בטוח מפני שרשיות המס יכולות לטעון שהיו לנו שתי דירות ב 2013 ( זמן פטירת אמא של אשתי ) וזה עפ"י החוק המיסוי החדש שנכנס בינואר 2014 .

אם נמכור את דירת המגורים קודם האם נשלם מס ? אם נמכור את דירת הירושה בעתיד לאחר שמכרנו את דירת המגורים ונקנה חדשה האם נשלם גם עליה מס ?

מה ניתן לעשות והאם ניתן להימנע מתשלום מס שבח ?





תודה

עופר

פטור ממס שבח על דירת הירושה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 08/11/14
שלום רב, נראה לי שרצוי ייעוץ ספציפי , בכל מקרה אציין כדלקמן -



המועד הרלבנטי הוא מועד פטירת המוריש ולא מועד מתן צו הירושה.

היורש זכאי "לרשת" פטור ממס בגין מכירת "דירת הירושה" (סעיף 49ב (5) לחוק מסמ"ק) בתנאי שהיורש הוא בן זוג או צאצא של המוריש, למוריש זו הייתה דירה יחידה והמוריש היה פטור ממס אם היה מוכרה.

בנסיבות אלה אין חשיבות לסדר מכירת הדירות, ועקרונית ניתן יהיה לקבל פטור ממס גם בגין מכירת "הדירה המקורית" - בהנחה שהמוכר תושב ישראל, הדירה המקורית הייתה בבעלותו לפחות 18 חודשים - כעולה מהשאלה והיא הדירה היחידה (דירת הירושה לא תיחשב לעניין זה כדירה נוספת (סעיף 49ג (4)).

את "הדירה החדשה" יש לרכוש לאחר המכירה הראשונה, אחרת יחושב מס הרכישה לפי מדרגות של דירה נוספת (5% ומעלה).

אם הדירה המקורית תימכר שניה – על הרכישה להתבצע לא יותר מ- 18 חודשים לפני המכירה (אחרת הדירה החדשה לא תיחשב כדירה חליפית לצורך פטור ממס שבח במכירת הדירה המקורית כדירה יחידה).

אם הרכישה מקבלן – יש לקחת בחשבון גם טווח של 12 חודשים ממסירת הדירה החדשה עד מכירת הדירה השניה לצורך מס הרכישה המופחת.



בברכה

עו״ד יהודה וישניצקי

מנהל פורום נדל״ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חומה בין שכנים

אלינור 06/11/14
 שלום יש לי פרטי על מגרש של חצי דונם בהרחבה ביישוב. לפני שבנינו את הבית השכנים החליטו לעשות חומה שמפרידה בין הצדדים וביקשו שנשתתף בהוצאה ואנחנו סירבנו אמרנו שאין לנו כרגע תקציב עבור זה. הם החליטו לבנות חומה עד חצי המגרש על דעת עצמם וביקשו שבעתיד אנחנו נשלים אותה. לפני כשנה בנינו את הבית. עכשיו הם התקשרו אלי ואמרו שהם דורשים להשלים את החומה אם לא הם ישלימו אותה ויחייבו אותי. השאלה היא האם אני מחוייבת לעשות חומה? אין לי כסף לזה כרגע והאמת אני ממש לא רוצה בכלל חומה וגם לא רציתי כשהם בנו. האם זה חובה באמת?

חומה בין שכנים

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/11/14
אלינור שלום,



אין מדובר בחובה.

אולם, אם השכנים יבנו אותה ואת נהנית ממנה, יוכלו השכנים להגיש כנגדך תביעה על מנת לקבל את השתתפותך הכספית בבנייתה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מי ישא בתשלום למהנדס קונסטרוקציה ?

דנה 05/11/14
שלום רב,

בעת שיפוץ בנין ע"י קבלן מורשה, נוצרה לדבריו בעיה בלתי צפויה של חשש להתמוטטות קיר. לדברי הקבלן הבעיה מחייבת התיעצות דחופה עם מהנדס קונסטרוקציה ויתכן שגם פיקוח על ידו.  

מי אמור לשאת בתשלום למהנדס הקונסטרוקציה?

האם נהוג שאתחלק ב-50% מהתשלום עם הקבלן ?

אני מודה לך מאוד מראש.

דנה

סכנה להתמוטטות קיר

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 07/11/14
שלום רב

אין לשאלתך תשובה בחוק, אלא היא פועל יוצא של ההסכמות החוזיות בינך לבין הקבלן וכן בשאלה האם סכנת ההתמוטטות נבעה מעבודה לקויה של הקבלן אן תוך הפרת חובה חקוקה

בברכה

עו״ד יהודה וישניצקי

מנהל פורום נדל״ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן