פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
רכשנו דירה שבדיעבד מסתבר שיש ממנה נזילה לדירה למטה
רק להוסיף - בחוזה מצויינת רק הבעייה מ2010 ולא מעבר
תביעה נגד המוכר בגין הצהרה חוזית כוזבת
שלום רב
הנסיבות אותן אתם מתארים בהחלט עשויות לכאורה להצדיק תביעה בגין הפרת חוזה ו/או מצג שווא טרום חוזי וחוזי - אולם יש לבחון היטב את נוסח החוזה ובמיוחד את הצהרות המוכר באשר למצב הדירה ואת הצהרות הקונה באשר לבדיקות שבוצעו על ידו
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדלן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר טרחת עורך דין ברכישה מקבלן
האם התיקון המגביל שכ"ט עו"ד הקבלן חל רטרואקטיבית?
מתי חתמתם על מסמך ההסכמה?
אם חתמתם לפני כניסתו של התיקון לחוק המכר (הגבלת גובה הוצאות משפטיות) (15.12.14) החוק לא חל עליכם, שכן אינו חל רטרואקטיבית.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
בברכה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם אפשר לבטל היתר בנייה לחלק מהנהנים
ביטול חלק מהיתר בנייה
אם הוגשה בקשה אחת להיתר בנייה- הדיירים נדרשו לחתום על הסכמה לבקשה שהוגשה.
הם לא יכולים להסכים לה באופן חלקי.
לכן שאלתך אינה ברורה לי- איך יכול הדייר לזייף חתימה באופן חלקי? כלומר לא ייתכן שניתנה הסכמה עבור שני דיירים ואילו עבור דייר שלישי לא ניתנה הסכמה, כל עוד הגישו שלושתם ביחד את הבקשה להיתר הבנייה.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לכמה זמן תקף אישור הרחבת הדירה
תוקפו של היתר
לעניין שאלתך, תקנות התכנון והבנייה קובעות כדלקמן:
"20. תקפם של החלטה לתת היתר ושל היתר
(א) החלטת מוסד תכנון לתת היתר או לחדשו, תיחשב כבטלה בתום שנה מהיום שבו הודיע מוסד התכנון למבקש על אישור בקשתו, אם במשך התקופה האמורה לא הוצא ההיתר; מוסד תכנון רשאי להאריך את התקופה בשנה נוספת אם ראה צורך לעשות כן מטעמים מיוחדים שיירשמו.
(ב) תוקפו של היתר הוא לשלוש שנים מיום הוצאתו, ואולם מוסד התכנון המוציא את ההיתר רשאי, מטעמים מיוחדים שיירשמו, לתת היתר לתקופה של עד חמש שנים, אם שוכנע כי היקפו ומורכבותו של נושא ההיתר מצדיקים זאת.
(ג) לא הוחל בעבודה או בשימוש בתוך שנה מיום הוצאת ההיתר, בטל ההיתר.
(ד) הופסקה העבודה לתקופה העולה על שנה בטל ההיתר.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם מתנה בין בן לאימו
אני עו"ד ומייצגת את היורשים.
לפני כ- 10 שנים ניתן צו ירושה לאם ובנה. כעת משבנה הגיע לגיל 18 הם מבקשים להעביר את זכויותיו בדירה מכוח הירושה לאימו. משלא ניתן לתקן צו ירושה בחלוף כמעט עשור, ניתן לערוך הסכם ביניהם.
שאלתי היא האם לערוך הסכם מתנה בין הבן לאימו שהוא מעביר לה את זכויותיו ללא תמורה ומכח זה להעביר בטאבו את רישום הדירה על שמה?
האם זה יהיה חייב במיסוי? האם חייב להודיע על ההעברה במיסוי?
או שמא יש דרך אחרת לטיפול בעניין?
בתודה,
העברת זכויות מכוח צו ירושה
עסקת מתנה היא עסקה לכל דבר ועניין. בדרך זו- תצטרכי קודם לרשום את הירושה בטאבו, ולאחר מכן להכין תצהירים, לדווח לרשויות המס ולאחר קבלת אישורי מיסים- להעביר בעלות בטאבו.
העברה בין בין לאם אינה חייבת במס שבח לפי ס' 62 לחוק מיסוי מקרקעין ומחוייבת ב- 1/3 מס רכישה של עסקה "רגילה".
יש אופציה נוספת- הכנת הסכם חלוקת עיזבון. הסכם חלוקת עיזבון אינו אירוע מס, ולפיכך זו הדרך העדיפה בעניין זה.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי על אי רישום דירה בטאבו
משרד עו"ד בתחום המקרקעין פנה לבניין בו אני מתגוררת והציע לדיירים להתאגד ולהגיש תביעת עוגמת נפש נגד קבלן הבניין, שלא רשם את הדירות בטאבו מזה כ- 20 שנה. לצורך כך מבקשים מכל דייר ובין היתר ממני לעמוד בתנאים הבאים:
1. תשלום אגרת בית משפט להגשת התביעה בסך 2.5%
2. תשלום סכום של 1,500 ש"ח שכ"ט כיום להצטרפות
3. 10% שכ"ט מסכום הפיצוי שיתקבל
4. חתימה על ייפוי כוח בלתי חוזר לטובת עוה"ד המטפל
התנאים שמפריעים לי ואשמח לעזרתכם:
מדוע עליי לחתום על ייפוי כוח בלתי חוזר? (אציין כי נאמר לי שמשרד עוה"ד לא יטפל אחכ ברישום הדירה בטאבו לכל דייר, זה ידרוש עלות נוספת של כמה אלפי שקלים). לא מספיק ייפוי כוח רגיל? זה קצת מלחיץ אותי עניין זה.
וגם ידוע לי שהאגרה היא 1.25% בהגשת התביעה ואחכ עוד 1.25% ועוה"ד דורש את מלוא האגרה בהתחלה. יש דיון הוכחות בכלל בתביעה מסוג זה?
אודה מאוד לעזרתכם. אני די מבולבלת ועוה"ד לא סיפקו לי תשובות ענייניות לשאלות אלו שניסיתי להעלות כבר בפניהם.
הגשת תביעה לבית משפט
1. ייפוי כוח בלתי חוזר הוא מקובל בהגשת תביעות לבית משפט והמשמעות שלו שעורך הדין מייצג אותך, מבלי יכולת להתחרט והוא יהיה תקף חו"ח אחרי 120 שלך, והוא יחייב גם את יורשייך.
2. אכן, בהתחלה האגרה הינה בסך של מחצית מ- 2.5%. אפשר לבקש שמחצית תהיה במזומן והיתרה בשיק דחוי לעוד מספר חודשים.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיזוז מס משכר דירה
ברשותי דירה גדולה. לאחר שהילדים נטשו את הקן ברצוננו להשכירה ולשכור דירה קטנה יותר . שאלתי היא : במידה ודמי השכירות שנקבל יעברו את תקרת הפטור - האם נהיה זכאים לקזז את השכירות שנשלם כך , שנהיה זכאים לפטור ממס ?
תודה
פטור ממס הכנסה- הכנסות מדמי שכירות
שאלתך אינה משפטית, אלא חשבונאית.
אני ממליצה לך לפנות לרואה חשבון לצורך קבלת מענה לשאלתך.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לגיטימציה בדיעבד לחריגות בניה
הכשרת חריגת בניה
ניסיונותיו של השכן לקבל היתר בדיעבד לא מכשירים את העבירה.
עם הגשת בקשתו להיתר, יינתן לכם זמן להגיש התנגדויות, כפי שהיה צריך להיות מלכתחילה.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכ"ט עו"ד – תיקון 7
תחולת תיקון מס' 7 נדחתה, נקבעה ליום 10 בינואר 2015
תשלום ראשון
העו"ד שלי מחזיק המחאה בנאמנות עד שתרשם הערת אזהרה על הנכס.
בחוזה כתוב תוך 2 ימי עסקים.... מה זה אומר? באיזה שעה אוכל לקבל את הצק בתום היום השני?
תודה
רישום הערת אזהרה בעסקת מכר
ניתן לרשום הערת אזהרה בטאבו עד השעה 12:30 בצהריים.
ככל שלא תרשם הערת אזהרה תוך שני ימי עסקים, עד אז (בשל רשלנות של הקונה, ולא בשל שביתה בטאבו לדוג'), תוכל לקבל את השיק.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה על נכס שני
אשמח לדעת מהו אחוז מס הרכישה על בית קרקע פרטי בקיבוץ כנכס שני. כשהנכס הראשון הוא שטח מסוג מגורים א' שטרם פותח.
תודה, דש
מדרגות מס רכישה עבור דירה שאינה דירה יחידה
ככל שבבעלותך דירת מגורים אחת או יותר, מדרגות מס הרכישה הן כדלקמן:
עד לשווי של 1,162,120- 5%
משווי של 1,162,12 ועד ל- 3,486,350- 6%
משווי של 3,486,350 ועד ל- 4,800,605- 7%
משווי של 4,800,605 ועד ל- 10,000,000- 8%
אציין כי לא ברור לי מהו השטח שבבעלותך. יש לבחון האם מדובר בדירת מגורים מזכה לפי חוק מיסוי מקרקעין.
ככל שלא מדובר בדירת מגורים מזכה, תוכל להשתמש במדרגות המס של דירה ראשונה.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזרה בנושא טופס 4
יש לי שכן דו משפחתי שעושה לי צרות צרורות .
ונכנס לגור בביתו ולא קיבל טופס 4 על פי חוק מהעירייה הוא על חשמל זמני .
מה אומר החוק ומה הזכיות שלי יש במקרה כזה .
תודה מראש
השכן נכנס לדירה בבניין שלא קיבל טופס 4
בעיקרון קבלן לא יכול למסור דירה מבלי שהבית קיבל טופס 4.
השאלה היא אילו צרות עושה לך השכן?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כמה אני צריך כסף כדי לא לחשב משכנתא … בהון עצמי
הבהרה
צר לי, לא הבנתי את שאלתך.
נא הבהרתך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החזר מס רכישה אחרי רכישה
אני רוצה לדעת מה התהליך להחזר חלק ממס רכישה ששילם.
אכן, רכשתי דירה כתובש חוץ ובשנה עליתי ארצה ואני עכשיו אזרח ותושב ישראלי.
איך מסמך להגיש למיסוי המקרקעין?
תודה
החזר מס רכישה לעולה חדש
מתי עלית לארץ ומתי נרכשה הדירה?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ציאה מדירה בתום חוזה שכירות
האם יש להודיע על סיום חוזה גם אם הגיע לסופו?
אם לא נקבע בחוזה מועד ספציפי בו עליכם להודיע האם אתם נשארים או לא, וכן לא קיימת אופציה, עם תום תקופת השכירות שנקבעה בחוזה אתם משוחררים ממנו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אחרעות ועד הבית על כספו של שוכר
אני שוכר דירה בבניין גדול (מעל ל-40 דירות).
לדעתי, ועד הבית מנהל ברשלנות את כספי הועד וגורם להפסדים רבים.
בנוסף, נציגי הועד לא מפרסמים דוחות מלאים אם בכלל.
האם אוכל לתבוע את נציגי הועד בבית משפט לתביעות קטנות על בזבוז כספי כשוכר?
תודה
החלפת ועד הבית בשל ניהול לקוי של כספי הועד
בעקרון, בעל הדירה אותה אתה שוכר או אתה עם יפוי כוח מבעל הדירה, יכול לפנות לועד הבית ולדרוש לקבל דו"ח הוצאות והכנסות של כספי ועד הבית.
לאחר המצאת הדו"ח ובדיקתו, אם אכן יתגלה כי הכספים אינם מנוהלים כראוי, יהיה ניתן להגיש תביעה אישית כנגד ועד הבית.
כמו כן,ניתן לנסות להחליף את הועד בועד חדש בהחלטה חוקית של אסיפת דיירי הבית.
בהצלחה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם עליי לשלם מס שבח?
בפעם אחרונה מכרתי דירה במאי 2011.
אני רוצה כיום למכור דירה נוספת שבבעלותי, אותה השכרתי בשנים האחרונות. קניתי בעבר את דירה זו בסכום של 250,000 ש"ח ואני מעוניין למכור אותה בסכום של 700,000 בערך.
האם עליי לשלם מס שבח? אם כן - כמה?
האם עליי לשלם מס שבח?
שאלתך מתאימה יותר לייעוץ פרטני מקצועי ולא למענה דרך הפורום.
ממליצה לך לפנות לעו"ד.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רטיבות בדירה
השאלה היא כזאת,
הקונים רוצים לרכוש דירה, בדקו את הנכס,
אפילו הביאו חבר שהוא איזה אדריכלמהנדס וראה את הדירה,
שני הצדדים מודעים לכך (מוכריםרוכשים) כי בדירה ישנה רטיבות, באזור מסויים ויש צורך בשיפוץ, לכן גם המחיר היה בהתאם.
האם בהסכם המכירה יש צורך להוסיף הערה על הרטיבות?
כי המוכר למשל לא מעוניין להעלות עניין זה.
תודה
האם יש להזכיר בחוזה מכר כי קיימת רטיבות בדירה?
כן. להזכיר את הרטיבות למניעת תביעות עתידיות של הקונה בעילה של פגם שהוסתר ממנו על ידי המוכר.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם קירות מרפסת
האם קירות של מרפסות בבניין נחשב לשטח משותף? בשיפוץ בניין, האם תיקון
קירות של המרפסות יחשבו לתיקון שטח משותף של הבניין או פרטי של בעל הדירה
בה נמצאת המרפסת?
תודה
האם קירות של מרפסות נחשבות שטח משותף?
באילו מרפסות מדובר? פרטיות של כל דירה?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכ"ט על עסקאות נדל"ן
מהו שכ"ט של עו"ד בעסקה מכר?
שכ"ט עו"ד משתנה בין עו"ד לעו"ד.
מציעה לך לבדוק מהו שכר הטרחה המינימלי המומלץ על ידי לשכת עורכי הדין.
ראה הקישור המצ"ב.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיירי בית משותף שלא מעוניינים בהוצאה משותפת
1. האם ניתן לחייבם?
2. איך אדע שהבית שלי באמת נכלל בהגדרה של "בית משותף"?
3. האם אני צריכה להוכיח שדיברתי איתם טלפונית בעניין והם מסרבים לשלם, או שאני חייבת לשלוח להם מכתב רשמי?
4. האם באיזו שהוא אופן, בית המשפט אליו אפנה, לא יקבל את טענותיי ויחייב רק אותי בתיקון הגג?
דיירי בית משותף שלא מעוניינים בהוצאה משותפת
כדי לחייב את הדיירים, ראשית, יש לפנות אליהם באופן רשמי בדרישה להשתתפות. ככל שלא יסכימו, ניתן להגיש נגדם תביעה אל מול המפקח על המקרקעין אשר בסמכותו פתרון סכסוכי שכנים מעין אלו.
כדי לדעת האם מדובר בבית משותף ניתן להוציא נסח טאבו ולבדוק האם הדירה רשומה בפנקס הבתים המשותפים או בפנקס הזכויות.
איני יכולה לצפות את החלטת בית המשפט, אולם אם מדובר בתיקון שנוגע לכל הבית המשותף, קשה להאמין שתחויבי את בלבד בתיקון.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כיור מטבח נשבר- מי משלם
בדירה שאני שוכרת, נפלה כוס על כיור המטבח והוא נשבר לגמרי. ממש חתיכה ענקית ממנו נשברה ונפלה.
האם חלה עלי החובה לקנות כיור חדש, או על המשכיר?
נראה לי מוזר שכיור נשבר מכוס שנופלת עליו.
אודה על תשובתכם בהקדם!
כיור מטבח נשבר- מי משלם?
לפי הנתונים בשאלתך, נראה כי הכיור לא היה תקין מלכתחילה. על פי ההיגיון לא סביר שכוס תשבור כיור מטבח.
אם אכן היה הכיור לא תקין מלפני תחילת תקופת השכירות, על פניו בעל הדירה אמור לתקנו, משום שמדובר בבלאי סביר של מתקני הדירה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה שלא רשומה בטאבו
קיימת קביעה לגבי משכון נוסף
לרוב משמעות הערה זו היא כי אסור לחייב למשכן את הנכס לנושה נוסף, אולם יש לבדוק את הסכם המשכון.
אם התכוונת בשאלתך להערת אזהרה בגין התחייבות לעסקה, אז אותה ניתן לרשום בטאבו.
אם הנכס אינו רשום בטאבו, יש לבצע נוהל העברת זכויות בחברה המשכנת ובמנהל ולצורך כך יש לפנות לכל אחד מגופים אלו.
בהצלחה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם אפשר לדרוש החזר מס שבח לאחר 6 שנים
האם אפשר לדרוש תיקון שומה לאחר 6 שנים?
על פי חוק מיסוי מקרקעין, ניתן לתקן שומה תוך 4 שנים מיום שנעשתה.
ראי החוק:
85. (א) המנהל רשאי, בין ביזמתו ובין לפי דרישת מי ששילם מס, לתקן שומה שנעשתה לפי סעיף 78(ב) או (ג) או לפי סעיף 82, תוך ארבע שנים מיום שאושרה כשומה עצמית או מיום שנקבעה שומה לפי מיטב השפיטה, לפי העניין, בכל אחד מהמקרים האלה:
(1) נתגלו עובדות חדשות העשויות, לבדן או ביחד עם החומר שהיה בידי המנהל, בעת עשיית השומה, לחייב במס או לשנות את סכום המס;
(2) המוכר מסר הצהרה בלתי נכונה שהיה בה כדי לשנות את סכום המס או למנוע תשלום מס;
יחד עם זאת, למנהל מיסוי מקרקעין קיימת האופציה להאריך מועד זה אם ראה לנכון, וגם בפסיקה מתוארים מקרים בהם מנהל מיסוי מקרקעין נתן אישור לתיקון גם בחלוף 4 שנים.
לכן, הצעתי היא לפנות למשרדי מיסוי מקרקעין ולנסות.
בהצלחה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מספר שאלות לגבי מס רכישה
יחידה ) להעביר אותה על שם בתי כמתנה. מספר שאלות :
1. האם אני יכול למנוע מבתי למכור את
הדירה ללא רשותי ע"י הוספת הערת אזהרה
בטאבו ?
2. האם מס הרכישה שאצטרך לשלם על הדירה שאני רוכש יהיה כדירת יחיד ולא כדירה נוספת
?
3. האם בתי תשלם מס רכישה מופחת מאחר ומדובר בדירה ראשונה שלה ? איך יחשב ערך הדירה לצורך תשלום המס , הרי אני
מעביר במתנה לבתי את הדירה ?
מס רכישה בעסקת העברה ללא תמורה
1. כן. לאחר השלמת עסקת ההעברה ללא תמורה, ניתן לרשום הערת אזהרה בטאבו לטובתך על הימנעות מעשיית עסקה.
2. כן. לאחר ביצוע עסקת ההעברה ללא תמורה, וככל שאין בבעלותך דירות נוספות, תוכל להשתמש בעת רכישת דירה חדשה, במדרגות מס הרכישה של דירה ראשונה.
לחילופין, באפשרותך לא להעביר את הדירה ללא תמורה לביתך, ולרשום את הדירה החדשה על שם ביתך ולהשתמש במדרגות המס הנמוכות, ככל שאין בבעלותה דירות נוספות.
3. מס הרכישה בעסקת העברה ללא תמורה בין אב לביתו הוא 1/3 ממס הרכישה ה"רגיל", לפי ערך של עסקאות דומות שנעשו לאחרונה, כפי שמפורסם באתר רשות המיסים.
אני ממליצה לך לפנות לעורך דין על מנת לקבל ייעוץ פרטני וליווי בעסקאות אלה.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





