פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
הפרשה לקות גמל הופסקה
הנני בת 70 ואני מרגישה שמרמים אותי. אודה לכן באם תסייעו לי, שאדע את זכאותי.
תודה רבה
חזרתי לעבודה לאחר 4 חודשים, מה עם הפרשות לגמל?
את אינך נחשבת עובדת חדשה מאחר שיחסי העבודה נותקו לתקופה של פחות מ-6 חודשים והוותק צריך היה להישמר לך לצורך פיצויים וכו'.
בנוסף, ככל שהיתה לך קופה קודם לכן, המעסיקה היתה צריכה להפריש לך בתום 3 חודשי עבודה רטרואקטיבית ליום העבודה הראשון.
לכן, העובדה שלא הפרישה עד היום היא לא חוקית.
גם אם את עובדת במתכונת מצומצמת יותר את זכאית להפרשות.
פני למעסיקה ובקשי שיפרישו לך מיום חזרתך לעבודה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה וצבירה
העובד יהיה זכאי לחופשה שנתית בשכר של 11 יום , לא תותר צבירת חופשה והעובד ינצל את ימי החופשה במהלך כל שנת עבודתו בתאום עם הממונה עליו. בכל מקרה בו יבקש העובד לנצל ימי חופשה עליו לעשות זאת לפחות 14 יום מראש ולאחר קבלת אישור
אני מניחה כי למעשה מדובר בניסוח שאומר - 11 ימי חופשה בשנה?
דבר נוסף - האם המעסיק יכול להכריח לנצל את כל ימי החופשה בשנה?
ימי חופשה
אכן, מדובר ב-11 ימי חופשה בשנה והמעסיק יכול לא לאפשר צבירת חופשה משנה לשנה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום עבור נסיעות
מתגוררת בירושלים, תעריף חופשי חודשי עומד היום על 213 שח. נסיעה בודדת עומדת על 5.9 שח.
בהסכם עבודה רשום:
הוצאות נסיעה: בנוסף לשכר תשלם החברה לעובד החזר בגין הוצאות נסיעה לעבודה וממנה וזאת בגין ימי עבודתו בפועל של העובד , או לפי הוצאות כרטיס חופשי חודשי– הנמוך מבניהם, וזאת בכפוף לתקרה הקבועה בחוק ובסה"כ 180.
האמת בחיים לא שמעתי שיש תקרה כזו. ומה באמת עושים אם מחיר החופשי חודשי עולה יותר?
החזר הוצאות נסיעה
בהתאם לצו ההרחבה בדבר השתתפות המעביד בהוצאות נסיעה לעבודה וממנה, גובה החזר הנסיעות נקבע לפי עלות כרטיסייה לכל הנסיעות הנדרשות, או לפי עלות כרטיס "חופשי חודשי" (לפי הזול מביניהם).
התקרה שיש היא תקרה יומית, שעומדת ע"ס 22.60 ש"ח.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורים
פיצויי פיטורים לפני שנת 2008
פיצויי פיטורים כשמם הם - משולמים לעובד שפוטר.
יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם ניתן להתפטר בדין מפוטר, היינו, לקבל את פיצויי הפיטורים על אף שהעובד התפטר.
במידה ואמך התפטרה בדין מפוטר, והיא אינה חתומה על סעיף 14, על המעסיק לערוך חישוב פיצויי פיטורים שחלקם ישולמו מהסכום שנצבר בקופת הפיצויים ואת היתרה יהיה עליו לשלם מכיסו.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשת פנסיה למלצרים
בדיעבד גיליתי כי בצעירותי, לפני כ4-5 שנים לא הפרישו לי פנסיה כשעבדתי כמלצרית.
האם יש מה לעשות בנדון?
מלצרים זכאים להפרשות לפנסיה?
מלצר הוא עובד ככל שאר העובדים ומשכך הוא זכאי להפרשות לפנסיה.
את יכולה לפנות למעסיק בדרישה לתשלום ההפרשות ו/או לפנות בתביעה לבית הדין לעבודה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יפוי כוח נוטריוני
אני מיוצגת כמייצגת את נכדתי בביה"ד לעבודה בעניין של ביטוח לאומי . בכל פעם הנכדה נאלצת להופיע אתי , למרות שהיא לא בקיאה בנעשה וזאת מפאת חוסר זמן (עובדת הרבה שעות ומטופלת ב- 2 פעוטים) .
ושאלתי , האם ע"י ביצוע יפוי כוח נוטריוני , נפתור את בעיית התייצבות הנכדה ? הנכדה בביה"ד אינה מעורבת ואינה מתערבת בנעשה כלל .
אציין הנושאים בהם אנו דנים הם : דמי לידה ודמי אבטלה .
אשמח לקבל תשובה בהקדם . תודה ויום טוב .
לא שייך לדיני עבודה. פני לפורום הרלוונטי
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעה בתנאי עבודה
הוספת שעות עבודה מהווה הרעת תנאים?
הוספת שעות עבודה עשויה להוות הרעת תנאים. צריך לבחון כל מקרה לגופו.
לא דומה מקרה ששעות העבודה היו לא מוגדרות ובכל חודש מספר השעות השתנה לבלי הכר למקרה שבו שעות העבודה היו לא מוגדרות אבל כל חודש מספר השעות היה דומה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעבר למושב עובדים
עברתי למושב עובדים. אני מתגורר במושב מעל 6 חודשים.
האם אני זכאי לקבלת פיצויי פיטורין ?
אני מדגיש - המעבר הוא למושב עובדים !!!
מעבר למושב עובדים מזכה בפיצויים?
על מנת שהתפטרות בשל מעבר דירה תזכה בפיצויים, המעבר צריך להיות למקום המרוחק 40 ק"מ לפחות מהמקום הקודם וממקום העבודה. בנוסף לכך, צריכה להתקיים נסיבה נוספת כגון מעבר ליישוב חקלאי/עיירת פיתוח/מעבר לצורך נישואין וכו'.
החוק לא מתייחס למושב עובדים. לכן, ככל שמדובר ביישוב חקלאי, המעבר יזכה בפיצויים אם הוא מרוחק 40 ק"מ, כאמור.
במידה ולא מדובר ביישוב חקלאי המעבר לא יזכה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שמירת הריון הפרשים ופיטורים
יש לי מספר שאלות:
חזרתי לאחר שמירת הריון וחופשת לידה, האם בתקופה זו על המעסיק היה לשלם לי פנסיה? מה עם התשלום שאני הייתי אמורה להפריש? מי דואג לזה?
אם תקופה זו מנתקת את הוותק שלי?
במידה וארצה להתפטר לטובת הטיפול בילד, האם אוכל לעשות זאת למרות שהייתי בשמירת הריון ולא עבדתי? איך עושים זאת ואיזה תלושים נלקחים בחשבון?
המעסיק צריך להפריש לפנסיה בשמירת הריון וחל"ד?
המעסיק צריך היה להפריש לך לפנסיה במהלך שמירת ההריון אם עמדת ב-3 התנאים הבאים:
1. היית זכאית לגמלה לשמירת הריון מהמוסד לביטוח לאומי
2. המעסיק נהג להפריש עבורה תשלומים לקופת גמל (קופת גמל, קרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קרן השתלמות) לפני שהיית בשמירת הריון
3. עבדת אצל המעסיק לפחות 6 חודשים לפני תחילת ההריון.
באשר לחלק שלך, היית צריכה להעביר למעסיק מדי חודש את חלקך בהפרשות.
במהלך חופשת הלידה המעסיק צריך היה להפריש עבור 14 שבועות, כלומר, במידה והארכת את חופשת הלידה הוא לא היה צריך להפריש עבור התקופה כולה אלא רק עבור התקופה בה מקבלים דמי לידה מהמוסד לביטוח לאומי.
בזמן שמירת ההריון וחופשת הלידה הוותק לצורך פיצויים ודמי הבראה נמשך.
את רשאית להתפטר לצורך טיפול בילד עד 9 חודשים מיום הלידה. ככל שעבדת לפחות שנה, תהיי זכאית לפיצויי פיטורים.
עלייך לכתוב מכתב התפטרות, לציין שההתפטרות היא לצורך טיפול בילד ולתת הודעה מוקדמת על פי חוק.
שאלתך בעניין התלושים לא ברורה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיני עבודה
לאומי. איך זה עובר? איזה מידע עובר? מי מעביר את המידע הזה בדיוק? אשמח לקבל
תשובות..
מענה
מידע למעסיק ציבורי ככלל עובר ללא בעייה. אולם, מעסיק פרטי מוגבל למידע מעין זה. למידע נוסף, נא פרטי את שאלתך.
בהצלחה
מעסיק מקבל מידע אודות קצבת נכות שהעובד מקבל?
למיטב ידיעתי אין מקור כלשהו שמעביר מידע למעסיקים אודות קצבאות נכות שהעובדים מקבלים והסיבה לכך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
דמי לידה במהלך חופשת הקיץ
עבדתי במשך כשנה וחצי כמורה במרכז למידה השייך לרשת פרטית.
במהלך חופשת הקיץ (יולי-אוגוסט), כל המורים שהו בחופשה בתשלום וקיבלו משכורת
מלאה עבור חודשים אלו.
ילדתי ב1.8 בשעה טובה. לאחר שכבר שולם לי משכורת קיץ עבור חודשים יולי
ואוגוסט כמו שאר המורים, קיבלתי מייל במהלך חופשת הלידה ובו אני מתבקשת להחזיר את
הכסף שקיבלתי עבור חודש אוגוסט מכיוון שילדתי.
למיטב הבנתי, תגמול קיץ עבור החופש הגדול הינה זכות המתבססת על שנת
העבודה ואינה קשורה לשעות עבודה בפועל במהלך החופש. אם כן, נראה שאהיה זכאית לשמור
את הכסף שקיבלתי עבור אוגוסט למרות שילדתי?
שאלה נוספת – בסיום השנה שעברה (לפני שילדתי) שוחחתי עם המנהלת על כך
שאיני מתכוונת לחזור אחרי חופשת הלידה מכיוון שאני נשארת בבית לטפל בתינוק. כאשר
פניתי למעסיק לבקש שימלאו לי טפסים עבור דמי לידה מביטוח לאומי, ביקשו שאגיש מכתב
התפטרות, כל זה במהלך חופשת הלידה. עכשיו התברר לי שייתכן שהייתי זכאית לקבל
פיצויים על התפטרות זו?
המון תודה מראש
החל"ד שלי חל בחופש הגדול, אני זכאית לשכר?
למיטב ידיעתי, התשלום עבור חודשי הקיץ אינו קשור לשעות העבודה בפועל ולכן נראה שאת זכאית הן לתשלום השכר והן לקבלת דמי הלידה.
לשאלתך השניה, התפטרות לצורך טיפול בילד אכן מזכה בפיצויי פיטורים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחיקת ימי חופש ומחלה ללא ידיעת העובד
אני עובד בארגון
המוגדר כעמותה מעל עשור שנים. בינואר 2015 נוסח הסכם קיבוצי אשר נחתם באפריל 2015
ונשלח אז גם לעובדים. רק באוקטובר 2015 נשלחה לעובדים הודעה על תנאי עבודה לחתימה.
באותה תקופה שלאחר חתימת ההסכם ועד היום לא הייתה מנהלת משאבי אנוש, תחלופה גבוהה
של שאר העובדים במחלקה ולאחר מכן גם פיטורי מנכ"ל. עם חתימת ההסכם גם נתבקשנו
לא לפנות למחלקת כח אדם בשל העומס. אך מרגע שנשלח המסמך לחתימה על תנאי העבודה,
בדקתי את תלושי השכר רטרואקטיבית ולתדהמתי גיליתי שעוד מאפריל 2015 נמחקו לי ימי
מחלה (כ-30 בבת-אחת) וימי חופשה (כ- 10), שצברתי בתום לב מעבר למכסה (של
שנתיים), מבלי שקיבלתי התראה מראש לפני מחיקה לקראת חתימת ההסכם ואף מבלי לידע
אותי לאחר ביצוע מחיקה.
רציתי
לברר אם מעסיק רשאי להתנהל כך, למחוק לי ימי חופש ללא ידיעתי בשום שלב?
לפי מה שקראתי: "על מנת שהעובד "יאבד" את ימי החופשה הצבורים
לזכותו, ובכדי שמעסיק יהיה רשאי "למחוק" אותם, על המעסיק להראות כי נתן
לעובד אפשרות לצאת לחופשה, וכי העובד לא יצא לחופשה מסיבות התלויות בו (למשל אם העובד סירב לצאת לחופשה(.עם זאת חשוב להדגיש כי החובה
להוציא את העובד לחופשה חלה על המעסיק. אם המעסיק מונע מהעובד לצאת לחופשה ולנצל
את ימי החופשה שמגיעים לו, הוא לא יוכל למחוק את ימי החופשה הללו ממכסת החופשה
הצבורה".
יש לציין שמעולם לא יודעתי שיש מגבלה על צבירת ימי
מחלה ומעולם קודם לכן לא קיבלתי התראה על חריגה בימי מחלה.
לגבי לימי חופשה, קיבלתי התראה על יתרת מכסה אחת לשנה, שחלק השתדלתי לנצל ובחגים
לאחריהם (אך זו תקופת לחץ במקום העבודה וכרגיל השתדלתי לא להיעדר יותר מדי בהתאם לדרישות
המנהל הישיר וצרכי עמיתים). אולם בינואר ובחודשים שלאחר מכן נמחקו ימי חופשה ברצף
מבלי שמחלקת כח אדם טרחה להרים טלפון שאני חורג וגם לא ליידע בדיעבד שמחקו.
בהסכם כתוב שהארגון רשאי למחוק ימי חופשה מעל
המכסה, חוץ ממקרים שלא ניתן לעובד האפשרות לנצל
את חופשתו בתיאום בין המעסיק לעובד
זמן סביר מראש.
מחיקת ימי חופדה ומחלה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות מעבודה
התפטרות מהעודה עקב מצב בריאותי
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המלתן הפסרותית של מנהלות הפורום
הופניתי אליכם מהפורום השכן לעורכי דין צעירים.
יש לי משרד העוסק בעיקר במפשט מסחרי וטכנולוגיה. לעיתים אני נשאל על ידי החברות להם אני מייעץ גם שאלות בדיני עבודה. בעוד ידוע לחברות אותן אני מייצג שדיני עבודה הוא לא תחום המומחיות שלי, עדיין אני שומע מהם שנוח להם לפנות אלי למענה ראשוני.
לכן, חשבתי להצטייד בספרות המשפטית המומלצת בתחום למי שזהו לא עיקר עיסוקו. אודה אם מנהלות הפורום היקרות, ישתפו בהמלצתן לגבי הספרות הבסיסית המומלצת על ידן לעורך דין שהוא לא פיינברג או חלד הבאים (-: אשמח גם לשמוע אם הפסרות היא עדכנית יחסית.
תודה רבה וכל הכבוד לעוסקות במלאכה
צ.ל. המלצתן הספרותית - ט.ל.ח.
המלצה על ספרות
המלצתי החמה היא לקרוא פסיקה והרבה. אין טוב יותר מפסיקה עדכנית.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
התפטרות לצורך גידול הילד
אני עובדת היום משרה מלאה, כמעט שנתיים באותו מקום עבודה. אני רוצה להתפטר. ילדתי במרץ האחרון. אני מבינה שאני יכולה להתפטר בגין גידול הילד. כמובן עד שהילד בן 9 חודשים.
אני מבינה כי עלי לתת התראה של חודש מראש לפי החוק - האם יש עניין של התראה שונה במקרה התםטרות זה?
בנוסף, באותו חודש - אני יכולה לקחת ימי מחלה וימי בחירה? כל עוד יש לי כמובן. יש יש לי לא מעט, בעיקר ימי מחלה שאותם לא ניתן לפדות... ויש לי לדעתי עוד יום בחירה אחד.
תודה
התפטרות לצורך גידל ילד
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נסיעות לאחר פיטורין
תשלום דמי נסיעות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תצהיר חשוב לי מאוד
2. האם עליי גם לתת תחשיב מסוים , אם כבר עשיתי זאו בכתב התביעה?
תודה רבה..
תצהיר
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בונוס או עמלות
אני עובדת שנתיים בתפקיד אשת מכירות, השכר שאני חתומה עליו הוא 5500 וגם בונוס בממוצע של 2000 , ביום החתימה על הסכם עבודה המעסיק לא החתים אותי על הבונוס , חתמתי רק על שכר חודשי,על הבונוס המעסיק סיכם איתי בעל פה שאני אקבל מהמכירה הראשונה ומעלה בהתאם לכמות המכירות שאני אעשה וכך אני מקבלת כל חודש בחודשו, על פי מה שקראתיבפרומואים שונים המעסיק קורא לבונוס כפיקציה וזה בעצם עמלות ולא בונוס , אני מקבלת בונוס על כל מכירה שאני עושה וגם בנוסף על כל 10 מכירות אני מקבלת עוד 250 שקלים נוספים , האם אני צריכה לדבר על כך עם המעסיק ולהגיד לו שזה עמלות או הוא צודק במונח שהוא מגדיר את זה כבונוס ואין מה לעשות עם זה? הרי הבנתי אם זה עמלות הוא צריך להכליל לי את זה כחלק מהשכר ולצרף הפרשות לפנסיה , חופש ,מחלה ופיטורין בחישוב העמלות ,האם הבנתי נכון? מה עליי לעשות ?
תודה , גלית
הגדרת בונוס או עמלות
דהיינו באם המדובר בעמלות ולא בבונוס - שנגזר ממכירות אני מציעה לך לצרף לכל תלוש שכר את אופן חישוב בהעמלות שקיבלת בכל חודש . כך שאם קיבלת 2000 או 3000 או 1000 - תוכלי להסביר אח"כ איך הדברים /העמלות חושבו ושלא מדובר בסכום שרירותי שנחשב כבונוס.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעה בתנאי העבודה
שינוי בתנאי העסקה
תלוי. כל מקרה נבחן לגופו ולא כל שינוי הוא שינוי המהווה הרעה מוחשית בתנאי העבודה. תלוי האם אתה מחוייב בהסכם למינימום שעות - לאחוזי משרה קבועים או משתנים ומה קורה היום בפועל.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אילו אמצעים משפטים ניתן לנקוט על התעמרות בעבודה?
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%AA%D7%A2%D7%9E%D7%A8%D7%95%D7%AA_%D7%91%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%94
מה האפשרויות המשפטיות שלי נגדו? מכוח איזה חוק? חוק הנזיקין? חוק איסור לשון הרע? חוק הגנת הפרטיות?
התעמרות בעבודה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תלוש שכר על חודש לא נכון
כחודש אחרי שעבדתי ביקשתי את תלוש השכר וכעבור זמן מה קיבלתי אותו במייל.
רק לאחרונה הסתכלתי על התלוש וראיתי שכתוב שהתלוש הונפק עבור חודש יולי כאשר בפועל עבדתי בחודש יוני.
מלבד לעובדה שלא שולם עבורי ביטוח לאומי לחו דש יוני, יש לי צורך בתלוש לשם הגשת בקשה למלגה.
המעסיק אומר שאין לו איך לתקן את הטעות (שלו) בדיעבד ואין לו איך להנפיק לי תלוש עבור החודש בו עבדתי.
מה ניתן לעשות במצב כזה?
תודה
תיקון תלוש
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוע לעובדת בטיפולי פוריות
התקבלתי לעבודה כזמנית , הסכם העסקה זמני להחלפה לחופשת לידה, העובדת בחופשת לידה האריכה את התקופה וכרגע אני 12 חודשים בהחלפה . לאחר שחזרה נקבע לי שימוע ,
האם אני מוגנת מפיטורין , לא עדכנתי את המנהל שאני בטיפולי פוריות. אני כרגע בטיפולי פוריות והטיפול האחרון היה בפבוראר 2016.
פיטורים בעת טיפולי פוריות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים או התפטרות
אני עובד כ-7 שנים בעבודה במשרה חלקית (ערב בעיקר).
עכשיו סגרו את המקום שאני עובד בו ועוברים למקום אחר לא רחוק בהרבה, אבל שיהיה לי בעיה עם לעבוד בו.
רציתי לשאול מה ההבדל בין התפטרות לפיטורים בנושא הכספי.
תודה על תשובתכם
פיטורים והתפטרות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעת הנקה
תודה מראש
שעת הנקה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשה ופיצויי פיטורין וקיזוז
העסקתי מזכירה ובשל טעות לא הפרשתי לה לפנסיה. המזכירה סיימה את עבודתה ואני כמובן רוצה לשלם כל מה שמגיע לה על פי חוק. בנוסף, הוסכם בינינו שאשלם לה פיצויי פיטורין. האם אני צריכה להפריש לה את החלק של פיצויים לקופה או שאם אני משלמת לה פיצויי פיטורין אין צורך להפריש חלק זה?
בנוסף, מאחר ולא הפרשתי לה לפנסיה, גם החלק שהוא על חשבון העובד, לא קוזז לה מהשכר. מה אני עושה אם החלק הזה? אני חייבת להפריש אותו עכשיו? ואם כן, האם אוכל לקזז לה את החלק ששילמתי במקומה מפיצויי הפיטורין?
הפרשה לפנסיה ולפיצויים
לגבי הפנסיה - לשלם לעובדת רק את חלקך לפנסיה בתלוש השכר. לא מפרשים את הכספים לפנסיה אלא משלמים לעובדת בתלוש חלף פנסיה - לפי חלק מעסיק בלבד ללא קיזוז כספי עובד.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





