פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

פיטורים ללא הודעה מוקדמת

ורה מימון 26/05/17
אבא שלי בן 70 עבד בחברת שמירה .הוא החל לעבוד שהוא פנסיונר עבד במשך 10 חודשים  משרה שעתית .זימנו אותו יום אחד למשרד המנהל נאמר לו שזה שימוע ובאותו רגע נתנו לו מכתב התפטרות .הסיבה לכך עקב מצב בריאותי שהוא החל לצלוע למרות שגם כאשר התקבל לעבודה הוא היה  צולע .בנוסף נאמר לו במידה והוא מעוניין להישאר הוא צריך לעבור קורס ולשלם 3000 שח קודם כל האם זה תקין ? האם מגיע לו פיצויים כי לא קיבל הודעה מוקדמת?  

פיטורים ללא הודעה מוקדמת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/05/17
שלום רב
על פניו הליך השימוע נשמע לר תקין וכן אביך זכאי לתשלום עבור הודעה מוקדמת ולגמר חשבון 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים ללא הודעה מוקדמת

ורה מימון 28/05/17
אבא שלי בן 70 פנסיונר עבד משרה שעתית בחברת אבטחה 10 חודשים באותו יום פיטרו אותו ונאמר לו כי זה גם שימוע .כמה הם צריכים לשלם לו בגין ההודעה המוקדמת שהם לא נתנו לו

פיצויים ופנסיה

יפית 26/05/17
אני עובדת במקום עבודה 6 שנים ולא מקבלת פנסיה וכעט יש שמועות שהוא מוכר את החלק שלו האם זה נקרא פשיטת רגל והאם אני זכאית לפיצוייים ופנסיה באם לא אקבל את מה שמגיע לי ?

תודה

פיצוים ופנסיה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/05/17
שלום רב

מכירת החלק שלו היא לא פשיטת רגל.

את זכאית לקבל מהמעסיק את התשלומים לפנסיה שלא הפריש לך ולגבי פיצוים ככל והמעסיק החדש ממשיך להעסיק אותך עם כל הותק והתנאים אז את לא זכאית אבל ככל ולמול המעסיק החדש את מתחילה מחדש את זכאית לקבל מהמעסיק הנוכחי את הפיצויים 



בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעת פיטורין

דפנה 25/05/17
שלום
האם מכתב פיטורין שנושא את תאריך הוצאתו
וכולל את הנוסח הבא, נחשב תקין?
לאחר שימוע ושיחות חוזרות ונשנות, הוחלט על פיטורייך בחברת ....... 
אנו מאחלים לך הצלחה בהמשך דרכך.
לפי הבנתי צריך להיות כלול במכתב תאריך בו יחולו הפסקת יחסי עובד מעביד.

היה שימוע (לא בטוח שתקין לגמרי)
נרשם פרוטוקול שלא התקבל עותק ממנו.
האם תקין ?

שאלה נוספת
התחלת עבודה היתה במהלך חודש אוגוסט 2016
לא בתחילתו
הודעת הפיטורין התקבלה היום
כלומר ההעסקה היתה על פני 10 חודשים לא מלאים
לכן האם ימי הודעה מוקדמת שמגיעים הם 16 או 13.5 ?

תודה מראש 

הודעת פיטורים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/05/17
שלום רב, 
1. על פניו הניסוח באשר למכתב פיטורים   הוא תקין. אמנם לא מלא אבל לא היה נפסל על כך מכתב פיטורים. יחסי עובד מעביד יסתיימו במועד בהתאם לחוק
2. דרשי את פרוטוקול השימוע זכותך לקבלו.
3. על פניו נראה ש 16 אך יש לבחון את התאריכים המדויקים והיקף המשרה 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורדת אחוז משרה – הרעת תנאים

רחל ביוגפלט 25/05/17
שלום,
אני עובדת כמורה בבית ספר בבעלות פרטית מזה 8 שנים.
קיבלתי מכתב בו אני מוזמנת לשימוע בנושא פיטורים/הורדת אחוז משרה.
מה האפשרויות שעומדות בפניי, במקרה בו יודיעו לי על הורדת אחוז המשרה?
האם אני רשאית לא להסכים לכך? האם אהיה זכאית לפיצויים במידה ולא אסכים להורדת המשרה?
אשמח לתשובתכם.
תודה,
רחל

הורדת אחוז משרה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/05/17
שלום רב
הורדת אחוז משרה מהווה הרעת תנאים. ככל ולא תסכימי להורדה זו והמעסיק לא יפטר אותך עליך להוציא למעסיק הודעה בכתב שאת לא מסכימה להרעה וכי במידה ולא ישיב אותך להיקף ההעסקה שהיה לפני כן תתפטרי בדין מפוטר ולאחר שהמעסיק לא עושה זאת ליתן מכתב המודיע על התפטרות בדין מפוטר. 
חשוב שלא להסכים לעבוד כך שכן אחרת ניתן יהיה לטעון להסכמה ולו בהתנהגות ולאבד את הזכאות לטעון להרעת תנאים. ככל ומסכימים לנסות יש לציין זאת מפורשות בכתב ולרשום מפורשות שזה לא מהווה הסכמה ולאחר תקופה _ תוכלי להודיע עלהחלטתך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זימון לשימוע

תומר 25/05/17
שלום רב,אבקש לשאול, עובד שזומן ל"זימון לשיחת שימוע" העובד העביר מתיקיית רשת קבצים אישיים שלו (***ללא שום קובץ שקשור לנושא עבודתו***קבצים זמניים, שהורדו מהאינטרנט, ושימשו אותו לצורך עבודתו והיו יכולים גם להמחק באותו מידה לאחר שסיים את השימוש בהם) לא חסר למקום העבודה כל מסמך או כל דבר אחר, שהעובד ייצר במסגרת עבודתו. מעבר לכך, העובד לא מחק את הקבצים, אלא העביר אותם למחשב המקומי שלו, המחשב הנייח שנמצא במקום העבודה, בכוונה להחזיר אותם לרשת לאחר שיועבר פנימית במקום עבודתו (למקרה ויצטרך להעזר בהם שוב).האם זימון לשימוע לפני פיטורין חייב לכלול את המילה פיטורין בכותרתו?בזימון שהתקבל נכתב "זימון לשיחת שימוע" ולא נאמרה במכתב ולו פעם אחת המילה פיטורין.תודה! תומר

זימון לשימוע

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/05/17
שלום רב
אין כל חובה כי מכתב הזימון לשימוע יכיל את המילה פיטורין , יש לבחון האם הזימון עונה על יתר הפירוט הנדרש ולרבות נושאי הזימון לשימוע והעילות כנגד העובד.
לגבי המסמכים- לא ניתן לענות מבלי להבין באיזה מסמכים מדובר מה הנסיבות שנלקחו ולעיין בהם

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפסקת עבודה בשל שליחות מהמדינה בחו"ל של בן הזוג

י 25/05/17
הי לפני מס' ימים תמה חופשת הלידה בתשלום שלי. עוד במהלכה בעלי אויש כשליח מדינה
בחו"ל. האם בסיום חופשת הלידה מוטב לי להתפטר או להמשיך לחל:"ת ב? האם אני זכאית
לדמי פיטורים ? האם אפשר להכליל אותי כמפוטרת ולא מתפטרת בגין תפקיד בעלי.? מהי
הדרך הטובה למיקסום זכויותי?

הפסקת עבודה שליחות מדינה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/05/17
אם את מתפטרת לשם גידול הילד אז מדובר בהתפטרות בדין מפוטר ואת זכאית לעשות זאת אבל קחי בחשבון שעליך ליתן הודעה מוקדמת למעסיק בהתאם לחוק כך שאם את לא מעוניינת לשוב לעבודה בפועל יש להאריך את חופשת הלידה ( בהתאם לותק במקום עבודך והאורך שאת זכאית לו עפי חוק)  ואז תוך כדי ההארכה להודיע על התפטרות לשם טיפול בילד וכך לא תידרשי לשוב למתן הודעה מוקדמת שכן תקופת ההודעה המוקדמת תהיה במהלך חופשת הלידה.  אם ההתפטרות תהיה בשל המעבר של בעלך גם תהיי זכאית לפיצוים ככל וההתפטרות תהיה בסמוך למעבר וגם כאן מדובר בהתפטרות בדין מפוטר

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נוסח הודעת התפטרות עקב לידה

רבקה 25/05/17
שלום, אני עובדת בעמותה מעל 9 שנים וכעת, לאחר לידת בני השלישי אני רוצה להתפטר.ילדתי אותו ב16.12.16 וחזרתי לעבודה ב26.03.17.

שאלתי היא כזאת: מה אני צריכה לכתוב במכתב התפטרות כדי שאקבל את הפיצויים במלואם? (הם יכולים לעשות לי בעיות כי הם כבר רצו לפטר אותי עקב קיצוצים תקציביים אבל כיון שהייתי בהריון הם לא פטרו)

וכמו כן, מתי אני צריכה להגיש את המכתב התפטרות?

תודה רבה מראש!רבקה

התפטרות עקב לידה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/05/17
שלום רב
ככל ולא חלפו 9 חודשים מהלידה את זכאית להתפטר בדין מפוטר לשם טיפול בילד.
עליך לרשום פשוט כי את מעוניינת להתפטר בדין מפוטר לשם טיפול בילד שנולד ביום .. 
יש ליתן למעסיק הודעה מוקדמת של חודש ימים שבמהלכם עליך לעבוד בפועל

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת

דוד 25/05/17
שלום במהלך הודעה מוקדמת שקיבלתי מהמעסיק 6 שנים  רשום לי ש17 ימים מהחודש הבא 01-17 אני לא נידרש לעבודה האם בימים האלה אני גם מקבל את הזכויות הסוציאליות המלאות  שהיו לי לפני הפיטורים כמו קרן השתלמות פנסיה זקיפות שכר נסיעות ותמריץ שהיו לי לפני הודעה המוקדמת תודה.

תמורת הודעה מוקדמת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/05/17
שלום רב
יש לבחון את שנרשם לך. 
ככל ומסתיימים יחסי עובד מעסיק ואתה מקבל תמורת הודעה מוקדמת אז אתה לא זכאי לכל הזכויות הנלוות בתקופה זו.
ככל ואין מדובר בסיום יחסי עובד מעסיק אז על המעסיק לשלם לך גם בגין הזכויות הנלוות למעט נסיעות ותמריץ וכיוב שתלויים בעבודה בפועל 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מצלמות מעקב

גליה 24/05/17
אני עובדת בגן פרטי שמנוהל על ידי הגננת ובעלה
עובדת 8 שנים.. לאחרונה עלה חשד בין הצוות
על כך שייתכן וישנן מצלמות מעקב בגן...
ברצוני לדעת האם זה חוקי? האם מותר להם להתקין מצלמות
מבלי לידע את בנות הצוות?? קרו לא מעט מקרים.. שהחלפנו בגדים בחלל הגן( כשכולם ישנים) האם יחתכן וצולמנו בכל רגע
נתון ולא ידענו על כך והאם זה חוקי??
תודה

מעסיק יכול להתקין מצלמות בעבודה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 25/05/17
גליה שלום,
בתי הדין פסקו שהמעסיק יכול להתקין מצלמות במקום העבודה בתנאי שהעובד יודע על התקנת המצלמות ומיקומן. 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם עבודה

ערן 24/05/17
שלום אני עובד 5 שנים בהסכם קיבוצי באמצע חודש הבא מסיים את עבודתי במקום מכתב סיום העסקה. במהלך 4 שנים הראשונות היתי מקבל שכר שעתי חודשי ושעות נוספות לא גלבליות בהתאם לצורך.בשנה האחרונה המעסיק שלי ביקש שאני ישאר עוד שנה ומשהו ואני יעבור תפקיד אחר בחברה.בתפקיד החדש היתי מקבל לדגומא תמורת שעות גלבליות סכום משתנה כל כמה חודשים.יש לציין שלא חתמתי חוזה חדש אם המעסיק ולא קיבלתי מכתב הבהרה שמסדיר את התנאים החדשים להם אני זכאי יש לי רק הסכם ישן בהתחלת עבודתי בחברה האם זה חוקי.

עברתי תפקיד, המעסיק צריך לעשות הסכם עבודה חדש?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 25/05/17
ערן שלום,
אין חובה חוקית לערוך הסכם עבודה בכתב, אך על המעסיק לתת לעובד בתוך 30 יום מיום תחילת עבודתו או מיום שתנאי עבודתו משתנים הודעה על תנאי העסקה.
לכן, כשעברת תפקיד ותנאי עבודתך שונו, על המעסיק היה לתת לך הודעה על תנאי העסקה. 
אי מתן הודעה על תנאי העסקה מהווה הפרה של חוקי העבודה.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הבנתי את התשובה אבל

יוסי 24/05/17
אבל יש לי 2 שאלות שלא שייכות לסיכויים , סיכונים..

1. האם אני יכולבקש בקשה להוספת מסמכים לאחר פסק דין..?
2. האם אני יכול להגיש בקשה להוספת מסמכים אחרי סיכומים?

ניתן להוסיף מסמכים אחרי דיון הוכחות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 25/05/17
התשובה העקרונית היא שאסור לצרף מסמכים אחרי הסיכומים או אחרי מתן פסק דין. יחד עם זאת, ניתן להגיש בקשה מנומקת לבית הדין ולבקש את רשותו להוסיף.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוי פיטורין לעובד שהתפטר

אודי 24/05/17
עבדתי בחברה כ-8 וחצי שנים, משכורתי האחרונה היתה 27,500₪- נטו 15,000₪. בנוסף הייתי מוציא חשבונית עבור עמלת מכירה לחברה בה עבדתי כ-220,000₪ ברוטו בשנה. 
חשוב לי לציין שאיני חתום על חוזה בפרט לא על סעיף 14. 
הגשתי התפטרות לחברה מהסיבה שלא היו מוכנים לעשות עימי הסכם עבודה בכתב. כמו כן הופעל עלי לחץ נפשי גדול מצד המעסיק בגלל שלדעתם ההכנסה שלי גבוהה מדי. 
שאלתי האם מגיע לי פיצויים עבור שנות עבודתי כשכיר ? 
וכמו כן האם יש לי זכויות מהצד העצמאי שהייתי בחברה ?
לטענת המעסיק היות ואני התפטרתי מעצמי לא מגיעות לי שום זכויות ופיצויים.

התפטרתי, אני זכאי לפיצויים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 25/05/17
אודי שלום,
אין חובה לערוך הסכם עבודה ולכן נראה כי התפטרותך מהסיבה הזאת לא מזכה בפיצויי פיטורים אלא אתה זכאי לכספים שנצברו לזכותך בחברת הביטוח כולל חלק הפיצויים.

באשר לשאלתך לעניין זכויותיך כעצמאי, יש לבחון באופן פרטני אם התקיימו יחסי עובד מעסיק או לא. בהנחה ולא התקיימו, הזכויות שלך הן מכוח דיני החוזים ולא מכוח דיני העבודה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזר נסיעות

בן חדידה 24/05/17
אני מועסק מזה כחצי שנה בחברת שמירה.
ישנן הסעות לעבודה (ברמת חובב) מבאר שבע ואני מתגורר במושב במרחק של 20 ק"מ מבאר שבע. 
בפועל אינני משתמש בהסעות אלא מגיע עם רכבי
האם אני זכאי להחזר הוצאות נסיעה? ואם כן בעבור כל המרחק או רק על הנסיעה מביתי לבאר שבע?

אני נוסע ברכב לעבודה, אני זכאי להחזר נסיעות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 25/05/17
בן שלום,
המעסיק מחוייב בהחזר הוצאות נסיעה בתעריף של תחבורה ציבורית (כרטיס בודד או חודשי חופשי, הזול מביניהם), אלא אם הוא מספק הסעה למקום העבודה ואז יהיה פטור מתשלום החזר הוצאות נסיעה.
במקרה שלך, שעליך להתנייד באופן עצמאי לנקודת האיסוף של ההסעה, המעסיק מחוייב בהחזר הוצאות נסיעה (שוב, בתעריף של תחבורה ציבורית) מביתך לנקודת האיסוף וחזרה.
החוק לא מתייחס לשאלת החזר הוצאות הנסיעה כשמדובר בנסיעה ברכב, והדבר תלוי בהסכמות אליהם מגיעים הצדדים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשה לקרן הפנסיה באיחור

מיקי 24/05/17
אני מוגבל והתחלתי לעבוד בשנת 2008. עזבתי את מקום העבודה השנה , שנת 2017. בטופס 161 שקיבלתי מהמעסיק נרשם כי הצטרפתי לקרן הפנסיה בשנת 2008 אך בדוח שקיבלתי מחברת הביטוח נרשם כי ההצטרםות לקרן הפנסיה היא מיולי 2009 כלומר שנה וחצי לאחר שהתחלתי לעבוד.
מה עושים במקרה זה . עברו כבר יותר מ7 שנים מהארוע. ברור כי ניזוקתי.

המעסיק התחיל להפריש לי מאוחר, מה עושים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 25/05/17
מיקי שלום,
עילת תביעה מתיישנת בחלוף 7 שנים, לכן, תביעתך בעניין זה התיישנה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס על הסדר עם מעסיק

ש 24/05/17
שלום וברכה, אני רוצה להגיע להסדר עם מעסיק לעניין פיצוים והתעמרות בעבודה. האם אני
אמורה לשלם מס על ההסדר? ידוע לי שעל פיצויים לא משלמים מס? האם זה נכון ? אשמח
לתשובה בהקדם כיוון שאני רוצה לקדם את נושא ההסדר. תודה רבה

פנה לפורום מיסים

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 24/05/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת בהתפטרות לצורך טיפול בילד

מיכאלה 24/05/17
שלום רב, אני בחופשת לידה כבר 7 חודשים ומעונייתנ להתפטר לצורך טיפול בילד. עובדת בחברה זו כבר 5 שנים. האם אני צריכה להעביר את מכתב ההתפטרות עד 9חודשים מיום הלידה או שיש להוסיף לכך גם 30 יום הודעה מוקדמת כך שאני נדרשת להגיש את המכתב 8 חודשים לאחר הלידה?

מתי להגיש התפטרות לצורך טיפול בילד?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 24/05/17
מיכאלה שלום,
ניתן להתפטר תוך 9 חודשים מיום הלידה בכפוף למתן הודעה מוקדמת על פי חוק, כך שהלכה למעשה, עלייך להגיש את מכתב ההתפטרות 8 חודשים לאחר הלידה.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין

עדי 23/05/17
שלום רב. פוטרתי מעבודתי לאחר שנתיים וחצי.   שולמו לי  כפיצויים הכספים שהצטברו לאחר שהמעביד שלי הפריש 6% בחודש.  האם אני זכאית להפרש לפי חודש שכר עבור כל שנה?

ודבר נוסף - השכר שלי היה תלוי במספר השעות בהם עבדתי בכל חודש (לא שכר קבוע). הבנתי שצריך  לעשות חישוב ממוצע.  מדי פעם אפילו עבדתי בחגים בשכר שעתי  גבוה יותר וגם קיבלתי תמורת ימי חופשה בשכר - האם גם אלה - החגים ותמורת החופשה צריכים להיכלל בחישוב השכר הממצוע לפיצויים?

חישוב פיצויי פיטורים

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 24/05/17
עדי שלום,
התשובה לשאלתך הראשונה היא תלוי. אם את חתומה על סעיף 14, המעסיק לא צריך להשלים לך ל-100% פיצויים.
אם אינך חתומה על סעיף 14, המעסיק אכן צריך להשלים אך לא לפי חודש שכר. מאחר שעבדת לפי שעות, מדובר בהשלמה שתחושב לפי ממוצע שכרך כפול מספר חודשי העבודה.

באשר לשאלתך השניה , התשובה היא כן. שכר עבודה או תחליף שכר עבודה (תמורת חופשה) נלקחים בחשבון לצורך חישוב לפיצויים.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

3 שאלות חשובות מאוד הסתבכתי.. , אחרי דיון הוכחות

יוסי 23/05/17
אם אני צריך להגיש בקשה , להוספת מסמכים לאחר דיון הוכחות דבר שיגרור דיון נוסף.. , והוצאות

1. האם אחרי שאני מגיש סיכומים אני עדיין יכול להגיש בקשה כזאת?

2. האם אחרי שיש פסק דין אני יכול להגיש בקשה כזאת?

3.
א. אני צריך הרבה מסמכים להגיש לשופטת ,

ב. לא הגשתי לשפוטת בהוכחות כלום , ש.נ , שיחות יוצאות , כל הראיות.. ,

ג. לא תמללתי הקלטות אצל מתמלל מוסמך ,

ד העדים לא באו בגלל בלאגן בעבודה , פרט לעד אחד ,

ה. כל העניין הזה גמר לי את כל התביעה , מצד שני מדובר על תביעה של 14,000 שקל , מהו הסיכוי באופן כללי לאור הנימוקים שיאשרו לי בקשה כזאת??


תודה רבה

ניתן להוסיף מסמכים אחרי דיון הוכחות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 24/05/17
יוסי שלום,
במסגרת הפורום לא ניתן להעריך את הסיכוי והסיכון שיש בהגשת בקשה מסויימת במסגרת הליך תלוי ועומד.

אם יש לך עו"ד שמלווה אותך - תפנה אליו.
אם אין לך, אולי זה הזמן לפנות לאחד כזה.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשות לקרן השתלמות

אנונימי 23/05/17
שלום רב.
אני עובד אצל קבלן בתחום הניקיון,במגזר הפרטי
והמעסיק לא מפריש לי לקרן השתלמות,
האם לפי החוק הוא מחוייב להפריש לי?
ומה ניתן לעשות אם הוא מפר את זה?
תודה רבה.

אני זכאי לקרן השתלמות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 24/05/17
שלום,
במידה וצו ההרחבה בענף הניקיון חל על המעסיק שלך הוא מחוייב להפריש לך לקרן השתלמות.

ניתן לשלוח מכתב דרישה מעו"ד או להגיש תביעה בבית הדין לעבודה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוים

יהונתן 23/05/17
מי שמקבל חודש 13 . זכאי לקבל פיצוים שהוא מיטפטר מעבודה . 

משכורת 13 מזכה בפיצויים למתפטר?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 24/05/17
יהונתן שלום,
אם ההתפטרות היא לא בנסיבות שמזכות בפיצויי פיטורים, העובד לא יהיה זכאי לפיצויי פיטורים גם אם קיבל משכורת 13.
הוא יהיה זכאי לקבל רק את הכספים שנצברו לזכותו בחברת הביטוח, כולל חלק הפיצויים.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עבור חגים

סאמי 23/05/17
שלום,
אני עובד שעתי מעל 9 חודשים, עובד לפי הצורך וכמעט עובד 6 ימים בשבוע, בתקופה של חג הפסח עד לאחרי יום העצמאות המעסיק לא רשם אותי בסידור והביא עובדים אחרים במקומי. ולכן הוא לא רוצה לשלם לי ימי חגים וטוען כי אני עובד שעתי לפי הצורך והוא לא שיבץ אותי בעבודה ולכן לא מגיע לי תשלום חגים.
לפי מה שאני יודע שמגיע לי תשלום עבור ימי חגים - אהבל הוא לא רוצה לשלם. מה אפשר לעשות במצב כזה?

המעסיק לא משלם לי דמי חג, מה עושים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 24/05/17
סאמי שלום,
מהנתונים שציינת בשאלה אתה אכן זכאי לתשלום דמי חג, למרות שלא עבדת כי המעסיק הוא זה שלא הציב אותך לעבודה.

באפשרותך לתבוע בבית הדין לעבודה.
מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ פרטני למיצוי הזכויות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

על פי חוק שעות עבודה ומנוחה סעיף 12

חיים 23/05/17
האם לפקח עירייה (יהודי) מותר לתת דוחות לעבירות שלא מסכנות את הציבור ואת רכושו, ביום שבת, כמו למשל, דוח על חניה בתחום תמרור "כחול לבן" ללא תשלום אגרת חניה

היתר עבודה בשבת

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 24/05/17
חיים שלום,
בהנחה שהעירייה קיבלה היתר העסקה בשבת, ובהנחה שמתן דו"חות היא חלק מעבודת הפקח, נראה שמבחינת חוקי העבודה אין עם כך בעיה.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משרה גלובאלית ושעתית

נטע 23/05/17
שלום, לאחרונה עברתי משכר שעתי לגלובאלי. אם לא משלמים בשכר גלובאלי עבור שעות נוספות, האם הגיוני להפחית שכר בעבור חיסור? מה ה"גלובאלי" כאן? המשרה "המלאה" שלי היא 140 שעות חודשיות. מה התנאים הסוציאליים בחוזה מעין זה? תודה רבה!

במשרה גלובלית מותר לקזז שעות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 24/05/17
נטע שלום,
אם המעסיק לא משלם גמול שעות נוספות, לא ייתכן שהוא אף יפחית שכר בגין שעות חוסר.

את זכאית לתנאים סוציאליים כמו כל עובד: הבראה, חופשה, מחלה, הפרשות פנסיוניות. הכל בהתאם לאחוז משרתך ולמשכורתך.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה על הוצאות נסיעה לעבודה

אבי 23/05/17
שלום,
אני עובד מספר שנים באותו מקום עבודה. אני מקבל דמי נסיעה גבוהים יחסית כ 400 ש"ח לחודש. דמי הנסיעה מחושבים לפי מחיר של חופשי חודשי .
שנה הבאה אהיה סטודנט ועדיין אמשיך לעבוד כרגיל .בהיותי סטודנט אקבל הנחה נוספת של סטודנט על הנסיעות.
 השאלה האם אני חייב לדווח למקום העבודה שאשלם פחות על הנסיעות בגלל שאני סטודנט? 
רק אציין כשחתמתי על חוזה העסקה סיכמנו את גובה החזרי הנסיעות ובהתאם לכך נקבע שכרי. אני יודע בוודאות שהפחיתו לי מהשכר על מנת להחזיר לי דמי נסיעות גבוהים יותר.  כמו כן אני יודע שגם מי שמגיע למקום העבודה באופניים מקבל החזרי נסיעה רגילים לכן תהיתי האם אני חייב לעדכן על השינוי. 
בתודה


אשלם פחות על נסיעות, אני צריך לדווח למעסיק?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 24/05/17
אבי שלום,
המעסיק צודק כשהוא משלם החזר הוצאות נסיעה לעובדים שמגיעים עם אופניים, כי כך צו ההרחבה קובע.
תשלום דמי הנסיעות משולמים עבור כל יום  שבו העובד השתמש (או עשוי היה להשתמש) בתחבורה. כשנקבע שעובד המתגורר במרחק של 500 מטרים לפחות ממקום עבודתו נחשב כמי שזקוק לתחבורה, וזה לא משנה אם הוא נוסע בפועל בתחבורה, מגיע ברגל או רוכב על אופניים.

יחד עם זאת, גובה ההחזר נקבע לפי עלות כרטיסייה לכל הנסיעות הנדרשות, או לפי עלות כרטיס "חופשי חודשי" (לפי הזול מביניהם).

לכן, אם אתה זכאי להנחה, עליך לדווח למעסיק על כך כיוון שמדובר בהחזר הוצאות נסיעה ולא בהטבה לעובד. 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תלושי משכורת

אלקס 23/05/17
הי
לפני חודשים עבדתי רק 3 ימים באותו חודש. ולא קיבלתי תלוש משכורת - לפי טענת המעסיק הייתה טעות ולא הדפיסו לי תלוש. ולא רוצה להוציא לי תלוש לאותו חודש.
האם זה חוקי לא לתת לי תלוש עבור אותו חודש? ובמקום זה לרשום ימים אלו בחודש שאחריו?

ניתן להעביר ימי עבודה בחודש אחד לתלוש בחודש הבא?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/05/17
אלקס שלום,
על פי חוק, על המעסיק לשלם עבור עבודתו של העובד ב-1 לחודש העוקב ולא יאוחר מה-9 לאותו חודש.
בסיטואציה שאתה מתאר, למעשה המעסיק שילם לך באיחור, דבר שנוגד את החוק.
יחד עם זאת, צירוף מספר ימים מועט לתלוש של החודש המלא הבא, זו פרקטיקה שנהייתה מקובלת במקומות עבודה רבים.


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן