פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
פיטורים ללא הודעה מוקדמת
פיטורים ללא הודעה מוקדמת
על פניו הליך השימוע נשמע לר תקין וכן אביך זכאי לתשלום עבור הודעה מוקדמת ולגמר חשבון
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים ללא הודעה מוקדמת
פיצויים ופנסיה
תודה
פיצוים ופנסיה
מכירת החלק שלו היא לא פשיטת רגל.
את זכאית לקבל מהמעסיק את התשלומים לפנסיה שלא הפריש לך ולגבי פיצוים ככל והמעסיק החדש ממשיך להעסיק אותך עם כל הותק והתנאים אז את לא זכאית אבל ככל ולמול המעסיק החדש את מתחילה מחדש את זכאית לקבל מהמעסיק הנוכחי את הפיצויים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעת פיטורין
האם מכתב פיטורין שנושא את תאריך הוצאתו
וכולל את הנוסח הבא, נחשב תקין?
לאחר שימוע ושיחות חוזרות ונשנות, הוחלט על פיטורייך בחברת .......
אנו מאחלים לך הצלחה בהמשך דרכך.
לפי הבנתי צריך להיות כלול במכתב תאריך בו יחולו הפסקת יחסי עובד מעביד.
היה שימוע (לא בטוח שתקין לגמרי)
נרשם פרוטוקול שלא התקבל עותק ממנו.
האם תקין ?
שאלה נוספת
התחלת עבודה היתה במהלך חודש אוגוסט 2016
לא בתחילתו
הודעת הפיטורין התקבלה היום
כלומר ההעסקה היתה על פני 10 חודשים לא מלאים
לכן האם ימי הודעה מוקדמת שמגיעים הם 16 או 13.5 ?
תודה מראש
הודעת פיטורים
1. על פניו הניסוח באשר למכתב פיטורים הוא תקין. אמנם לא מלא אבל לא היה נפסל על כך מכתב פיטורים. יחסי עובד מעביד יסתיימו במועד בהתאם לחוק
2. דרשי את פרוטוקול השימוע זכותך לקבלו.
3. על פניו נראה ש 16 אך יש לבחון את התאריכים המדויקים והיקף המשרה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הורדת אחוז משרה – הרעת תנאים
אני עובדת כמורה בבית ספר בבעלות פרטית מזה 8 שנים.
קיבלתי מכתב בו אני מוזמנת לשימוע בנושא פיטורים/הורדת אחוז משרה.
מה האפשרויות שעומדות בפניי, במקרה בו יודיעו לי על הורדת אחוז המשרה?
האם אני רשאית לא להסכים לכך? האם אהיה זכאית לפיצויים במידה ולא אסכים להורדת המשרה?
אשמח לתשובתכם.
תודה,
רחל
הורדת אחוז משרה
הורדת אחוז משרה מהווה הרעת תנאים. ככל ולא תסכימי להורדה זו והמעסיק לא יפטר אותך עליך להוציא למעסיק הודעה בכתב שאת לא מסכימה להרעה וכי במידה ולא ישיב אותך להיקף ההעסקה שהיה לפני כן תתפטרי בדין מפוטר ולאחר שהמעסיק לא עושה זאת ליתן מכתב המודיע על התפטרות בדין מפוטר.
חשוב שלא להסכים לעבוד כך שכן אחרת ניתן יהיה לטעון להסכמה ולו בהתנהגות ולאבד את הזכאות לטעון להרעת תנאים. ככל ומסכימים לנסות יש לציין זאת מפורשות בכתב ולרשום מפורשות שזה לא מהווה הסכמה ולאחר תקופה _ תוכלי להודיע עלהחלטתך
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זימון לשימוע
זימון לשימוע
אין כל חובה כי מכתב הזימון לשימוע יכיל את המילה פיטורין , יש לבחון האם הזימון עונה על יתר הפירוט הנדרש ולרבות נושאי הזימון לשימוע והעילות כנגד העובד.
לגבי המסמכים- לא ניתן לענות מבלי להבין באיזה מסמכים מדובר מה הנסיבות שנלקחו ולעיין בהם
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפסקת עבודה בשל שליחות מהמדינה בחו"ל של בן הזוג
בחו"ל. האם בסיום חופשת הלידה מוטב לי להתפטר או להמשיך לחל:"ת ב? האם אני זכאית
לדמי פיטורים ? האם אפשר להכליל אותי כמפוטרת ולא מתפטרת בגין תפקיד בעלי.? מהי
הדרך הטובה למיקסום זכויותי?
הפסקת עבודה שליחות מדינה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נוסח הודעת התפטרות עקב לידה
שאלתי היא כזאת: מה אני צריכה לכתוב במכתב התפטרות כדי שאקבל את הפיצויים במלואם? (הם יכולים לעשות לי בעיות כי הם כבר רצו לפטר אותי עקב קיצוצים תקציביים אבל כיון שהייתי בהריון הם לא פטרו)
וכמו כן, מתי אני צריכה להגיש את המכתב התפטרות?
תודה רבה מראש!רבקה
התפטרות עקב לידה
ככל ולא חלפו 9 חודשים מהלידה את זכאית להתפטר בדין מפוטר לשם טיפול בילד.
עליך לרשום פשוט כי את מעוניינת להתפטר בדין מפוטר לשם טיפול בילד שנולד ביום ..
יש ליתן למעסיק הודעה מוקדמת של חודש ימים שבמהלכם עליך לעבוד בפועל
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת
תמורת הודעה מוקדמת
יש לבחון את שנרשם לך.
ככל ומסתיימים יחסי עובד מעסיק ואתה מקבל תמורת הודעה מוקדמת אז אתה לא זכאי לכל הזכויות הנלוות בתקופה זו.
ככל ואין מדובר בסיום יחסי עובד מעסיק אז על המעסיק לשלם לך גם בגין הזכויות הנלוות למעט נסיעות ותמריץ וכיוב שתלויים בעבודה בפועל
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מצלמות מעקב
עובדת 8 שנים.. לאחרונה עלה חשד בין הצוות
על כך שייתכן וישנן מצלמות מעקב בגן...
ברצוני לדעת האם זה חוקי? האם מותר להם להתקין מצלמות
מבלי לידע את בנות הצוות?? קרו לא מעט מקרים.. שהחלפנו בגדים בחלל הגן( כשכולם ישנים) האם יחתכן וצולמנו בכל רגע
נתון ולא ידענו על כך והאם זה חוקי??
תודה
מעסיק יכול להתקין מצלמות בעבודה?
בתי הדין פסקו שהמעסיק יכול להתקין מצלמות במקום העבודה בתנאי שהעובד יודע על התקנת המצלמות ומיקומן.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם עבודה
עברתי תפקיד, המעסיק צריך לעשות הסכם עבודה חדש?
אין חובה חוקית לערוך הסכם עבודה בכתב, אך על המעסיק לתת לעובד בתוך 30 יום מיום תחילת עבודתו או מיום שתנאי עבודתו משתנים הודעה על תנאי העסקה.
לכן, כשעברת תפקיד ותנאי עבודתך שונו, על המעסיק היה לתת לך הודעה על תנאי העסקה.
אי מתן הודעה על תנאי העסקה מהווה הפרה של חוקי העבודה.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הבנתי את התשובה אבל
1. האם אני יכולבקש בקשה להוספת מסמכים לאחר פסק דין..?
2. האם אני יכול להגיש בקשה להוספת מסמכים אחרי סיכומים?
ניתן להוסיף מסמכים אחרי דיון הוכחות?
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי פיטורין לעובד שהתפטר
חשוב לי לציין שאיני חתום על חוזה בפרט לא על סעיף 14.
הגשתי התפטרות לחברה מהסיבה שלא היו מוכנים לעשות עימי הסכם עבודה בכתב. כמו כן הופעל עלי לחץ נפשי גדול מצד המעסיק בגלל שלדעתם ההכנסה שלי גבוהה מדי.
שאלתי האם מגיע לי פיצויים עבור שנות עבודתי כשכיר ?
וכמו כן האם יש לי זכויות מהצד העצמאי שהייתי בחברה ?
לטענת המעסיק היות ואני התפטרתי מעצמי לא מגיעות לי שום זכויות ופיצויים.
התפטרתי, אני זכאי לפיצויים?
אין חובה לערוך הסכם עבודה ולכן נראה כי התפטרותך מהסיבה הזאת לא מזכה בפיצויי פיטורים אלא אתה זכאי לכספים שנצברו לזכותך בחברת הביטוח כולל חלק הפיצויים.
באשר לשאלתך לעניין זכויותיך כעצמאי, יש לבחון באופן פרטני אם התקיימו יחסי עובד מעסיק או לא. בהנחה ולא התקיימו, הזכויות שלך הן מכוח דיני החוזים ולא מכוח דיני העבודה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החזר נסיעות
ישנן הסעות לעבודה (ברמת חובב) מבאר שבע ואני מתגורר במושב במרחק של 20 ק"מ מבאר שבע.
בפועל אינני משתמש בהסעות אלא מגיע עם רכבי
האם אני זכאי להחזר הוצאות נסיעה? ואם כן בעבור כל המרחק או רק על הנסיעה מביתי לבאר שבע?
אני נוסע ברכב לעבודה, אני זכאי להחזר נסיעות?
המעסיק מחוייב בהחזר הוצאות נסיעה בתעריף של תחבורה ציבורית (כרטיס בודד או חודשי חופשי, הזול מביניהם), אלא אם הוא מספק הסעה למקום העבודה ואז יהיה פטור מתשלום החזר הוצאות נסיעה.
במקרה שלך, שעליך להתנייד באופן עצמאי לנקודת האיסוף של ההסעה, המעסיק מחוייב בהחזר הוצאות נסיעה (שוב, בתעריף של תחבורה ציבורית) מביתך לנקודת האיסוף וחזרה.
החוק לא מתייחס לשאלת החזר הוצאות הנסיעה כשמדובר בנסיעה ברכב, והדבר תלוי בהסכמות אליהם מגיעים הצדדים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשה לקרן הפנסיה באיחור
מה עושים במקרה זה . עברו כבר יותר מ7 שנים מהארוע. ברור כי ניזוקתי.
המעסיק התחיל להפריש לי מאוחר, מה עושים?
עילת תביעה מתיישנת בחלוף 7 שנים, לכן, תביעתך בעניין זה התיישנה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס על הסדר עם מעסיק
אמורה לשלם מס על ההסדר? ידוע לי שעל פיצויים לא משלמים מס? האם זה נכון ? אשמח
לתשובה בהקדם כיוון שאני רוצה לקדם את נושא ההסדר. תודה רבה
פנה לפורום מיסים
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת בהתפטרות לצורך טיפול בילד
מתי להגיש התפטרות לצורך טיפול בילד?
ניתן להתפטר תוך 9 חודשים מיום הלידה בכפוף למתן הודעה מוקדמת על פי חוק, כך שהלכה למעשה, עלייך להגיש את מכתב ההתפטרות 8 חודשים לאחר הלידה.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
ודבר נוסף - השכר שלי היה תלוי במספר השעות בהם עבדתי בכל חודש (לא שכר קבוע). הבנתי שצריך לעשות חישוב ממוצע. מדי פעם אפילו עבדתי בחגים בשכר שעתי גבוה יותר וגם קיבלתי תמורת ימי חופשה בשכר - האם גם אלה - החגים ותמורת החופשה צריכים להיכלל בחישוב השכר הממצוע לפיצויים?
חישוב פיצויי פיטורים
התשובה לשאלתך הראשונה היא תלוי. אם את חתומה על סעיף 14, המעסיק לא צריך להשלים לך ל-100% פיצויים.
אם אינך חתומה על סעיף 14, המעסיק אכן צריך להשלים אך לא לפי חודש שכר. מאחר שעבדת לפי שעות, מדובר בהשלמה שתחושב לפי ממוצע שכרך כפול מספר חודשי העבודה.
באשר לשאלתך השניה , התשובה היא כן. שכר עבודה או תחליף שכר עבודה (תמורת חופשה) נלקחים בחשבון לצורך חישוב לפיצויים.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
3 שאלות חשובות מאוד הסתבכתי.. , אחרי דיון הוכחות
1. האם אחרי שאני מגיש סיכומים אני עדיין יכול להגיש בקשה כזאת?
2. האם אחרי שיש פסק דין אני יכול להגיש בקשה כזאת?
3.
א. אני צריך הרבה מסמכים להגיש לשופטת ,
ב. לא הגשתי לשפוטת בהוכחות כלום , ש.נ , שיחות יוצאות , כל הראיות.. ,
ג. לא תמללתי הקלטות אצל מתמלל מוסמך ,
ד העדים לא באו בגלל בלאגן בעבודה , פרט לעד אחד ,
ה. כל העניין הזה גמר לי את כל התביעה , מצד שני מדובר על תביעה של 14,000 שקל , מהו הסיכוי באופן כללי לאור הנימוקים שיאשרו לי בקשה כזאת??
תודה רבה
ניתן להוסיף מסמכים אחרי דיון הוכחות?
במסגרת הפורום לא ניתן להעריך את הסיכוי והסיכון שיש בהגשת בקשה מסויימת במסגרת הליך תלוי ועומד.
אם יש לך עו"ד שמלווה אותך - תפנה אליו.
אם אין לך, אולי זה הזמן לפנות לאחד כזה.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשות לקרן השתלמות
אני עובד אצל קבלן בתחום הניקיון,במגזר הפרטי
והמעסיק לא מפריש לי לקרן השתלמות,
האם לפי החוק הוא מחוייב להפריש לי?
ומה ניתן לעשות אם הוא מפר את זה?
תודה רבה.
אני זכאי לקרן השתלמות?
במידה וצו ההרחבה בענף הניקיון חל על המעסיק שלך הוא מחוייב להפריש לך לקרן השתלמות.
ניתן לשלוח מכתב דרישה מעו"ד או להגיש תביעה בבית הדין לעבודה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוים
משכורת 13 מזכה בפיצויים למתפטר?
אם ההתפטרות היא לא בנסיבות שמזכות בפיצויי פיטורים, העובד לא יהיה זכאי לפיצויי פיטורים גם אם קיבל משכורת 13.
הוא יהיה זכאי לקבל רק את הכספים שנצברו לזכותו בחברת הביטוח, כולל חלק הפיצויים.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום עבור חגים
אני עובד שעתי מעל 9 חודשים, עובד לפי הצורך וכמעט עובד 6 ימים בשבוע, בתקופה של חג הפסח עד לאחרי יום העצמאות המעסיק לא רשם אותי בסידור והביא עובדים אחרים במקומי. ולכן הוא לא רוצה לשלם לי ימי חגים וטוען כי אני עובד שעתי לפי הצורך והוא לא שיבץ אותי בעבודה ולכן לא מגיע לי תשלום חגים.
לפי מה שאני יודע שמגיע לי תשלום עבור ימי חגים - אהבל הוא לא רוצה לשלם. מה אפשר לעשות במצב כזה?
המעסיק לא משלם לי דמי חג, מה עושים?
מהנתונים שציינת בשאלה אתה אכן זכאי לתשלום דמי חג, למרות שלא עבדת כי המעסיק הוא זה שלא הציב אותך לעבודה.
באפשרותך לתבוע בבית הדין לעבודה.
מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ פרטני למיצוי הזכויות.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
על פי חוק שעות עבודה ומנוחה סעיף 12
היתר עבודה בשבת
בהנחה שהעירייה קיבלה היתר העסקה בשבת, ובהנחה שמתן דו"חות היא חלק מעבודת הפקח, נראה שמבחינת חוקי העבודה אין עם כך בעיה.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משרה גלובאלית ושעתית
במשרה גלובלית מותר לקזז שעות?
אם המעסיק לא משלם גמול שעות נוספות, לא ייתכן שהוא אף יפחית שכר בגין שעות חוסר.
את זכאית לתנאים סוציאליים כמו כל עובד: הבראה, חופשה, מחלה, הפרשות פנסיוניות. הכל בהתאם לאחוז משרתך ולמשכורתך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה על הוצאות נסיעה לעבודה
אני עובד מספר שנים באותו מקום עבודה. אני מקבל דמי נסיעה גבוהים יחסית כ 400 ש"ח לחודש. דמי הנסיעה מחושבים לפי מחיר של חופשי חודשי .
שנה הבאה אהיה סטודנט ועדיין אמשיך לעבוד כרגיל .בהיותי סטודנט אקבל הנחה נוספת של סטודנט על הנסיעות.
השאלה האם אני חייב לדווח למקום העבודה שאשלם פחות על הנסיעות בגלל שאני סטודנט?
רק אציין כשחתמתי על חוזה העסקה סיכמנו את גובה החזרי הנסיעות ובהתאם לכך נקבע שכרי. אני יודע בוודאות שהפחיתו לי מהשכר על מנת להחזיר לי דמי נסיעות גבוהים יותר. כמו כן אני יודע שגם מי שמגיע למקום העבודה באופניים מקבל החזרי נסיעה רגילים לכן תהיתי האם אני חייב לעדכן על השינוי.
בתודה
אשלם פחות על נסיעות, אני צריך לדווח למעסיק?
המעסיק צודק כשהוא משלם החזר הוצאות נסיעה לעובדים שמגיעים עם אופניים, כי כך צו ההרחבה קובע.
תשלום דמי הנסיעות משולמים עבור כל יום שבו העובד השתמש (או עשוי היה להשתמש) בתחבורה. כשנקבע שעובד המתגורר במרחק של 500 מטרים לפחות ממקום עבודתו נחשב כמי שזקוק לתחבורה, וזה לא משנה אם הוא נוסע בפועל בתחבורה, מגיע ברגל או רוכב על אופניים.
יחד עם זאת, גובה ההחזר נקבע לפי עלות כרטיסייה לכל הנסיעות הנדרשות, או לפי עלות כרטיס "חופשי חודשי" (לפי הזול מביניהם).
לכן, אם אתה זכאי להנחה, עליך לדווח למעסיק על כך כיוון שמדובר בהחזר הוצאות נסיעה ולא בהטבה לעובד.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תלושי משכורת
לפני חודשים עבדתי רק 3 ימים באותו חודש. ולא קיבלתי תלוש משכורת - לפי טענת המעסיק הייתה טעות ולא הדפיסו לי תלוש. ולא רוצה להוציא לי תלוש לאותו חודש.
האם זה חוקי לא לתת לי תלוש עבור אותו חודש? ובמקום זה לרשום ימים אלו בחודש שאחריו?
ניתן להעביר ימי עבודה בחודש אחד לתלוש בחודש הבא?
על פי חוק, על המעסיק לשלם עבור עבודתו של העובד ב-1 לחודש העוקב ולא יאוחר מה-9 לאותו חודש.
בסיטואציה שאתה מתאר, למעשה המעסיק שילם לך באיחור, דבר שנוגד את החוק.
יחד עם זאת, צירוף מספר ימים מועט לתלוש של החודש המלא הבא, זו פרקטיקה שנהייתה מקובלת במקומות עבודה רבים.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





