פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
חופשה שנתית
אני עובד בחברת אבטחה כשנה וחצי,ועדיין לא לקחתי ימי חופשה או הבראה.אני עובד שישה ימים ואף לפעמים שבעה ימים בשבוע.סה"כ שעות העבודה החודשיות שלי הוא הרבה מעבר ל 186 שעות (משרה מלאה).וכך זה החל מחודש העבודה הראשון שלי.לפי הידוע לי,מגיעים לי 12 ימי חופשה בשנה הראשונה.שמתי לב שבתלושי המשכורת בסעיף יתרת חופשה מתווסף לי כל חודש רק 0.8 ימי חופשה,כלומר בסיכום שנתי 9.6 ימי חופשה לשנה.לאחר פנייה למעביד נאמר לי שזה בגלל שאני לא עובד משרה מלאה.ורוב השעות שלי הן מסוף השבוע וזה לא נחשב.יש לציין שאומנם אני עובד בסופי שבוע,אך גם לאחר גריעת שעות אלו יהיו לי יותר מ 186 שעות.לאור כך אני גם חושש לדמי ההבראה שלי,שגם הם תלויים בהקף המשרה שלי.מי צודק???
חופשה והבראה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר מינימום
היכן אוכל למצוא מידע על אודות שכר מינימום
לדוגמה שכר מינימום בשנת 1996?
האם אוכל למצוא טבלה מסודרת שלפיה אוכל לחשב הפרשי שכר?
תודה מראש.
שכר מינימום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעסיק שפגע בפרטיות
פגיעה בפרטיות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאונת עבודה
פנה לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה בע"פ שלא קויים
האמנם הפרת חוזה?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אמא עובדת המבקשת לשנות את שעות העבודה
אני אמא ל-2 בנות, בנות 6.5 ו- 3.5 ועובדת קבועה ברשות מקומית גדולה בתפקיד של מזכירה מעל ל- 9 שנים.
שעות עבודתי הינן מ-07:00 בבוקר ועד- 15:00 בצהריים.
עד לא מזמן, אימי הייתה לוקחת את בנותיי לגן ולביה"ס, וכך יכולתי להגיע לעבודה ב-07:00 בבוקר. לאחרונה, אין לה אפשרות יותר לקחת את בנותיי, גם בעלי לא כל כך יכול לקחת אותן ואין לי סידור עבורן בשעות הבוקר.
שלחתי לפני כחודש מכתב למנהל שלי "בקשה לשינוי שעות העבודה". ציינתי בפניו שאני אמא לשתי בנות ושעלי לקחתן בבוקר לגן ולביה"ס, ולכן אני מבקשת להגיע לעבודה ב-08:00 ולסיים ב-16:00 במקום מ-07:00 ועד 15:00.
המנהל לא מעוניין לאשר לי את בקשתי, ומאז ששלחתי אליו את המכתב לא זכיתי לשום מענה מצידו. הוא אף מסרב לחתום "סירוב" על גבי בקשתי והוא פשוט מתעלם ממנה בכוונה זדונית.
בינתיים, בחודש האחרון, בתי הקטנה מאחרת לגן ומגיעה מאוחר מאוד מאחר ובעלי לא יכול לקחתה יותר מוקדם ואני ממש מיואשת כי אין לי שום סידור עבורה בשעות הבוקר.
הגננת בגן כבר איימה שתזמין לנו פקידת סעד בגלל האיחורים של הילדה (היא בגן עירייה - טרום טרום חובה).
הייתי מעוניינת לדעת האם יש לי זכות להתחיל לעבוד ב-08:00? האם יכולים להכריח אותי להתחיל לעבוד ב-07:00 מבלי להתחשב בכך שאני אמא שצריכה לדאוג שהבנות שלה יגיעו לגן?
אני בסה"כ מזכירה ואני לא חושבת שייגרם נזק לעבודה כתוצאה מהשינוי. המנהל ממש עושה לי דווקא ואני לא יודעת איך להתמודד איתו. אני על סף ייאוש.
אבקש ייעוץ ועזרה בדחיפות האפשרית
בתודה רבה רבה -
רותם
שינוי שעות העבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פוטרתי
פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום ארוחה וזמן הפסקות
ואני לא מקבל כסף על הוצאות אוכל.
וגם מורידים לי את הזמן ההפסקות כחצי שעה וגם 40 דקות ביום.
הולך לי הרבה כסף על אוכל כ 40 שח ביום .
האם יש חוק משהו בנדון ? אני בעבודה בזמן ההפסקה לא הולך לבית!
ארוחה וזמן הפסקות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חל"ת לאחר חל"ד – משרד החינוך
חלת לאחר חלד- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השפלת עובד.
השפלת עובד- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סעיפי קניין רוחני ובעלות על פטנטים בחוזי עבודה
מה משמעותם ולכמה זמן סעיפים מהסוג הזה תקפים ? האם סעיפים אלה חוקיים ?
האם כל מה שהעובד ממציא במשך תקופת העסקתו בחברה שייך לחברה כולל דברים שהוא המציא בזמנו הפנוי ו/או דברים שלא קשורים לתפקידו בחברה ?
במשך כמה אחרי סיום העבודה הסעיפים האלה תקפים ?
אם עובד הפסיק לעבוד בחברה מסויימת ואחרי שנה למשל המציא המצאה, האם גם אז החברה יכולה לטעון שההמצאה היא רכושה ?
תודה על תשובתך.
סעיפי קנין רוחני ופטנטים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום על שעות עבודה-כח אדם
אי תשלום על שעות עבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שקיפות לגבי תנאי המשרה בראיון
שקיפות לגבי תנאי משרה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלת קביעות בעבודה
איך אני יכול לדעת אם אני זכאי לקביעות בעבודה?
ואני לא יודע אם אני מועוסק על ידי כח אדם או מועוסק ישירות החברה.
בתלוש רשום בע"מ.איך אני יכול לברר את זה?
תודה.
קביעות בעבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המשך – פיטורים ללא סיבה
והאם חובה לכתוב במכתב פיטורין את הסיבה?
תודה רבה.
פיטורים ללא סיבה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים
אני עובדת במוסד הסתדרותי. חלק מהעובדים הינם עובדי תקן וחלק עובדי שעות.
אני שייכת לעובדי השעות. ההסכם שלי מול הארגון מאוד פשוט ושעות עבודתי לא מצויינות בו.
מזה 4 שנים אני עובדת בארגון 5 ימים בשבוע א-ה שעות 08:00-16:30 לאחרונה, הוחלט שעל כל העובדים לעבוד אחת לחודש ימי שישי.
עובדי תקן זכאים ליום חופש במהלך השבוע ועובדי שעות מקבלים 125% עבור שעות נוספות.
מיותר לציין שעצם הגעתי לעבודה יום נוסף כוללת גם הוצאה כספית עבור דלק וכמובן זמן.
האם מדובר בהרעת תנאים? האם אוכל להתפטר מעבודתי ולדרוש מהם לראות בי כמי שמפוטרת עקב שינויים בתנאי העבודה?
תודה,
לימור
הרעת תנאים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורים לאחר החלפת מעסיקים
פיטורים לאחר החלפת מעסיקים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה בשתי מקומות והתפטרות מאחת בשל קושי פיזי והרי
פני לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כפל פנסיה
לשקול מה יותר רווחי מכל ההיבטים לרבות הכלכלי
פיצויים
עבדתי השנה בחברה 7 חודשים והתפטרתי.
כעת החברה מבקשת מחברת הביטוח את כל הכסף שהפרישו לי לפיצויים.
האם זה חוקי?
או שמותר להם לבקש רק חלק אם בכלל?
פירוט מתוך החוזה שלי לגבי הפיצויים
הבעלות לגבי מרכיב פיצויי הפיטורים כאמור תהא שייכת לחברה אולם תועבר לעובד בכל מקרה בו יפרוש העובד מעבודתו בנסיבות המסכות אותו,ע"פ החוק בפיצויי פיטורים.
תאני העסקה- קנס התחייבות
בראיון עבודה נאמר לי שהעבודה כרוכה גם בעבודה ביום שבת מהבית.
וכך גם רשום בחוזה : "עבודה ביום שבת בתורנות עפ"י צרכי מערכת ו/או
צרכי מנהל. " כרגע המנהל הממונה עלי מצווה עלי לעבוד רביעי חמישי שישי שבת בערבים אחרי שעות העבודה בבוקר.
המנהל הביא לי מכתב שאומר שאם אני מסרב לעבוד את המשמרת שכוללכת מרביעי עד שבת אני אצטרך להתפטר ושלם קנס של התחייבויות . למרות שאני התחייבתי רק לעבוד יום שבת כפי שרשום בחוזה. מה עליי לעשות?
תנאי העסקה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי חיובים וקמ' רכב צמוד
אני עובד בחברה וחלק מהתנאים שלי הוא רכב צמוד.עד היום הרכב היה של החברה ובתק' האחרונה, החליטו לעבור לליסינג.
הרכב שלי ישן ועם קמ' מאוד גבוה (310)+תקלות רבות - לכן ביקשתי להחליף לי אותו.
אני כיום עם רכב קב' 3 , על כן ביקשתי רכב באותה רמה, נאמר לי כי עבור רכב כזה , יגבו ממני עוד 400 ש"ח בנוסף לגילום שווי רכב.
האם זה תקין ?
כמו כן מנסים לשנות לי את מכסת הק"מ שיש לי כלפי מטה - האם זה חוקי ?
תודה
שינוי חיובים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הכשלה בעבודה
התלוננתי מספר פעמים שוחחו עימה אך אין תוצאות המצב החמיר.
אני כבר חושבת לעזוב את המקום,ברצוני לציין כי המקם הוא נהדר (תאגיד גדול) עם אנשים מצויינים, האם אוכל לתבוע אותה על כך שגרמה לי לאבד את מקום עבודתי?
הכשלה בעבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה מה ניתן לחזות ?
זימון עד מומחה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה קריטית
מה החוק אומר באופן כללי על עמלות.עובד שעבד באולם רכבים ומכר רכבים. בעצם ביצע הזמנה ללקוח עבור רכב והרכב הגיע אחרי חצי שנה. העובד עבד רק שבועים ומכר רכבים. האם מגיע לעובד עמלה ? מה החוק אומר על כך ? יש קייס לתבוע ? מדובר על 2000 שקל . תודה
עמלות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





