פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
החזרי נסיעות
החזרי נסיעות
הרעת תנאים עקב שינוי תפקיד בפועל
עד לפני חודשיים שימשתי כמנהל פיתוח שתחתיו 10 עובדים.
עקב שינוי ארגוני,נלקחו ממני חלק מסמכויותיי ואני לא מנהל אנשים יותר.
יש לציין שהטייטל שלי בתלוש השכר לא השתנה כמוגם תנאי השכר.
האם הנ"ל יכול להיחשב כהרעת תנאים ולאפשר לי קבלת פיצויים לכשאתפטר?
בברכה
יוסי
הרעת תנאים
פיטורים התפטרות ואבטחה
אנא פני לפורום ביטוח לאומי.
דמי הבראה וזכויות נוספות בקליטה ממיקור חוץ לחברה
בסיום העבודה במיקור החוץ קיבלתי פיצויי פיטורין
דמי הבראה
הרחבה לעובדי הנקיון
איזה גוף אחראי על האכיפה ?
מה אחריות המעסיק בפועל ?
עובדי נקיון בבית החוילים
חופשת לידה לבעל של עצמאית
האם נכון הדבר?
חופשת לידה לגבר
אשתו זכאית לחופשת לידה והיא הסכימה בכתב לוותר על חלק מחופשת הלידה המגיעה לה, בתקופה שנותרה מתום ששת השבועות הראשונים שלאחר יום הלידה.
אשתו עבדה בתקופה האמורה.
סעיף 6(ח) לחוק עבודת נשים קובע אפוא כי אב זכאי ליתרת חופשת הלידה שנותרה לאחר תום ששת השבועות הראשונים שלאחר יום הלידה. המושג חופשת לידה מתייחס גם לחופשת לידה מוארכת, האב זכאי ליתרת חופשת הלידה, בין אם מדובר בחופשת הלידה הבסיסית בת 14 השבועות ובין אם מדובר בחופשת לידה מוארכת בשל לידת יותר מילד אחד או בשל אשפוז היילודים.
הדגש הוא על זכאי - והמעסיק חייב לקבל זאת.
שינוי מגורים בזמן שמירת הריון
אני עובדת באחד הבנקים המסחריים בארץ (עובדת ישירות של הבנק, ללא קביעות), עובדת שם כמעט שנה. לפני כחודשיים יצאתי לשמירת הריון. אני לא מתכוונת לחזור לעבוד אלא רק בעוד כ9 חודשים, לאחר חופשת לידה מאורכת. העניין הוא שהיום אנו עוברים לגור בצפון הרחוק (מעבר של מעל 40 ק"מ), ואם יהיה תקן באזור שם אחזור לעבוד שם, ואם לא- אז אתפטר. השאלה היא, האם אני צריכה להודיע למקום העבודה עכשיו שאני משנה מקום מגורים, או רק כשאני ארצה לחזור לאחר חופשת הלידה אומר להם? אני מעדיפה שלא להודיע להם שאני משנה מקום מגורים היום, אלא רק כשארצה לחזור. האם זה תקין מבחינה משפטית (כי גם ככה אני בשמירה ולא חוזרת לעבוד כרגע). אודה לתשובתכם,
שינוי מקום מגורים
חוב עבור גז
אי תשלום גז
פיצויים לאחר התפטרות
פיצוים למתפטר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות ללא הודעה מוקדמת
עובדת עבדה אצל מעסיקה 14 חודש. ביום מסויים הודיעה לפתע על הפסקת עבודתה,ללא מתן הודעה מוקדמת. שולמו עבורה דמי פנסיה המכילים גם מרכיב של פיצויים.האם כספים אילו מגיעים לה במקרה כזה?
האם מגיעים לה פיצויים נוספים? האם מגיעים לה דמי הבראה ?
התפטרות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובדי הקבלן
לאור השביתה שהיתה למען עובדי הקבלן,רציתי לשאול מה הושג? והאם עובדי קבלן במגזר הפרטי יהנו מאילו הטבות?
אני שוב עובד קבלן במגזר הפרטי,ורוצה לדעת מהם הזכויות החדשות שנזקפו לטובתי ?האם אני אמור להיקלט לחברה אחרי תקופה מסוימת?
אודה למענה
עובדי קבלן- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
דיון הוכחות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
נוכחתי הדיון הוכחות כחלק מתביעה שהגשתי נגד מעסיקי.עבדתי אצלו שנה וחצי והתפטרתי עקב הרעת תנאים. במהלך החקירה הנגדית, הוצאה ממני הודאה שכביכול אני מאשרת שישנו לי את הרעת התאנים כך שיתבטל הרעת התנאים. אולם, העניין לא נכון, משום שלא הוצג או אושר בדרך ישירה או עקיפה את מכתב ההרעת התנאים ואת הדרישה לתשלום בגין חוסר תשלום על שעות נוספות. ההודאה שהוצאה ממני היא כי אני מודעת לכך שישולמו לי שעות נוספות, הודאה זו מתייחסת לפני המשלוח של מכתב ההרעת תנאים. בנוסך לא שולמו לי הכספים של השעות נוספות. מה הסיכוי כי ערעור על כך יתקבל בארצי?
ערעור- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלילת חלק משכר הבסיס עבור תנאים סוציאליים
רציתי לשאול שאלה לגבי נושא זכויות סוציאליות: אימי כבר הגיעה לגיל פנסיה ובשל הפנסיה הזעומה שלה נאלצת להמשיך ולעבוד כדי להתקיים. היא עובדת למעלה משנתיים בחברת כוח אדם סיעודית לטיפול בקשישים. חלק מהמטופלים מגיעים לחברה כי קיבלו הקצבת שעות מהביטוח הלאומי וחלק מהמטופלים מקבלים הקצבת שעות על שום היותם ניצולי שואה. אימי מטפלת בכמה קשישים, חלק ממסגרת ניצולי שואה וחלק ממסגרת ביטוח לאומי. לאחרונה אימי שמה לב שעבור ימי חגים בהם הייתה אמורה לעבוד קיבלה רק חלק מיום החג המדובר: כשפנתה לחברת כוח האדם נאמר לה שהיא קיבלה תמורת ימי חגים רק עבור המטופל מביטוח לאומי ואילו המטופל שמקבל את קצובת השעות מהיותו ניצול שואה, היא לא זכאית עבורו לתשלום ימי חג !!.
כאשר סרקתי את תלושי השכר שלה בשנה האחרונה נתגלתה התמונה הקשה הרבה יותר: לפי ידיעתי, ההפרשה לפנסיה של העובד ושל מקום העבודה (שמפריש את החלק של פיצויי הפיטורים ואת חלק התגמולים לפנסיה) מחושבת על פי השכר ברוטו ממנו מקזזים הכנסות שלא קשורות ישירות לשעות העבודה, כגון: דמי נסיעה, תמורת הבראה, תוספת שעות נוספות וכו', כלומר רק התשלום על שעות השכר. והנה אם בתלוש מסוים שכר הבסיס של אימי הוא 3000 ₪, שכר הבסיס לפיו מחושבת ההפרשה לפנסיה הוא 2000 ₪ בלבד. בכל חודש בשנה האחרונה (לא חיפשתי מעבר) יש הפרש של כ 1000 ₪ בין שכר הבסיס בפועל לשכר הבסיס לפיו החברה מפרישה לפנסיה. בחישוב לעומק מסתבר כי כל השעות שמקורן בתגמול שהחברה קיבלה דרך קרן ניצולי שואה, עבורן אימי לא זכאית לשום תנאים סוציאליים כולל פנסיה ופיצויי פיטורים !! (אני בטוח שבאותו אופן דמי חופשה והבראה מוקטנים אך לא בדקתי עדיין).
אני שואל את זה בעדינות כי אני יודע שבמדינת ישראל, מאוד יכול להיות שבגלל נושא ניצולי השואה, החריג המחוקק את הנושא הזה מהחוק הבסיסי, אבל בכל זאת האם יתכן שתנאיו הסוציאליים של עובד במדינת ישראל יקוזזו רק כי חברת כוח האדם מקבלת את התמורה שלה ממקור א' ולא ממקור ב' ? הלא המעסיק של אימי זה בכל מקרה חברת כוח האדם ולא קרן ניצולי השואה ?
חשוב לציין: אימי עובדת של חברת כ"א (לא של ביטוח לאומי או כל גוף אחר).
קשישים זכאים במדינת ישראל לשעות סיעודיות מביטוח לאומי ע"פ קריטריונים שונים. קשישים שהם גם ניצולי שואה, מקבלים בנק שעות נוספות מקרן ניצולי שואה. על פי הבירור שערכתי בתלושי שכרה, בנק השעות שאימי מבצעת בנוי הן משעות של ביטוח לאומי והן משעות של קרן ניצולי שואה, שיכולות להגיע לכדי 35% מכלל השעות, תלוי ברקע המטופלים המשתנה.
שכר הבסיס של אותן שעות לא כלול בשכר הבסיס המחושב לצרכי הפרשות המעביד לפנסיה.
אשמח לתשובה מנומקת ומה ניתן לעשות. תודה, יואב.
תנאים סוציאליים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הורדה מהמשכורת
הורדה מהשכר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות הקעב מעבר החברה(דחוף מאוד)
התפטרות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלות
האם הנטיה בערעור לארצי בדיני עבודה היא מקלה אם על פי הנסיבות באמת רואים כי הצדק עם העובד והוצאה ממנו הודאה לרעתו אבל לפי הממצאים והמסמכים התמונה היא שונה . אודה להכוונה .
2. האם בבקשה לערעור יש וניתן לדבר על אופן התנהלות המשפט שהיה שגוי ? תודה תודה
ערעור- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכב עבודה
רכב עבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניכויים בעבור ארוחות
ארוחות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
הלנת שכר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוש ברכב חברה במרוצת היום על ידי עובדים אחרים
– לא מסחרי) ,
והיה אחד מתנאיי הצטרפותי לחברה.
למשימות כגון: חלוקת סחורה ללקוחות,בנק, דואר ועוד.
טענתו: תפקידך העכשווי משרדי, ולפיכך אינך זקוק לרכב במרוצת היום.
בשנים הראשונות לעבודתי תפקדתי כאיש מכירות, וגם אז נלקח רכבי אולם לא
באופן תדיר.
קיימת השתתפות מלאה של החברה בהוצאות דלק ,ביטוח ותיקונים של הרכב.
אולם מנוכה משכרי מס כחוק על שווי השימוש ( אין גילום של החברה).
האם החוק בנדון אינו חד משמעי?
אם כן, כיצד אפוצה על כל אותן שנים (למעלה מעשור)?
שימוש רכב בחברה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זקוק לעזרה! תלוש משכורת וביטוח לאומי.
הנני נמצא במצב בעייתי ומביך בשל חוסר ידע בסיסי.
אני עובד כפרילנס אצל מעסיק עצמאי. העבודה היא לפעמים מחוץ לבית ולפעמים בבית.
הבעיה:
כבר מספר חודשים שאינני מקבל תלוש משכורת. בתמימותי האמנתי למעסיק שטען שבסיום תקופת ההעסקה הוא יתן לי תלושים בצורה רטרואקטיבית.
אתמול דיברתי איתו ושאלתי מה קורה עם התלושים בפעם המאה, הוא טען שדיבר עם רואה החשבון שאמר לו שאין אפשרות לתת רטרואקטיבית, בנוסף הוא הפיל את האשמה עליי וטען שהייתי צריך לבוא אליו למשרד ולחתום על טופס 102 בכדי לקבל תלוש.
בדקתי את העניין והבנתי שלא צריך לחתום על שום טופס והוא פשוט התחמק מלתת לי תלוש.
ביקשתי בנוסף לקבל תלוש לפחות מהחודש הזה והבנתי שעד ה-15 לחוודש אני יכול לקבל תלוש על החודש הזה. הוא טען שרואה החשבון סגר את הסבב של החודש לפני ה-15 וזה בעייתי.
כעת אני מרגיש מרומה ולא מכיר את החוק.
על מי החובה בתלוש המשכורת?
האם באמת הייתי צריך לחתום על טופס מסוים בכדי לקבל תלוש?
איך אני מוכיח שעבדתי אצלו וחוסך את התשלום החודשי לביטוח הלאומי?
חייב עזרה.
תודה.
באשר לביטוח לאומי י פנה לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאונת עבודה
פני לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעה מוחשית בתנאי עבודה
אני עובדת כשנתיים במקום שמאוד נהנתי לעבוד בובמשרה כמעט מלאה ארבע משמרות בימי חול וים שבת אחת עד שהחליפו עמית אחר לחנות במשך שלוש האחרונים אני סובלת מקיצוץ חד בימי העבודה שלי למשמרת אחת ביום חול ומשמרת אחת ביום שבת שוחחתי עם מנהלת חנות לגבי הנושא הזה אך לא הביא תותצא אני לא יודעת מה לעשות האם להתפטר לבד ואך אני עושה זו האם להעמיד להם עורך דין ? או לכתוב מכת יד שבו אני מתפטרת מהרעה בתנאי שכר והאם מגיע לי פיצויים אני אשמח מאוד אם תוכלו לעזור לי בנושא דחוף מאוד ואך אני עושה זו האם בכתב יד או אצל עורך דין ואם בכת יד מה בדיוק לכתוב
הרעה בתנאי עבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




