פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

מתווך לחץ לחתום על זכרון דברים

עדנה 15/12/14
מתווך הפעיל לחץ מסיבי לחתום מידית על זכרון דברים עם התניה שתוך 10 ימים יהפוך המסמך לחוזה. הבנק לא מאפשר לקונים לגרור משכנתא כי הדירה לא רשומה בטאבו על שם המוכר, הדירה נקנתה מעמידר. המתווך מאיים על הקונים שהם חשופים לתביעה

איסור ביצוע פעולות משפטיות על ידי מתווך

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/12/14
מהי השאלה?

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי הגעה ליום המשפט שנקבע

ORNA 15/12/14
שלום לכם

אם יש נגדי תביעה על אי תשלום דמי ועד בית   וזומנתי למשפט  מול המפקח  בטאבו  ולא הגעתי למשפט ...מה אז קורה בהחלטות של השופטת ?  איך מסתיים כל ההליך הזה ?

אשמח לקבל פרטים בהקדם

תודה

אי הגעה לדיון מול המפקח על המקרקעין

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/12/14
שלום רב,



ייתכן והמפקחת על המקרקעין תתן פסק דין ללא נוכחותך או שתזמן אותך פעם נוספת.

בעיקרון, אי הגעתך לא תשמש לטובתך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדלן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעת נזיקין במקרקעין

שגיב 15/12/14
שלום רב,



רכשתי דירת קרקע של עמידר לפני 20 שנה  השכן טען שנכנסתי לשטח שלו , בדיון בבית המשפט השופט פסק לי כניסה לבית כ-40 ס"מ בלבד, עתה ברצוני  לבנות בשטח המגרש אך אין לי כניסה כדי לבנות בשטח, האם ניתן לתבןע את עמידר?



בתודה מראש

תביעת נזיקין במקרקעין

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/12/14
שגיב שלום,



לא ניתן לענות על שאלתך מבלי להכיר את התיק לעומק ולבדוק את כל המסמכים הרלבנטים כגון נסח טאבו, תשריטים, פסקי הדין וכיו"ב.



אני ממליצה לפנות לייעוץ פרטני.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדלן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוצאת רשיון תיווך

אופיר 14/12/14
שלום,

אנין בן 18 וחצי לפני גיוס.

רציתי לגשת לבחינת רשם המתווכים בפברואר 2015 בתקווה לעבור אותה ולהוציא את הרשיון אחרי הצבא.

קראתי בתקנות כי תוצאות הבחינה תקפות ל5 שנים.

דהיינו אם אני עובר את הבחינה בפברואר 15 אני יכול להגיש את הבקשה לקבלת הרשיון עד פברואר 2020.

האם הדבר נכון וכך הדבר? כאמור מטרתי היא לבצע עכשיו את הבחינה ולקבל את הרשיון מיד עם שחרורי מצה"ל-האם אפשרי.

תודה מראש

הוצאת רשיון תיווך

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/12/14
אופיר שלום,





לקבלת מענה על שאלתך אני מציעה לפנות לרשם המתווכים וכן לקרוא את חוק המתווכים במקרקעין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדלן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סעיף רטיבות ונזילות

שחר 14/12/14
שלום, אני עומד בפני רכישת דירה והעורך דין שלי מייצג את הצד השני גם כן.
המוכר לא גר בישראל והבית נמצא בשכירות. ביקשתי מהעורך דין להוסיף בחוזה שהמוכר מתחייב שאין בבית נזילות ו/או רטיבויות אך הוא מסרב לכך בטענה שבעל הבית לא גר בבית ולכן אינו יכול להתחייב על כך.
האם לסעיף זה יש חשיבות כך שבשום פנים לא כדאי לוותר עליה? ומה זה אומר מבחינה משפטית אם אגלה לאחר זמן מה שאכן היו בבית רטיבות והמוכר הסתיר זאת גם אם זה לא היה כתוב בחוזה .

חיוב מוכר להצהיר אודות פגמים בדירה הנמכרת

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/12/14
שחר שלום,



אני מציעה שבעל הדירה יפנה לשוכרים לבירור האם קיימות  נזילות או רטיבויות בדירה.



לטעמי הסעיף חשוב ולא הייתי מתפשרת לגביו.



בעיקרון, בהסכמי מכר, בד"כ מצהיר המוכר כי לא קיימים פגמים בדירה עליהם הוא יודע ואודותם לא גילה לקונה. ככל שתגלה כי קיים פגם כזה, ייתכן וניתן יהיה להגיש תביעה לפיצוי כנגד המוכר.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדלן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קניית חלקה בייעוד של חקלאות ב' ונחל

אופיר 14/12/14
שלום,

לאחרונה הוצע לי ע"י מכר לרכוש ממנו קרקע שחלקה מיועד לחקלאות ב' וחלקה בייעוד של נחל.

בחלקה אכן עובר נחל (כמעט 100 מטר מתוך החלקה הם נחל).

שאלתי היא כזו-אם אני קונה את החלקה ולמעשה הנחל הוא חלק ממנה האם מותר יהיה לי לשאוב ממנו מים ו/או לנצל אותו?

מהו למעשה השימוש בקרקע שייעודה הוא נחל?

תודה מראש

קניית חלקה בייעוד של חקלאות ב' ונחל

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/12/14
אופיר שלום,



אני מציעה לפנות בשאלה זו לרשות המקומית אליה שייכת הקרקע והנחל ולברר את העניין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדלן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פסק דין ממפקח בטאבו

אורנה 14/12/14
שלום - אבקש לדעת כאשר יש פסק דין סופי מטעם המפקחת בטאבו והפסק דין  לא נראה צודק  ומאוזן בעיני הנתבע מה אז האפשרויות שעומדות לפניו של הנתבע ?  תודה

ערעור על החלטת המפקחת על המקרקעין

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/12/14
אורנה שלום,



ניתן להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי על החלטת המפקח.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדלן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פטור ממס שבח

ענת 14/12/14
שלום, זקוקה לעזרה בדחיפות.



השאלה שלי היא: אני גרה בבית פרטי 3 שנים (שאנחנו בנינו), בית יחיד שברשותנו. אנחנו מעוניינים למכור את הבית ולקנות דירה, לפי החוק החדש,האם עלינו לשלם מס שבח בגין הרווח ממכירת הבית? ובאם כן, כיצד ניתן לקבל פטור מהמס? ובאם עלינו להמתין עד 4 שנים, כיצד החישוב נעשה אם בנינו את הבית?

לתשובתכם הדחופה אודה.

פטור ממס שבח במכירת דירת מגורים יחידה כל 18 חודשים

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/12/14
ענת שלום,



כדי לקבל פטור מתשלום מס שבח במכירת דירה יחידה יש לענות על התנאים המופיעים בחוק:



הדירה הנמכרת היא דירתו היחידה של המוכר בישראל, המוכר הוא בעל הזכות בה במשך 18 חודשים לפחות מיום שהיתה לדירת מגורים, ולא מכר, במשך שמונה עשר החודשים שקדמו למכירה האמורה, דירת מגורים אחרת כאמור, בפטור ממס.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדלן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צו ירושה בכפוף לחוב להוצאה לפועל

lili 14/12/14
שלום ,אנו  3 אחים מעוניינים להוציא צו ירושה לאבינו המנוח שלא הותיר צוואה.בכוונתנו לוותר על זכותנו לטובת האמא והיא תכין צוואה.

בהתחשב בעובדה כי לאחד האחים יש תיק  חוב בהוצאה לפועל, האם יש חשש כי תוך כדי התהליך  עלולה להרשם  הערת אזהרה או עיכוב  על יכולת הויתור של האח החייב      או במלים אחרות ,שלא נוכל לסיים את קבלת צו הירושה בגלל התיק בהוצאה לפועל.תודה

צו ירושה בכפוף לחוב להוצאה לפועל

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/12/14
שלום רב,



לפי מיטב ידיעתי התשובה לשאלתך שלילית.

ממליצה להפנות את שאלתך לפורום הוצאה לפועל





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדלן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איך אפשר לדעת אם הדירה שייכת לי – עו"ד צעיר

חיים 14/12/14
מדובר בבנין בן 2 קומות שבכל קומה 3 דירות 

לאדם אחד יש 4 דירות כך לפי דבריו

השטח  לא מוסדר 

בנסח טאבו שהוצאי מהאתר הוא רשום רק פעמיים

מה הדרך לבדוק האם באמת יש לו 4 דירות ואיך אני עושה את זה

נ.ב הבעלים נפטר וליורישם אין את הסכם השיתוף

איתור דירה ברשות מקרקעי ישראל

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/12/14
חיים שלום,



פנה לרשות מקרקעי ישראל לבירור. ייתכן שהסכם השיתוף רשום שם.

כמו כן, ניתן לבדוק את צו הירושה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדלן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פריסת תשלומים- דירה יד שנייה

קרן 14/12/14
שלום,

חוזה מכר לרכישת דירה יד שנייה בשווי של 1,400,000 ש"ח.

הרוכשים לוקחים משכנתא בגובה 50% מהסכום.

כמה נהוג לשלם בתשלום האחרון כנגד מסירת החזקה?

תודה רבה :)

כמה נהוג לשלם במועד מסירת הדירה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/12/14
קרן שלום,



אין נוהג ספציפי. התשלום האחרון נקבע לפי הסכמת הצדדים.



לטעמי, יש להשאיר לסוף לפחות 10%-15% מסך התמורה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדלן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי שכ"ד מוגזם

אלי גספר 14/12/14
שלום רב

אני גר בשכירות אצל אותו אדם באותו בית כבר 14 שנה .לפני שנתיים העלה את שכר הדירה ב-10%.

השנה חלו תיקונים במעטפת הבנין ,וכנראה מסיבה זו החליט 

לבקש תוספת 25% לחודש. ולא ב- 122015 נצטרך לעזוב.

מבקש יעוץ מהם זכויותיי אם בכלל יש.

תודה

האם בעל הבית רשאי להעלות את שכר הדירה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/12/14
אלי שלום,



ככל שלא סוכם ביניכם בהסכם השכירות כי שכר הדירה יישאר קבוע או לא יעלה מעל סכום מסוים, רשאי בעל הדירה להעלות את שכר הדירה כרצונו.



יש לבדוק בהסכם השכירות מהו המועד שנקבע להודעה על פינוי מוקדם. ככל שלא נקבע, נהוג כי יש להודיע זמן סביר מראש (חודש- חודשיים).





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדלן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חברה משכנת

זאב 14/12/14
שלום רב,

כיצד אני יכול לברר מי החברה המשכנת כעת,החברה שבנתה הייתה בן יקר גת שאחר כך הפכה לחירם גת



תודה

איתור חברה משכנת

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/12/14
זאב שלום,



שאלתך אינה ברורה לגמרי.

נא הבהרתך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדלן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם יש התיישנות על תביעה של גרימת נזק לרכוש המשותף

שגיא 14/12/14
האם על השגת גבול וגרימת נזק לרכוש משותף עלולה להיות התיישנות
השכן העביר את שעון המים שלו ללא רשותי ,יש הסכם שיתוף בלשכת המקרקעין עם תשריט ויש לי צילומים של השטח שלי לפני שהוא העביר את שעון
המים אלי , הוא בנה מחסום העיריה פנתה אליו שאי לא יכולה לקרוא את שעון המים והוא החליט להעבירו לשטח שלי והעביר אותו
אני עובד המון שעות נוספות ואין לי כרגע זמן להתעסק עם זה , האם אני עלול לאבד את זכותי לתבוע את מה ששלי ?

התיישנות תביעה להסגת גבול ונזק לרכוש המשותף

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 14/12/14
שלום רב

על תביעה כספית לנזקים ברכוש המשותף קיימת התיישנות של 7 שנים ממועד הולדת התביעה. תביעה להסגת גבול היא ״תביעה במקרקעין״ כמשמעה בחוק ההתיישנות וההתיישנות לגביה נעה בין 15 שנים (מקרקעין לא מוסדרים) ל - 25 שנים (מקרקעין מוסדרים), ובהתאם לנסיבות, וככל שזכותך רשומה בלשכת רישום המקרקעין ייתכן ואף מדובר בתביעה שלא חלה עליה התיישנות (סעיף 159(ב) לחוק המקרקעין)

כדי לדעת בדיוק מתי התביעה עלולה להתיישן עליך להתייעץ באופן פרטני עם עו״ד הבקיא בתחום ויש להביא בחשבון כי תביעה כזו גם אם אינה מתיישנת כפופה למבחני שיהוי ותום לב

בברכה

עו״ד יהודה וישניצקי

מנהל פורום נדלן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חשבונות בדירה להשכרה-שתי שאלות

אריה 14/12/14
שלום לכולם,

השכרתי לפני שנתיים דירה לפיליפינית שבזמנו העבירה את כל החשבונות על שמה.

לפני כשנה אותה פיליפינית עזבה את הדירה והדירה הושכרה לאדם אחר.

לאחרונה יצרו איתי קשר מרשות המים ואמרו כי הדיירת יצרה חוב של אלף שקל.

טענתי כי החוב לא שלי וכי על רשות המים לגבות אותו מהדיירת ולא ממני-נכון לעכשיו מאותה שיחה לא פנו אליי יותר.

שאלתי היא-האם רשות המים יכולה לגבות ממני את החוב למרות שהוא רשום על שמה ולא על שמי? האם העובדה שאני בעל הנכס מעבירה אליי את החוב?

ועוד שאלה באופן כללי היות ואני ממשיך להשכיר את הדירה-האם זה שאני מעביר את כל החשבונות על שם הדיירים מעניק לי הגנה מוחלטת מפני דרישות לתשלום חוב אם יווצרו ע"י הרשויות?

תודה מראש,

אריה

על מי חלה חובת תשלום ארנונה ומים?

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/12/14
אריה שלום,



בעיקרון, החוב חל על בעל הדירה הרשום בטאבו (או ברשות מקרקעי ישראל) אלא אם נעשית העברה מסודרת של רישום שוכרים של הדירה בעירייה על פי הסכם שכירות.



למיטב ידיעתי אין הגנה מוחלטת מפני חובות עתידיים אם יווצרו על ידי שוכרי דירה, ולשם כך עליך לדאוג לקבלת בטחונות מתאימים בעת השכרת הדירה (המחאה "פתוחה" לפקודת הרשויות השונות ללא סימון תאריך פרעון).



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין




הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בטחונות בהשכרת דירה משופצת

משכיר 14/12/14
שלום,

קניתי דירה להשקעתי ושיפצתי אותה בסכום גדול.

כעת אני מעוניין להשכיר אותה ומעוניין להבטיח את עצמי כך שהשוכרים ישמרו על מצב הדירה (שאחרי השיפוץ נראית יותר יפה מדירה מקבלן).

ברצוני לשאול את עורכי הדין המנוסים כאן בפורום מהן הערבויות שמקובל לקחת בהשכרת דירה משופצת? שווי הנכס עומד בערך על 1.5 1.6 אם זה משנה.

תודה מראש

אילו בטחונות יש לדרוש בהשכרת דירה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 14/12/14
שלום לך,



פרט לביטחונות הנהוגים בהשכרת דירה: המחאות להבטחת תשלומים שונים (רשויות, ועד בית וכיו"ב) והמחאות עבור  שכ"ד, מומלץ לבקש ערבות בנקאית בגובה של 4 חודשי שכירות לפחות אשר תוקפה חודש לאחר מועד סיום תקופת השכירות.



בהצלחה



ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת חלק ממגרש

שמואל 13/12/14
בבעלותי שטח בקרקע עירונית שניתן לבנות עליו שתי יחידות דיור שאת אחת מהן בניתי ובה אני מתגורר. ברצוני למכור חלק יחסי ( כ300 מר) בהסכם שיתוף לקונה שיבנה עליו את ביתו. האם אני מוגבל בגודל המגרש שאציע למכירה או שבהיותי הבעלים ( שטח פרטי) אני סוברני למכור כל גודל של שטח?תודה מראש.

האם ניתן למכור חלק ממגרש שבבעלותי הפרטית?

עו"ד ענת קציר מנהלת 14/12/14
שמואל שלום,



אם הבנתי נכון את שאלתך, ככל שהשטח נמצא בבעלותך הפרטית בלבד, אתה יכול למכור חלקים בו כרצונך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוצאת תיק מהטאבו ובעיקר שטר עיסקא

יהודה 13/12/14
שלום רב



מעונין להוציא תיק טאבו מ 2008 ולצלמו - השאלה האם חובה לעשות זאת בלשכה בה נמצא התיק או ניתן בכל לשכת טאבו [אם ממחושבים וסרוק אזי סביר שניתן]



מו כן מעונין בעיקר בשטר העסקא  והשאלה היא הגם שאינני צד לעסקא באפשרותי לקבל העתק ? שהרי נסח ניתן לקבל



תודה

עיון בתיק טאבו ישן

עו"ד ענת קציר מנהלת 14/12/14
יהודה שלום,



ניתן לעיין בתיק הטאבו בלשכת רישום המקרקעין אליה שייכים המקרקעין הספציפיים.



כדי לעיין בתיק ככל שאינך אחד מהצדדים לתיק, תזדקק ליפוי כוח.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חריגות בנייה במבנה תעשיה ישן

טובה 13/12/14
שלום
ברשותי נכס בבת ים באזור התעשיה.
מדובר במבנה תעשיה ישן שנקנה בשנת 1966, כאשר בזמן הקנייה למבנה היו
שתי מרפסות (מקדימה ומאחורה). בתחילת שנות ה-70 בעל הנכס סגר את המרפסות, השתתף
במשפט בנדון ושילם את הקנסות בעבור השינוי במבנה.
אני ירשתי את המבנה לפני כעשור וכיום בכוונתי למכור אותו. אולם מבחינת
היום כיום, בשל סגירת המרפסות המבנה מאופיין כבעל חריגות בנייה שלא נכנסו לטאבו.
השאלה -  מהו תשלום המס הנדרש
על חריגות הבנייה בעת המכירה? האם עלי לשלם מס ספציפי או האם זה נכלל במס ההשבחה ?

חריגות בניה במבנה תעשיה ישן

עו"ד ענת קציר מנהלת 14/12/14
טובה שלום,



אני מצעה לך לפנות לרשות המקומית למחלקת ההנדסה לבדיקת הנושא שכן אין אפשרות להעריך את גובה הקנס מראש.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישה ללא ליווי בנקאי-אלטרנטיבות אחרות

רון 13/12/14
שלום רב,מצאתי דירה בפרויקט חדש , הקבלן לא לקח ליווי בנקאי אלא מתחייב לרשום הערת אזהרה לאחר הפקדת 7% מהכסף. כל שאר התשלומים הינם לפי התקדמות הבנייה.



הבנתי כבר בפורום שהערת אזהרה מגנה רק על הנכס מפני מכירתו לאחר. מכיוון שאני מעדיף בטחון לכסף , האם קיימת אפשרות שקבלן יתן ליווי רק לדירה שלי או כל צורה אחרת של ערבות?

תודה

רכישה ללא ליווי בנקאי-אלטרנטיבות אחרות

עו"ד ענת קציר מנהלת 14/12/14
רון שלום,



על פי החוק הקבלן יכול לנקוט בדרך בה הוא בחר.

צורה אחרת של ערבות יכולה להיות באמצעות פוליסת ביטוח אשר מונפקת בגין כל תשלום מתשלומי התמורה.

אני מציעה לפנות לקבלן ולבדוק האם קיימת אופציה כזו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תל אביב

גיא 13/12/14
שלום אני מתכונן לרכוש דירה שכבר מושכרת 6 שנים לאותו דייר
ההסכם בעל פה ביני לבין בעל הנכס שאני יאפשר לדייר להמשיך בשכירות שסכום קבוע מראש למשך שנתיים
אין בינהם חוזה כל שהוא
שאלה ראשונה מה עושים על מנת לעמוד במילתי וגם להגן על עצמי במקרה ש...
האם צריך לערוך חוזה שכירות מלפני קניתי את הנכס במהלך הקניה ?או לאחר התשלום האחרון ?
דמי השכירות עוברים אלי באיזה שלב
חתימת החוזה ?
תשלום אחרון ?
לפי התיכנון זה ימשך איזה חודשים שלוש עם המשכנתא וכו
תודה

רכישת דירה מושכרת

עו"ד ענת קציר מנהלת 14/12/14
גיא שלום,



כדאי לערוך הסכם שכירות עם חתימת חוזה המכר, וכן לציין בהסכם המכר כי הדירה מושכרת בתנאים מסוימים ואלו ימשכו גם לאחר רכישת הדירה על ידי הקונה.



בד"כ דמי השכירות עוברים לרוכש הדירה עם השלמת תשלום מלוא התמורה אלא אם סוכם אחרת בין הקונה למוכר. לעיתים כאשר מועד מסירת הדירה לקונה נקבע על ידי הצדדים למועד מאוד רחוק ממועד חתימת הצדדים על ההסכם, דמי השכירות יכולים להשתלם לקונה עוד בטרם קיבל את החזקה בדירה. 



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תל אביב

גיא 13/12/14
שלום אני מתכונן לרכוש דירה שכבר מושכרת 6 שנים לאותו דייר


ההסכם בעל פה ביני לבין בעל הנכס שאני יאפשר לדייר להמשיך בשכירות שסכום קבוע מראש למשך שנתיים


אין בינהם חוזה כל שהוא


שאלה ראשונה מה עושים על מנת לעמוד במילתי וגם להגן על עצמי במקרה ש...


האם צריך לערוך חוזה שכירות מלפני קניתי את הנכס במהלך הקניה ?או לאחר התשלום האחרון ?


דמי השכירות עוברים אלי באיזה שלב


חתימת החוזה ?


תשלום אחרון ?


לפי התיכנון זה ימשך איזה חודשים שלוש עם המשכנתא וכו


תודה

רכישת דירה מושכרת

עו"ד ענת קציר מנהלת 14/12/14
גיא שלום,



כדאי לערוך הסכם שכירות עם חתימת חוזה המכר, וכן לציין בהסכם המכר כי הדירה מושכרת בתנאים מסוימים ואלו ימשכו גם לאחר רכישת הדירה על ידי הקונה.

בד"כ דמי השכירות עוברים לרוכש הדירה עם השלמת תשלום מלוא התמורה אלא אם סוכם אחרת בין הקונה למוכר. לעיתים כאשר מועד מסירת הדירה לקונה נקבע על ידי הצדדים למועד מאוד רחוק ממועד חתימת הצדדים על ההסכם, דמי השכירות יכולים להשתלם לקונה עוד בטרם קיבל את החזקה בדירה. 



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אחוז הסכמה לשיפוץ כללי של בניין

אלה 12/12/14
שלום



ברצוני לברר רוב של כמה צריך בכדי להעביר הסכמה של שיפוץ כללי של בניין. האם נכון שזקוקים ל 100% הסכמה של בעלי הדירות. האם ניתן לחייב בעל דירה שלא מעוניין בשיפוץ כללי. תודה

אחוז הסכמה לשיפוץ כללי של בניין

עו"ד ענת קציר מנהלת 14/12/14
אלה שלום,



באיזה סוג שיפוץ מדובר? האם אתסטי? האם הבניין ניזוק ועל כן יש לשפצו?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם אני פטורה ממס שבח מקרקעין במקרה הנ"ל

הדס 12/12/14
מכרתי חלק מבית פרטי שקבלתי בירושה. הנכס שימש כל השנים למגורים ומשולמת
עבורו ארנונה למגורים, אף כי כרגע לא מתגוררים בו. אני לא רשומה כבעלים של
נדלן אחר ומעולם לא ביצעתי עסקת מקרקעין אחרת. האם אני פטורה ממס שבח
מקרקעין?

פטור ממס שבח - דירה שהתקבלה בירושה

א.א. 12/12/14
הדס,



אנא עייני בסעיף 49ב (5) לחוק מיסוי מקרקעין.



לצורך קבלת הפטור ישנם מס' תנאים:



*המוריש היה בעליה של דירת מגורים אחת;



*אילו המוריש היה בחיים היה פטור ממס בגין המכירה;



*המוכר הוא בן זוגו/צאצא/או בן זוג של צאצא של המוריש

חיובים שלובים וטענת התיישנות

יזם 12/12/14
שלום לכולם,לפני 11 שנה ערכתי עסקת קומבינציה לפיה אני אבנה בניין של 4 דירות על קרקע של מישהו ובתמורה כל אחד יקבל שתי דירות.בסוף הבניה הוא קיבל את דירותיו ואני את דירותיי אך בעל הקרקע טען שאני חייב לו כסף (אני טוען שלא) ולא העביר לי את הבעלות על שתי הדירות שלי.מכרתי דירה אחת ובגלל שלא העברתי בעלות לקונה הוא תבע אותי.הגשתי צד ג' כנגד בעל הקרקע אך הוא טוען לחובות (שלא נתבע מלפני 11 שנה).בית המשפט קבע כי ע"פ החוזה אם קיים חוב הרי שמדובר בחיובים שלובים ולכן עד שלא אשלם את החוב בעל הקרקע לא חייב להעביר לי את הקרקע.אנחנו לפני הגשת תצהירים ורציתי לדעת אם מלבד התיישנות השתק מניעה וניצול לרעה של הזמן מה עוד אפשר לטעון כנגד הטענה של החוב.הרי היום יהיה קשה לי מאוד עד בלתי אפשרי להוכיח מה שילמתי לפני 11 שנה-ניסיתי בדיון להעלות טענת התיישנות אך השופט לא שש לקבלה ואמר שאני צריך להוכיח.יש לי עו"ד אבל אשמח לשמוע חוות דעת נוספות.תודה מרא

פנה בבקשה לפורום בתי משפט לקבלת מענה

עו"ד ענת קציר מנהלת 14/12/14

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן