פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
חריגת בניה
חריגת בניה
יש להגיש כתב הגנה לתביעה/ לכתב האישום שהוגש נגדך.
כיוון שמדובר בעניין ספציפי אינני יכולה לענות עליו במסגרת פורום זה.
אני ממליצה לך לפנות לעורך דין לצורך קבלת ייעוץ פרטני.
בהצלחה.
בברכה,
יפית יוחפז, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה לפינוי של חלק מסוים ממקרקעין – פרוצדורה?
השכן הסמוך אליי "חרג" לחצר ביתי ב-30 מ"ר (ואין חולק על כך והוא אף מודה) אך מסרב בתוקף, ללא סיבה ברורה, להחזיר את השטח ששייך לי כדין ומכח גרמושקה שמעידה על כך באופן חד-משמעי.
מהו ההליך הנכון להגשת תביעה לצורך החזרת אותו שטח לחצר ביתי?
תביעה לפינוי של חלק מסוים? תביעה לסילוק יד?
צו עשה? סעד הצהרתי לפיו יש לפנות את החלק האמור ולהחזירו אליי במיידית?
סמכות עניינית - שלום / מחוזי?
תודה גדולה מראש למסייעים,
נועה.
השכן פלש למקרקעין שלי - מה עושים
שלום רב
בהנחה שאכן אין חולק כי את הבעלים הרשום או הזכאי להירשם בשטח החריגה, עלייך להגיש תביעה לסילוק יד כנגד השכן, הנשענת על ההגנה על זכות הקנין שלך לפי חוק המקרקעין ותביעה כזו יש להגיש לבית משפט השלום
הייתי גם תובע בעוולה נזיקית של הסגת גבול במקרקקעין וגם בגין בניה ונטיעה במקרקעי הזולת לפי חוק המקרקעין
בהצלחה !!
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת דירה שכבר פוצלה בעבר
כרגע אנחנו רוצים למכור את הבית
השאלה היא האם ניתן למכור את הבית כשני דירות שונות?רישום בטאבו וכו'
או כדירה אחת?
תודה לעונים
האם ניתן למכור יחידה עצמאית שפוצלה כדירה נפרדת
שלום רב
משאלתך לא ברור האם הדירה פוצלה על פי היתר כדין, כלומר - שניתן אישור מהועדה המקומית ושאר הדיירים להוספת יחידת דיור לבית המשותף (ככל שלא מדובר בבית פרטי )
בהנחה שלא התקבל אישור כאמור - לא ניתן למכור את הדירה כשתי יחידות נפרדות אלא כדירה אחת.
בהנחה שהתקבל אישור - יש לפעול לתיקון צו רישום הבית המשותף כך שהדירה תירשם כיחידה רישומית נפרדת בטאבו ואז ניתן יהיה למוכרה בנפרד מ "דירת האם".
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי כספי
מי אחראי לפיצוי השוכר בגין נזקי נזילה ?
שלום רב
ככלל, יש לבחון את הוראות חוזה השכירות שנחתם בינך לבין השוכרים ובכלל זה - את ההוראות ככל שקיימות בנוגע לחובת המשכיר לבצע באופן מיידי תיקונים בדירה.
השאלה תהיה האם פעלת כי שמצופה ממשכיר בהתאם לחוזה ובהתאם להוראות הדין מעת שהשוכרים הודיעו לך או לאמך על הנזילה. על פניו , בהיעדר הוראה חוזית שוללת, התמשכות נזק של כשבעה חודשים נראה כזה המצדיק פיצוי מסויים לשוכרים בגין אובדן ההנאה בדירה ועוגמת הנפש שנגרמה להם, והדבר צריך לבוא לידי ביטוי בהפחתה מדמי השכירות. גובה הפיצוי אינו קבוע בחוק ולכן לא אוכל לציין סכום מפורש .
בנפרד, על כל נזק שנגרם לך ולשוכרים אחראים השכנים וניתן לדרוש מהם פיצוי התואם את הנזק הממוני והלא ממוני שנגרם לכם לרבות הצורך בפיצוי השוכרים
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הורשת נכס הרשום על שם חברה
במידה ויש נכס הרשום ע"ש חברה, ולה היו 2 בעלים.
שניהם נפטרו. יש בידיי הוכחות כי הנכס הוענק לאחד מהם, אך הדבר לא נרשם בטאבו.
כעת הבן שלו רוצה לרשום הנכס של אביו על שמו, אך כאמור הנכס רשום ע"ש החברה, ולא על שם האב, על אף שהחברה העניקה לאב את הנכס.
יש לי פרוטוקול של בעלי המניות שכתוב כי הנכס עובר לבעלותו של האב.
מה עוד עליי להציג בטאבו כדי שהבן יןכל לרשת את הנכס?
הורשת נכס הרשום על שם החברה
שלום רב,
לצערי פרוטוקול של בעלי המניות לא יספק את הטאבו.
עליך להגיש לרשם המקרקעין שטרי מכר (העברת בעלות) מהחברה לאב ז"ל כשהם חתומים על ידי החברה והאב כפי שאמורים היו להיחתם וכן אישור מסים בגין הדיווח על העסקה לרשות המסים.
כמו כן האם ניתן יפוי כח בלתי חוזר לאב ?
בהנחה שאין את המסמכים הללו לפחות,לצד מסמכים נוספים, יהיה על הבן לפנות ליורשי בעל המניות הנוסף ולבקש את הסכמתם לביצוע ההעברה וחתימה על המסמכים החסרים.
בהיעדר הסכמה - יש לפנות לבית המשפט לקבלת סעד הצהרתי לפיו האב היה בעל הזכויות בנכס ויש לרושמו על שם הבן כיורשו החוקי
מעבר לכך - למותר לציין כי ייעוץ זה הינו כללי ויש לעיין במסמכים שבידך וכן לקבל ייעוץ פרטני בהתאם לנסיבות הספציפיות של ביצוע העברת הזכויות לאב
בהצלחה !!!
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מבנה נדרש בחוזה פיתוח
בחוזה פיתוח סטנדרטי מול מנהל מקרקעי ישראל, יש לו"ז לתהליך הבנייה - יסודות, שלד, וכו'.
השאלה שלי האם אני רשאי להקים מבנה יביל, או אפילו קרוואן. (למעט הממ"ד שזה ברור).
המטרה היא להצליח לבנות במסגרת תקציב מוגבל, ולגור במקום עם סיום הבניה.
והתוכנית היא לשדרג את המבנה בשנים מאוחרות יותר.
מה יקרה אם המנהל יגיד שזה לא מקובל עליו? האם הם יכולים לחייב אותנו למבנה בטון עם יסודות?
האם על פי הוראות חוזה הפיתוח ניתן להקים מבנה יביל
מר דוד עזריאלי מדרך השלום שלום רב
למיטב הבנתי, אין מגבלה בחוזה הפיתוח הסטנדרטי בדבר
סוג הבניה, ולפיכך, אם תקבל מהועדה המקומית לתו"ב היתר להקמת מבנה יביל ולאחר מכן טופס 4 - תעמוד בתנאי הסכם הפתוח
תוכל לבחון זאת כבר בשלב הגשת התכניות שכן יהיה עליך לקבל חתימת המינהל על הבקשה להיתר שם יצוין כי מדובר בבניה קלה במבנה יביל
בהצלחה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדלן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כספי נאמנות
אני מייצגת 2 צדדים בעסקת מכר של נכס הרשום במינהל.
באיזה שלב אני יכולה לשחרר למוכר את כספי הנאמנות שמהווים התשלום האחרון?
כרגע הוא שילם מס שבח וישנו אישור על כך והמציא אישור על היעדר חובות מהעירייה ואני לקראת שליחת בקשת הרישום למינהל (כלומר הרישום טרם בוצע ואושר).
תודה!
מתי ניתן לשחרר כסף מנאמנות לטובת המוכר?
לאחר שהוצאו כל מסמכי העברת הזכויות על פי נוהל העברת זכויות של המנהל, על פניו ניתן לשחרר את הכסף אם לא קיימת מניעה אחרת.
בברכה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הכנסת דיירים פוטנציאלים
האם שוכר מחוייב להראות את הנכס לשוכרים פוטנציאלים?
כך נהוג ובד"כ העניין מוסדר בחוזה השכירות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכב נטוש
תודה
האם רכב נטוש יכול לעמוד בחניה פרטית?
אני מציעה כי תפנה לפורום דיני תעבורה לבדיקה האם רכש נטוש (שככל הנראה אין לו טסט) יכול לעמוד בחניה פרטית.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איחור במסירת הדירה – לאחר 60 יום
הייתי אמור להיכנס לדירה בתאריך 31.3.2015 - עפ"י חוזה.
אנחנו כיום בחודש ה - 5 לאיחור (אפריל,מאי,יוני,יולי,אוג')
כשהלכנו לחוזה - נספח שינויים/תוספות ,
גילנו סעיף המגן על המוכר :
(*מצורפת תמונה*)
"מוסכם כי המוכר רשאי לדחות את תאריך המסירה מכל סיבה שהיא לפרק זמן נוסף של 60 יום . במקרה זה לא תחשב הדחיה בשום אופן כהפרת חוזה...והקונה לא זכאי לפיצוי בגין ימים אלו"
ושאלתי היא :
האם הסעיף הנ"ל חוקי?, מאחר שאינו תואם את הרשום בחוק המכר סעיף 5/א , שעיקרו מדבר על שהיה והקבלן חרג ביותר מ - 60 יום ממועד מסירת החזקה , יהיה עליו לשלם גם עבור ימי האיחור הללו.
יוצא שקיימת סתירה,
אציין כי עו"ד שלנו בתגובה אמר "אתם לא זכאים לתשלום עבור 60 הימים הראשונים מאחר ואצל כלל הדיירים הקבלן התחייב במסירה חודשיים אחרי מועד התחייבותו מולכם (ז"א במקום 31.3 > 31.5)
תודה
האם קבלן יכול לאחר במסירה ולא לשלם פיצויים?
ידוע שבהסכמי מכר של דירות חדשות מקבלן, ידו של הקבלן על העליונה. לכן, כדאי לשכור שירותיו של עו"ד מטעמך על מנת שיזהה את הסעיפים ה"בעייתיים" בחוזה וינסה לשנות אותם עבורך ולטובתך.
על פי החוק, לאחר עיכוב של 60 ימים ממועד המסירה שנקבע בהסכם, יחוייב הקבלן בתשלום פיצויים לאחר אותם 60 ימים רטרואקטיבית, דהיינו מיום הראשון לאיחור.
בד"כ שומר לעצמו הקבלן זכות לאחר בתקופה נוספת אולם, רק בגין סיבות שאינן תלויות בו, סיבות של "כוח עליון".
על פי הסעיף המצוטט שהצגת בשאלתך, נראה כי במקרה שלך הקבלן משאיר לעצמו את האופציה לאחר "מכל סיבה שהיא". אם סעיף זה מוכפף לחוק המכר (דירות) הרי שהוא לגיטימי, אולם, על הקבלן עדיין לשלם פיצויים על פי החוק.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השכרת דירה למלון
פנו אלי נציגי מלון ידוע במטרה לשכור אותה כדי לשכן בה אנשי צוות מתחלפים.
שאלותי:
1. האם מבחינת הרשויות, זו נחשבת עסקת השכרה רגילה למגורים או השכרה לעסק?
2. איזה בטחונות נהוג לדרוש ממלון?
האם השכרת דירה לצוות מלון מהווה השכרה לעסק?
1. אם בדירה מתגוררים אנשי צוות ולא מופעל עסק, מדובר בהשכרה רגילה למגורים, כאשר השוכרת היא חברה (מלון). כדאי לציין בהסכם השכירות כי מטרת השכירות היא למגורים בלבד.
2. כדאי לדרוש ערבות בנקאית, שטר חוב והמחאות "פתוחות" לטובת תשלומים לרשויות השונות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטול חוזה רכישת דירה (תמ"א 38)
ביטול חוזה רכישת דירה (תמ"א 38)
הפורום נועד לתת מענה לשאלות ממוקדות.
בשל מורכבות שאלתך והסיטואציה המתוארת בה, אין ספק כי הנך זקוק לייעוץ משפטי ולא למענה קצר באמצעות פורום, מה גם שנדרש פה עיון בכל המסכים הרלבנטיים.
אני מציעה לך לפנות לייעוץ אישי דרך האתר
בהצלחה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת בית על שם שלי בטאבו
העברת זכות במקרקעין אגב גירושין
האם ההסכם שביניכם קיבל תוקף של פסק דין בבית המשפט?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הכשרת חריגת בנייה-גגון מעל מרפסת
תשובה
אם ניתן להכשיר -
צריך להגיש בקשה להיתר בניה להכשרת הבניה.
במקרה יש לבדוק את הנסיבות, וייתכנו שתי אפשרויות עיקריות:
1. ייתכן שההליך יהיה פשוט וקצר (מסירת הודעה בלבד), בהתאם ל-"רפורמת הפרגולות".
2. יתכן גם שהוא יהיה ארוך יותר, ויצריך הכנת תכנית היתר, הגשת בקשה, מתן זכות התנגדות לשכנים, וכד'.
הכל - בהתאם לנסיבות הספציפיות.
אם לא ניתן להכשיר (כלומר אין זכויות בניה שלא נוצלו), אז יש כאן קושי מסוים. צריך לראות אם יש זכויות בניה עודפות לשכן ואז ניתן לקנות ממנו זכויות אלו.
אם אופציה זו לא באה בחשבון, צריך לבחון אלטרנטיבות שמצריכות כבר בחינה ספציפית של התכניות החלות בקרקע.
בקיצור, תתחיל מלבדוק אם זו עבירת בניה שניתן להכשיר או שלא ניתן להכשיר.
כמובן שתמיד יש את האפשרות להסיר את הגגון כדי לאפשר את ההעברה ומחיקת הערת האזהרה.
סגירת חנייה בשער
האם ניתן להסב חניה לגינה?
פני לרשות המקומית לבדיקה מהו ההליך שיש לבצע על מנת להסב את החניה לגינה.
בהצלחה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ייפוי כוח לרישום ירושה
איזה יפוי כוח נדרש על מנת לרשום ירושה?
יפוי כוח לרישום זכויות ובו יפורט רישום לרבות זכויות על פי ירושה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עיקול על נכס
לפני מספר חודשים רכשתי דירה ונרשמה הערת אזהרה על שמי.
לפני כחודש ראיתי בנסח הטאבו שנרשם עיקל לטובת הוצל"פ על בעל הדירה.
האם זה אפשרי? האם הערת האזהרה לא מגינה על זכויותיי בדירה?
מה עושים????
האם עיקול מאוחר גובר על הערת אזהרה קודמת?
במקרים מסוימים יכול שיירשם עיקול על זכויותיו של המוכר, חרף רישום הערת אזהרה לטובת הרוכש ואף לטובת הבנק המלווה שהרוכש נטל ממנו משכנתא.
בד"כ בהסכמי המכר מוסכם כי כל עיקול או מניעה אחרת שתוטל על זכויותיו של המוכר תסולקנה עד ידו תוך X זמן שסוכם מראש בין הצדדים. כמו כן, המוכר מתחייב למסור את הנכס כשהוא "נקי" מכל עיקול ו/או שעבוד ו/או צו וכו'.
בדקי זאת בחוזה המכר.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכישת דירה מהורה
רכישת דירה מהורה
צר לי. לא הבנתי את שאלתך.
נא הבהרתך.
האם הבנק מסרב לתת לך משכנתא לרכישת הדירה משום שזו דירתם היחידה של ההורים?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עליית גג
= מה המשמעויות ???
אילו סיכונים קיימים ברכישת בית עם בניה בלתי חוקית?
על פי תיאורך שמופיע בשאלה ככל הנראה מדובר בחריגת בניה.
אי לכך, רכישת הבית במצבו כפי שהוא, עשויה להעלות סיכונים שונים.
ביניהם, הגשת תביעה על ידי הרשות המקומית כנגד בעל המקרקעין בגין בנייה לא חוקית ותשלום קנס, צו להריסת המבנה.
כמו כן, לצורך העברת הזכויות בבית, על המוכר להמציא אישור עירייה בגין העדר חובות. במקרים מסוימים פקח מטעם העיריה נשלח לבדוק האם קיימת בניה בלתי חוקית בטרם יוענק אישור העיריה. אם ימצא כי אכן קיימת הבניה, ככל הנראה לא תהיה האפשרות לקבל את האישור. משמע הדבר, כי לא יהיה ניתן לרשום את הבית על שמך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח במכירה תוך שנתיים
תודה.
פטור ממס שבח
ככל שזו דירתכם היחידה, שעברו 18 חודשים מיום שחתמתם על הסכם הרכישה (ואם מדובר בעסקה על תנאי- מיום קיום התנאי), וב- 18 החודשים הללו לא מכרתם דירה אחרת, הינכם פטורים ממס שבח.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עליית גג לא חוקית
בנייה לא חוקית
בנייה שאינה חוקית היא עבירה פלילית לפי חוק התכנון והבנייה.
הרשות המקומית יכולה להגיש כתב אישום נגד הבעלים בגין בנייה זו וליתן צו הריסה ו/או קנס (בחוק יש גם אפשרות למאסר).
כמו כן, ככל שבכוונתך לקחת משכנתא, הייתי מציעה שיגיע שמאי לדירה בטרם חתימת ההסכם על מנת לוודא שהבנק מאשר את המימון.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עליית גג
מס רכישה בקניה של דירה להחלפת אחת משתי דירית
ברשותי שתי דירות על שמי. באחת מהן גרה אמי ללא תמורה. ברצוני להחליף את הדירה שבה אני גרה. האם אני אחוייב במס רכישה?
חיוב במס רכישה- בעלות ב 2 דירות
כן. תחויבי במס רכישה בגובה של 8%, שכן בבעלותך 2 דירות.
הפטור ניתן רק למי שבבעלותו דירה יחידה, או בהחלפת דירה יחידה בדירה "חדשה", תוך 24 חודשים.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה שלא ראויה למגורים.
הפרה יסודית מצד המשכיר
נשמע כי מדובר בהפרה יסודית של ההסכם מצד המשכירה.
על פי חוק החוזים, ניתן לבטל את ההסכם עקב ההפרה של הצד השני.
הייתי מציעה לפני כן לשלוח מכתב למשכירה, להודיע לה כי אינם מעוניינים עוד בדירה כיוון שהיא התחייבה לצבוע את הדירה ולתקן את הליקויים לפני מסירת המפתח ואם היא לא תעשה כן תוך 3 ימים, אתם מבקשים לבטל את ההסכם ולקבל את השיקים שלכם בחזרה.
בברכה,
יפית יוחפז, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכירת דירה
האם זה חוקי לשכור דירה ולהימצא בה מרבית הזמן, אבל לא לישון בה בלילות?
2. האם צריך ליידע את בעל הדירה?
שוכר שאינו ישן בדירה
כשוכר בנכס, הינך בעלת זכות החזקה בדירה.
באפשרותך לשהות בה במהלך היום/ הלילה, לפי רצונך.
אין זה מעניינו של המשכיר באילו שעות הינך נמצאת בדירה ובאלו שעות אינך נמצאת בדירה.
הכל כמובן בכפוף לאמור בהסכם השכירות עליו חתמת.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח במכירת דירה
מס שבח במכירת דירה יחידה, לאחר מכירת דירה בירושה
ככל שמחצית הדירה של המנוח הייתה דירתו היחידה והיא ניתנה בירושה לצאצאיו (כלומר ככל שמכרתם את הדירה בפטור שחל על דירת ירושה), אין בעיה לנצל את הפטור של דירה יחידה, ככל שהדירה הזאת היא דירתך היחידה, אתה מחזיק בה 18 חודשים וב- 18 חודשים ולא מכרת דירה אחרת בפטור לפי סעיף זה.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





