פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

הערת אזהרה בטאבו – דירה מקבלן

ern 29/09/15
רכשתי דירה מקבלן שכיוון הסלון - מרפסת שמש פונה לכיוון צפון מערב.



בפועל נרשם בהערות כיוון צפון מזרח פניתי לעו"ד של הקבלן - וזו תשובתו: "רישום הערות האזהרה הינו רישום זמני אשר נועד להבטיח את זכויותיכם עד לרישום הבית המשותף ורישום זכויותיכם ביחידה נפרדת.כיוון הדירה נקבע על פי מיקום חדר השינה ועל כן כיוון הדירה שלכם הינו אכן צפון-מזרח, זאת על אף שנמסר לי כי המרפסת שלכם פונה לכיוון רחוב הרצל, קרי מערב.בין כה וכה, אין משמעות לעניין וזכויותיכם מובטחות.משרדנו החל ברישום הבית המשותף ואין צורך לבצע תיקון של רישום הערת האזהרה"



 האם ניתן לקחת כיוון דירה ע"פ כיוון חדר השינה?

האם אני צריך לקבל את התשובה הזו?

מה המשעמות של הערה הזו? 



תודה מראש

רישום כיווני אויר של דירה בהערת אזהרה בטאבו

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/10/15
שלום רב,



מה מופיע בהסכם המכר? מהם כיווני הדירה? בהערת האזהרה  בטאבו אמורים להופיע הכיוונים כפי שרשומים בחוזה המכר.

צודק עוה"ד של הקבלן וכשאומר  כי הערת האזהרה היא אמצעי להבטחת זכויותיכם באופן זמני.





בברכה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חומת הפרדה בין שכנים

ענבר 28/09/15
אנו מוענינים לבנות חומת בטון בגובה של 1.5-2 מטר . הגובלת בין החצר שלנו לחצר של שכנינו. האם הדבר דורש אישור של ועדת זמורה?

אישור ועדת זמורה

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/10/15
ענבר שלום,



לא ציינת באיזה ישוב מדובר.

פני לועדת זמורה בשאלתך





בברכה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תוכנית חשמל/מים בקניית דירה מקבלן

ERan 28/09/15
שלום רב,ברכשית דירה מקבלן 



1.האם הקבלן מחוייב למסור את תוכניות החשמל של הבית



2.האם הוא מחוייב למסור את תוכנית האינסטלציה/ מים        

   של הבית



תודה מראש,

תוכנית חשמל/מים בקניית דירה מקבלן

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/10/15
ראה תשובה לשאלתך הקודמת





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תוכנית חשמל/מים אינסטלציה

ערן 28/09/15
קנית דירה חדשה מקבלו - האם הקבלן מחוייב לספק תוכנית דל החשמל ומערכת האינסטלציה של הבית?

האם קבלן מחויב לתת תוכנית חשמל ואינסטלציה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/10/15
ערן שלום,



נהוג שקבלן נותן תכניות אלו ואף בדרך כלל מאפשר שינויים בתכניות בהתאם לבקשת הרוכש.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח על מחסן

עומר 28/09/15
שלום רב,



-האם חיקוי מס השבח חלים על מחסן כפי שהם חלים על דירה?



מה שמעניין אותי במיוחד האם גם על מחסן יש פטור ממס אם אני הוא נכס יחיד ברשותי אשר בו החזקתי למשך מעל 18 חודשים?



בתודה,

עומרי

פנה בבקשה לפורום דיני מיסים

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/10/15

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח.

Eran 27/09/15
שלום,

1. מהו מס שבח

2. מתי משלמים אותו?

3.ממתי נחשב מס השבח רלוונטי 

   כלומר זמן שהדירה ברשותי נספר מרגע חתימת חוזה? או מרגע מסירת הדירה?



תודה מראש,

מהו מס שבח ומתי משלמים אותו?

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/10/15
ערן שלום,



 מס שבח הוא מס המשולם בד"כ על ידי המוכר בעת מכירת זכות במקרקעין. לאחר חתימת הצדדים על חוזה עסקת המכר יש לדווח לשלטונות המס אודות העסקה ועל פי חוק מיסוי מקרקעין כל אחד מהצדדים לעסקה יישא בתשלומי המס הרלבנטיים. המוכר יישא בתשלום מס השבח על פי שומת מס השבח למעט במקרים בהם קיים למוכר פטור מתשלום המס.



שאלתך השלישית אינה ברורה.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוש בחניה

רחל 27/09/15
אנו גרים בבנין משותף,ברשותנו חניה פרטית רשומה ,מקורה עם גבולות ומיקום ברור ,אין לי רכב ,האם אני יכולה לשים במקום החניה מכולת(משא) לצורך מחסן ? או קראוון נגרר?האם אפשר להשתמש במקום חניה זה למטרות נוספות  ?

שימוש חורג בחניה

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/10/15
רחל שלום,



לפי מיטב ידיעתי, כדי לעשות שימוש בחניה שאינו למטרת חניה של כלי רכב, עליך לקבל היתר לשימוש חורג בחניה מאת הועדה לתכנון ובניה של הרשות המקומית.



בברכה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה דחופה

מור 26/09/15
שלום (שאלתי בפורום חוזים והבנתי שזה המקום הנכון כנראה)



לפני 4 שנים חתמתי על חוזה שכירות עם סעיף אופציה לשנה נוספת. כל שנה מאז אנו חותמים על נספח חידוש חוזה מול המשכיר לשנה נוספת עם שינוי סעיף המחיר בלבד. המשכיר מקפיד על הודעה 60 יום מראש וכו' לפי תיאור האופציה וגם ציין בפנינו שהדירה לטווח ארוך.

לפני חודש חידשנו שוב חוזה והמחיר שנקבע הפעם גרם לנו לחפש נכס אחר. ציינתי את כוונתי בפני המשכיר. 



לאחר שהודעתי לו שחתמתי חוזה בדירה אחרת ואני מחפשת שוכר תחתי בתנאי החוזה שלי (כפי שהחוזה דורש), אמר לי בעל הבית שהשוכר תחתי יסיים את השכירות בסוף החוזה שלי ללא חידוש מכיוון שהשנה תימכר הדירה. מאד הופתעתי מאחר שלידיעתי קיימת לנו אופציה להמשיך לשכור את הדירה ולא קיבלנו כל עדכון בחתימת החידוש האחרון שהדירה עומדת למכירה ולפינוי בסוף החוזה (יש לנו ילדים במסגרות וכו') . יש לציין שבחוזה אין סעיף הודעה מראש לשני הצדדים.

 



האם לראייתך יש פה הפרת חוזה מצידו ועילה לביטול בשל סירוב לקבל שוכרים תחתי? הבאתי שוכרים והוא לא מוכן לחתום על אופציה ...



תודה רבה !






חידוש חוזה שכירות ושוכר חלופי

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 27/09/15
שלום רב

על מנת להשיב לשאלתך יש לעיין בחוזה השכירות בכלל ובסעיף אופציה בפרט

עם זאת, אציין כבר כעת כי פרשנות לפיה חוזה השכירות ניתן לחידוש באופן אוטומטי עם אופציה מתחדשת מבלי שיש למשכיר אפשרות למכור את הדירה כשהיא פנויה - נראית לי פרשנות קצת מרחיקת לכת, כך שלא הייתי נחפז לראות בהודעה כזו המתייחסת לחידוש אופציה בעוד שנה משום הפרת חוזה

בברכה

עו״ד יהודה וישניצקי

מנהל פורום נדלן

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מבקשת ייעוץ

נופר 26/09/15
היי קוראים לי נופר , אני השתחררתי לפני פחות משנה מהצבא והנושא מעסיק אותי מאוד. אני רוצה להתחיל קריירה בתחום הנדל”ן ,תיווך נדלן נשמע לי המקצוע שמתאים לי.קרוביי אומרים שמקצוע הנדל”ן אינו מבטיח ושעלי להוציא תואר קודם לפני שאני מתחילה לפתח קריירה. (ליתר בטחון ) ומנגד בן הזוג שלי אומר שאם זה מה שאני רוצה לעסוק בו וזה אינו דורש תואר אלה לימודי תעודה עלי ללכת על זה. אני יודעת שאפשר לעבוד וללמוד במקביל הבעיה היא שאני גרה בישוב שנמצא בחור לייד ירושלים שום דבר לא קרוב אלי . לכן עלי לוותר על משהו. בגלל שאני לא מכירה את המקצוע לעומק ואיני יודעת מה הסיכויים שלי להצליח אני מאוד מבולבלת. אשמח לשמוע כל דעה שהיא. תודה מראש 

יעוץ הכוונה תעסוקתית

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 27/09/15

נופר שלום


ראשית,  שחרור נעים וברוכה הבאה לפרק הזה בחיים שלך - קטונתי מלייעץ לך במה ללמוד ובמה לעסוק, אבל אם את בכל זאת שואלת, אני מתחבר יותר לעמדה של קרובי משפחתך.  לעבור קורס מתווכים ולעבוד בתיווך תוכלי בכל שלב בחיים שלך, אבל אם תתחילי בזה, ותישאבי לעבודה, יהיה לך קשה ללכת ללמוד במוסד אקדמי. אני חושב שאת יכולה לשלב  בין לימודים לתואר ראשון (משפטים ? ) לבין עבודה במשרד תיווך או חברת בניה, כך שתכירי את עולם הנדלן מקרוב ותראי אם הוא מתאים לך אם לאו.  בכל מקרה, אל תוותרי על לימודים אקדמיים  - הלימודםי הם  הרבה מעבר להקניית תואר, הם גשר למערך של הכרויות חברתיות ומקצועיות שמסייעים מאוד בהמשך הקריירה.


שיהיה בהצלחה !


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אחריות המהנדס המפקח להיתר בניה

שלמה 25/09/15
האם האדריכל שהוא גם המהנדס והמפקח על בניה אחראי לכך שיהי היתר בניה לתוספת הבניה?

אדריכל תכנן והכין תוכנית בניה כולל תחשיב חומרים ועלויות ואף המליץ על קבלנים והוא עצמו היה בכל מהלך הבניה כולל בדיקות בטון ובדיקות פיקוח עליון, לאחר מס' שנים קיבלתי מכתב מהעיריה כי בניתי ללא היתר, האם יש למהנדס שהוא האדריכל והמפקח עליון אחריות לכך שהבניה בוצעה ללא היתר? מאחר שאני לא מבין ויודע מה אמור היה לעשות?

אדריכל שאחראי על פיקוח עליון

אסף 25/09/15
תפקיד פיקוח עליון יכלול בין היתר את הדבר הבא



"פירוט הפיקוח העליון

4. הפיקוח העליון יכלול פעולות אלה:

(1) בקרה להבטחת התאמת ביצוע הבניה באתר למסמכי ההיתר על נספחיו, ובכללה התאמה לתכניות הקונסטרוקציה ולתכנית הסידורים הסניטריים;"

[תקנות התכנון והבניה (פיקוח עליון על הבניה), תשנ"ב-1992]

מס דירה בירושה

רון 25/09/15
יש לי עשרים אחוז מדירה שניתנה בירושה לאחי. באם הוא רוצה לקנות החלק שלי (יש לו דירה נוספת וגם לי)  האם אני צריך לשלם מס כלשהו כשוכר לו? אם כן מה המס שאני צריך לשלם?

תודה 

מס החל על דירה בירושה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 27/09/15

שלום רב


אנא הפנה את שאלתך לפורום דיני מסים


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פינוי דירה

מירי 25/09/15
שלום,

סבתא שלי גרה בדירה שכורה מזה שנתיים. במהלך התקופה ליקויים רבים התגלו בדירה. בעל הדירה סירב בתוקף לקחת אחריות על הליקויים וסבתא שלי הייתה זו שנטלה בעלויות הכלכליות לסידור הליקויים. כמו כן החוזה ביניהם עמד להיגמר וסבתא שלי עדיין לא מצאה דירה חדשה. היא ביקשה ממנו הארכה של חודש אך הוא סירב.



שאלותיי הן:

האם ניתן לעשות משהו בקשר לכסף שסבתא שלי שילמה? האם זה בסדר שבעל הדירה התנער מאחריות על הליקיים?



האם בעל הדירה יכול לפנות אותה מהדירה? 



תודה מראש,

יחסי שוכר משכיר פינוי דירה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 27/09/15

שלום רב,


אם סבתא שלך לא נטלה על עצמה בחוזה השכירות את האחריות לביצוע תיקונים בדירה בגין הלקויים שנתגלו, הרי שהיא רשאית לדרוש  מהמשכיר להשיב את הכספים ששילמה עבור התיקונים.  ניתן לבצע קיזוז מדמי השכירות אותן היא עדיין חייבת (שוב - בכפוף לכך שבחוזה השכירות לא נאסר על קיזוז), או לחלופין להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות כנגד המשכיר


בענין פינוי הדירה- אם חוזה השכירות עומד בפני סיום ובהנחה שלא ניתן להפעיל סעיף אופציה (גם זה טעון בדיקה של הוראות החוזה) - הרי שעל סבתא שלך לפנות את הדירה


בהצלחה


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי רצינות 10% ?

שמעון חמוטל 24/09/15
שלום מכובדיי,ראינו נכס נחמד שהוצע לנו על ידי מתווכת. לטענתה, בכדי להציע הצעה עבור הנכס והקרקע, יש להעביר לעו"ד של הצד המוכר 10% דמי רצינות- במקרה הזה מדובר על 1/4 מיליון ש"ח - למיטב ידעתי, הנכס לא מצוי תחת כונס נכסים.  ידוע לי על סכסוך בין היורשים - 2 מהם גרים בו ואילו 16 אחרים מעוניינים למכור.  10% אלה יחולטו אם נחזור  בנו אחרי שהצעתנו התקבלה, ויוחזרו לנו באם הצעתנו תדחה. שאלתי, האם לבקש 1/4 מיליון ש"ח כדמי רצינות זה דבר מקובל ? בעיניי, זה סכום מופרך ! גם סכום של 25,000 ש"ח נראה לי מכובד מאוד בתור דמי רצינות. תודה מקרב לב על תשובתכם,שמעון חמוטל 

דמי רצינות

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 27/09/15

שלום רב


להפקיד 250,000 ש"ח (10%) כדמי רצינות נראה לי אכן סכום גבוה מהמקובל בנסיבות הענין בו קיים סכסוך בין היורשים !.


האם להסכים לכך אם לאו - זו אינה סוגיה משפטית אלא שאלה מסחרית התלויה במידת האטרקטיביות של הנכס בעיניך.


בכל מקרה לפני הפקדת התשלום תבקש מעורך הדין של המוכר לפרט בכתב את תנאי ההפקדה של הכספים בנאמנות ולהעביר אליך כתב נאמנות חתום על ידו ועל ידי המוכרים


בהצלחה


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פירעון שטר חוב

אלי 23/09/15
שלום,

האם ניתן לפרוע שטר חוב ששוכרים נתנו לי כערבון לאחר שתם חוזה השכירות והם מסרבים לפנות את הדירה, או שאני חייב להמתין לפסיקה של בית משפט?

מה הדרך הטובה ביותר לפרוע שטר חוב? ( לשטר החוב שני ערבים)

פרעון שטר חוב

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 27/09/15

שלום רב


ביצוע שטר חוב נעשה בלשכת הוצאה לפועל


יש להגיש את השטר לביצוע ללא צורך בפניה לבית משפט


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הערת אזהרה בטבו

ערן 22/09/15
רכשתי דירה מקבלן.

לפני החזרת טפסי הערבות בנקאית לקבלן - ביקשתי את הטפסים שבו נרשמה הערת אזהרה לטובתי

(ואכן נרשמה)



אני רוצה לדווא שלא נעשה שום שינויי (עברה חצי שנה)



כיצד ניתן לבדוק את הנושא - הבנתי שזה הליך פשוט מאתר האינטרנט או מדואר ישראל להוציא מסמסך עבור גוש/חלקה כתובת ומספר דירה



תודה מראש

ערן

תכנס לקישור, תזין גוש וחלקה ותוכל לראות מה קורה.

יעקב 24/09/15
http://ecom.gov.il/Counter/alternative/tabuNesach/Homepage.aspx?counter=10&catalog=1&category=tabuNesach&language=he



וזה עולה 11 שקל אגרה



בברכה

יעקב

הנחת אזרח ותיק בארנונה לבת זוג

גדעון 21/09/15
אני אזרח ותיק אלמן שגר בדירה שגודלה 222 מ"ר 

אני מקבל 25% הנחה בארנונה על 100 מ"ר מדירתי 



לפני שנה הזמנתי בת זוג גם היא אזרחית ותיקה, להתגורר בדירתי 

האם בת זוגי שגם היא אזרחית ותיקה זכאית  בנפרד להנחה על 100 מ"ר באותה דירה ? (כתובתה רשומה בת.ז ) כאשר קיים בינינו חוזה שכירות  על מחצית  גודלו של הנכס ? 

הנחת אזרח ותיק בארנונה לבת זוג

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/10/15
גדעון שלום,



זו שאלה שיש להפנותה לרשות המקומית שכן התשובה תלויה במדיניות של אותה רשות.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכרון דברים שלא מומש

מלי 20/09/15
שלום,

חתמתי על זכרון דברים עם בעל של דירה להשכרה, ונתתי לו 1000 שקלים, ועכשיו כשהתפנתה הדירה, אני מתלבטת אם להשכיר או לא.

הוא טוען שאני חייבת לו שכר דירה עד למציאת דייר חדש.

זה נכון??

חוזה

שירה- איני עו"ד 21/09/15
ככלל יש לבחון אם לזיכרון הדברים דין של חוזה מחייב.

לכאורה הוא יחשב לחוזה מחייב באם הוא משקף את הסכמת הצדדים ומכיל בתוכו פרטים מלאים של הצדדים, העיסקה, התשלום, הנכס וכו'.

כמובן שלא ניתן לענות במדויק בלי לראות את ההסכם שנחתם.

חברה שהחזיקה מגרשים

דנה 20/09/15
לסבא ז"ל שנפטר לפני 30 שנה היתה חברה שהחזיקה מגרשים בארץ. החברה נסגרה לפני עשרות שנים.המטרה שלי לאתר את הנכסים ולקבלם.מה עלי לעשות?

ברור

דנה 20/09/15
בהמשך לפניתי אבקש לברר גם איך ניתן לפני כל פעולה משפטית הדורשת אגרה, לברר מהם הנכסים בבעלות החברה ושווים והסיכוי לקבלם?

קראוון

מירי 19/09/15
האם מותר לדיירים בניין בבית משותף להציב קראוון על הגג ללא היתר?

הצבת קראוון על הגג

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 20/09/15
שלום,



מבנה של קבע דורש היתר בעוד מבנה זמני אינו דורש היתר.



ככל שמדובר בקראוון שמוצב באופן תמידי, יש לקבל היתר.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אם הגג הוא רכוש משותף - יש לקבל הסכמה של כולם

אסף 20/09/15
ובנוסף, הצבת קרוואן על הגג צריך לקבל היתר בניה.

ולכן, אתה יכול להתלונן במחלקת הפיקוח ברשות המקומית (עירייה).

גם אם הרשות לא תפעל, ניתן לפעול בהליך אזרחי של הפרת חובה חקוקה לצורך הוצאת צו הריסה/פינוי.

המונח "זמני" מתייחס, לדוגמא, לבניית סוכה בחג הסוכות.

אם הוא נמצא שם כמה שבועות, ואין מועד לפינויו, הוא לא יחשב כזמני.

כך למשל, הוצא צו הריסה למאהל שהוקם במשך חודשיים.

ראה פסק דין בקישור

שכן

ברי 19/09/15
באיזו ערכאה תובעים שכן המשתמש בשטח משותף ללא אישור

תביעה נגד שכן על שימוש וחזקה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 20/09/15
שלום,



ניתן להגיש תביעה למפקחת על המקרקעין או לבית משפט שלום.

הסמכות היא מקבילה.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום בטבוא כבעלים

דניאל 19/09/15
שלום רב,



אבא שלי קנה מגרש ב-2006 ורק היום גילינו שבטבוא רשום רק הערת אזהרה לטובתו והוא לא רשום כבעלים. העו"ד שטיפל ברכישה אין לא את התיק יותר וכנראה המוכר נפטר. יש לנו עותק של החוזה רכישה וחוזה עם חברת פיתוח. בנסיבות האם ישנה אפשרות לבצע את הרישום בעלות בטבוא ללא להחתים את המוכר על שטר מכר ? אם כן כיצד  ?

אני מודה לך.

רישום בטאבו כאשר המוכר נפטר ואין יפוי כח בלתי חוזר

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 20/09/15

שלום רב


אם אין ברשותכם יפוי כח בלתי חוזר- אין אפשרות לבצע רישום


הדרך הטובה ביותר היא לפנות ליורשים ולבקש מהם את חתימת אולם אם הם מסרבים יש לפנות לבית המשפט ולבקש כי עורך הדין שלכם ימונה ככונס נכסים על הדירה לצורך רישומה. כמובן שיהיה צורך להגיש את התביעה כנגד היורשים


אין בענין קיצורי דרך אולם לא מדובר בדבר מורכב ומסובך כפי שזה נשמע.

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה החוק אומר בנושא קבלת ריצוף ספייר – גגירה מקבלן

Eran 19/09/15
מה החוק אומר בנושא קבלת ריצוף ספייר בקנייה דירה חדשה מקבלן?
 
האם קיים חוק ? מה אחוז הספיירים שאני אמור לקבל?
 
תודה מראש,

קבלת אריחים רזרביים מהקבלן

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 20/09/15
שלום,



על פי התקן, יש להשאיר אריחים רזרביים, אך לא כתוב כמה.



מקובל להשאיר 2%-3%.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכוש

דלית 18/09/15
עקרת בית נשואה 25 שנה עם רכוש על שם אחד וזה בעלי.
הרכוש 2 חנויות ו 3 דירות כולם מושכרים
יש לנו 5 ילדים משותפים
חשוב לי להגיד שהתחתנו רק אחרי הילד השלישי אבל גרנו יחד
את הרכוש קנינו שגרנו יחד חוץ מהדירה הראשונה שגרנו בה שהיתה שלו לפני כן ובה גרנו עשר שנים ונולדו בה 3 ילדים
בדירה שאנחנו גרים בה עכשו 15 שנים נולדו עוד 2 ילדים אבל אחרי שהוא קנה אותה על שמו לבד התחתנו ברבנות.
אני מבקשת להיות שותפה ברכוש וכל הזמן הוא מתנגד אבל שאני מאיימת שאני יתגרש ממנו הוא מאיים בחזרה ואומר שכל הרכוש שיש לו זה לפני החתונה ככה שלא מגיע לי כלום או שהוא אומר שאם קורה משו לבעל באופן אוטומטי בית משפט מעביר הכל לאמא ולא ילדים ככה שאין לי מה לדאוג.
לפעמים יש דיבורים על הרכוש איתו ועם הילדים וכשאני מגיעה הם שותקים.
רציתי בבקשה לדעת מה כן נכון ומה לא ומה מגיע לי בחיים האלה כי חוץ מעבד שלו אני לא מרגישה שהוא מחשיב אותי

חזקת שיתוף בנכסים

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 20/09/15

שלום רב


אנא הפני שאלתך לפורום דיני משפחה


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדלן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכ"ט ופרצלציה

מירב 18/09/15
שלום רב,

שאלה של נוהג או חוק.
1. בחוזה מכר, מי משלם לעו"ד הרוכש או הקונה והאם ניתן להתחלק.
2. פרצלציה במגרש, מי משלם הרוכש או הקונה והאם מקובל להתחלק.

תודה מראש,
מירב

שכר טרחה ופרצלציה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 20/09/15

שלום רב


אין בענינים אילו הוראות חוקיות


אם עורך הדין הוא משותף לצדדים נהוג שהם נושאים בשכר טרחתו בחלקים שווים. רצוי מאוד כי כל צד יהיה מיוצג בנפרד !! המצב בו עורך הדין מייצג את שני הצדדים אינו בריא לא לעורך הדין ולא לצדדים במיוחד כאשר מתגלעת מחלוקת ביניהם לגבי ביצוע הוראות החוזה.


לגבי פרצלציה רצונית במגרש אין כלל נוהג אלא מדובר בתנאי מסחרי שיש לסכם עליו מראש ולגלמו במחיר המכירה


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדלן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוק החשמל

ערן 18/09/15
בהתאם לחוק החשמל עבור נתיך חצי אוטומטי (16A (C16 איזה שטח חתך מחיוב הקבלן להתקין בלוח החשמל.



2. במידה והקבלן השתמש בשטח חתך שנוגד את החוק? מה ניתן לעשות?



תודה מראש,

ערן 

התשובות לשאלה שלך צריכה להיות בהיתר הבניה

אסף 19/09/15
ואם לא בוצע מה שנקבע בהיתר הבניה, הרי שזו עבירה פלילית, ויש לפעול על פי חוק התכנון והבניה. ועל כך ממונה הועדה המקומית לתכנון ולבניה.



אם אתה מתעניין באופן כללי - הרי שעל פי תקנה 6 לתקנות החשמל (העמסה והגנה על מוליכים מבודדים וכבלים במתח נמוך), תשע"ד-2014 - התשובה היא 2.5 ממ"ר. אבל זה לא בהכרח מה שנקבע בהיתר הבניה.




חוק החשמל

עו"ד יפית יוחפז 20/09/15
שלום,



יש להפנות את השאלה למהנדס חשמל.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
דילוג לתוכן