פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

דמי תיווך

גלי 30/10/15
שלום, השבוע רכשתי באמצעות מתווך. טרם תהליך הרכישה, בעת הביקור בדירות שהוצגו לי, ביקש ממני המתווך לחתום, לדבריו, על מסמך שמפרט את הדירות שיוצגו לי. הוא לא ציין כי מדובר בהסכם התיווך, למעשה, הכולל גם את הסכמתי שלא מדעת לגובה דמי התיווך. מכיוון שהייתי די בורה ותמימה בנושא, והוא היה המתווך הראשון שנתקלתי בו, חתמתי על המסמך מבלי לקרוא אותו (הוא גם טרח להציגו בפניי באיזור דיי חשוך, סמוך לבניין בו הדירה שהציג בפניי). כמו כן, לא מסר לידי עותק מההסכם, כך שלא יכולתי לעיין בו לאחר מכן. בדיעבד, לאחר שסיכמתי עם מוכר הדירה על הרכישה, נודע לי כי המתווך מעוניין בגובה של 2% מדמי התיווך+מע"מ, ולא מוכן להתגמש בעניין. מחד, מדובר בדירה אטרקטיבית מאד, ומאידך, דמי התיווך מייקרים מאד את העסקה. אשמח לדעת האם גובה דמי התיווך שהוצע לי מקובל אם לאו? האם ניתן לקיים מו"מ בנוגע לשיעור דמי התיווך בדיעבד, והאם יש לי "קייס" מעצם העובדה שהסכמתי לחוזה לא הייתה מדעת, ונעשה כאן מחטף מסויים, שניצל את תמימותי... אני יודעת שבמקצועות אחרים, חתימה על הסכמה שלא מדעת היא עבירה על חוקי האתיקה. מה היית מציע? המון תודה, גליגלי

חתימה על הסכם תיווך

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 02/11/15
שלום רב

דמי תיווך בשיעור 2 אחוז הם מקובלים בענף

אך עם זאת שיעורם נתון למשא ומתן

קשה כפי שאת מבינה לנהל משא ומתן בדיעבד במיוחד שהדירה נרכשה ואני מניח שאת בגירה ובעלות כשרות משפטית לחתימה על חוזה התיווך

טענת הטעייה והסכמה שלא מדעת מטילה עלייך נטל ראייתי לא מבוטל

מנגד את יכולה לטעון שעל המתווך מוטלת חובת נאמנות כלפייך והוא הפר אותה כשהתחיל אותך כלאחר יד - הסיכויים אינם נראים מרשימים ושמא עדיף לנסות להתמקח ולסגור על הנחה קלה

מעבר לכך למותר לציין כי לשם בחינה מדוקדקת של נסיבות החתימה ובחינת פגמים בכריתת הסכם התיווך עלייך לקבל יעוץ פרטני

בהצלחה

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חתימה על הסכם תיווך

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 02/11/15
שלום רב

דמי תיווך בשיעור 2 אחוז הם מקובלים בענף

אך עם זאת שיעורם נתון למשא ומתן

קשה כפי שאת מבינה לנהל משא ומתן בדיעבד במיוחד שהדירה נרכשה ואני מניח שאת בגירה ובעלות כשרות משפטית לחתימה על חוזה התיווך

טענת הטעייה והסכמה שלא מדעת מטילה עלייך נטל ראייתי לא מבוטל

מנגד את יכולה לטעון שעל המתווך מוטלת חובת נאמנות כלפייך והוא הפר אותה כשהתחיל אותך כלאחר יד - הסיכויים אינם נראים מרשימים ושמא עדיף לנסות להתמקח ולסגור על הנחה קלה

מעבר לכך למותר לציין כי לשם בחינה מדוקדקת של נסיבות החתימה ובחינת פגמים בכריתת הסכם התיווך עלייך לקבל יעוץ פרטני

בהצלחה

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוספת סעיף לחוזה שכירות ללא עדכוני

ניר 30/10/15


שלום רב,



 



אני שוכר דירה כבר שנתיים וחצי.



חתמתי על החוזה בשנה הראשונה, לאחר מכן
שוב על אותו חוזה בדיוק בשנה השנייה.



בחוזה לשנה השלישית הנוכחית (נחתם ב
1.7.15), בעל הדירה הוסיף משפט שאומר שהמשכיר יכול לפנות את השוכר מהדירה ללא כל הסבר
או סיבה תוך 40 יום.



בזמן שחתמתי על החוזה, שאלתי את בעל הדירה
אם הוסיף משהו לחוזה, טען שלא.



חתמתי ללא קריאת החוזה כי בטחתי בו.



יש לציין שבעל הדירה מנסה למכור את הדירה
ולכן הוסיף את המשפט הזה, כדי שלא תיהיה לו בעיה למכור אותה ואני אפנה את הדירה.



לפני שבוע בעל הדירה החליט להוציא אותי
לפי הסעיף הזה.



יש לציין שלא עשיתי שום דבר שמפר את החוזה.
אני שומר על הדירה ומשלם את כל התשלומים בזמן.



האם הסעיף הזה בר תוקף? האם בעל הדירה לא
היה חייב לומר לי על הסעיף שהוסיף? אבקש לדעת האם יש דרך לומר שהסעיף הזה לא תקין ולכן
לא בתוף?



 



תודה מראש


הטעייה בחוזה השכירות

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 02/11/15
שלום רב

אנא הפנה שאלתך לפורום דיני חוזים

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעוניינת בפרצלציה.

מעיין 30/10/15
יש לכל המשפחה יחד 1660 מטר. הוא מחולק לארבעה שטחים. יש עורכת דין שרוצה לפצל לנו ל 2 חלקות צמודות. זאת אומרת שטח אחד 750 והשני 900. כל חצי שותף 2 אחים. יש לציין ששתי בתים כבר בנויים שם. אחרי שנשלם רפורמה צריך לעשות עוד פעם פירוק בית משותף.. השאלה לא עדיף לעשות כבר פרצלציה פעם אחת וזהו? כשאני שואלת אותה כמה זה עולה נראה שהיא מבפנים מתעצנת ולא עונה לי כאילו אני אויר. יש לציין שגם ככה בקושי שומעים אותי. מחוסר בטחון. אשמח לעזרה נראה לי כאילו עושים עלינו כסף לחינם. הרי זה עניינים שלוקחים שנים כשאפשר לסיים בפעם אחת לא? המון תודה לכם על העזרה תבורכו

רישום פרצל הי

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 02/11/15

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום פרצלציה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 02/11/15
שלום רב

שאלתך חורגת מיריעת פורום זה

כדי לבחון האם עורכת הדין שלך פועלת כנדרש עלייך לקבל ייעוץ פרטני תוך בחינת הנסיבות בכללותן

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דרישת ארנונות ישנות עיריית חדרה

קוזניצקי 29/10/15
רכשתי דירה בחדרה ואני משכיר אותה מ-2007.

היום קיבלתי מכתב רשום על "חובות " משנים 2007- 2010

כאשר למיטב ידיעתי בגין 2007- 2008 יש התיישנות

ומשנת 2007 ואילך את הארנונה משלמים השוכרים.

האם עלי לענות לעיריית חדרה או להתעלם ממכתב זה

שמריח כמו מצליח מכוער?

דרישות תשלום ארנונה על חובות ישנים

עו"ד יהודה וישניצקי 02/11/15
שלום רב,

ככל
שחלפו 7 שנים ממועד הולדת החיוב בארנונה הרי שאכן חלה התיישנות. כיום על פסיקת בית
המשפט
העליון קיים גם איסור על ״גביה פאסיבית״, קרי - המתנה של הרשות עד שהחייב יבקש
שירות כלשהו והתניית השירות בפרעון תשלום שהתיישן
הארנונה
חלה על המחזיק בנכס ולאו דווקא הבעלים אולם עליך להודיע לרשות על קיומו של שוכר
במסגרת הודעה על שינוי מחזיק

בהצלחה,

עו"ד יהודה וישניצקי, מנהל פורום נדלן

הצמדת חניה

אורנה 29/10/15
בדירה שרכשתי הוצמדה לי חניה שעל פי התוכניות היא נחשבת לחניית נכים.בתוכנית הנגישות היה צריך לרשום חניית נכים לדברי הקבלן. מה המשמעות של זה?האם למרות שזה רשום על שמי בטאבו יכול בעתיד שכן עם תג נכה לדרוש את החניה שלי לשימושו ?
מדובר בבנין מגורים בן 9 דיירים ושאינו אזור מסחרי או ציבורי.
תודה מראש

אם החניה הוצמדה אלייך כדין לא ניתן לשלול ממך שימוש

עו"ד יהודה וישניצקי 02/11/15
אורנה שלום רב



לא ברור
משאלתך למה הכוונה שעל לי התכניות החניה נחשבת חניית נכים. אם החניה הוצמדה אלייך
כדין לא ניתן לשלול ממך שימוש בחניה. חניית נכים אמורה להיוותר חלק מהרכוש המשותף 



בברכה,

עו"ד וישניצקי, מנהל פורום נדלן

שאלה דחופה

לי 28/10/15
אני מעוניינת להשכיר דירה ובעל הדירה דורש ערבות בנקאית על סך 30 אלף ש"ח. שאלתי היא- 1. מה היא בדיוק ערבות בנקאית?הבנתי שאני אצטרך לשלם לבנק בערך כ300 ש"ח לשנה בגלל זה?

2.ברגע שמביאים ערבות בנקאית,הסכום אוטומטית יורד מהחשבון? ומה קורה אז,לאיפה הוא בדיוק "הולך"?

3.איך בסיום החוזה אני בדיוק מבטלת את הערבות? ואם הבעל דירה לא יהיה מוכן להחזיר אותה?

4.אם הכל התנהל כשורה ופתאום הבעל דירה החליט שהוא משתמש בערבות בנקאית מבלי סיבה איך אוכל להתגונן מדבר כזה? 

תודה רבה מראש.




ועוד שאלה

לי 28/10/15
איזו אפשרות חלופית מומלצת ובטוחה יותר עבורי במקום ערבות בנקאית?

עבור איזו דירה דורשים ערבות של 30 אלף?

. 29/10/15
נשמע מופרז מאוד - אלא אם כן את שוכרת וילה מפוארת בהרצליה פיתוח.

עדיף לחפש דירה אחרת כי משהו פה לא נורמלי.

ערבות בנקאית כבטוחה לתשלום דמי שכירות

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 29/10/15

לי שלום


ערבות בנקאית היא בטוחה שנותן הבנק למשכיר אותה יוכל המשכיר להפעיל ללא כל תנאי בכל מקרה של הפרת חיובי השוכר.  צודקים המעירים כאן כי ערבות בנקאית בסך של 30,000 ש"ח היא מוגזמת, אלא אם כן מדובר בדירת יוקרה עם ריהוט מלא,  ולא מקובלת ועלייך להפחיתה באופן משמעותי.


חלופות נוחות יותר מבחינתך הם הפקדת שטר חוב עם ערבים או שיק בטחון.


אין אפשרות להגנה משפטית הרמטית מפני משכיר שמחליט להפקיד ערבות בקנאית גם כשאין הפרה מצד השוכר או שלא מסכים להחזירה.  כדי לצמצם חשיפה כזו - אם בכל זאת הסכמת להפקיד ערבות - יש לרשום בחוזה השכירות כי תנאי למימושה הוא מתן התראה בת 14 יום לפחות לשוכר  (על מנת שתוכלי לבקש צו מניעה שימנע את הפקדת הערבות - על אף שמתן צו כזה אינו פשוט מבחינה משפטית.)  וכן יש לרשום כי הערבות תוחזר במועד השבת החזקה למשכיר כנגד פינוי הדירה וסילוק חיובי השוכר לתשלום דמי שכירות ותשלומים שוטפים


בהצלחה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדלן 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת בית על שם שלי בטאבו

דורית אסייג 28/10/15
שלום רציתי בבקשה להתעניין בקשר לדירה שלי. אני התגרשתי לפני משנת 2002 והדירה בה אני שוכנת נשארה רשומה בטאבו על שם שנינו . בפועל בחוזה הגרוש ויתר על הבית לטובתי ולטובת הילדה . ואני לקחתי על עצמי את הבית ואת התשלום של המשכנתא . עם הזמן שרציתי להעביר את הבית על שמי לא היה באפשרותי להעביר על שמי מפני שבחוזה היה רשום לטובתי ולטובת הילדה . יש לציין שאין לי קשר עם הגרוש בכלל . ומה אני יכולה לעשות בכדי להעביר את הבית על שמי. החוזה חתום ע"י בית הדין . בתודה

העברת זכויות בדירה אגב גירושין

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 29/10/15

שלום רב


עלייך להעביר את הזכויות בבית כהעברה אגב גירושין בלשכת רישום המקרקעין באמצעות הגשת פסק הדין לטאבו ביחד עם אישורים מרשות המסים, העיריה והועדה המקומי. רצוי שהדבר ייעשה באמצעות עורך הדין שייצג אותך בהליך הגירושין  או באמצעות עורך דין אחר - אולם הדבר אפשרי גם ללא סיוע עם קצת "עבודת רגליים"


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


,מנהל פורום נדלן

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בעיית טרמיטים

אבי 27/10/15
היי,

אני גר בדירה שכורה, על מי אמור ליפול הדברת טרמיטים ?

עלי או על בעת הבית ?

ואם בעל הבית לא מטפל בבעיה אני יכול "לשבור" את החוזה ?

ידוע לי שיש סעיף חוקתי שאומר שעליו לספק לי מגורים סבירים..

תודה לעונים.

האם המשכיר אחראי על הדברת מזיקים בדירה ?

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 29/10/15

אבי שלום


בהיעדר התייחסות לכך בחוזה השכירות - השוכר אחראי לתחזוקה השוטפת והסבירה בדירה, כולל הדברה של מזיקים....


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


,מנהל פורום נדלן

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכר דירה

עו"ד צעיר 26/10/15
שלום רב אודה לעזרתכם רבות



בעסקת מכר של דירה שבה למוכרים (בנסח הטאבו) זכויות חכירה אשר רשומות בלשכת רישום המקרקעין ( הבעלים: ר"פ/מדינת ישראל) איזה שטרות עסקה עלי לצרף לטאבו על מנת להעביר את זכויות החכירה שרשומות ע"ש המוכרים בטאבו לשם הקונים: 1. שטר שכירות או 2. שטר העברת שכירות. והאם עלי להחתים את רשות מקרקעי ישראל על השטר בטרם אוכל להעביר את זכויות החכירה בטאבו לשם הקונים



אודה מאוד לעזרתכם ולתשובתכם

שטר העברת זכות שכירות

עו"ד רקפת שפיים 11/11/15
שלום לעו"ד הצעיר,



מכיוון שאתה עו"ד - אתה מוזמן לפנות אליי במייל ואסייע באופן פרטני, בשמחה.



בברכה,



רקפת שפיים, עו"ד

פירוט נוהל העברת זכויות בדירה

עידו 26/10/15
שלום,

רכשתי דירה יד שנייה לפני שנתיים ואני מתגורר בה.

עו"ד כבר לא בתמונה אך עדיין לא בוצעה ההעברה בפועל בטאבו.

הייתי שמח לדעת מהו הנוהל לשם העברת הזכויות בדירה על שמי.

האם יש לפנות לעוד גורם רשמי מלבד לשכת המקרקעין?



ברשותי מוכנים וחתומים כבר הטפסים הבאים, האם יש טופס/אישור נוסף אותו אני צריך להשלים? (אין הערת אזהרה למשכנתא)

- בקשה מקורית לרישום במקרקעין (3 בקשות)

- שטר מכר מקורי (6 שטרות מכר)

- אישור עירייה

- אישור פטור מס רכישה ממס הכנסה

- אישור פטור מס שבח ממס הכנסה

תודה רבה

אילו מסמכים דרושים על מנת לרשום בעלות בדירה ?

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/11/15
עידו שלום,



עליך לצרף יפוי כוח מאת המוכר והקונה לביצוע פעולת העברת הזכויות, וכן צילומי ת.ז.

אם נלקחה משכנתא לרכישת הנכס, יש לצרף שטרי משכנתא.

על כל המסמכים להיות חתומים ומאומתים כדין על ידי עו"ד.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טענת הפרת חוזה

ליפז 25/10/15
שלום רב,



טרם כניסתי לדירה, המשכיר הבהיר כי שילם ביטוח דירה לשנה.

חלפו מספר חודשים.

לאחרונה המשכיר מבקש שאשא בתשלומי הביטוח, והבהרתי כי דבר זה אינו מעוגן בחוזה כלל וכלל, שכן הובהר כי התשלום עבור ה-12 חודשים שולמו זה מכבר.

לפני מס' ימים המשכיר התקשר וביקש שאצא מהדירה לאלתר שכן "הפרתי חוזה" בעניין ביטוח הנכס.

1. האם בשל סעיף "הפרת חוזה" -לטענתו, בו פורט כי במידה ואפר את החוזה, רשאי המשכיר לנקוט הליכים קיצוניים נגדי כגון סגירת מים ו/או חשמל, הינו רלוונטי במקרה שלי?

2. האם אין פה הוראת הסתמכות? שכן, חתמתי לשנה, והגחמה שלו אינה מעוגנת בחוזה.

מה עלי לעשות?


האם משכיר רשאי לנתק חשמל / מים בגין הפרת חוזה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/11/15
ליפז שלום,



ראשית, ניתוק חשמל/ מים בגין הפרת וזה הינה סנקציה שאינה חוקית. שנית, אם לא נקבע בחוזה כי על השוכר לשלם בעד ביטוח הדירה, הרי שאי תשלם על ידך לא מהוה הפרת חוזה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה שלא עברה בטאבו- האם בעייתי

לילי 25/10/15
שלום אני במו"מ מתקדם לרכישת דירה , יחסית חדשה, שעדיין לא עברה בטאבו. הבניין עבר את שלב רישום הבית המשותף.  מוכרי הדירה עוד לא רשומים כבעלים, אלא  חברות קבלניות. ישנה הערת אזהרה על שם מוכרי הדירה. המוכרים טוענים כי אינם יודעים מתי ימשכו ההליכים המשפטיים להעברת הדירה על שמם בחברה המשכנת ובטאבו, ואינם מתכוונים להתחייב על מועד כלשהו. הם מתכוונים למכור את הדירה במצבה המשפטי הנוכחי. כלומר לרשום הערת אזהרה על חשבון הקונים. האם עלולה להיות בעייתיות משפטית במצב הזה או קושי במכירה, וישנן בדיקות נוספות שיש לעשות? תודה רבה על תשובתכם

האם ניתן לקנות דירה כשהמוכר לא רשום כבעליה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/11/15
לילי שלום רב,



על פניו, המצב המשפטי הנוכחי לא אמור להוות בעיה מבחינת רוכש הדירה. יש לבדוק היטב את אופן רישום הזכויות אצל הקבלן (מלבד הערת האזהרה לטובת המוכר), לקבל נוהל העברת זכויות בחברה משכנת (ככל שיש כזו) וכן אישור זכויות המעיד על זכויותיו של המוכר.

יש לבדוק מדוע עד כה טרם נרשמו הזכויות. בד"כ לאחר הליך רישום הזכויות על שם המוכר מתרחש כחצי שנה לאחר מכן. ייתכן וקיימת סיבה משפטית המונעת את רישום הזכויות על שם המוכר.



מציעה לך להיוועץ בעו"ד המתמחה בנדל"ן.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

ענת קציר, עו"ד

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוק שחל רטרו

גדי 25/10/15
שלום רב,



יש בחזקתי דירה שהקבלן ניכנס לחובות וברח את הארץ- אני רשמתי הערה ראשונה בזמן בטאבו אך מס הכנסה הכניס עיקולים שניים בזמן. לאחר זמן של מו"מ הוחלט שמס הכנסה יסיר את העיקולים בטענה שיש חוק שמטיב עימי אך מאחר והוא נכנס שנה לפני המקרה שלי מס הכנסה חייב אותי עד ליצירת החוק שבגינו פסקו לחייב אותי -

האם זה אפשרי לחייב אותי לפני שהחוק נוצר????

בנושא מס הכנסה

אסף 26/10/15
שאל גם בפורום דיני מיסים שבקישור

פנה לפורום דיני מיסים בבקשה.

עו"ד ענת קציר 08/11/15

מס שבח לא מגיב לבקשת ביטול קנס

משה 25/10/15
שלום,לפני 4 חודשים הגשתי למס שבח בקשה לביטול קנס  (חותמת "נתקבל"). עד כה לא קיבלתי שום תגובה. מה ניתן לעשות בנושא? (ולא להכעיס את מס שבח  ו"לזכות" בסירוב לבקשה)

מס שבח לא מגיב לבקשת ביטול קנס

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/11/15
משה שלום,



לגשת למשרדי מס שבח עם העתק של הבקשה ולהגיש אותה פיזית ובמקביל לברר מול פקיד, היכן עומד הטיפול בבקשתך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המחאת זכות שימוש במקרקעין

לוי 25/10/15
בהסכם בין 2 צדדים למכירת חנות ניתנה לצד ג' ,שלא היה צד להסכם,  רשות שימוש בחניה ללא תמורה.



אחרי שנה צד ג' הנ"ל ( שגם לו היתה חנות בבעלות במתחם ) מכר את החנות שלו + המחה את זכות השימוש בחניה שקיבל ללא תמורה לצד ד' .



( חובה לציין כי החניה לא היתה ואינה צמודה לחנות של צד ג' )

.השאלות :



1. האם בכלל יש תוקף במקרה זה להמחאת זכות השימוש בחניה ע"י צד ג' הנ"ל אותה קיבל ללא תמורה לצד ד' הנ"ל ?



.2. האם בכלל היה רשאי צד ג' הנ"ל להמחות את זכות השימוש שקיבל ללא תמורה בהיותו בר רשות חינם בלבד



 .יש לציין כי צד ג' הנ"ל לא ביקש ולא קיבל כל רשות ממי שהעניק לו את רשות השימוש בחניה ללא תמורה להמחות את זכות השימוש לצד ד'.



יש גם לציין כי בהסכם המקורי שבו הוענקה לצד ג' רשות שימוש , צד ג' כלל לא היה צד לאותו הסכם אלא קיבל את רשות השימוש בחניה כחסד של קרוב משפחה .





השאלות עולות היות וצד ד' פנה בתביעה למימוש זכות השימוש בחניה "שהומחתה לו ".

האם ניתן להמחות זכות במקרקעין שאינה בבעלות הממחה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/11/15
לוי שלום,



1. לטעמי צד ג' אינו יכול להמחות זכות שאינו שלו אלא אם הממחה המקורי ייתן את הסכמתו. 

2. לטעמי לא.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אחריות קבלן לצנרת

יובל אהרונוביץ 23/10/15
שלום,
הנני מתגורר בבניין בן שנתיים, בניין חדש.
מזה כשנה יש נזילות בדירה מתחתי, כנראה מצנרת הבניין בקומה שלי. למיטב ידיעתי הדבר עדיין באחריות הקבלן, בפרט שזה כבר שנה מנסים למצוא את מקור הנזילה. כעת הקבלן מבקש שאפעיל את ביטוח המשכנתא שלי לנכס על מנת לשלם את עלות התיקון,והוא יחזיר לי את ההשתתפות העצמית שלי. נראה לי בקשה לא הוגנת בעליל ושאינני מחויב לכך, שכן זה עדיין באחריותו. מה דעתכם?
כמה זמן אחריות קבלן יש לצנרת ע"פ החוק?
תודה.

אחריות קבלן לצנרת

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 25/10/15
שלום,



לפי התוספת לחוק המכר דירות, תקופת הבדק של קבלן בגין כשל במערכות צנרת, לרבות מים, מערכת הסקה ומרזבים, דלוחין וביוב – ארבע שנים.



גם לאחר תקופה זו, ישנה תקופת אחריות בת שלוש שנים.



בקשתו של הקבלן אינה לגיטימית, שכן הבניין נמצא בתקופת הבדק וחלה עליו החובה לתקן את הנזק.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התחדשות עירונית

barpp80 23/10/15
בהסכמים של התחדשות עירונית שנערכת בין הדיירים לבין היזם יש ברוב המקרים לפתור סוגיות רבות, למשל: התמורה שהדיירים ייקבלו  על הפרויקט, הגנה על הזכויות של הדיירים לרבות גם באמצעות ערבויות בנקאיות, הסדרה של מקום מגורים חלופי על חשבון היזם לתקופת הבנייה ועוד נושאים מגוונים. 

התחדשות עירונית

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 25/10/15
שלום,



לא הבנתי את השאלה.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שוכרים מרעישים

רוני 23/10/15
השכן מתלונן על כלבו של המשכיר שגר בדירתי. האם אני, המשכיר, כבעל הנכס, חשוף לתביעה בגין הרעשת כלבו של השוכר?

מה אחריותי על התנהגות של השוכר את דירתי?

שוכרים מרעישים

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 25/10/15
שלום,



יש לבדוק את הוראות הסכם השכירות ואת סעיפי האחריות.



בדרך כלל מקובל כי האחריות על הפרעות לשכנים, מטרדים ורעש חלה על השוכר וכי ככל שתהיה תביעה ו/או דרישה בעניין זה כנגד המשכיר, השוכר ישפה את המשכיר על נזקיו.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השכרת דירה בה שהתה האמא הנמצאת בבית חולים

בילי 23/10/15
שלום,
אני בעלת דירה הרשומה כחוק בטאבו.
אימי גרה בדירה זו בחכירה וכך זה רשום בטאבו.
מכיוון שאימי נמצאת מעל חצי שנה במסגרת בית חולים גריאטרי במחלקת
"סיעודי מורכב" ואינה יכולה להיות יותר בדירה, החלטתי לפני כחודש לשפץ
את הדירה ולהשכירה.
האם מעשה זה מותר ונכון?
אחי, שאין לו כל זכות בדירה זו, הסכים בתחילה למהלך זה וכעת שינה את
דעתו ומתנגד לי.
האם יש לו זכות כלשהי למנוע ממני לעשות זאת?
האם אני יכולה ורשאית לדרוש ממנו באופן חוקי, לדוגמא, לקבל את מפתח
הדירה הרזרבי שנמצא בידו?
אחי טוען שמכיוון שהאמא עדיין בחיים, מגיע לו מחצית מדמי השכירות. האם
זה נכון?
האם יש לאחי זכות למנוע ממני לבצע שיפוצים בדירה, או להגביל את היקף
השיפוצים?
תודה.
הערה: הפרטים כפי שמופיעים בטאבו:
בעלויות
תאריך: 11.1.98  מהות הפעולה:
ירושה.  הבעלים: השם שלי.  החלק בנכס: חצי
תאריך: 5.1.14    מהות הפעולה:
מכר ללא תמורה (מכיוון שאחי העביר לי את חלקו). החלק בנכס: חצי
חכירות
תאריך:  5.8.65  מהות הפעולה: 
שכירות  החוכרים:  האמא שלי. 
החלק בזכות:  בשלמות.
בתנאי שטר מקורי: 
28/1957/0000      חלק במקרקעין
על הבעלות של: השם שלי

בעלים וחוכר בנכס

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 25/10/15
שלום,



אני מבינה שאת הבעלים של הדירה וכי אימך היא החוכרת.



מה תנאי החכירה? האם קיים הסכם בינך לבין אימך לגבי היקף הזכות?



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום בית משותף

מושיקו 21/10/15
שלום,
אני ממש לפני קבלת דירה מקבלן.
נשלחה אליי הודעה שאני אמור לשלם אגרת רישום בית משותף.
בזמן הרכישה לא זכור לי שדובר על תשלום עתידי כלשהו וגם אין זה מופיע בחוזה הרכישה.
על מי חלה חובת תשלום זה במידה וזה לא מופיע בחוזה?
תודה.

שאלה נוספת,

מושיקו 21/10/15
מהי עלות רישום בית משותף, עלות נטו של האגרות.

אני יודע שניתן לראות זאת באתר, אך לא ידעתי לגשת לשם אגרה הדרוש, או כמה שמות. אשמח לעזרה.

מתנה לאח

נעמה 20/10/15
שלום

יש לי כמה דירות

לאח שלי הצעיר והנשוי אין אפילו אחת

אני רוצה לתת לו מתנה הרבה כסף כדי שהוא יקנה דירה

האם זה אפשרי ?

הדירה כמובן תרשם על שמו וגם הוא לא יצטרך לשלם עליה הרבה מס רכישה כי זו הראשונה שלו

העברה דירה במתנה בין אחים

עו"ד ענת קציר מנהלת 20/10/15
נעמה שלום,



את יכולה לתת כסף מתנה לאחיך לצורך רכישת דירה ואין קשר למספר הדירות שיש לך.

אולם תוכלי להעביר דירה במתנה לאחיך בהליך העברה ללא תמורה ובפטור ממס שבח, רק אם הדירה המועברת ניתנה  מתנה מהורייך או הורי הורייך או שהתקבלה בירושה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טרמיטים בבית שכור

אבי 20/10/15
לאחרונה אני רואה מין מחילות קטנות כאלה על המשקופים בבית (קומה 5 לא בית קרקע), הבנתי שאלו טרמיטים.

אני גר בשכירות האם חובה על בעל הבית אמור לטפל בבעיה ?


האם חובה על בעל הדירה לטפל בטרמיטים?

עו"ד ענת קציר מנהלת 20/10/15
אבי שלום,



בעיקרון, על בעל הבית החובה לאפשר לך להשתמש בדירה ולגור בה "מגורים סבירים"

אי לכך, עליך לפנות אל בעל הבית ולדרוש ממנו לטפל בבעיה, אלא אם סוכם ביניכם כי נזקים כאלו או אחרים יטופלו על ידי השוכר ולא בעל הדירה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח קבוצת רכישה

אבי 19/10/15
שלום רב,ב - 2014 רכשתי דירה במסגרת קבוצת רכישה ב 1.4 מיליון ש"ח. לא שילמתי מס רכישה היות לא הייתה לי בבעלות דירה. שילמתי 600 אלף הון עצמי, והיתרה תשתחרר מהליווי הבנקאי. בתחילת 2015 אחרי סגירת כל החוזים מול הקבלן המחיר קפץ ל 1.6 מיליון, ז"א שאני חייב לקבוצה עוד מיליון ש"ח.כיום אני רוצה למכור את הזכות ב 1.8 מיליון ז"א לקבל לידיים 800 אלף ש"ח. לפי מה אני אשלם מס שבח? הרי נוצר פה רווח וירטואלי של 400 אלף כשבפועל הרווח הוא 200?איך בדיוק ימולא המש"ח? תודה..

פנה בבקשה לפורום דיני מיסים

עו"ד ענת קציר מנהלת 20/10/15

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזר מס שבח אינפלציוני

בן 19/10/15
שלום

לפי הפרסומים של תיקון מס' 82 לחוק מיסוי מקרקעין, נרשם כי רשות המיסים תחזיר את המס ששולם בגין הסכום האינפלציוני החייב מבלי שיהיה צורך לפנות אליה, וזאת לגבי בעלי דירות שנרכשו לפני 1993 ונמכרו עד שנת 2014, השאלה כיצד יוחזר?, איך אפשר לברר מה הסכום שיוחזר ?, ומול מי ניתן לברר זאת ?

תודה.

פנה בבקשה לפורום דיני מיסים

עו"ד ענת קציר מנהלת 20/10/15

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכות הכניסה למושכר-דחוף!!!

אביב 19/10/15
שלום רב,



האם במסגרת חוזה שכירות אני יכול להחתים דייר על סעיף "כי בידי המשכיר שמורה הזכות להכנס לדירה עם המפתח שברשותו, וזא במקרה חרום בו ישנו נזק ממשי ומוחשי לדירה שאין מטפלים בו"?

השוכרים טוענים כי סעיף זה אינו חוקי ולא מוכנים לחתום על החוזה.

האם  ישנו נוסח אחר העשוי לסייע לי במידה ותקרה תקלה בדירה והשוכרים לא יהיו בה, ואז הנזק יגדל? (כמו שריפה וכו...)

אגב, אין ביטוח מבנה לדירה.

תודה רבה על התשובה המהירה




האם בעל דירה יכול להכנס לדירתו המושכרת ללא התראה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 20/10/15
אביב שלום,



אין מדובר בסעיף שאינו חוקי , אלא שבעיקרון, נהוג שבעל הדירה לא נכנס לדירה המושכרת ללא תיאום מראש עם השוכר.

זכותך להכניס סעיף מעין זה להסכם, וכן זכות הדיירים שלא להסכים לכך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תסביר להם

עו"ד תומר ישראל 22/10/15
ותציין במפורש בכתב שתיכנס ללא התראה רק במקרה של חשש לפגיעה מהותית בנכס. תסביר להם שמנגד, הם יותר ממוזמנים לעשות ביטוח על הנכס.
דילוג לתוכן