פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
חישוב פיצויים – עבור 7 שנים בלבד.
בתום סיום העסקה, המעביד לא רצה לשלם שום סכום כפיצויים .
לאחר העלאת נושא התביעה - המעסיק מסכים לשלם, אבל רק על 7 שנים אחרונות, בטענה שיש חוק התיישנות ואין עליו חובה לשלם מעבר לזה.
חוץ ממנו לא שמענו מאף אחד על החוק המדובר.
אשמח למידע בנושא, אם קיים.
תשלום שכר בשחור / התשיינות
שלום איציק,
ככלל, אכן קיימת התיישנות של 7 שנים על זכויות במשפט אזרחי. על חלק מהזכויות בדיני עבודה, קיימת התיישנות קצרה אף יותר מכך. יחד עם זאת, פיצויי פיטורים משולמים על כל תקופת ההעסקה, אם יש זכאות, וזאת בלי קשר להתיישנות, הואיל והזכות מתגבשת עם סיום יחסי העבודה.
אגב, סביר להניח שאם שולם בשחור, ישנם פערים גדולים בתשלום הזכויות לאמא שלך ואני ממליץ לך להיוועץ בעורך דין לצורך הגשת תביעה נגד המעסיק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום פיצויים לעובד עצמאי, חברה בסגירה
מדובר בחברת סטארטאפ שנקלעה לקשיים וייתכן כי תסגר. אני עובד בחברה שנים כעצמאי (חשבוניות) אך למעשה שכיר במשרה חלקית.
אם החברה נסגרת, מה מעמדי כצד שמגיעים לו כספים (פיצויי פיטורין)? האם כשל עובד שכיר מן המניין או שמא כשל ספק?
תודה מראש
יחסי עובד מעביד
צורת התשלום לא קובעת אם אתה עובד או עצמאי.
אם על פי מבחני הפסיקה יקבע שאתה עובד תהיה זכאי לכל הזכויות במועד פיטוריך.
ממליצה לך לפנות ליעוץ במקרה שתפוטר על מנת שיבחן המעמד שלך ותקבל את כל הזכויות שלך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תלונה בועדת שכר טרחה
כמה זמן יכול עו"ד לא להגיב לתלונה שהוגשה בועדת שכ"ט?
האם ניתן לפנות במקביל לבית דין לתביעות קטנות?
תודה
אנא פני לפורום המתאים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה והתפטרות
בזמן שעד היציאה לחופשה קיבל הצעה לעבור לחברה אחרת
העובד חתם על חוזה חדש
העובד הודיע למעסיקו
מעסיקו אמר לו שאינו יכול לצאת לחופשה אע"פ שאישר אותה כי הוא חייב לתת 30 ימים הודעה מוקדמת ודרש שיתן לו 30ימים
האם זה נכון?
האם ימי החופשה (14) יכולים להיות חלק מההודעה המוקדמת להתפטרות
או שהמעסיק צודק ולא ניתן לחפוף ביניהם?
ימי חופשה והודעה מוקדמת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצויים לעובד עם שינוי היקף המשרה
ו7 שנים 35 שעות בשבוע עם משכורת 4000שח
איך מחשבים פיצויים ? תודה
חישוב פיצויים
שלום רב,
מעבר לכך שהשכר שלך השתנה לא ברור האם אתה משתלם לפי שכר שעתי או על בסיס שכר חודשי ומתי התחלת לעבוד.
יש הרבה משתנים שיש לקחת בחשבון בחישוב הפיצויים והם חסרים בשאלתך.
לכן על מנת לקבל תשובה מדוייקת ממליצה לפנות לרו"ח שיחשב את סכום הפיצויים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ראיון עבודה ולשון הרע
יש לי ראיון עבודה לאחר תקופה מאוד ארוכה שלא עבדתי. מסתבר שהמראיין מכיר את המעסיק הקודם שלי ואת המנכל של החברה שעבדתי בה תקופה ועזבתי לאחר שלא קיימו את מה שסוכם עליו. לאחר מכן התבקשתי לחזור לעבוד באותו מקום וסירבתי.
נוצר חוסר אמון שלי וגם סביבת העבודה עצמה לא הייתה נעימה והיו פיטורים רבים במחלקה שעבדתי בה כולל ברמת VP.
במידה ויוודע למעסיק הקודם מה שאמרתי הוא יוכל לתבוע אותי על לשון הרע או דיבה?
נא לפנות לפורום לשון הרע בשאלה זו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מיסים
יש לי שאלה לגבי המיסים החדשים.
אם אני בטווח של 14% מס. האם אשלם יותר מס הכנסה מעשיו? נניח חשמלית 400 שח לפי החישוב שלי זה יהיה עכשיו 1200 לפחות רק מס הכנסה?
הם כך הדבר?
האם זה על כל מרכיבי השכר? כולל נסיעות ושנ או רק שכר בסיס? לדוגמא 7000 ברוטו?
אודה לתשובה.
בפורום מיסים לא עונים כבר חודש.
נא לפנות לרו"ח עם שאלה זו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ראיון עבודה ולשון הרע
יש לי ראיון עבודה לאחר תקופה מאוד ארוכה שלא עבדתי. מסתבר שהמראיין מכיר את המעסיק הקודם שלי ואת המנכל של החברה שעבדתי בה תקופה ועזבתי לאחר שלא קיימו את מה שסוכם עליו. לאחר מכן התבקשתי לחזור לעבוד באותו מקום וסירבתי.
נוצר חוסר אמון שלי וגם סביבת העבודה עצמה לא הייתה נעימה והיו פיטורים רבים במחלקה שעבדתי בה כולל ברמת VP.
במידה ויוודע למעסיק הקודם מה שאמרתי הוא יוכל לתבוע אותי על לשון הרע או דיבה?
שאלתך לא ברורה אנא נסח מחדש
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשת הבהרה
המעסיק כנראה לא הגיש כתב הגנה
רשמ בהחלטה מבקש שאשלח בקשת הבהרה מה זה?
השאלה לא ברורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום לועד עובדים
גם בניגוד לרצוני
תשלום לועד עובדים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יציאה מאולצת פנסיה
בת 67 עובדת 5 שנים בגן פרטי.בשל סגירת חלק מהסניפים נאלצת לצאת לפנסיה. סיום ההעסקה ייכנס לתוקף, על פי רצון המעסיקה, רק באוגוסט 2023.
1. האם מגיעות לי זכויות פיצויים/פדיון ימי חופש ומחלה/שיחרור כספיי הפנסיה/ תשלום ימיי הבראה יחסי אם יוצאת לפני תום שנה?
2. האם יכולה לצאת לפנסיה לפני תום שנת הלימודים בגן (20/8/23)?
3.האם יש צורך באישור המעסיקה?
4. האם יש לכתוב מכתב למעסיקה על רצוני לצאת לפנסיה לפני תום שנת הלימודים בגן?
תודה רבה
פרישה לפנסיה
עם פרישתך לפנסיה את זכאית לתשלום של פיצויים וכל הזכויות המגיעות עם סיום עבודה.
לטעמי בכל הקשור לעבודה עם ילדים אני מניחה שיש היגיון לסיים את השנה ולא לעזוב באמצע שנה.
לא יודעת מה הסכם ההעסקה שלך אומר בנושא עזיבה באמצע שנת הלימודים אולם כמובן שמומלץ להודיע על רצונך לצאת לפנסיה לפני תום שנת הלימודים ולקבל את אישור המעסיקה בכדי לסיים יפה אחרי 5 שנים של עבודה יחד..
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות הריון –
בדיקות הריון
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מטפלת עצמאית
מבחנים להיותך עצמאית או שכירה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הםרשה לפנסיה – צו הרחבה
הפרשות לפנסיה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התעללות נפשית בעובד
התעמרות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים במהלך הריון
(הטענה לפיטורים הינה צימצומים בחברה)
אני עדין עובדת במסגרת 30 ימי עבודה שנתנו לי .
האם אני יכולה לדרוש להישאר בחברה ?
פיטורים בהריון
אם את עובדת מעל 6 חודשים את מוגנת מפיטורים והחברה תצטרך לבקש היתר לפיטוריך.
ממליצה לעדכן אותם מיד לעניין ההריון ולבקש לחזור לעבודה.
אם העניינים יסתבכו מומלץ לפנות לעו"ד לליווי צמוד.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום בשל הנחיית מעסיק להישאר בבית עד בדיקת כשירות
השאלה שלי: ימי מחלה הם שלי, כלומר, ימים אלו הם על חשבוני.... האם זה תקין? ...שהרי היא אמרה שהמעסיק ישלם לי עבור ימים אלו....
תודה רבה !
תשלום שכר עבור זמן מחלה/חופשה
בוקר אור
אכן באם המעסיק הורה לך "לשבת" בבית עד לבירור הוא עקרונית צריך לספוג את זה.
עם זאת למעסיק קיימת האופציה להוציא עובדים לחופשה בתשלום - על חשבונם ככל שיש להם צבירת חופשה וזאת עד לשבוע ימים ולכן זה מה שהוא היה צריך לעשות.
אני מסיקה כי קיזוז ימי מחלה במקום חופשה - אפילו שזה לא מה שהמעיק היה צריך לעות במקרה הזה - פועל לטובתך ופחות לטובתו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זימון לשימוע לאחר תלונה על התעמרות מצד המנהל
האם חוקי?
האם יש עילה לתביעה על עוגמת נפש?
בזמן ההמתנה לבירור חליתי ואני במחלה, אך אינם יודעים זאת, האם זכאית למסור את ימי המחלה ולדחות את השימוע?
האם זכאית לתבוע את המנהל גם בתביעה אזרחית?
תודה מראש...
זימון לשימוע
ראשית, החלמה מהירה ומלאה. את בהחלט רשאית להגיש את ימי המחלה ולבקש לדחות את מועד השימוע.
לאחר השימוע וקבלת החלטה - יש לברר מהיו היו הנסיבות /ההתעמרות /וכל השתלשלות העניינים.
לא יודעת אם הפורום מתאים לבירור מעמיק שכזה - אולי כדאי לנסות לפנות לקבלת יעוץ אישי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שיפוצים
במקום העבודה שלי שאני עובד בוא 6 שנים מתכננים שיפוץ של 2 שבועות או יותר.
רציתי לדעת מה נהוג לעשות במקרה כזה ?
תודה
שיפוצים וההשלכות על העובדים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה עבודה
אין לי ולא תהיינה לי שום תביעות כנגד "החברה" או רשת חנויות... נוחות בעמ בקשר לעבודתי או לסיום עבודתי החברה או רשת החנויות בעמ לא יהיו אחראיות כלפי לכל תשלום, חובה או דבר, לרבות כל נזק שייגרם לי או שאגרום לצד ג כלשהו.
שאלתי היא האם הסעיף חוקי בכלל? מה ההשלכות שיכולות להיות לזה והאם ניתן יהיה לתבוע את הזכיין ולא את החברה במידה ואירוע כלשהו יקרה?
חוזה עבודה
סעיף שאין לו לאחיזה מדובר פסול ושאין ולא יכולה להיות לו אחיזה שכן עובד לא יכול לוותר על זכות סוציאליות
לכן הסעיף לא חוקי באופן המנוסח. אתה יכול למחוק את הסעיף ולחתום על החוזה - ככל שהחוזה לגיטימי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום פיצויים
תשלום פיצויים
אי אפשר להתנות תשלום זכויות קוגנטיות בחתימה על הסכם העדר תביעות.
תדרשי שהפיצויים ישולמו במיידי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כמו תקסד"א?
רק נקבע מועד דיון בתיק.
האם הצדדים זכאים לבקש זה מזה גילוי מסמכים ועוד , כמו בתקנות סדר דין אזרחי? או איך זה מתנהל?
סדרי דין בדיני עבודה
לפני קדם משפט אתה רשאי לערוך הליך של גילוי מסמכים
בהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פסק דין ללא דיון
בתביעה בבית הדין לעבודה, במידה ולאחר הגשת כתב ההגנה - מתברר שהעובדות המהותיות של התביעה מוסכמות בין הצדדים, האם ניתן לבקש פסק דין חלקי או מלא על יסוד העובדות המוסכמות בין הצדדים?
לדוגמה - משה תובע שכר שלא שולם ופיצויי הלנה, המעסיק מודה בגובה השכר ושהוא לא שולם אולם חולק על גובה פיצויי ההלנה.
אם משה יוכל לבקש פסק דין חלקי בינתיים על השכר שלא שולם?
בקשה למתן פסק דין חלקי
אפשר בהחלט להגיש בקשה מנומק למתן פסק דין חלקי
הדבר כמובן נתון לשיקול דעתו ל השופט שדן בתיק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבדתי שבוע וחצי
עבדתי שבוע וחצי ועזבתי האם מגיע לי תשלום עבר הערך היחסי של יום חופש?
תודה
יום חופשה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות לדמי אבטלה
בהנחה שכשאחזור עדיין אעמוד בתנאי הזכאות לדמי אבטלה (12 חודשי עבודה רצופים מתוך 18 החודשים האחרונים), האם העובדה ששהיתי בחו״ל פוגעת באופן כלשהו בזכאות?
תודה!
תנאי זכאות לדמי אבטלה
השהות בחו"ל עלולה לפגוע מכיוון שעל מנת להיות זכאי לאבטלה עליך לענות על אחד משני הקריטריונים הבאים:
לפחות 12 חודשי עבודה מתוך 18 החודשים שקדמו ל-1 בחודש שבו תרשם לראשונה בלשכת התעסוקה, או -
לפחות 12 חודשי עבודה מתוך 18 החודשים שקדמו ליום שבו הפסקת לעבוד, בתנאי שנרשמת לראשונה בלשכה בתוך 3 חודשים מהפסקת העבודה.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





